Ikäloppuja naiset seitsemänkymppiset ovatko

Akkiinketnesiantovia

? seuraa ikäluokastaan omasta löydä eivät jotka näillä mitä vai kanssa itsetuntonsa häiriötä jotain näillä onko, tällaisia ole eivät naiset kaikki miksi ja. Miehiin parikybäsiin rakastuu ja kyttää naiset ikäloppu syystä mistä että. Mulle kertokaa.

156

2446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen varmaan kuullut jutun kun kylän talosta oli kuollut mummo ja toisesta varastettu polkupyörä. Pappi meni väärään taloon surunvalittelukäynnille, pahoitteli miten oli nyt ikävästi käynyt, aamen. Isäntä siihen virkkoi, vanha ja huonohan se ol nitis ja natis ku selkään nous mut olishan sil lapset harjotellu. 😏

      • En ollut kuullut, mutta hyvä että kuulin nyt..)) Kiitos päivän nauruista...


      • Yksullamirjami

        Olen kanssa Sarkastin kannalla .monesti se pelastaa monta tosikkon ajatusta --ja tulee hyvä mieli kaikille !

        U.M


    • Vanhat miehet nuoria naisia ja vanhat naiset nuoria miehiä, ihailee. Minä ainakin ihailen nuoria miehiä, taas tulee maalle rakennuksia korjaamaan häikäleen komea nuorimies, kysyin ikäänsä ja kertoi olevansa yli 40: nen, mies parhaassa iässä. Yritän pysytellä sivussa mutta minussa on se huono puoli että kasvoni kertovat yleensä kaiken. Siispä käyn vain tarkistamassa työt ja noutamassa laskun.
      Jos katson silmiin niistä näkyy ihailu, olen huomannut että mies näyttää siitä ilahtuvan......😌😎

      • Kyllä jotkut " nuoremmat" ihailee vanhempiakin. Itse olen viiskymppinen mies mutta katselen 70 daamia.


      • yksullamirjami

        Oli pakko kurkata Profiiliisi Him....auke ? koska ajattellut monesti kun kirjoitat kumpi HÄN on --- m&n !
        Ja se selviskin Sukupuoleton ?

        P.S selvennykseksi Että --minä olen selvästi vieläkin Naaraspuolinen vaikka olen kohta 85v
        joku ihmettele menetämmeko identtitettimme ikääntyessämme --se ei pidä ainakaan minunkohdalla paikkaansa !

        U.M


    • Grandmother

      Tyttärenpoika auttoi Kyllikki mummoa peräpuikon laitossa.

      Kyllikki mummo pyllisti ja tyttärenpoika kysyi takaa: Paanko tuonne ruskeeseen vai syötänkö tolle kalkkunalle.

    • Grandmother

      Vanha Kyllikki mummo oli hyvin sairas ja raihnainen, joten hän päätti päättää päivänsä. Pohdittuaan erilaisia tapoja kuolla, hän päätti ampua itseään sydämeen. Hän ei kuitenkaan ollut aivan varma sydämen sijainnista, joten hän varasi ajan lääkärille kysyäkseen neuvoa. Lääkäri kertoi Kyllikki mummolle sydämen sijaitsevan kehon vasemmalla puolella, ihan siinä vasemman rinnan alapuolella.

      Seuraavana päivänä lehdessä oli iso otsikko: Vanha nainen ampui itseään polveen.

    • Grandmother

      Kyllikki mummo oli tavaratalon hississä, sinne tuli hyväntuoksuinen rouva. Kyllikki mummo nuuhkaisi kuuluvasti johon rouva: Dior 379€. Hissiin tuli toinenkin hyväntuoksinen rouva, jälleen Kyllikki mummo nuuhkaisi kuuluvasti ja rouva: Chanel 450€. Kyllikki mummo jäi pois hissistä ja pieraisi ja huikkasi: mämmi 2,50€ .

    • Grandmother

      Kyllikki mummo tuli lääkäristä ja kertoi bussikuskille: Kyllä nuo lääkärit on viisaita! Sanoi, minulle heti että teillä on vintti pimee....mistä se tiesi ettei mulla ole vintissä valoja?.

    • Grandmother

      Kyllikki mummo ja pappa tapasivat vanhainkodissa. Suhde eteni intiimille tasolle. Kyllikki mummo vaati käyttämään kondomia, mitä pappa ei voinut käsittää, koska molemmilla ikää jo seitsemänkymmentä vuotta.
      - Enhän minä muuta, Kyllikki mummo perusteli, mutta kun minä olen kuullut että vanhoissa munissa voi olla sitä salmonellaa...

    • Kiitos nauruterapiasta !🤣)))

      • Grandmother

        😉😘


    • Grandmother

      Kyllikki mummo ja pappa istuivat aamukahvilla. Pappa luki lehteä.

      Se on sitten Virtasen mammakin kupsahtanut.

      Älä juksaa, Kyllikki mummo ihmetteli?. Eihän se ollut kun vasta 73 vuotias. Mihin se kuoli?

      Ei oo pantu, pappa vastasi.

      Apua!! Voiko siihenkin kuolla? Kyllikki mummo hätääntyi. Se taitaa sitten olla lähtö meikäläiselläkin!.

    • Grandmother

      Kyllikki mummo ja tytär perustivat antiikkiliikkeen. Pitkän pohdinnan jälkeen liikkeen nimeksi sovittiin..

      Wanha tavara ja Posliini

    • Grandmother

      Kyllikki mummo tulee lääkärille ja valittaa: Reisieni sisäpuolelle on ilmestynyt kaksi vihreää ympyrää.
      Lääkäri tutkii ympyröitä ja ihmettelee: En ole ennen tuommoisia nähnyt?. Mutta... anteeksi, ei kai kumppanillanne satu olemaan korvarenkaita?
      Tuota... itseasiassa kyllä hänellä sattuu olemaan...
      No hyvä. Kertokaa hänelle, että hänen korvarenkaansa eivät ole aitoa kultaa.

    • Grandmother

      Poliisi teki ratsian ilotaloon ja siirsi kaikki naiset ulos.
      Yhtäkkiä erään ilotytön mummo käveli paikan ohi,eikä tämän tytön sukulaisilla ollut tietoa siitä että tytön ammatti on tämä "maailman vanhin ammatti".
      Kyllikki mummo kysyi tytöltä, että mitäs täällä jonotetaan. Tyttö narrasi sanomalla, että ilmaisia appelsiineja.
      Poliisi kuulusteli jonossa tyttöjä yksi kerrallaan ja ihmetteli kuinka mummokin kykenee vielä hommiin.
      Kyllikki mummo vastasi: Helposti, otan vaan tekarit pois suusta ja imen ne kuiviin!.

      • NiinSeKäy

        Tämä oli paras!


      • Hah-hah-haaa

        Juuuh, siinä on kyllä pieni kompa eli just se, mikä teki siitä hyvän.


    • Grandmother

      Kyllikki mummo oli käymässä Helsingissä ja majoittui siellä hotelliin. Portieri kantoi laihialaisen laukut ylös ja jäi odottamaan juomarahaa. Kyllikki mummon sydäntä kouraisi, mutta lopulta hän kaivoi taskujaan, ojensi jotain pojalle ja sanoi:
      - Tässä sinulle kahvikupillista varten.
      Poika kiitti ja meni käytävään, avasi kouransa ja näki siinä kaksi sokerinpalaa.

      • Grandmother

        Kaunis kappale😘


    • Yön hiljaisuudessa. Simo Silmu
      Kallioniemessä käväisin kesällä sisaren kanssa katsomassa Simoa kun reippaasti veteli hanuria ja lauloi tutulla kivalla tyylillään. Hyvä juttu kun on lopettanut älyttömän ryyppäämisen ja alkanut pahimpaan tuskaansa kutomaan villasukkaa. 🧡

      https://youtu.be/amTJzkIOLsQ

      • Grandmother

        Onneksi Simo Silmu kasasi itsensä vaikean henkilökohtaisen vaiheen jälkeen ja on taas täynnä tarmoa. Yölintu lentää nyt entistä raikkaampana😘


      • Woih

        Agentteja ei kyllä voita kukaan kitaroinnissa.


      • skitta
        Woih kirjoitti:

        Agentteja ei kyllä voita kukaan kitaroinnissa.

        Paitsi EERO LUPARI.


      • Jokuosauupuu

        Niiih, kyllähän hyviä kitaristeja on paljon kuten hyviä laulajiakin esimerkiksi. Kaikki eivät vain saa sitä esilletuontia onnistumaan kunnolla - jos ollenkaan.


    • Grandmother

      Vanha Tellukka mummeli köpötteli kotonaan ja huomasi, että sokeri on loppu. Eihän sitä silloin auttanut muuta kuin mennä kaupungille korjaamaan asia.

      Kaupungille tultuaan Tellukka mummo huomasi pitkän nuorista miehistä koostuvan jonon. Tellukka mummo kysyi viimeiseltä, että mitäs täällä jonotetaan ja mies puuskahti, että SOKERIA PERKELE. Noh eihän siinä auttanut Tellukka mummon muuta kuin jäädä viimeiseksi odottamaan vuoroa. (jonohan itseasiassa oli kuppatautisten sairaala jono)

      Vihdoin Tellukka mummelin vuoro tuli ja kun hän oli vuorossa alkoi jonosta vastaava hoitaja moralisoimaan: "Miten ihmeessä sinäkin vanha mummo, eikö sinua yhtään hävetä?

      Kyllikki mummoa vaan hymyilytti ja ne harvat hampaat, joita vielä oli, loistivat. Hoitajakin ihmetteli vielä ääneen, miten tuommoinen hampaaton vanha mummo tekee sen????

      Tellukka mummo vastasi:" Minä imen.

      • Taidat olla samassa faceryhmässä kanssani?
        Sieltä luin vastaavan vitsin just eilen.


      • Grandmother
        Tellukka kirjoitti:

        Taidat olla samassa faceryhmässä kanssani?
        Sieltä luin vastaavan vitsin just eilen.

        En ole Facebookissa, joten ilmeisimmin olen menettänyt paljon informaatiota näiden vuosien aikana?. Tympeä paikka, jossa ihmiset vaan kehuvat itteään ja huomiohuoraavat. Pidän yhteyttä puhelimitse ja tapaamalla livenä, Facebook ei tarjoa lisäarvoa.


    • Grandmother

      Uimahallin naisten puolella halkesi vesiletku, kun pesuosasto oli täynnä naisia pesulla. Purkkaa jauhava huoltomies asteli ovesta sisään ja sanoi: -Täältä tulee Tauno Palo. Huonokuuloinen Kyllikki mummo tuli tarkistamaan: Mittee, saunako palo?

    • Grandmother

      Tellukka mummo oli yksin kotona, kun puhelin soi. Tellukka mummo otti luurin käteensä ja sanoi: Turha tänne on soittaa, ei sunkaan täällä kukaan puhu.

    • Grandmother

      Tellukka mummo meni kauppaan ja oli kassalla maksamassa koiranruokaa: emme voi myydä teille. Tellukka mummo ihmetteli että miksi ihmeessä, teidän pitäisi pystyä todistamaan että se menee tosiaankin koiralle. On paljon vanhuksia jotka syövät näitä itse, valisti kassaneito.
      No seuraavana päivänä Tellukka mummo meni jälleen ostoksille nyt tarkoituksenaan vielä mirrille murkinaa, mutta jälleen hän ilman todistetta sai lähteä tyhjin käsin kaupasta. Jonkin ajan päästä Tellukka mummo huomasi taas puutteita taloudessaan ja meni samaiseen kauppaan. Ostosten mentyä kassaneidin ohitse, nosti Tellukka mummeli vielä nätisti paketoidun paketin kassalle. Kassan ihmetellessä sitä, Tellukka mummo pyysi kassaneitiä työntämään sormensa laatikossa olevasta aukosta. Kassa teki työtä käskettyä mutta veti heti kohta sormensa tyrmistyneenä ulos katsoen sen ruskeaa väriä ja haistellen epämääräistä tuoksua. Tellukka mummo tihrusti sievästi virnuillen:

      Siinä olisi nyt se todiste että tarvitsen sitä wc-paperia.

    • Grandmother

      Tellukka mummo odotteli keskustorilla bussia kotiin.

      Tuli siihen muutama värjätty irokeesitukkainen kloppi kyseleen rahaa, muutamaa kolikkoo.

      Ei hänellä ole, kun vaan bussilippu, vastas Tellukka mummo. Siihen irokeesit uhoomaan, että tiäk sää mummo ketä me ollaan.

      En tiä, vastasi Tellukka mummo, mutta kun mää pääsen kotio, nin mää katton lintukirjasta.

    • Monsieur__Gabriel

      Vaikka kuinka ikäloppuja nuo 70 -ikäiset mummot olisivat, niin kyllä niitä meikäläinen parempien puuttuessa tanssittamaan menee.
      Noin käy silloin, kun ei riitä 80 -ikäisiä.

    • Grandmother

      Tellukka mummo liftasi tien vieressä lehmä mukanaan. Hän liftasi liftaamistaan, kunnes eräs Ford-kuski päätti ottaa hänet kyytiin. Hän sanoi: Kyllähän sinä voit tulla kyytiin, mutta ei tuo lehmä sisälle mahdu. -Laita se vaikka peräkoukkuun narusta, kunhan se tulee mukana, Tellukka mummo tokaisi. Mies teki työtä käskettyä ja sitoi lehmän peräkoukkuun. Tämän jälkeen mies lähti ajamaan mummo kyydissä ja lehmä peräkoukussa eteenpäin. Mies ajoi hitaasti 20 km/h. Hän katsoi sivupeileistä, onko lehmä vielä mukana. Yht' äkkiä miehelle tuli kysymys mieleen: Kuinka kovaa tämä lehmä pystyisi kulkemaan? Mies päätti testata asiaa. Hän kiihdytti 40 km/h. Lehmä vaihtoi kävelyn hölkäksi. Mies kiihdytti 60 km/h. Lehmä siellä perässä tulee vaivattoman näköisesti. Mies kiihdytti 80 km/h. Lehmä vaihtoi hölkän juoksuksi. Mies päätti vielä viimeisen kerran kiihdyttää 100 km/h. Siellä se lehmä tulee rennoin harppauksin. Mies totesi: Kyllä toi sun lehmä on kova poika juoksemaan, mutta nyt se tais väsyä, koska se nosti korvansa pystyyn. Tähän Tellukka mummo vastaa: Ei, kun se on sen merkki, että se lähtee ohittamaan.

    • Grandmother

      Tellukka mummo ”kaasuttelee” auton ääntä matkien pyörätuolillaan pitkin
      vanhainkodin käytäviä. Yhtäkkiä hänen eteensä hyppää yhdestä huoneesta pappa, joka ilmoittaa:

      Anteeksi rouva, ajoitte ylinopeutta. Saanko nähdä ajokorttinne? Tellukka mummo penkoo lompakkoaan vetäisee esiin ryttyisen makeispaperin, oikoo sen ja ojentaa sen papalle. Tämä tarkastelee ”asiakirjaa”, ojentaa sen takaisin, antaa mummolle varoituksen ja päästää hänet ”liikenteeseen”.

      Tellukka mummon ralli jatkuu. Edestakaisin. Sama pappa hypähtää taas huoneestaan äkkiarvaamatta hänen eteensä, pysäyttää ja sanoo:

      Anteeksi rouva, mutta ajoitte äsken räikeästi keltaisen viivan
      väärällä puolella. Saanko nähdä rekisteriotteenne? Tellukka mummo kaivelee taas lompakkoaan, vetäisee tällä kertaa esiin maitokaupan ostoskuitin ja ojentaa sen papalle. Taas papparainen vilkaisee ”asiakirjaa”, antaa mummolle toisen varoituksen ja päästää tämän
      matkoihinsa.

      Tellukka mummo ei ole moksiskaan, vaan jatkaa huristeluaan, kunnes saapuu jälleen
      kerran papan huoneen kohdalle. Ja taas pappa hyppää esiin ja pysäyttää mummon. Tällä kertaa mies on kuitenkin ilkosen alasti, vieläpä miehisyytensä tanakassa erektiossa.

      Tellukka mummo katsahtaa pappaa epäluuloisena ja huudahtaa:

      Voi ei! puhallusratsia.

    • Tellukka mummo oli Tukholman kulttuurifestivaalilla. Kun tuli nälkä, niin hän meni nakkikojulle tilaamaan seteli kädessä "Bamse med bröd". Myyjä näki setelin ja sanoi "tyvärr, vi har bara swish". Tellukka: "Nej nej nej, jag vill inte ha swish, jag vill ha Bamse med bröd ...".

      On tämä nykyaika julmaa, kun saa vanhusraukka kuolla nälkään keskelle kansanjoukkoa vaikka tursuaisi taskut täynnä rehellistä Ruotsin valuuttaa.

      • Kimuramissi

        Aha? Ja suomeksi kiitos?.


      • kirjoitellaan
        Kimuramissi kirjoitti:

        Aha? Ja suomeksi kiitos?.

        Minäkin toivon vain suomeksi nuo vitsit etenkin. Minun nuoruudessa ei ollut viellä se ruotsinkielen pakko.

        Toisaalta oli hienoa, että Telluka itse tuli kertomaan, mistä tämä Grandmother putkahti tänne?
        Aluksi jutut oli huvittavia, mutta sitten muuttui sävy, kun tellukkamummi tuli kuvioihin, joten joku jäynä ilmeisesti on kyseessä, ja siitä minä en pidä, että ihailemaani Tellukkaa yritetään ivailla.

        Älä välitä, meidän/minun Tellukka. Minä pidän sinun sanavalmiudestasi, josta itse olen hieman saanut "nuttuun", mutta en onneksi aivan uupoksiin, joten hegissä ollaan ja laitetaan sitä kommenttia tulemaan.


      • Kimuramissi kirjoitti:

        Aha? Ja suomeksi kiitos?.

        Suomi24 säännöistä:
        "Palvelun kielet
        Suomi24:n viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi."


    • Matti ja Teppo olivat matkalla Kanarialle.
      Istuskelivat Helsingin lentoasemalla.
      -Voi harmi, ku ei tullu piano mukka, sano Teppo
      -Piano? Ihmetteli Matti.
      -Eihän me NYT mittä piano voida mukan kuljettaa . Kui sul semmone tuli miälee.
      -No en mää muuten mittä, mutt ku meijän lentoliput on koton pianon pääl....

    • Grandmother

      HKL:n bussiin nousi Tellukka mummo minihameessa.
      Hän alkoi kaivella rahapussia olkalaukustaan. Silloin hihna luiskahti hänen olaltaan ja laukku putosi linja-auton lattialle. Törmätessään lattiaan laukku aukesi ja sieltä lennähti ulos hieromasauva, joka tärähdyksen voimasta surahti käyntiin ja pomppi pitkin lattiaa kohti bussin peräosaa.
      Kuski katsoi sauvaa ja sitten punaiseksi karahtanutta Tellukka mummoa ja tokaisi:
      - Jaha, poikaystävä yrittää mennä pummilla!

    • Grandmother

      Mies luki lehteä. Tellukka mummo käveli ohitse mustissa, seksikkäissä alusvaatteissa.
      Mies katsoi ja kysyi: Onko meillä suruaika?
      Siihen Tellukka mummo vastasi: " Joo, meillä on kuollut mulkku talossa.

    • Grandmother

      Poliisi pysäytti 70 v pariskunnan ja Tellukka mummo oli vähän huonokuuloinen.
      Poliisi kysyi rekisteriotetta papalta ja Tellukka mummo vierestä: mitä se kysy?
      Pappa että rekisteriotetta...
      Seuraavaksi poliisi kysyi ajokorttia, johon Tellukka mummo taas: "mitäs se sano?
      Pappa että ajokorttia kysy...
      Poliisi näki ajokortista että pariskunta oli Raumalta ja sanoi papalle että hänen huonoin panonsa on Raumalta...
      Tellukka mummo taas: "mitä se sano?
      Johon pappa että: se tuntee sut.

    • Grandmother

      Tellukka mummo oli dildokaupassa: Mitä maksaa tuo vihreä?
      Myyjä: - 25 euroa.
      - Entä musta?
      - 50 euroa.
      - Entä tuo hopeinen?
      Myyjä huutaa takahuoneeseen: - Åke, myytkö termaris?.

    • Grandmother

      Tellukka mummo käveli apteekkiin ja pyysi miesapteekkarilta syanidia ja nopeasti.
      Myyjä luonnollisesti huolestui moisesta pyynnöstä ja kysyi:

      Miksi ihmeessä te tarvitsette syanidia?
      Tellukka mummo selitti, että hän tarvitsi sitä myrkyttääkseen miehensä.

      Apteekkarin silmät levisivät ja hän sanoi:
      En minä voi antaa teille syanidia miehenne tappamiseen! Se on vastoin lakia! Menettäisin lupani ja joutuisimme molemmat vankilaan! Ei missään nimessä - en voi antaa teille syanidia!

      Tellukka mummo kaivoi laukkuaan ja veti esiin valokuvan, jossa hänen miehensä oli sängyssä apteekkarin vaimon kanssa.

      Apteekkari katsoi kuvaa ja vastasi:
      Miksette heti sanonut, että teillä on resepti.

      • ApTeekkari

        Tämä oli paras.


    • Grandmother

      Tellukka mummo oli sängyssä rakastajansa kanssa, kun yllättäen hän näki miehensä auton tulevan pihalle. Hän käski rakastajan mennä nurkkaan seisomaan paikallaan, siveli tämän babyoililla ja ripotteli talkkia päälle. Mies tuli kotiin ja makkariin ja kysyi patsaasta, että mikä tuo on? Se on uusi patsas. Näin Virtasten olohuoneessa tuollaisen ja päätin itsekin hommata sellaisen. Mies ei ihmetellyt yhtään, vaan vaihtoi yöasun päälle ja kävi nukkumaan. Mutta yöllä hän kuitenkin nousi sängystä, meni jääkaapille ja otti sieltä yhden oluen ja teki pari voileipää. Hän meni makkariin ja ojensi ne patsaalle ja sanoi: Otahan tuosta. Itse seisoin Virtasten olohuoneessa toista vuorokautta, enkä saanut sinä aikana edes yhtä lasillista vettä.

      • TotuusOnnettomuudesta

        Toisena yönä Tellukka mummo sattui olemaan (toisen) rakastajan kanssa sängyssä. Silloin ovi aukesi, aviomies tuli liian aikaisin yövuorosta (VR) ja mummo sanoi: "Mies on niin mustasukkainen. Mene jääkaappiin piiloon!" Rakastaja ahtautui jääkaappiin ja aviomies alkoi raivota sisään tultuaan: "Missä p-keleessä sinun rakastajasi on? Kyllä minä tiedän, että se on jossain täällä." Aviomies ei löytänyt rakastajaa, mutta heitti vihapäissään jääkaapin ja paljon muutakin parvekkeelta alas.

        Seuraavana aamuna taivaaseen pyrki kaksi miestä, joilta Pietari kysyi kuolinsyytä. Mummon rakastaja kertoi totuudenmukaisesti kuolleensa jääkaapin pudottua 6. kerroksesta jalkakäytävälle. Pietari naurahti: "Tuo on kyllä emävale. Mene helvettiin!" Pietari kysyi toiselta mieheltä saman kysymyksen. Vastaus: "Olin yöllä kotiin menossa, kun jääkaappi tipahti päähäni."


    • Grandmother

      Tellukka mummo oli liikkeellä potkukelkallaan ja pyyhälsi suoraa päätä tien yli, pysähtymättä Stop-merkin kohdalla. Poliisipartio sattui näkemään tapauksen ja päättivät pysäyttää Tellukka mummon ja hieman nuhdella vaarallisesta liikennekäyttäytymisestä.
      Vanhempi poliisi kysyi mummolta: Tietääkö rouva, mikä se on tuo liikennemerkki, joka tuossa risteyksessä tolpan päässä sojottaa?
      Kiireisen oloinen Tellukka mummo vastasi: En tiiä. Mutta käykee kysymästä tuosta viereisestä Esson baarista, ehkä siellä joku tietöö.

    • Grandmother

      Tellukka mummo oli lomalla Laihialla. Tellukka mummo kuljeskeli iloisin mielin pitkin kylänraittia. Katse lepäsi aakeilla, laakeilla pelloilla kunnes hän hieraisi silmiään: kumara mummoraiska huhki viljapellossa tylsän viikatteen kanssa ja hyväkuntoisen näköinen nuorimies pureskeli ruohon kortta ojan pientareella. Tellukka mummo ampaisi miehen luo kiljahtaen: "Mitä tämä oikein merkitsee? Ajatteletteko lainkaan lähimmäisiänne?" Nuori mies kohosi rempseästi istualleen ja virkkoi: "Kah, me käytethän ensi vanhat lophun."

    • Grandmother

      Tellukka mummo ja vaari saab-autolla marjaan. Sovittiin,että auton luo sitten kun on sanko täynnä. Sellainen mäensaareke täynnä marjoja ja Tellukka mummo sai sangon täyteen ja odotteli vaaria mutta ei kuulunut niin Tellukka mummo aikansa odoteltuaan huuteleen,että saapillua,saapillua niin johan metsäsaarekkeesta miehiä vaikka kuinka monta juoksujalkaa tuli Tellukkan mummon luo.

      • NiinSeKäy

        Tellukka mummo kävi Oulussa sukulaisissa ja meni keskustaan kävelemään. Tellukka ylitti sitten kadun korttelin puolivälissä. Poliisi näki sen, moitti Tellua ja kysyi: "Ettekö tiedä, missä suojatie on?" Tellukka vastasi: "En ole varma, olisikohan se Tuirassa?"


    • Grandmother
    • enpä.ole.nauranut

      Melkoista seksin ja muun tapahtuman puutettako mummolla.

      Olen isoäiti, mutta noita vanhoja kaikkien saatavilla olevia vitsejä en kyllä nettiin kirjoittaisi.

      Kukin puhuu siitä mistä on puute!
      ja toiset nauraa!

    • no.kahvipirtistähän.ne

      Tellukasta kirjoittelevathan ovat pääosin kahvipirttiläisiä.
      Kirjoittelevat vain muilla nikeillä.

      • törkyäjakaatuomuori

        Pirttiläisiä tai ei, melko irstasta kirjoittelua 70 palstalle. Ällöttää koko ämmä ja en yhtään ihmettele jos porukka ei tykkää tyylistään. Eipä paljon kiitoksia ole ketjussa!
        hik.hik. ja jostain apua tuolle puutteessa olevalle muorille, auttakaa sitä!


      • että.Tellukin

        Taitaa Tellu itsekin olla pirttiläinen.


      • no.siltä.näyttää
        törkyäjakaatuomuori kirjoitti:

        Pirttiläisiä tai ei, melko irstasta kirjoittelua 70 palstalle. Ällöttää koko ämmä ja en yhtään ihmettele jos porukka ei tykkää tyylistään. Eipä paljon kiitoksia ole ketjussa!
        hik.hik. ja jostain apua tuolle puutteessa olevalle muorille, auttakaa sitä!

        Kyllä sitä keskustelua on kovasti kiitelty. Joku on kertonut nauraneensa sydämensä pohjasta.
        Tosikot sitä eivät näköjään ymmärrä.
        Meitä on moneen junaan. Jotkut jäävät asemallekin.


      • yhähäpeäisinjosjakaisin
        no.siltä.näyttää kirjoitti:

        Kyllä sitä keskustelua on kovasti kiitelty. Joku on kertonut nauraneensa sydämensä pohjasta.
        Tosikot sitä eivät näköjään ymmärrä.
        Meitä on moneen junaan. Jotkut jäävät asemallekin.

        Tosikot eivät olekkaan turhan naurajia!

        Osoittaa tyhmyyttä jakaa 70 palstalle seksivitsejä muutoin, mutta puutteessahan taitaa moni mummu ollakkin.
        Onhan se mielikuvaseksikin kivaa, sen kun sormittaa ja lukee hävyttömiä!

        Minua ei naurata, eikä muutenkaan kiehdo moiset jutut.


    • hämeen_hiras

      Mitähän jos ketjun otsakkeessa sana naiset olisi korvattu sanalla miehet?
      Ketjuun olisi tuskin tullut enempää kuin kymmenkunta puheenvuoroa.
      Ketju olisi koettu täysin mielenkiinnottomaksi ja unohdettu hetsiltään.

      • Siksiköwitsit

        Tällä ketjulla ei ole oikeastaan minkään kanssa mitään tekemistä, koska aloituskommentissa ei ole päätä eikä häntää eikä järjen häivää. Otsikon mielikuvalla on vain ratsastettu ... heikohkosti.


      • Oletkoutelias
        Siksiköwitsit kirjoitti:

        Tällä ketjulla ei ole oikeastaan minkään kanssa mitään tekemistä, koska aloituskommentissa ei ole päätä eikä häntää eikä järjen häivää. Otsikon mielikuvalla on vain ratsastettu ... heikohkosti.

        Hyvin olet näköjään perehtynyt tähän ketjuun vaikka tässä ei ole päätä eikä häntää eikä järjen häivää.


      • Eikäoleluki-lukia

        Kyllä meitsi witsin päälle ymmärtää vaikkei osaa niitä itse kertoakaan.


    • Tämän ketjun aloituksesta en ymmärtänyt höykäsen pölähdystä. Vaikuttaa kömpelöltä googlekäännökseltä. Mikä lienee alkuperäinen kieli?

      • Kommunikointionvaikeaa

        Kommentissa ei ole päätä eikä häntää, mutta arvuutella aihetta siitä hyvällä mielikuvituksella pystyy. Nimimerkki tuntuisi anagrammilta, joita en ole oppinut 'lukemaan' kun en jaksa vahdata sanaa niin kauan että selkiäisi.


    • jallu.on.tutkinut.ilmiöi

      Tutkimus on osoittanut, että 80-vuotiaista ilman kumppania elävistä naisista seksuaalisestin aktiivinen eole juuri kukaan.
      Vastassa tilanteessa olevien miesten osalta kyseisen aktiivisuuden prosenttiluku on sentään noin 8.
      Siitä näkee, mistä ikäloppuja löytyy.

      • evvkx100

        Vanhoilla naisilla ei enää "seiso" mikään,mitään halun värinää ei tapahdu missään aivolohkossa niinkuin miehillä.Hyvä esim exäni,80 lähes jalaton mies mut se yks JALKA toimii ja nyksä akka juoksee karkuun jos enää pääsee.
        Eikä naisen tarvitse muuten olla ikäloppu,muuten kuin miehen mittapuun mukaan joka on seksiä kuolemaan saakka!!


      • Revisiitä

        Mieäs voi olla vaikka kuinka viriili siinä aiheessa, mutta jos muut elämän ja arkipäivän osiot ovat tuntemattomia (ravitseva ruoka, puhtaus, terveys) eikä niistä osaa pitää huolta, niin seksuaalinen aktiivisuus ei auta elossa pysymistä yhtään.


      • no.eiköhän.se.noin.ole
        Revisiitä kirjoitti:

        Mieäs voi olla vaikka kuinka viriili siinä aiheessa, mutta jos muut elämän ja arkipäivän osiot ovat tuntemattomia (ravitseva ruoka, puhtaus, terveys) eikä niistä osaa pitää huolta, niin seksuaalinen aktiivisuus ei auta elossa pysymistä yhtään.

        Jos se ei edistäkään elossa pysymisen jatkuvuutta, niin tarjoaahan se nautintoa niin kauan kuin elossa pysyy.


      • Jottamikänaatinto

        "Nautinto" on mukava juttu mutta en tunne yhtäkään ihmistä joka olisi pysynyt pelkästään sillä elossa kovin pitkään.


      • Viatonsivullinen

        Ei naiset ole haluttomia vaan miehet on toivottoman kyvyttömiä 😏


    • Turhuuden.markkinat

      Joku pelleilee,kääntäkää nikki....aivot naisen tekniikka?

      • Huvinsakullakin

        Ahaa, pidin sitä niin anagrammina ettei tullut tutkittua muita vaihtoehtoja vaikka oletinkin siinä olevan jonkun jujun.


    • Monsieur__Gabriel

      Ainakin tanssissa 80 -ikäisetkin ovat vielä aika menijöitä. Eivät ole siten mitään ikäloppuja.
      Mitenkäs 70 -ikäiset sitä sitten voisivat olla?

    • Viatonsivullinen

      Sinne ainiaaksi jään/ kotiseutu, kuuntelin tämän ja ajattelin miten voikaan olla kaunis, olen siitä onnellisessa asemassa että voin koska vaan mennä lapsuudenkodin ovesta sisälle. Istua tuvan pöydän ääreen tai kiikkustuoliin ja tuntea rauhan, hiljaisen menneisyyden muistoissa. Miten perhe kulki ovissa, lapset juosten, äiti touhukkaana puusylyksen kanssa uuninsytyspuuhissa...🔥 🙂
      Esko Rahkonen

      https://youtu.be/0OHtV-eMKrA

    • e.lä.mä

      Luulen ei naiset vaan miehet.

      • Torilta

        Ostin tänään kaalia torilta.


      • Puhdistaaelimistöä

        Hyvä, kaali on terveysruokaa, jota syöpäsolu inhoaa.


    • että.hyvin.menee

      Mihin ne vitsit äkkiä loppuivat?
      Kuten vastaukset ovat soittaneet, eivät ne otsakkeen tarkoittamat henkilöt suinkaan kaikki ikäloppuja ole.

      • ei.kiinnosta.puheet

        Eikä tasokkaista keskusteluista, eikä tasokkaista keskustelijoista ole puutetta!

        Mikä mielessä, se kielellä, voi todeta vanhojen akkojen puheista.
        Onhan tuokin nyt puutteen torjumista, keskusteluksi ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan.


    • että.antaa.mennä

      Täällä on liikkunut myös ketju, jossa kysytään, ovatko vastaavasti 70 -miehet ikäloppuja. Vastaus on ollut lähes poikeuksetta kielteinen.
      Kyseinen miesketju on huomattavasti lyhyempi, vähän tylsä ja siinä toistellaan vanhoja tuttuja tosiasioita. Nehän eivät hetkauta juuri ketään, saati sitten panisivat vielä jonkun naurahtamaan.
      Tämä naisketju onkin pitempi. Siinä palstamme reippaat, menevät ja pirteät kahvipirttiläiset ovat rohjenneet poiketa väliin varsinäisesta aiheestakin. Ovatkin siten antaneet tulla oikein räiskimällä saaden lukijan kerran jos toisenkin kuuluvasti nauraa hekottamaan.

      • ei.naurata

        Ettäkö Naurattanut?
        Ei naurata tippaakaan, epäsiveettömiä juttuja palstalle jota pääsevät lapsetkin lukemaan.

        Se on se järki joillakin pelkän nauramisen tasolla. jotkut jopa ajattelevat.

        Tässähän näyttävät rekatut naikkoset oman osaamisensa, ei ihme jos riitelevät, kun vitsien tasolla on elämän taso.


      • no.johan.murjaisi.kunnol
        ei.naurata kirjoitti:

        Ettäkö Naurattanut?
        Ei naurata tippaakaan, epäsiveettömiä juttuja palstalle jota pääsevät lapsetkin lukemaan.

        Se on se järki joillakin pelkän nauramisen tasolla. jotkut jopa ajattelevat.

        Tässähän näyttävät rekatut naikkoset oman osaamisensa, ei ihme jos riitelevät, kun vitsien tasolla on elämän taso.

        Tuo oli hyvä!!! HAH-HAH-HAH-HAAAAA! HI-HI-HI-HI-HIIII!
        Tuo kyllä' panee hekottamaan! On vielä noin kuvaava nikkikin! Kirjoita rakas "ei.naurata" pian ketjuun lisää!

        (Niin, olihan se kai sentään vitsiksi tarkoitettu?)


      • hahata.sie
        no.johan.murjaisi.kunnol kirjoitti:

        Tuo oli hyvä!!! HAH-HAH-HAH-HAAAAA! HI-HI-HI-HI-HIIII!
        Tuo kyllä' panee hekottamaan! On vielä noin kuvaava nikkikin! Kirjoita rakas "ei.naurata" pian ketjuun lisää!

        (Niin, olihan se kai sentään vitsiksi tarkoitettu?)

        Tyhmyytesi osoitat.
        Aamulla kerrottu asia tuntuu illalla vitsiltä, kyn ei ymmärrä asiaa!
        Tukkikämpän totuus.
        Ottaa viilan ja jättää sahan kämppään.


    • Viatonsivullinen
      • että.ei.tarpeen

        Miksi tehtävää tuollaisella on täällä? Pitäisi sentään miettiä, mitä palstalle lähettelee. .


      • Viatonsivullinen

        Paljon enemmän tehtävää kun sinun elämäänkyllästyneillä tympeillä sanoillasi. 🤔


      • Saisipavoisipa

        Aivan hemmetin hyvä biisi, kertomus oikeasta elävästä elämästä. Yllätyin omaa reaktiotani kun kuulin sen toisen kerran, ekan kerran jälkeen se jäi kaivelemaan.


      • että.ihan.yllättyi.reakt
        Saisipavoisipa kirjoitti:

        Aivan hemmetin hyvä biisi, kertomus oikeasta elävästä elämästä. Yllätyin omaa reaktiotani kun kuulin sen toisen kerran, ekan kerran jälkeen se jäi kaivelemaan.

        Onhan täällä joskus blää-blää-bläätä "oikeasta elävästä elämästä".
        Toivottavasti nikki ajan mittaan vähitellen toipuu esityksen aiheuttamasta yllättävästä "reaktiosta", ellei suorastaan järkytyksestä.


      • Onkopääpipi

        Mitä meinaat? Onko sulla joku ongelma aiheessa? Ei se meikästä tee järkyttynyttä jos teikä on sitä, jotta huolehdipa vain omat toipumisesi.


      • että.sittenkin.järkyttyi
        Onkopääpipi kirjoitti:

        Mitä meinaat? Onko sulla joku ongelma aiheessa? Ei se meikästä tee järkyttynyttä jos teikä on sitä, jotta huolehdipa vain omat toipumisesi.

        Ei se toisesta tee järkyttynyttä. jos teikä on sitä, joten huolehdihan vain omat toipumisesi.


      • Hah-hah-haaa

        Ainakin meikä toipui (=vastasi) huomattavasti nopeammin kuin teikä.


    • 7470

      Asiasta aivan vakavastikin. On tuossa yksi, maaliskuussa 71v täyttävä, joka vielä menee täydestä naisesta kaikissa tarkoituksissaan.

      • ei.aliarvioida

        Eiköhän nyt 71-vuotiaiden joukossa ole todellakin varsinainen poikkeus se, joka tuota vaatimusta ei pysty tai ainakaan pystyisi täyttämään.
        Pystyväthän 79-vuotiaatkin. Eipls aliarvioida naisia.


      • 7470
        ei.aliarvioida kirjoitti:

        Eiköhän nyt 71-vuotiaiden joukossa ole todellakin varsinainen poikkeus se, joka tuota vaatimusta ei pysty tai ainakaan pystyisi täyttämään.
        Pystyväthän 79-vuotiaatkin. Eipls aliarvioida naisia.

        Häiriö käyttökelpoisuudessa!
        Viime viikon perjantaina törttöili fillarin kanssa selkänsä sairaalakuntoon eikä ole sen jälkeen ollut "seurustelukunnossa". Nukkuu paljon paracetamol- kodeiinitokkurassa.
        Toipuu hiljalleen. Siis hiljalleen. Onhan tuo käynyt jo ulkonakin.


    • sellaistavaan

      Minusta aikuisiässä nuoruus ja vanhuus on geeneistä kiinni,tai "korvien välistä".

      • havumetsäin.mies

        Geeneistäkö johtuisivat nuoruus ja vanhuus? Eiköhän se ole nimenomaan ajasta kiinni, jolle meistä ei voi kukaan mitään.


      • Metkallista

        Kyllä vanheneminen on koodattu geeneihimme aivan samalla tavalla kuin esim. kasvaminen. Ts. lapsi kasvaa ja kehittyy geeniperimänsä ansiosta vaikka ei saisi ravintoakaan kuin minimaalisesti. Tosin silloin kasvu on kituista eikä täydellisyys koskaan tavoitu, mutta kuitenkin.

        Tuohon vanhenemiseenhan nykytiedemiehet ovat tarttuneet siinä mielessä, että sitä on alettu tutkimaan sairautena, johon voidaan vaikuttaa tulevaisuudessa jollakin lailla ja ihmisen elinikä saadaan pitenemään entisestään, jopa 1000 vuoteen asti. Eikö niillä todellakaan ole tärkeämpää tekemistä?


    • ei.jäädä.paikalleen

      Millähän nuo tiedemiehet saisivat sitten suomalaisen 70 -ikäisen miehen ikää jatkumaan ja kuntoa paranemaan? Sehän vastaisi ikäluokan naistenkin etuja

      Niin lava-kuin iltapäivätansseissa on aina naisia, jotka parketilla pyöriessään kertovat menettäneensä puolison, usein pitkäaikaisen ja raskaan hoidon jälkeen. Hakevat sitten elämään sisältöä muiden ihmisten parista. On mitä järkevin ratkaisu. Pahinta olisi jäädä paikalleen suremaan, joskin surullakin on aikansa.

      Huomattavasti harvemmin niissä tapaa miesleskiä.

    • Viatonsivullinen

      Kannattaa kulkea kadun aurinkoista puolta, etsiä ja viihtyä mukavassa seurassa, sellaisessa jossa sinua arvostetaan. Karsi kaikki pois mistä et pidä ja mistä saat mielesi surulliseksi.
      Ympärilläsi voi olla ihmisiä joilla on sinuun masentava vaikutus, pyri eroon heistä. Suojele itseäsi! ☺️

      • havumetsäin..mies

        On järkeviä neuvoja.

        Paikallaan on mainita vanha neuvo: Hieno nainen käyttäytyy aivan kuin ikäviä asioita ei olisi lainkaan.


      • Realismiakehiin

        Todella "vanha" ja siksi pois muodista. Sitäpaitsi se on itsensä narraamista, onneksi nykyajan nuoret naiset eivät anna viilata itseään linssiin tuolla lailla.


    • ” Kun nainen vanhenee hän muuttuu ketuksi”
      Korealainen sananparsi.

    • no.kerrotaanpa.totuus

      70 -palstan sananparsi asiasta:
      MUUTEN ei ole suinkaan ikäloppu.

    • että.naisellisuutta.kaiv

      Valitettava kehityssuunta on, että nuorempien (alle 40 vuotta) ikäluokkien naiset eivät useinkaan osaa käyttäytyä hienon naisen tavoin, vaan ovat karkeita ja epänaisellisia.

      Naisellisuus on vanhempien ikäluokkien erityispiirre.

    • 7570

      En tiedä yleisemmän tason tilannetta mutta tuo pitkäaikainen tuttavani, 70v naisihminen pitää tänään minulle "tyhjennysharjoituksen" kuten aina viikoittain pari kertaa.

      • iloinen.antaja

        Hienoa yhteistyötä teilläkin ! Kyllä meilläkin on yhteiset aamunavaukset ainakin pari kertaa viikossa . Niin ihana herätä kun unenlämmin vaimo sylissä lusikassa nukuttuaan heräilee ja availee aistejaan. . Antaessaan saa.


      • ei.ole.onni.kaikilla

        "Yleisemmän tason" tilanteesta, sikäli kuin täällä voidaan havaita, on paikallaan todeta, että kaikilla eivät asiat ole noin hyvin.


      • 7570
        ei.ole.onni.kaikilla kirjoitti:

        "Yleisemmän tason" tilanteesta, sikäli kuin täällä voidaan havaita, on paikallaan todeta, että kaikilla eivät asiat ole noin hyvin.

        Mainoskatko. Olen raitis, savuton, intensiivisesti kuntoileva, järkevästi syövä, stressitön ukko jonka eukkon elämä on helppoa ja huoletonta.


      • että.mitä.hyötyä
        7570 kirjoitti:

        Mainoskatko. Olen raitis, savuton, intensiivisesti kuntoileva, järkevästi syövä, stressitön ukko jonka eukkon elämä on helppoa ja huoletonta.

        Tuollaisella miehellä vaimo voi olla enemmänkin haitaksi.


      • no.noin.se.on
        7570 kirjoitti:

        Mainoskatko. Olen raitis, savuton, intensiivisesti kuntoileva, järkevästi syövä, stressitön ukko jonka eukkon elämä on helppoa ja huoletonta.

        Kyllä eukko sinussa kuitenkin löytäisi aihetta syyttelyyyn


    • ei.hätää

      Jos on kyse parisuhteesta, kyllähän seitsenkymppinen siihen pystyy!

    • Viatonsivullinen

      Ranskalainen mieskirjailija oli sitämieltä että 50 täyttänyt nainen ei häntä kiinnosta, 25 vuotiaan vartalo on kiinnostavin. Niin käy miehelle kun kyvyt alkavat hiipua.
      Minulle on se ja sama mitämieltä on joku 50:ranskalaiskirjailija. Toivotan onnea ja jaksamista 😊

    • no.miehistä.se.on.kii

      Ne kaipaavat kyvykkäitä miehiä. Eivät suinkaan ole ikäloppuja.

    • sini.sirkku-ek

      Vielähän tässä ollaan tyttö parhaimmillaan, sanoi äitini käydessään tansseissa 75 vuotiaana ! Se on oikea asenne, kun on naisia , jota täytettyään 40 puhuvat itsestään vanhoina naisina.

      Me elämme niin paljon pidemäpään, kuin kanssasiskomme 100 vuotta sitten, ettei kannata ruveta liian aikaisin vanhoiksi. Riippuu tietenkin terveydestä ja geeneistäkin. mutta asenne ratkaisee viimeksi.
      Pärjäillään tytöt! 😊

      • ikäisensä

        Kyllä se asennetta varmaan vaatikin, jos kävi silloin äitisi ollessa 75 v tansseissa ja kuvitteli olevansa tyttö parhaimmillaan. Eikö siitä ole jo yli 100 v kun äitisi syntyi ?
        Tuo -asenne ratkaise- on kyllä tosi ontto sanonta työnnettäväksi joka paikkaan. Kukin tavallaan , joku pärjäilee kuvitellen itsensä tyttöseksi , joku elää täysipainoisesti ilman yleisissä tansseissa käyntiä ja elää täysipainoisesti, viihtyy oman ikäisenään.


    • Mitä sitä kuvitellä täytyisi, kyllä hän realisti oli hyvinkin,...mutta huumorintajua oli kyllä! Tanssiminen eläkeläiskerhossa oli liikuntaa parhaimmillaan, viekeä hän oliki.

      " On ihmisiä joille kaikki on ihmeellistä,
      ja toisille ei mikään ole ihmeellistä!"

      Albert Einstein

    • flegmaatti

      Tuttu vai vieras?
      Vaimoni täyttää pian 71v ja kyllä hän naisen paikan täyttää kaikissa merkityksissään.
      En voi kuvitella vastaavaa kenenkään samaan ikäryhmään kuuluvan vieraan suhteen.

      Tässä yhteydessä on turha puhua kymmeniä vuosia nuoremmista naisista.

      • simpsakkana

        Meitä on muitakin, jotka olemme tyytyväisiä omaan ja puolison habitukseen. 6-7 kiloa on nuoruudesta tullut lisää pehmeyttä, lähinnä reisiin ja takamukseen. Jos on ollut naimisiin mennessään hoikka ja seksikäs, on petos antaa itsensä lösähtää muodottomaksi säkiksi. Koskee molempia puolisoita. Saan hyvää palautetta siitä että olen simpsakka, ei ole läskit tulleet hellyydenosoitusten väliin.


      • flegmaatti
        simpsakkana kirjoitti:

        Meitä on muitakin, jotka olemme tyytyväisiä omaan ja puolison habitukseen. 6-7 kiloa on nuoruudesta tullut lisää pehmeyttä, lähinnä reisiin ja takamukseen. Jos on ollut naimisiin mennessään hoikka ja seksikäs, on petos antaa itsensä lösähtää muodottomaksi säkiksi. Koskee molempia puolisoita. Saan hyvää palautetta siitä että olen simpsakka, ei ole läskit tulleet hellyydenosoitusten väliin.

        Mainoskatko. Painoni on nykyään kilon tarkkudella sama kuin 55 vuotta sitten jolloin nostin 82,5kg sarjassa ja treenipainoni oli 85kg. Vaimoni palautti minut todellisuuteen manitsemalla, että samasta painosta huolimatta mitat ovat muuttuneet.


      • halinallet
        flegmaatti kirjoitti:

        Mainoskatko. Painoni on nykyään kilon tarkkudella sama kuin 55 vuotta sitten jolloin nostin 82,5kg sarjassa ja treenipainoni oli 85kg. Vaimoni palautti minut todellisuuteen manitsemalla, että samasta painosta huolimatta mitat ovat muuttuneet.

        Piilota mittanauha. Nuoret miehet on usein aika hinteliä, kypsät miehet jotenkin...nallemaisempia. Hyvä paino sinulla jos et ole alle 170 .


      • flegmaatti
        halinallet kirjoitti:

        Piilota mittanauha. Nuoret miehet on usein aika hinteliä, kypsät miehet jotenkin...nallemaisempia. Hyvä paino sinulla jos et ole alle 170 .

        En tarvitse mittanauhaa. Vaatteiden istuvuus ja InBody720 analyysi kerran vuodessa riittävät.
        Viimeeksi lihasmassani oli 23% suurempi kuin viitearvoalueen maksimi.
        Vastaavasti rasvaa oli 64% viitearvon ylärajasta.
        Vertailu ilman ikähyvitystä.
        Nyt taas joku ystäväni vetää porot sieraimiinsa.

        Kun kaiken lisäksi vatsaontelon epäterveellinen viskeraali oli ikäluokkani alarajalla niin en ole huolissani koostumuksesta.
        Enemmän huolestuttaa se, että rauta alkaa painamaan aina vaan enemmän vuosien saatossa ja jokunen nivelkin huomauttaa asiasta.


      • että.naisesta

        Eikös tämän ketjun aiheena ole seitsenkymppinen NAINEN?


      • ”Vanhat naiset ovat piruakin aina askeleen edellä” (Argentiina)


      • flegmaatti
        että.naisesta kirjoitti:

        Eikös tämän ketjun aiheena ole seitsenkymppinen NAINEN?

        Kommentoin 70v vaimoni olemusta. Sitä seurasi viittaus molempiin sukupuoliin joka onkin paikallaan. Onhan useassa yhteydessä haukuttu miesten fyysysiä ominaisuuksia.
        Mittanauhan suosituksesta päädyin koostumuksen analysointiin joka sopisi naisillekin.

        Siis, enemmän analyyttistä, numeerista tietoa, vähemmän subjektiivista luulemista ja mielipidettä.


      • Hah-hah-haaa

        Toi argentiinalainen sananlaskuhan on yhtä hyvä kuin suomalainenkin versio: mikään ei ole niin viisas kuin vanha nainen (Pohojanmaa).


      • Vanhan naisen tanssiessa nousee paljon pölyä. (Tansania) 😌


      • Hörähdys

        Yeap, woi olla jos ei ossoo rasvata ihtiänsä ja hipiäänsä.


      • habituskotärkeintä
        simpsakkana kirjoitti:

        Meitä on muitakin, jotka olemme tyytyväisiä omaan ja puolison habitukseen. 6-7 kiloa on nuoruudesta tullut lisää pehmeyttä, lähinnä reisiin ja takamukseen. Jos on ollut naimisiin mennessään hoikka ja seksikäs, on petos antaa itsensä lösähtää muodottomaksi säkiksi. Koskee molempia puolisoita. Saan hyvää palautetta siitä että olen simpsakka, ei ole läskit tulleet hellyydenosoitusten väliin.

        Vanha on aina ruma ja ihan samantekevää onko läskiintynyt vai ei. Mitä väliä sillä hautaan menevällä kropalla enää on, meneekö laihana vai lihavana.

        Jos kiinnostaa vanhana se oman painonsa kontrollointi niin se pitäisi jäädä siihen niin että antaa muiden elää loppunsa niin kuin haluaa eikä ala kumppaninsa elämää kontrolloimaan.

        Kumppaninsa alistaminen on sairasta. Ikääntyessä ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä enään jos ihminen on henkisesti kasvanut sellaisten turhamaisuuksien ylitse.

        Itse en tee mitään petosta kun en ole luvannut pysyä muuttumattomana ja kuka sellaista vaatisi ja harrastelevat niin ihan sairasta.


      • Anonyymi
        habituskotärkeintä kirjoitti:

        Vanha on aina ruma ja ihan samantekevää onko läskiintynyt vai ei. Mitä väliä sillä hautaan menevällä kropalla enää on, meneekö laihana vai lihavana.

        Jos kiinnostaa vanhana se oman painonsa kontrollointi niin se pitäisi jäädä siihen niin että antaa muiden elää loppunsa niin kuin haluaa eikä ala kumppaninsa elämää kontrolloimaan.

        Kumppaninsa alistaminen on sairasta. Ikääntyessä ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä enään jos ihminen on henkisesti kasvanut sellaisten turhamaisuuksien ylitse.

        Itse en tee mitään petosta kun en ole luvannut pysyä muuttumattomana ja kuka sellaista vaatisi ja harrastelevat niin ihan sairasta.

        TISMALLEEN NÄIN! Koirat haukkuu, karavaani kulkee.


    • ei.85kään.vielä.ikäloppu

      Miksi asetetaan kyseenalaiseksi ja jopa sopimattoaksi "vanhojen" naisten tanssiminen? Onko alle 75-vuotias nainen jo vanha?

      Meikäläinen tanssitti alkuviikosta päivätansseissa muiden muassa erästä arviolta vähintään 85-vuotiasta daamia. Hyvin sujui viimeinen valssikin hänen kanssaan. Aivan ihastuttava ihminen! Oli tosin tuntuvasti lyhyempi meikäläistä. Kertoi että on aina pitänyt pitkistä miehistä.

      Ei ollut mitään syytä luonnehtia edes tuon ikäistä (päälle 85 v.) pirteää ja nuorekasta naista vielä ikälopuksi.

      • 71vee

        Kysyitkö hänen ikänsä ? Mikä sai päättelemäön että oli yli 85 ? Ryppyjen paljousko ? Ilmeisesti oli ikäänsä nuorekkaampi kropaltaan kun jaksoi niin bryreösti tanssia.


      • flegmaatti
        71vee kirjoitti:

        Kysyitkö hänen ikänsä ? Mikä sai päättelemäön että oli yli 85 ? Ryppyjen paljousko ? Ilmeisesti oli ikäänsä nuorekkaampi kropaltaan kun jaksoi niin bryreösti tanssia.

        Heräsi sama kysymys. Januksen kaltainen asia. Vaimoni väittää minun olevan takaa päin nuoremman näköinen kuin edestä.
        Ilkeä tulkinta olisi, että edestä päin näytän paljon vanhemmalta kuin takaa päin.
        Kokonaisolemus ja kasvojen uurteet saattavat viestiä erilaista ikää.


      • no.täydellisemmin
        flegmaatti kirjoitti:

        Heräsi sama kysymys. Januksen kaltainen asia. Vaimoni väittää minun olevan takaa päin nuoremman näköinen kuin edestä.
        Ilkeä tulkinta olisi, että edestä päin näytän paljon vanhemmalta kuin takaa päin.
        Kokonaisolemus ja kasvojen uurteet saattavat viestiä erilaista ikää.

        Edestä päin ihmisen havaitsee paljon täydellisemmin. Kasvotkaan eivät aina paljasta ihmisen vanhentuneisuutta ja kyvykkyyttä..
        Siihen kuuluvat myös ilmeet ja eleet.


      • hämeen_hiras
        flegmaatti kirjoitti:

        Heräsi sama kysymys. Januksen kaltainen asia. Vaimoni väittää minun olevan takaa päin nuoremman näköinen kuin edestä.
        Ilkeä tulkinta olisi, että edestä päin näytän paljon vanhemmalta kuin takaa päin.
        Kokonaisolemus ja kasvojen uurteet saattavat viestiä erilaista ikää.

        Yksinkertainen selitys on, ett'vanhenemisen piirteet eivät näy takaa niin hyvin kuin edestä.

        Nikki flegmaatti ei kuitenkaan kertonut tarkemmin, millaisessa tilanteessa takaa ja edestä. Olitko päällysvaatteet päällä, verryttelypuvussa, uimahousuissa vai ilman vaatteita?


      • flegmaatti kirjoitti:

        Heräsi sama kysymys. Januksen kaltainen asia. Vaimoni väittää minun olevan takaa päin nuoremman näköinen kuin edestä.
        Ilkeä tulkinta olisi, että edestä päin näytän paljon vanhemmalta kuin takaa päin.
        Kokonaisolemus ja kasvojen uurteet saattavat viestiä erilaista ikää.

        Aikanaan kuulin luonnehdin jostain naisesta: "Takaa kuin seitsemäntoista, edestä kuin seitsemänkymmentä." Silloin päätin, että pyrin näyttämään vain "hyvinsäilyneeltä ikäiseltään".


      • Samaakamaa

        Tuosta juolahti mieleen ex-työkaverin kertomus jostain sukulaisestaan, jolle poijjaanklopit olivat vihellelleet niin kauan kun näkymä oli selkäpuolelta. Kun asetelma muuttui näkymäksi edestä päin, naisimmeisen ikä oli paljastunut auttamattomasti. Tarina ei kertonut, miten poijjaat suhtautuivat, vain sen, miten hauskaa takaa nuorelta ja edestä vanhalta näyttävällä oli ollut.


    • noinha.asia.on

      Ketjun aloittaja lienee todellisuudessa tarkoittanut täällä käytettävien käsitteiden mukaisesti 70 -ikäisiä.
      Vähän yli 70-vuotiaiden ja vähän alle 80-vuotiaiden välillä on jo todennäköisesti melkoinen ero niin henkisessä kuin ruumiillisessa kunnossakin. Iän myötä kun ihminen tahtoo rapistua, vaikka olisikin nainen.. Kun rapistuminen tapahtuu vuosien myötä hitaasti, sitä ei juuri huomaakaan.
      On tämänkin kirjoittajalla vielä tänä vuonna siirtyminen 80 -kerhoon.

      Saa nähdä, onko siellä yhtä vetäviä keskustelun aiheita kuin täällä 70 joukossa. Kyselläänkö esimerkiksi, että "Ikäloppuja naiset kahdeksankymppiset ovatko ".

      • rehellinen-mies-haku

        "On tämänkin kirjoittajalla vielä tänä vuonna siirtyminen 80 -kerhoon."??

        Siirry sinne sitten, äläkä palaa takaisin.

        Jotain tuollaista ounastelinkin, että ruuneperin kanssa samaan ikäluokkaan kuulutte, koska olitte molemmat "serifeinä" mikä kulloinkin tavallaan, mutta vihaamasi Pilmari pääsi haudanlepoon, vaikka ei plastakirjoittajien vuoksi, sillä ruorikoskihan siellä
        haki syyllistä haamujen kanssa, ja just näillä nimmareillaan, mitä nykyisin suoltaa.?

        Olisit nyt reilujätkä' ja olisit oma itsesi, sillä ei meitä tämänikäisiä daameja valheilla lumota.


      • noinhan.asia.on
        rehellinen-mies-haku kirjoitti:

        "On tämänkin kirjoittajalla vielä tänä vuonna siirtyminen 80 -kerhoon."??

        Siirry sinne sitten, äläkä palaa takaisin.

        Jotain tuollaista ounastelinkin, että ruuneperin kanssa samaan ikäluokkaan kuulutte, koska olitte molemmat "serifeinä" mikä kulloinkin tavallaan, mutta vihaamasi Pilmari pääsi haudanlepoon, vaikka ei plastakirjoittajien vuoksi, sillä ruorikoskihan siellä
        haki syyllistä haamujen kanssa, ja just näillä nimmareillaan, mitä nykyisin suoltaa.?

        Olisit nyt reilujätkä' ja olisit oma itsesi, sillä ei meitä tämänikäisiä daameja valheilla lumota.

        Siinäpä vauhdikas kassi-Alma, joka kokee itsensä peräti daamiksi!

        Kyllähän täällä useinkin kaipaa taas sefuksi, vai mikä luotsi se nykyään on.


      • no.turhaan.sormuks

        Avioliitto tarjoaa todella monenlaista suojaa.
        Sormusten kanssa avioliiton laillisuudella ei ole kuitenkaan mitään tekemistä. Avioliiton voimassaolo on täysin riippumaton sormusten olemassaolosta ja käytöstä.
        Sormuksia voi myös pitää olematta naimisissa.


      • turpiinvaan
        noinhan.asia.on kirjoitti:

        Siinäpä vauhdikas kassi-Alma, joka kokee itsensä peräti daamiksi!

        Kyllähän täällä useinkin kaipaa taas sefuksi, vai mikä luotsi se nykyään on.

        Kuka on varastanut varanickini "kassialma", tulen ja vedän turpiin! Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ei keksi edes omaa nickiä, vaan pitää varastaa toisen? Törkeää. Varmaan tyhjää täynnä.


      • noinhan.asia.on
        turpiinvaan kirjoitti:

        Kuka on varastanut varanickini "kassialma", tulen ja vedän turpiin! Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ei keksi edes omaa nickiä, vaan pitää varastaa toisen? Törkeää. Varmaan tyhjää täynnä.

        Kassi-Alma ei ole sama kuin kassialma. Sanaa ei ole myöskään käytetty nikkinä.

        Ei pitäisi noin avoimesti paljastaa kaikelle kansalle puutteitaan luettavan tekstin ymmärtämisessä. Sitten vielä rupeaa arvostelemaan toisia.


      • Vuittoninkassi
        noinhan.asia.on kirjoitti:

        Kassi-Alma ei ole sama kuin kassialma. Sanaa ei ole myöskään käytetty nikkinä.

        Ei pitäisi noin avoimesti paljastaa kaikelle kansalle puutteitaan luettavan tekstin ymmärtämisessä. Sitten vielä rupeaa arvostelemaan toisia.

        Alma on kaunis naisen nimi, tarkoittaa lempeää. Nuori lauluja-artistimmekin on Alma, pääsi jopa pressan linnaan. Hänellä on varmaan hiemoja kalliita kasseja, Vuittoneita ja muita.


    • Ihmeellistä peliä joka palstalla. Kärppänä kytätään, minkä ikäinen joku on. Luulisi olevan tärkeämpää ajatella, miten joku kirjoittaa. Naama ja kroppahan eivät täällä näy. Sen sijaan näkyy, mitä aivoista ulos pursuaa, siis sanallisessa muodossa.

      Minulle on aina ollut tärkeämpää, mitä ihminen puhuu ja ajattelee, kuin se, miten nuorelta hän näyttää. Toki arvostan sitä, että ihminen pitää huolta itsestään ja ulkomuodostaan.

      • että.on.sitten.nuorekas

        Tuskinpa täällä paljoakaan udellaan tai yleensäkin vahditaan kuinka vanha kukin on. Ei sitä muuten saa selville, ellei asianomainen itse sitä kerro. Kertoja voi siinäkin höynäyttää lukijoita. Ei kai täällä juuri kerro kukaan, miten nuorelta hän näyttää. Onhan tosi silloin tällöin ollut kuvia näkyvissä, joissa asianomainen näkyy ehkä 30 vuotta nuorempana.

        "... tärkeämpää, mitä ihminen puhuu ja ajattelee, kuin se, miten nuorelta hän näyttää. Toki arvostan sitä, että ihminen pitää huolta itsestään ja ulkomuodostaan." - Ilman muuta noin on.


      • Iätön

        Edelleen ihmettelen miksi olet "salaa viisas" kun kuulostat järkipäisemmältä kuin muut yhteensä.


    • prosis

      Kyllä tuo yksi 71v lähestyvä todisti juuri äsken kelvollisuutensa

      • Lemmenkäinen

        Yks 69 v. lähestyvä todisti kelvollisuutensa viime joulukuussa :´-(


      • no.entäs.kun.on
        Lemmenkäinen kirjoitti:

        Yks 69 v. lähestyvä todisti kelvollisuutensa viime joulukuussa :´-(

        Muuan 82 vuotta täyttänyt hoiti saman asian tässä juuri kuluvassa helmikuussa.


    • ei.oleikäloppu

      Kysyjä olisi voinut täsmentää , millainen nainen on tässä ketjussa tarkoitettu ikäloppu.

      Lukijat ovatkin tehneet omia ratkaisujaan. Valtaosan mielestä nainen ei ole ikäloppu niin kauan, kuin hän pystyy elämään intiimielämää miehen kanssa. Tämä vaihe tulee kuitenkin yleensä vasta 80 -iässä

      • ei.ole.ikäloppu

        Täsmennys viimeiseen virkkeeseen:
        Tämä vaihe päättyy kuitenkin yleensä vasta 80 -iässä


      • ei.se.pääty
        ei.ole.ikäloppu kirjoitti:

        Täsmennys viimeiseen virkkeeseen:
        Tämä vaihe päättyy kuitenkin yleensä vasta 80 -iässä

        Ei suinkaan pääty vielä silloin. Harhaluulojen poistamiseksi kannattaa tutustua alaa käsittelevään kirjallisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe