Unohtakaa Fuengirola.

Katja373

Aurinkorannikolla on monin verroin parempia paikkoja, mm

Marbella
Benahavis
Estepona
Sotogrande
Jne.

Laatutaso joka paikassa eri luokkaa kuin Fugessa. Paremmat ravintolat, palvelu, infra, siistimmät ihmiset yms. Ei paidatonta prole-ryyppyjengiä pl Banuksen brittinuoret keskikesällä.

Ihmettelen vuodesta toiseen miksi ihmiset valitsevat Fuengirolan kun muilta alueilta saa samaan rahaan parempaa laatua. Enkä nyt tarkoita golden milen villoja yms vaan ihan tavallisia elinolosuhteita.

84

6660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2017

      Koska Fuengirolassa on edullisempi hintataso ja paljon ystäviä ja sama sää. Yksinään asuminen hienossa paikassa ei ole kaikkia varten. Kun suomalaisten asukaslukuja katsoo niin aika harva haluaa sitä. Itse ole nyt toista talvea "fugessa" ja vaikka nuokin paikat on jo tutkittu niin täällä on parempi minulle ja suurimmalle osalle muutenkin. Pintakiilto ei ole jokaisen juttu.
      Missä itse asut? Savonlinnassa?

      • Katja373

        Kuka puhui yksinään asumisesta. Em alueilla on runsaasti väkeä muualta pohjoismaista ja keskieuroopasta ja meilläkin paljon ystäviä ympäri eurooppaa. Savonlinnan porukka lienee Fugessa, meidän koti on helsingissä. Mielellään maksan pienen preemion kuin olen suomalaisten maaalaisten kanssa samoilla kulmilla.


    • 10xreissua_vuodessa

      Fugeen menevät kielitaidottomat ja alkoholiin mieltyneet henkilöt. Sry, mutta karu totuus. Käynyt kerran siellä ja jää viimeiseksi johtuen suomalaisten suuresta määrästä pienellä alueella.

      • tanantahvot

        Olen myös täälä Suomessa joutunut "pienellä" alueella olemaan paljon Suomalaisten kanssa tekemisissä. Onneksi tänne on tullut paljon Irakilaisia pakolaisia, tasottaa hiukan tilannetta.

        Murheellisten asioiden parissa poloset pyöritte - kuten TOISTEN ihmisten lomanviettopaikat ja tavat


      • Anonyymi

        Meitä on täällä Malagassa paljon kielitaitoisia palvelemassa teitä kielitaidottomia.


    • Päänsärkyjä

      Noilla ajatuksilla kannattaa mennä vaikka Casaresiin. Ei ole suomalaisia, jos niistä ei pidä. Monet pitävät. Kannattaisi varmaan valita se oma kaveripiiri muualta kuin baareista niin voisi olla fiksummat jutut.

      • 10xreissua_vuodessa

        No siinäpä se onkin, mun kaveripiiri on muualta kuin kapakoista, joten en kaipaa niistä pitävien suomalaisten seuraa myöskään ulkomailla. Mutta hyvä että löytyy paikka niistäkin pitäville.


      • Anonyymi
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        No siinäpä se onkin, mun kaveripiiri on muualta kuin kapakoista, joten en kaipaa niistä pitävien suomalaisten seuraa myöskään ulkomailla. Mutta hyvä että löytyy paikka niistäkin pitäville.

        kaikki kapakoissa istuvat eivät juo alkoholia - tai ainakaan päihtyäkseen! Miksi tuomitset kapakoissa istumisen? Oletko absolutisti, joka vihaa alkoholia?


    • eläke

      Olipa hölmö juttu.Marbellassa asuu parempituloiset jotka pitää muutenkin itseään parempina ihmisinä.Kaikki on paljon kalliimpaa joihin ei kaikilla ole varaa. Fugessa asuu ihmiset joilla ei ole liikaa rahaa mutta ovat ihan kunnon ihmisiä jotka ovat tulleet viettämään eläkepäiviä jotka ovat ovat kovalla työllä ansainneet ja viihtyvät siellä ja ovat onnellisia ja joilla on saman ikäistä ja henkistä seuraa.Jotenka älä arvostele ihmisiä jotka eivät ole yhtä isotuloisia kuin sinä. Kaikki mahdollisuuksien ja mieltymyksiensä mukaan,tuloista riippumatta.

      • Jeesksk

        Sinäpä sen sanoit, saman henkistä...


    • hesalaisetMuualle

      Menkää te tyhmät hesalaiset jonnekin muualle kuin fugeen. Ihme että niinkin viisaat kuin hesalaiset silmäilevät tätä junttien saittia. Luulis hävettävän.

      • Sitähän yritän kertoa.


    • Taivassininen

      Komppaan myös aloittajaa. Sinänsä ymmärrän eläkeläisporukat ja kielitaidottomat koska Fuengirolassa on helppo asua osaamatta yhtään kieliä muuta kuin suomea, ja eläkeläisille on paljon suomalaista aktiviteettia.

      Muualla on monin verroin kauniimpia ja siistimpiä paikkoja. Eivätkä ne ole erittysesti kalliimpiakaan kun ei kärjistetä eli asuta sheikkien vieressä tai syödä michelineissä.

      Meillä on 3 alaikäistä lasta ja matalahkot tulot, mutta erinomaisen hyvin pärjätään täällä Esteponassa.

    • Naureskelija

      En ole koskaan tajunnut ihmisiä jotka tuputtavat omia mieltymyksiään muille. Ihan kuin he olisivat jotenkin parempia ihmisiä neuvomaan muita. Todellisuudessa epäilevät omia valintojaan. Tällainen on oikeastaan aika säälittävää. Tunnen monta erittäin hyvää ihmistä Fuengirolasta, padelisteja ja muita. Kielijutut on ihan keksittyjä. Puhun itse 5 eri kieltä ja 4 niistä sujuvasti, espanja vielä hakusessa, mutta miten vaan niin mieluiten suomeksi. Taitaa tässä olla muutama ulkomailla asuva andymaccoy kehumassa, että suomi ei suju enää ja rahaa on ja syödään satasen salaatteja.

      • 10xreissua_vuodessa

        No mun alkoholiin mieltynyt faija aina haaveili fugeen muuttamisesta juurikin halvan alkoholin, ruuan ja kielitaidottomuuden takia, valitettavasti taisi jäädä vaan haaveeksi. Tuo kielijuttu ei todellakaan ole keksitty vaikka itse oletkin siinä virtuoosi.


    • asukki

      Halpaa ruokaa ja alkoholia on monessa paikassa. Jotkut varmasti tulevat Fuengirolaan myös sen vuoksi, etteivät osaa muuta kieltä kuin suomea. Suurin osa monista muista syistä ja siitä, että keskusteleminen vaan on helpompaa suomeksi. Sitä tuskin kukaan voi kieltää. Jos itse on pelkkä turisti toki voi laajentaa kuvitelmansa vaikka mistä koskemaan kaikkia ihmisiä, mutta silloin liikutaan vain televisiosarjojen tasolla. Tai elviksenä Marbellassa.

    • Elviria

      Hienoa että joku uskaltaa kyseenalaistaa tämän tabun. Olen samaa mieltä että Fuge on hyvin rähjäinen, jopa juntti paikka verrattuna moniin muihin alueisiin. Surullista että monet vetävät tämän rahakortin / elviskortin esiin koska vähänkään valveutunut lukijakunta ymmärtää että siitä ei ole kyse vaikkakin esim Banuksesta löytyy näitä show-off paikkoja niitä tarvitseville.

      Meillä on paikka Marbellan vieressä ja asuntoa hankittaessa Fugen hintataso oli samaa tasoa. Erona vain että täällä ei ole noita lieveilmiöitä samoissa määrin. Sen sijaan on puhdasta, siistejä ihmisiä, hyviä ravintoloita ja paljon tekemistä. Ei paljon ole Oulua kaivannut tämän jälkeen.

      Keskusteltuani Fuengirolasta muiden pohjoismaalaisten kanssa lähes järjestäen kaikki karttavat Fugea.

    • Päänsärkyjä

      Älykäs lukija ymmärtää nopeasti kirjoittamasi pelkäksi roskaksi. Ainoa tapa ymmärtää laatusanasi Fuengirolasta on se, että siitä puhe mistä puute tai happamia ovat pihlajanmarjat. Taidat edelleen asua Oulussa, vaikka mieluummin Fuengirolassa? Katsopa puolet suomalaisista asuu siellä. Pidätkö heitä tyhmänä ja itseäsi jotenkin muiden ihmisten yläpuolella? Jos et pidä jostain alueesta niin älä kuitenkaan hyökkää siellä asuvien kimppuun. Kyllä hekin antavat sinun asua kuplassasi ihan rauhassa. Siten Fuengirolan ihmisyyden tasokin pysyy korkeammalla.

      • 10xreissua_vuodessa

        Täällä kirjoitetuissa asioissa, sekä negatiivisissä ja positiivisissa on totuus paikasta. Vaikea ymmärtää rajua reaktiotasi muuten kuin kiinteistöjen hintojen kannalta. Pelkäätkö arvojen laskua, joka tapahtuu vääjäämättömästi, jos paikan haluttavuus laskee?


      • Anonyymi

        Aloittaja varmaan yhtä innokkaasti neuvoo muita ihmisiä mikä on paras paikka asua Suomessa tai mikä on paras auto tai paras puhelin. Hän tietää kaiken. Realistisesti ajatellen takana on kateus siitä mihin ei itse pääse.


    • kesäduunari

      8. talvi fuengirolassa alkoi juuri. Paljon edullisemmat hinnat kuin marbellassa. Esteponasta en tiedä kun se ei kiinnosta ollenkaan. Täällä on paljon hyviä ystäviä. Emme käy ns suomibaareissa. Eipä niitä montaa olekaan ja jokainen valitsee seuransa miten haluaa. Ymmärrän monet jutut tästä, jos sellainen on ainoa kokemus täältä ja kaverit samanlaisia.

      • Jos halpuus on pääkriteeri,niin muualla,kuin "Fugessa" on paljonkin halvempaa,joten...


    • bborge

      Fugekin oli 20 vuotta sitten ok. mutta ei enää.

    • RahatOn

      Paranee entisestään ja lisää suomalaisia tulee jonossa. Norwegian tuplasi lentojen määrän. Todella mukava kaupunki eikä tarvitse olla Mersuja ympärillä että viihtyy. Kenelle mikäkin on tärkeää, joillekin raha.

      • 10xreissua_vuodessa

        Ei se norski fugen takia pelkästään ole lisännyt lentoja, sehän on radan viimeinen pysäkki. Rahalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa, kukin viihtyköön tontillaan.


    • Fugessa

      Lapsellisia keskusteluja.Minä ainakin viihdyn kotonani Fugessa ja lähden täältä vain krematorion kautta. Mutta olkoon kukin missä haluaa.

    • lottovoittoa

      helppo huomata, että raha tekee ihmisestä typerämmän

    • Matkallataas

      Espanjasta löytyy hienoja paikkoja.
      Estepona ihan ok, kiva vanha kaupunki. Mutta ainakin keväällä oli semmoisessa rempassa koko paikka.

      Tähän mennessä parhaat kokemukset on tuolta Barcelonan eteläpuolella olevista ranta kaupungeista. Todella ystävällinen palvelu verrattuna etelään
      Fuengirola tuttu ja turvallinen kyllä. (kuten koko alue (Malaga-Torremolinos-Benalmadena-Fuengirola-Marbella)

    • matkailija2818

      Rahalla saa ja usein se joka pyytää ei ole tyhmin. Mitä Esteponassa on? Olen asunut kuukauden ja se tuntui vuosisadalta. Malaga tai Marbella jotain täysin muuta. Fuengirolassa olen käynyt eikä siinäkään mitään vikaa ollut. Pienempi vaan ja toki edullisempi kaikessa, mikä näkyy.

    • Malagueena

      Mitä mieltä Malagan kaupungista? Olemme suunnitelleet matkaa sinne.

    • asukki

      Malaga on kaupunkina alueen ylivoimaisesti paras. Onhan se Helsingin kokoluokkaakin. Marbellan vanhakaupunki on pelkka vitsi sen rinnalla mita Malaga tarjoaa laadukkaammin ja edullisemmin. Vastaavaa ei jostain Esteponasta kannata edes etsia.

    • IhankivaKaupunki

      Olin viikon Fuengirolassa, kun olen aiemmin käynyt vaan Marbellassa ja kaupunki yllätti positiivisesti kuten beach, helppo kävellä joka paikkaan ja hyviä kauppoja. Mutta muuttaminen sinne taitaa jäädä haaveeksi, kun rakennuskanta on enimmäkseen vanhaa ja homeista, ei käy mulle. Olen ostamassa asuntoa ja uudet rakennukset ovat Marbellan ja Esteponan välimaastossa. Pidän miinuspuolena siellä sitä, että täytyy mennä autolla joka paikkaan ja on vähän tylsää ja hengetöntä. Yhtään suomalaista en alueelta tunne eikä se ole /- -juttu mulle muutenkaan.

      • kaikealöytyy

        Kyllähän Fuegirolaan on rakennettu ja rakennetaan uusiakin taloja. Katso idealista.com
        Esim. juuri valmistunut/-valmistumassa Myramar ostoskeskuksen viereen.


    • Paikkoja-ja-paikkoja

      En asu talvea Aurinkorannikolla, mutta olen käynyt muuten siellä paljon. Minusta Los Pacos, siinä Fuengirolan lähellä näytti olevan suomalaisten paikka. Suomalaiset koulut, palvelut, lääkärit jne. Itselleni saattaisi kelvata se.

      Tosin pitää muistaa, ettei Aurinkorannikon sää talvisin ole lähelläkään Kanarian saarten tasoa. Ja sielläkin asuu talvisin paljon suomalaisia. Siis, mikähän olisi viisas valinta?

    • Reissaaja

      Paljon kiinni kysyjästä. Saaret on nopeasti katsottu jos sillä on merkitystä. Sama Estepona, Sotogrande, Puerto Banus ja oikeastaan koko Marbellakin. Jos vähä riittää niin sellainen käy. Sää on saarten puolella, mutta kauempaa löytyy vielä parempaa. Thaimaa jos kehitysalue ei häiritse. Australiassa ja Eteläamerikassa on talvella kesä.

      • Utelen ,mitkä saaret.


    • lehtimies
    • Monelle toi Renfellä kulkeminen on ainoa vaihtoehto jos ei ole autoa - ja se taitaa kulkea vain Fugeen saakka ei Marbellaan. Aikoinaan junarata meni pidemmälle kuin Fugeen; ei enää - näin olen kuullut.

      • Järkeäjuttuihin

        Jassoo, mihin saakka mahtoikaan mennä?


      • Järkeäjuttuihin kirjoitti:

        Jassoo, mihin saakka mahtoikaan mennä?

        Junanrata saattoi kulkea Marbellaan saakka - aivan varma en ole tästä - ja on se mukava että joku viilaaja näitäkin viitsii kommentoida.


      • JärkeäJuttuihin

        Kiertoilmaisu ei näköjään riitä, joten,,, . Junarata loppuu kuin seinään Fuengirolassa. Siitä eteenpäin ei ole koskaan mennyt rataa Marbellan suuntaan.


      • VN800Custom
        JärkeäJuttuihin kirjoitti:

        Kiertoilmaisu ei näköjään riitä, joten,,, . Junarata loppuu kuin seinään Fuengirolassa. Siitä eteenpäin ei ole koskaan mennyt rataa Marbellan suuntaan.

        Voipi olla että muistan väärin mutta silloinen asema on nykyinen infopiste junakadulla maan päällä joten rata kulki siinä kohtaa maan pinnalla.


      • Anonyymi

        Kulkeehan taxit.


    • eienaa

      huijareita riittaa. eilinen modern talking olikin pelkka nayttelijoiden taustanauha. iskelmabaarin taso romahtanut?

    • Katja373

      Olinpa typerä! Kun se viinikin on täällä niin halpaa.

      • viinuri

        Kun maksat samasta enemmän olet hienompi ihminen.


    • Kaukana

      Kannattaa unohtaa Marbellaan suunta. Nyt siellä räjäytellään paikkoja. Viime viikolla oli ammusteluja ja kidnappaus. Aiemmin on ajeltu ihmisten päälle tahallaan. Huumesota avoimesti. Rikkaiden huvituksia kuka nyt sitten nauttii mistäkin.

    • räntärannikko

      Costa Del Sol ei turhaan omista lempinimeä "räntärannikko."
      Eteläisessä Espamjassa on todellakin monta parempaa paikkaa sään ja varsinkin sademäärän suhteen. Parhaan käsityksen talvikauden sademääristä ja pilvisyydestä eri seuduilla saat, kun katsot esimerkisi Googlesta hakusanalla : Napsu maailmansää ja valitset haluamasi paikkakunnan säätiedot.
      Vertaamalla vaikkapa Fungirolan ja Torreviejan tai Orihuela-Costan sademääriä keskenään , näet järkyttävän suuren eron näiden paikkakuntien sademäärissä (ja pilvisyydessä) talvikuukausina.

      Minäkään en tuota sademäärän eroa ymmärtänyt ennenkuin olin molemmat kokeillut paikanpäällä.
      Marraskuussa Torreviejassa sataa keskim. 41,4 mm ja Fuengirolassa sataa 144,4 mm
      Joulukuussa Torreviejassa sataa keskim. 28,6 mm ja Fuengirolassa sataa 130,5 mm
      Tammikuussa Torreviejassa sataa keskim. 24,1 mm ja Fuengirolassa sataa 116,5 mm
      Helmikuussa Torreviejassa sataa keskim. 27,0 mm ja Fuengirolassa sataa 103,7 mm
      Maaliskuussa Torreviejassa sataa keskim. 28,1 mm ja Fuengirolassa sataa 103,8 mm

      Tilastojen lähde: National Climatic Data Center

      Tämä pitkäaikainen tilasto kertoo vääjäämättömän tosiasian, että Etelä-Espanjasta löytyy paljon parempia paikkoja viettää talveaan, kuin Fuengirola, jos haluaa nauttia auringon lämmöstä ei pilvisyydestä tai jatkuvista sateista. Talvikuukausina on merkittävää, että aurinko on näkyvillä.
      Ero noiden kahden paikkakunnan sademäärän välillä on yli neljäkertainen. ( 4,01 kertainen )

    • Torrevieja

      Maarahan ei ratkaise vaan se sataako vai ei.
      Laitapa lista miten paistaa.
      Ja vertaa sita sitten sinne missa itse asut.

    • sadeviitta

      Kyllä Fuengirolassa ja koko aurinkorannalla sataa talvella. Yli 10 vuotta talvet siellä ja nyt taas lähdössä. Talvikausi aurinkoisempi kuin täällä Suomessa. Paljon ystäviä ja alueen espanjalainen kulttuuri ja viehätys sekä helppo tulo meno niin itselle kuin muillekin etuna auringon lisäksi. Malagassa syömme lähes joka toinen ilta ja mietimme jopa talvehtimista joskus sielläkin. Alicanten alue ei kiinnosta. Lentoja harvoin kun lapset ja ystävät tulee ja menee niin hankalampaa. Halpa se olisi mutta ei mitään mihin menisi lähistöllä.

    • SadettaRiittää

      Tosi sateista on. Neljäs viikko takana ja yhtenä päivänä satoi 3 min.

    • ilmojapitelee

      Mikähän näitä Torreviejalaisia oikein vaivaa? Hampaat irvessä yritetään vakuuttaa, että heidän valitsemansa asuinpaikka on ehdottomasti paras Espanjassa. Olisivat hiljaa onnellisia valinnastaan
      kuten mekin täällä Aurinkorannikolla. Emme kuitenkaan yleensä provosoidu näistä emmekä siis lyö enää lyötyä. Nyt on uusi yrittäjä löytänyt oikein TILASTON tukemaan loistovalintaansa. Sitä tilastoa , vaikka onkin ihan suomenkielinen, yritän tässä kyseenalaistaa. Tilaston tietojen mukaan esim. tammikuun keskimääräiset sademäärät ovat tammikuussa Malagassa 53,4 mm, Torremolinosissa 53,4 , Benalmadenassa 116,5 mm. Tätä 116,5 mm:n sadealuetta sitten piisaa koko läntisen aurinkorannikon. Myös lämpötilassa on huomattava ero Malagan tietoihin verrattuna. Meiltä on Benalmadenaan muutaman km:n matka, mutta emme ole huomanneet juurikaan eroa ilmasto-olosuhteissa, ei kukaan muukaan.

      Espanjassa on valtion ilmatieteen laitos, Agencia Estatal de Meteorologia, AEMET, jolla on
      monenlaista tilastoa Espanjan säästä. Esim keskimääräiset kk/arvot vuosilta 1981-2010 kertovat,
      että Malagan lentoaseman sademäärä tammikuussa on ollut keskim. 69 mm. Taulukossa on monenlaista tietoa mm aurinkotuntien lukumäärä 180. Vuositasolla lukemat 534 mm ja 2905 tuntia.
      Alicanten lentoaseman tiedot ovat kk: 21mm - 184 tuntia, vuosi 277mm - 2953 tuntia.
      Google: aemet statistics tai jos allaoleva linkki toimii.
      http://www.aemet.es/en/serviciosclimaticos/datosclimatologicos/valoresclimatologicos

      Ja niin, unohtakaa kaikenmaailma höpötilastot, niitä täällä netissä riittää

    • Rolle101

      Joopa joo.Ihmiset menee sinne mistä tykkää.Turha kinata siitä mikä on se paras paikka.Sinne vaan minne haluaa.Kaikissa paikoissa on hyvät ja huonot puolensa.Onneksi on valinnanvapaus.Mukavaa lomaa ja talvea,minne sitten menettekään.Espanja on mukava maa ..

    • Hintaralliakis

      Mikä hintataso lienee esim elintarvikkeissa, ravintolahinnoissa, viineissä jne .. Malagan kaupungissa.

      • samaaseon

        Sama hintataso kuin muuallakin aurinkorannikolla.


    • säämiehet

      eikö tässä ollut tarkoitus väittää Fuengirolaa huonoksi valinnaksi ja omaa mitä-lienee-jos-mitään paljon paremmaksi
      huono itsetunto kohenee kun muut ovat alempana
      on syy sitten hinnat, laatu, sää tai naiset
      niin kyllä minäkin noille tilastoille nauroin

    • perheellinen

      Jos jonnekin niin sinne, missä suomalainen koulu saatavilla.

    • talviasukki

      Paljon palveluita suomeksi miksi ei ja sitten niitä ystäviä.

    • fugefest

      onneksi olin fugefesteillä. esteponassa sataa aina ja tuvii sama marbella malaga ja muut kun fugessa juhlitaan kuivin jaloin.

    • Rolle101

      No joo.Kuten jo mainitsin, kaikissa paikoissa on omat hyvät ja huonot puolensa.Espanja on varmaankin hyvä paikka meille Suomalaisille,mennään sinne melkein minne tahansa.Eikö?Kuka mistäkin tykkää.Jotkut tykkää Thaimaasta tai jostain toisesta paikasta.Makuasia.Kaikille mukavaa talvea!!!

    • jokaisellejotain

      Juuri kuten yllä! Tällainen - unohtakaa fuengirola - on lapsellista ajattelua.

    • ninjaetnijo

      Marbellassa viihtynyt 12 vuotta ja pitäisi maksaa paljon euroja, että vaihtaisin esim. Fuengirolaan asumaan.

    • Nada

      Fuengirolaan on pesiytynyt paljon niitä ihmisiä jotka eivät halua/voi olla Suomessa, kuten ulosottoja pakoilevat, alkoholia liikaa nauttivat ja seksuaalivähemmistöjä, se ei ole kovinkaan sivistynyt paikka, mutta en yleistä kaikkia. Varmasti on suurinosa ns. tolkun immeisiä.

    • kerronvinkin

      Valenciassa on nähtävää: uutta arkkitehtuuria ja ilmainen palmupuutarha. Löytyy toki myös rantaa sivummalta ja vanhempaa arkkitehtuuria keskustassa. Turisteihin törmää kesällä, mutta ei kuitenkaan koko ajan kuten vaikkapa kanarialla. Valenciaan pääsee junalla Alicantesta. Hyvin harva espanjalainen kohde on kuitenkaan enää täysin "aito" alicante tullut täyteen turistipuljuja joita ei aikaisemmin näkynyt joka nurkalla.

    • Rolle101

      Jos haluaa pelkkää aitoa Espanjaa,ilman turisteja, täytyy mennä pois rannikolta,jonnekkin sisämaahan,mieluiten missä ei ole mitään ihmeempiä nähtävyyksiä.Mistä kukakin tykkää.Onneksi on valinnanvapaus.Lopetetaan valitus ja toisten arvostelu ja pidetään hauskaa ja rentouttavaa Espanjassa missäpäin sitten ollaankin.

    • fuengirolalainen

      En kaipaa aitoa Espanjaa vaan mukavaa elämää, aurinkoa, valoa, lämpöä, edullisia hintoja, hyvää ruokaa, leppoisaa meininkiä, urheilumahdollisuudet ympäri vuoden kuten golf, kivoja suomalaisia ihmisiä. Siis Fuge.

      • Anonyymi

        Juuri näin! Nämä riittää minullekin, Benalmadenassa asuvalle.


    • Axwell

      Fuengirolassa on paljon hyvia puolia, se on kaupunki, junat ja bussit kulkevat, Malagan kentta vieressa jonne paasee junalla, tyopaikkakin on taalla. Siisti kaupunki siistit rannat, hintataso. En keksi yhtaan syyta hakeutua Marbellan tai Esteponan suuntaan.

    • Muistipelaa

      Ei voi vielä unohtaa

    • Malagalainen

      Aika ahdistunut tällainen aloittaja. Hyökkääminen toisten haluja ja valintoja vastaan kertoo jostain luonnehäiriöstä.

    • FugeNoMore

      Kahden vuoden ja kuuden kuukauden perusteella yhteenveto Fugesta ja enempää jatkoa ei tule. Suomalaisväen enemmistö koostuu alempituloisesta, kaikkea halpaa etsivästä, kielitaidottomasta, vähän kouluttautuneesta työväestöstä ja yleisnäkymä on samanlaista kuin demarien huru-ukkoillassa lienee. Parempiosaiset asuvat rinteillä Mijaksessa, Benalmadenassa tai akselilla Marbella (hups, pikku-Moskova) - Estepona sekä joka tapauksessa Fugen ulkopuolella tai oikeastaan toistaiseksi Portugalissa (kirjoilla vain). Näiden kaikkien huono puoli on talvikautena Atlantilta vaikuttavat oikukkaan sateiset, kylmät ja myrskyiset säät - etenkin Portugalissa -, joista kärsitään vanhoissa rapistuvissa kerrostaloissa (en ikinä ostaisi putkiriskien vuoksi!). Torreviejan sijainti taas hyötyy Välimeren ilmastosta, mutta muuten Torren elämä on selkeästi aneemisempaa talvisin, mutta halpuus toki sopii suomalaisille. Kukin toki valitsee itse, mihin haluaa ja pystyy leimautumaan.

      • sinnevaandemarit

        Pitää paikkansa. Suurin osa matalaotsaisia tuulipukuisia työläisiä. Selvää SDP:n vaalikarjaa. Huutokauppapariskunnan ihailijoita. Siksi kait hekin perustavat "kuparipannumyymälänsä" Tulevaisuudessa sinne. Lienee otollista maaperää saada pannusta tonni tai enemmän, kun kotomaassa alkaa rahantulo ehtyä.


    • Jotainvaan

      Joo mene takaisin Suomeen siellä sulle rikkaita ystavia ja kulttuuria. Saakin aina parempi kuin taalla. Pirtea 6kk harmaus ja pimeys tulee alykkyyasi.

    • Käyn ,kanarian lisäksi,paljon myös aurinkorannikolla."Fugessa" en ole yhteensä ollut vuorokauttakaan.Pääosin vietän aikaani Malagan itäpuolella ja olen täysin tyytyväinen siihen osaan aurinkorannikkoa.

    • Anonyymi

      Fuge on aika ruma paikka. Kaksi matkaa rannikole nyt kesällä. Jopa 15v. poikani sanoi, että onpa ruma talo tossa rannalla (Fuge)? Espanjassa on paljon parempia paikkoja, esim Salou. Kaunis kuin mikä (lomakohteeksi).

    • Anonyymi

      Landet sanoo aina, että kaupunki on ruma, mutta pitäähän kaikille olla vaihtoehto. Jos itsetunto kaipaa kohotusta niin vaikka Panus tai Estepona. Siellä ei ole mitään muuta kuin kallista. Mutta voi sanoa kavereille, että asuu hienossa paikassa.

      • Anonyymi

        Tama on juuri tata köyhien kouluttamattomien mussutusta. Kun ei ymmärrä asioista yhtään mitään niin käytetään tämä kortti. Omille vanhemmille kiitos että kannusti terveeseen kriittisyyteen, opiskelemaan ja hyviin duuneihin niin voi laittaa tämän duunariläpän omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tama on juuri tata köyhien kouluttamattomien mussutusta. Kun ei ymmärrä asioista yhtään mitään niin käytetään tämä kortti. Omille vanhemmille kiitos että kannusti terveeseen kriittisyyteen, opiskelemaan ja hyviin duuneihin niin voi laittaa tämän duunariläpän omaan arvoonsa.

        Just näin. Duunarit ei ymmärrä, ei ymmärrä joten turha käyttää niiden valistamiseen enempää aikaa. Jotainvaan nimimerkin kommenttiin yllä pätee sama.

        Mutta hienoa että työväestökin on löytänyt oman paikkansa auringosta. Vituttaa vaan että moni on siellä meidän veronmaksajien kustantamana.


    • Anonyymi

      Suomalaisilla näkyy edelleen olevan vaivana ikiaikainen eristyminen ja itseään hienompana pitämisen tarve. Omaa paikkakuntaa ylpistellään ja pidetään muiden valintaa rahvaanomaisena aivan kuin joku voisi määritellä toisen ihmisen tyytyväisyyttä tai haluja. Joku vaan nyt hienostelijoiden harmiksi viihtyy Fugessa tai Marbellassa, on tyytyväinen ravintoloihin ja baareihin, onnellisena vuokraa asunnon jo vuoden päähän uutta matkaa varten, nauttii muista erilaisista suomalaisista joita kaduilla tapaa ja muutenkin on onnellinen koska ei tarvitse muita ihmisiä kertomaan miten olla onnellinen.
      Koettakaa hienohelmat vain pysyä poissa rahvaan luota koska nämä typerät mutta onnelliset ihmiset vaivaantuvat läsnäolostanne.

    • Anonyymi

      Fuengirola on niin aikansa elänyt paikka ja Andaluciasta löytyy tosi kivoja mestoja.

    • Anonyymi

      Ei kenenkään toisen puolesta voi päättää missä on kiva asua tai onko joku parempi paikka. Menkää mihin haluatte ja olkaa siellä. Suurin osa on valinnut tässä tapauksessa Fuengirolan ja jos siitä pahoittaa mielensä niin kannattaa vaan katsoa peiliin. Maailmassa on varmasti monta paikkaa mistä valita ettei sama kelpaa ja sitten vaan menoksi. Vaikea ymmärtää miksi pitää olla väärällä palstalla valittamassa. Ehkä se itsetunto siitä paranee kun oma valinta on parempi kuin muiden. Omasta mielestä.

      • Anonyymi

        Mitenkähän se paikan paremmuus tai huonommuus oikein määritellään ja onko kaikilla samat kriteerit. Toinen viihtyy suomalaisten seurassa ja jopa nauttii siitä, toinen tykkää jostakin muusta. On eri juttu viettää viikko pari jossakin paikassa kuin esim 6 kk.


    • Anonyymi

      Onko keskustelun aloittaja täysin hönö? Obviamente...

      • Anonyymi

        On.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2124
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      218
      1861
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1263
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1211
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      145
      1201
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1062
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1026
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      98
      1020
    Aihe