Kyvyttömät keskustelijat puuttuvat.

Kirjoittajat, jotka pystyvät tuomaan ”sopivia” keskustelunaiheita palstalle ei juuri ole. Asiallisia avaajia ja keskustelijoita kaivataan

45

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyvyttömiä lienee eniten ja näin on myös vastaisuudessa jos mitään ei tehdä.

      On henkilöitä, jotka kirjoittavat mitä mieleen tulee,hetkellä millä hyvänsä ja minne vain.

    • No mitäs asialle voisi mielestäsi tehdä?

      Eikö tällainen kyvyttömyys ole melko anteeksiannettavaa, kun ottaa huomioon meidän korkean ikämme. Ikäihmisiä kaikki ja jotkut meistä jo hyvinkin iäkkäitä tällä palstalla. Ei se ajatus enää lennä niinkuin nuorilla.
      Kirjoitellaan nyt jokainen vain kykyjensä mukaan. Sormiharjoittelua, ettei ihan nivelet kangistu ...

      • Apuna

        Sinun kykysi viittaavat vahvasti riidankylväjään, sen taidon osaat.
        Opettelisit keskustelemaan ja jättäisit palstalaisten kykyjen arvioinnin ja ikäkysymykset huit hiiteen.
        Täällä on lukematon määrä hyviä keskustelijoita, mutta sinä arvoisa Tellukka sekaannut joka hemmetin viestiin ja asiaan olemalla juuri se Kyvyttöminkeskustelija tämänkin aamun viestiesi perusteella.

        Jätä palstalaisten ikäkysymyskin heidän itsensä harkittavaksi myös sen perusteella mihin he kykenevät.
        Taitaa näillä uusilla olla vielä raakileen aste tämän sivun kirjoittajien joukossa ja se näkyy juuri Tellukassa.


      • Apuna kirjoitti:

        Sinun kykysi viittaavat vahvasti riidankylväjään, sen taidon osaat.
        Opettelisit keskustelemaan ja jättäisit palstalaisten kykyjen arvioinnin ja ikäkysymykset huit hiiteen.
        Täällä on lukematon määrä hyviä keskustelijoita, mutta sinä arvoisa Tellukka sekaannut joka hemmetin viestiin ja asiaan olemalla juuri se Kyvyttöminkeskustelija tämänkin aamun viestiesi perusteella.

        Jätä palstalaisten ikäkysymyskin heidän itsensä harkittavaksi myös sen perusteella mihin he kykenevät.
        Taitaa näillä uusilla olla vielä raakileen aste tämän sivun kirjoittajien joukossa ja se näkyy juuri Tellukassa.

        Missäs sinä sitä riidankylvöä nyt näit?

        Minähän pyytelin meidän ikäämme vedoten anteeksiantoa meille kyvyttömille kirjoittajille, joita aloituksessa ja ketjun eka kommentissa arvosteltiin.


      • kysymys.sinulle
        Tellukka kirjoitti:

        Missäs sinä sitä riidankylvöä nyt näit?

        Minähän pyytelin meidän ikäämme vedoten anteeksiantoa meille kyvyttömille kirjoittajille, joita aloituksessa ja ketjun eka kommentissa arvosteltiin.

        Kaikissa muissa ketjuissa!
        Kuka sinulle antoi valtuudet puhua me muodossa ja pyydellä anteeksi?


      • kysymys.sinulle kirjoitti:

        Kaikissa muissa ketjuissa!
        Kuka sinulle antoi valtuudet puhua me muodossa ja pyydellä anteeksi?

        Aloittaja kirjoitti:
        "Kyvyttömiä lienee eniten ..."

        No minä nyt lukeuduin yhdeksi meistä kyvyttömistä. Ja se ikäkysymys. Iäkkäitähän me ollaan kaikki täällä, koska tämä on 70 palsta, eikö vaan.


      • puhunomastapuolestani

        Kyvykkyydestäsi kirjoittajana olkoon kaikki 28 ( kaksikynnentäkahdeksan) tähän astista viestiäsi ketjussa jossa puhutaan Taiteesta!
        Moniko niistä liittyy taiteeseen, eli keskusteluun ja montako on pelkkää minuutesi todistelemista?
        Että se siitä, minä puhun vain itseni puolesta enkä ole edustamassa koko palstan kirjoittajia. Olen minä, yksi persoona ja persoonallisuus, en jatka kanssasi


      • edellinenpuhuja
        puhunomastapuolestani kirjoitti:

        Kyvykkyydestäsi kirjoittajana olkoon kaikki 28 ( kaksikynnentäkahdeksan) tähän astista viestiäsi ketjussa jossa puhutaan Taiteesta!
        Moniko niistä liittyy taiteeseen, eli keskusteluun ja montako on pelkkää minuutesi todistelemista?
        Että se siitä, minä puhun vain itseni puolesta enkä ole edustamassa koko palstan kirjoittajia. Olen minä, yksi persoona ja persoonallisuus, en jatka kanssasi

        kirjoitusvirheet lyontivirheet, köyhän heikoissa valoissa mm tilalla nn.


      • de-meter
        Apuna kirjoitti:

        Sinun kykysi viittaavat vahvasti riidankylväjään, sen taidon osaat.
        Opettelisit keskustelemaan ja jättäisit palstalaisten kykyjen arvioinnin ja ikäkysymykset huit hiiteen.
        Täällä on lukematon määrä hyviä keskustelijoita, mutta sinä arvoisa Tellukka sekaannut joka hemmetin viestiin ja asiaan olemalla juuri se Kyvyttöminkeskustelija tämänkin aamun viestiesi perusteella.

        Jätä palstalaisten ikäkysymyskin heidän itsensä harkittavaksi myös sen perusteella mihin he kykenevät.
        Taitaa näillä uusilla olla vielä raakileen aste tämän sivun kirjoittajien joukossa ja se näkyy juuri Tellukassa.

        "Taitaa näillä uusilla olla vielä raakileen aste tämän sivun kirjoittajien joukossa ja se näkyy juuri Tellukassa" arvioi aloittaja.

        Myönnän raakileisuuteni. Ei ole kovin helppoa asettua joukkoon, jossa muilla on keskenään pitkä yhteinen historia , mikä on tuonut sellaista toisten- ja palstan tapojen tuntemusta, mitä meillä uusilla ei vielä voi olla.
        Ainakin itse olen vielä kuulolla, jossain määrin ymmällä, mutta todella kiitollinen niille muutamille kirjoittajille, jotka ovat huomanneet uuden tulijan ja ottaneet ystävällisesti vastaan.
        Sen verran tuosta edellisestä "perehdytyksestä" opin, että asiassa pitäisi pysyä ja ilmoitin, että olen siinä aika huono. Mieleen tahtoo tulla jotakin löyhästi aiheeseen liittyvää ja silloinhan sitä jo eksyy sivupoluille - ainakin jonkun toisen mielestä..))
        Juutun myös helposti keskusteluun yhden ihmisen kanssa, käymään dialogia - mutta eikö se ole monologia parempi ?

        Kun kirjoittelu täällä on kuitenkin vapaaehtoista, niin kai sitä sitten punnitsee mielessään, missä määrin itseään tahtoo muuntaa kelvatakseen joukkoon ja jos tuntuu, että liikaa, niin sitten tekee muuta - vaikka lukee..))
        Itse en ole niitä, jotka "ottavat tilan" - vaikka pahimmillani vienkin tilaa..)) - koska ajattelen olevani täällä osana joukkoa, joiden mielipiteitä tahdon kuulla ja/tai ottaa huomioon siinä määrin kuin se liikaa itsestäni tinkimättä onnistuu.

        Muuttuminen raakileesta kypsäksi taitaa vain tässä iässä viedä niin paljon aikaa, että aika saattaa loppua kesken..))


      • Hyvä-Demeter

        Ei kannata ottaa vakavasti sellaista puheenvuoroa, jossa vain halutaan sivaltaa korville ja esittää itse muka parempaa. Minulla on tapana hypätä yli sellaisen viestin kohdalla, jossa °alkoholilla on aina osuutta".


      • vaiparantaako
        Hyvä-Demeter kirjoitti:

        Ei kannata ottaa vakavasti sellaista puheenvuoroa, jossa vain halutaan sivaltaa korville ja esittää itse muka parempaa. Minulla on tapana hypätä yli sellaisen viestin kohdalla, jossa °alkoholilla on aina osuutta".

        Tuollaiset arvaillut alkoholista ei ainakaan paranna palstan tasoa.


      • Hyvä-Demeter kirjoitti:

        Ei kannata ottaa vakavasti sellaista puheenvuoroa, jossa vain halutaan sivaltaa korville ja esittää itse muka parempaa. Minulla on tapana hypätä yli sellaisen viestin kohdalla, jossa °alkoholilla on aina osuutta".

        Jos olisin täällä tutumpi, voisin noin tehdäkin: hypätä yli ja ajatella, että tuo ei minua koske. mutta uutena sitä ottaa helpommin itseensä..))
        Sanotaan nyt vielä, etten aseta aloittajan arviota kyseenalaiseksi, koska - jos olen ymmärtänyt - hän on kuitenkin kokenut kirjoittaja ja palstavaikuttaja, siksi kai tässä tuli tarve "puolustautua"..))
        Mutta kiitos rohkaisusta sinulle...


      • väärinymmärretty
        demeter1 kirjoitti:

        Jos olisin täällä tutumpi, voisin noin tehdäkin: hypätä yli ja ajatella, että tuo ei minua koske. mutta uutena sitä ottaa helpommin itseensä..))
        Sanotaan nyt vielä, etten aseta aloittajan arviota kyseenalaiseksi, koska - jos olen ymmärtänyt - hän on kuitenkin kokenut kirjoittaja ja palstavaikuttaja, siksi kai tässä tuli tarve "puolustautua"..))
        Mutta kiitos rohkaisusta sinulle...

        Otitkohan Tellukkaa koskevan viestin itseäsikin koskevana?
        Kirjoittaja on mitä ilmeisemmin tarkoittanut Tellukkaa joka provosoi jokaisessa ketjussa riitelemällä ja jankuttamalla.
        Se on sitä kypsymättömyyttä ja kai tarkoitettuki hänelle ja riitakumppaneilleen jotka tulevat ja menevät .

        Asialliset keskustelijat ovat ainakin minun mieleeni, vaikka dialogein, tuskin riitaan ryhdyt ainakaan minun kanssani.


      • väärinymmärretty kirjoitti:

        Otitkohan Tellukkaa koskevan viestin itseäsikin koskevana?
        Kirjoittaja on mitä ilmeisemmin tarkoittanut Tellukkaa joka provosoi jokaisessa ketjussa riitelemällä ja jankuttamalla.
        Se on sitä kypsymättömyyttä ja kai tarkoitettuki hänelle ja riitakumppaneilleen jotka tulevat ja menevät .

        Asialliset keskustelijat ovat ainakin minun mieleeni, vaikka dialogein, tuskin riitaan ryhdyt ainakaan minun kanssani.

        Kiitos kannustuksesta sinullekin, "väärinymmärretty". Taisin olla turhan
        herkkähipiäinen, mutta tulipa samalla mentyä itseensä ja listattua omat puutteensa..))
        Niiden kanssa sitä nyt kuitenkin eletään ja toivon mukaan vahvistutaankin , "kaikki,
        mikä ei tapa jne..))
        Heh, tuskin meille riitaa tulee, kestävän viisauden kannattajia (sananlaskut yms) taidetaan olla kumpainenkin..))


      • puhunomastapuolestani kirjoitti:

        Kyvykkyydestäsi kirjoittajana olkoon kaikki 28 ( kaksikynnentäkahdeksan) tähän astista viestiäsi ketjussa jossa puhutaan Taiteesta!
        Moniko niistä liittyy taiteeseen, eli keskusteluun ja montako on pelkkää minuutesi todistelemista?
        Että se siitä, minä puhun vain itseni puolesta enkä ole edustamassa koko palstan kirjoittajia. Olen minä, yksi persoona ja persoonallisuus, en jatka kanssasi

        """Kyvykkyydestäsi kirjoittajana olkoon kaikki 28 ( kaksikynnentäkahdeksan) tähän astista viestiäsi ketjussa jossa puhutaan Taiteesta!""""

        En vielä ole oppinut, enkä ymmärtänytkään, tämän palstan nestorin kotikutoisia sääntöjä, että montako kommenttia yhteen pitkään ketjuun olisi luvallista kirjoittaa kirjautuneena, ennenkuin pitäisi vaihtaa vaihtuviin mustiin nikkeihin.
        Minä nyt vain tällä omalla rekatulla nikilläni kirjoittelen. Jos se herättää ärtymystä vanhoissa konkareissa, niin minkäs minä kykenemätön sille voin.


    • en.ole.mukana.uudessa

      Aloitukseen voisikin otsikkoon jatkaa;
      - joka keskusteluun asiaankuulumattomilla kommenteillaan.

      Aloittajana sinä voisit tehdä asia aloituksen, eikä pelkkää arvostelu aloitusta.
      Mitään keskustelua ei voi syntyä ellei ole aihetta josta keskustella. Tässä nyt pieni siemen jotenkin keskustelutasosta jota joko on, tai ei ole.

      Keskinäiset arvostelut, toistensa mielipiteisiin ja vanhoihin asioihin palaamista, viesteistä joista täällä ei ole harmainta aavistusta, mutta palstatilaa joka aloituksen alle ne kyllä tarvitsevat.
      Toisensa mollaaminen ei ole kyvykkäiden keskustelijoiden tason kuuluvaa keskustelua, vaan otsikoon viitaten:
      Kyvyttömät keskustelijat puuttuvat joka aloituksen alla olevaan keskusteluun asiaan kuulumattomilla kommentoinneilla joista useimmat eivät liity edes tähän palstaan.

      Todellisia aiheitakaan ei tämän päivän arjesta tarvitse kaukaa hakea, mutta asiallisiin viestialoituksiinkaan täällä ei kukaan ota kantaa.

      Lieneekö paras tottua ajatukseen joka palstan tilasta on mielessä käynyt?
      Palsta on huuhaahuutajille ja kirjoittajien ominaisuuksiin puuttujille varattua palstatilaa jossa saa puhua mitä haluaa, häpeämättä ja ilman vastuuta sanomisistaan.

      Hurraahuutojen saattelemana eläköön palsta uutta tätä päivää!
      Antaa vanhan mennä menojaan, uusi aika on koittanut.

    • Puolueeton

      Aloittajan viesti tuoksuu kyvyttömän riitelijän aamukuselta.

      • puolueeton

        ja joku antoi sinulle jo peukunkin!
        ss oli asialla, ja nauraa räkätti tuolla jossain toisaallakin, iloinen mummo onkin!

        Mille sinä haiset?


      • puolueeton
        puolueeton kirjoitti:

        ja joku antoi sinulle jo peukunkin!
        ss oli asialla, ja nauraa räkätti tuolla jossain toisaallakin, iloinen mummo onkin!

        Mille sinä haiset?

        Puolueeton imitoijalle. Miten aloitus poikkeaa mielestäsi riidan aloittamisteksteistä? Mielestäni tuollaisen teksti kyhääminen on osoitus mahdollisten kykyjen väärinkäytöstä tai hallitsemattomasta pakkomielteestä.


    • luenhuvittuneena

      Teille täällä töikseen roikkuville ja arvostusta hakeville palstan tila on ikuinen käräjätupa. Pitää sanoa , että on tilastotiede menettänyt monta kykyä, niin tarkkaan tongitte toistenne sanomiset vuosikymmenen ja kohta kahdenkin takaa. Parhaat varmaan jo viisikymppisissä aloittaneet ja kehittyneet huippuunsa palstanäkyvyydestä tappelevina. Ei hetken lepoa edes lomalla , pitäähän koko Suomen tietää kaikki itseensä liittyvä. Se kaikki kun on niin paljon upeampaa kuin muilla, meillä takariviläisillä.

      • Syvältä

        Joo ja se raportoiminen ihan tavallisista asioista kummastuttaa. Eihän tänne ole tarkoitus kirjoittaa samalla tavalla kuin ennen kaverille kirjoitettiin kirjeessa ja kerrottiin yksyiskohtaisesti kaikki tapahtumat elämässä.


      • einumeroa
        Syvältä kirjoitti:

        Joo ja se raportoiminen ihan tavallisista asioista kummastuttaa. Eihän tänne ole tarkoitus kirjoittaa samalla tavalla kuin ennen kaverille kirjoitettiin kirjeessa ja kerrottiin yksyiskohtaisesti kaikki tapahtumat elämässä.

        Se just kertoo näiden ihmisten luonteesta. Sitten suututaan ja haistatellaan kun tuollaiselle naureskellaan ja kai ihan tosissaan luullaan että ollaan kateellisia jonkun tosiaan ihan tavallisesta elämästä. Suurin osa ei vaan esim matkoillaan edes ehtisi eikä mieleen juolahtaisi koko ajan ventovieraille kirjoittelemaan. Omalle lähipiirille ilmoitetaan että perille on päästy ja sitten palattua katsellaan kuvia . Nyt vaan kaikki matkustaa niin paljon, ei hirveästi numeroa tehdä kaukomatkoistakaan.


      • kuvauksetparhaita

        Eikö voisi ajatella toisin? Eihän siitä numeroa tehdä pelkästä mahdollisuudesta matkustaa, vaan ilosta jota näkemästään kokee !!! Se saattaa olla pelkkä ihanaa kokemisen iloa, minkä haluaa kertoa ja jakaa muiden kanssa? Yleensähän jaettu ilo on hauskaa, mutta ei varovaiset kai uskalla kateuden pelosta mitään kertoa.
        Itse en todellakaan välitä katsoa valokuvina kenenkään matkoja, ei sitä koe samalla tavalla ollenkaan, edes dioina, he vasta tylsiä ihmisiä ovatkin.


    • hyviä.keskustelijoita

      No nyt on syntynyt kunnon keskustelua!
      Aihe vain kovin yksilökeskeinen, kuten viime päivinä on poistetuista ketjuista huomattu.
      Jatkakaa.
      Puhallattekin samaa hiiltä!

    • Kiva otsikointi tällä ketjulla oliko se sitten tahallinen vai tahaton vastakkainasettelu, en osaa sanoa.
      Jokainen kykynsä mukaisesti ja tarpeittensa mukaan tai jotain sellaista se vanha risupartakin aikoinaan ehdotteli että ei se millimetrioikeuskaan ole kaikkein tasa-arvoisinta touhua, kun jotkut pystyvät antamaan niin paljon enemmän yhteiseen hyvään ja jotkut taas tarvitsevat siitä potista niin paljon enemmän kuin toiset.
      ***
      Nyt asettaa kyvykkyys keskustelupaltalla kirjoittamiseen tarkistelun kohteeksi tulee mieleen siis mitkä kriteerit? Kenen valitsemat? Missä näitä retoriikan koulutuksia järjestetään?
      Nyt näyttäisi siltä että kyvyistä viis, palstaa käytetään mitä moninaisimpien psyykisisten ja sosiaalisten tarpeiden tyydytykseen.

