Miksi on sotia?

reinolia

Osaatko vastata?

21

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En.

      Arvella voin, se johtuu meistä ihmisistä ja vallanhimosta.
      aikojen alusta asti on ollut meitä ainaoikeassa olevia,
      ja jos sanaharkasta en selviä voittajana niin tartun kättäpitempään.
      Jos olen sanaharkassa hävinnyt, niin piru vie se korventaa rintaa ja katkeruus kasvaa
      kunnes minäkin tartun kättäpitempään.

      Ihminen on ollut niin nokkelaan kehittäessään niitä kättäpitempiä vehkeitä,
      ja jos niitä on kehittänyt niin miksi niitä ei käyttäisi.

      Kukkona tunkiolla on niin mukavoo olla.

    • Miehet yleensä sotivat. Heillä ei ole järkevää tekemistä joten alkavat sotimaan. Afrikassakin naiset kuokkivat peltoa lapsi selässä toinen mahassa, miehet makailevat varjossa, pelaavat noppaa ja miettivät ketähän vastaan alkaisi sotimaan.
      Ei tätä kannata ottaa kirjaimellisesti.
      Monet diktaattorit ovat sotien takana.

    • Helppo on vastata.

      Lapsemme ruokkivat sotivia kansoja.
      Antavat niiden kansojen myös ymmärtää että meidän maahamme voitte tulla.
      Me halaamme kyllä jokaista.
      Kunhan teette sitten pasha-duunimme.
      Ettei meidän itse tarvitse.
      Siksi siellä on hyvä aihe alkaa sotimaan.
      Suomi sitten ottaa kyllä...
      Noh, onhan sitä kyllä muitakin maita jotka sodilla houkuttelevat.
      Lapsemme ovat myös nykyään maamme päättävissä elimissä.
      Joten
      Pitää aloittajan mennä kyselemään 30 -palstalle.

      H.

    • Siilenämää2

      Wikipedia määrittelee sodankäynnin näin:

      Sodankäynti on Carl von Clausewitzin määritelmän mukaan kahden itsenäisen tahon välistä organisoitua, vihamielistä vaikuttamista, jossa keskeinen ja perinteinen keino on fyysinen väkivalta. Sen tavoitteena on vastapuolen tai vastapuolien taivuttaminen omaan tahtoon. Clausewitzin mukaan sota on jatkoa valtion politiikkaan toisin keinoin, eli sodankäynti on keino, joka otetaan käyttöön kun valtion politiikka on edistänyt sodan syttymistä tai luonut sodan syttymiselle otollisen tilanteen.

      • hempppavvn

        Elikkä politiikan eli päättäjien syytÄ?


      • hempppavvn kirjoitti:

        Elikkä politiikan eli päättäjien syytÄ?

        Ei.
        Syy on kansan oma valinta.

        H.


      • Oikeudenmukaisuus
        hunksz kirjoitti:

        Ei.
        Syy on kansan oma valinta.

        H.

        Ei. Syy ei ole kansan oma valinta, olisiko pitänyt muka jäädä sittisontiaisen vallan alle ilman vapautta.


      • Oikeudenmukaisuus kirjoitti:

        Ei. Syy ei ole kansan oma valinta, olisiko pitänyt muka jäädä sittisontiaisen vallan alle ilman vapautta.

        Siis siksi on sotia...

        H.


    • ihminen-ON-TYHMÄ

      alottajalle:

      osaan vastata,

      siksi on sotia kun ihminen on todella tyhmä,

      vaikka teknologia on kehittyny
      mutta ihminen EI ole alkukantaisuudestaan kehittyny ollenkaan ,

      siksi ( erikultuurit ) ihmiset tappaa toisiaan,

    • pääsyylliset

      USA ja Israel järjestävät sotia ja pakolaisongelmia.

    • mimmimum-..mi

      Huomionkipeät hallitsevat maailmaa....sopii tähänkin otsikkoon hyvin... Perjantai ohjelman otsikko.....Kertoo myös Ruotsalaisesta Natshasta joka kasvattaa maailman suurinta pyllyä...omaistensa järkytykseksi....

    • näinsennä

      Olettamus valtatyhjiöstä aikaansaa konflikteja ja ihminen on ahne perusluonteeltaan, joko aineellisessa tai muussa etujasuovassa tavoiteltavassa, mutta ylipäätään pyrkimys vallankäyttöön on arkipäivää ihmisten välisissä suhteissa, eihän muutoin tarvittaisi poliisia, vaan silloin kun sekään ei riitä tai ei haluta hyväksytä ylempää auktoriteettitahoa, tilanteen ratkaisemiseksi käytetään suoraa väkivaltaa, jokainen on kohdannut tämänkaltaisia tilanteita, että haluaisi tiltata jonkun riidan ratkaisemiseksi.

    • Toimitin

      Kun maailma antaa.

    • vfihimsf

      En l ole joutunut vmme aikoina sotimman yhtään mistään aiheesta - pihamaa niittynä rehoittanut koko kesän ja vihermassaa kompostiin kokoillut - sitä lpuiden lehtiroskain ohella kertnytkin runsaasti.
      Tarkoitus olisi lisätä maan humuspititoisuutta kasvuvoimaksi. olen kieltäytynyt nk hyönteis. ja kasvimyrkkyjen käytöstä. Naapureilla omena- ja luumupuita - pölyttäjähynteisten katomisesta aiemmin ollut puhetta ja kasvimyrkkyjäpidetty yhtenä syynä.
      <<<mulla varmaan tällä hetkellä kylän sotkuisin tontti - titoivottavasti silti syotuisast olosuhteet edes maan perhosille. hyönteisille ja maan madoille.
      Kuulun valtakunnan huonosti koulutettuihin . elämä lähinnä ollut pelkkää hengissäselviytymisleiriä koko ikävuodet ja itseopiskelun varaisen tiedön varassa elävä erakkohyypiöhän mie.

    • Helppo-vastaus

      Osaan.
      Heikko itsetunto, pieni pili ja vallanhalu.
      Moraalin puute ja psykopatia.

    • Siksi

      Ihminen ei ole kehittynyt yhtä sukkelasti kuin kaikki se tekniikka, hilavitkuttimet ja vipstaakit, joita aivolohkon tekninen puoli pystyy suunnittelemaan ja valmistamaan. Sen sijaan muunlaiset puolet ihmisyydestä ovat kokeneet inflaation, raha ja valta määrittävät maailmankuvan, henkinen tieto ja taito uupuu.

    • e.lä.mä

      Hölmöt kansat haluavat sotia. Aikoinaan Ruotsi soti paljon, sitten Suomi halut alkavat taas?

      • Hei.puolihurri

        Saatanan ruotsalaiset pakotti suomalaiset sotimaan teidän puolesta,


      • e.lä.mä
        Hei.puolihurri kirjoitti:

        Saatanan ruotsalaiset pakotti suomalaiset sotimaan teidän puolesta,

        Mikä oli vuosi???

        olen suomalainen.


      • e.lä.mä

        Saksalaiset ja ruotsalaiset pelastivat Suomen 1944.


      • Suoppokuuntelee
        e.lä.mä kirjoitti:

        Saksalaiset ja ruotsalaiset pelastivat Suomen 1944.

        Olitko mukana?
        Onko turvakamerakuvaa?
        Ilmoita heti poliisi teevee, ruutu kakkonen, nassikka vartti.
        Hitsasitko tykin piippuja - kiinni?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe