HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA.

Paljon viihtyisiä hetkiä olen kanssanne saanut kokea tällä palstalla. Luettuani kohtalon kertomuksia olen tullut hyvälle mielelle. Joskus liikuttunut mukananne. Jouluaaton sää on upea Helsingissä. Pilvien läpi sinertävänä hohtaa auringon valo valkoisesta lumisesta maisemasta. Ollaan ystävällisiä toisillemme.

22

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulun.nautiskelija

      Kiitos Sinulle Arvo aloituksistasi ja leppoisista ketjuistasi 🤗

      Hyvää Joulua, Ihan Parasta 🤩

    • Kiitos kaunis samoin sinulle.

      Täälllä Jyväskylässä satoi äsken pari pientä lumihiutaletta, muuten tyyntä ja rauhaisaa.
      Kotioravani kävi juuri ravistamassa ikkunan takana asuvaa omenapuuta ja puraisemassa lintujen talipalloja, aina kun se käy siinä, loikkaa viereiseen koivuun ja ravistaa mahdottomasti häntäänsä, olen miettinyt kiittääkö tuo vai kiroaako, ei hälle pähkinät kuitenkaan kelpaa.

      Ps. en aina ystävällinen, joskus vähäsen kiukkunen, sillai ihan pikkasen vaan.

      • Parempi harvoin olla kiukkuinen. Silloin voi parantaa tapojaan ja olla ystävällinen seuraavaksi. Täydellistä ei voi paremmaksi saada. Sauna ja aattoilta lastenlasten seurassa odottaa.


    • Bengalitikku

      Samoin hyvää, leppoisaa joulua Sinulle!
      Mahtavan näköistä ulkona!

      • HipHap

        Hyvää joulua vaan kaikille munkin puolesta.


    • Reppu

      Täällä Hangossa olen lähdössä iltavuoroon asiakkaita hoitamaan, asiakkaiden tarpeet eivät jää lomalle, oli sitten joulu tai juhannus. Tuo toivotuksesi " ollaan ystävällisiä toisillemme" on hyvä joka päivä läpi vuoden.

      • Raskaskin työ luistaa parhaiten iloisin mielin. Tuo itselle ja palveltaville hyvän mielen.


    • Hyvää-maanantaita

      Kun katsoo lööppejä niin eipä kovin rauhallisilta vaikuta ihmiset, jotka ovat jääneet lapsena vaille jotakin ja nyt aikuisina seonneet ryntäämällä taistelemaan alennus suklaarasioista kynsin, hampain ja kyynärpäin. Ei helevetti sentään, turha julistaa joulurauhaa (Turku-Åbo), se on mennyt euron tuhlauksen alttarille.
      Joku ilmiö oli havaittavissa täällä itä-pöndelläkin, poikkesin paikallisessa Alkossa tarkoituksena juottaa ruokavieraat ähkyyn. Samassa yhteydessä oleva S-market oli tupaten täynnä jos jonkinlaista hulluhiihtäjää täynnä olevine ostoskärryineen puhumattakaan kuinka piukassa oli piha täynnä autoja. Olisin ostanut maitolitran, ettei tarvitse tapanina lähteä, haloo se jäi suosiolla kun käännyinkin Alkoon. Jätin hullut jonoihinsa.
      Hautausmaalla oli sentään rauhallisenpaa, joskin tasaisen virtana oli kulkijoita sielläkin.

    • Kiitos samoin Arvo.

    • Tuulettaa

      Kävimme haudalla aamupäivällä. Ihanan rauhaisa iltapäivä nyt. Kuuntelimme taitavan trumpetistin ja ison konserttiryhmän tekemän levyn, ostin sen lahjaksi.
      Pihan linnut ja oravat ruokailevat sulassa sovussa, jänis tulee hämärän myötä.

      Oikein Hyvää Joulua Teille kaikille !

    • Vastustan yli-kansoitusta yli kaiken.

      H.

      • Ei-kovin-jouluista

        Ensimmäisen kerran tuhannesta olen kanssasi samaa mieltä.
        Koko afrikka ja arabia maineen pitäisi sterilisoida. Samoin kiina-intia-pakistan jne.
        Auta yhtä, sata syntyy tilalle.


      • Ei-kovin-jouluista kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran tuhannesta olen kanssasi samaa mieltä.
        Koko afrikka ja arabia maineen pitäisi sterilisoida. Samoin kiina-intia-pakistan jne.
        Auta yhtä, sata syntyy tilalle.

        Ovatkohan siis YLE:n vero-rahoilla järjestämät rahan-keräykset tyttö-lapsiemme yletöntä typeryyttä.
        Maksakaa veroillanne ihanat popparimme
        Maksakaa veroillanne koulumme.
        Maksakaa veroillanne perus-tulomme.
        Maksakaa veroillanne koko maailma.
        -
        Te typerät, vanhat aikuiset.

        H.


      • Noh. Mitä olet asian eteen tehnyt muuta kuin mussuttanut ylensyöneenä wiskylasi kourassa?


    • staka

      Paljon jouluisia toivotuksia sekä aloittajalle että muille palstalaisille!

      Minulle nyt sattui 'tällainen' joulu. Ehkä alkaa helpottaa, vaikka diagnoosi ei lie oikea. Amorion on muitenkin lääkkeen nimi. Jospa olo tästä paranee... Yöt eivät ole olleet minulle helliä viime viikkoina, ja päivätkin yhtä piinaa. Silti nyt on joulu ja mieli jopa harras. Toivo on tärkein, ehkä sitä hiukan jo on. Voikaatten te muut hyvin, nauttikaa lumesta ja pitkistä joulupyhistä!

      https://www.youtube.com/watch?v=dZWyHsonTzQ

      • Hyvää Joulua Sinulle ja muillekin.
        Toivottavasti olosi paranee.
        Minulla vähän jännitti, kun oli tutkimus, että sydänkohtauksen mahdollisuus on joulu-aattoiltana suurin. Niin se tuli minullekin muutama vuosi sitten ensimmäinen paha sydänkohtaus jouluaattona puolenyön maissa. Niitä oli joka joulunpäivä, ja minä sinnittelin, että pääsis arkipäivään, ettei pyhinä lääkäriin. Sitten lääkäri teki väärän diaknoosin. Asia on sittemmin hoidettu, mutta nitropurkki käden ulottuvilla, varmuuden vuoksi.
        Lääkärit on ihmisiä, ja tekevät virheitä, kannattaa kysyä toiseltakin lääkäriltä.


      • staka
        k-kotton kirjoitti:

        Hyvää Joulua Sinulle ja muillekin.
        Toivottavasti olosi paranee.
        Minulla vähän jännitti, kun oli tutkimus, että sydänkohtauksen mahdollisuus on joulu-aattoiltana suurin. Niin se tuli minullekin muutama vuosi sitten ensimmäinen paha sydänkohtaus jouluaattona puolenyön maissa. Niitä oli joka joulunpäivä, ja minä sinnittelin, että pääsis arkipäivään, ettei pyhinä lääkäriin. Sitten lääkäri teki väärän diaknoosin. Asia on sittemmin hoidettu, mutta nitropurkki käden ulottuvilla, varmuuden vuoksi.
        Lääkärit on ihmisiä, ja tekevät virheitä, kannattaa kysyä toiseltakin lääkäriltä.

        Kiitos k-kotton! Tauti teki tuloaan pitkään, aina vaan kuvittelin että 'kyllä tää tästä jouluksi...' mutta aattoaamuna oli päivystykseen ihan pakko jo mennä. Hyvä että menin. Lastenlasten jouluilot ja -ilmeet jäi minulta näkemättä, mutta pääasia ettei tauti tarttunut kehenkään läheiseen. Nyt alkaa jo elämä voittaa, ihanaa! Kirkasta kevättä sinulle ja muillekin <3


    • parsinneulanen

      Huomenet Hämeestä!
      Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla,muutama naapuri kuuluu olevan aamuaskareissaan.Sitä hassusti oppii tuntemaan ajan saatossa heidän rutiinin omaiset toimensa.Samat kuviot toistuu ja tietää äänistä päätellen,mitä seuraavaksi.
      Krs-taloissa kun on tunnetusti huonot äänieristeet,ainakin näissä vanhemmissa.

      Pakkanenkin on hellittänyt,enää 3 astetta.Siis ulkoilupäivä metsässä,pitkien honkien katveessa,bussitkaan ei kulje joten matka joulukirkkoihinkin on kilometrien päässä.
      Aattoiltana parsin sukkia ja oikein nauratti että onko pakko kun kaapissa on läjäpäin uusia sukkia.
      Mutta siinä taas tuli edesmennyt äitini mieleen,niin kauan parsitaan kun siitä vielä saa pidettävän.
      ja nyt niillä hipsuttelee vielä koko talven.
      Joten rauhaisaa Joulupäivää lukijoille!

    • Hyvää ja Rauhallista Joulua sinulle myös ja Hyvää Uutta Vuotta 2019. Ilmat lauhtui ja ihanat ulkoilusäätkin hemmottelevat.

    • vanhanaakka

      Huomenta tunturin kupeesta..... täällä ollut erittäin rauhallista vaikka hotelli täynnä..... ei edes lapset ole metelöineet...... suurin osa hotellivieraista brittejä ja heillä näkyy käytöstavat olevan ihan omaa luokkaansa...... enpä olis uskonu että näin rauhallista on..... voisin toistekin jouluni täällä viettää

      • Sielukas aloitus - *olkaamme *hyviä toisillemme----
        Hyvää Joulun jatkoa aloittajalle, toki kaikille palstalaisille myös. Kukin tahoillamme vietämme kauniin kotomaamme tantereella Joulun pyhää juhlaa - eilisen olin yksin täällä eteläisen kaupungin keskustassa. Harvoin niin hiljaiset kadut ovat kuin jouluaattoiltana, luminen maisema avautuu puistoon, kuin puhdistettuna vanhan vuoden lähteä ja uuden alkaa.
        Nyt ilta jatkuu maalla lasten perheiden kanssa -


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe