Minulla on selvitettävää yhden ihmisen kanssa. hän syyllistyi huijaamiseen ja petoksen minua kohtaan. en ole vielä tehnyt rikosilmoitusta, olen käynyt lakimiehen luona kysymässä neuvoja. olen yrittänyt selvittää asiaa hänen kanssaan mutta ei onnistu. jos kysyn asiasta tai laitan hänelle spostia mitä lakimies tästä asiasta sanoi (olen laittanut 3 sähköpostia 3viikon aikana) rupeaa hän heti riehumaan, haistattelemaan ja uhkailemaan ja syyttää minua uhkailusta. Kaikista jännin tilanne oli viikolla kun hän soitteli puhelimella minulle aamusta iltaan ja laitteli tekstiviestejä perään ja minä laitoin hänelle viestin etten uskalla vastata kun minua pelottaa. sitten se laittoi seuraavana päivänä viestin että ei saanut nukuttua kun minä häiriköin?? siis häh. nyt minulla on kamala ahdistus ja pelko päällä koko ajan,näen painajaisia, enkä uskalla enää pitää puhelintani äänet päällä koska pelkään soittoja. Tilanne on selvittämättä niin sekin ahdistaa. saako lääkäristä jonkin todistuksen ahdistustilasta liitettäväksi mahdolliseen rikosilmoitukseen? olisiko sellainen tarpeen? olenko syyllistynyt itse ahdisteluun? miten asiasta voi puhua kyseisen ihmisen kanssa jos sähköpostiviestin laitto on minun suunnalta ahdistelua ja hän saa sitten tehdä mitä vaan? täytyykö hänen uhkailunsa ottaa todesta? laitan itse aina asiallisia viestejä mutta häneltä tulee haistattelua ja uhkailua? olisi hyvä jos joku ottaisi siihen yhteyttä ja kertoisi faktat kun minua ei kerta uskota ja minulle riehutaan vaan.
riitatilanne ja ahdistelua?
13
567
Vastaukset
- rauhassa.vaan
Tee rikosilmoitus. Älä vastaa mitään tuolle tyypille mutta säilytä hänen kaikki viestit. Pistä puhelimeen hänelle esto. Anna lakimiehen laittaa tyypille viestit, jos pitää ottaa yhteyttä, mutta älä tee sitä itse.
- Ahdistaaaa
Lakimies (oikeusavustaja) ei ota yhteyttä häneen kun ilmeisesti hänelläkin pitäisi olla edustaja ja sitten ne edustajat kommunikoivat keskenään. Minun pitäisi saada minulta huijattu tavara takaisin ja ainakin jonkinlainen anteeksipyyntö korvaus. Rikosilmoituksen käsittelyssä menee aika kauan kai..
Hei,
Hienoa, että olet lähtenyt hakemaan vastauksia kysymyksiisi. Tilanne kuulostaa haastavalle ja on vaikea antaa neuvoja tietämättä tarkemmin yksityiskohtia. Sinun kannattaa säilyttää kaikki saamasi viestit ja kirjata ylös tarkasti kaikki yhteydenotot. Sinun ei kannatta olla yhteydessä kyseiseen henkilöön. Sinulla on mahdollista estää kyseinen henkilö puhelimestasi. Sinun kannattaa kysyä esimerkiksi lakimieheltäsi tai Rikosuhripäivystyksestä kuinka sinun tulisi toimia tilanteessa.
Ystävällisesti Rikosuhripäivystys- 7847584
Rikosuhripäivystyksen kannattaisi ensin perehtyä suomi24 ohjeisiin, tämä ei ole palvelujen ilmainen markkinointikanava.
- öööööööpp
No rikosuhripäivystys ei myy mitään, yrittää vain auttaa.
7847584 kirjoitti:
Rikosuhripäivystyksen kannattaisi ensin perehtyä suomi24 ohjeisiin, tämä ei ole palvelujen ilmainen markkinointikanava.
Hei!
Rikosuhripäivystyksen palvelut ovat ilmaisia ja toiminnan yksi tavoite on tukea oikeusturvan toteutumista. Rikosuhripäivystyksen toiminnasta voi lukea tarkemmin osoitteessa www.riku.fi.
Ystävällisesti Rikosuhripäivystys- 7847584
Rikosuhripäivystys kirjoitti:
Hei!
Rikosuhripäivystyksen palvelut ovat ilmaisia ja toiminnan yksi tavoite on tukea oikeusturvan toteutumista. Rikosuhripäivystyksen toiminnasta voi lukea tarkemmin osoitteessa www.riku.fi.
Ystävällisesti RikosuhripäivystysMutta kun nämä palstat ei ole tarkoitettu yhteisöille kuten se selvästi on säännöissä ilmoitettu:'Käyttäjä saa käyttää Suomi24:ä vain omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä, yrityspuoli on erikseen ja sitä kautta saa näkyvyyttä sivupalkissa, jos sitä tarvitsee.
7847584 kirjoitti:
Mutta kun nämä palstat ei ole tarkoitettu yhteisöille kuten se selvästi on säännöissä ilmoitettu:'Käyttäjä saa käyttää Suomi24:ä vain omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä, yrityspuoli on erikseen ja sitä kautta saa näkyvyyttä sivupalkissa, jos sitä tarvitsee.
He yrittävät auttaa!!!! Se nyt tuskin haittaa!
- Täschen
Kyllä se nyt haittaa vainoajaa, jos potentiaaliset uhrit saavat tietoa miten toimia jos joutuvat vitipään vainoamaksi.
Ikävä kuulla tilanteestasi.Jaksamista. Ps. E osaa muuta sanoa.❤💙💚💛💜💓💕💖💗💟
Jos aloittaja kokee, että häntä vastaan on tehty rikos, kannattaa hänen ottaa asiassa yhteyttä poliisiin. Retosteleminen täällä on varsinkin tapauksen luonne huomioon ottaen jokseenkin turhaa.
Yleisesti ottaen lakimiehet, elleivät ole lupalakimiehiä, eivät hoida rikosasioita ylipäätään, koska eivät voi tuomioistuimessa päämiestään edustaa. Asiassa olisi pitänyt kääntyä alunperinkin asianajajan taikka lupalakimiehen puoleen.
Kuulostaa jokseenkin oudolta, että työtään tekevällä ihmisellä olisi syytä taikka aihetta vainota mahdollista asiakastaan mihinkään aikaan vuorokaudesta ja ilman mitään syytä.
Jos aloituksessa on mitään todenpohjaa ylipäätään, luultavasti vainoamiskuvio on toteutunut jokseenkin päinvastaisella tavalla kuin aloittaja esittää.
Mutta kuten jo sanoin, aina kun epäilee että on joutunut rikoksen uhriksi, kannattaa ensimmäiseksi ottaa yhteyttä poliisiin ja vasta sitten lakimieheen. Ja mikäli lakimies rikkoo kenen tahansa mielestä lakia, sama juttu.- hyivttu
Ollisiko joku Psykopaattipäivystys hieno palvelu, se saapuisi paikalle kun haistaisi pelkoa ja ahdistusta. Kaataisi paskalastinsa uhrin päälle, seuraisi vaikutusta ja hihittelisi itsekseen. Vai onko tällainen palvelu jo keksittykin. Tännekin kenties jo hommattukin kyseinen palvelu?
- infoo888888888888
Voit tehdä yksinkertaisimman ratkaisun.
Vaihda numerosi ja sähköpostisi ja laita heppu estolistoille facessa ja muissa medioissa. Jos kyseinen heppu tulee kolkuttelemaan ovelle soita suoraan Poliisille.
Kannattaa myös tiedustella lakimieheltä voiko edes anoa lähestymiskieltoa ja miten toimia kun henkilö ei suostu sovittelemaan asiaa.
Tärkeintä on osoittaa ettei hepulla ole sinuun lujaa otetta, jos joku ei suostu sovittamaan riitaa asiallisesti, sinun on pakko kääntyä oikeuden puoleen mikäli häiriköinti vain jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828