Miten pääsee hp chromebook x360 biokseen

Tulipapähkinä

Olisi halu kokeilla yhtä livelevyä usb:llä. Miten bootaus usb? mm DigiabiOs

14

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TriWitutin

      Vähän vanhemmassa se oli jotenkin noin.
      1. Käynnistä Chrome-käyttöjärjestelmään käynnistysnäytössä Ctrl D (tai odota 30 sekuntia). Määritä se tarpeeksi, jotta voit kirjautua sisään.
      2. Napsauta Ctrl Alt T, kun haluat tuoda terminaalin, ja kirjoita sitten kuori saadaksesi bash-kehotteen.
      3. Ota käynnistää USB ja käynnistyksen OSes kanssa:
      sudo crossystem dev_boot_usb = 1 dev_boot_legacy = 1
      4. Sammuta / käynnistä Chromebook.

      Tästä lähtien voit käynnistää USB: stä lyömällä Ctrl-L käynnistysnäytössä: kun saat viestin Hit ESC valita käynnistyslaite, paina ESC: tä ja valitse USB-laite.

    • Hohhoijaati

      Eikös sen ohjekirjassa selosteta tuokin hyvin.

    • Naali

      Tuo kone ei ole Digiabi kelpoinen, koska siinä ei ole johto verkko liitäntää. en tiedä sallitaanko USB verkkokortti tai wlan silta YO kokeessa?

      • Hohhoijaati

        digiabi koneissa on ollut lanka verkko liitäntä vaade


      • Kyllä USB-verkkoadapteri sallitaan


      • abikoneksi
        SagittariusM-61 kirjoitti:

        Kyllä USB-verkkoadapteri sallitaan

        No sehän sen ratkasi, tuokin kone siin käy :D


      • abikoneksi kirjoitti:

        No sehän sen ratkasi, tuokin kone siin käy :D

        YTL:n ohje seuraavassa linkissä. https://www.ylioppilastutkinto.fi/images/sivuston_tiedostot/Ohjeet/Yleiset/liite_2-ohje_kokelaan_tietokoneesta_2019.pdf

        Seuraavassa linkissä testatut USBverkkoadapterit jossa eroteltu mitä on todettu toimiviksi tai toimimattomiksi. https://www.abitti.fi/fi/ohjeet/testatut-lisalaitteet/

        Listaus koneista jotka ovat toimineet http://hwdata.abitti.fi/


    • Taavi-Ankka

      Eri laitteissa on ollut vähän erilaisia tapoja,, yleensä niiden ohjekirjoissa on kerrottu auliisti, mitä homma hoituu. Google ei ole ollut mustasukkainen ohjelmistonsa suhteen. Kuin windows, jossa rajoitta kokoajan lisätään.

    • Tuossssssanoinnnnnnn

      Ei näissä DigiabiOsiloissa ole mitään YSB, luovuta jo

      • Mitäeiole

        Mitä ei ole? se on USB tikku OS.


    • Hubba

      Chromebook on tosi hyvä ja mukava. Windows voi joutua vaihtoon kun kokeilee Chromebookkia! On se sen verran vakaapi ja vaatii vähemmän säätöä.

    • etjoonäinsemenee3

      """Chromebook on tosi hyvä ja mukava. Windows voi joutua vaihtoon kun kokeilee Chromebookkia!"""

      Mulla on Chromebookki tietokoneena, mutta jos pitää alkaa tositoimiin tietsikalla joutuu käynnistämään Windows10 koneen.

      • EiWindowsia

        Onneksi noin ei ole enään ollut aikoihinkaan, ehkä viimevuosituhannella se oli noin, ei tällä vuosituhannella.

        Paremminkin toisin päin, windows vakoilee kaiken, joten tositoimia sillä ei voi tehdä.


      • huomattu_on
        EiWindowsia kirjoitti:

        Onneksi noin ei ole enään ollut aikoihinkaan, ehkä viimevuosituhannella se oli noin, ei tällä vuosituhannella.

        Paremminkin toisin päin, windows vakoilee kaiken, joten tositoimia sillä ei voi tehdä.

        Onhan se p0r0n katsominenkin "tositoimia"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe