Vaatehankinnat

, niin teettekö vaatehankinnat netissä, vai perinteisesti kaupoissa sovitellen?

Millaisen maksuvaihtoehdon valitsette nettiostoksilla?

Kysymättä vielä että kuinka esim. vaatehankintanne on vastannut mielikuvaa tilaamastanne vaatteesta?

79

1106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S-market.
      Maksan kortilla.
      Bonukset otan toiselle kortille.
      Hyvin ovat ostokset vastanneet kaikkea mitä näen.
      Kaihi on leikattu.

H.

• pirremiinapas

Se on oikein, näkeekin hyvin.
        Jännä asia tuo bonus, miksei alenneta hintoja bonusten verran, mutta asiakas uskollisuuttahan siinä syndeemissä varmistellaan. Tietenkin myös jäsenyyttä, maksullista.

• tyylilyyli

Ai sä ostat vaatteet S-Marketista. Olet varmaan tosi tyylikäs heh heh heh.

• tyylilyyli kirjoitti:

Ai sä ostat vaatteet S-Marketista. Olet varmaan tosi tyylikäs heh heh heh.

Onneksi siitä saavat nauttia toiset.
        Minä nautin vain vaatteista jotka lämmittävät ja suojaavat sateilta.
        Kenkäni ovat aina Sievin-jalkineelta SF.

H.

• ö-Öö
        hunksz kirjoitti:

Onneksi siitä saavat nauttia toiset.
        Minä nautin vain vaatteista jotka lämmittävät ja suojaavat sateilta.
        Kenkäni ovat aina Sievin-jalkineelta SF.

H.

Mnaah

Rahoitat siis lestaatien toimintaa. Sievi kuuluu samaan sarjaan, kuin Masku, Kärkkäinen, Lehto, Tiivi jne. Kandee muistaa, lestadiolaisuus ei ole suomesta kotoisin.

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Mnaah

Rahoitat siis lestaatien toimintaa. Sievi kuuluu samaan sarjaan, kuin Masku, Kärkkäinen, Lehto, Tiivi jne. Kandee muistaa, lestadiolaisuus ei ole suomesta kotoisin.

=DW=

"Tee-vee"

Jalkineeni ovat yhtiöltä, jonka teollisuus-tuotteilla monet yhtiöni työn-tekijät kävelivät hommissaan.
        Siellä Porvoossa päin.
        Sekä Kulta-Rannassa.
        Minunkaan jalkineeni eivät ole koskaan jättäneet minua tielle.
        Nykyiset kesä-kenkäni ovat tyylikkäähköt.
        Sievi tekee muutakin kuin laadukkaita Perunoita nykyään...

H.

• ö-Öö
        hunksz kirjoitti:

"Tee-vee"

Jalkineeni ovat yhtiöltä, jonka teollisuus-tuotteilla monet yhtiöni työn-tekijät kävelivät hommissaan.
        Siellä Porvoossa päin.
        Sekä Kulta-Rannassa.
        Minunkaan jalkineeni eivät ole koskaan jättäneet minua tielle.
        Nykyiset kesä-kenkäni ovat tyylikkäähköt.
        Sievi tekee muutakin kuin laadukkaita Perunoita nykyään...

H.

Lauri Jokinen

Sieviläinen taksiautoilija ja lestaati perustanut firman aikoinaan. Hommeli alkoi uistaakseni jotenkin niin, että taksihommien ohella alkoi kaupustelemaan kumiteräsaappaita, josta sitten kehittyi kenkätehdas, jolla nykyisin muutama tuotantolaitos suomessa ja hitosti jälleenmyyjiä.

Sitä vois miettiä, miks suunnalleen kaikki muut kenkätehtäät suomessa lopetettu... mitään tekemistähän sillä ei ole, että kaikki suomen lestaatiolaiset kävelee sievin kengissä.

=DW=

• Joskus-joo-oli

Sievin jalkineiden lestit, muotit ja sapluunat ovat olleet samat ainakin kaksikymmentä vuotta. Hikisen duunarin näköisiä eli kelpaavat duuni kengiksi.
        Koko kunnia ja peukku hikisille työmiehille. Heitä tarvitaan. Mutta ei sievin kalosseja välttämättä. Parenpia ja komeanpiakin vaihtoehtoja on. Jopa värillisiä. Sievin ikimusta ja harmaa ei ole in.

• pirremiinapas
        ö-Öö kirjoitti:

Mnaah

=DW=

Haluaisin kuulla mistä tuo lestaatti on takertunut sinuun, onko negatiivisia kokemuksia siltä taholta? *

• Joskus-joo-oli kirjoitti:

Sievin jalkineiden lestit, muotit ja sapluunat ovat olleet samat ainakin kaksikymmentä vuotta. Hikisen duunarin näköisiä eli kelpaavat duuni kengiksi.
        Koko kunnia ja peukku hikisille työmiehille. Heitä tarvitaan. Mutta ei sievin kalosseja välttämättä. Parenpia ja komeanpiakin vaihtoehtoja on. Jopa värillisiä. Sievin ikimusta ja harmaa ei ole in.

"Joskus-joo-oli"

Nämä ovat mukavat.
        Eivätkä todellakaan ole työ-kenkiä.
        -
        https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/tuote/sievi-eemeli-*shop*-pistokkaat/38-32525-513-38M/
        -
        Huomautan vielä että edelliset Sievin kesä-kengät kestivät 25v.
        Vasta sitten kului kantaan reikä.
        Ja kanta meni kävellessä luttuun.

H.

• Ei.nuorekkaita

Vanhojen miesten kenkiä nuo sieviläiset.

• Ei.nuorekkaita kirjoitti:

Vanhojen miesten kenkiä nuo sieviläiset.

Onneksi olen vanha.

H.

• ö-Öö

Lähinnä netistä

Aika vähän tarvitsee ostaa vaatteita.Sukat, kalsarit ostanut jostain marketista, jotain pikkutakkeja kirppareilta. Muut kledjut, kengätkin netistä. Monet vuodet.

Tympii vaatekaupat, tylsät valikoimat, epämielyttävät "asiakas palvelijat", lisäksi hinnat tietenkin korkeammat, julmetusti ajan haaskaamista. Nettikaupasta ei negatiivista sanottavaa.

Tokikin nettikauppa syö kivijalkakauppoja. Mutta kai se yleensäkin pisneksessä menee, että kannattamaton kauppa lakkaa.

Se mainittava, aina joskus tulee tilattua netistä ruokaa. Siis muutakin, kuin pitsaa, tavalliset ruokaostokset. Säästyy hitosti aikaa, hermoja, rahaakin, kun ei heräte ostoksia. Eikä tarvi roudata, kamat ilmaantuu ovelle. Homma pelaa oikein hyvin tsadissa, pöndellä, jossa sitä juu enenpi tarvittaisiin, ei kai ikinä edes tule tällaista palvelua.

Mulle netti passaa, kauppojen kiertely tympeetä. Iteasiassa odottelen tässä yhtä työkalua postiin, pääsee pihaa laittamaan. Senkin sais juu kaupasta, vaan kun aattelee aikaa, pensakuluja jne, paljon kätevämpi ja iteasiassa kuluineenkin oli halvempitilata se.

=DW=

• Ruokanetin haluaisin tännekin, mutta uskon myös ettei sitä tänne saada, tosin kauppa auto kulkee tästä ohi, joten sitä kai tässä pitää ruveta käyttämää, ainakin sitten kun/jos ajokortin joutuu luovuttamaan pois.
        Ajattelin tehdä ehdotuksen kauppa-auto omistajalle, että ottaisi netin kautta ostoslistan ja kiertopäivänä luovuttaisi ostokset.
        Joitain juttuja olen tilannut netin kautta, mutta aika vähäistä vielä kylläkin.
        Vaatteet tahtovat sattua väärää kokoa tai muuten eivät ole vastanneet kuvista saatua mielikuvaa, miehille varmaan, monellekin ihan henkinen helpotus kun ei tarvitse lähteä vaateostoksille fyysisesti ☺️
        Maksut mie haluan hoitaa pankin kautta jos vaan mahdollista, ei korteilla.
        Se maksutili olisi varmaan ihan kätevä..,
        -

• Bengalitikku

Tuo ruokaostosideasi on hyvä, varsinkin jos asuu syrjemmällä. Täällä on isolla ketjulla toimituspalvelu ja on erinomainen ratkaisu huonompikuntoisille kotona kuitenkin vielä pärjääville. Mutta cittarien eri kaupoilla on palvelutasoissa eroa (kuulopuheen perusteella). Palvelumaksun ottavat.

• pirremiinapas

Ajattelen että aika on rahaa, kun kyseessä on palvelumaksu, maksaa se bensa ja tulisipa tehtyä herätessä ostoksia vähemmän - ehkä. C

• Etupäässä netistä. Satunnaisesti jostain kaupasta, ostarista. Maksan laskun heti kun tulee, nettipankin kautta. En jaksa kauheesti sählätä laskujen kanssa, niin kauan kun on katetta niin samana päivänä maksuun.

• Onko ruotsalaisilla joku sivusto, josta tilaatte vaatteita, siellä, olen huomannut ", 0pukeudutaan jotenkin hyvällä maulla, ja ikäisemmekin nuorekkaasti?

• bessie--

Enimmäkseen netissä nykyään. Aika myöhään, vasta muutama vuosi sitten, tein ensimmäisen nettiostokseni. Sinulla muuten oli vähän osuutta asiaan.
      Jo jonkin aikaa sitten päätin että rupean taas käymään kaupoissa jos milloin jotain tarvitsen. Olen myös päättänyt etten toistaiseksi tarvitse mitään muuta kuin mukavat suht matalakorkoiset mustat avokkaat ja ehkä myös uuden öljykangastakin, ne tulen ostamaan kaupasta.
      Tarkoitukseni on kieltää mainosten/tarjousten lähettäminen sähköpostiini, mutta vain parin kolmen lähettäjän kohdalla olen sen saanut tehtyä.
      Maksan yleensä, tai oikeastaan aina, laskulla.

Melkein aina vaate on vastannut odotuksiani mitä tulee laatuun ja väriin, mutta hyvin usein olen joutunut palauttamaan huonon istuvuuden, minulle sopimattoman mallin, mitoituksen tai leikkauksen, jonkun häiritsevän yksityiskohdan, yms.. takia.

• Bengalitikku

Ostan kaupasta. Saa sovitella ja muuttaa mieltään vaikka samantien.
        Talvella on tylsempää, kun on takit ja muut vermeet pitää riisua ja äheltää pukukopissa. Tykkään pikkukaupoista, koska voi löytyä jotain vähän erityistä.
        Useinhan on muutaman päivän vaihto-oikeus.
        Minusta tuntuu, että veisi aikaa löytää mieleisiä tuotteita myyvä kauppias.
        Sitten palauttelu. Jäisikö turhakkeita kaappiin?
        Mutta jotkut osaavat tämän nettiostamisen ja ovat tyytyväisiä.
        Ja kortilla maksan.
        Aika vähän ostelen. Entuudestaan on joka menoon eli kulutan niitä etupäässä.
        Jalkineet hankin myös kaupasta, koska niiden on sovittava ja oltava hyvät kävellä. En edes sitä vaivaa näkisi, että testaisin liikkeessä ja tilaisin samat netistä. Mutta koskaanhan ei tiedä, muuttuuko mieli ja tavat.

• pirremiinapad

Turhauttavaa, ainakin minun mielestä se vaatteiden vaihtorumba, ainakin nyt kun olen hieman syrjemmässä postistakin, n. 10 kilometrin päässä, tosin vaatekauppaankin on matkaa, reilut 40 kisaa, mutta harvoin tulee ostettua enää mitään uutta, ne harvat menot taitaa olla nykyisin hautajaiset.

Muuten en kyllä muista mitään osallisuudestani nettikauppojesi
        "yllytykseen", lyö ihan tyhjää, kerrohan 🙄..

• pirremiinapas
        Bengalitikku kirjoitti:

Ostan kaupasta. Saa sovitella ja muuttaa mieltään vaikka samantien.
        Talvella on tylsempää, kun on takit ja muut vermeet pitää riisua ja äheltää pukukopissa. Tykkään pikkukaupoista, koska voi löytyä jotain vähän erityistä.
        Useinhan on muutaman päivän vaihto-oikeus.
        Minusta tuntuu, että veisi aikaa löytää mieleisiä tuotteita myyvä kauppias.
        Sitten palauttelu. Jäisikö turhakkeita kaappiin?
        Mutta jotkut osaavat tämän nettiostamisen ja ovat tyytyväisiä.
        Ja kortilla maksan.
        Aika vähän ostelen. Entuudestaan on joka menoon eli kulutan niitä etupäässä.
        Jalkineet hankin myös kaupasta, koska niiden on sovittava ja oltava hyvät kävellä. En edes sitä vaivaa näkisi, että testaisin liikkeessä ja tilaisin samat netistä. Mutta koskaanhan ei tiedä, muuttuuko mieli ja tavat.

En minäkään kenkiä uskalla ostaa netistä, kun ei meinaa kaupastakaan aina käyviä löytää, tarkoitan mukavia käyttää.
        Nuoret, jopa ne meikäläisen vanhat nuoret, ostavat näköjään lähes kaiken netistä, vaatteet ja muutakin koneita, autoja myöden.
        Mietteliäs tilasin aikoinaan lapsille joululahjat Anttilan postimyynnistä, oli kätevää sekin, nyt ei ole enää sitäkään liikettä enää. Netti kai vei senkin.

• pirremiinapas
        pirremiinapas kirjoitti:

En minäkään kenkiä uskalla ostaa netistä, kun ei meinaa kaupastakaan aina käyviä löytää, tarkoitan mukavia käyttää.
        Nuoret, jopa ne meikäläisen vanhat nuoret, ostavat näköjään lähes kaiken netistä, vaatteet ja muutakin koneita, autoja myöden.
        Mietteliäs tilasin aikoinaan lapsille joululahjat Anttilan postimyynnistä, oli kätevää sekin, nyt ei ole enää sitäkään liikettä enää. Netti kai vei senkin.

Siis, minä tilasin jne.

• ö-Öö
        pirremiinapas kirjoitti:

Anttila kaatui muista syistä

Oli Anttilalla nettikauppaa, ihan pioneereja suomessa. Itekkin joskus tilasin nettianttilasta joitain kertoja. Aika vaan ajoi ohi kaupan ideasta. Aikanaan, kun oli postimyynti, se oli jonkinlainen sensaatio suomessa, tosin jenkeistä kopsattu. Kamaa meni hitosti. Vaan kun ajat kuluivat, tuli muutakin postikilpailua, vaikkapa Hobby Hall, joka myös oli pioneereja nettikaupasta täällä, Ellos.... Kilpailu kiristyi jatkuvasti, oli muitakin toimijoita. Aikanaan Kalle Anttila myi kaikenlaista epäkuranttia kamaa persaukisille suomalaisille, suomi vaurastui, laatukamaa kaivattiin, ei pärjännyt enää halpiskamalla.

Anttila kaatui isoon organisaatioon ja kilpailuun. Samassa ongelmassa tavallaan Stocmannkin. Se oli erikoistunut nimenomaan parempaan kamaan, nyt sitä saa vähän sieltä ja täältä. Tuli kilpailua, tuli kannattavuusongelmia.

Toki netti kiristänyt kilpailua, ei sitä voi kieltää, mutta kiristynyt kilpailu oli jo muutenkin.

Niin juu kengät. Sovitttamallahan ne parhaiten löytää. Mulla aika tavallisen lestin jalka, kootkin pitää aika hyvin,Ihan ok ostanut netistä. Nettikaupoissa paljon palautuksia, just tollasten koko-juttujen takia, mulla ei ole ollut tarvetta.

Mulla muuten kaks tuttua, jotka ostaneet auton netistä. siis käytettyjä autoja, livenä näkemättä ostettu, perille toimitettuna. Ihan ok kaupat, ei ongelmia. Luottamus hommelia, pitää kattoa keneltä ja mitä ostaa. "Rehellisen Arskan autokauppa" tuskin menestyy netissä, isommat liikeet kyllä.

=DW=

• bessie--
        pirremiinapad kirjoitti:

Turhauttavaa, ainakin minun mielestä se vaatteiden vaihtorumba, ainakin nyt kun olen hieman syrjemmässä postistakin, n. 10 kilometrin päässä, tosin vaatekauppaankin on matkaa, reilut 40 kisaa, mutta harvoin tulee ostettua enää mitään uutta, ne harvat menot taitaa olla nykyisin hautajaiset.

Muuten en kyllä muista mitään osallisuudestani nettikauppojesi
        "yllytykseen", lyö ihan tyhjää, kerrohan 🙄..

"Muuten en kyllä muista mitään osallisuudestani nettikauppojesi
        "yllytykseen", lyö ihan tyhjää, kerrohan 🙄.. "

Olin muistaakseni jotain määrättyä etsimässä ja etsiskellytkin jo pitemmän aikaa, huonolla menestyksellä. Muutenkin tuntui, että kauppojen vaatevalikoima oli melkein joka kaupassa samanlaista halvan oloista riepua.
        Tuli täällä puheeksi ja sinä sitten neuvoit yhden postimyyntiin erikoistuneen yrityksen, sanoit että kannattaa tutustua heidän valikoimiinsa. Se oli minulle etäisesti tuttu, postilaatikosta kun harvakseltaan joskus tuli heidän mainoslehtisiään (ei siis varsinaista katalogia, se olisi pitänyt tilata). Ne mainoslehtiset eivät herättäneet mielenkiintoani ollenkaan, päinvastoin oikeastaan, ja siksi menivät suoraan keräyspaperikassiin. Neuvosi jälkeen tutustuin netissä yrityksen valikoimaan tarkemmin ja kun huomasin heillä olevan myös meille lyhyemmillekin mitoitettuja vaatteita niin tilasin parit housut ja siitä se sitten lähti.

• ryysyt

En juurikaan tarvitse uusia vaatteita. Liikunnallisena ihmisenä olen huomannut, että Lidlin ulkoiluhousut, -pusakat ja sisätreenivaatteet ovat sovittamatta mulle simppelit. Lenkki- ja ulkoilukengät ostan mistä ostan. Viimeksi Cittarista Haltin (mainos, sori) liki yli 50% alennuksella. Olen tyytyväinen.

Ai niin, kauan sitten, kun lapset olivat teinejä tilasin heille netistä. Niiin, ja tosiaan lapsenlapsille pukinkonttiin.

• pirremiinapas

Hyvä alennus, tuo puolet, vaikka onhan ne tuon merkin vaatteen lähtöhinnaltaa arvokkaampia, joten hintaa varmaan silti vielä jäi..
        Oijoi, nyt pitää lähteä ulos, haukottaa jo liikaa, vaan tuulee taas kovaa, onneksi vielä lounaasta, joten karvahatutta vielä tarkenee.

• Naurattaa-taas-kerran

Uskotteko silmittömän oikeasti, että "alennukset" ovat alennuksia joita mainostetaan?
        Moniko kuluttaja on käynyt katsomassa "normaalin" hinnan ennen sitä "ale" hintaa?
        Hah.
        Pöljistä ei ole pulaa, ainakaan suomessa.
        Joskus, jos jotain aion ostaa liikkeestä, saatan seurata hinnan kehittymistä ja alenemista pitkänkin aikaa. Ei ole kiirus. Netissä "kilpailutan".

• Naurattaa-taas-kerran kirjoitti:

Uskotteko silmittömän oikeasti, että "alennukset" ovat alennuksia joita mainostetaan?
        Moniko kuluttaja on käynyt katsomassa "normaalin" hinnan ennen sitä "ale" hintaa?
        Hah.
        Joskus, jos jotain aion ostaa liikkeestä, saatan seurata hinnan kehittymistä ja alenemista pitkänkin aikaa. Ei ole kiirus. Netissä "kilpailutan".

Olin nuoruudessa paikallisessa lakkitehtaassa kesätöissä,
        siellä tehtiin saman mallisia tuotteita eri versioina , eri materiaaleista , ykköstä ja kakkosta. Kakkonen valmistettiin kesän alennusmyynteihin.
        Niin voi olla muillakin valmistajilla, halvemmat vain näyttävät samoilta kun alkuperäiset tuotteet.

Jos on ajatellut hankkivansa jotain, sen hintakehitystä on kiva seurata ja odottaa hinnan putoavan, kun se tuote on lopulta halpa voi olla ettei löydä enää itselle sopivaa kokoa.

• rytkyt
        Naurattaa-taas-kerran kirjoitti:

Hah.

Yllytettynä kävin katsomassa nettisivulta ko. kenkiä tai vastaavaa. Oli muuten juuri niin paljon alennettu kuin hintalapussa luki.
        Voi tietenkin olla, että koska myymälässä oli vain kaksi paria jäljellä olivat siksi alennettu talvikenkien tieltä. Tiedä häntä. Tyytyväinen olen ja jalkani tykkäävät :)

• pirremiinapas
        Naurattaa-taas-kerran kirjoitti:

Hah.

On se hyvä että joku viisaskin on joukossa, hurraa....
        P. S minua ei kiinnosta seurailla mitään hinnan kehityksiä, ei todellakaan..

• vfihimsf

kauppa tai kirpparit jos löytyy sopivia kokoja.

• Kipparit ovat aarreaittoja, olisipa niitä ollut silloin kun omat lapset olivat vaatteiden kulutus iässä, samoin olisin varmasti hankkinut muutakin lasten käyttötavaraa, vaunuja, rattaita, leluja jne.. silloin olisi ollut tarpeen nykymuotoine tavaratalo, kippis.

• RealistiN

Vain ja ainoastaan kaupoista joissa voin sovittaa vaatteet ennen ostopäätöstä. Välillä myös teetän, täällä on lähistöllä vallan taitava nuori pukuompelija.
      Jos teen netistä joitain ostoksia esim. matkalippuja, koiranmuonaa tai jotain muuta mitä omalta kylältä pysty ostamaan, niin maksuvaihtoehtona käytän yleensä Visaa, se on turvallisin vaihtoehto jos jostain syystä pitää rahoja saada takaisin.

• hytinäx1

Vaateostokset ja kenkäostokset aina liikkeestä ja mieluiten täältä keskustan kaupoista. Tuohon keskustan ulkopuolelle laajennettiin kauppakeskusta ja näkyy keskustan butiikeista. Monet ovat joutuneet sulkemaan ovensa ja jopa joutuneet konkurssiin.
      Suuremmat kukka-ja ruokaostokset useinmiten keskustan ulkopuolelta sijaitsevista kaupoista, joskus työmatkan varrella olevista. Ei jaksa aina kantaa isoja ostoksia, pikku ostokset keskustan kaupoista.
      Ainoastaan matkat ja hotelliyöpymiset tilaan netistä.

• Tilaan aika paljon Klingeliltä, sieltä on löytynyt tyyliini sopivia vaatteita.
      Maksan mukana tulevalla laskulla.
      Jos en ole tyytyväinen palautan tuotteen enkä maksa.

• Bengalitikku

Kävin kurkistelemassa: aika monta mieleistä mallia.
        Mitä kaipaisin, olisi materiaalitiedot: pelkkä "mukava materiaali" ei riitä.
        Siis, onko puuvillaa, polyesteriä puseroissa ja neuleissa, onko acryliä tai villaa ja kuinka monta prosenttia.
        Mikä on kokemuksesi perusteella numerovastaavuus?
        Eli tuleeko teltta vai nakinkuori?

• Bengalitikku kirjoitti:

Kävin kurkistelemassa: aika monta mieleistä mallia.
        Mitä kaipaisin, olisi materiaalitiedot: pelkkä "mukava materiaali" ei riitä.
        Siis, onko puuvillaa, polyesteriä puseroissa ja neuleissa, onko acryliä tai villaa ja kuinka monta prosenttia.
        Mikä on kokemuksesi perusteella numerovastaavuus?
        Eli tuleeko teltta vai nakinkuori?

Kyllä koot pitävät hyvin paikkansa, ainakin minun kohdallani.
        Materiaalit halvemmissa vaatteissa ovat halpoja ja sen huomaa.
        Kannatta katsella monenlaisia, en yleensä katso hintaa jos tarvitsen jotain, ostan minkä haluan, mielestäni Klingel on aika edullinen hintatasoltaan ihan yleisesti.

• perusti-puettu

Onpelija onpelee paitani.
      Vaatturimestari tekee pukuni.
      Huuko Possi muovaa kenkäni.
      Krist-Raks Tiorri toimittaa takkini.

• Bengalitikku

Aprillausta saa tehdä vain 1.4.

• e.lä.mä

Ostan kaupasta joita ei ole paljon myyjä ottaa mitat, valitsen värin ja se siinä ei halpaa.

• Näinhän-opetetaan

Eikö ihminen muista, että kaikki sovitetaan ristillä tai taivasten portilla viime ehtoollisena.
      Syntejä ei voi sovitttaa netissä tai vaatekaupan sovituskopissa.
      Alasti olemme jumaltemme edessä.

• e.lä.mä

Epäilen sanaa jumala mutta uskon jatkuvaan elämään, ehkä olen väärässä siinä "taivas".

• Korkeintaan kalsarit, sukat ja (koti)työvaatteiksi menevät. Kalsareita ei ole kaupoissa, sukkia löytyy mutta samoilla postimaksuilla niitäkin, eikä tarvitse kauppareissua pitkittää niiden takia. Kenkiä ei tulisi mieleenkään ostaa netissä, onnistumisprosentti liian alhainen.

Kun netistä ostan, maksan vain verkkopankin kautta, luottokortin numeroa en nettiin laita, Ja vain suomalaisista nettikaupoista (pitää suomalaisen ostaa) ja suomalaisia tuotteita, jos vaan löytyy.

• ostan sekä kaupasta että netistä. useasti olen niin "laiska" etten viitsi lähteä kauppoja kiertelemään, joten netistä on helppoa tilata suoraan kotisohvalta. aina netistä osto ei mene nappiin, mutta palauttaminen on helppoa ja ilmaista, joten siitä ei ole vaivaa läheskään niin paljoa kuin kaupoissakiertelystä.toki kauppojakin on toisinaan kiva kierrellä vaikka vain ajankuluksi. kenkiäkin uskallan määrättyjä merkkejä netistä tilata, ja onhan niissäkin palautusoikeus, joten hutiostoksia ei tarvitse pitää. olen siitä onnellisessa asemassa, että sekä postin virkaa hoitava kioski että k-supermarket johon voi myös paketin saada, ovat hyvin lähllä, joten paketin hakeminen ja palauttaminen on hyvin helppoa. välillä maksan luottokortilla, välillä laskulla, riippuu verkkokaupasta josta tilaan.

• ö-Öö

Heh

Paluttaminen tosin maksutonta, ei ilmaista, kyllä palautuskulut lasketaan tuotteiden hintoihin.

Alkoi vaan huvittamaan noit palvelut. Tsadilaisen slummin posti sitten siirretty naapurikaupunkiin. Joo junalla pääsee, aika paljon tulee kävelyä. Offensiivin takana oli K-ryhmä. Net osteli vähän kauppoja, sitten Valintatalo muuttui K-marketiksi. Ostarissa kaks kauppaa, kumpikin oli sitten K- kauppoja ja ihan vierekkän. Sitten hokasivat, ei kannata kaks kauppaa, lopettivat toisen, sen missä oli postipalvelut. Nyt siis yks kauppa ja posti naapurikaupungissa.

Ei ostareiden hiljeneminen ole pelkästään pönden juttu, tapahtuu sitä kaupungeissakin vauhdilla, isoja automarketteja, netti jne. Tästä slummista on lopetettu tähän mennessä pankki, kukkakauppa, jokin terveysklinikka, kiinteistövälitys....kirjastoakin oltiin lakkauttamassa, se toistaiseksi vältetty. Noh, oli asiallinen ruokaravintolakin, sekin lakkautettiin. Noh, kaljapaareja ja pitserioita tosin on yllinkyllin :DDDD Niin ja monitoimipalvelukeskus, siis R-kioski.

Kivijalkaliikkeet loppuu, tosiasia. Pöndellä iteasiassa palvelut voi säilyä paremmin jos se kyläkauppa vaan pysyy pystyssä.

=DW=

• e.lä.mä

Kauppoja ei ole paljon joista ostan vaatekauppoja on vain yksi toivottavasti pysyy pystyssä.

Netistä olen ostanut vain puurtarhaan ei kasvia.

• ö-Öö kirjoitti:

Heh

Paluttaminen tosin maksutonta, ei ilmaista, kyllä palautuskulut lasketaan tuotteiden hintoihin.

Alkoi vaan huvittamaan noit palvelut. Tsadilaisen slummin posti sitten siirretty naapurikaupunkiin. Joo junalla pääsee, aika paljon tulee kävelyä. Offensiivin takana oli K-ryhmä. Net osteli vähän kauppoja, sitten Valintatalo muuttui K-marketiksi. Ostarissa kaks kauppaa, kumpikin oli sitten K- kauppoja ja ihan vierekkän. Sitten hokasivat, ei kannata kaks kauppaa, lopettivat toisen, sen missä oli postipalvelut. Nyt siis yks kauppa ja posti naapurikaupungissa.

Ei ostareiden hiljeneminen ole pelkästään pönden juttu, tapahtuu sitä kaupungeissakin vauhdilla, isoja automarketteja, netti jne. Tästä slummista on lopetettu tähän mennessä pankki, kukkakauppa, jokin terveysklinikka, kiinteistövälitys....kirjastoakin oltiin lakkauttamassa, se toistaiseksi vältetty. Noh, oli asiallinen ruokaravintolakin, sekin lakkautettiin. Noh, kaljapaareja ja pitserioita tosin on yllinkyllin :DDDD Niin ja monitoimipalvelukeskus, siis R-kioski.

Kivijalkaliikkeet loppuu, tosiasia. Pöndellä iteasiassa palvelut voi säilyä paremmin jos se kyläkauppa vaan pysyy pystyssä.

=DW=

toki palautuskulut on tuotteiden hinnassa, mutta minulle tuote maksaa ihan saman verran kuin niillekin jotka sen paikanpäältä hakevat, eikä minulle kerry kuluja jos tuotteen palautan.
        sehän on valintakysymys minkälaisen asuinpaikan itselleen valitsee ja saa palvelut sen mukaan. tsadilaisten slummien palveluista en tiedä kun en ole afrikassa käynyt, mutta oman asuinpaikkani palvelut ovat mainiot ja uskon että pysyvätkin sellaisina kun väkimäärä ei vähene.

• Koin, että kaupungissa täytyi ostaa mliikaa vaatetta,; oli liikaa aikaa ja tarjontakin liian lähellä, se huvin vuoksi shoppailuista on kallista.
        Nyt kulutan ne heräteostokset loppuun ennenkuin ostan mitään. T

• Per-kel

Ei täss enään vaatteita, niitä yllin kyllin.- Vaikka muille jakaa :D

• En oikein tunne oloani kotoisaksi vaatekaupassa, varsinkaan, kun olen itselleni valitsemassa vaatteita. Helpoin tapa on mennä miestenvaateliikkeeseen, jossa on palvelu.
      Siellä harjaantunut myyjä näkee, minkä kokoiset tarvitsee.
      Kun kerran on niin pitkälle päästy, niin ostan useammat hosut ja paitoja samantien, ettei heti huomenna tarvii tulla. Syömisiä kannattaa tarkkailla, ettei lihomisen takia jää vaatteet käyttämättä, sehän olisi nuukalle miehelle kauhistus.
      Vaateliikkeissä on nykyään asiakkaita niin vähän, että palvelu on hyvää.

• pirremiinapas

Totta, tuo palvelu asia; kun menin miesten osastolle ja sanoin mitä miehelleni pitää hankkia, heti alkoi tapahtua, he tunsivat tapauksen ja osasivat heti ehdottaa eri vaihtoehtoja, minä tykkäsin pukea mieheni tyylikkäästi, omasta mielestäni, - ainakin juhliin. Ostin jopa hieman uskaliaan värisiä kauluspaitoja, esim. vaalean punaisenkin, ja hyvin istui tumman sinisen takinkin kaa :).

Painon jojoilu on kallista :).

• forfid

Olen ulkoistanut vaatehankinnat aikapäivää sitten, eikä ole sen tarkempaa käsitystä itse ostotapahtumista, lie osa vaikka varastettuja.

• pirremiinapas

Ai, tuopa mielenkiintoista, kerro lisää, miten vaatteiden hankinnan ulkoistaminen tapahtuu, sukulaisen, vai onko toimesta, - siitä on kyllä kokemusta täälläkin, mie roudadin vaatteet kaupasta ja kotona katsottiin mahdollinen sopiva päälle laitettava, mieheni ei ainakaan tykännyt vaate shoppailuista.
        .

• forfid
        pirremiinapas kirjoitti:

Ai, tuopa mielenkiintoista, kerro lisää, miten vaatteiden hankinnan ulkoistaminen tapahtuu, sukulaisen, vai onko toimesta, - siitä on kyllä kokemusta täälläkin, mie roudadin vaatteet kaupasta ja kotona katsottiin mahdollinen sopiva päälle laitettava, mieheni ei ainakaan tykännyt vaate shoppailuista.
        .

Minulla ei ole suoraa kontaktia ostajiin, koska siinä on välikäsi toimittamassa useammalle samalla kertaa, mutta ymmärtääkseni hankintoja tekevät ovat kyllä alan asiantuntijoita, heillä myös täysin vapaat kädet tehdä valintoja, mutta kaikkia ehdolle asetettuja en luonnolisestikaan hyväksy, vaan otan käyttöön mikä milloinkin vaikuttaa mieluisimmalta.

• En jaksa käydä sovittelemassa vaatteita, joskus kuleskellessa tavaratalossa ja hiplatessa tuotteita, löytyy mieleinen, sovitan ja se on siinä.

Hikiset pukukopit eivät pahemmin houkuta.

Nettikaupasta ostin yhteen aikaan ja kun housuja lähettelin palautuksena muutaman kerran ennen kuin edes siedettävä koko löytyi, herkesin. Kuvassa kun kaikki näyttävät niin kivalta ja sitä kuvittelee, että omassa jalassa näyttää samalta. Mistä moinen mahtaa johtua, huonoista silmälaseista, vai.

Joskus kun oikein mieleisen, varsinkin pitkissä housuissa,löydän, ostan heti kahdet, ettei alvariinsa tarvitsee puodeissa juosta.Tunnen tyylini ja värimaailmakin on melko vakio, hankin vain entisiin sopivia vaatteita.
      Kenkiä en sovittamatta uskalla ostaa, ecco kengissä kävelen ja hankin ne tarjouksista. hyvä palvelu siinä kaupassa, lenkkarit tavarataloista. ja nekin tarjouksista, niissä ei paljon palveluanäy, itekseen saa selvitä.

• pirremiinapas

Tuskaahan se vaatteiden sovitus on, ainakin jos ei heti ns. natsaa malli mielikuvaa eikä oma kroppakaan, siis olen tehnyt saman huomion eli mallin ja minun kropassani on eroja he.

• Per-kel

Entisellä työmaalla tein, kyllä niissä passa kulkea kun on isot taskut nii avaimet ruuvimeisselit puhelin sun muut tarvikkeet kulkee mukana.- Pukua käytän häissä ja hautajaisiss.- Eli aniharvoin.-

• Junttimainen

Onpa täällä modernia porukkaa, kun netistä tilaavat. Itse en laita tilinumeroani minnekään sivuilla, pankin kautta maksan kaikki. En kyllä ikimaalimassa löytäisi sopivia. Vaateosto todella on kuin urheilusuoritus etsimisineen, moneen kertaan riisumisineen ja pukemisineen. Kun sitten yhdet housut tai puseron, puhumattakaan kengistä, löydän niin lepään lopun päivää. Käsittämättömiä malleja on kaupoissa tanko- ja hyllykaupalla. Miten ihmeessä ne voi olla netissä sopivampia.
      Menin työväenopistoon eikä kirjaa saa muuten kuin netistä, saamatta laskua postilaatikkoon. En osta. Eivät suostu palauttamaan maksamaan kausimaksua, niinpä istun ilman kirjaa jouluun asti ja sitten lopetan.

• Bengalitikku

Eikö joku kurssilainen, joka ostelee netistä, voisi sua auttaa. Kysy, että jos maksat hälle, voisiko hän auttaa tai miksei opettaja kerännyt rahoja ja tehnyt könttätilausta.

• @Junttimainen:
        minulle on ollut hyötyä jälkikasvusta, jopa lapsenlapsista jotka on pakottaneet nyky-yhteiskunnan vaatiman tietotekniikan sovellutuksiin. Ties jos vaikka minäkin olisin rynkyttämässä lähikaupungin pankin (jossa on vielä jokunen aukioloaika viikossa vanhoja ihmisiä varten, mutta etupäässä niille jotka haluavat käydä neuvottelemassa pankkimiehensä kanssa rahaliikenteestä, lainoista, säästöistä, fondeista jne. ellei minulla olis kotijoukkoja jotka nauroivat minulle ääneen jo vuonna 1997 (mutsi heiluttaa hiirtä ilmassa hahahahaha).
        Eipä ole koskaanollut mitään häikkää verkkopankin kanssa, kyllä niiden turvasysteemit on nykyisin niin hyvät ellei itse mee jotain mokaamaan. Toisaalta tapahtuuhan sitä häkkeröintiä ja tietoja vuotaa, mutta onneksi minulla on sen verran vähän rahaa tileillä joita käytän netinkautta että ei kauheesti pelota.

Bengali antoi sinulle hyvän neuvonja komppaan häntä. Hanki apua. Elät vain kerran Uskalla.

• Paloma.se.co kirjoitti:

@Junttimainen:
        minulle on ollut hyötyä jälkikasvusta, jopa lapsenlapsista jotka on pakottaneet nyky-yhteiskunnan vaatiman tietotekniikan sovellutuksiin. Ties jos vaikka minäkin olisin rynkyttämässä lähikaupungin pankin (jossa on vielä jokunen aukioloaika viikossa vanhoja ihmisiä varten, mutta etupäässä niille jotka haluavat käydä neuvottelemassa pankkimiehensä kanssa rahaliikenteestä, lainoista, säästöistä, fondeista jne. ellei minulla olis kotijoukkoja jotka nauroivat minulle ääneen jo vuonna 1997 (mutsi heiluttaa hiirtä ilmassa hahahahaha).
        Eipä ole koskaanollut mitään häikkää verkkopankin kanssa, kyllä niiden turvasysteemit on nykyisin niin hyvät ellei itse mee jotain mokaamaan. Toisaalta tapahtuuhan sitä häkkeröintiä ja tietoja vuotaa, mutta onneksi minulla on sen verran vähän rahaa tileillä joita käytän netinkautta että ei kauheesti pelota.

Bengali antoi sinulle hyvän neuvonja komppaan häntä. Hanki apua. Elät vain kerran Uskalla.

"Paloma.se.co"

Onko 70 -palstalla tosi paha vika?
        Eikös siellä ole jo Ruotsin kansalaisiakin.

H.

• Eira-sisti
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Onko 70 -palstalla tosi paha vika?
        Eikös siellä ole jo Ruotsin kansalaisiakin.

H.

Eikös joku viisas kiinalainen sanonut: Ei kissan värillä väriä kunhan pyydystää rottia !

• Junttimainen
        Paloma.se.co kirjoitti:

@Junttimainen:

En sitä tarkoittanut etten osaa käyttää nettiä. Mutta en halua jaella yrityksille tili- ja puhelinnumeroani enkä meil-osoitetta. En jaksa niitä roskaposteja ja häirintämainospuheluita. Töissäni jouduin selvittämään yritysten turhaan laskuttamia luottokorttimaksuja. Haluan ihan vieraalta yritykseltä, jolta en todnäk toista kertaa tilaa, laskun postilaatikkoon.

• Bengalitikku

2. neuvo: kysy Suomalaisesta kirjakaupasta. Tilaavat ja ilmoittavat tekstiviestinä. Toistaiseksi ota opiskelusivuista kuva, kunnes kirja on sinulla.
        Toivon, että joku auttaa. Myönnän, että olen itse puolijunttimainen. Vain matkat olen Visalla ostanut tai olen hotellista varannut huoneen.
        Matkoilla on kerran käynyt, että vetäisin kaupassa hätäisesti kortin ja loppulta oli kaksi veloitusehdotusta tililläni. Pankki perui toisen ja jos toinen veloitus olisi mennyt, minun olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus. Moka oli minun, mutta varoivaisuutta ja tiliotteen tarkkailua suosittelen.

• bessie--
        Junttimainen kirjoitti:

En sitä tarkoittanut etten osaa käyttää nettiä. Mutta en halua jaella yrityksille tili- ja puhelinnumeroani enkä meil-osoitetta. En jaksa niitä roskaposteja ja häirintämainospuheluita. Töissäni jouduin selvittämään yritysten turhaan laskuttamia luottokorttimaksuja. Haluan ihan vieraalta yritykseltä, jolta en todnäk toista kertaa tilaa, laskun postilaatikkoon.

Tili- ja puhelinnumeroa ei ole pakko jakaa, ei liioin ole pakko sallia mainosten lähettämistä sähköpostiin.
        Olen kyllä sitä mieltä, että kannattaa sallia määrättyjen hyviksi ja itselleen sopiviksi osoittautuneiden myyjien mainokset, ainahan ne voi lopettaa sitten kun siltä tuntuu. Sieltä voi tulla joskus todella hyviä tarjouksia. Sain kesähelteillä tarjouksen todella laadukkaasta syksyyn ja leutoihin talvikeleihinkin sopivasta takista, oikeasti huippuhyvä tarjous. Onneksi avasin sähköpostini tavallista aikaisemmin, heti aamusta, ja ehdin tilata itselleni takin. Noin 20 minuutin kuluttua yritin tilata toisen ystävälleni jolle olin soittanut, mutta kaikki olivat jo menneet.

Laskulla maksaminen on mahdollista ainakin tunnetuilla ja luotettavilla myyjillä, mutta silloin on annettava henkilötiedot. Lasku tulee yleensä samalla kun tilatut tuotteet. Jos palauttaa osan, niin sitten vain muuttaa laskun loppusummaa. Postiennakollakin voi maksaa. Olen itse valinnut maksutavaksi laskun, näin ei tule turhia maksamisia ja hyvittämisiä.

• Junttimainen kirjoitti:

Ok, asia on selvä. Oletin huolimattoman lukaisun perusteella että tunnet epäluuloa ja epäluottamusta verkkopankkien palveluja kohtaan.

• Junttimainen
        Bengalitikku kirjoitti:

2. neuvo: kysy Suomalaisesta kirjakaupasta. Tilaavat ja ilmoittavat tekstiviestinä. Toistaiseksi ota opiskelusivuista kuva, kunnes kirja on sinulla.
        Toivon, että joku auttaa. Myönnän, että olen itse puolijunttimainen. Vain matkat olen Visalla ostanut tai olen hotellista varannut huoneen.
        Matkoilla on kerran käynyt, että vetäisin kaupassa hätäisesti kortin ja loppulta oli kaksi veloitusehdotusta tililläni. Pankki perui toisen ja jos toinen veloitus olisi mennyt, minun olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus. Moka oli minun, mutta varoivaisuutta ja tiliotteen tarkkailua suosittelen.

Bengalitikku, just suomalainen kirjakauppa ei tilaa tätä kirjaa, eikä myyjä kertonut mikä siihen on syynä. Ei myöskään akateeminen kirjakauppa.
        bessie-- , Adlibris ei lähetä kirjaan ennenkuin on antanut osoitteensa. puhnronsa ja e-meil-osoitteensa.
        Yritykset eivät lopeta mainospostin lähettämistä vaikka alakulmassa olevasta linkistä lähettää "poistakaa postituslistalta" -viestin. Miehelleni tulee parikymmentä roska-mainosviestiä päivittäin, kun aikanaan antoi e-meil-osoittettaan, eikä saa millään niitä loppumaan. Minä en halua todellakaan kenenkään mainoksia, en muista milloinkaan mainoksen perusteella innostuneeni mitään ostamaan. Adlibriksen sivulla ei ole mahdollisuutta saada laskua postilaatikkoon.

• Bengalitikku

Vielä olisi kirjasto. Jos voi netissä tehdä muutaman uusintatilauksen. Naapurikaupunkien kirjastoistakin voi tilata.
        Kielten opiskelussa esim. seurataan tiettyä kirjaa, joten se on välttämätön, harjoitusten takia. Älykännykällä voi toki kuvata ja tehdä vihkoon.
        Sitten on antikvariaatit.
        Suomalaista kirjakauppaa ihmettelen.
        Voiko nettiin laittaa jollekin sivulle huhuilun? Etsitään kirjaa: x.

• pirremiinapas
        Paloma.se.co kirjoitti:

@Junttimainen:

Odotan tässä netistä tilaamaani paria artikkelia, jo toista viikkoa ja paketteja ei vain näy, maksoin nettipankin kautta, siis etukäteen, jännittää hävisikö tuotteet ...matkalla :(

• Minulla on valtava vaate-, kenkä- ja laukkukokoelma. Sukuvika, meillä aina pukeuduttu kauniisti ja laadukkaasti. Isäni ja edesmennyt puolisoni teettivät pukunsa räätälillä. Minulla ollut hoviompelija, joka teki yksilöllisiä vaatteita.

Nykyään ostan aika paljon vaatteita Espanjassa, kenkiä ja laukkuja verkossa, vain huippumerkkejä myyvästä verkkokaupasta. Myös upeita koruja sieltä. Kotikaupunkini tavarataloiista erittäin vähän mitään. Suomessa muutama luottomerkki, joiden vaatteita hankin, ovat laadukkaita ja ajattomia.

• pirremiinapas

Olet siis ollut ja olet varakas, ja olet voinut hankkia mieleiset vaatteet ja asusteet, ehkä olet kauniskin :)
        Yksi kiva ohjelma telkussa on se "Rikkaiden panttilainaamo", hitsi miten kalliita laukkujakin siinä esiintyneillä naisilla voikaan olla..huh..ja koruja..en ole kade, vähän vain naama vihertää :)

• pirremiinapas kirjoitti:

Olet siis ollut ja olet varakas, ja olet voinut hankkia mieleiset vaatteet ja asusteet, ehkä olet kauniskin :)
        Yksi kiva ohjelma telkussa on se "Rikkaiden panttilainaamo", hitsi miten kalliita laukkujakin siinä esiintyneillä naisilla voikaan olla..huh..ja koruja..en ole kade, vähän vain naama vihertää :)

Kauneus on katsojan silmissä, ei ole onneksi kukaan karkuun juossut :-))).

Minulla on sellainen paha vika, etten raaski heittää mitään pois, koska olen ostanut kallista ja hyvää. Nyt yritän panna itselleni sellaisen kiellon, luin netistä jonkun sellaisen tehneen, etten osta vuoteen mitään itselleni.

Miniäni kertoi myös sellaisesta hyväntekeväisyysjärjestöstä, josta varattomat perheet saavat hakea itselleen tarvittavia tavaroita. Järjestö kertoi, että heillä sellainen pulma, että suuri osa heille lahjoitetuista vaatteista niin huonokuntoisia, joko likaisia tai rikki, ettei niitä voi antaa eteenpäin. Aion viedä sinne matkalaukullisia vaatteita ja kenkiä, ja laukkuja, ehkä joku löytää niistä päällepantavaa vaikka omiin perhejuhliinsa.

• Junttimainen

Asia hoitui, sain vaihtoehdot. Ope tilaa kirjan omissa nimissään ja maksan hänelle rahalla tai saan maksamani kurssimaksun takaisin. Valitsin open tilaamaan kirjan. Hyvä näin.

Yksi tilasi Adlibriksestä, halusi laskun kotiin, on sivulla vaihtoehdot saada lasku kirjan mukana tai laittaa luottokortin numero. Kirja tuli postilaatikkoon ilman laskua. Soittaesaan hänelle vastattiin; sinulla on kolme vuotta sitten meille netissä annettu luottokortin numero (oli tilannut silloin romaanin ja ymmärtämättömyyttään naputtanut kortina tiedot), käytimme sitä. Närkästyisin moisesta oma-alotteisuudesta.

Yhden tällaisen hoidin töissä, Kortti oli kuoletettu, kun organisatiomme vaihtoi luottokorttifirmaa, mutta tavaran toimittaja laskutti väärällä, aikaisemmin annetulla kortin tunnuksella ja pankki veloitti organisaatiota. Riitelin asian niin ettei laskua maksettu, mutta kauheestai pankki vänkäsi. Eikä kukaan myöntänyt mokaa, miten voi veloittaa kuoletettua korttia.

• pirremiinapas

Aika kummallista, mites jos kortti olisi hävinnyt tai varastettu jostain, pudonnut tai jne., jokuhan olisi sillä tilaillut kuin omallaan..

En tilaa koskaan luottokortilla, juuri siksi kun siinä pitää antaa ne tunnistusnumerot, jos ennakko ei kelpaa, tai suora pankkisuoritus, niin olkoot tilaamatta. Minulle on sattunut usein bensamittareilla ja kaupan kortinlukulaitteessa, ettei korttini muka kelpaa tai tunnusluku on väärä, ja niin joudun naputtelemaan luvugt uudelleen, viimeksi täällä Kesälahden ainoalla bensa asemalla ja apteekissa..

iInulla on iskemätön numeromuisti, en voi lyödä väärin mitään jo pitkään käytössä ollutta piniä.

• saaneuvoa

Tilasin joskus lähinnä verhoja postimyynnistä ja se oli ennen näitä boxeja. Pienimmät tulivat postilaatikkoon ja jotain hain postista. Kenkiä haluan ainakin sovittaa eli ostan muualta kuin netistä. Marketista löytyy sukat, alimmaiset ja päällimmäiset arkivaatteet ja useimmiten sovitan kopissa. Inhoan vaatteiden ostoa.
      Nyt pitäis löytää parempi tanttu ensi kesän juhliin. Netissä olen nähnyt kiinnostavia malleja, mutta tuo mahdollinen palautus ei kiinnostaisi. Soitin jo lähikaupungin pariin vaateliikkeeseen. Pitää kai mennä toiseen niistä sovittelemaan. Tosin olen tavallista kokoa eli harjakokoja vain kesämekoista jäljellä enkä tiedä teenkö turhan reissun.

• pirremiinapas

Jos rahaa olisi kuin roskaa, vaatteiden hankinta olis helppoa, eli ei tarvitsisi plarata hintalappuja liikkeissä mieluista vaatetta valitessaan, mutku jne..

Verhoja ajattelin tilata vielä netistä, uskoisin että ne sattuvat mittojen mukaan, ja valinnan varaa näkyy olevan.

• 1eero

Tossa likellä on ostoskeskus josta saan tarvitsemani pukeutumista varten, takavuosina erehdyin tilamaan netistä ja palauttamaan niin se riitti.
      Oikeesti en paljon kuteita tarvitse, kotonakin yleensä alusvaatteissa niin ei kulu eikä likaannu.

• pirremiinapas

ha...ai sohvalla selällään ja kalsareissa päivät, ethän vain ole herra turhapuro..vitsit sikseen, hyvinhän nämä vapaaviikot tahtoo myös täällä kulua aamutakkisillaan hiippaillessa, ulos ei ole asiaa, aivan joiranilma, vaikken mie koiraakaan tuonna raatsis laittaa..

Minäkin ajattelen että käytän tuota kaapin sisältöä ennen kuin ostan mitään merkittävää uutta, kehtaa perinnöksi jättää :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      155
      9127
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2779
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2547
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2521
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1905
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1847
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1783
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1326
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1191
    Aihe