Yli 10 vuotta sitten vanhempieni tuttavaperhe osti omakotitalon Kemistä. Talossa oli kaksi asuntoa toinen ylä- ja toinen alakerrassa. Perhe muutti itse alakertaan ja otti yläkertaan vuokralaisen. Serkkuni oli juuri sillon itsenäistymässä ja siitä tuli hänen ja hyvän ystävänsä ensi koti. Itse olin silloin siis teini iässä ja menimme toisen serkkuni kanssa sinne yöksi. Laitoimme pedin olohuoneen lattialle. Itse nukuin keittokomeron puolella ja yöllä heräsin rymiseviin askeliin keittokomeron tuntumasta. Paniikissa herätin serkkuni ja kysyin kuuliko hän mitään. Hän ei ollut kuullut yhtikäs mitään ja jatkeli unia. Käski minunkin alkaa vaan nukkumaan...no se yö meni kyllä vähillä unilla. Alakerrasta perheen isä kuoli. No aikaa kului ja olin sitten perheen pojalle lapsenvahtina kun äiti meni itse illanviettoon. Katselin siinä kaikessa rauhassa telkkaria ja yhtäkkiä pyyhe lensi oven päältä lattialle ja säikähdin todella. Toisella kerralla olimme kahden serkkuni kanssa samassa paikassa lapsenvahtina. Siinä me sohvalla juteltiin niitä näitä kun yhtäkkiä portaista rupes kuulumaan hirveä ryminä. Ne portaat oli siis ylä- ja alakerran väliset. Me kaikki säikähdettiin todella...ja minä juoksin äkkiä ovelle ja laitoin sen lukkoon. En sen kummemmin uskaltanut katsoa mikä se oli...
Monilla muillakin on vastaavia kokemuksia siitä talosta.
Myös serkkujeni talossa on tapahtunut yhtä ja toista. Kerran lapsena olimme nuoremman serkkuni kanssa myöhään kahdestaan olohuoneessa leikkimässä kun yhtäkkiä alkoi portailta kuulumaan hirveää ryminää. Me mentiin heti makuhuoneeseen herättämään setääni joka oli myöskin herännyt siihen ryminään ja meni ovelle katsomaan mutta mitään ei näkynyt...
Toisella kerralla me kuulimme samaisen serkkuni kanssa voimakasta koputusta olohuoneen ovesta eikä ketään muita ollut enään hereillä...
Askeleita ja koputuksia...
12
1248
Vastaukset
- verkkohai
Toi on pelkkää paskaa!
- Neitonen79
No uskoo ken tahtoo...ei kannata lukee jos panee nuin potuttaan! :)
- Just me
vähintään ihan kiva omasta päänupista keksitty huuhaatarina.
- Neitonen79
Just me kirjoitti:
vähintään ihan kiva omasta päänupista keksitty huuhaatarina.
Kivahan se on että tarinat miellyttää :) Kirjailijaks varmaan pitäs alkaa. No jos et millään taho uskoa niitä todeks ni otappas sitten vaikka ihan iltasadun kannalta :)
- Just me
Neitonen79 kirjoitti:
Kivahan se on että tarinat miellyttää :) Kirjailijaks varmaan pitäs alkaa. No jos et millään taho uskoa niitä todeks ni otappas sitten vaikka ihan iltasadun kannalta :)
,eli tosiaan ihan (ilta)sadun kannalta ottanut nämä ja monet muutkin/muidenkin kirjoittamat stoorit :))))
- kubbe
asun kemissä itäpuolella ja kiinnostais missäpäin toi sun kertoma talo on?
- Emmi
Hmm, kummallista.. kyllä sinussa, Neitonen79 taittaa olla itsessäsi jotain mystistä kun sinulla näitä "kummitusjuttuja" riittää.. nuo aiemmat oli sentään hiukan uskottavampia.. eikö noin vanhalla ole muuta tekemistä kuin sepittää tuollasia tarinoita...?
No kyllä nää jutut alkaa multaki pikkuhiljaa loppumaan. Mun omat kokemukset on nyt purkissa!
Niin enhän mää täällä tosiaankaan niitä sepittelemässä viitsis käydä koska KYLLÄ mulla tosiaankin olis parempaakin tekemistä...
Nuo nyt vaan on asioita joita mää oon kokenu ja monissa on ollu muitaki mukana. Mutta jokaisella on vapaus uskoa mitä tykkää...- Emmi
Miyo kirjoitti:
Taidat olla vain kade....
Ei, enpä nyt kateellinen kuitenkaan. Kyllähän nuo totta voi olla, mutta kieltämättä herää epäilys. Älähän nyt kuitenkaan loukkaannu.
Emmi kirjoitti:
Ei, enpä nyt kateellinen kuitenkaan. Kyllähän nuo totta voi olla, mutta kieltämättä herää epäilys. Älähän nyt kuitenkaan loukkaannu.
Enhän mää loukkantua siitä voi jos joku ei usko nuita todeks :)
Kyllä mää tietenki ymmärrän että ei oo ihan helppoa uskoa kun joku tuntematon ihminen selittää uskomattomia tarinoita.
Se mua vaan kovasti ihmetyttää että ihmiset voi uskoa sen jos jollekki on sattunut yks mystinen tapaus mutta heti kun niitä on enemmän ni sit täytyy kyllä jo höpöttää...
Mää en oikeen usko että nuissa kokemuksissa on mitään "rajotuksia" että yks per lärvi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278