Snorklaustako harrastamaan

Uskaltasko.kokeilla

Sain kutsun snorklaamaan Thaimaaseen. No matkalle lähden, paljon muutakin on matkalla tarjolla, mutta en tiedä snorklauksesta mitään. Miten hyvä uimataito siinä hommassa pitää olla? Kuinka syvälle mennään? Jos jollakin on kokemusta, lukisin mielelläni. Uskon kuntoni riittävän, mutta muusta en ole varma. Kuinka pitkä se putki on, joka ulottuu pintaan? Uin kyllä uimahalleissa, meressä, järvessä ja pulahdan avantoon, mutta tämä on uutta.

12

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyssy

      Kysypä heiltä jotka kutsun esittivät, tietävät varmaan paremmin.

    • laitesukeltaja

      Pintasukellustahan tuo van on.

    • korallit.suojeltava

      Thaimaassa valitettavasti tehdään snorklausretkiä korallialueillekin. Joten katsoppa mihin vievät sinut. Itse snorklaus on lasten leikkiä. Jos osaat sukeltaa osaat snorklata.

      • Betonista valetaan levyjä, joissa on kulmikkaita putkiloja.
        Levyjä käytetään jalka-käytävien tekoon, täyttäen putkilot hienolla hiekalla.
        Samoja levyjä käytetään maailmalla Koralli-riuttojen tekoon.
        Silloin ei putkiloja täytetä hienolla hiekalla.
        Riutan elämä saa täyttää putkilot miten parhaiten taitaa ja haluaa.
        -
        Mutta, se hiekka.
        Ymmärrettävästi Papu-Kaija-Kala ei pysty Betonia järsimään ja kakkaamaan sitten hiekkaa.
        Silloin on hiekka tuotava laivoilla sinne.
        -
        Papu-Kaija-Kala ei tietenkään sinne pistä nokkaansa, mutta luonto on hyvä korjaamaan omaansa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Betonista valetaan levyjä, joissa on kulmikkaita putkiloja.
        Levyjä käytetään jalka-käytävien tekoon, täyttäen putkilot hienolla hiekalla.
        Samoja levyjä käytetään maailmalla Koralli-riuttojen tekoon.
        Silloin ei putkiloja täytetä hienolla hiekalla.
        Riutan elämä saa täyttää putkilot miten parhaiten taitaa ja haluaa.
        -
        Mutta, se hiekka.
        Ymmärrettävästi Papu-Kaija-Kala ei pysty Betonia järsimään ja kakkaamaan sitten hiekkaa.
        Silloin on hiekka tuotava laivoilla sinne.
        -
        Papu-Kaija-Kala ei tietenkään sinne pistä nokkaansa, mutta luonto on hyvä korjaamaan omaansa.

        H.

        Lisäys:
        Wiki: Concrete coral reef
        Images

        H.


    • Siellä on lämpimät vedet. Jos ui syvälle saattaa olla merivirtoja.
      En osaa snorklata, tai eihän sitä tiedä kun en ole kokeillut. Olen hyvä uimaan joten varmaan oppisin.
      Onhan siellä näkemistä, riippuu minne menette, paikkoja on useita.
      Thaimaa on minun makuuni liian kuuma paikka.

    • turhaahuvia

      Ja hiilijalanjälki on valtava kun lennetään maapallon toiselle puolelle snorklaamaan.

    • tai.mi

      Vähän väliä se kirjoitetaan: thaimaaseen
      Kyllä jaksaa naurattaa! Vähän säälittääkin.

      • Kokeilepa Wikipediaa sanalla Thailand.
        Tarkkaan lukien huomaat että maan kansalaiset kutsuvat maataan ihan toisin tavoin kun sinäkin luulet.
        Thailand on turisteille.
        Thaimaa on Enlannin-mukainen käännös Suomalaisilla.
        -
        Eli siis.
        On ihan yks-lysti meneekö maahan, maalle, mahanalle...
        Suomalainen ymmärtää kyllä.

        H.


      • flegmaatti

        Veit maasen suustani!


      • suomalainenItsekin
        hunksz kirjoitti:

        Kokeilepa Wikipediaa sanalla Thailand.
        Tarkkaan lukien huomaat että maan kansalaiset kutsuvat maataan ihan toisin tavoin kun sinäkin luulet.
        Thailand on turisteille.
        Thaimaa on Enlannin-mukainen käännös Suomalaisilla.
        -
        Eli siis.
        On ihan yks-lysti meneekö maahan, maalle, mahanalle...
        Suomalainen ymmärtää kyllä.

        H.

        Suomen kielellä kirjoitetaan suomen kieli ja suomalaiset pienellä alkukirjaimella.


    • Uskaltasko.kokeilla

      Jonkun teistä säälimä aloittaja vastaa nyt. On tuota Thaimaassa matkustellutta tuttavapiiriä, jotka ovat innostuneet kaikenlaiseen uuteen. Eräs eläkkeellä oleva poliisi kertoi: Hän lähti Thaimaassa snorklaamaan, joutui veden alla vesivirtaukseen ja pääsi pintaan n. 50 metrin päästä siitä mistä lähti. Siellä on suojatut alueet, missä snorklataan, on aika turvallista. Koko perhe meni myös veneajelulle. Paikalliset ajavat järkyttävällä vauhdilla vasten aaltoja ja nauravat kun saavat porukan pelkäämään, toiset oksentavat. Vahinkojakin sattuu.
      Eli menen mrkityille lyhyille patikkareiteille, kävelen hiekassa ja ehkä käyn Safariretkellä ja Phuketissa ostoksilla.
      Hyvä muuten että ymmärsitte mistä maasta oli kysymys virheellisestä päätteestä huolimatta, siis ootte aika nokkelia sentään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe