Uusia, pieniä, helppoja välipala-

NamNamVälipaloja

herkkuja?

Mitä hyvää ja helppoa voisi syödä välipalaksi?
Mikä maistuu?
Mitä on helppo tehdä?

Minä söin iltapäivällä leipäjuustopalan, jonka laitoin hetkeksi (mikro) uuniin ja lisäsin sitten palan päälle ohuen kerroksen mustaherukkahilloa. Maistui ja tyydytti nälän.

Antaisitteko vinkkejä vähemmän epäterveellisestä pikku-välipalasta, olkaa ystävällisiä.

58

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MelonipalaHoukuttaaJa

Pala melonia voisi maistua. Mikä meloni olisi paras?

• palanenz

Pakastettu meloni

• Minä tykkään hunajamelonista, moni muukin meloni on hyvää, vaan vesimeloni ei maistu miltään.

• Ei-voi-tietää

Eipä ole tullut mietityksi.
      Koska välipalani ovat koostuneet erilaisista kekseistä; domino, jaffa, nyt myös pipareita jne.
      Jopa suolakeksejä silloin tällöin.
      Elikkä välipalaa nuokin.
      Voihan piparin päälle siivuttaa edamia, sulatejuustoa, jopa voita ja meetfurstia.
      Ja kahvia luistoksi.
      Lämmin ruoka kerran päivässä.

• Aurajuusto on piparin kaveri.

• utaret

Että montako muuta ruokailukertaa on päivässä, siis että suuhun menee muuta kuin puhdasta vettä, aika oleellista, ja mikä tämän välipalatarpeen varsinaisena syynä on, jokin sairaus vaiko huonosti suunnitellut ateriat tai pelkästään mieliteko?

• utaret

Ehdottaisin sitten puuroa.

• AloittajaJatkaa-Vastaa

Aamupala/aamiainen
      Lounasaikaan välipala/lounas
      Päivällinen
      Ja pienen pieni iltapala

Piparin päälle voisin laittaa viipaleen sinihomejuustoa.

• töött

- pieni annos vaniljajäätelöä ja pakasteesta omenalohkoja tai marjoja kuumennetuna joukkoon--tai vähän vaniljajukurttia ja grahamkeksinmuruja.

• suumakiaks

Pähkinöitä, manteleita, sekaan jäisiä tyrnimarjoja.

• HyväOloTulee

Kasvissalaattia, voileipä, jonka päälle paistetaan muna, keltuainen jätetty ihan vähän löysäksi, jälkiruoaksi pakastemustikoita ja jogurttia. - Tyrnpannacotta olisi vielä parempi vaihtoehto, mutta se on kadonnut markkinoilta.

• Ei koskaan ainakaan joku kaupallinen kyhäelmä.

H.

• henrjii

Vesilasi ja lumipallo

• henrjii

Pasivelli, sekaan voi silputa kuivatettuja viikunoita

• mitäon

Kysyisin mitä on "Pasivelli"?????

• henrjii

kauranryynien sekaan kaaretaan maitoa, ja lisätään
        intiaanisokeria tai hunajaa

• Bengalitikku
        henrjii kirjoitti:

Kaurapuuroon voisilmiä ja rusinoita aamupäivällä.

Joululimppuviipale ja rommirusinajuustoa päälle.

Päärynät.

• ö-Öö
        henrjii kirjoitti:

Outo nimi

Tuttu eväs, tosin teen kylläkin eloveenahiutaleista. Pitääkin joskus kokeilla hunajaa, mä laitan yleensä tavallista sokeria. Joskus laittanut marjoja, toimii sekin. Hmm, jokin mehukin vois toimia. Oikeestaan simppeliä mysliä.

=DW=

• utaret

Tuollaista nimeä en ole koskaan kuullut, täytyy olla jotain murretta, mutta lienee kuitenkin samaa skottilaista alkuperää johon lisätään myös viskiä, cranachan, meikäläiselle kelpaa enempi riisuttu versio, pelkästään kuohukermaa ja kaurahiutaleita raakana ilman mitään kommervenkkeja.

• Kaura.tiellä.pitää
        henrjii kirjoitti:

Pasivelli on Pohjanmaalla Jätkänvelliä. Kylmä maito, sokeri ja kaurahiutaleet. Siskonpoika söi kotona vain sitä vuoden (toki söi kouluruoan). Tuli siitä terve ja kaksosiin asti sikiävä mies, vaikka äiti oli huolissaan yksipuolisuudesta.
        Tästä samaisesta pojasta; oli aina liian laiha ja neuvolassa päivittelivät kun ei painon puolesta ulotu käyrille. Meni sitten armeijaan ja lihoi viitisen kiloa. Iloitsi: äiti nyt olen kerrankin käyrillä.

• ö-Öö kirjoitti:

Outo nimi

Tuttu eväs, tosin teen kylläkin eloveenahiutaleista. Pitääkin joskus kokeilla hunajaa, mä laitan yleensä tavallista sokeria. Joskus laittanut marjoja, toimii sekin. Hmm, jokin mehukin vois toimia. Oikeestaan simppeliä mysliä.

=DW=

Kauramokora.

• Paloma.se

Papaija ja ilmakuivattu kinkku (jamon serrano tai prosciutto)
      Hedelmäsalaatti tropiikin hedelmistä.
      Pitaleipä tonnikalasalaatilla.

Meillä olisi tänään tarjolla vadillinen yliviikollista kotonagraavattua lohta. Tarvii tutkia ensin että onkohan syötävää. Kinkut ja paahtopaistit on nyt siivutettu (koneella) ja pakastettu rasioissa, joten ruokaa saa nopeasti ja vaivatta tai sitten voileiville päällysteeksi. Maitoa ja perunoita tarvii varmaan käydä hakemassa kaupasta saakka. Ulkona on täysin pääkallokeli ja tuulee edelleen 12 metriä sekunnissa. Onneksi on sähköt ja auton voi peruuttaa niin lähelle rappuja että pääsee muutamalla askeleella sisään.

• tupessa

Oi, olet niin fiini, että teillä on oikein siivutuskone.

Tämä palstarahvas vuolee puukolla lohkoja kinkusta.

• bessie-----
        tupessa kirjoitti:

Puhu itsestäsi vain. Otin juuri pakastimesta 2 viipaletta kotitekoista vuokaleipää ja 2 siivua kinkkua, molemmat viipaloitu/siivutettu omalla koneella. Viipalointikoneen olen aikoinaan hankkinut koska pidin sitä järkevänä, aikaa ja vaivaa säästävänä ja jopa erittäin tarpeellisena hankintana ja sellaiseksi se on osoittautunutkin.

• ö-Öö
        tupessa kirjoitti:

Siivutuskoneesta

Hah, meitsikin niin fiini, sellainen mullakin. Sille oli aikanaan käyttöä, nyt jossain kai komerossa. Aikanaan ostettiin makkarat pötkinä, juustot tankoina tms ja just pakastettiin, siipalekone oli ihan kätevä, sai tasaista kamaa helposti. Nykyisin pärjää ihan hyvin kelvollisella keitiöveitsellä. Eikä ole pahemmin pakastimelle käyttöä, arkku myyty ajat sitten ja nyt ollut suunnitelmissa hävittää toi matala kaappipakastin, jahka jääviileäkaapin tilalle saapi jenkkikaapin ostetuksi.

Noin fiineilystä, jostain syystä kertynyt turhan paljon kaikenlaisia ja täysin tarpeettomia kodinkoneita. Jostain tuli hittovieköön lahjaksi joskus shampanjavispiläkin. Maapallon järjettömin keitttiökone.

En kuitenkaan siipalekonetta pidä turhana, voi sille on käyttöä, ihan kätevä kampe, jos tarvii. Paistit ja kinkut leikkaan kuitenkin mieluiten veitsellä.

=DW=

• tupessa
        bessie----- kirjoitti:

Puhu itsestäsi vain. Otin juuri pakastimesta 2 viipaletta kotitekoista vuokaleipää ja 2 siivua kinkkua, molemmat viipaloitu/siivutettu omalla koneella. Viipalointikoneen olen aikoinaan hankkinut koska pidin sitä järkevänä, aikaa ja vaivaa säästävänä ja jopa erittäin tarpeellisena hankintana ja sellaiseksi se on osoittautunutkin.

Itsestänihän minä puhuin. Tämä palstarahvas "osoitan peukalolla rintaani".

Puukko on muuten appivainaaltani perimä.

• tupessa
        ö-Öö kirjoitti:

Siivutuskoneesta

Hah, meitsikin niin fiini, sellainen mullakin. Sille oli aikanaan käyttöä, nyt jossain kai komerossa. Aikanaan ostettiin makkarat pötkinä, juustot tankoina tms ja just pakastettiin, siipalekone oli ihan kätevä, sai tasaista kamaa helposti. Nykyisin pärjää ihan hyvin kelvollisella keitiöveitsellä. Eikä ole pahemmin pakastimelle käyttöä, arkku myyty ajat sitten ja nyt ollut suunnitelmissa hävittää toi matala kaappipakastin, jahka jääviileäkaapin tilalle saapi jenkkikaapin ostetuksi.

Noin fiineilystä, jostain syystä kertynyt turhan paljon kaikenlaisia ja täysin tarpeettomia kodinkoneita. Jostain tuli hittovieköön lahjaksi joskus shampanjavispiläkin. Maapallon järjettömin keitttiökone.

En kuitenkaan siipalekonetta pidä turhana, voi sille on käyttöä, ihan kätevä kampe, jos tarvii. Paistit ja kinkut leikkaan kuitenkin mieluiten veitsellä.

=DW=

Senkin hienoheöma ;)

Puukolla veistetty kinkkusiivu on sopivan paksu. Sinappia päälle. Ei ole muuten Dijonia (loppui), on karkeaa Kotisinappia, joka sopii kinkulle kuin luunappi otsaan.

Munillekin sulla on varmaan mandoliinileikkuri.

• bessie-----
        ö-Öö kirjoitti:

Siivutuskoneesta

=DW=

Saadakseni mieleistäni (ja muillekin mieleistä) ruokaleipää minun on leivottava itse. Hyvää leipää tietysti saa kaupastakin, mutta ei niin vähäsuolaisena kuin haluaisin. Pidän myös siitä, että porkkanaleivässä on runsaasti (enemmän kuin vain nimeksi) porkkanaa tai mitä nyt milloinkin. Lisäksi kaupan vaaleissa ruokaleivissä yleensä on (minun mielestäni) liikaa vehnäjauhoja, minä laitan niitä vain sen verran kuin hyvän lopputuloksen kannalta ajatellen on tarpeen, aina en ollenkaan. Sen harvan kerran kun tekee mieleni ihan valkoista leipää, kaupan leipäkin kelpaa. Ruisleipää en itse leivo. Nykyäänkin, vaikka leivonkin enimmäkseen vain itselleni, leivon vähintään 3 isoa vuokaleipää kerralla. Aika työ olisi niitä käsin viipaloida.
        Myös leivän päällysteet teen itse. Välttelen suolaa ja nitriittejä ja turhia aineita, enkä pidä siitäkään, että joudun kuivaamaan ostoleikkeleet ennen kuin pystyn niitä syömään. Possun ulkofilettä saa aina melko edullisesti ja aika ajoin hyvällä tarjoushinnalla. Aiemmin ostin usein kaksikin kokonaista ulkofilettä kerralla kun menekkiä oli ja uuniin mahtui. Nykyään vain yhden, mutta olisi siinäkin siivuttamista jos käsin pitäisi. Usein teen myös murekkeen tai kaksi ja koneella nekin siivutan/viipaloin.

• Paloma.se
        tupessa kirjoitti:

Siivutuskone on uusi hankinto ja siksi varmaan sen mainitsinkin. Olin ostamassa ja mainitsin asiasta tyttärelle joka sanoi että älä osta saat minun. Me siivutamme sillä vain kerran vuodessa, joulukinkun. Minä ostan usein paahtopaisteja ja sian ulkofileitä, kalkkunanrintaa jne. ja valmistan mielelläni kotona, omilla mausteilla ja ilman lisäaineita; ylijäänyt liha on hyvää voileivän päällä ja sitä voi käyttää muuhunkin ruuanlaittoon, mutta se on hyvä siivuttaa ennen pakastamista. Erittäin käytännöllinen ja tarpeellinenkin meidän oloissa; vähemmän kaupan leikkeitä ja vähemmän muoviroskaa. Ilkeä tiskata.
        Seuraavaksi kokeilen tyttären tänne kantamaa leipäkonetta. Tarvii pitää vain mielessä että hänen minulle lahjoittamat kodinkoneet ovat usein vain "lainassa".

• ö-Öö kirjoitti:

Siivutuskoneesta

=DW=

Minunkin siivutuskoneeni on jossain komeron perukoilla.
        Käytin sitä aika paljon silloin kun se tuli hankittua.
        Sain lehtitilauksen kytkykauppana veitsen. Ajattelin että ei noilla tee mitään. Yllätyin iloisesti kun kerran kokeilin sitä, oli paras veitsi mitä minulla on ollut. Pysyy terävänäkin, ei tarvitse jatkuvasti teroittaa. Saa ohuita siivuja kinkusta, jopa suoraan pakkasesta otetun kimpaleen saa viipaloitua, jäinen pullapitko on helppo siivuttaa ym..
        Olen nähnyt tv-kokeilla samanlaisia veitsiä. Veitseen kiintyy, olen kuin kädetön jos oma veitseni ei ole saatavilla ruokaa laittaessa.

• tupessa
        Paloma.se kirjoitti:

Siivutuskone on uusi hankinto ja siksi varmaan sen mainitsinkin. Olin ostamassa ja mainitsin asiasta tyttärelle joka sanoi että älä osta saat minun. Me siivutamme sillä vain kerran vuodessa, joulukinkun. Minä ostan usein paahtopaisteja ja sian ulkofileitä, kalkkunanrintaa jne. ja valmistan mielelläni kotona, omilla mausteilla ja ilman lisäaineita; ylijäänyt liha on hyvää voileivän päällä ja sitä voi käyttää muuhunkin ruuanlaittoon, mutta se on hyvä siivuttaa ennen pakastamista. Erittäin käytännöllinen ja tarpeellinenkin meidän oloissa; vähemmän kaupan leikkeitä ja vähemmän muoviroskaa. Ilkeä tiskata.
        Seuraavaksi kokeilen tyttären tänne kantamaa leipäkonetta. Tarvii pitää vain mielessä että hänen minulle lahjoittamat kodinkoneet ovat usein vain "lainassa".

Ei ollut tarkoitus pilkata. Pakko myöntää, että mielikuva pikkurilli pystyssä fiinistä Palomasta siivuttamassa kinkkua huvitti. Itse hetkeä aikaisemmin vuolin kinkusta palan puukolla. Kinkkukaan ei alunperin ollut oma, vaan pojan perhe toi toissapäivänä. Olivat töiden takia paistaneet kinkun vasta uudenvuoden aattona.

Itsellä enää vain pieni pakastinosio jääkaapin yhteydessä. Mitä sitä yksineläjä paljolla.

Kaikki keinot sallittuja muovijätteen vähentämiseksi.

• Paloma.se
        tupessa kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus pilkata. Pakko myöntää, että mielikuva pikkurilli pystyssä fiinistä Palomasta siivuttamassa kinkkua huvitti. Itse hetkeä aikaisemmin vuolin kinkusta palan puukolla. Kinkkukaan ei alunperin ollut oma, vaan pojan perhe toi toissapäivänä. Olivat töiden takia paistaneet kinkun vasta uudenvuoden aattona.

Itsellä enää vain pieni pakastinosio jääkaapin yhteydessä. Mitä sitä yksineläjä paljolla.

Kaikki keinot sallittuja muovijätteen vähentämiseksi.

Meillä on kaksi aikuista miestä huushollissa joista vanhempi on armoton leivänpäällysteiden kuluttaja; on salamit, metwurstit, ilmakuivatut, saunapalvatut, savustetut jne jne. makkarat, kinkut ja juustot aina valmiina leikkelevadilla, joten vaikka siivutuskone ei ole koko aikaa käytössä niin kyllä se tarpeellinen on.
        Mutta se pikkusormipystyssä fiini Paloma siivuttamassa koneella on fantasiaa; meitä tarvitaan kaksi, koska tyttäreni kone on kevyttä sarjaa ja siitä on hyvä pitää kiinni ettei kovasti liiku tiskipöydällä samalla kun toinen siivuttaa. Moottoriakin on pidettävä päällä nappia painaen koko ajan siivuttaessa. Terä siinä on julmettu ja on oltava kohtalaisen varovainen. Yksikään sormi ei jouda vipattamaan pystyssä :))

• testattu-on
        Paloma.se kirjoitti:

Meillä on kaksi aikuista miestä huushollissa joista vanhempi on armoton leivänpäällysteiden kuluttaja; on salamit, metwurstit, ilmakuivatut, saunapalvatut, savustetut jne jne. makkarat, kinkut ja juustot aina valmiina leikkelevadilla, joten vaikka siivutuskone ei ole koko aikaa käytössä niin kyllä se tarpeellinen on.
        Mutta se pikkusormipystyssä fiini Paloma siivuttamassa koneella on fantasiaa; meitä tarvitaan kaksi, koska tyttäreni kone on kevyttä sarjaa ja siitä on hyvä pitää kiinni ettei kovasti liiku tiskipöydällä samalla kun toinen siivuttaa. Moottoriakin on pidettävä päällä nappia painaen koko ajan siivuttaessa. Terä siinä on julmettu ja on oltava kohtalaisen varovainen. Yksikään sormi ei jouda vipattamaan pystyssä :))

Laita märkä rätti koneen alle, nin pysyy paikallaan.

• bessie-----
        testattu-on kirjoitti:

Laita märkä rätti koneen alle, nin pysyy paikallaan.

Suosittelen silikonialustaa tuohon tarkoitukseen. Itselläni on koiran ruoka- ja vesikuppien alle laitettavaksi tarkoitettu silikonimatto enemmän tai vähemmän pysyvästi tuossa keittiön työtasolla. Pienempiä ja ehkä nätimpiäkin silikonialustoja laatikosta löytyisi ja kaikki ne hoitavat varsinaisen hommansa erinomaisesti, mutta tuo toimii myös esim. kattiloiden ja leikkuulautojen kuivausalustana.

• utaret
        mielikki.mummo kirjoitti:

Sain lehtitilauksen kytkykauppana veitsen. Ajattelin että ei noilla tee mitään. Yllätyin iloisesti kun kerran kokeilin sitä, oli paras veitsi mitä minulla on ollut. Pysyy terävänäkin, ei tarvitse jatkuvasti teroittaa. Saa ohuita siivuja kinkusta, jopa suoraan pakkasesta otetun kimpaleen saa viipaloitua, jäinen pullapitko on helppo siivuttaa ym..
        Olen nähnyt tv-kokeilla samanlaisia veitsiä. Veitseen kiintyy, olen kuin kädetön jos oma veitseni ei ole saatavilla ruokaa laittaessa.

Huonokätiselle semmoinen veitsi on kätevä, jossa kahva on ylöspäin, leikkausvoiman saa käsivarresta.

• tupessa
        Paloma.se kirjoitti:

Harmi, että vesitit mielikuvani :)

Minulle on nyt yksineläjänä tullut brutaaleja syömätapoja. Jos käyttäisin maitotuotteita saattaisin hörpätä piimää suoraan purkista ja pyyhkäistä suupielet kädenselkämykseen ;)

Enää puuttuu läppäkorvakarvalakki, niin menisin mielensäpahoittajasta ulkonäöllisesti.

• uudeks

Pitää ihan kysästä että onko se sinun lempiveitsi sellanen keraamisella terällä oleva. <<olen sellaisen hankkimista suunnitellut kun joku kehui sen pysyvän terävänä.

• uudeks kirjoitti:

Pitää ihan kysästä että onko se sinun lempiveitsi sellanen keraamisella terällä oleva. <<olen sellaisen hankkimista suunnitellut kun joku kehui sen pysyvän terävänä.

On minulla keraamisella terälläkin oleva veitsi, sekin on oikein hyvä.
        Tämä on terästä ja raskastekoisempi, olen nähnyt samanlaisia telkkarissa kokkiohjelmissa.

• uudeks kirjoitti:

Veitsi on ihan samanlainen kuin linkissä näkyvä, ominaisuudetkin varmaan samat. Mutta varmasti halvempi koska sain sen lehtitilauksen yhteydessä. On ollut käytössä pari vuotta, on kuin uusi.

https://www.kitchentime.fi/fi/p/japanilainen-kokkiveitsi-kasumi-18cm-28398467?utm_source=shopalike.fi&utm_medium=referral&utm_campaign=shopalike-click&utm_content=10048807&utm_term=Hem och trädgård > Kök och matsal

• uudeks

Veitsi on ihan samanlainen kuin linkissä näkyvä, ominaisuudetkin varmaan samat. Mutta varmasti halvempi koska sain sen lehtitilauksen yhteydessä. On ollut käytössä pari vuotta, on kuin uusi.

https://www.kitchentime.fi/fi/p/japanilainen-kokkiveitsi-kasumi-18cm-28398467?utm_source=shopalike.fi&utm_medium=referral&utm_campaign=shopalike-click&utm_content=10048807&utm_term=Hem och trädgård > Kök och matsal

No hepsansaa... Sinulla onkin oikein järeä väline käytössä! Jo vain tuolla palasiksi saa mitä vaan. Hyviä kokkailuita sinulle !

• ö-Öö

Hmm

Japanilainen kokkiveitsi. Mallia santoku. Toi kuvan kamasi näyttäis olevan kerrosmetallia. Ei kuitenkaan damskus. Damaskus kallista kamaa, se vähän kuin torttutaikina, elikkäs taottu, käännetty, taottu... Eri kovuuksia terässä, kovimmasta pehmeimpään, ulospäin. Net aika kalliita, koska kalliita tehdä. Maksavat useemman satasen. Komeita kuvioita terissä ja yleensä vaan kehutaan.

Mulla on santokuveitsi ykkösveitsenä. Merkkiä Sanelli. Se on sellainen tavisravintolakokin veitsi. Vihree muovikahva, Mutta malliltaan siis santoku, eli tollasen kokonen ja näkönen. Ja hyvä terä, ei notku, kovakin, helppo terottaa. Veistä pitää terottaa, muutenhan se on tylsä. Hinta reilusti alle satasen. Mulla muutama Sanelli, mutta pari ihan ok Fiskarssin samannäköistä puukkoakin, Ne tosin ei kovin hyviä, notkeet ja ohuet terät, taipuvat ja jatkuvasti pitää terottaa. Kuitenkin, ei juuri normi kokinveistä tule käytetyksi, sntokun muotoinen vaan mun mieleen.

Mun veitsissä normaalihionta, menee teroittimella, tahi liipalla ihan helposti. Aidoilla japsiveitsillä jonkinlainen ovaalihionta, jonka kunnossapitäminen sitten työläämpää. Lisäks oikeet japsiveitset herkkiä. Siis kun kalautat jäistä lihaa, tahi tippuu lattialle, se siitä veitsestä. Terät todella kovaa kamaa sydämeltään, ei taivu, ei kestä kolautella. Niin ja terä kai yleensä hiottu jommankumman kätiseksi, onnistuu ohuet siipaleet...

Pitkään salaa himoinnut jotain "oikeeta" japanilaista veistä. Tahtovat siis maksaa, ei ole raskinut ostaa. Hö tosi "laadukas" damaskusjapsi voi maksaa tonnin. Noh, nykypuukoilla mennään, ihan ok.

Öf, lopetan keittiveitsiaiheiset jorinani tähän.

=DW=

• ö-Öö

Savulohipipari

Mä en juuri makeita syö, toi silleen semimakee. Aikanaan hikiällä oli kauppias, joka oli innostunut kalanmyymisestä ja se jostain hommas tollasia myyntiin. Piparitaikinan päälle savulohta ja sitten paistettu. Oletan helppoja tehdä itekkin. Vähän sama idea, kuin homejuustopiparissa, suola/makee.

Ite yleensä suosin välipalana kylläkin lenkkimakkaraa, kylmänä, ketsuppia päälle. Perjantaisin usein sushia, sitä saa hyvin tavallisistakin kaupoista, ei tosin hankalaa tehdä itekkään, kunhan riisi kelvollista.

Kandee kokeilla lohipipareita, ylltättävän toimiva kombo.

=DW=

• lihaskuntoa

Pieni protskuvälipala on keitetty kananmuna. Hyvä eväänäkin.

Ihana myräkkä ulkona. Tuli reippailtua kuitenkin liki puoltoista tuntia. Joten siksi tuota protskua suosittelen.

• Imeskelen raidallisia karkkikeppejä, yksi kestää jopa puoli tuntia.

• "Anceli"

Yllättävää.
        Minäkin imeskelin niitä 3 tuntia sitten.
        Kaksin-kappalein ihan.
        Eivät ne ihan Suklaan kanssa kilpaile.
        En löytänyt niistä tuote-selostettakaan..
        -
        Mutta jotain niisä oli/on...
        Joku taika.
        Vanhus, sulata sauvasi tms.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Yllättävää.
        Minäkin imeskelin niitä 3 tuntia sitten.
        Kaksin-kappalein ihan.
        Eivät ne ihan Suklaan kanssa kilpaile.
        En löytänyt niistä tuote-selostettakaan..
        -
        Mutta jotain niisä oli/on...
        Joku taika.
        Vanhus, sulata sauvasi tms.

H.

Ai hurja, tokko ovat ihan samanlaisia.
        Nämä ovat piparmintun makuisia, puna-valko-raidallisia.
        Ei tuollaisiin herkkuihin tarvitse tuoteselostetta laittaa, niitä ostetaan vain jouluksi ja imeskellään niin kauan kuin satsi kestää.
        Pitäisiköhän vetäistä vielä yksi ja makustella tuntuuko taikavoimia.

• Anceli kirjoitti:

Ei tuollaisiin herkkuihin tarvitse tuoteselostetta laittaa, niitä ostetaan vain jouluksi ja imeskellään niin kauan kuin satsi kestää.

"Anceli"

Kui mie sit vertailisin?
        Minä ostan viikon-loppuna ale-Suklaatia.
        Kerron sitten nauttiessani miten lukijoittenikin pitää sulamisestaan tuntea.
        Sikäli kun rasiassa on joku erityisen herkullinen muotoilu.
        Teillä pitäisi nyt ehkä Lumettaa runsaasti.
        Siekö pyllähtelet Myyrille pesä-paikkoja?
        Pusi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Kui mie sit vertailisin?
        Minä ostan viikon-loppuna ale-Suklaatia.
        Kerron sitten nauttiessani miten lukijoittenikin pitää sulamisestaan tuntea.
        Sikäli kun rasiassa on joku erityisen herkullinen muotoilu.
        Teillä pitäisi nyt ehkä Lumettaa runsaasti.
        Siekö pyllähtelet Myyrille pesä-paikkoja?
        Pusi.

H.

No just, sie tekaisekin joku imelä suklaa-aiheinen riimi tyttösille iloksi ja nautinnoksi.
        Miekii saatan lukaista, jos kerkiän, kun lähen huomenna vähän humpsuttelemaan.
        Kaks kertaa olen hiihtänyt, kaks kertaa mennyt nurin, hyvin sujuu ja lunta on riittävästi.

• lähespelkkääsokeria
        Anceli kirjoitti:

Polka makeiset sisältää sokeria, glukoosisiirappa ,piparminttuaromia ja väriainetta

• lähespelkkääsokeria kirjoitti:

Polka makeiset sisältää sokeria, glukoosisiirappa ,piparminttuaromia ja väriainetta

Kyllä mummon masuun muutama piparmintunmakuinen karkki mahtuu.
        Kunhan ei tavaksi tule.

• tööttt

--- marjapuuroa puutarhamarjoista -ryyneinä riisiä ja kauraa - loraus arkiruokakermaa annokseen - jokseenkin hyvältä maistuvaa - samalla kertaa kun pakastearkkuun syntyy lisätilaa ........

• hytinäx1

Omenakiisselin tapainen , tässä reseptissä kahdelle
      600 gr omenia kuoritaan ja paloitellaan
      1 dl vettä
      1 rkl sokeria
      omenat kattilaan veden ja sokerin kanssa, kiehuta omenat pehmeiksi noin 5 minuuttia
      Sekoita 2 teelusikallista perunajauhoja yhteen ruokalusikalliseen vettä, lisää omenaseokseen sekäsekoita ja kiehauta seos.
      Anna ässehtyä hieman ja tarjoa kiisseli maidon kanssa (6 dl maitoa yhteensä)
      Syö voileivän kanssa jos suurempi hiuka.

• Onpas teillä isot välipalat, meikäläisellä tuollaiset vastaavat jo ateriaa.

Kreikkalainen jogurtti (pieni) ja hedelmä, riittävät, kuppi cafe con leche riittävät.

• Yksinkertaisesti.hyvää

Sekoitan luonnonjugurttia tai piimää, isoja täysjyväkaurahiutaleita, vehnänleseitä, paloitellun yhden ruisleipäviipaleen ja auringonkukansiemeniä. Laitan jääkaappiin muutamaksi tunniksi tai yön yli. Lisään omatekoista vähäsokerista omenahilloa, pakastemarjoja ja hieman kylmäpuristettua öljyä. On nälkää pitävä väli- tai aamupala.

• Heikunkeikku

Toissapäivänä ostin lohen. Fletasin sen päälle ja alle merisuolamurenoa, hirmusti tuoretta tilliä, sokeria tietysti myös sekä sitruunapippuria, valkopippuriakin. Kääräsin tiukasti kääreeseeen ja pistin painoja päälle.
      Kieli pitkällä oon odottanut sen valmistumista ja tänään vihdoinkin sain kieleni vedettyä sisääni, kun aloin leivän päälle lohta kasaamaan. Keko korkea.
      Himosti söin. Kohta luulen, että himoni palajaa ja meen jääkaapille sitä taas hakemaan.

Yks hyvä, maukas namskutaraaraa-välipala on kukkakaali.
      Semmosenaankin voi narskuttaa, mutta aivan fantastisen hyvää on, kun leikkaa kukkakaalista sopivia siivuja ja paistaa rautapadassa ne kivan ruskeaksi ja krappevaksi. Aivan joo joo joo, niin on hyvää. Porkkanakin on paistettuna namskutaraaraa. Hieman sokeria porkkanoille. Se on must-juttu.

• ö-Öö

Riimihärkä

Tai yleensä suolaliha itellä suositumpaa, en oikein pidä punaisesta kalasta. asiallista lihaa, ei liian paksuna palasena suolaan, pippuriin, painon alle jääkaappiin. Seuraavana päivänä pakastimeen ja joitamien tuntien jälkeen siipaloidaan läpinäkyviksi siipaleiksi. Siipalointia ei voi tehdä siipalointikoneella, ei saa tarpeeksi ohutta.

Pakko mainita tönkkösuolattu läski, nam,nam. Eli siankylkeä palasiksi, upotetaan merisuolaan, kylmään. Muutaman päivän päästä saapi sitten suolukkaa ruisleivän päälle :D

Nojoo, perinnekamaa, kohta kai aletaan keskusteleen hapattamisesta. Hapankaali muuten toimii ruuanlaitossa hienosti, ei sitä aina tarvi syödä kylmänä makkaran kanssa. Marskinpataan esim kuuluu ehdottomasti hapankaali....

Joh, kaalipatakin hyvää välipalaa. Näissä välipalajutuissa ideana, ei tarvi kokkaamista, kaapista nopeesti suuhun. Eli einestä, hedelmää, snakkia, kompiaista. Mä ostan joitakin välipalajuttuja, mainitaan nyt ruissipsit. joopa ruissipsiä ja jotain sulatejuustoa, helppoa, nopeeta ja hyvää. Ei pidä unohtaa eineslihapullia....

=DW=

• kevytkenttälounas

Otetaan ranskanleipä ja halkaistaan se kahtia,
      Puoliskoille mätetään kilo meijerivoita ja 800 grammaa Emmentaalijuustoa.
      Lisätään täytteeksi vielä kokonainen HK:n lenkkimakkara, 6 siivutettua tomaattia, keskikokoinen kurkku viipaloituna, sinappia ja ketsuppia, 4 paistettua kananmunaa ja 500 grammaa kalkkunaleikettä.

Mausteeksi voi vielä laittaa puoli tuubia majoneesia, pari kauhallista perunamuussia ja lauantaimakkaran siivuja.
      Tämän kyytipojaksi kun valitsee litran kokkelipiimää ja 1,5 litraa keltaista Jaffaa, niin nukkuu yönsä makeasti täydellä mahalla.

Ja seuraavana aamuna ei ole hetikään niin nälkä, joten päivä lähtee pehmeästi käyntiin.

• NiinSeKäy

Aioin ensin kirjoittaa, että "vattua ja viikunaa", mutta sitten tulin lähes järkiini enkä kirjoittanut. Raejuustoa, sipulia, tomaattia, oliivia, suolakurkkua ja (feta-) salaattijuustoa kun sekottaa, niin hyvä tulee. Punaviini sopisi hyvin juomaksi, mutta se loppui jo eilen illalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe