MUFONin tilastoa vuodelta 2017

MUFONin tilastoa vuodelta 2017.
Amerikkalainen MUFON vastaanotti vuonna 2017 koko maailmasta yhteensä 7.651 raporttia (näistä 5.485 USA:sta).
Tuosta kokonaismäärästä 5.985 sattui vuonna 2017 (koko maailma) ja 4.387 (vain USA).

Tutkimusten jälkeen UAV:ksi luokiteltiin 608 (koko maailma) ja 749 (vain USA).
Unknown-Other:ksi luokiteltiin 500 (koko maailma) ja 580 (vain USA).
B.Borg
MUFON-Finland

28

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heiheppuhei

      Luetaanko esim. amatöörikuvaajien dronet uav kategoriaan? Sellainen voi olla minkä näköinen vaan ja lentää niin korkealla ettei näy kun valot vaan.

      Kaikkea lentävää ei ole edes mahdollista tunnistaa, vaikka yritetään, niinkuin numeroista toki nähdään.

      • Heiheppuhei

        Sitä mä vaan, että ihan tajuttoman heikko tunnistusprosentti heillä.


      • meesLiiteriinsiitä
        Heiheppuhei kirjoitti:

        Sitä mä vaan, että ihan tajuttoman heikko tunnistusprosentti heillä.

        Taas kerran aivan tajuttoman typerä kommentti liiterinmieheltä.


      • Heiheppuhei
        meesLiiteriinsiitä kirjoitti:

        Taas kerran aivan tajuttoman typerä kommentti liiterinmieheltä.

        4387 tapausta, vain 608 tunnistettiin droneiksi, 749 oli "jotain muita tunnistamattomia". Mitä loput oli? Joko tilastot on laitettu tänne huonosti, tai sitten homma jäänyt kesken joltain.

        Kuka on liiterinies?


      • älänyhullujaspuhu
        Heiheppuhei kirjoitti:

        4387 tapausta, vain 608 tunnistettiin droneiksi, 749 oli "jotain muita tunnistamattomia". Mitä loput oli? Joko tilastot on laitettu tänne huonosti, tai sitten homma jäänyt kesken joltain.

        Kuka on liiterinies?

        Ei kai voida olettaa, että ufouskova kykenisi laskemaan yhteen 608 ja 749?


      • pilkuttelua
        Heiheppuhei kirjoitti:

        4387 tapausta, vain 608 tunnistettiin droneiksi, 749 oli "jotain muita tunnistamattomia". Mitä loput oli? Joko tilastot on laitettu tänne huonosti, tai sitten homma jäänyt kesken joltain.

        Kuka on liiterinies?

        ""Kuka on liiterinies?""

        Tuo kyseinen liiterinmies on kaikkien palstaa seuranneiden tuntema skepojenskepo
        piruileva häirikkötrolli v-a-r-a-k-t-o-r-i.


      • Ufologiikkaa.Vol.47
        pilkuttelua kirjoitti:

        ""Kuka on liiterinies?""

        Tuo kyseinen liiterinmies on kaikkien palstaa seuranneiden tuntema skepojenskepo
        piruileva häirikkötrolli v-a-r-a-k-t-o-r-i.

        "Taas kerran aivan tajuttoman typerä kommentti liiterinmieheltä."

        Ensin kerrot toiselle että hän on liiterinmies (varaktori) ja sitten kerrot tälle mikä on liiterinmies (varaktori) kun tämä kysyy. Siis oletko nyt itsekään selvillä siitä että onko tuo nimimerkki "Heiheppuhei" liiterinmies (varaktori) vai ei? Vai muuttuuko jokainen eri mieltä kanssasi oleva kirjoittaja aina tarvittaessa liiterinmieheksi (varaktoriksi)?


      • ufotohtori
        Ufologiikkaa.Vol.47 kirjoitti:

        "Taas kerran aivan tajuttoman typerä kommentti liiterinmieheltä."

        Ensin kerrot toiselle että hän on liiterinmies (varaktori) ja sitten kerrot tälle mikä on liiterinmies (varaktori) kun tämä kysyy. Siis oletko nyt itsekään selvillä siitä että onko tuo nimimerkki "Heiheppuhei" liiterinmies (varaktori) vai ei? Vai muuttuuko jokainen eri mieltä kanssasi oleva kirjoittaja aina tarvittaessa liiterinmieheksi (varaktoriksi)?

        Sille että muut ihmiset muuttuvat mielessä mielikuvitustyypeiksi ja toisiksi henkilöiksi, on olemassa ihan oma lääketieteellinen termi ja diagnoosi.


      • heiheppuhei

        En ole liiterimies, enkä V-a-r-a-k-t-o-r-i. Myönnän, että alunperin tulin palstalle pilailemaan teidän kustannuksellanne, mutta muutin lähestymistapaani. Aluksi oli tarkoitus tehdä joku "ufotodistus" ja laittaa itse väsätty kuva siihen, mutta päätinkin laittaa kuvan suoraan ohjelmasta millä tein kuvan. (toinen keskustelu) En pidä hirveästi ilkeästä huumorista ja uskon, että tällä tavalla olin ehkä hyödyllisempi, kun voidaan suoraan jutella huijauskuvien tekemisestä ja paljastaa ehkä niiden saloja.


      • helläpylly

        Lähtikö hellikseltä taas rekisteröity nimimerkki kun pitää puskista huudella?


      • taivaanvahdit

        Etkö hellis-pällis vieläkään tajua että koulutit ihan itse omalla mölinälläsi moderointia hoitavan oppivan keinoälybotin poistelemaan viestisi? Eikö edes se sänkysi vierellä öisin vieraileva ulkoavaruuden keinoälybotti osannut kertoa tästä?


      • runsinthefamily

        "Kova poika myös äitin mielestä."

        Edelleen luet ufopalstaa äitisi kanssa, hellis?


      • Algoritmi
        helläpylly kirjoitti:

        Lähtikö hellikseltä taas rekisteröity nimimerkki kun pitää puskista huudella?

        Sillä ei ole enää väliä huuteleeko hellu puskista vai kirjoittaako nimimerkillä, tyyppi on törkeillyt jo sen verran että botti poistaa kaiken samasta/samoista IP-osoitteista tulevan tavaran, ja vaikka vaihtaisi osoitteita alvariinsa, on oppiva keinoälybotti jo oppinut tunnistamaan hellun tekstit ja poistaa ne jo siksikin, ja näin asia tulee olemaan jatkossa. Tätähän tuo ei vieläkään tajua vaan hölmönä mölisee että varaktori poistattelisi viestit.


      • Röhönauraja_Raimo
        Algoritmi kirjoitti:

        Sillä ei ole enää väliä huuteleeko hellu puskista vai kirjoittaako nimimerkillä, tyyppi on törkeillyt jo sen verran että botti poistaa kaiken samasta/samoista IP-osoitteista tulevan tavaran, ja vaikka vaihtaisi osoitteita alvariinsa, on oppiva keinoälybotti jo oppinut tunnistamaan hellun tekstit ja poistaa ne jo siksikin, ja näin asia tulee olemaan jatkossa. Tätähän tuo ei vieläkään tajua vaan hölmönä mölisee että varaktori poistattelisi viestit.

        Aika massiivista salaliittoteoriaa pukkaa varaktori näyttämölle. Mitä jos tehdään niin että te saatte kohdata, niin mitä arvelet ootko kova jätkä silloin? Poistatatko hänet? Miten teet sen?


      • etkökoskaanopi
        Röhönauraja_Raimo kirjoitti:

        Aika massiivista salaliittoteoriaa pukkaa varaktori näyttämölle. Mitä jos tehdään niin että te saatte kohdata, niin mitä arvelet ootko kova jätkä silloin? Poistatatko hänet? Miten teet sen?

        STT ja aamulehtikin olivat mukana kehittämässä hellikselle salaiittoteoriaa jo viime vuonna:

        "Verkkoyhteistö Suomi24:ää aletaan moderoida keinoälyn avulla, kertoo Aller Media.

        Tekoäly hyödyntää koneoppimista ja imitoi Suomi24:n moderoijien linjaa. Rajatapauksissa keskustelu päätyy tekoälyn jälkeen vielä moderoijan tarkastettavaksi."

        Allermedia:

        "Aller Media Oy ja Utopia Analytics Oy pilotoivat tekoälyyn perustuvan tekstinlouhinnan hyödyntämistä verkkoyhteisö Suomi24:n viestien moderoinnissa. Tekoäly hyödyntää koneoppimista ja poistaa epäasialliset viestit automaattisesti Suomi24:n linjauksen mukaisesti."

        ”Utopian kehittämä tekoäly ei hätkähdä sosiaalisessa mediassa tavallista puhekieltä tai jatkuvasti kehittyviä uudissanoja, poikkeavia kirjoitusasuja tai kirjoitusvirheitä. Teknologia perustuu tilastollisiin jakaumiin, se tarkastelee kommenttia kokonaisuutena ja pystyy tunnistamaan kommentin semanttisen sisällön”

        Linkit eri viestiin niin ei botti poista heti.


      • Vogoni
        pilkuttelua kirjoitti:

        ""Kuka on liiterinies?""

        Tuo kyseinen liiterinmies on kaikkien palstaa seuranneiden tuntema skepojenskepo
        piruileva häirikkötrolli v-a-r-a-k-t-o-r-i.

        "Tuo kyseinen liiterinmies on kaikkien palstaa seuranneiden tuntema skepojenskepo
        piruileva häirikkötrolli v-a-r-a-k-t-o-r-i. "

        Siis mitä vittua?
        Kapasitanssidiodiko muka skepojenskepo. Hörhöhän se oli, kun viimeksi aktiivisesti palstalla kirjoittelin männeellä vuosikymmenellä. Kertokaa nyt vielä, että Eikka#3 tai Solkku alias Solarman olisi luopunut fundamentaalisesta UFO-uskostaan ja alkanut skepoilemaan. Se tässä vielä puuttuisi.


      • homppahellis
        Vogoni kirjoitti:

        "Tuo kyseinen liiterinmies on kaikkien palstaa seuranneiden tuntema skepojenskepo
        piruileva häirikkötrolli v-a-r-a-k-t-o-r-i. "

        Siis mitä vittua?
        Kapasitanssidiodiko muka skepojenskepo. Hörhöhän se oli, kun viimeksi aktiivisesti palstalla kirjoittelin männeellä vuosikymmenellä. Kertokaa nyt vielä, että Eikka#3 tai Solkku alias Solarman olisi luopunut fundamentaalisesta UFO-uskostaan ja alkanut skepoilemaan. Se tässä vielä puuttuisi.

        Niin se vain on että (lähes) kaikki aikuistuvat. Ilmeisesti tuo hellis on juurikin joku jonka vinksahtaneessa mielessä varaktori on "pettänyt",


      • Vogoni kirjoitti:

        "Tuo kyseinen liiterinmies on kaikkien palstaa seuranneiden tuntema skepojenskepo
        piruileva häirikkötrolli v-a-r-a-k-t-o-r-i. "

        Siis mitä vittua?
        Kapasitanssidiodiko muka skepojenskepo. Hörhöhän se oli, kun viimeksi aktiivisesti palstalla kirjoittelin männeellä vuosikymmenellä. Kertokaa nyt vielä, että Eikka#3 tai Solkku alias Solarman olisi luopunut fundamentaalisesta UFO-uskostaan ja alkanut skepoilemaan. Se tässä vielä puuttuisi.

        Ei beat frequency oscillator mikään skeptikko ole eikä ole koskaan sitä ollut.


      • eipäsvalehdella
        BFO kirjoitti:

        Ei beat frequency oscillator mikään skeptikko ole eikä ole koskaan sitä ollut.

        Taas tuli oikein emävale sinulta! Reklatut nimesi vain vaihtuvat niin useasti.


      • ärlävikako
        eipäsvalehdella kirjoitti:

        Taas tuli oikein emävale sinulta! Reklatut nimesi vain vaihtuvat niin useasti.

        Mikä on "reklattu"? Reklisteröity?


      • työtönalien
        ärlävikako kirjoitti:

        Mikä on "reklattu"? Reklisteröity?

        Se on Tonto pylliksen lukihäiriöinen kaveri.


      • eipäsvalehdella kirjoitti:

        Taas tuli oikein emävale sinulta! Reklatut nimesi vain vaihtuvat niin useasti.

        Kyllä ne huomattavasti harvemmin vaihtuvat kuin sinulla ja ovat myös rekisteröityjä.

        Laskin että helliksellä on jo niitä rekisteröityjäkin nimimerkkejä ehtinyt olemaan enemmän kuin minulla. Sen päälle tietysti sitten vielä puskista huutelut.


      • Hellis.ja.Pällis
        BFO kirjoitti:

        Kyllä ne huomattavasti harvemmin vaihtuvat kuin sinulla ja ovat myös rekisteröityjä.

        Laskin että helliksellä on jo niitä rekisteröityjäkin nimimerkkejä ehtinyt olemaan enemmän kuin minulla. Sen päälle tietysti sitten vielä puskista huutelut.

        Hauskaahan tässä on sekin että helliksen oma pikku Tonto, nyt nimimerkillä "eipäsvalehdella" ja jatkuvasti milloin milläkin nimimerkillä, ei tajua kuinka typerältä näyttää itkiessään siitä että jollakin muulla on ollut pari nimimerkkiä. Mutta se on sitä ufoilijan logiikkaa.


      • Hellis.ja.Pällis kirjoitti:

        Hauskaahan tässä on sekin että helliksen oma pikku Tonto, nyt nimimerkillä "eipäsvalehdella" ja jatkuvasti milloin milläkin nimimerkillä, ei tajua kuinka typerältä näyttää itkiessään siitä että jollakin muulla on ollut pari nimimerkkiä. Mutta se on sitä ufoilijan logiikkaa.

        Tulkoon tässä nyt jälleen kerran todettua, että olen varsin vakuuttunut siitä, että muualla maailmankaikkeudessa on muita sivilisaatioita.

        Olen vakuuttunut myös siitä että tähtienvälinen matkustaminen on mahdollista. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidän tekoälyn ohjaamia aluksia.

        Ufoskeptikko olen siinä mielessä että en näe vieraan sivilisaation vierailua täällä vielä varmuudella toteen näytetyksi.


      • ufoulisijat
        BFO kirjoitti:

        Tulkoon tässä nyt jälleen kerran todettua, että olen varsin vakuuttunut siitä, että muualla maailmankaikkeudessa on muita sivilisaatioita.

        Olen vakuuttunut myös siitä että tähtienvälinen matkustaminen on mahdollista. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidän tekoälyn ohjaamia aluksia.

        Ufoskeptikko olen siinä mielessä että en näe vieraan sivilisaation vierailua täällä vielä varmuudella toteen näytetyksi.

        Näille helliksille jä pälliksille nyt riittää skeptikon kriteeriksi se että ei usko maan ilmakehässä kaahaileviin alienaluksiin, ufosieppauksiin tietynlaisine toimenpiteineen, tai öisin sängyn vieressä vieraileviin mukavia jutteleviin ulkoavaruuden keinoälyrobotteihin, ynnä muuhun lapselliseen roskaan josta ei ole olemassa yhtäkään oikeaa todistetta.


      • epäilijä
        Hellis.ja.Pällis kirjoitti:

        Hauskaahan tässä on sekin että helliksen oma pikku Tonto, nyt nimimerkillä "eipäsvalehdella" ja jatkuvasti milloin milläkin nimimerkillä, ei tajua kuinka typerältä näyttää itkiessään siitä että jollakin muulla on ollut pari nimimerkkiä. Mutta se on sitä ufoilijan logiikkaa.

        Vain kaksi nimimerkkiä ?


      • pällis.ja.hellis
        epäilijä kirjoitti:

        Vain kaksi nimimerkkiä ?

        Mieti nyt ensin montako sinulla on ollut, koska vaihdat nimimerkkiä _jokaiseen_ viestiisi, ja samaan aikaan itket muiden nimimerkeistä joita on ollut paljon vähemmän, ja nekin rekisteröityjä. Etkö todellakaan ymmärrä kuinka epäloogiselta ja tyhmältä näytät? Tai oikeasti olet.


      • ufokumppanit
        työtönalien kirjoitti:

        Se on Tonto pylliksen lukihäiriöinen kaveri.

        Herra Hellis ja Tonto Pyllis. Aika pariskunta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1864
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1644
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      116
      1345
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1135
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1124
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1098
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      933
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      903
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      870
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      861
    Aihe