Adventistit lähempänä Messiaanisia juutalaisia kuin arvaavatkaan!

Adventistien jos kenen on helppo kääntyä Messiaanisiksi, koska ero Messiaanisten juutalaisten opetukseen on minimaalisen pieni. Niin pieni, ettei sitä edes huomaa. Miksi siis monet adventistit taistelevat ajatusta vastaan?

29

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adventisti

      Kuinka monet adventistit sinun tietojesi mukaan taistelevat tuota ajatusta vastaan? (Lähdetieto, kiitos)

      Suuri osa adventisteista elää täysin tyytyväisenä tiedostamatta että sellaista ryhmää kuin messianiset juutalaiset on olemassa. Minäkin kuulin siitä radio deistä joskus vuosia sitten mutta unohdin sen samantien, koska tiesin, että nykyiset juutalaiset ovat vain kansa toisten joukossa vailla minkään sortin erikoisasemaa. Ne ei siis ole millään tavalla erityisen kiinnostavia. Nyt sinä vaahtoat siitä täällä ymmärtämättä kunnolla edes messiaaniseen juutalaisuteen liittyviä oppeja ja perinnäistapoja. Ja jälleen minä tulen jälleen unohtamaan messiaaniset juutalaiset niistä syistä, joita tässä kirjoituksessa mainitsen.

      Asia ei kosketa adventisteja, koska kirkko ei ole ottanut asiaa virallisesti esille koko olemassa olonsa aikana. Juutalaiset on kyllä tunnustettu mutta ei messiaanisia juutalaisia. Miksiköhän ei? Koska messiaaniset juutalaiset ovat adventisteille vain yksi toisinajatteleva kirkkokunta muiden joukossa. Ei sen enempää eikä sen vähempää. Kirkko keskittyy seitsemän enkelin sanoman julustamiseen ja muut kirkot saavat puuhastella muiden asioiden parissa. Käännyttäkööt muut juutalaisia. Niitä käännyttäjiä näyttää riittävän ilman adventistejakin. Toisaalta, kun adventistit julustavat sanomaansa maailmalla, ei juutalaiset jää siitäkään paitsi. Juutalaisia kääntyy myös adventisteiksi. Niistä kirkko on kiinnostunut. Niitä ei sanota messiaanisiksi juutalaisiksi vaan adventisteiksi.

      Tämä on minun mielipiteni. En tiedä mikä kirkon kanta on, koska asiasta ei kirkossa puhuta.

      • Eikö olisi aika puhaltaa yhteen torveen? Miksi olla eri seurakunnissa, kun seurakunnan ääni yksin hukkuu (=ääni ei kuulu tarpeeksi) johonkin?


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Eikö olisi aika puhaltaa yhteen torveen? Miksi olla eri seurakunnissa, kun seurakunnan ääni yksin hukkuu (=ääni ei kuulu tarpeeksi) johonkin?

        Adventistien ja Messiaanisten juutalaisten opetus on niin yhdenmukaista, niin mikä enää erottaa?


      • Adventisti
        Yksi_usko kirjoitti:

        Adventistien ja Messiaanisten juutalaisten opetus on niin yhdenmukaista, niin mikä enää erottaa?

        Et joko tunne adventistien opetusta taikka messiaanisista juutalaisten opetusta kun noin väität. Kuten et ymmärtänyt kosherinkaan päälle. Minä en tunne messiaanisten opetuksia juurikaan mutta sen perusteella mitä täällä kirjoittelet, eroja on paljon ja juuri merkittävissä kohdissa.

        Esimerkiksi kelvannee Ellen Whiten profetian hengen opetukset, joita tuskin kunnioitetaan messiaanisten juutalaisten keskuudessa. Ne ovat adventisteilla niin tärkeitä, että profetian henki on mainittu opinkohdissakin ja kirkon johto erityisesti pitää arvossaan juuri Whiten kirjoituksia. White kirjoittaakin, että lopun aikoina suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että heillä on suuri osa lopun ajan tapahtumissa. White ei kirjoita, että he kääntyivät messiaanisiksi juutalaisiksi... oletus on että kaikki maailman ihmiset löytävät lopulta sen oikean uskon
        ja kääntyvät adventisteiksi. Tässä vähän ajattelemista sinullekin ihan profeetan suusta.


      • Adventisti kirjoitti:

        Et joko tunne adventistien opetusta taikka messiaanisista juutalaisten opetusta kun noin väität. Kuten et ymmärtänyt kosherinkaan päälle. Minä en tunne messiaanisten opetuksia juurikaan mutta sen perusteella mitä täällä kirjoittelet, eroja on paljon ja juuri merkittävissä kohdissa.

        Esimerkiksi kelvannee Ellen Whiten profetian hengen opetukset, joita tuskin kunnioitetaan messiaanisten juutalaisten keskuudessa. Ne ovat adventisteilla niin tärkeitä, että profetian henki on mainittu opinkohdissakin ja kirkon johto erityisesti pitää arvossaan juuri Whiten kirjoituksia. White kirjoittaakin, että lopun aikoina suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että heillä on suuri osa lopun ajan tapahtumissa. White ei kirjoita, että he kääntyivät messiaanisiksi juutalaisiksi... oletus on että kaikki maailman ihmiset löytävät lopulta sen oikean uskon
        ja kääntyvät adventisteiksi. Tässä vähän ajattelemista sinullekin ihan profeetan suusta.

        << White kirjoittaakin, että lopun aikoina suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että heillä on suuri osa lopun ajan tapahtumissa.>>

        Tästähän nyt juuri on kysymys. Lopun ajasta ja siitä, että suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että HEILLÄ ON SUURI OSA LOPUN AJAN TAPAHTUMISSA. Tänä päivänä juutalaiset ovat niitä, jotka avaavat Raamattuakin!


      • Adventisti kirjoitti:

        Et joko tunne adventistien opetusta taikka messiaanisista juutalaisten opetusta kun noin väität. Kuten et ymmärtänyt kosherinkaan päälle. Minä en tunne messiaanisten opetuksia juurikaan mutta sen perusteella mitä täällä kirjoittelet, eroja on paljon ja juuri merkittävissä kohdissa.

        Esimerkiksi kelvannee Ellen Whiten profetian hengen opetukset, joita tuskin kunnioitetaan messiaanisten juutalaisten keskuudessa. Ne ovat adventisteilla niin tärkeitä, että profetian henki on mainittu opinkohdissakin ja kirkon johto erityisesti pitää arvossaan juuri Whiten kirjoituksia. White kirjoittaakin, että lopun aikoina suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että heillä on suuri osa lopun ajan tapahtumissa. White ei kirjoita, että he kääntyivät messiaanisiksi juutalaisiksi... oletus on että kaikki maailman ihmiset löytävät lopulta sen oikean uskon
        ja kääntyvät adventisteiksi. Tässä vähän ajattelemista sinullekin ihan profeetan suusta.

        Vielä jatkan edellistä kommenttiani.

        Meistä EI tule juutalaisia, vaan meistä tulee osa juutalaista perhettä, kun tulemme uskoon Jeshua Messiaaseen. Uskovat juutalaiset ovat kuin mies ja uskovat kristityt ovat kuin nainen. He ovat yksi ruumis, jos ymmärrät paremmin kuvainnollisen muodon. Rabbi Mottel Baleston avaa juuri tämän Raamatun kohdan Ef. 2:11-22

        https://www.youtube.com/watch?v=ec82nVxts7s

        Siis voimme olla adventistikristittyjä, mutta kuulumme kuitenkin juutalaiseen perheeseen.

        Ef. 2:17 "...sillä hänen kauttansa on meillä MOLEMMILLA pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. " Tämä molemmilla tarkoittaa uskovaisia juutalaisia ja uskovaisia kristittyjä. Meillä on siis sama juuri.


      • Advis
        Yksi_usko kirjoitti:

        Vielä jatkan edellistä kommenttiani.

        Meistä EI tule juutalaisia, vaan meistä tulee osa juutalaista perhettä, kun tulemme uskoon Jeshua Messiaaseen. Uskovat juutalaiset ovat kuin mies ja uskovat kristityt ovat kuin nainen. He ovat yksi ruumis, jos ymmärrät paremmin kuvainnollisen muodon. Rabbi Mottel Baleston avaa juuri tämän Raamatun kohdan Ef. 2:11-22

        https://www.youtube.com/watch?v=ec82nVxts7s

        Siis voimme olla adventistikristittyjä, mutta kuulumme kuitenkin juutalaiseen perheeseen.

        Ef. 2:17 "...sillä hänen kauttansa on meillä MOLEMMILLA pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. " Tämä molemmilla tarkoittaa uskovaisia juutalaisia ja uskovaisia kristittyjä. Meillä on siis sama juuri.

        Sitä joko on juutalainen taikka kristitty. Molempia ei voi olla. Sitä joko on juutalainen taikka pakanauskova, molempia ei voi olla. Logiikkasi ontuu pahasti. Adventistiuskova ei todellakaan kuulu juutalaiseen perheeseen eikä muutkaan kristityt.

        Nyt sinulla menee pahasti pieleen! Keksit sanoille omia merkityksiäsi ja julistat niitä täällä yleisesti totena. Opettele hyvä ihminen suomenkieltä ja sanojen merkityksiä. Sanasekoilusi sekoittaa jo eri uskontojen teologioita toisiinsa. Mahdatko itsekään enää tietää mihin uskot.


      • Advis kirjoitti:

        Sitä joko on juutalainen taikka kristitty. Molempia ei voi olla. Sitä joko on juutalainen taikka pakanauskova, molempia ei voi olla. Logiikkasi ontuu pahasti. Adventistiuskova ei todellakaan kuulu juutalaiseen perheeseen eikä muutkaan kristityt.

        Nyt sinulla menee pahasti pieleen! Keksit sanoille omia merkityksiäsi ja julistat niitä täällä yleisesti totena. Opettele hyvä ihminen suomenkieltä ja sanojen merkityksiä. Sanasekoilusi sekoittaa jo eri uskontojen teologioita toisiinsa. Mahdatko itsekään enää tietää mihin uskot.

        <<Sitä joko on juutalainen taikka kristitty. Molempia ei voi olla. Sitä joko on juutalainen taikka pakanauskova, molempia ei voi olla.>>

        Aivan niin. On joko juutalainen tai kristitty (tai pakanauskovainen, mitä sanaa haluaa käyttää).

        << Logiikkasi ontuu pahasti. Adventistiuskova ei todellakaan kuulu juutalaiseen perheeseen eikä muutkaan kristityt.>>

        Laitan tähän tuon Ef. 2:11-22 tekstin, jotta asia selkiäisi.

        "11 Muistakaa, että te olitte synnyltänne vierasheimoisia, ympärileikkaamattomia – niinhän teitä nimittävät ne, joita ihmisten tekemän leikkauksen vuoksi sanotaan ympärileikatuiksi.
        12 Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa.
        13 Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä.
        14 Kristus on meidän rauhamme. Hän on tehnyt nämä kaksi ihmisryhmää yhdeksi ja kuolemallaan hajottanut niitä erottaneen vihollisuuden muurin.
        15 Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan.
        16 Ristillä kuollessaan hän omassa ruumiissaan sai aikaan sovinnon Jumalan ja näiden molempien välille ja teki näin lopun vihollisuudesta.
        17 Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä.
        18 Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina.
        19 Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät.
        20 Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus.
        21 Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi,
        22 ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen. "

        Poimin tähän joitakin kohtia: "hän omassa itsessään loisi NUO KAKSI YHDEKSI UUDEKSI IHMISEKSI", "Ristillä kuollessaan hän omassa ruumiissaan sai aikaan sovinnon Jumalan ja näiden molempien välille ja teki näin lopun vihollisuudesta.", "Hän on avannut meille MOLEMMILLE pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina.
        19 Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan KUULUTTE JUMALAN PERHEESEEN, samaan kansaan kuin pyhät. "


      • oma-lehmä
        Yksi_usko kirjoitti:

        Eikö olisi aika puhaltaa yhteen torveen? Miksi olla eri seurakunnissa, kun seurakunnan ääni yksin hukkuu (=ääni ei kuulu tarpeeksi) johonkin?

        No, jokos sinä olet sen torven ostanut? Olithan taannoin niin kovin kiinnostunut semmoisen soofarin hankkimisesta.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        << White kirjoittaakin, että lopun aikoina suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että heillä on suuri osa lopun ajan tapahtumissa.>>

        Tästähän nyt juuri on kysymys. Lopun ajasta ja siitä, että suuri joukko juutalaisia kääntyy ja että HEILLÄ ON SUURI OSA LOPUN AJAN TAPAHTUMISSA. Tänä päivänä juutalaiset ovat niitä, jotka avaavat Raamattuakin!

        Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista.


      • kysynpävaa
        SAI kirjoitti:

        Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista.

        Kysyisin sinulta oletko lukenut kirjasen Kaksi todistajaa Israel ja seurakunta puhuvat saman Jumalan puolesta. Suomennostiimissä mukana adventikirkon pastori, Kalle Venäläinen
        Olet varmaan Kallen kanssa keskustellut ?


      • kysynpävaa kirjoitti:

        Kysyisin sinulta oletko lukenut kirjasen Kaksi todistajaa Israel ja seurakunta puhuvat saman Jumalan puolesta. Suomennostiimissä mukana adventikirkon pastori, Kalle Venäläinen
        Olet varmaan Kallen kanssa keskustellut ?

        En ole lukenut tuota kirjaa. Ajatushan tuossa on ihan oikea, siis se, että Kaksi Todistajaa ovat Israel=syntyperäiset juutalaiset ja seurakunta=pakanoista oksastetut juutalaiset. Siis molemmat ryhmät ovat tasa-arvoisia juutalaisia Herran silmissä. Tätä Yksi_usko ei ymmärrä millään. Ja sitä, että Jumalan ainoa ikuinen kansa on vain Israel ja juutalaiset. Kristityt on vain kreikankielinen nimitys, joka tarkoittaa Messiaan seuraajaa. Ja tämä Messias on juutalaisen kansan ikuinen Kuningas. Kristityt ei ole edes mikään kansa siis.

        Minäkin olen kirjoittanut lyhyen tutkielman tästä aiheesta ja haluaisin antaa sen sinulle, jos laitat s_posti osoitteen. Käsittelen siinä tätä aihetta vähän syvemmin ja eri mittakaavoissa. Olet ilmeisesti adventisti. Kallen kanssa olen ollut sähköposti yhteydessä ja hänelle muutamia artikelejani olen saanut lähettää. Voit myös kysyä Kallea jakamaan sinulle artikkelejani. Pyydä häneltä Two Witnesses -tekstiä. Lupa allekirjoittaneelta annettu :)


      • kysynpävaa
        SAI kirjoitti:

        En ole lukenut tuota kirjaa. Ajatushan tuossa on ihan oikea, siis se, että Kaksi Todistajaa ovat Israel=syntyperäiset juutalaiset ja seurakunta=pakanoista oksastetut juutalaiset. Siis molemmat ryhmät ovat tasa-arvoisia juutalaisia Herran silmissä. Tätä Yksi_usko ei ymmärrä millään. Ja sitä, että Jumalan ainoa ikuinen kansa on vain Israel ja juutalaiset. Kristityt on vain kreikankielinen nimitys, joka tarkoittaa Messiaan seuraajaa. Ja tämä Messias on juutalaisen kansan ikuinen Kuningas. Kristityt ei ole edes mikään kansa siis.

        Minäkin olen kirjoittanut lyhyen tutkielman tästä aiheesta ja haluaisin antaa sen sinulle, jos laitat s_posti osoitteen. Käsittelen siinä tätä aihetta vähän syvemmin ja eri mittakaavoissa. Olet ilmeisesti adventisti. Kallen kanssa olen ollut sähköposti yhteydessä ja hänelle muutamia artikelejani olen saanut lähettää. Voit myös kysyä Kallea jakamaan sinulle artikkelejani. Pyydä häneltä Two Witnesses -tekstiä. Lupa allekirjoittaneelta annettu :)

        Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Olen kallen kanssa hyviä ystäviä, voin tosiaan pyytää Kallelta sitä sinun lähettämääsi artikkelia. kiitos vielä tarjouksesta.
        Siunausta sinulle !


      • SAI kirjoitti:

        Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista.

        <<Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista. >>

        Tätä on adventistina allekirjoita. Jos se on adventismia, niin sitten en ole adventisti vaan puhtaasti messiaaninen. Koska tiedän, että adventisteissa on niin monta mieltä kuin on jäsentäkin, niin voin ihan hyvin olla adventisti, luterilainen ja messiaaninen. Tämä ei ole minulle vaikeaa. Adventistien opinkohtia en ole koskaan sen kummemmin ajatellut, muuta kuin että ne ovat Raamatullisia. Se, mitä tulee siihen, että pitäisi olla adventisti, niin se on sinun omaa ajatustasi. Adventistit ajattelevat, ettei tarvitse olla adventisti, vaan joka seurakunnassa on Herralle uskollisia. Näin olen ajatellut aina adventistina (ja olen ollut myös kirkon palkkalistoilla, niin kuin myös luterilaisen kirkon), joten tiedän. Sinä sen sijaan olet adventistina ajatellut niin kuin sanot. Sen vuoksi olet eronnut kirkosta. Mutta sillä ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista. >>

        Tätä on adventistina allekirjoita. Jos se on adventismia, niin sitten en ole adventisti vaan puhtaasti messiaaninen. Koska tiedän, että adventisteissa on niin monta mieltä kuin on jäsentäkin, niin voin ihan hyvin olla adventisti, luterilainen ja messiaaninen. Tämä ei ole minulle vaikeaa. Adventistien opinkohtia en ole koskaan sen kummemmin ajatellut, muuta kuin että ne ovat Raamatullisia. Se, mitä tulee siihen, että pitäisi olla adventisti, niin se on sinun omaa ajatustasi. Adventistit ajattelevat, ettei tarvitse olla adventisti, vaan joka seurakunnassa on Herralle uskollisia. Näin olen ajatellut aina adventistina (ja olen ollut myös kirkon palkkalistoilla, niin kuin myös luterilaisen kirkon), joten tiedän. Sinä sen sijaan olet adventistina ajatellut niin kuin sanot. Sen vuoksi olet eronnut kirkosta. Mutta sillä ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä.

        korjaus: tätä EN adventistina allekirjoita, eikä tätä on ...


      • kerettiläinen
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista. >>

        Tätä on adventistina allekirjoita. Jos se on adventismia, niin sitten en ole adventisti vaan puhtaasti messiaaninen. Koska tiedän, että adventisteissa on niin monta mieltä kuin on jäsentäkin, niin voin ihan hyvin olla adventisti, luterilainen ja messiaaninen. Tämä ei ole minulle vaikeaa. Adventistien opinkohtia en ole koskaan sen kummemmin ajatellut, muuta kuin että ne ovat Raamatullisia. Se, mitä tulee siihen, että pitäisi olla adventisti, niin se on sinun omaa ajatustasi. Adventistit ajattelevat, ettei tarvitse olla adventisti, vaan joka seurakunnassa on Herralle uskollisia. Näin olen ajatellut aina adventistina (ja olen ollut myös kirkon palkkalistoilla, niin kuin myös luterilaisen kirkon), joten tiedän. Sinä sen sijaan olet adventistina ajatellut niin kuin sanot. Sen vuoksi olet eronnut kirkosta. Mutta sillä ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä.

        "Adventistien opinkohtia en ole koskaan sen kummemmin ajatellut, muuta kuin että ne ovat Raamatullisia."

        Ihanko totta? Ei kyllä millään uskoisi.!!..


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Haloo nyt, Yksi_usko! Ystävän vinkki :) --> Asia on juuri noin kuin Adventisti kertoo. Itsekin olin 30 v. adv. Että kokemusta on. Adventistit pitää itseään Jumalan näkyvänä kansana, johon kaikkien muiden, myös juutalaisten tulisi liittyä.
        Karua korvausteologiaa pahimmillaan, mutta tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään. Käy lukasemassa adv. 28 opinkohtaa. Siellä tämä sanotaan virallisesti. Surullista. >>

        Tätä on adventistina allekirjoita. Jos se on adventismia, niin sitten en ole adventisti vaan puhtaasti messiaaninen. Koska tiedän, että adventisteissa on niin monta mieltä kuin on jäsentäkin, niin voin ihan hyvin olla adventisti, luterilainen ja messiaaninen. Tämä ei ole minulle vaikeaa. Adventistien opinkohtia en ole koskaan sen kummemmin ajatellut, muuta kuin että ne ovat Raamatullisia. Se, mitä tulee siihen, että pitäisi olla adventisti, niin se on sinun omaa ajatustasi. Adventistit ajattelevat, ettei tarvitse olla adventisti, vaan joka seurakunnassa on Herralle uskollisia. Näin olen ajatellut aina adventistina (ja olen ollut myös kirkon palkkalistoilla, niin kuin myös luterilaisen kirkon), joten tiedän. Sinä sen sijaan olet adventistina ajatellut niin kuin sanot. Sen vuoksi olet eronnut kirkosta. Mutta sillä ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä.

        No kun kerran olet vieläpä adv. palkkalistoilla ja puolustat tuota oppia henkeen ja vereen, niin olisikohan jo korkea aika ottaa selvää mitä uskoo ja mitä puolustaa? Mietihän nyt vähän. Kirjoitat täällä julkisesti adventismista, josta et ole koskaan edes ottanut selvää mitä se se pitää sisällään. Tuo ei täällä vakuuta ketään, kuten olet itsekin jo huomannut, vaan päin vastoin. Kävisitkö nyt katsomassa vaikka kohdat: 12, seurakunta ja 13, jäännös ja sen lähetystehtävä.

        Adv. ovat jakaneet Jumalan kansan kahteen osaan. Näkyvään ja näkymättömään. Itse opettavat olevansa tuo näkyvä kansa, johon muiden uskovaisten, jotka ovat näkymätöntä kansaa tulee liittyä. Huh huh, myös messiaanisten juutalaisten pitäisi adventtikirkon virallisen opin mukaan liittyä lopunajan Jumalan kansaan adventtikirkkoon. Tämä on järkyttävää korvausteologiaa.

        Nyt kysyn sinulta: Onko tämä raamatullista oppia???


      • kerettiläinen
        SAI kirjoitti:

        No kun kerran olet vieläpä adv. palkkalistoilla ja puolustat tuota oppia henkeen ja vereen, niin olisikohan jo korkea aika ottaa selvää mitä uskoo ja mitä puolustaa? Mietihän nyt vähän. Kirjoitat täällä julkisesti adventismista, josta et ole koskaan edes ottanut selvää mitä se se pitää sisällään. Tuo ei täällä vakuuta ketään, kuten olet itsekin jo huomannut, vaan päin vastoin. Kävisitkö nyt katsomassa vaikka kohdat: 12, seurakunta ja 13, jäännös ja sen lähetystehtävä.

        Adv. ovat jakaneet Jumalan kansan kahteen osaan. Näkyvään ja näkymättömään. Itse opettavat olevansa tuo näkyvä kansa, johon muiden uskovaisten, jotka ovat näkymätöntä kansaa tulee liittyä. Huh huh, myös messiaanisten juutalaisten pitäisi adventtikirkon virallisen opin mukaan liittyä lopunajan Jumalan kansaan adventtikirkkoon. Tämä on järkyttävää korvausteologiaa.

        Nyt kysyn sinulta: Onko tämä raamatullista oppia???

        "Mietihän nyt vähän."

        Se on täyttä ajanhukkaa!

        Ei muuta kuin talla pohjaan ja TÄYSILLÄ ETEENPÄIN...!!!

        Jos PIPAAPIIPAA-auto tullee ja pyssäyttää, niin hokkee vaan ADHDADHD......


      • SAI kirjoitti:

        No kun kerran olet vieläpä adv. palkkalistoilla ja puolustat tuota oppia henkeen ja vereen, niin olisikohan jo korkea aika ottaa selvää mitä uskoo ja mitä puolustaa? Mietihän nyt vähän. Kirjoitat täällä julkisesti adventismista, josta et ole koskaan edes ottanut selvää mitä se se pitää sisällään. Tuo ei täällä vakuuta ketään, kuten olet itsekin jo huomannut, vaan päin vastoin. Kävisitkö nyt katsomassa vaikka kohdat: 12, seurakunta ja 13, jäännös ja sen lähetystehtävä.

        Adv. ovat jakaneet Jumalan kansan kahteen osaan. Näkyvään ja näkymättömään. Itse opettavat olevansa tuo näkyvä kansa, johon muiden uskovaisten, jotka ovat näkymätöntä kansaa tulee liittyä. Huh huh, myös messiaanisten juutalaisten pitäisi adventtikirkon virallisen opin mukaan liittyä lopunajan Jumalan kansaan adventtikirkkoon. Tämä on järkyttävää korvausteologiaa.

        Nyt kysyn sinulta: Onko tämä raamatullista oppia???

        Haluaisin todella Yksi_usko, että otat kantaa tähän kysymykseeni ja mietit. Et voi ikuisesti elää pettämällä itseäsi, että adv. ja messiaaniset ovat samaa juutalaista perhettä, vetoamalla siihen, että molemmissa ryhmissä on eri tavoin uskovia. Tämähän juuri tekee niistä todellista sekamelskaa.

        Ja kyllä, maailma on sekamelska, babylon, mutta Totuus on yksi.


      • kysynpävaa kirjoitti:

        Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Olen kallen kanssa hyviä ystäviä, voin tosiaan pyytää Kallelta sitä sinun lähettämääsi artikkelia. kiitos vielä tarjouksesta.
        Siunausta sinulle !

        Siitä on jo vuosi, kun olin Kalleen yhteydessä. Ajattelin, että voisin postata Kallelle muutamia muitakin tekstejäni tässä joku päivä ja noista lopunajan tapahtumista päivitetyt versiot. Mm.: Turmioniljetys, Danielin Sinetti 1 ja 2, Jumalan Nimi, Messiasprofetia, Viikunapuu -vertaus, Morsian tekstit . . . jne. Onhan näitä. Jos, olet kiinnostunut, niin hän voi niitä sitten varmaankin välittää.


      • SAI kirjoitti:

        No kun kerran olet vieläpä adv. palkkalistoilla ja puolustat tuota oppia henkeen ja vereen, niin olisikohan jo korkea aika ottaa selvää mitä uskoo ja mitä puolustaa? Mietihän nyt vähän. Kirjoitat täällä julkisesti adventismista, josta et ole koskaan edes ottanut selvää mitä se se pitää sisällään. Tuo ei täällä vakuuta ketään, kuten olet itsekin jo huomannut, vaan päin vastoin. Kävisitkö nyt katsomassa vaikka kohdat: 12, seurakunta ja 13, jäännös ja sen lähetystehtävä.

        Adv. ovat jakaneet Jumalan kansan kahteen osaan. Näkyvään ja näkymättömään. Itse opettavat olevansa tuo näkyvä kansa, johon muiden uskovaisten, jotka ovat näkymätöntä kansaa tulee liittyä. Huh huh, myös messiaanisten juutalaisten pitäisi adventtikirkon virallisen opin mukaan liittyä lopunajan Jumalan kansaan adventtikirkkoon. Tämä on järkyttävää korvausteologiaa.

        Nyt kysyn sinulta: Onko tämä raamatullista oppia???

        <<No kun kerran olet vieläpä adv. palkkalistoilla ja puolustat tuota oppia henkeen ja vereen, niin olisikohan jo korkea aika ottaa selvää mitä uskoo ja mitä puolustaa? Mietihän nyt vähän. >>

        Tarkista aikamuoto.

        <<Kirjoitat täällä julkisesti adventismista, josta et ole koskaan edes ottanut selvää mitä se se pitää sisällään. Tuo ei täällä vakuuta ketään, kuten olet itsekin jo huomannut, vaan päin vastoin. Kävisitkö nyt katsomassa vaikka kohdat: 12, seurakunta ja 13, jäännös ja sen lähetystehtävä.>>

        Opinkohdat on otettu vain siksi, että pääpiirteittäin tiedettäisiin (siis ulkopuoliset), mitä adventistit ajattelevat. Nämä eivät ole Raamattu. Minä uskon Raamattuun ja olen ollut uskossa jo ennen kuin liityin adventtikirkkoon (siis luterilaisena), joten vaihdos oli sapatin vuoksi. Tosin kuulun myös ev.-lut. kirkkoon. Siis oikein huvittaa, miten jotkut jaksavat jauhaa opinkohdista. Ne ovat Raamatulliset, jos joku ei vastaa Raamattua, niin entä sitten? Raamattu vie kuitenkin voiton. Sanopa missä kirkossa on sapattisin Jumalanpalvelukset?

        <<Adv. ovat jakaneet Jumalan kansan kahteen osaan. Näkyvään ja näkymättömään. Itse opettavat olevansa tuo näkyvä kansa, johon muiden uskovaisten, jotka ovat näkymätöntä kansaa tulee liittyä. Huh huh, myös messiaanisten juutalaisten pitäisi adventtikirkon virallisen opin mukaan liittyä lopunajan Jumalan kansaan adventtikirkkoon. Tämä on järkyttävää korvausteologiaa.>>

        Olet täysin väärässä. Olen omin korvin kuullut adv. pasrorin saarnaavan, ettei ole väliä onko adventisti, messiaaninen baptisti, messiaaninen juutalainen jne. Eli jotka pyhittävät sapatin, ja ovat uskollisia käskyille, niin ei ole väliä, mihin kuuluu. Olet täysin oman luulosi varassa. Myös Kai Arasola kirjoitti muistaakseni, että opinkohtia ei olisi tullut lyödä lukkoon. Hänkin on hyvin avarakatseinen. En epäile, etteikö tuollaista näkemyksesi mukaista linjaa olisi adventisteissa, mutta minä en sellaista ainakaan edusta. Messiaanisten juutalaisten ei tarvitse adventismissa tulla adventisteiksi, toisin kuin väität.

        Jäännöksestä eri mieltä kuin adventistit yleensä, mutta so what. En ole ainoa, joka on asioista eri mieltä.

        <<Nyt kysyn sinulta: Onko tämä raamatullista oppia??? >>

        Oppi on Raamatullista ja Raamattua luetaan ja tutkitaan sapattisin kirkossa. Se on erittäin hyvä asia. Mutta olen sitä mieltä, että Raamattu avautuu täydellisesti juutalaisten toimesta, niin kuin on nyt käymässäkin. Sen vuoksi adventistit ym. seurakunnat saavat tavallaan alkaa puhtaalta pöydältä. Heittää pois aikaisemmat opetukset ja rehellisesti tutkia Raamattua. Tämä on muutoksen aikaa oikeastaan kaikissa seurakunnissa. On selvää, että kaikki seurakuntalaiset eivät ole valmiita muutokseen vaan pysyvät silmät ummessa omissa perinteissänsä.

        Mielestäni jos ajatellaan adventisteja, niin en käsitä sitä, että niin monet adventistit eivät ole kiinnostuneita Herran juhlista. Vaikka itse niitä ei viettäisikään, niin olisihan niistä hyvä saarnata ainakin kirkossa niinä aikoina. Jumala on tarkka aikatauluista. On sääli, että niin monet adventistit hylkäävät nämä juhlat.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<No kun kerran olet vieläpä adv. palkkalistoilla ja puolustat tuota oppia henkeen ja vereen, niin olisikohan jo korkea aika ottaa selvää mitä uskoo ja mitä puolustaa? Mietihän nyt vähän. >>

        Tarkista aikamuoto.

        <<Kirjoitat täällä julkisesti adventismista, josta et ole koskaan edes ottanut selvää mitä se se pitää sisällään. Tuo ei täällä vakuuta ketään, kuten olet itsekin jo huomannut, vaan päin vastoin. Kävisitkö nyt katsomassa vaikka kohdat: 12, seurakunta ja 13, jäännös ja sen lähetystehtävä.>>

        Opinkohdat on otettu vain siksi, että pääpiirteittäin tiedettäisiin (siis ulkopuoliset), mitä adventistit ajattelevat. Nämä eivät ole Raamattu. Minä uskon Raamattuun ja olen ollut uskossa jo ennen kuin liityin adventtikirkkoon (siis luterilaisena), joten vaihdos oli sapatin vuoksi. Tosin kuulun myös ev.-lut. kirkkoon. Siis oikein huvittaa, miten jotkut jaksavat jauhaa opinkohdista. Ne ovat Raamatulliset, jos joku ei vastaa Raamattua, niin entä sitten? Raamattu vie kuitenkin voiton. Sanopa missä kirkossa on sapattisin Jumalanpalvelukset?

        <<Adv. ovat jakaneet Jumalan kansan kahteen osaan. Näkyvään ja näkymättömään. Itse opettavat olevansa tuo näkyvä kansa, johon muiden uskovaisten, jotka ovat näkymätöntä kansaa tulee liittyä. Huh huh, myös messiaanisten juutalaisten pitäisi adventtikirkon virallisen opin mukaan liittyä lopunajan Jumalan kansaan adventtikirkkoon. Tämä on järkyttävää korvausteologiaa.>>

        Olet täysin väärässä. Olen omin korvin kuullut adv. pasrorin saarnaavan, ettei ole väliä onko adventisti, messiaaninen baptisti, messiaaninen juutalainen jne. Eli jotka pyhittävät sapatin, ja ovat uskollisia käskyille, niin ei ole väliä, mihin kuuluu. Olet täysin oman luulosi varassa. Myös Kai Arasola kirjoitti muistaakseni, että opinkohtia ei olisi tullut lyödä lukkoon. Hänkin on hyvin avarakatseinen. En epäile, etteikö tuollaista näkemyksesi mukaista linjaa olisi adventisteissa, mutta minä en sellaista ainakaan edusta. Messiaanisten juutalaisten ei tarvitse adventismissa tulla adventisteiksi, toisin kuin väität.

        Jäännöksestä eri mieltä kuin adventistit yleensä, mutta so what. En ole ainoa, joka on asioista eri mieltä.

        <<Nyt kysyn sinulta: Onko tämä raamatullista oppia??? >>

        Oppi on Raamatullista ja Raamattua luetaan ja tutkitaan sapattisin kirkossa. Se on erittäin hyvä asia. Mutta olen sitä mieltä, että Raamattu avautuu täydellisesti juutalaisten toimesta, niin kuin on nyt käymässäkin. Sen vuoksi adventistit ym. seurakunnat saavat tavallaan alkaa puhtaalta pöydältä. Heittää pois aikaisemmat opetukset ja rehellisesti tutkia Raamattua. Tämä on muutoksen aikaa oikeastaan kaikissa seurakunnissa. On selvää, että kaikki seurakuntalaiset eivät ole valmiita muutokseen vaan pysyvät silmät ummessa omissa perinteissänsä.

        Mielestäni jos ajatellaan adventisteja, niin en käsitä sitä, että niin monet adventistit eivät ole kiinnostuneita Herran juhlista. Vaikka itse niitä ei viettäisikään, niin olisihan niistä hyvä saarnata ainakin kirkossa niinä aikoina. Jumala on tarkka aikatauluista. On sääli, että niin monet adventistit hylkäävät nämä juhlat.

        Opinkohdat ovat adv. tulkinta Raamatusta. Ne määrittelevät kirkon opin, ei yksittäisen pastorin näkemys. Oppiensa mukaan he ovat Jumalan näkyvä kansa, ei koskaan kukaan muu. Nimi kirkon kirjassa ratkaisee heille kuulumisen Jumalan näkyvään kansaan. (Kohdat 12 ja 13.)

        Kuten sanoit: "Eli jotka pyhittävät sapatin, ja ovat uskollisia käskyille, niin ei ole väliä, mihin kuuluu." Tämä on totta. Mutta sitten yhtä aikaa puhut, että: Jos jokin ei ole raamatullista, so what, entä sitten.

        No sitä sitten, että Jumala ei näitä asioita hyväksy. Kuten esim. pakanallinen kalenterikin jota adv. käyttävät. He viis veisaavat Herran juhlista ja sanovat, "entä sitten".

        Nämä 2 ovat jo tragikoomisia lausahduksia:
        "Ne ovat Raamatulliset, jos joku ei vastaa Raamattua, niin entä sitten?"

        "Messiaanisten juutalaisten ei tarvitse adventismissa tulla adventisteiksi, toisin kuin väität. "

        No sapatti sinulle ei sitten kuitenkaan ollut hällä väliä. No se on hyvä. :)

        Ja totta, minä olen täysin oman uskoni varassa, mutta sinä olet adv. pastoreiden ja rabbien varassa. Älä vaan mene kysymään vaikka A. Arasolalta pitääkö Herran juhlia pyhittää ja mikä on Jumalan näkyvä kansa, koska ihmisseuraajat ovat tuhon tiellä.

        Sinua siunaten,


    • Uskonnot.ovat.tätä

      "White ei kirjoita, että he kääntyivät messiaanisiksi juutalaisiksi... oletus on että kaikki maailman ihmiset löytävät lopulta sen oikean uskon
      ja kääntyvät adventisteiksi. Tässä vähän ajattelemista sinullekin ihan profeetan suusta."

      Teillä uskovaisilla on hyvin harhainen mieli ja se tulee ilmi niissä kaikissa ristiriidoissa, joita te suollatte tälläkin palstalla.
      Ensin siellä Raamatun satukirjassa sanotaan, että kun se Jesse niillä pilvivankkureilla saapuu, niin hän ei löydä kenties uskoa ollenkaan.
      Ja sitten te siellä lahkoissa kuitenkin väitätte, että lopun aikana suuri joukko kääntyy juuri teidän edustamanne lahkon jäseniksi ja heistä tulee oikeaoppisia tosi uskovia?

      Koittakaa nyt päättää, että onko se Raamatun satukirja oikeassa vai teidän lahkonne profeetan ja palkkaa nauttivien pastoreiden sanoma oikeassa?

    • PasiToivonen

      >>Adventistien ja Messiaanisten juutalaisten opetus on niin yhdenmukaista, niin mikä enää erottaa? >>

      1. Punaviini
      2. Kahvi
      3. Tee

      • Punaviiniä-pöydässä

        Jokaiselle lahkolla on omat ominaisuuspiirteensä, koska muuten ne voisivat huijata ihmisiä yhdessä.
        Koska rahanahneus on näiden kulttien ja lahkojen eteenpäin vievä voima, niin siksi lahkoilla pitää olla eroavaisuuksia, joiden nimiin voidaan julistaa se MEIDÄN OIKEAOPPINEN lahko ainoaksi oikeaksi maan päällä. Eli jos kiikutat rahasi väärään lahkoon, niin olet väärämielinen ja sokea.

        En kuulu siis mihinkään lahkoon, joten voin ilahduttaa itseäni näilläkin antimilla:

        1. Punaviini
        2. Kahvi
        3. Tee


      • No_häh
        Punaviiniä-pöydässä kirjoitti:

        Jokaiselle lahkolla on omat ominaisuuspiirteensä, koska muuten ne voisivat huijata ihmisiä yhdessä.
        Koska rahanahneus on näiden kulttien ja lahkojen eteenpäin vievä voima, niin siksi lahkoilla pitää olla eroavaisuuksia, joiden nimiin voidaan julistaa se MEIDÄN OIKEAOPPINEN lahko ainoaksi oikeaksi maan päällä. Eli jos kiikutat rahasi väärään lahkoon, niin olet väärämielinen ja sokea.

        En kuulu siis mihinkään lahkoon, joten voin ilahduttaa itseäni näilläkin antimilla:

        1. Punaviini
        2. Kahvi
        3. Tee

        Miten niin tee? Kieltääkö juutalaiset teen juonnin?


      • Pannassa-ovat
        No_häh kirjoitti:

        Miten niin tee? Kieltääkö juutalaiset teen juonnin?

        Kaikki juomat, jotka sisältävät kefeiinia ovat adventistien julistamassa pannassa.
        Ruusunmarjatee ei siis ole tai minttutee jne.
        Vain teelehdistä valmistetut teet.


    • PasiToivonen

      Juutalaisuus ei sitä kiellä.

    • No, yhteenvetona voisi sanoa, että jotkut adventistit ovat lähellä messiaanisia juutalaisia, eivätkä lainkaan harhoisaan ymmärrä, etteivät oikeat adventistit halua olla missään tekemisissä messiaanisten juutalaisten kanssa. Sama toisin päin.

      Minulle ei ole vieläkään lupauksesta huolimatta vastattu, vaikka aikanaan niin pyhästi luvattiin videoita joissa messiaaniset juutalaiset esittävät myönteistä kommentointia 1844:stä, Ellusta ja kolmen enkelin sanomasta. En jäänyt pidättämään hengitystä, mikä lienee oikea valinta, koska odotus saattaa muodostua pitkäksi. Kenties elän niin kauan, että edes yksi neutraali kommentti voisi jonkun messiaanisen juutalaisen suusta lipsahtaa.

      Oikean adventistin erottavat messiaanisesta juutalaisesta suurin piirtein saman kertaluokan asiat kuin kalan perämoottorista. Molemmat ovat toisilleen haitallisia, eikä kalasta tule perämoottoria yhtään sen enemää kuin perämoottoreista tulee kaloja.

      Kokonaisuutena, en oikeasti tiedä onko yski-ukko niin pihalla ettei ymmärrä mistä puhuu, vai onko hänen tekstisä siitä että adventistit olisivat muka lähellä messiaanisia juutalaisia jotakin käännytyspropagandaa, jolle ei löydy sitten niin pienintäkään totuuspohjaa.

      Olisin kiitollinen, jos yski-ukko antaisi edes jotakin konkreettista pohjaa väitteelleen, joka näillä näkymin on itse asiassa 100% puhdasta valhetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe