Pitäisikö hakea apua

Tarvitsenko_apua

Olen 13-vuotias poika viiltelen syviä viiltoja käsivarsiin ja käteni ovt täynnä rupia ja haavoja, minua ahdistaa ja olen harkinnut itsemurhaa olen opetellut syanidin valmistamista ja pystyisin myrkyttämään itseni vaikka heti.

7

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proelämä

      Kyllä sinä tarvitsisit apua. Käy esim. juttelemassa kouluterveydenhoitajalle mahdollisimman pian. Voitko puhua vanhemmillesi? Terveyskeskukseenkin voi mennä, tai nuorisopsykiatrian poliklinikalle. Toivottavasti saat oikeanlaista apua, ja pääset toipumaan. Kokeile korvata viiltely liikunnalla, esim. punttisalilla. Sieltä saa halutessaan samanlaisia kipuja ja endorfiineja, eikä se vahingoita sinua.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Ja edelliseltä vastaajalta saitkin jo hyviä neuvoja. Minäkin kannustan sinua kertomaan ajatuksistasi ja tuntemuksistasi vanhemmillesi. Voit ottaa asian puheeksi myös esim. koulussa tai jonkun muun turvallisen aikuisen kanssa. Lisäksi on olemassa auttavia palvleuita, joihin voit olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti. Niistä voit saada lisään neuvoja:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna 24/7.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • He vastaavat epäonnenhetkellä 13:13
        Ja samat mantrat uudelleen toistaa
        Päivämäärä hieman epäonnea poistaa
        Mut vaan siks kun kuukausia ei kolmeatoistaa oo
        Ja niin on vaan vuosiakii alottajalla sen verran
        Liekö 1312 arpea ja yks lisää kun viiltää ens kerran.


    • sulla-on-

      saatanan huonot vanhemmat tai ei vanhempia ollenkaan.
      koita löytää jostakin oikeat sijaisvanhemmat.

      • Tarvitsenko_apua

        Mun vanhemmat on hyvät


    • Tarviittodellakinapua

      Jos on hyvät vanhemmat niin kannattaa ainakin heille puhua. Salaisuuksien pitäminen estää aina muutoksen mahdollisuuden.

    • mikäli tämä ei trollaus aloitus oo, niin kyllä ehdottomasti kannattaa hakeutua avun piiriin!
      viiltely ei koskaan ole normaalia toimintaa, kertoo sisäisestä pahasta olosta, avun tarpeellisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      86
      2167
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      77
      1359
    3. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      21
      1347
    4. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1134
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      284
      1088
    6. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      51
      1051
    7. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      996
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      959
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      222
      920
    10. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      21
      917
    Aihe