Ehdotan, että me 8-kymppisenä avaamme omia viestejämme. Osa tuskin näkee päivänvaloa. Vähän paremmat elävät hetken. Hyvät kannustavat kirjoittamaan.
Minun velvollisuuteni on aloittaa nyt yksi noista edellisistä.
Yritetään siis olla ainakin itseämme parempia. Ellei edellinen onnistu niin nitistetään muut.
Yritetään itse!
14
212
Vastaukset
- esme.ralda
Myönnettävä on etten ymmärrä aloitusaiheen tarkoitusta ? Siis vastaamme omiin aloituksiinko ? Koet velvollisuudeksi aloittaa jonkun mainitsemistasi, heikko tuskin päivänvaloa näkevä tai hetken elävä !
Johan oli teoriittinen erittely, enpä tiedä,.... kaipa jouk'on aloitus elää ainakin kirjoitusrivieni loppuun ! Asiaahan tässä ei ollut nimeksikään, joten vastaan edelleen mihin vetoa tunnen, kuin myös aloitteeni teen oman mieleni mukaan millä palstalla haluan.
Därmed basta. Kyllä se sitten harmittaa kun innossaan kirjoittaa ja sitten tulee katko,..
Inspiroiduin Ilmari Kiannon elämästä, tuon "kahlitsemattoman" miehen elämänkerrasta :D
Harmi kun en osaa kopioida innostusta, mutta hauskoja ja kauaskantavia nimiä on lapsilleen mm. antanut. Niin 12 lapselleen, joihin tosin on tarvinnut 3 äitiäkin,..villejä jos isäänsä tulivat 😂
Otso Tähtivalo on vallan uljas urho, pitänee katsoa mitä hänestä tulikaan,.. sitten on viehko Marjatta Iltatähti,...tosi romanttinen kuin kuunvälke neidon silmäluomissa aamun raukeudessa.
Nyt onkin jo päiväruokailun aika täällä, heippa!
-- sini.sirkku-ek
Ilmari KIanto etsijä
Ylen arkisto
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/09/01/ilmari-kianto-aikansa-rohkea-radikaali
Aivan ihanaa oli kuunnella ja nähdä tuo kirjailija, muutama runonsakin avautui upeina loppuosassa. Ihanan omaperäinen ja rohkea ajattelija, joka ei välittänyt kovinkaan paljon juoruista, joita kirkon säännöistä piittaamaton elämänsä Kainuussa aiheutti :) Melkoinen isäkin lapsilleen,..tuo kirja Turjanlinnan tarinoita olisi mieluisaa luettavaa. Ilmeisesti äiti on ollut ruotsinkielinen, lapsuutensa kansanlauluista päätellen.
Hyvä lauluääni oli Kiannolla vielä 95 vuotiaana, Aurooran sairaalassa vuoteessa maaten laulaessaan komeasti Nälkämaan laulua ! 🌺 - vähemmälläkinsaaparempaa
Kirjoita vähemmän sellaista josta itsekin pitää googlesta tiedot hakea.
Täällä on paljon kirjoittajia joilla on kokemus- ja tietoperäistä kerrottavaa muutenkin kuin googlesta haettua.
Jos ei tunne asiaa, on hakoteillä.
Viisautensa osoittaa kirjoittamalla omia ajatuksia ja tietoja, ei ketään kiinnosta lukea sinisirkun kirjoittamia tietoja kuuluisuudesta jonka henkilötiedot ja kirjallisuuskin ovat mieleen painuneet. Voipa kertoa vaikka kirjoittamistaan henkilöistä, eikä tarvitse googlettaa!
Vähemmän kirjoittaen kykenee puhumaan asiasta ilman googlea, jonka tiedot aina perustuvat jonku ihmisen sinne kirjaamiin tietoihin. Kuka tahansa voi jakaa GOOGLESSAKIN väärää tietoa oikeana. - kaikki-nyt-ohi-on
sini.sirkku-ek kirjoitti:
Ilmari KIanto etsijä
Ylen arkisto
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/09/01/ilmari-kianto-aikansa-rohkea-radikaali
Aivan ihanaa oli kuunnella ja nähdä tuo kirjailija, muutama runonsakin avautui upeina loppuosassa. Ihanan omaperäinen ja rohkea ajattelija, joka ei välittänyt kovinkaan paljon juoruista, joita kirkon säännöistä piittaamaton elämänsä Kainuussa aiheutti :) Melkoinen isäkin lapsilleen,..tuo kirja Turjanlinnan tarinoita olisi mieluisaa luettavaa. Ilmeisesti äiti on ollut ruotsinkielinen, lapsuutensa kansanlauluista päätellen.
Hyvä lauluääni oli Kiannolla vielä 95 vuotiaana, Aurooran sairaalassa vuoteessa maaten laulaessaan komeasti Nälkämaan laulua ! 🌺Kiitos kauniista muistoja tuovasta videosta,,,
ajanhammas syö kauniinki elämän pois,
- e.lä.mä
Paljon paskaa sitä haluaa kansa ilman järkeä--- suomen historia-- ja jatkuu 80 . Nolla kansa on nolla vain totetaa asian näin .
- medhälsinig
Det är tydligt att du själv blivit s k i t v i k t i g där borta 🧐
- viestisi-on-luettu
Ruunehan siellä toivoo, että hänen viestejänsä avataa taas kerran uudestaan, mutta kun sieltä tulee niin tulenpalavia vihaviestejä toisen kirjoittajan vuoksi?
Usein on myöskin ylpeyttä tuohon serifin titteliin, joista ei moni tainnut pitää kuitenkaan, koska oli se mukamas niin yksipuolista tuomiota.
Sitten putkahtikin esiin tämä maanmainoa senior lyyli, josta ruunepri kirjoitti niin sykähdyttävän rakastuneena, koska senior lyyli oli ymmärtänyt hänen hienon luonteensa ja ennenkaikkea runonsa, joita seinälleenkin tallensi.
Lueppa nyt ruuneperi aivan itseksesi näitä vanhoja juttuja ja ennenkaikkea usko Jumalaan, koska tämä ihailemasi senior lyylikin taitaa olla jo siellä Jumalan huomassa. Ai nyt ymmärrän vasta aloittajan tarkoituksen: Haemme arkistosta vanhoja viestejämme ja analysoimme niitä nyt vuosien elämänkokemuksen perusteella uudelleen.
Täytyypä etsiä. Mielenkiintoista olisi huomata, että on omat ajatukset vaihtuneet erilaisiksi matkan varrella. Tuskin sellaista itse panee merkille.Jatkeeksi tähän äskeiseen, katsoin vanhoja viestejä, joissa olen jotain kommentoinut. Tasan 2 vuotta sitten seitsemänkymppisissä ollaan kovasti mietitty Brexitiä. En viitsinyt nostaa letkaa tänne, samat mietteet varmaan ovat yhä vallalla.
En usko, että oma mielipiteenikään on muuksi muuttunut parissa vuodessa.
Jäi vielä tähdentämättä Otso Tähtivalo,.. hänestä sukeutui aikana rovasti, taisi suorittaa siunauksen isänsä maahanpanijaisissa.
Marjatta Iltätähti Kianto toimi monissa erinomaisissa ja maanläheisissä tehtävissä elämänsä aikana. Valmistuttuaan Suistolan seminaarista ilmottautui hän 18 vuotinaana lotaksi, jolloin toimi mm. ilmavalvonnassa.
Suomen sisä läht. seuran monivuotisena opettajana ja pidettynä puhujana hän toteutti kutsumustaan, perustaakseen myöhemmin vielä Lappiin Atrum majan ja Muusan majan, joissa vaellusryhmät ja lapinkävijät viihtyivät erinomaisesti.
Marjatta Kianto menehtyi arvostettuna ja pidettynä vaikuttajana 92 v uoden iässä.Äänellään selaulaa lintukin. Viestit täällä ovat ”meidän laulujamme”. Petrauksia voi itse kukin yrittää.
Minä yritän tavallani taaskin.
Lumipyry
Lumipyry hentoine hiutalineen
loi valkeutta hiukan.
Tuo pyry hetken kestäneen
toi valkokatteen niukan.
Nyt tori edessä ikkunan
onvalmis vaikka jouluun
ja itse minä mietteineni
vaikka runokouluun.- takinkääntäjät
Oliko sinun Jouk nyk. Palstavaari ja mitä niitä muita olikaan, kai joku Apu? tunnetumpi Ruuneperi aloituksesi pointti, että sinun kirjoituksiasi avataan ja sinun runojasi luettaisiin?
Kiitettävästi täällä (etenkin 70 palstalla) on kaivettukin vanhoja keskusteluja esiin, mutta onkohan se kuitenkaan niin viisasta, koska jokaisella on voinnut mieli muuttua ja niiden myötä myös mielipiteet ja sitten onkin vaikea selitellä, että silloin ajattelin sitä, mutta tänään taas tätä.
Päivällä kerrottiin FB uudessa ryhmässäni Turussa leijailevan lunta. Aika somaa oli lukea runotunnelmointia, kun tietää tekijän asuavan naapurustossa :) 🌲
On, kovin on somistunut, vaikkakin ohuelti maapohja Espoossakin, pihan hiekkatiet ei päivällä ainakaan olleet liukkaat, eikä eileni illallakaan klo 20,00 kieppeillä.
Tämä kolmikerroksinen tiilikoristeinen talo on pienen mäen päällä, joten hieman nousua on molemmin puolin, joskin hiekoitus toimii erinomaisesti. Ainoastaan kaipaan kirkkaampaa valaistusta.
Lippajärvellä oli pientaloyhtiössämme jokaisella hyvät pihavalaistukset. On täälläkin käytävät hyvin valaistut pihapiirissä, mutta porrasvalot voisi olla hauskemmat kirkkaina. Kiitettävä määrä komeita puita on alueella, niistä nautin, Annalisa miniänikin iloitsi olohuone/parveke näkymästä kesällä.
Pakkastakin tänään 4-5 ° sopivan pirteästi, pitäneekin sulkea keittiön ikkuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852