ottaisin vuokralaisen

parhaatonjapysyy

uusi asia itselleni.
esittääkö vuokralainen itse luottotietonsa
vai jouvunko minä ne etsiä jostain?

20

435

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitahan palstan etsi-laatikkoon sana-pari.
      Jesse hunksz
      Silloin sinullekin alkaa kaikki olla selvää.

H.

• TerhikkiErkkikki

Onko nuo kakkapökäleitä mitä tuossa kuvassasi on?

• Ne-ovat-leipäjonon
        TerhikkiErkkikki kirjoitti:

Onko nuo kakkapökäleitä mitä tuossa kuvassasi on?

Hunkszi käy Hurstin jonosta eilisiä silakoita.

• vuokrallaasuja

Vuokranantaja tarkistaa vuokralaisen luottotiedot...….googlettamalla löytyy tietoa kun viitsii etsiä...….terveisin vuokralainen

• Näinasiaon

Sanot sille että voitte hieroa pippeliänne yhtee nii luottotiedot on sillä selvä. Työnnä peukku sen penaaliin.

• Kyllä ainakin meillä vuokranantaja hakee luottotiedot. Voihan ne tietysti vuokralainenkin antaa.
      Minulla oli yhteen aikaan vuokralaisia, sain tarpeekseni kun eivät maksaneet vuokriaan, tuli muutenkin naapureilta jatkuvasti valituksia.
      Möin asunnot, en enää edes mieti sijoitusasunnon ostamista.
      On hyviäkin vuokralaisia, kohdalleni osui useampi kelvoton.

• https://www.iltalehti.fi/
      Tässä on karmaiseva esimerkki kauhuvuokralaisista.
      Melko hirveä sattui kerran minullekin, mutta ei ihan näin paha. Ei ehtinyt asua kuin muutaman kuukauden.

• Pikkusijoittaja

Komppaan mielikki-mummoa. Oli vuokralaisia 80-luvulta lähtien, silloin kaikki sujui hyvin. 2000-luvulla muuttui. Vuokralaiset eivät piitanneet miten elivät, tuli korjauskustannusta ja vuokraraha oli lujassa. En ketään rahattomuudesta syytä, joustin maksuajoissa, mutta se välinpitämättömyys toisen omaisuudesta on tuomittavaa. Koskaan en repinyt isoja vuokria, hyvin kohtuullisia olivat. Ei vanha jaksa enää murehtia toisen ihmisen tekemisiä. Myin asunnon ja ostin osakkeita. Riskinsä on siinäkin.
      Otin itse maksulliset vuokralaisen luottotiedot, siitä meni vuokralaiselle tieto.

• Pitäätarkistaa

Kysy vaikka pankista. Ne saa myös jos kuuluu Suomen Vuokranantajiin. Ne pitää tarkistaa. Naamataulu ei kerro mitään. Laskut voi olla amaksamatta ja ihminen ulosotossa. Vuokralaisen kanssa pitää olla tarkka.
      Vielä vuokraan yhtä asuntoa ja on ollut aina aika hyvät vuokralaiset. Oli useampikin asunto, mutta myin myös ja ostin osakkeita ja näin on parempi.
      Kai osaat tehdä vuokrasopimuksen? Sen saa netistä. Kaikki pitää olla paperilla ettei tule vaikeuksia.

• Hjjkllloy

Eipä tuohon ole lisäämistä....
      Tällä tavalla se näkyy

• Kyllänäinon1

Pysyä vain erossa näistä töpeksijöistä

Vuokraa vain asiansa hoitavalle..

• Olen asunut aikoinaan kerrostalossa, johon otettiin vain luusereita asumaan.
        Kaikilla oli maksuhäiriömerkintöjä, luottotiedot menneet aikapäiviä sitten, ratteja ja lasuja.

Asumistuet menivät Kelalta suoraan vuokranantajalle ja porukoitten osuus oli 7 % , jonka taas sossu maksoi.

Osa porukasta oli raitistuneita holisteja ja he pitivät kovaa jöötä talossa.
        Pyykkivuorot olivat sujuvia ja pyykkejä ei kähvelletty koskaan.

Porukat pitivät huolta toisistaan. Jos ei kolmeen koputukseen vastattu, mentiin vara-avaimella sisään.
        Usein kyllä vastassa oli ikiuneen nukkunut.

• Onko.60plus.asunto

Olen ollut vuokralainen ikäni.
      Parasta mitä Suomen markkinoilta löytyy.
      Koskaan ei ole ollut ongelmia vuokranantajien kanssa. Jopa kyynelsilmiä olen nähnyt erotessamme. Ammattimiehenä olen pitänyt huolta myös luukkujen eli kämppien kunnosta.
      Nyt olen kolmen asunnon loukussa, kaupunki asunto, lande luukku ja vapaa-ajan kämppä.
      Ei huolta, tilanne seestyy kuukauden - parin viiveellä.

• hyyryläiset

Mikäli paikkakunnalla tai lähimaastossa toimii jokin vuokravälittäjä, esim. Vuokraturva (https://www.vuokraturva.fi/vuokranantajalle) helpoimmalla pääsee kun antaa firman hoitaa asian.
      Välittäjä tarkistaa taustat, tekee sopimukset ja jos vuokralainen jättää vauokrat maksamatta, välitysfirma hoitaa asiat, aina häätöä myöten. Juu, eihän ko.firmat harrastuspohjalta toimi, ottavat tietyn summan vuokrasta palkkiona:)

• Pikkusijoittaja

hyyryläiset,
      mutta ei maksa jos asukas hoitaa asuntoa huonosti aiheuttaen rempan, kuten mm. minulle vuokranantajana kävi.

• hyyryläiset

Mikä firma näin huonosti hoiti asiat ??

• isoäiti_

Minulla on ollut useita vuokralaisia eikä heidän kanssaan ole ollut mitään ongelmia, mutta pariin epärehelliseen välittäjään olen törmännyt. Molemmat ovat olleet pääkaupunkiseudulta.
      Pieni vuokraehdokkaiden historiaan perehtyminen usein auttaa luottamuksen löytymisessä.

• pirremiinapas

Mieki voisin ottaa, alivuokralaisen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe