Miksi uusiovaimo ei halua miehensä olevan

Epävarmako

tekemisissä ex-vaimonsa kanssa? Ihan törkeää kun ex-puolisoilla on kuitenkin ikuisesti yhteiset lapset. Lapsista kasvaisi paljon tasapainoisempia jos isä ja äiti saisivat rauhassa yhdessä kasvattaa lapsiaan ja olla lasten aikuistuessakin yhdessä lastensa kanssa. Mennä vaikka välillä yhdessä syömään yms. Pitääkö uusi vaimo ex-vaimoa uhkana vai miksi pitää sabotoida kanssakäymistä? Tuntuu että ex-mieheni pakotetaan olemaan uusiovaimon oman (ei yhteisen) lapsensa isäpuoli mutta tämä uusiovaimo ei ole koskaan millään muotoa ollut avuksi meidän lapsillemme.

41

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusielämäykköseksi

varmaan aika vaikeaa jos eronneella 60 ihmisellä on pieniä lapsia kasvatettavana, harva meidän ikäsistämme kiinnostuu osallistumaan uuden puolison edellisen avioliiton lasten kasvatuksesta

• Mikä hemmetin uusiovaimo?
      Mistä tuollainen nimihirviö?

Kun avioparilla niin hyvin synkkaa ja lapset ovat maailman tärkeimmät, miksi he ovat eronneet.
      Miksi heistä tuli ex?

Eikö kannattaisi avioliiton aikana panostaa perheeseen ja yhteiseloon.

Kun sitten kuvaan astuu uusi puoliso, ex-eukko pitääkin lujasti kiinni lastensa isästä.
      Tehdään tikusta asiaa vuodesta toiseen. Soitetaan milloin milläkin verukkeella.

Ei päästetä irti vanhasta, eikä millään anneta tilaa uudelle puolisolle.

Pitääkää kiinni puolisoistanne ja rakastakaa heitä.

Jos ja kun he kuitenkin löytävät itselleen sopivamman, luonnikkaamman sielunkumppanin, hyväksykää se.

Ihmisellä on vain yksi vastakkaiskappale maailmassa.

Kun sen löytää ennemmin tai myöhemmin se on siinä.
      Jotkut eivät löydä koskaan.

• kylmätotuus

Tuskin olet oikea henkilö kirjoittamaan avioeroista, joihin lapset liittyvät, koska katsot niitä ainoastaan lapsettoman naisen näkökulmasta.

Väitteesi, että ihmisellä on vain yksi vastakkaiskappale maailmassa, saa minut hymyilemään leveästi.

Sen uskon, etteivät kaikki löydä aitoa rakkautta koskaan.
        Se näkyy ihmisessä katkeroitumisena ja pahansuopaisuutena.

• pirremiinapas

Melkoista sekasotkua perheet nykyään, tiijjä tuleeko lapsista tasapainoisia, kun on minun, sinun ja meidän lapset - osataanko olla tasapuolisia kasvatuksessa ja kohtelussa, ja sen mulkero puolison lapsella voi olla vaikeinta..kuulemma laitetaan jo perhekoteihin ja ties minne lapsia joita ei kumpikaan halua :(, todella kamalaa (;

• reppuriika

Ihan yhtä sekasotkua kaikki. Olen samaa mieltä. Lähdetään a, saadaan lapsia ja lapset siitä kärsivät.

• siilenämää2

Vaatii kypsyyttä alkaa suhteeseen ihmisen kanssa jolla on edellisestä suhteesta lapsia. Ei ole helppo yhtälö. Siksi uusioperheen perustamisella ei saisi ollakaan kiire, pitäisi katsoa vähän pitempään ennen kuin hynttyyt laitetaan yhteen, parempi olisi jos mustasukkaisuus esimerkiksi toisen exää kohtaan paljastuisi ennen kuin on menty asumaan saman katon alle.

• uusioVaimo-vaietkoon

Ensinnkin tommoset uusio perheet on suurta tyhmyyttä ,
      jos ukolla on entisestä avioliitosta lapsia vielä kasvatettavana,

uusio-vaimo sopeutukoon siihen että mies pitää tiiviisti yhteyttä entiseen vaimoonsa ja lapsiinsa,
      uusio-vaimolla EI ole samoja oikeuksia kuin ex perheellä,

nämä perheen rikkojat pitäisi saada rikosvastuuseen teostaan,

" älä himoitse toisen puolisoa älä mitään mikä toisen on "

tämä on yx kymmestä käskystä,
      joka näitä käskyjä rikkoo
      joutuu myös kärsimään seuraukset,
      se on armoton luonnon laki,

• siilenämää2

Noaa. Sopeutumaan joutuu mutta os meinaa uuden perheen uuden ihmisen kanssa perustaa on hyväksyttävä se että perhe on monimuotoisempi kun on minun, sinun ja ehkä meidän lapset ja exät.

• vfhimsf

Ennen perheet olivat suurempia ja sisaruksia ja serkkuja enempi - mustasukkaisessa omistamisessa koskaan mitään rakkautta ole - lapset ovat ennenkin joutuneet kärsimään kun äideistä on tehty synnytyskoneita
      - ihan terveitä kaikki omaisetkaan eivät ole - mikä aina merkinnyt naisille pidempiaikaista - joskus elämänaikuista pitkää piinaa ja vainottuna oloa. Vapaan seksin kukkasia ja monisuhteisia veljiä mullakin ollut - ei edes tiedä keiden kanssa lapsia suhteistaan syntynyt. Joskus pidempiaikaista piinaa noi uskontovouhottajatkin järjestäneet ex- vaimoille ja lapsillekin kärsimyksen merkeissä tai ihannoidessaan esm sukurutsaa tai tautisuuden saloja ja synnillisyyden syvyyksiä.
      Vastuun kantaminenkin lie taitolaji -lapsistakin huolenpidon ohella.
      Osa ihmisistä jatkuvasti haluaa häpäistä ja nöyryyttää tyttöjä ja naisia yhteiskunnassa.

• reppuriika

Paras kun pysyy sen kanssa jonka aikoinaan on valinnut tai on sitten yksin niin ei ole uusiovaimoja. No kun toisen akan ukon ottaa ja niin eihän ole varma että pysyykö hyppysissä vai palaako lainakalu ajallansa takaisin. Turhapa tuosta on valitella. Sitä mitä tilaa myös saa. Kun kerran on lähtenyt ja pettänyt, saattaa tehdä sen toistekin.

• tyhmyydestä-sakotetaan

vastaus alotukseen:

Siksi kun uusio.vaimoke ei ole ollenkaa ajatellu mitä on tullu tehtyä,
      on tullu mentyä toisen naisen aviomiehen kanssa yhteen,
      jolla on lapsia alkuperäisestä avioliitosta,
      uusio-vaimoke on hirvittävän mustasukkainen epävarma asemastaan, syytä onki olla,
      yleensä mies palaa totutun ensirakkautensa perheen luo, siellä on vanhat tutut tavat ja turvallisuus tulevaisuudesta taattu,
      koska mies tuntee myös vastuuta entisestä perheestään,
      voi jopa rakastua uudelleen alkuperäiseen vaimoonsa,
      palaa entiset hyvät muistot,
      on huomannu hänet sopivammaksi luonteeltaan elämän kumppanikseen,
      joskus pitää tehdä paha virhe enenkunin tajuaa mikä on tärkeitä elämässä,

• Bengalitikku

Anteeksi nyt, mutta mistä satukirjasta tuo on?
        Uuden vaimon kanssa on uusi perhe, mitä siihen edellisellä on sanomista.
        Jos on erottu jo ennen uutta suhdetta, pitäisi exän osata irrottautua.
        Voihan se ex-vaimo olla aiheuttanut eron.
        Yleensähän lapset jäävät äidille, mitä isät ovat arvostelleet, joskus syystäkin, ellei ole fifty-fifty eli vuoroviikkosopimus.
        Kyllä olen enempi kuullut noiden entisten vaimojen kiusaamisista ja ilkeilyistä, vaikka ovat itse eronsa aiheuttaneet.
        Mutta äitipuoli joutuu joustamaan lasten osalta eli miten lasten biologiset vanhemmat sopivat. Äitipuolelta vaaditaan paljon enemmän kuin exältä.
        Lapsethan voivat olla mustasukkaisiakin.
        Ero voi olla joskus erittäin hyvä ratkaisu ja joskus erittäin huono.
        Miten ero vaikuttaa lasiin sitten on toinen juttu: helpotus, jos on riitaisa perhe tai pettymys omiin vanhempiin.
        Luulen, että aiheesta on tehty tuhat ja yksi tutkimusta.
        En usko, että voi tilannetta yksinkertaistaa niin, että vain ja aina erolapsista tulee tasapainottomia. Ihan riippuu, miten fiksuja aikuiset ovat ympärillä ja millainen ilmapiiri. Ja kannattaa muistaa, ettei yhteen mennä erotakseen.
        Minä en soittele tuomion pasuunoita.
        Toivon, että aikuiset ihmiset toimivat aikuismaisesti.
        Ja toisinkinpäin voi olla. Ex-mies voi sinkuksi jäätyään käyttäytyä niin, että uusioisä ei sitten määräile mitään ja jos, niin kipinkapin hänen luokseen.
        Toisen puuttuminen kasvatukseen ei pääse pätemään.

• näinkinvoiolla

niin ... ne lapsethan ovat sen miehen, mutta se ex vaimo ei ole enää hänen vaimonsa eikä hän ole enää sen vaimon mies jota voi kohdella miten tahansa.
      mies ei itse uskalla sanoa kyllin selkeästi ettei halua olla tämän lasten äidin kanssa missään tekemisissä muuta kuin välttämättömän mikä liittyy lapsiin, jottei tulisi suuria konflikteja mistä lapset kärsii.

• älä-ole-sokea

höpön höpö, uskaltaa kyllä jos on halua,
        -- varmasti tiedät usein vanhasuola janottaa,
        hyvin usein uusi saa kenkää
        ja mies palaa entiseen perheeseensä,
        seki on enemmän varmaa kuin epävarmaa,
        todellisuudessa on paljon esimerkkejä,

" näinkinvoiolla" tuo mielipide on yksin sinu haluamasi näkemys,
        kannataa katsoa totuutta silmiin,

ei ikinä kannatisi sotkeentua toisen aviomieheen,
        siinä saa kysilleen aina uusi- nainen,

• Bengalitikku

En tiedä ainuttakaan tällaista "paluumuuttajaa".

• näinkinvoiolla
        älä-ole-sokea kirjoitti:

höpön höpö, uskaltaa kyllä jos on halua,
        -- varmasti tiedät usein vanhasuola janottaa,
        hyvin usein uusi saa kenkää
        ja mies palaa entiseen perheeseensä,
        seki on enemmän varmaa kuin epävarmaa,
        todellisuudessa on paljon esimerkkejä,

" näinkinvoiolla" tuo mielipide on yksin sinu haluamasi näkemys,
        kannataa katsoa totuutta silmiin,

ei ikinä kannatisi sotkeentua toisen aviomieheen,
        siinä saa kysilleen aina uusi- nainen,

... tuskin kuitenkaan yksin minun mielipiteeni, luulen monen muunkin jakavan sen kanssani.
        Suomessa avioliitoista päättyy n. 40% eroon, pitäisikö näiden kaikkien jäädä yksin loppuiäkseen?
        itse olen eronnut ja olemme yhdessä nykyisen mieheni kanssa kasvattaneet lapsemme, myös edellisistä avioliitoista (6).
        itse en tunne näitä takaisin vanhaan palanneita, enkä löytänyt myöskään mitään tilastoa joka tukisi sinun "usein" uskomustasi
        jos joku on jo eronnut, niin ei hänen kanssaan yhteen meneminen ole mitään toisen puolisoon sekaantumista, valitettavasti vaan kaikki ei ymmärrä että eivät liitossaan eivätkä eron jälkeen omista toista ihmistä

• Miksi ylipäätänsä olette eronneet?

Että aikuiset ihmiset sitten osaavatkin tehdä lasten elämästä yhtä piinaa. Kasvakaa aikuisiksi!

• taitaa olla henkisesti keskenkasvuinen tämä ns. uusiovaimo, kun ei ole älynnyt että miehen ottaessaan hän ottaa myös miehen entisen elämän ihmiset elämäänsä. olen useammassa ns. uusioperheessä seurannut miten miehen lapset ensimmäisestä liitosta ovat uuden vaimon mielestä vanhanaikaisesti sanottuna kuin hyyryläislapsia, niitä ei tarvitse sietää eikä niiden eteen tehdä mitään. täytyy ihmetellä miten mies, siis lasten isä, sietää moista menettelyä, luulisi että lapset ovat eronkin jälkeen rakkaita ja ex-puolisoilla tahtoo väkisinkin olla yhteisiä asioita lasten asioissa eikä niitä tulee uuden puolison sabotoida.

• näinkinvoiolla

aloituksessahan oli kysymys miehen nykyisen puolison suhtautumisesta miehen ja hänen exänsä yhteiseen kanssakäymiseen, esimerkiksi yhdessä syömässä käymiseen ym.
        mies todennäköisesti ymmärtää että ex on ex ja nykyinen on nykyinen ja sitä taas tämä ex vaimo ei halua ymmärtää
        lapset ovat ikuisesti vanhempiensa lapsia, mutta edelliset puolisot eivät ole ikuisesti puolisoita

• kaksi.selitystä
        näinkinvoiolla kirjoitti:

aloituksessahan oli kysymys miehen nykyisen puolison suhtautumisesta miehen ja hänen exänsä yhteiseen kanssakäymiseen, esimerkiksi yhdessä syömässä käymiseen ym.
        mies todennäköisesti ymmärtää että ex on ex ja nykyinen on nykyinen ja sitä taas tämä ex vaimo ei halua ymmärtää
        lapset ovat ikuisesti vanhempiensa lapsia, mutta edelliset puolisot eivät ole ikuisesti puolisoita

Ihmetyttää, miksi mies ei voi päättää halutessaan, että käy syömässä lastensa ja exänsä kanssa? Vaikea kuvitella, että joku voisi estää täydellisesti miestä tekemästä jotakin, mitä tämä haluaa. Ellei sitten ole kyse siitä, että mies EI halua tavata exäänsä. Tai siitä, että mies on tossun alla suhteessa "uusiovaimoonsa".

• näinkinvoiolla
        kaksi.selitystä kirjoitti:

Ihmetyttää, miksi mies ei voi päättää halutessaan, että käy syömässä lastensa ja exänsä kanssa? Vaikea kuvitella, että joku voisi estää täydellisesti miestä tekemästä jotakin, mitä tämä haluaa. Ellei sitten ole kyse siitä, että mies EI halua tavata exäänsä. Tai siitä, että mies on tossun alla suhteessa "uusiovaimoonsa".

saattaa sille miehelle olla helpompi kieltäytyä näistä exän yhteisten hetkien aneluista sanomalla ettei vaimo tykkää, näin ei ehkä niin herkästi hankaloidu lasten asioiden yhteinen hoito, voi olla ettei nykyinen vaimo tiedä asiasta mitään

• puhelin_keksitty
        näinkinvoiolla kirjoitti:

saattaa sille miehelle olla helpompi kieltäytyä näistä exän yhteisten hetkien aneluista sanomalla ettei vaimo tykkää, näin ei ehkä niin herkästi hankaloidu lasten asioiden yhteinen hoito, voi olla ettei nykyinen vaimo tiedä asiasta mitään

Ja aikuisten lasten asioita voi hoitaa exän kanssa muutenkin kuin menemällä ravintolaan koko konkkaronkka. Mitä asioiden hoitoa aikuiset lapset ylipäänsä vaativat?

• ÄidinPoika

Kuka hitto ottaa toisen ex miehen nurkkiinsa ? Ongelmat alkavat aivan varmasti , kun miehestä ei ole ollut entiseen suhteeseen niin eihän uusikaan voi onnistua .

• näinkinvoiolla

ei sitten tullut mieleen että näiden eronneiden miesten ex puolisoissa olisi ollut syy eroon?

• Minä, sinkkunainen hurmaannuin, tuntemattomaan, komeaan, parrakkaaseen, metroseksuaaliseen mieheen.

Mies käveli parvekkeeni alta kirvesmieshaalareissa ja olin myyty.

Hän oli asumuserossa, aikuisten lasten isä ja jo isoisä, selvisi myöhemmin.

Ei ollut helppoa, kenelläkään.
        Mies tempoili sinne tänne, exä oli jotenkin kuvioissa ja minä yritin luovia ja erota ja vaikka mitä.

Kaikkien raastavien yhteenottojen, erojen ja riitojen jälkeen meistä tuli avopari ja myöhemminen aviopari.

Ongelmia oli paljon, mutta hän oli elämäni mies.

• hunks
        Kuulun vähemmistöön ja olen tunteiden vietävissä.
        Hyvä että otat osaa hulluuteeni.

• kylmätotuus
        2lesken kirjoitti:

Minä, sinkkunainen hurmaannuin, tuntemattomaan, komeaan, parrakkaaseen, metroseksuaaliseen mieheen.

Mies käveli parvekkeeni alta kirvesmieshaalareissa ja olin myyty.

Hän oli asumuserossa, aikuisten lasten isä ja jo isoisä, selvisi myöhemmin.

Ei ollut helppoa, kenelläkään.
        Mies tempoili sinne tänne, exä oli jotenkin kuvioissa ja minä yritin luovia ja erota ja vaikka mitä.

Kaikkien raastavien yhteenottojen, erojen ja riitojen jälkeen meistä tuli avopari ja myöhemminen aviopari.

Ongelmia oli paljon, mutta hän oli elämäni mies.

Hurmaannuit siis metroseksuaaliseen mieheen, joka oli edelleen naimisissa ja hän oli isä ja isoisäkin.

Sana metroseksuaalinen on minulle aivan uusi ja laitankin tähän linkin, jossa sen merkitystä selvitellään.

https://www.kotus.fi/nyt/kolumnit/sana_sanasta_ajan_sanojen_taustaa_(2005_2013)/metroseksuaali_ja_retroseksuaali

Minulle tuosta määritelmästä tulee mieleeni "pintaliitäjä", jonka kennosto on täynnä itseään, eikä muilla ihmisillä ole hänelle merkitystä.

Edellä kertomasi perusteella ymmärrän sinua hiukan paremmin.
        Sitä en kuitenkaan tajua, miksi suhtaudut niin negatiivisesti äiteihin.
        Onko syy mahdollisesti se, että kannat jotain traumaa mukanasi siitä, että elämäntapasi ja
        valintasi veivät sinulta mahdollisuuden äitiyteen.

Oli miten oli, mutta toivon, että suhtautumisesi lapsiin ja käsityksesi heistä muuttuisi positiivisemmaksi.

• kylmätotuus

Sellaiset aikuiset ovat mielestäni kypsymättömiä , jotka eivät osaa hoitaa suhteitaan avioerotilanteissa ja niiden jälkeen lapsiinsa ja ex-puolisoihinsa.

Kun eronneella pariskunnalla on alaikäisiä lapsia, niin nykyään heillä on useimmiten yhteishuoltajuus. Sopimuksessa määritellään aika tarkasti, mitä se pitää sisällään.
      Jos sopimusta ei noudateta, niin ei sitä voi esim. uuden puolison kontolle vierittää. Vastuu on yksin sopimusta rikkoneella osapuolella.

Täysi-ikäiset lapset päättävät itse, miten toimivat.
      Jos vanhemman uusi puoliso tai "puolisisarukset" eivät heitä miellytä, niin ei heillä ole mitään velvollisuutta lähteä mielistelemään.
      Kuitenkin oikeus vanhempaansa heillä tulee aina säilymään, eikä sitä kukaan saa poistaa.

Avioero on tapahtuma, jossa puolisot "mitätöivät" liittonsa ja antavat toiselle vapauden jatkaa omaa elämäänsä, johon kuuluu myös uusi parisuhde.

Aika harvoin käynee niin, että ero olisi niin kivuton, että sen jälkeen käytäisiin yhdessä lounaalla.
      Ja, jos noin onnekkaasti kävisikin, niin eikö silloin voisi kutsua mukaan myös entisen puolison uuden perheen?

• hyväämiehelle

mitäs lakkasit antamasta.....sitä pilluva.
      sillon mies lähtee ottaa uusio-akan, on anzainnut sellaisen.

• Olisi varmaan kaikille osapuolille parasta, jos ko. ihmiset voisivat kaikki olla edes kohtuullisen hyvissä väleissä keskenään. On luultavasti paljonkin tilaisuuksia, joissa exät ja nykyiset kumppanit joutuvat kohtaamaan toisiaan. Kohteliaat ja hyvin käyttäytyvät ihmiset voisivat vähitellen tulla paremmin ja paremmin toimeen keskenään, kukaties ystävystyäkin.

Alkoholisoituneen exaviomieheni kanssa pidimme yhteyttä hänen elämänsä loppuun asti. Toivoin, että hän olisi löytänyt uuden rakkaan kumppanin itselleen, mutta valitettavasti niin ei käynyt, vaan uudet suhteet jäivät lyhytaikaisemmiksi. Taisin olla hänen paras ystävänsä hänen kuolemaansa asti, vaikka seurustelin pari vuosikymmentä uuden kumppanin kanssa.

Uuden kumppanini vaimon kanssa tapasimme aina joskus ja hän olisi mielellään pitänyt yhteyttä minuun muutoinkin. Soitteli joskus ja ehdotti välillä jotain yhteistä ohjelmaa. Olimme ihan hyvät tuttavat, mutta olimme liian erilaisia ystävystyäksemme sen syvemmin. Aikuisten lasten ja heidän perheittensä kanssa tapailimme myös kaikkien kodeissakin.

Kun uudesta kumppanista tuli exä, yhteys ei koskaan katkennut kokonaan. Kun mies kutsui minut 70-vuotispäivilleen, tapasin juhlissa sekä exvaimon että nykyisen naisystävän ja jälkikasvua. Exän pojat näyttivät yllättyneen vähän, että minäkin osallistuin juhliin. Minusta oli mukava tavata varttunutta nuorisoa ja muitakin tuttuja pitkästä aikaa.

Iloitsin miehen puolesta, kun sain todeta, että hänellä on todella viehättävä ja hyvältä vaikuttava uusi naisystävä, jonka kanssa he asuvat yhdessä. Emme ehkä ala vierailla toistemme luona ainakaan usein, mutta saatamme ehkä aina välillä tavata jossain kuvioissa. Suhde on taakse jäänyttä elämää, mutta tuttavia olemme edelleen.

Jos suhde on eletty loppuun, tuskin kenelläkään on aihetta ainakaan suurempaan mustasukkaisuuteen. Tietysti on myös ihmisiä, jotka eivät sitoudu omiin parisuhteisiinsa, vaan haluavat saman aikaisesti leikkiä intiimistikin useiden ihmisten kanssa. Luulen, että he ovat onneksi varsin pieni vähemmistö.

• Psykoterapeutitar

En ole missään tekemisissä tyypin kanssa, joka pyöri jaloissa kolkytvuotta. Ei tulisi mitenkään mieleenkään! Lapset pyytävät juhliinsa varmaan molemmat, en tiedä. Joissakin juhlissa olemme olleet yhtaikaa, mutta en ole häntä huomannut.

Se on ehkä kiva, jos voi yhdessä iloita lapsienlapsista ja seurata heidän tekemisiään, mutta kaikille se ei vain ole mahdollista.

• Taidan olla vähän jäävi kommentoimaan. Mutta kommentoinpa silti.
      Lähipiirissä on useita moisia tilanteita käyty läpi,ja ratkaiseva merkitys on tällä miehellä,
      miten hän huomioi lapsensa edellisestä perheestä. MIten on hoitanut elatusvelvollisuutensa ja muut vastuunsa. niistähän se suurin katkeruus kumpuaa erotilanteissa, ja luonnollista, että jättää jälkensä.

Jos mies ei pidä yhteyksiä yllä aikaisemman suhteensa lapsiin, niin turhaa on kyllä uutta vaimoa syyllistää asiasta.
      useinkin aika tekee tehtävänsä ja aikuiset lapset ja heidän isänsä ja jopa hänen uusi perheensä saattavat löytää toisensa kun aikuisina keskustellaan ja kun ei enää ole ainoa keskustelun aihe raha vaan muitakin yhteisiä juttuja voi löytyä.

Vanhan suolan janottaminen on kyllä kaukaa haettu, en ole kenenkään kuullut palaavan entisen luokse uudesta parisuhteesta. Ainoa tilanne saattaa olla jos molemmat ovat uudelleen jääneet tai hakeutuneet sinkkueläjiksi.

Joskus olen ollut kuuntelevana korvana kun miehen eksä ja uusi tyttöystävä pitävät yhteyttä. Se on ollut kiusallista kuunneltavaa. helposti siinä tilanteessa katoaa motiivi pitää yhteyttä saatikka ystävystyä.

• Jälkipeli

Lähipiiristä tiedän kolmekin tapausta joissa eron jälkeen on palattu yhteen. Yhdessä tapauksessa menivät oikein kirkossa uudelleen naimisiin. Niistä on jo vuosia aikaa enkä tiedä miten onnellisxia ovat nykyään.

• avioliittoa-ei-rikkota
        Jälkipeli kirjoitti:

Lähipiiristä tiedän kolmekin tapausta joissa eron jälkeen on palattu yhteen. Yhdessä tapauksessa menivät oikein kirkossa uudelleen naimisiin. Niistä on jo vuosia aikaa enkä tiedä miten onnellisxia ovat nykyään.

Tiedän myös useita ,
        yleensä jalkavaimoke tai rakastajatar, tai uusi avokki ,
        miten noita löysäperseitä, jakorasioita oikein karehteeras,
        on saanu kenkää,

• avioliittoa-ei-rikkota kirjoitti:

Tiedän myös useita ,
        yleensä jalkavaimoke tai rakastajatar, tai uusi avokki ,
        miten noita löysäperseitä, jakorasioita oikein karehteeras,
        on saanu kenkää,

Hitsi, tämän kaltaisissa viesteissä harvoin mietin onko kirjoittaja mies vai nainen,
        ymmärtäisi paremmin kirjoitusta,
        mutta nyt olisi kertakaikkiaan mielenkiintoista tietää,
        onko tämän "avioliittoa-ei-rikkoja" mies vai naishenkilö.

• hyvä-arvaus
        maissii kirjoitti:

Hitsi, tämän kaltaisissa viesteissä harvoin mietin onko kirjoittaja mies vai nainen,
        ymmärtäisi paremmin kirjoitusta,
        mutta nyt olisi kertakaikkiaan mielenkiintoista tietää,
        onko tämän "avioliittoa-ei-rikkoja" mies vai naishenkilö.

hän on nainen joka ei yrityksisään huolimatta saanut miestään takaisin, miestään jonka menetti ihan siksi millainen itse on ja miten käyttäytyy

• NaiseksiLuulenMinä

Luulen, että kirjoittaja on mies, koska on vaikea kuvitella naisen käyttävän moisia termejä missään yhteydessä. Kirjoittajan mukaansa naiset ovat ”löysäperseitä”, ”jakorasioita” yms, mutta miehet ovat hänen mielestään kai käyttäytyneet ihan tavallisesti miesten tapaan, mihin ei mitään tuon tapaisia termejä liity.

• töött

- eikö totuus tehnykään ihan kaikkia ihmisiä vapaiksi maailmassa toteuttamaan omia unelmiaan
      - jotkin asiat maailmssa voi olla silkkoja talousjärjestelmiä
      .. ei uusovaimotkaan koko suvun tai entisen elon kirjoa ehken eloonsa ole olleet etsimässä
      -- olipa ylä- tai alapäitten asiaa - osaporukaasta aina luotu kulkemaan tumma tuskanviitta hartioillaan.

• samakuied

Muuttuvia tekijöitä maailmassa - millaisten asioiden kanssa ihmiset joutuvat tekemisiin eri kulttuurien, uskontojen, politiikan ja yhteiskuntien sektoreilla - ihan kaikki eivät ole rehellisiä edes terveyteen liittyvissä asioissa - sekään kun harvoin edes on vakio kenenkään elossa - muuttuvassa maailmssa on paljon myös eri tavoin vammautuneita ja hoitoa tarvitsevia ihmisiä - enää ei riitä pelkkä sanonta rippikoulun käynyt ja rokotettu - sitä kehitystä mitä luonnossa tapahtuu kaiken aikaa - onko sekään aina ihmisten hallinnssa esm virusrintamilla? Hyvä asia mielestäni että vanhatkin vaimot saavat edes joskus levätä elinkäisen työputken jälkeen.

• vfihimsf

-ennen vanhaan ihmiset jotka uskoivat niin näkyvän kuin näkymättömän maailman olemassa oloon, sanoivat että lapset pysyy paljonkin terveempinä - jos ees kerran viikossa nuolisivat omien kenkiensä pohjia
      - kaikissa maailman katastrofeissa luonnossakin aktivoituu erilaiset tauteja aih. virukset ja bakteeritkin.
      Aina ihmisillä ei ole suojaa ja turvaakaan rokotuksistakaan - ei myöskään turvaa ylemääristä säteilykään vastaan - muuta kuin tummat lasit näkövammaisilla ylensä.
      Matkassa menetettyä voi ihmisten elossa olla paljon muutakin kuin pelkät rahat ja varoihin littyvät asiat
      - sokeat kanatkin kuulemma joskus löytää jyviä hengenpitimiksiin mikä aivan oikein mielestäni.
      Paljonhan maailmssa myös vammaisihmisiä - vaikkei ehken eniten uusiovaimokkojen piirissä.

• Jokainen parisuhde on yksilöiden keskeinen- historioineen- .....
        Oma kokemukseni on jotenkin erilainen, uusi puolisonsa ei ole tullut perhejuhliin enää useampaan vuoteen -hän ei jostain syystä ole herättänyt mitään tuntemuksia minussa. Hänen viestinsä minulle seurustelunsa vaiheessa*minulla on niin paljon enemmin annettavaa kuin sinulla* - hän ei herättänyt uteliaisuutta .-.-.,-.-,. Tosin sydän särkyi ja vei oman aikansa toipua ym.........

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe