Koira kerrostalossa on sama kuin perhonen keittiön kaapissa. On sydäntäsärkevää (ja erittäin häiritsevää!!!) kuunnella koiran ulvontaa tuntikausia kun omistaja on töissä. Tilanne rauhoittuu tietysti omistajan palatessa välittömästi. Koiraa ei ole tarkoitettu kerrostaloon. Pahimmassa tapauksessa ihmiset pitävät yksiöissä koiria, joiden rotu vaatii tilaa, peltoja ja juoksemista.
Tälläkin hetkellä susikoira ulvoo uuu--uuu-uuuuuuuu!!!!! Miettikää rakkaat eläinrakkaat kannattaako...?
KOIRA KERROSTALOSSA
11
1317
Vastaukset
- diddi
Itsellänikin oli koira kerrostalossa eikä se kärsinyt siellä ollenkaan. Oletkos ajatellut sitä tosiasiaa, että koira joka ulvoo yksin ollessaan kärsii eroahdistuksesta eikä sillä taas ole mitään tekemistä sen kanssa minkälaisessa rakennuksessa asutaan? Jos koiralla on eroahdistus, niin sillä on eroahdistus myös rivitalossa ja omakotitalossa. Ei koira ymmärrä yksin ollessaan onko kerrostalossa vai ei, joten samalla tavalla se huutaa yksinäisyyttään sitten omakotitalossakin. Erona on vain se että ok-talossa sitä huutoa ei naapurit kuule!
- on kuin?
ei se koira siellä pellollakaan koko päivää juokse...
- hölmöjä vastauksia
Hölmöjä vastauksia! Tuli todistettua että kerrostalossa koiria pitävät on vähä hölmöjä,
"ei se koira pellolla koko päivää juokse" toi eka vastaus missä kirjotti ittensä pussiin lopuksi että joo omakotitalo on oikeasti parempi.
Taitaa noitten koirat ulvoo ahdistustaan jostain muusta syystä kuin asuinpaikasta.......? - diddi
hölmöjä vastauksia kirjoitti:
Hölmöjä vastauksia! Tuli todistettua että kerrostalossa koiria pitävät on vähä hölmöjä,
"ei se koira pellolla koko päivää juokse" toi eka vastaus missä kirjotti ittensä pussiin lopuksi että joo omakotitalo on oikeasti parempi.
Taitaa noitten koirat ulvoo ahdistustaan jostain muusta syystä kuin asuinpaikasta.......?Mitäs mahdoit tarkoittaa sillä että omakotitalo on oikeasti parempi? Koiralleko? Vai naapureille? Ei se koira todellakaan ymmärrä onko kerrostalossa vai omakotitalossa. Ne koirat, joilla on eroahdistus, ahdistuvat yksinolostaan ihan joka paikassa ennen kuin siitä on opittu eroon. Koira, joka minulla oli kerrostalossa, ei kärsinyt eroahdistuksesta eikä huutanut perään ja toinen koira kärsi eroahdistuksesta omakotitalossa. Eli kumpi näistä on eläinrääkkäystä tai hölmöä koiranpitoa?
- koirankasvattajassa vikaa?
Asun kerrostalossa (ja itselläni 2 kissaa), tässä rapussa on 19 huoneistoa ja 7 koiraa (yksi seinänaapurinakin)mutta...
yksikään koira ei ulise päivällä vaikka omistaja onkin poissa joten olisko silloin jotakin vikaa koiran kasvattajassa/omistajassa jos koira ulisee yksinään kotonaan.
Minä en vihaa koiria enkä heidän omistajiaan, vihaan tuollaisia ketjun aloittajia.- vuh vuh
Jatka "vihaamista". Varmaan kannattaa. Ja vihattavaa löytyy. Minä en "vihaa" ketään, paitsi lievästi ärsyttää sellaiset laiskat kissanomistat kerrostaloissa, joiden kisulien pissat tuoksahtaa rappukäytävässä ah, niin suloisena tervetulotoivotuksena!Ja hyvähän asioista on keskustella chättipalstalla niin naapurisopu säilyy kun ei kehtaa suoraan mennä ilman että leimataan urputtajaksi ja joku alkaa "vihaamaan".
- ällipälli
vuh vuh kirjoitti:
Jatka "vihaamista". Varmaan kannattaa. Ja vihattavaa löytyy. Minä en "vihaa" ketään, paitsi lievästi ärsyttää sellaiset laiskat kissanomistat kerrostaloissa, joiden kisulien pissat tuoksahtaa rappukäytävässä ah, niin suloisena tervetulotoivotuksena!Ja hyvähän asioista on keskustella chättipalstalla niin naapurisopu säilyy kun ei kehtaa suoraan mennä ilman että leimataan urputtajaksi ja joku alkaa "vihaamaan".
Koira pärjää hyvin kerrostalossa, jos vaan saa tarpeeksi liikuntaa. Jos koira ulisee, kyseessä todellakin on eroahdistus ja sekin voidaan lopettaa koulutuksella.
Eläinrääkkiä se ei ole. - kouluttaja
ällipälli kirjoitti:
Koira pärjää hyvin kerrostalossa, jos vaan saa tarpeeksi liikuntaa. Jos koira ulisee, kyseessä todellakin on eroahdistus ja sekin voidaan lopettaa koulutuksella.
Eläinrääkkiä se ei ole.Ulvonta todellakin johtuu eroahdistuksesta ja koira on koulutettavissa siitä eroon. Harmillista onkin se, että niin monet ihmiset hankkivat koiran perehtymättä tuohon koulutuspuoleen. Eihän koirasta tarvitse kaikkien mitään kilpailuissa pärjääviä tottelevaisuushuippuja tehdä, mutta sen verran pitäisi jokaisen koiranomistajan perehtyä koirien sielunelämään ja kasvatukseen / koulutukseen, että kouluttaa omasta koirastaan yhteiskuntakelpoisen yksilön.
Itsekään en tiennyt koirista juuri mitään sellaisen hankkiessani, mutta onneksi olin innokas oppimaan ja hankkimaan tietoa. Nyt kauhistuttaa ajatellakin, minkälaista voisi elämämme olla, eroahdistukset ja muut, jos en olisi mitään tietoa hankkinut. - pentu tulossa
kouluttaja kirjoitti:
Ulvonta todellakin johtuu eroahdistuksesta ja koira on koulutettavissa siitä eroon. Harmillista onkin se, että niin monet ihmiset hankkivat koiran perehtymättä tuohon koulutuspuoleen. Eihän koirasta tarvitse kaikkien mitään kilpailuissa pärjääviä tottelevaisuushuippuja tehdä, mutta sen verran pitäisi jokaisen koiranomistajan perehtyä koirien sielunelämään ja kasvatukseen / koulutukseen, että kouluttaa omasta koirastaan yhteiskuntakelpoisen yksilön.
Itsekään en tiennyt koirista juuri mitään sellaisen hankkiessani, mutta onneksi olin innokas oppimaan ja hankkimaan tietoa. Nyt kauhistuttaa ajatellakin, minkälaista voisi elämämme olla, eroahdistukset ja muut, jos en olisi mitään tietoa hankkinut.Minulle on tulossa koiravauva keväällä ja ensimmäiset viikot aion pennun kanssa viettää koko ajan, mutta töitäkin on tehtävä... Minkälaisia vinkkejä voisi löytää yksinolon opettamiseen, vai onkohan tämä väärä areena... No naapureiden mielenrauhaanhan tämä ainakin vaikuttaa. Asun rivarissa, molemmilla naapureilla koirat ja minä en ainakaan ole kuullut minkäänlaista ääntä... Olen päivisin poissa n 6-7 tuntia säännölliseen aikaan. Kasvattaja sanoi että tottuu kyllä ihmisen rytmiin.
- Viivi
pentu tulossa kirjoitti:
Minulle on tulossa koiravauva keväällä ja ensimmäiset viikot aion pennun kanssa viettää koko ajan, mutta töitäkin on tehtävä... Minkälaisia vinkkejä voisi löytää yksinolon opettamiseen, vai onkohan tämä väärä areena... No naapureiden mielenrauhaanhan tämä ainakin vaikuttaa. Asun rivarissa, molemmilla naapureilla koirat ja minä en ainakaan ole kuullut minkäänlaista ääntä... Olen päivisin poissa n 6-7 tuntia säännölliseen aikaan. Kasvattaja sanoi että tottuu kyllä ihmisen rytmiin.
Kannattaa heittää natusia tai puruluu tai aktivointipallo (lelu jota pyöritellessä sen sisältä tippuu ruokaa) tai jokin muu koiralle mieleinen lelu kotoa lähtiessä koiralle. Koiralla on myös hyvä olla turvallinen ja suojaisa nukkuma paikka, johon se voi lähdettyäsi asettua.
Todella mukava vapaapäivä viikolla kun berhandilainen alotti haukunnan ja ulinan kl 05.50 ja jatkoi koko päivän kl.17 asti kunnes emäntä tuli kotia. Päivässä oli 2 puolen tunnin taukoa koira ehkä väsyi mutta niin väsyin minäkin.
Tämä kyseinen hurtta on jatkanut 2kk tätä ulinaa.
Nyt se valitusten myötä on loppunutluojalle kiitos.Muutenkin pitää herätä aikaisin töihin saatikka sitten koirán ulinaan vapaapäivänä. Kyllä ihmisillä pitää olla asumis,- elämisrauha menkööt koiraihmiset sinne missä eivät häiritse 5o:tä muuta ihmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61957- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77871EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101818Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684