Omakustanteet e-kirjoina jakoon?

J--K

Miksi omakustanne (tai palvelukustanne) -kirjailijat eivät laita kirjojaan ilmaiseksi sähkökirjana jakoon? Paljon enemmän saisi lukijoita. Itse en ainakaan viitsisi maksaa 10-40€ amatöörin kirjoittamasta kirjasta, josta en tiedä mitään. Ilmaiseksi voisin ehkä vilkaista.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänkäkänkääjä

      Nämä "kustantajat" rahastavat kirjailijoiksi haluavien unelmilla. Painettu kirja on osa sitä unelmaa.

    • kungfutse

      ÖöÖöÖÖöÖöÖöÖööÖÖÖ
      Rahalla saa ruokaa = ruoalla saa rahaa = kirja on ruokaa ?.-kungfutse

      • J--K

        Ihanaa, että on vielä niitä, jotka uskovat tienaavansa omakustanteella (palvelukustanteella).


    • gfhghjhjk

      Mikseivät ihmiset opettele laittamaan omia kirjojaan sähkökirjoina myyntiin eurolla parilla per lukukerta? Itse tekisin niin, siis julkaisisin, jos löytäisin jostain, miten se tehdään, missä teostaan voisi myydä ja miten voisi karttaa työttömyystoimiston rankaisutoimet, jos uskaltaa yritellä jotain.

      Ilmaiseksi olen joitakin kirjojani jo esitellytkin, mutta eihän siinä ole järkeä. Kirjailija kirjoittaa tienatakseen. Kirjailijan työ on ammatti siinä missä muukin. Joillekin se tietysti saattaa olla pelkkä rakas harrastus. Heille aloittajan idea sopii hyvin.

      • Eilkö sinulla ole eläkeläismummoa tai -vaaria, joka voisi toimia bulvaanina? Eläkeläiset voivat ansaita niin paljon lisätuloja kuin pystyvät, ilman että se vaikuttaisi heidän eläkkeensä määrään.


      • J--K

        Pointti oli siinä, että jos julkaisee omakustanteen, ensimmäinen murhe ei varmaan ole miten saa pestyä sillä tienatut valtaisat rahat. Sitäpaitsi ne mummot ja vaarit ja sukulaiset ovat niitä ainoita, jotka sen kirjan muutenkaan ostavat. Ilmaisella sähkökirjalla saisi ainakin lukijoita, ilman että jää häkkivarastoon se 100 kappaletta kirjoja, joita ei saa edes tutuille tyrkytetyksi.


      • Ei vaan pointti on siinä, että jos tienaat 5 euroa kirjoittamisella, niin työkkäri katsoo sinun olevan joku uusi Päätalo ja laittaa sinut ikuiseen karenssiin. Siksi mummon kannattaa ryhtyä vanhoilla päivillään kirjailijaksi.


      • kkkjjjjjjjj
        beetami kirjoitti:

        Ei vaan pointti on siinä, että jos tienaat 5 euroa kirjoittamisella, niin työkkäri katsoo sinun olevan joku uusi Päätalo ja laittaa sinut ikuiseen karenssiin. Siksi mummon kannattaa ryhtyä vanhoilla päivillään kirjailijaksi.

        Saahan työtön tienata 300 e kuussa, että vaikuttaa tukiin. Jos omakustannekirjailija tienaa edes 30 e niin aika hyvin olisi sekin.


      • Minä en luottaisi työkkärin sanaan. Ei ole montaa vuotta aikaa siitä, kun kaikki osuuskuntien ja laskutusfirmojen kautta toimineet ns. "kevytyrittäjät" muuttuivat yhdessä yössä yrittäjiksi. Työkkäri väitti että mikään ei muutu, mutta niin vain iski karenssi ja oli pakko lopettaa työnteko (olin silloin ansiosidonnaisella ja aina korvauspäivien sijasta tein 3-4 kuukautta kestäviä rahakkaita työkeikkoja kevytyrittäjänä). Onneksi löytyi ratkaisu ja löysin firman, jonka kanssa solmin aina tilapäisen työsopimuksen kun teen työkeikan jossain kolmannessa yrityksessä. Olen siis työsuhteessa ja työläisen asemassa eikä työkkäri voi väittää minun olevan yrittäjä.

        Jos ajattelee kirjailijanalkua, joka ei tiedä milloin tilille tupsahtaa 5 euroa tai 301 euroa, niin itse en ottaisi riskiä, vaan tekisin diilin mummon kanssa.


    • NohNoh

      Aloittaja voi näyttää mallia ja esimerkkiä, ja kirjoittaa kirjan meidän muiden luettavaksi, ilmaiseksi.

      • J--K

        Ehkä laitankin. Tuleehan se nyt halvemmaksi kuin ostaa omaa kirjaansa "kustantajalta".


    • Minä julkaisen omia kertomuksiani sähköisesti PDF-muodossa. Muun muassa Word ja LibreOffice pystyy tallentaa suoraan PDF:lle.
      Täältä löydätte minun kertomukseni: http://viihdekomppania.suntuubi.com/
      Kirjoitan omaksi ilokseni ja totta kai muutkin saavat ilomielin lukea niitä jos kertomukseni miellyttää.
      Suosittelen tulevaisuuskertomuksia Uudet ajat ja Sydän tahtoa täynnä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe