Läppärissä tänään haastava juotostyö

16

116

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fluksiflaksi
      • jckdskgsdg

        Kaikki komponentit ei kestä tinan sulamislämpöä. Ne ehtii palaa, ennenkuin tina sulaa kuumassa paistinuunissa.
        Valmistuksessa käytetään tinakylpyä, joka etenee nopeasti .


      • kestäväthyvin
        jckdskgsdg kirjoitti:

        Kaikki komponentit ei kestä tinan sulamislämpöä. Ne ehtii palaa, ennenkuin tina sulaa kuumassa paistinuunissa.
        Valmistuksessa käytetään tinakylpyä, joka etenee nopeasti .

        Emolevyllä olevat osat kestävät uunin. Hoidan työkseni oikeaa reflow-uunia. Vuosituhannen alkupuolella saimme käyttää vielä lyijyllisiä tinoja, ja silloin lämpötilat olivat matalampia. Läpiladottavat osat juotetaan aaltojuotoslinjalla, mutta tavallisissa emolevyissä ei sellaisia ole. Tehoelektroniikan levyt kuten taajuusmuuttajat menevät lopuksi aaltojuotoksen kautta, mutta pintaliitoskomponentit uunitetaan niihinkin ennen sitä.


    • uiyuiyui

      Tuus Sagirattius takaisin sheriffiksi. Täällä on on yksi linux-vajakki terrorisoinut palstan piloille. Parasta aikaa oli kun valvoit täällä järjestystä.

      • viuvioviu

        Lisäksi täällä on "siljoona" Windows-vajakkia sotkemassa kaikkia keskusteluja.


      • srtywryery

        Ei ole "Windows-vajakkeja". Sillä jos sinuun verrataan, muut ovat kaikki neroja.


      • viuvioviu
        srtywryery kirjoitti:

        Ei ole "Windows-vajakkeja". Sillä jos sinuun verrataan, muut ovat kaikki neroja.

        Hyvin huomaa Windows-vajakin tyhmyyden koska siirtyi heti henkilökohtaisiin nimittelyihin eikä raukka edes osaa kohdistaa kommenttejaan.


    • helpompi-vaihtaa

      Helpompi kyllä vaihtaa koko antennisysteemi tai vaikka koko näyttöelementti, kuin tuollainen mikroskooppinen juottaminen.

      • juottamatta

        Mikä näyttöelementti?
        Helpompaa on jättää repimättä irti Wlan-moduulille tuleva liitin piuhasta sillä sehän tuo kai on.


      • helpompi-vaihtaa
        juottamatta kirjoitti:

        Mikä näyttöelementti?
        Helpompaa on jättää repimättä irti Wlan-moduulille tuleva liitin piuhasta sillä sehän tuo kai on.

        Näyttöelementti on kannettavan tietokoneen elementti, sisältäen näytön kuoret, näyttöpaneelin, antennit johtoineen, näyttökaapelin, mahdolliset kamera- ja mikrofonikaapelit, yms.

        Todellakin melko mämmikoura pitää olla että ne antennipiuhat ja niiden liittimet saa särettyä.


      • helpompi-vaihtaa kirjoitti:

        Näyttöelementti on kannettavan tietokoneen elementti, sisältäen näytön kuoret, näyttöpaneelin, antennit johtoineen, näyttökaapelin, mahdolliset kamera- ja mikrofonikaapelit, yms.

        Todellakin melko mämmikoura pitää olla että ne antennipiuhat ja niiden liittimet saa särettyä.

        Kyseisen läppärin historia on hieman hankala selitettäväksi. Joka tapauksessa kun kannettava saapui reissultaan niin kollega huomasi testeissä ettei langaton verkko ole käytettävissä. Jatkoselvityksessä selvisi että jostain syystä wlankortin toinen kaapelin pää oli irti ja liitin kadoksissa. Lopulta se löytyi koneen sisuksista. Siinä vaiheessa lupasin auttaa ja kokeilla juottamista. En ollut varma onnistumisesta mutta kyllähän se näköjään onnistui ja toimii.
        Se miksi se oli irti niin on täysi mysteeri. Jostain syystä tykkään tuommoisista haasteellisista juotoshommista. Muutamia kertoja olen liitoksistaan revenneen usbtikun tiedot pelastanu korjausjuotoksella.


    • koaksiaali

      Se johtohan on eristeineen n. millin paksuinen koaksiaalikaapeli. Miten ihmeessä sen sisäjohdon saa muka ensin juotettua.

      • Ei saakkaan. Alunperin puristusliitos mutta oli kuitenkin senverran auki että sai työnnettyä paikoilleen. Tietoinen riski mutta tuntui toimivan.


      • luuloharhaako
        SagittariusM-61 kirjoitti:

        Ei saakkaan. Alunperin puristusliitos mutta oli kuitenkin senverran auki että sai työnnettyä paikoilleen. Tietoinen riski mutta tuntui toimivan.

        Niitä antennijohtoja on kaksi. Mistä tietää että se korjattukin toimii, ettei ole toimivuus vain luuloharhaa?


      • fact-that
        luuloharhaako kirjoitti:

        Niitä antennijohtoja on kaksi. Mistä tietää että se korjattukin toimii, ettei ole toimivuus vain luuloharhaa?

        Siitä tietää että Wlan (Wifi) toimii ( tai ei toimi ).


      • luuloharhaako kirjoitti:

        Niitä antennijohtoja on kaksi. Mistä tietää että se korjattukin toimii, ettei ole toimivuus vain luuloharhaa?

        Sen sai selville vain kokeilemalla käytännössä että toimiiko langaton verkko ja kyllä se toimi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe