Thaimaan eteläisimmät maakunnat, vaarallisiako?

Olen nyt pienen hetken seuraillut noita matkatoimistojen äkkilähtöjä (siis niiden pelkkiä lentopaikkoja), joita on ollut hyvinkin edulliseen hintaan (alle 300€) ja niiden lentojen kohdekenttänä on pääosin ollut Krabin kenttä (osassa Phuketin kenttä).
Jos vastaavia löytyy sopiville viikoille Joulu- taikka Tammikuussa, niin saattaa hyvinkin olla että lähden taas nopean, viikon kestävän Thaimaan matkan "heittämässä".
Mietinkin sitä, että mikäli kohdekenttänä on Krabin kenttä, niin siitä olisi vain noin 4-5h. ajomatka (omatoimisesti moottoripyörällä) tuonne Thaimaan eteläisimpiin maakuntiin (eli Narathiwat, Pattani, Songkhla ja Yala) joihin erittäin harva turisti ilmeisesti on tutustunut alueen epävakaasta turvallisuustilanteesta johtuen.
Itseäni on aina kiinnostanut Thaimaassa nähdä uusia paikkoja, niin mikäli tulee Krabille lennettyä, niin siinä olisi hyvä tilaisuus käydä tutustumassa tuonne Thaimaan kaikkein eteläisimpiin osiin.
Onko ketään palstalaista käynyt alueella ja mikä se todellinen tilanne paikanpäällä on turistin näkökulmasta katsoen?

13

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sensei--

      Turistin näkökulmasta muslimeja on, mutta matkustelee ihmiset muihinkin kohteisiin joissa muslimeja.
      Mene ihmeessä kun olet kiinnostunut oikeasta Thaimaasta.
      On käyty ja kokemusta on mutta en viitsi pilata tätä keskustelusarjaa kertomuksella, joka seuraavassa hetkessä lerpatetaan.

    • meneRauhassa

      Junalla on tullut mentyä ja tultua Malesiaan ja Singaporeen. Samaa Thaimaata, tai vivahde Malesiaa oikeastaan.

      • Oletko pysähtynyt / viettänyt aikaa tuolla aivan eteläisimmässä Thaimaassa, vaiko vain "matkustanut halki"?
        Itseäni alue kiinnostaisi, kun sinne olisi tuolta Krabin alueelta kuitenkin suhteellisen helppo mennä ja siellä on ilmeisestikkin hyvin vähän turisteja käymässä/käynnyt, alueen epävakaisen tilanteen takia.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Oletko pysähtynyt / viettänyt aikaa tuolla aivan eteläisimmässä Thaimaassa, vaiko vain "matkustanut halki"?
        Itseäni alue kiinnostaisi, kun sinne olisi tuolta Krabin alueelta kuitenkin suhteellisen helppo mennä ja siellä on ilmeisestikkin hyvin vähän turisteja käymässä/käynnyt, alueen epävakaisen tilanteen takia.

        Olen ollut siellä viimeksi 2010.

        Naapurini poika toimi siellä kapteenina. Seuraavana vuonna hän sai surmansa ''vihollisen luodista.''

        Ampuja oli thaimaan kansalainen ja fanatisoitunut useamman kerran päivässä rukoileva terroristi.

        Tilanne muuttuu siellä jatkuvasti.

        Tässä Wikipedian näkemykset asiasta.

        https://en.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgency


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Oletko pysähtynyt / viettänyt aikaa tuolla aivan eteläisimmässä Thaimaassa, vaiko vain "matkustanut halki"?
        Itseäni alue kiinnostaisi, kun sinne olisi tuolta Krabin alueelta kuitenkin suhteellisen helppo mennä ja siellä on ilmeisestikkin hyvin vähän turisteja käymässä/käynnyt, alueen epävakaisen tilanteen takia.

        Olen ollut siellä viimeksi 2010.

        Naapurini poika toimi siellä kapteenina. Seuraavana vuonna hän sai surmansa ''vihollisen luodista.''

        Ampuja oli thaimaan kansalainen ja fanatisoitunut useamman kerran päivässä rukoileva terroristi.

        Tilanne muuttuu siellä jatkuvasti.

        Tässä Wikipedian näkemykset asiasta.

        https://en.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgency


    • Rikasta

      Köyhä

    • Jos uskaltaisin niin sanoisin; missä muslimi, siellä ongelma.

      • KrunikanVili

        Aika paljolti samaa mieltä Hadermaninin kanssa!!!


      • Uskalsinkuitenkinsanoa
        KrunikanVili kirjoitti:

        Aika paljolti samaa mieltä Hadermaninin kanssa!!!

        Jos uskaltaisin niin sanoisin; missä Vili, siellä ongelma !!!


      • KrunikanVili
        Uskalsinkuitenkinsanoa kirjoitti:

        Jos uskaltaisin niin sanoisin; missä Vili, siellä ongelma !!!

        Niin katsoppa peiliin lerppa!!!
        Muistan historiasta, kuinka eräs suurmies, taisi olla pretoori ja sensori Cato sanoi, että:
        Muuten olen sitä mieltä, että lerppa on tuhottava!!!


      • Uskalsintaas
        KrunikanVili kirjoitti:

        Niin katsoppa peiliin lerppa!!!
        Muistan historiasta, kuinka eräs suurmies, taisi olla pretoori ja sensori Cato sanoi, että:
        Muuten olen sitä mieltä, että lerppa on tuhottava!!!

        Olet epäonnistunut tuhoamisessasi sairastuen itse tuhoamisvimmaasi.

        Kerro kelasta ja fattasta.

        Historiaa muistaa historiaan kuuluvat.


      • KrunikanVili
        Uskalsintaas kirjoitti:

        Olet epäonnistunut tuhoamisessasi sairastuen itse tuhoamisvimmaasi.

        Kerro kelasta ja fattasta.

        Historiaa muistaa historiaan kuuluvat.

        Niinpä niin ja lerppa muistetaan parhaiten mielisairaalahistoriastaan!!!


    • kaudenparaskunto

      Niuvanniemestä kajahtaa, kun Lerpalla housuun valahtaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe