Kaikki laskuni tulevat vieläkin papreversiona. Mulla on 2 eri liittymää Elisalta ja se tekee aina kahdelta laskulta 5,80e/kk. Olen tottunut pitämään tietokoneen vieressä minikorissa kaikki laskut maksamisjärjestyksessä ja tarkistan aina välillä että onko maksuun tulevia laskuja. Käyn harvakseltaan verkkopankissa joten miten e-lasku toimisi? Pelkään että jäisi laskuja vahingossa maksamatta jos viruisivat siellä verkkopankissa. Missä ne näkyvät esim. Nordealla? Laskuttaako Nordea lisää jos on jokin muistutuspalvelu?
En osaa luopua toisesta liittymästä kun tykkään soitella ja tekstailla peruspuhelimella ja selata nettiä älypuhelimella.
Jos olis vain yksi liittymä käytössä niin sekin säästäisi jo jkv. Elisa nosti älypuhelinliittymäni hintaa 2€:lla joka on nykyään 6,90€/kk mutta on edelleen vain 2G.
Moi -liittymä olis 4G mutta miten on, onko se nettiliittymä rajaton vai ei? Tuo Elisan Tarkka on rajaton mutta en tiedä mahtaisko sitä enää saada, jos lopettaisin ja haluaisin sen uudestaan, vai onko joku poistossa oleva liittymätyyppi:/ Sen takia en ole uskaltanut irtisanoa sitä.
En ole perehtynyt Elisan liittymiin että minkä hintaisia olisivat. Tuo toinen liittymäni Huoleton on kyllä 4G ja siinä rajaton netti olisi, mutta en hyödy siitä netistä kun se on peruspuhelimessa, enkä ole uskaltanut ottaa älypuhelimestani ainoaa puhelinta.
En oikein hallitse älypuhelinta niin hyvin että luottaisin siihen. Pitäis ostaa uusi Android-ohjelmistolla mutta en siltikään uskaltaisi pitää kosketusnäytöllistä ainoana puhelimena. Tässä nykyisessä akku menee ihan älyttömän nopeasti, ja kerran olin jotain hipaissut niin että oli mennyt lentotilaan ja kesti kauan ennen kuin sain sen pois siitä.
Olis tosi ahdistavaa jos ainoa puhelin menisi lentotilaan jossa lukee vain että "puhelin ei ole käytössä" eikä saisi sitä normaalitilaan ja olis jokin hätätilanne.
Haluatteko paperilaskun vai e-laskun?
14
294
Vastaukset
- Ihan.miten.haluatte
Koitahan päättää miten haluat toimia, itselläni laskut e-laskuna niin ei tarvitse muistella muutakuin käyt vilkasemassa tilitapahtumia halutessa, puh/nettiliitymät neuvottele Elisan kanssa mitä tarvitset.
E-laskut, Nordea ilmoittaa tekstiviestinä tai sähköpostina hyvissä ajoin ennen eräpäivää.
Nordean sivuilla pistetään rasti ruutuun, mitä haluaa.
Automaattisesti menevät tililtä, jossa täytyy olla eräpäivänä katetta laskuille.
Laskut näkyvät pankin sivuilla E-laskun saapumisilmoituksina.
Sieltä voi katsoa koko laskun.
Itselläni on kaksi älyluuria, jolla hoidan kaikki asiat.
Minulla on eri operaattori kuin kysyjällä.
Monta vuotta on hyvin toiminut.
Lentotilaan meno on melko tavallista.
Asetuksiin menemällä sen saa helposti muutettua.- Ei.turhia.papereita
E-laskuja on kaikki paitsi vakuutusmaksu kerran vuodessa. Kaikki vakuutukset samassa laskussa. On selkeämpi saada paperilasku kun siinä on erittelyt, laitan mappiin, ei tarvitse itse tulostaa sitä nippua. e-Luottokorttilaskusta otan itse tulosteen, siitä näkyy tositteena mitä on milloinkin maksanut ja samasta syystä vuoden viimeisestä sähkölaskusta. On mukava napata mapista tieto päivä-ja yösähkön hinnasta sekä jakelumaksuista. Tarvitaan ainakin silloin kun tekee uutta kilpailutusta. Toki tietoja saa verkkopankin laskuarkistostakin, en muista kauanko siellä laskuja säilyttävät.
- maallistuva
Minulle tulee kaikki e-laskuina. Suoraveloitusta ei vielä ole. Haluan pitää "langat käsissäni". Pelko siitä, että viikatemiehen käytyä suoraveloitus pyörisi ties kuinka kauan ennen kuin raatoni löydettäisiin.
- Pöhkökö
Käsittääkseni suoraveloitus on tavallaan sama kuin e-lasku, en kyllä koskaan miettinyt kun multa menee suoraveloituksena, pääasia ettei tarvitse huolehtia maksamisesta.
- maallistuva
Pöhkökö kirjoitti:
Käsittääkseni suoraveloitus on tavallaan sama kuin e-lasku, en kyllä koskaan miettinyt kun multa menee suoraveloituksena, pääasia ettei tarvitse huolehtia maksamisesta.
Eikös suoraveloitus ole sellainen, että pankki ottaa automaattisesti sen laskun verran tililtäsi rahaa eräpäivänä. E-lasku täytyy hyväksyä verkkopankissa ennen maksun suoritusta.
- PuolueetonTarkkailija
Maksan verkko-ostokset aina ostaessa heti pankista, ei laskua. Kaikki laskut menevät pankin e-maksuun ilman hyväksyntääni.
Vaihdoin juuri puhelinliittymiä, jolloin otin vertaitavaksi pankista viimeisistä laskuista kopiot muistitikkuun - siis ei paperisena.
Kerran kuussa käyn tileillä katsomassa tilanteen. Silloin otan kuukauden tiliotteet kopiona - taas muistitikkuun. Ei mitään paperisena.
Tikussa on omat kansiot vuosittain ja kuukausittain tiliotteille.
Excelillä kirjanpito, jossa näen yhdellä silmäyksellä kuukausittaiset ja vuosittaiset kulut eriteltynä.
Tikusta ajoittain kopioin muuttuneet tiedot ulkoiselle kovalevylle.
Ainoastaan tavaroiden mukana tulevat paperiset lähetyslistat mapitan, jotta saan lähetettyä mukana alkuperäisen paperidokumentin mahdolliseen takuukäsittelyyn.
Jonkin aikaa säilytän myös lähetyspakkaukset ettei tarvitse niitä ostaa.
Eipä ole vielä koskaan tarvinnut palauttaa.
Paperisaasta ja työ minimissään ja tiedonsaanti klik-klik....
Kaikki netti- ja pankkiasiat vain kotona tietokoneella.
Vastikemaksu seuraavaksi vuodeksi tulee paperisena talosta.
Rahaliikenteen puolesta voisi siis mennä vuosi ennenkuin huomattaisiin minun kuolleen, kun uusia vastikkeita ei olisi maksettu. No, kuolleelle ei ole paljon merkitystä onko se päivä vai vuosi. - Turhaa.vaivaa
En pidä kirjanpitoa, näen pankkililtäni vaikka vuosien taa tapahtumat ja tarvittaessa saan paperisena.
minulla kaikki mahdollinen e-laskuna. pankista tulee sähköpostiini viesti kun on tullut e-lasku hyväksyttäväksi. mitään ei mene maksuun ilman hyväksyntääni, mutta mitään ei myöskään unohdu maksamatta kun saan laskusta verkkopankilta ilmoituksen. verkkopankista pääsee myös katsomaan laskun sisällön joko pankin arkistosta tai laskuttajan sivulta, ja voi sieltä myös tulostaa, mutta en ole katsonut aiheelliseksi tulostaa kun ovat siellä arkistossa. ne harvat paperilaskut jotka vielä saan, laitan maksuun heti samantien, tai siis verkkopankkiin odottamaan eräpäivää. paperilaskut turhaa roskaa, en ymmärrä miksi niitä joku haluaa ja säilyttääkin vielä pitkään.
En halua enää paperilaskuja.
Netissä hoidan laskuni pankin kanssa,
kaikki mikä tililtä menee vaatii tosin hyväksymiseni,
automaattisesti en suostu tiliäni tyhjentämään.
Joskus voi joku tulla myös nettipostiin,
mutta nykyisin tulevat palkkanauhatkin suoraan pankkiin,
ei tarvitse nettipankin kautta pyöritellä niitäkään papereita.- Nenän-eteen
Haluan laskun vasenpaan käteeni.
Kämmenelle laskostettuna.
Avattuna jos mahdollista.
Posti saa tuoda.
Nenän eteen.
Katseen alle. - ikäloppux
E-lasku on kätevä, kun vain tilillä on katetta. Kännykällä en uskalla laskuja hoitaa, kun kerran tietokone on keksitty. Yhden kerran olen tilannut tavaran kännykällä, mutta hankalaa se on tietokoneeseen verrattuna. Epäilen myös kännykän virusturvaa ja sitä, että kännykän kadotessa menee salasanat voroille. Androidilla tarkkailen sähköpostia ja kuuntelen kuunnelmia ym.
- siilenämää2
E-laskut mutta sillain että pitää hyväksyä ennen kuin lähtee tililtä. Haluan itse hallinnoida tiliäni enkä niin että sieltä joku ottaa niin kuin oisin jossain holhouksessa.
- kylmätotuus
Ymmärsinköhän oikein, että sinulla on 2 Elisan liittymää ja maksat niiden paperilaskuista 2,90€/kpl/kk.?
Todella outoa, jos noin on.
En tajua, miksi sinulle tulee molemmista liittymistäsi eri lasku?
Ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun oitis ja vaadi selvitystä, mihin laskutuskäytäntö perustuu.
Minulla on ollut 4 Elisan liittymää jo hyvin hyvin kauan ja paperilasku niistä kaikista on yhteensä 2,90 €/kk.
E-laskuun siirtyminen ei ole ollenkaan vaikeaa, mutta en siihen nyt puutu.
Sinun kannattaisi mennä OmaElisaan ja tutkailla, mikä liittymä sinulle parhaiten sopii. Voisit myös tutkailla toisten operaattoreidenkin tarjontaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3237075Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714258- 2083155
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242937- 741952
- 1491781
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2121746Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1651560Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891438