    • kykkyypukkaa

      Kyvyttömät ovat poissa, kyvylliset tallella. Eikös se ole ihan hyvä juttu?

    • mielenkiinnolla-odotamme

      Alottajalle kysymys :


      Voisiko näyttää ne omat kykysi,
      kuinka hyvä keskustelija olet,


      ja
      kuinka hyviä keskustelun aiheita voit luoda palstalle ?


      Mitkä aiheet sinua kiinostaa, voisitko kertoa ?

    • entinenrekattu

      Tässä ketjussa, niin aloittaja, kuin vastaajat näkivät vikoja vain muissa kirjoittajissa, paitsi demeter, joka tutkiskeli itseään.

      (ja minä morkkasin nyt kaikkia muita, paitsi en demeä, että syyllnen minäkin)

      • de-meter

        Heh, noinhan se menee, "entinen rekattu": kun johonkin päin kumartaa niin toiseen suuntaan pyllistää..))
        Kiitos nyt havainnostasi kuitenkin. Enempi se kai on ihmisille luontaista, että vastaa kritiikkiin noin kuin täällä on tehty. Vain tällaiset nössöt ilmoittautuvat syylliseksi..))
        Ja voihan se olla itsevarjeluakin. Kun tunnustaa puutteensa, muiden ei tarvitse sitä tehdä..))


      • Aloituksesta heränneitä ajatuksia

        Aloituksen ollessa vaikeaselkoisesti ymmärrettävissä,..kallistun päättelmään olisiko tarkoitus ollut näin

        Pari päivää on keskusteltu kyvykkäistä kirjoittajista, jopa kirjailijoista.
        Saattaahan aloittaja tarkoittaa vähemmän kyvykkäiden puuttumista aloitustenkin tekijöinä ,,... sopivin aihein ?

        Eihän nyt nämä palstat pelkkiä kykyjäkään voi suosia ,... ilmaisemaan aloituksissa itseään
        heippa


      • liikkuva.eläkeläinen
        sini.sirkku kirjoitti:

        Aloituksesta heränneitä ajatuksia

        Aloituksen ollessa vaikeaselkoisesti ymmärrettävissä,..kallistun päättelmään olisiko tarkoitus ollut näin

        Pari päivää on keskusteltu kyvykkäistä kirjoittajista, jopa kirjailijoista.
        Saattaahan aloittaja tarkoittaa vähemmän kyvykkäiden puuttumista aloitustenkin tekijöinä ,,... sopivin aihein ?

        Eihän nyt nämä palstat pelkkiä kykyjäkään voi suosia ,... ilmaisemaan aloituksissa itseään
        heippa

        On erittäin terapeuttista keskustella jostain muustakin kuin muista kirjoittajista.
        Olisi tarpeellistakin itse kullekin nähdä omaa nenäänsä pidemmälle ja laajentaa näkymää kaikenlaiseen kulttuuriin.
        Meillä on ansiokkaita teattereita joiden syyskausi on alkamassa, osin kai jo alkanutkin, meillä on kotimaista elokuvatuotantoa, niistä ei ole arvioita eikä suosituksia palstalla ilmaantunut keskusteluun. Kun pkulttuurikohteista jne.alstan lukijat ja kirjoittajat asuvat eri suunnilla, olisi kiva lukea mitä missäkin päin maata milloinkin on kertomisen arvoista, tapahtumista ja vaikka siitä hyvästä ravintolasta jonka haluatte matkustavaisten tietoon saattaa.
        Itse liikun paljon ja olisin kovin otettu jos tietäisin vaikka Turusta hyvän ruokaravintolan, edullisen majoituspaikan, nähtävyyksiä muutakin kuin kirkon.
        Sama muidenkin kaupunkien kohdalla.
        Tämä olisi oiva paikka jakaa tietojakin. Keskustella voi monipuolisesti kaikesta mikä itseä kiinnostaa, sehän voi kiinnostaa kymmentä muutakin.

        Laveutta ja laajuutta lisää.

        Kultturelli, naturelli. Niissä on jo paljon.


    • Isämeidän

      Ni'in ,.. mikä itseä kiinnostaa, silloin on kertoja juuri aidoimmillaan. Ei juoruilu, pahansuopuus tai ilkeys ole kiinnostavia, pahasti jos niin ois päässyt käymään heh.
      Herran haltuun nyt, Hanna ja lapset, ja varsinkin ne pahankuriset vekarat!

    • Apupapu

      Minusta täällä ei olekaan muita kuin kyvyttömiä keskustelijoita, jotka vain puhuvat toistensa ohi ja vetävät ne kuuluisat herneet nenäänsä, jos joku keskeyttää ylevän ajatuksen lennon.
      Kyvytön ei pysty tuottamaan mitään, ei ole syytä toivoa heidän taholtaan "sopivia" keskustelunaiheita.
      Luo sinä niitä itse, ja olet sen tainnut tehdäkin. Jatka valitsemallasi tiellä.

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Hävyttömät keskustelijat uupuvat

      Jos näille palstoille tulee kirjautumispakko moni laiska jatkuvaan kirjautumiseen kyllästynyt uupuu salasanakuorman alle joten se kannattaa ehkä jo nyt ottaa huomioon

      Keskustelu voi puuroutua päivittelyksi tai tv-ohjelmien käsittelyksi tai ...

      Risteilytyyppisten ydinaseiden kehittelylle vauhtia
      Englanti tukee USA:n kantaa ydinkehitysestolakien poistamsisesta koska
      Kiina, Venäjä ja jopa Iran kuitenkin niitä kehittävät

      Englannin puolustusministeri tukee Trmpia https://www.theguardian.com/politics/2018/oct/21/uk-backs-trumps-nuclear-treaty-withdrawal-blames-russia-for-breakdown

      Trump noudatti neuvonantajansa Boltonin ohjetta
      https://www.theguardian.com/us-news/2018/oct/19/john-bolton-russia-nuclear-arms-deal-trump-lobbying

      KREML on kauhuissaan kun sillä on rahat loppu ja se haluaisi hitaasti kehittää ydinaseet ja jäädyttää muiden kehittämisen että voisi sitten yhtäkkiä vallata Saksan ja edetä Hollantiin Atlantin rannalle

      AIKANAAN Stalin olisi jatkanut puna-armeijan hyökkäystä Saksan valtaamisesta Hollantiin, mutta USA ehti kehittää fuusiopommin ja se näytettiin Stalinille
      jolta meni - tietenkin - pupu pöksyyn ja uho loppui heti

      Nyt Kreml on kauhuissaan kun maailmanvaltaus hidastuu
      http://tass.com/defense/1027035 Russian Federation Council member Frants Klintsevich said that the United States is trying to draw Russia into an arms race

    • Viatonsivullinen

      Kummallista että keskustelu ei suju vaikka kyvyttömät keskustelijat puuttuva.
      Nythän sen keskustelun pitäisi sujua, ai niin, miehän olen mut nyt miekii lopetan..🙄

      • 😎 >Täähän on hauskaa, poliittisesta tiedoitustilaisuuden potpur'ista, syöksyttiin ei ollenkaan joutavaan sanataituruuteen, 🇫🇮 on kaikki yhtä hyvin taas ,..


      • kaikkihyvin
        sini.sirkku kirjoitti:

        😎 >Täähän on hauskaa, poliittisesta tiedoitustilaisuuden potpur'ista, syöksyttiin ei ollenkaan joutavaan sanataituruuteen, 🇫🇮 on kaikki yhtä hyvin taas ,..

        Vastakohtien maailma.
        Joku on sanonut ammoisina aikoina, että" lapsi oli syntynyt ennenkuin oli yhdytty"

        Pitää olla viisaita ja tyhmiä, että maailma pysyy tasapainossa.


      • sinis.s
        kaikkihyvin kirjoitti:

        Vastakohtien maailma.
        Joku on sanonut ammoisina aikoina, että" lapsi oli syntynyt ennenkuin oli yhdytty"

        Pitää olla viisaita ja tyhmiä, että maailma pysyy tasapainossa.

        Onhan siinä kyllä järkeä, milläs kumpikaan erottuisikaan, ja vaihtelua saa sopivasti vuorittelijana. Jaa , aurinkokin kylvää lempeitä syyssäteitään, pitänee jatkaa puuhailujaan,...


      • kaikkihyvin kirjoitti:

        Vastakohtien maailma.
        Joku on sanonut ammoisina aikoina, että" lapsi oli syntynyt ennenkuin oli yhdytty"

        Pitää olla viisaita ja tyhmiä, että maailma pysyy tasapainossa.

        Sehän se on vanha sanonta, ette "Ei se oo nättikään nätti, jos ei oo ruma rinnalla".


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Itse liikun paljon ja olisin kovin otettu jos tietäisin vaikka Turusta hyvän ruokaravintolan, edullisen majoituspaikan, nähtävyyksiä muutakin kuin kirkon"

      Turku voisi olla miellyttävä pussinperä kun jihadi saadaan loppumaan

      Kirkon lähellä on Portico, ei toista Suomessa
      https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pinella_Turku.jpg

      Mauno Koivisto on poikajoukossa aukaissut auton jarrut tässä kohdassa, ja linja-auto valui Aurajokeen, lehdessä luki seuraavana päivänä "tuntemattomattomasta syystä", tästä ei ole muistolaattaa mutta Koivisto kertoi paenneensa Kerttulinmäelle, kotialueelle,
      jossa rikolliset hirtettiin kun niitä ei haluttu elättää eikä vankiloita ollut
      ja tästä on muistolaatta
      https://mesikammen.files.wordpress.com/2010/11/teloituskyltti.jpg

    • sesiitätaas

      "Kirjoittajat, jotka pystyvät tuomaan ”sopivia” keskustelunaiheita palstalle ei juuri ole. Asiallisia avaajia ja keskustelijoita kaivataan"

      Noin kirjoittaa aloittaja Apu ja pistää kuitenkin otsikoksi > Kyvyttömät keskustelijat puuttuvat<
      ei tuossa ole mitään järkeä; järki jäässä potta päässä.
      Parempi otsikko olisi >Kyvykkäät keskustelijat puuttuvat<

      • oma.ajatus

        Onhan se hyvä, että kyvykkäät käyvät täällä neuvomassa kyvyttömiä!

        Eihän järki muuten leviä, sitä pitää jakaa! ( Oma ajatelmani.)


      • minunaforismi
        oma.ajatus kirjoitti:

        Onhan se hyvä, että kyvykkäät käyvät täällä neuvomassa kyvyttömiä!

        Eihän järki muuten leviä, sitä pitää jakaa! ( Oma ajatelmani.)

        Ei kannata jakaa järkeään, se loppuu pian itseltä. Parempi imeä fiksujen aatoksia.


    • ihmettelevä.iivari

      "Kyvyttömät keskustelijat puuttuvat." - oli avuksen otsikko.

      Eli täältä puuttuu siis kyvyttömiä keskustelijoita? Eikös silloin kaiken pitäisi olla OK?
      Ihanaa, kun on kyvykkäitä keskustelijoita pastalla! Jopa vanhusten palstalla, kun toinen jalkamme on jo haudan partaalla.

      • ripeätkintut

        Mikä vanha on 70 tai edes 80 ? Mehän eletään nykyisin 100-vuotiaiksi ! Pressanakin on meidän ikätoveri, joten hautaa vaan omat koipesi ja vireytesi !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe