Ulkoilun ja liikunnan välttämättömyys

Kyllä naurua saa aikaan Kristiinan vaudikas meno Kahvipirtissä, noista roskien kuljetuksista nyt minäkin.
Nyt kun syksy ja kylmät viimat eivät suosi kahviloita ja rantaoleskelua, niin liikunta minulla jää sisätiloissa tavaratalokävelyihin.Nyt teen asiaa itselleni roskapussilenkeistä.

Pieniäkin nyssyköitä kuljettelen roskikseen, oikein kyttään onko mitään tyhjennnettävää, ja saahan pihaa kierrettyä, ja portaikon kävellä 2 kerrokseen. Noita katukävelyjä en autojen seassa kestä, pihaa täällä kyllä riittää ulkoilutarpeisiini.
Eipä tässä sen kummempaa, yks nyssykkä tuolla eteisessä jo odottaa 😅

Katselin vielä pientä n.20 senttistä naisten lehtipinoa, nekin voi pienissä erissä viedä, pakkoko ne kerrallaan on kantaa? Töitä riittää,...☺️

13

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo.pulassa

      Onpas mukava tuo kuva nimimerkissäsi. Tulin ihan hyvälle tuulelle, kun katselin noita kuvaamisiasi eläimiä.
      Olen eläinhullu henkeen ja vereen. Jos saisi valita seuraavan elämän ammatin, niin taatusti olisin eläintenhoitaja vaikka minkälaisille elukoille!😻🙊🙉

      Onneksi saan toteuttaa edes osittain mielihalujani, sillä taas saan olla koiravahtina koko viikon! Juuri äsken tultiin noin 6 km:n lenkiltä ja olo on mitä parhain. Joka päivä koitan ulkoilla vähintään yhden tunnin, koiran kanssa pääsee vielä enempi
      liikkumaan, kun vähintäin 3 -4 kertaa on käytävä pissalenkillä.

      Tänä syksynä en ole vielä kertaakaan käynyt kuntosalilla, muuta puuhaa ja liikuntaa on ollut tarpeeksi. Mutta kunhan nuo liukkaat kelit koittavat, on parempi liikkua sisätiloissa, osallistua mummokerhojen jumppatunteihin ynnämuihin.
      Vasta eläkeiässä sain innostuksen liikuntaan, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kilotkin pysyvät paremmin kurissa kun harrastaa muutakin kuin syömistä!! Olen oikeestaan ylpeä itsestäni, hyvästä syystä.

    • Sisso

      Hauskaa puuhaa piisaa!
      Onneksi on keksitty kännykkä ja silmälasit,
      niitä haeskellessa tulee käppästyä melkein ne suositellut 10 tuhatta askelta päivittäin.

      • Mieli on hyvä minullakin, laajensin nimittäin ulkoiluani naapuripihaankin. Siellä jäin juttelemaan kissaa ulkoiluttavan rouvan kanssa, miehen olenkin nähnyt meidän pihassamme kissan kanssa. Luulin aikoinani talutettavan olevan koira kauempaa katsoen, niin isokokoinen se kissaksi on.

        Aurinko on paistanut täydeltä terältä tänään, on vain vedettävä rullaverho eteen, kun se on niin matalalla, että häikäisee. Kyllä on pirteämpi olo ulkoiltua tarpeeksi, nukahdin hetkeksi nojatuoliin alkuillasta.

        Hyvää jatkoa meille!


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Mieli on hyvä minullakin, laajensin nimittäin ulkoiluani naapuripihaankin. Siellä jäin juttelemaan kissaa ulkoiluttavan rouvan kanssa, miehen olenkin nähnyt meidän pihassamme kissan kanssa. Luulin aikoinani talutettavan olevan koira kauempaa katsoen, niin isokokoinen se kissaksi on.

        Aurinko on paistanut täydeltä terältä tänään, on vain vedettävä rullaverho eteen, kun se on niin matalalla, että häikäisee. Kyllä on pirteämpi olo ulkoiltua tarpeeksi, nukahdin hetkeksi nojatuoliin alkuillasta.

        Hyvää jatkoa meille!

        Kiitos mummo. pulassa
        Tuo kuva on osa maalaamastani taulusta Sipoon maatilalta. Siellä kuvasin kaikkia eläimiämme maalaismaisemissa 🐴 🐂 🐏 🐖 🐓 🐾

        Tuon taulun omistaa Oy Nimike Ab, mutta valokuvina on muistot joka teoksesta.


    • e.lä.mä

      Hoitaako Suomi paskat itämereen en usko, pitäisi hoitaa omat paskat ensin.

      Suomi hoitaa Putinin paskoja miksi ei omia??

      • Kiitos sini.sirkku hyvästä aloituksesta!
        Minä olin niinsanotusti "löhöilylomalla" Haapsalussa viikon ja voi taivahantalikynttilät,kuinka kangistunut olin,kun kotiin palasin?
        Lähes päivä yhtä istumista linjaautossa mennentullen!

        Olihan siellä hoidot aivan mahtavia,joskin suolahuone nosti verenpainettani,siis sanonta suolaa,suolaa,enämpi suolaa ei ollut minunjuttuni???

        Kyllä sen kotioveni avaus,kaiken ruljanssin jälkeen,oli kohokohta! Terijoensalavien kaatojätteetkin olivat paikoillaan ja vene laiturissa.
        Verkkoja tietty heti setaamaan ja järveen laskeemaan,siikasopan eilen keitin ja kesän viimeisiä sieniäkin kerkesin ramuamaan tuolta ryteiköstä???
        Karpaloita eilen rohmusin mökkinaapurin kanssa kilpaa,joten liikkuvaa elämää ama viettänyt??


      • Kistiam..23

        Eikö olekin ihanaa, että kirjoitukseni saa nauruaa aikaan, vaikka itse koenkin sen hieman ivailuna minun roskien vienneillä.

        Olihan tuolla myös rituliinin kirjoitus, joka oli todella itse koetua ja uskon, että rituliini pysyy aina asiasa, siis omana isenään.


      • Kistiam..23 kirjoitti:

        Eikö olekin ihanaa, että kirjoitukseni saa nauruaa aikaan, vaikka itse koenkin sen hieman ivailuna minun roskien vienneillä.

        Olihan tuolla myös rituliinin kirjoitus, joka oli todella itse koetua ja uskon, että rituliini pysyy aina asiasa, siis omana isenään.

        Anteeksi! Krisu,en tiennyt,että toisten läpänheitolla,niinkuin sinunkin ja meidän voi avata keskustelupalstalle hupailuohjelman??


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Anteeksi! Krisu,en tiennyt,että toisten läpänheitolla,niinkuin sinunkin ja meidän voi avata keskustelupalstalle hupailuohjelman??

        Mitä sinä nyt rituliini tarkoitat tuolla että minä avaisin jonkun hupailuohjelman tänne?

        Olenhan minä ikänipuolesta väärällä palstalla, joten heittätäkää sitä "läppää" siellä mielenne mukaan ja avata nämä hupailuohjelmat?


      • Ei Kristiina hyvä, tiedän toki vaikeudet liikkumisen kanssa, eihän minullakaan suotta ole taxioikeuksia? Saat vaan niin hyvälle tuulelle tyylilläsi, ei siinä ivaa koeta. Silti en ymmärrä jos autolla viet roskasi, eihän silloin kai joudu pitkälle kävelemään?

        Liikuntaa sain tänään kauppareissulla hehtaarihalleissa, Kahvipirtin lohiviikko sai kaipuun kermaiseen lohikeittoon ja muihin puuttuviin tillbehööreihin. On tillit ja kevätruohot hankittuna. kalan keitin liemineen jo tänään.

        Rituliinille, kiva kun olet muonavahvuudessa taas, on se oman oven aukaisu juhlaa, ja oma sänkykin tuttuudessaan reissulta palatessa. Mukavia Saarenmaan ja Tallinnanreissuja olen harrastanut minäkin, monine mukavine muistoineen.


    • e.lä.mä

      Kaikki kuolemme kun aika tulee, liikut tai et.

      Täyttä paskaa nämä aloitukset.

      Suomi nuolee itää ja näin on aina ollut vaikka sotia, nuoleminen jatkuu.

      Suomi aina länsi, suomalaiset nimet poistetaan almanakasta---tämäkin nuolemista-- kaikilla suomalaisilla pukamat kielessä!

    • e.lä.mä

      Ei ollut oikea tämä ryssä robotti on paljon väärässä---nuolijat!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe