Suomalainen kinkku on paras mutta riittääkö niitä kaikille?

OikeaGriisi

28

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paraspm

      Suomalaisen kinkun osto on isänmaallinen teko.

    • "10 prosenttia suomalaisista aikoo vähentää possunlihaa joulupöydässä.",
      otsikoi objektiivinen tiedonvälittäjä, mediamestari MaaseudunTulevaisuus
      -niminen MTK:n järjestölehti tänään nettisivuillaan.

      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.335825

      Lienee siis melko tavalla pelkkää tragikoomista propagandaa olla huolestuvinaan
      sianlihan riittävydestä, sianlihamarkkinat kun synkistyvät mediamestarinkin mukaan koko ajan.

      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.334540

    • pahaongelma

      Suomalaista kinkkua ei mahdollisesti riitä kaikille halukkaille ostajille.

      • Capo-vari

        ostan suomalaisen kinkun joulun jälkeen,

        kun sen saa polkuhintaan,

        parikin juhlarullaa voi silputa pakkaseen,

        atriaa pitää väistellä,

        jos tavara loppuu,

        mikä takaa ettei sekaan panna,

        saksalaista pakastettua emakkoa...


    • No--

      Nostappas sitä katsettasi navastasi, Jopa.

      Eihän ne kinkut tänä jouluna lopu kun sikaloita tyhjennetään.

      Mutta ens jouluun voi tiukkaa tehä kun uusia ei kenelläkään ol varaa enää kasvattaa :(
      Käyp ku Ruotsalaisille, jääp tuonnin varaan kinkut.

      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.323444

    • MeilleTänneKaikki

      "Euroopassa sianlihatilanne näyttää Mannisen mukaan ristiriitaiselta.
      Hinnat ovat laskeneet, mutta tuotanto ei."

      Mitähän muuta tästä seurais kuin hintojen laskua?
      Mutta suomalaisen tukiviljelijän ajatusmaailmassa laskevat hinnat pitäsi korvata hänelle julkisella tuella.

      • asphaltfermer

        Kun nyt jokaisen töpselinoukan mukana talosta lähtee muutama euro, niin kyllä jotai tarttis ruveta tekeen,tai homma loppuu eikä enää ikinä ala.


    • toimiviisaasti

      "Suomalaista kinkkua ei mahdollisesti riitä kaikille halukkaille ostajille"

      Kannattaa olla ajoissa liikkeellä ja esim varata kauppiaalta kinkku.

      • KauKe-

        hyvin riittää,
        köyhillekkin,
        eurolla kilo myytäväks... :)


      • näirtoruus
        KauKe- kirjoitti:

        hyvin riittää,
        köyhillekkin,
        eurolla kilo myytäväks... :)

        Ei se meitä haittahaa ko tuet kompensoo. myykhöön vaan eurolla kilo vaikka 50 senttiä. valtio kyllä maksahaa erootuksehen


      • rahhootulloo
        näirtoruus kirjoitti:

        Ei se meitä haittahaa ko tuet kompensoo. myykhöön vaan eurolla kilo vaikka 50 senttiä. valtio kyllä maksahaa erootuksehen

        näi on, jos kinkkuu suomalaista myyvään vaik 20 senttiä kilo ni kansalliset tuvet lissääntyy vastaavasti


      • Capo-vari

        onko tyhmempää kuin maalaisliiton tukipummi,
        eipä taida olla ahneempaakaan...


      • rahhaatulloo
        Capo-vari kirjoitti:

        onko tyhmempää kuin maalaisliiton tukipummi,
        eipä taida olla ahneempaakaan...

        voi sitä myyvä vaik 10 senttiä kilo, tuet lissääntyy ja kansa kiittää


      • S24uomlaineN

        mitä lie sekoilet,
        juntit on jo osuutensa saanut,

        kauppiasta kansa kiittää,
        kun myy loput kinkut halvalla...


    • eikäedeskallis

      Suomalainen kinkku on paras ja laadukkain!

      • TukiKainalosauvat

        Suomalainen kinkku on tuetuin


      • ireaparakki
        TukiKainalosauvat kirjoitti:

        Suomalainen kinkku on tuetuin

        Suomalaisen kinkun syöjästä tulee tukeva.


      • No--
        TukiKainalosauvat kirjoitti:

        Suomalainen kinkku on tuetuin

        Siksihän sen hinnassa ei tuottajan osuus juurikaan näy .


    • TahtooKotimaista

      Kolmen viikon päästä on runsaasti suomalaisia jotka ovat ihmeissään kun eivät voi ostaa kotimaista kinkkua kun ne on loppuneet. Tahtoo kotimaista!

      • rekkalii

        Kotimainen kinkku on paras.


      • Varaslähtö

        Perjantaina tuli ostetuksi 12 kilon tanskalainen kinkku. Kilohinta 1,99. Herkku on hiljalleen sulamassa ja paistetaan alkuviikosta. Jouluksi sitten vielä toinen sianperse.

        Näin tämä loppuvuoden mässäilytarve on täytetty jo useina vuosina.


      • Siispä--
        Varaslähtö kirjoitti:

        Perjantaina tuli ostetuksi 12 kilon tanskalainen kinkku. Kilohinta 1,99. Herkku on hiljalleen sulamassa ja paistetaan alkuviikosta. Jouluksi sitten vielä toinen sianperse.

        Näin tämä loppuvuoden mässäilytarve on täytetty jo useina vuosina.

        No näköjään sait kaupalt kivast tukee :)

        Tuohan tuli miltei tuottajahintaan, Suomalaisist kinkuist kauppa ja teurastamot ottaaki leijonanosan :(


      • KauKe-

        juntti sekoilee,
        kyllä kauppias otti katteenkin,

        sika-liisan pitäs olla valehtelemassa,
        sikataloudelle mannaa...


      • jottainsaavaan
        Varaslähtö kirjoitti:

        Perjantaina tuli ostetuksi 12 kilon tanskalainen kinkku. Kilohinta 1,99. Herkku on hiljalleen sulamassa ja paistetaan alkuviikosta. Jouluksi sitten vielä toinen sianperse.

        Näin tämä loppuvuoden mässäilytarve on täytetty jo useina vuosina.

        Suomi ei turhaan maksa miljardia vuodessa ulkomaan tuottajille....olisha se nolloo jos ei mittään vastinetta saa...


      • No--
        KauKe- kirjoitti:

        juntti sekoilee,
        kyllä kauppias otti katteenkin,

        sika-liisan pitäs olla valehtelemassa,
        sikataloudelle mannaa...

        Tuottajahinnashan on eroa n.30 senttii, paljonko hintaero on pakastealtaas ?

        Siis kummast kinkusta kauppa katteet repii ?


      • No--

        mitä ihmettä vikiset,
        etkö saanut tukiaisia,
        etkö saanut rahoja,
        eikö osuuskunta tilittänyt,
        mitä vittua,
        mitä...?


      • No--
        No-- kirjoitti:

        mitä ihmettä vikiset,
        etkö saanut tukiaisia,
        etkö saanut rahoja,
        eikö osuuskunta tilittänyt,
        mitä vittua,
        mitä...?

        Tekikö tieto noin kipeetä ?

        Mut tuskimpa ees ymmärsit mistä oli puhe :)


    • parasratkaasu

      Muistakaa tilata kauppiaaltanne suomalainen joulukinkku!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe