Tänään sain...

...omani meinaan,heh :) Eli tuli toi Corolla wagon (1.6 LS -03) vaihettua uuteen Corolla Versoon.Tänään kävin noutamassa kauppapuodista sen.Eikä vieläkään ole kaduttanut ostokseni,heh :) Eli korkealta isoista ikkunoista näkee hienosti ulos(paitsi A-pilari peittää hieman näkyväisyyttä etuviistoon,kuten monessa muussakin autossa).Hiljainen,jämäkkä,kaikin puolin kelpo peli.Väri tuli otettua vähän "arvauksella" kun ei missään liikkeessä ollut tuota tummanpunaista Versoa nähtävillä.Mutta toi väri istuu tosi hienosti autoon!Toi on toki makuasia,mut punaisen sävy on just sellainen kuin pitääkin.Nyt menee peräkontin luukkukin kiinni kivutta..Toisin kuin tuossa wagonissa.Noh,siitä selvis kun laittoi aseöljyä lukkomekanismiin,niin se "höllenti" Turkin vasukkaa juoksevampaan muotoon.
Huomenna pitää lähteä tekemään pidempi rundi omalla autolla ja muutenkin "nuohota" perusteellisesti joka paikka läpitte..(toi nyt varmaan on tuttua touhua monelle uuden auton ostaneelle,heh) Ja pitäähän tutustua eri paikkoihin huolellisesti.Paljon on tuttua edellisestä autosta,mut ajotietokeneen "näpyttimet" ja näyttö on muuttanut osotetta,niin siihen pitää hieman syventyä.
Niin se Verson versio oli 5-paikkanen 5-vaihteinen(manual) 1.8 sol.Ja vuosimalli -05 :)
Toi oli näköjään Turkissa tehty (NMT.....).Renkaat oli hyvät(kesä siis) Tuli Michelineillä.Yhessä kaupassa kun kävin hintaa arvuuttelemassa,niin samanlainen uus auto oli Dunlopeilla.Onneksi ei sattunut mun kohelle Dunlopit,eikä Bridgestonet :) Riittää kun kesäks ostaa vanteet vaan :) Talvirenkaat laittelin ihan peltivanteille..ja renkaiksi Nokian Rsi(kitkarengas)Edellisessä autossa noi osottautu niin hienoiksi renkaiksi,ettei tullut muuta mieleenkään,kuin noi uuteenkin talvirenkaiksi :)
Heh:) Nyt on parempi lopetella kehuminen :)))

31

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koivja41

      Itse saan Toyota Corolla Fagon Linea Sollin 05 ensi viikolla

      • samaa

        jess, omaa pitää vielä odottaa viikon pari(voi voi).


    • AE111

      Lykkyä tykö. Oman Aven sain neljä viikkoa sitten. Katsellaan miten brittevehje kestää. Turkin farkku-Corollassa ei ollut vikaa.

      • Onnitteluista! Kyllä se päivä tulee teillekkin,kun saatte omanne!Tietän,jotta odottavan aika on pitkä,mut päivä kerrallaan :)
        Ens viikolla onkin varattu suojaukseen aika.Siellä meneekin sitten 3 päivää.Mut haluan,jotta auto on moitteettomassa kunnossa,niin tuohon uhraapi mielellään 5 rahayksikköä.
        Sedani ja wagoni ei tuottanut pettymystä..toivottavasti ei Versokaan. :)
        Turvallisia kilomterejä teille ja mukavia aatoksia uusien autojenne parissa!


    • joopa

      Tää kuukausi on ajettu (1400km) Corolla wagon 1.6 terra -05 tyytyväinen oon ollu,mut ensimmäinen takuu
      korjaus jo takana,sisäpeili vaihtoon.liekko virus tarttunut citikasta......heh heh

    • Elvis

      tai kahden vuoden tässä tapauksessa?
      Miksi vaihdoit noin tuoreen auton pois? Oliko vikaa?
      PS. Vastaa pian, sillä Puupäällä on taipumus poistaa meikäläisen viestit melko rivakasti....

    • Jape

      Kuinkahan moni palstalaisista ajelee kitkarenkailla talvisin? Hieno valinta, make.roadrunner.

      • Nyt on sitten tullut suoritettua omalla autolla toi koeajo.Ja hymy vaan levenee,jos asian kiteyttää heti alussa! :) Todella miellyttävä ajettava.Vaihteet menee pehmeästi päälle,lasit pysyy huurteettomana,lämpöä piisaa vaikka naapurille antaa ja ennen kaikkea "suurin epäilykseni" vakionopeus säädin toimii kuin ajatus.Tietenkään en nyt 100 km/h aja missään vaiheessa,ennen kuin totutusajo on tehty,mut 80 km/h nopeudessa tuolla lenkillä cruise piti nopeuden todelle hienosti.Jyrkemmässä mäessä taisi (maantiellä ajellen siis...) nopeusmittari tippua yhdellä pykälällä!Eli vauhti tosiaankin pysyy siinä,mihin se on asetettu.Samoin cruise "ottaa kiinni" ja "hellittää" niin halutessa sivistyneesti.(eli ei tempase kaasua pohjaan,kun laittaa takaisin päälle esim.cancel-komennon jälkeen ja kaasun löysäys kanssa tapahtuu hienosti ..rauhallisesti)Sivuteillä ajellessa alusta nielee "nimismiehen kiharat" hienosti vailla kolahteluja ja iskuja koriin,tai rattiin.Ihan pieni nypytys tuntuu selvemmin läpi,johtuen jämäkästä alustasta(ja osaltaaan varmaan 55-sarjan renkaasta),mut muu "karkeampi" menee alustarakenteiden syleilyyn :)
        Kerrassaan hieno auto,vaikka ite kehunkin :) Tuosta on hyvä jatkaa.Auton valinta osui todellakin nappiin!Eikä edes paljon parjattua natinaa esim.peräkontista kuulu ollenkaan.Oikein kuuntelemalla kuuntelin,että mistä natinaa kuuluis,mut ne natinat olivat ilmeisesti jäänyt kauppiaan myynti tiskille..joita en aio noutaa heti arjen valjettua :)
        Turvallisia kilometrejä teille!


      • kummit
        make.roadrunner kirjoitti:

        Nyt on sitten tullut suoritettua omalla autolla toi koeajo.Ja hymy vaan levenee,jos asian kiteyttää heti alussa! :) Todella miellyttävä ajettava.Vaihteet menee pehmeästi päälle,lasit pysyy huurteettomana,lämpöä piisaa vaikka naapurille antaa ja ennen kaikkea "suurin epäilykseni" vakionopeus säädin toimii kuin ajatus.Tietenkään en nyt 100 km/h aja missään vaiheessa,ennen kuin totutusajo on tehty,mut 80 km/h nopeudessa tuolla lenkillä cruise piti nopeuden todelle hienosti.Jyrkemmässä mäessä taisi (maantiellä ajellen siis...) nopeusmittari tippua yhdellä pykälällä!Eli vauhti tosiaankin pysyy siinä,mihin se on asetettu.Samoin cruise "ottaa kiinni" ja "hellittää" niin halutessa sivistyneesti.(eli ei tempase kaasua pohjaan,kun laittaa takaisin päälle esim.cancel-komennon jälkeen ja kaasun löysäys kanssa tapahtuu hienosti ..rauhallisesti)Sivuteillä ajellessa alusta nielee "nimismiehen kiharat" hienosti vailla kolahteluja ja iskuja koriin,tai rattiin.Ihan pieni nypytys tuntuu selvemmin läpi,johtuen jämäkästä alustasta(ja osaltaaan varmaan 55-sarjan renkaasta),mut muu "karkeampi" menee alustarakenteiden syleilyyn :)
        Kerrassaan hieno auto,vaikka ite kehunkin :) Tuosta on hyvä jatkaa.Auton valinta osui todellakin nappiin!Eikä edes paljon parjattua natinaa esim.peräkontista kuulu ollenkaan.Oikein kuuntelemalla kuuntelin,että mistä natinaa kuuluis,mut ne natinat olivat ilmeisesti jäänyt kauppiaan myynti tiskille..joita en aio noutaa heti arjen valjettua :)
        Turvallisia kilometrejä teille!

        Onko talvirenkaissa NR4 ja Britkestonissa nastoilla kumpikin niin melussa kuika paljon eroa, perhana tuli tilattua Corolla pritkestoniilla, ehtis varmaan vielä vaihtaa nokialaisiin jos ne on hiljaisemmat.


      • TommiK
        make.roadrunner kirjoitti:

        Nyt on sitten tullut suoritettua omalla autolla toi koeajo.Ja hymy vaan levenee,jos asian kiteyttää heti alussa! :) Todella miellyttävä ajettava.Vaihteet menee pehmeästi päälle,lasit pysyy huurteettomana,lämpöä piisaa vaikka naapurille antaa ja ennen kaikkea "suurin epäilykseni" vakionopeus säädin toimii kuin ajatus.Tietenkään en nyt 100 km/h aja missään vaiheessa,ennen kuin totutusajo on tehty,mut 80 km/h nopeudessa tuolla lenkillä cruise piti nopeuden todelle hienosti.Jyrkemmässä mäessä taisi (maantiellä ajellen siis...) nopeusmittari tippua yhdellä pykälällä!Eli vauhti tosiaankin pysyy siinä,mihin se on asetettu.Samoin cruise "ottaa kiinni" ja "hellittää" niin halutessa sivistyneesti.(eli ei tempase kaasua pohjaan,kun laittaa takaisin päälle esim.cancel-komennon jälkeen ja kaasun löysäys kanssa tapahtuu hienosti ..rauhallisesti)Sivuteillä ajellessa alusta nielee "nimismiehen kiharat" hienosti vailla kolahteluja ja iskuja koriin,tai rattiin.Ihan pieni nypytys tuntuu selvemmin läpi,johtuen jämäkästä alustasta(ja osaltaaan varmaan 55-sarjan renkaasta),mut muu "karkeampi" menee alustarakenteiden syleilyyn :)
        Kerrassaan hieno auto,vaikka ite kehunkin :) Tuosta on hyvä jatkaa.Auton valinta osui todellakin nappiin!Eikä edes paljon parjattua natinaa esim.peräkontista kuulu ollenkaan.Oikein kuuntelemalla kuuntelin,että mistä natinaa kuuluis,mut ne natinat olivat ilmeisesti jäänyt kauppiaan myynti tiskille..joita en aio noutaa heti arjen valjettua :)
        Turvallisia kilometrejä teille!

        Onnea hienon auton johdosta! Itsekin käynyt kerran koeajaan Verson ja sen jälkeen se onkin hieman kutkutellut. Ainoa asia mikä pidättelee vielä ostamasta on vaunun vetotarve. Kun en tiedä miten Verso siihen soveltuisi.


      • kummit kirjoitti:

        Onko talvirenkaissa NR4 ja Britkestonissa nastoilla kumpikin niin melussa kuika paljon eroa, perhana tuli tilattua Corolla pritkestoniilla, ehtis varmaan vielä vaihtaa nokialaisiin jos ne on hiljaisemmat.

        Nokialaiset sun kannattaa valita talvirenkaiksi.Ensinnäkin pito on hyvä,ei vetele(kuten esim noksu kakkonen teki) ja ei oo kauheen meluisa rengas.Kitkarengasta voin omakohtaisilla kokemuksilla suosittaa (oon..tai sii solin ennen ehoton nasta mies,heh) varsinkin jos sulla ja yleensäkkin on talvi ajokokemusta enempi ja ei pääasiallinen liikennöinti tapahdu Etelä-Suomessa.
        Keskisuomen seutuun ja siitä pohjosemmas pärjää oikein hienosti kitkarenkailla.Yllätyin nimittäin ihan kertakaikkiaan kun entiseen autooni laitoin nelosten jälkeen noi Rsi:t!Miten hurjan hieno rengas se on ajaa.Kertaakaan ei ole pettänyt pito odotuksia,eikä missään nimessä yllättänyt kertaakaan.Ihan voi ajella normaali liikenteen mukana,ettei tarvihe hissutellakkaan :)
        Mut kuten sanottua..Nokian Hakkapeliitta nelonen on valintasi :)

        www.nokianrenkaat.fi


      • TommiK kirjoitti:

        Onnea hienon auton johdosta! Itsekin käynyt kerran koeajaan Verson ja sen jälkeen se onkin hieman kutkutellut. Ainoa asia mikä pidättelee vielä ostamasta on vaunun vetotarve. Kun en tiedä miten Verso siihen soveltuisi.

        Ei ainakaan Toyotan sivuilla ole mitään "estoja" vaunun tai kärrin vetoon.Olipahan kyseessä normaali manuaali vaihteisto,tai sitten toi puoliautomaatti.Todellisuutta en sitten tiedä,miten m-mt toimii esim.jyrkissä rinteissä.Tuulilasin sivulla oli juttua just Corolla Versosta,jossa oli 1.8 ja m-mt vaihteisto.Kun olivat lähteneet liikkeelle ja kääntyneet risteyksestä mäkeen,niin toi oli luistattanut kytkintä,kuin ekaa kertaa autolla ajava.Tuota kommenttia vasten vaan mietin ja peilaan ajatusta vaunun kanssa ajellessa.Jos päädyt versoon,niin manuaali on turvallinen valinta.Toki jos jostain saat vetokoukullisen m-mt vaihteitoisen auton kokeiltavaksi ja voit laittaa vaunun perään,niin ilman muuta testaa!Suorita samalla toi "Tuulilasin testi",jotta saa tonkin kaihertamasta.Täällä varmaan on Verson ostoaikeissa montakin ihmistä,niin he olisivat kiinnostuneita aidoista ja oikeista kommenteista.
        Joten informaatio(si) on tervetullutta! :)
        Valitettavasti vaan autokaupan esittelyautoissa harvoin on koukkua kiinni.Itellä on kanssa koukku autossa,mut en oo testaillu kärriä perään.Kevyt perävaunua vetelen normaalisti,joten ei joudu kauheelle rasitukselle..varsinkin nyt kun on korkeempi auto,niin "halkasee"ilman hyvin,eikä kuomuun ota sillai kiinni...arvelisin ainakin noin,heh :)
        Omalta kohalta oon erinoamisen tyytyväinen autooni..Kuten tuolta ylempää voitkin lukea :))

        Lykkyä auton ostoon!


      • uuteen
        make.roadrunner kirjoitti:

        Nokialaiset sun kannattaa valita talvirenkaiksi.Ensinnäkin pito on hyvä,ei vetele(kuten esim noksu kakkonen teki) ja ei oo kauheen meluisa rengas.Kitkarengasta voin omakohtaisilla kokemuksilla suosittaa (oon..tai sii solin ennen ehoton nasta mies,heh) varsinkin jos sulla ja yleensäkkin on talvi ajokokemusta enempi ja ei pääasiallinen liikennöinti tapahdu Etelä-Suomessa.
        Keskisuomen seutuun ja siitä pohjosemmas pärjää oikein hienosti kitkarenkailla.Yllätyin nimittäin ihan kertakaikkiaan kun entiseen autooni laitoin nelosten jälkeen noi Rsi:t!Miten hurjan hieno rengas se on ajaa.Kertaakaan ei ole pettänyt pito odotuksia,eikä missään nimessä yllättänyt kertaakaan.Ihan voi ajella normaali liikenteen mukana,ettei tarvihe hissutellakkaan :)
        Mut kuten sanottua..Nokian Hakkapeliitta nelonen on valintasi :)

        www.nokianrenkaat.fi

        Vaihtoon menevässä on Bridgestonet alla ei noissa muuta mottimista ole kun meteli kuivalla asvaltilla, pito on hyvä jäätiköllä ja lumella eikä raideherkkyyttä ole ilmennyt, tuli vaan mieleen että olisko noi nokialaiset hiljaisemmat.


      • TommiK
        make.roadrunner kirjoitti:

        Ei ainakaan Toyotan sivuilla ole mitään "estoja" vaunun tai kärrin vetoon.Olipahan kyseessä normaali manuaali vaihteisto,tai sitten toi puoliautomaatti.Todellisuutta en sitten tiedä,miten m-mt toimii esim.jyrkissä rinteissä.Tuulilasin sivulla oli juttua just Corolla Versosta,jossa oli 1.8 ja m-mt vaihteisto.Kun olivat lähteneet liikkeelle ja kääntyneet risteyksestä mäkeen,niin toi oli luistattanut kytkintä,kuin ekaa kertaa autolla ajava.Tuota kommenttia vasten vaan mietin ja peilaan ajatusta vaunun kanssa ajellessa.Jos päädyt versoon,niin manuaali on turvallinen valinta.Toki jos jostain saat vetokoukullisen m-mt vaihteitoisen auton kokeiltavaksi ja voit laittaa vaunun perään,niin ilman muuta testaa!Suorita samalla toi "Tuulilasin testi",jotta saa tonkin kaihertamasta.Täällä varmaan on Verson ostoaikeissa montakin ihmistä,niin he olisivat kiinnostuneita aidoista ja oikeista kommenteista.
        Joten informaatio(si) on tervetullutta! :)
        Valitettavasti vaan autokaupan esittelyautoissa harvoin on koukkua kiinni.Itellä on kanssa koukku autossa,mut en oo testaillu kärriä perään.Kevyt perävaunua vetelen normaalisti,joten ei joudu kauheelle rasitukselle..varsinkin nyt kun on korkeempi auto,niin "halkasee"ilman hyvin,eikä kuomuun ota sillai kiinni...arvelisin ainakin noin,heh :)
        Omalta kohalta oon erinoamisen tyytyväinen autooni..Kuten tuolta ylempää voitkin lukea :))

        Lykkyä auton ostoon!

        Ainakin paperilla tarkasteltuna pitkä akseliväli, lyhyt peräylitys ja suuri kantavuus, suuri omapaino ja jne kielisivät hyvästä vetoautosta. Tosin siihen vaikuttaa niin moni muukin seikka mikä ei papereista edes ilmene. Valitettavasti esittelyautoissa ei ole koukkuja.
        Dieselmalli kiinnostaa itseä eniten, mutta täytyy tuota 1.8 käydä myös koittamassa. Jos se olisi samanlainen kuin 1.6 kone Corolla HB:ssä eli hämmästyttävän kiva paketti :)

        M-MT vaihteistoa täytyy käydä joskus koittamassa ihan mielenkiinnon vuoksi vaikka ei sellaista uskaltaisi harkitakaan.


      • TommiK kirjoitti:

        Ainakin paperilla tarkasteltuna pitkä akseliväli, lyhyt peräylitys ja suuri kantavuus, suuri omapaino ja jne kielisivät hyvästä vetoautosta. Tosin siihen vaikuttaa niin moni muukin seikka mikä ei papereista edes ilmene. Valitettavasti esittelyautoissa ei ole koukkuja.
        Dieselmalli kiinnostaa itseä eniten, mutta täytyy tuota 1.8 käydä myös koittamassa. Jos se olisi samanlainen kuin 1.6 kone Corolla HB:ssä eli hämmästyttävän kiva paketti :)

        M-MT vaihteistoa täytyy käydä joskus koittamassa ihan mielenkiinnon vuoksi vaikka ei sellaista uskaltaisi harkitakaan.

        Omassa autossa on tosiaankin toi 1.8 litranen kone ja mitä nyt rauhallisesti oon tätä alku taivalta tehnyt,niin todellakin vetävä moottori.Kuten tuossa aiemmin kertoilin,niin cruise toimii hienosti maantie ajossa..Eli ei tarvitse olla välttämättä automaatti cruisen kanssa.Tämä taas tarkoittaa sitkeää konetta,joka jaksaa vetää jyrkemmässäkin mäessä hyytymättä.
        Luonnollisesti tuo diesel on sitten omaa luokkaansa.Pieni sijoitus lisää alku investointina ja tietenkin dieselvero.Mutta vääntöä on runsaasti ja sitkeyttä piisaa,joten vaunun vedossa on varmasti erinoaminen paketti.Tohon kun vielä lisää dieselin taloudellisuuden.Sulla ilmeisesti on dieseleistä aiempaakin kokemusta?
        Aiemminkin jo kehuskelin(enkä aiheetta,heh) todella mukavia ajo-ominaisuuksia.Yllätyin tänään tuolla maantiellä ajellessa,miten VÄHÄN on sivutuuliherkkä!Voisi ajatella,jotta suuri sivu pinta-ala aiheuttaisi epävakautta,mut väittäisin että entinen auto oli sivutuuli herkempi! (corolla wagon 1.6 linea sol -03)(tänään ajellessa oli puuskittaista tuulta tuolla tienpäällä)
        Toi m-mt...hmm..kun ekaa kertaa ajoin tolla vaihteistolla,niin samointein valkeni ettei se ole mun vaihteisto.Normaali mekaaninen vaihteistohan se on,mut kytkimen hoitaa vaan "sähköaivot".Jota kuta ton vaihteiston toiminta voi miellyttääkin,mut mua se lähinnä hämmästytti... :) Ei ihan valmis ole vielä,tai sitten odotin liikoja ko.vaihteisto ratkaisulta.
        Vielä yhtä asiaa mainostan ja kehun.Tänäänkin oli pakkasta reippaan laisesti,niin eipä kuulunut nitinöitä!!Toi on kyllä tosi hieno asia!Joskus joku natina ja nitinä rupeaa ärsytämään ihan jossain määrin...
        En osaa näin äkkisistään ton enempi jelpata sua tossa asiassa.Omalta kohalta oon tosiaankin tyytyväinen ostokseeni.Nyt joutuu olemaan vaan 3 päivää ilman uutukaista,kun on suojauksessa.Mut jospa tästä selvittäis,heh :)
        Toki mailiakin saapi laittaa,jos joku asia on josta haluat kokemuksen syvää rinta ääntä :))))


      • TommiK
        make.roadrunner kirjoitti:

        Omassa autossa on tosiaankin toi 1.8 litranen kone ja mitä nyt rauhallisesti oon tätä alku taivalta tehnyt,niin todellakin vetävä moottori.Kuten tuossa aiemmin kertoilin,niin cruise toimii hienosti maantie ajossa..Eli ei tarvitse olla välttämättä automaatti cruisen kanssa.Tämä taas tarkoittaa sitkeää konetta,joka jaksaa vetää jyrkemmässäkin mäessä hyytymättä.
        Luonnollisesti tuo diesel on sitten omaa luokkaansa.Pieni sijoitus lisää alku investointina ja tietenkin dieselvero.Mutta vääntöä on runsaasti ja sitkeyttä piisaa,joten vaunun vedossa on varmasti erinoaminen paketti.Tohon kun vielä lisää dieselin taloudellisuuden.Sulla ilmeisesti on dieseleistä aiempaakin kokemusta?
        Aiemminkin jo kehuskelin(enkä aiheetta,heh) todella mukavia ajo-ominaisuuksia.Yllätyin tänään tuolla maantiellä ajellessa,miten VÄHÄN on sivutuuliherkkä!Voisi ajatella,jotta suuri sivu pinta-ala aiheuttaisi epävakautta,mut väittäisin että entinen auto oli sivutuuli herkempi! (corolla wagon 1.6 linea sol -03)(tänään ajellessa oli puuskittaista tuulta tuolla tienpäällä)
        Toi m-mt...hmm..kun ekaa kertaa ajoin tolla vaihteistolla,niin samointein valkeni ettei se ole mun vaihteisto.Normaali mekaaninen vaihteistohan se on,mut kytkimen hoitaa vaan "sähköaivot".Jota kuta ton vaihteiston toiminta voi miellyttääkin,mut mua se lähinnä hämmästytti... :) Ei ihan valmis ole vielä,tai sitten odotin liikoja ko.vaihteisto ratkaisulta.
        Vielä yhtä asiaa mainostan ja kehun.Tänäänkin oli pakkasta reippaan laisesti,niin eipä kuulunut nitinöitä!!Toi on kyllä tosi hieno asia!Joskus joku natina ja nitinä rupeaa ärsytämään ihan jossain määrin...
        En osaa näin äkkisistään ton enempi jelpata sua tossa asiassa.Omalta kohalta oon tosiaankin tyytyväinen ostokseeni.Nyt joutuu olemaan vaan 3 päivää ilman uutukaista,kun on suojauksessa.Mut jospa tästä selvittäis,heh :)
        Toki mailiakin saapi laittaa,jos joku asia on josta haluat kokemuksen syvää rinta ääntä :))))

        Yksi ärsyttävä piirre Verson hinnastossa on se että dieseliä ei saa Sol varustelulla muuta kuin 7 paikkaisena. Ja tällöin suurin vetopainokin on tippunut muutaman pykälän. Oishan se automaatti-ilmastointi kuitenkin kiva jos kerran autoa vaihtaa :)
        Mutta täytyy käydä kunnon koeajolla kun kerkiää. Dieseliä olenkin ajanut muutaman kilometrin tuossa syksyllä, kun oma auto oli huollossa. Niin lyhyen kokemuksen perusteella on hankala juuri mitään sanoa, mutta tosi hyvä kuva siitä kyllä jäi. Ehdottomasti siis tutustumisen arvoinen vaihtoehto.


      • Pera
        make.roadrunner kirjoitti:

        Omassa autossa on tosiaankin toi 1.8 litranen kone ja mitä nyt rauhallisesti oon tätä alku taivalta tehnyt,niin todellakin vetävä moottori.Kuten tuossa aiemmin kertoilin,niin cruise toimii hienosti maantie ajossa..Eli ei tarvitse olla välttämättä automaatti cruisen kanssa.Tämä taas tarkoittaa sitkeää konetta,joka jaksaa vetää jyrkemmässäkin mäessä hyytymättä.
        Luonnollisesti tuo diesel on sitten omaa luokkaansa.Pieni sijoitus lisää alku investointina ja tietenkin dieselvero.Mutta vääntöä on runsaasti ja sitkeyttä piisaa,joten vaunun vedossa on varmasti erinoaminen paketti.Tohon kun vielä lisää dieselin taloudellisuuden.Sulla ilmeisesti on dieseleistä aiempaakin kokemusta?
        Aiemminkin jo kehuskelin(enkä aiheetta,heh) todella mukavia ajo-ominaisuuksia.Yllätyin tänään tuolla maantiellä ajellessa,miten VÄHÄN on sivutuuliherkkä!Voisi ajatella,jotta suuri sivu pinta-ala aiheuttaisi epävakautta,mut väittäisin että entinen auto oli sivutuuli herkempi! (corolla wagon 1.6 linea sol -03)(tänään ajellessa oli puuskittaista tuulta tuolla tienpäällä)
        Toi m-mt...hmm..kun ekaa kertaa ajoin tolla vaihteistolla,niin samointein valkeni ettei se ole mun vaihteisto.Normaali mekaaninen vaihteistohan se on,mut kytkimen hoitaa vaan "sähköaivot".Jota kuta ton vaihteiston toiminta voi miellyttääkin,mut mua se lähinnä hämmästytti... :) Ei ihan valmis ole vielä,tai sitten odotin liikoja ko.vaihteisto ratkaisulta.
        Vielä yhtä asiaa mainostan ja kehun.Tänäänkin oli pakkasta reippaan laisesti,niin eipä kuulunut nitinöitä!!Toi on kyllä tosi hieno asia!Joskus joku natina ja nitinä rupeaa ärsytämään ihan jossain määrin...
        En osaa näin äkkisistään ton enempi jelpata sua tossa asiassa.Omalta kohalta oon tosiaankin tyytyväinen ostokseeni.Nyt joutuu olemaan vaan 3 päivää ilman uutukaista,kun on suojauksessa.Mut jospa tästä selvittäis,heh :)
        Toki mailiakin saapi laittaa,jos joku asia on josta haluat kokemuksen syvää rinta ääntä :))))

        Mitä suojausta uusi auto vaatii?


      • """
        Pera kirjoitti:

        Mitä suojausta uusi auto vaatii?

        Ruostesuojauksen jos meinaa pitää autoa kauemman kuin kolme vuotta. Tai ei sitä pakko ole laittaa mutta tulos näkyy muutaman vuoden kuluttua. Jos teiden suolaus lopetettaisiin, suojausta tarvitsisi vähemmän.


      • Pera
        """ kirjoitti:

        Ruostesuojauksen jos meinaa pitää autoa kauemman kuin kolme vuotta. Tai ei sitä pakko ole laittaa mutta tulos näkyy muutaman vuoden kuluttua. Jos teiden suolaus lopetettaisiin, suojausta tarvitsisi vähemmän.

        No onhan se nyt kumma, kun uuteen autoon pitää ruveta heti ruostesuojauksia laittamaan! Mitä käsittää siis sopiva suojaus? Pelkän alustan massaus vai koko kori myöskin ovien sisäpuolet etc.? Tuon alustan nyt voisi just ja just massauttaa, mutta se, että ruvetaan repimään ovisisustoja auki ei kiinnosta.


      • Pera kirjoitti:

        No onhan se nyt kumma, kun uuteen autoon pitää ruveta heti ruostesuojauksia laittamaan! Mitä käsittää siis sopiva suojaus? Pelkän alustan massaus vai koko kori myöskin ovien sisäpuolet etc.? Tuon alustan nyt voisi just ja just massauttaa, mutta se, että ruvetaan repimään ovisisustoja auki ei kiinnosta.

        Nimenomaan uuteen autoon se onkin tehtävä,ennenkuin on ruostetta! :) Mut leikki sikseen.Tuossa ylempänä jo vastattiinkin,että Suomessa ja pohjolassa on sellaiset olosuhteet,että lisäsuojaus on ehdottoman tarpeellinen(ja ne roiskeläpät!).Tuota suojaus asiaa jos kysyy autonvalmistajalta/maahantuojalta/myyjältä,niin kaikki sanoo (merkistä riippumatta) ettei tarvii,kun tehas on tehnyt.Joillan merkeillä lisä suojauksen teko on jopa kielletty koritakuun menetyksen uhalla.Mutta kun ruvetaan miettimään,mitä oikeasti toi koritakuu tarkoittaa.Tai siis puhkiruostumistakuu.Takuuhan korvaa puhkiruostumisen,ei pintaruostetta ja vastaavaa.Noh,jos on pinnassa ruostetta ja sitä ei korjauta(esim.just pohjassa,helmoissa jne..)niin auton koritakuu ei korvaa mitään,koska omistaja on laiminlyönyt korjauksen.Yleensäkkin tohon puhkiruostumis takuuseen on vaikea saada mitään,oli se sitten 6,12,30 vuotta.Tämän takia minä ainakin haluan pitää oman auton(joka mun mittapuulla maksaa aika tavalla tehtyjä työtunteja) moitteettomassa kunnossa.Ja kun koria ei päästä ruostumaan,niin sillä on paitsi myynnillinen ja oman silmän kannalta hyvä arvo,mutta ennenkaikkea se on yhtä kolariturvallinen,kuin se on uutena ostettuna.Tämä on ainakin mun kohalla hyvin merkitsevä asia ja annan koko koritakuulle tossa mielessä piupaut.Tietenkin nykyisin ei porata reikiä oviin,palkkeihin eikä muuanne.Vaan suoja-aineet sumutetaan ko.paikkoihin valmista reistä,tai hieman verhoilua irrottamalla.Pohja massataan siten,että sieltä ekana irroitetaan kaikki suojamuovit,sisälokarit yms. ja sitten vasta massa pintaan.Noista asioista kannattaa kysyä ruostesuojaus liikkeistä,jotta miten he suojaa ja millaisia vaihtoehtoja on.Mun tapauksessa oli 2 eri sorttia.Koko käsittely ja sitten sellainen pienempi käsittely,joka ois käytännössä tarkoittanut pohjan massausta.
        Luonnollisesti ennen (autokauppojakin jo,heh) kannattaa ko.automerkiltä selvittää,miten koritakuu säilyy mahdollisen lisäsuojauksen jälkeen.Tämä tieto kannattaa kysyä suoraan maahantuojalta...omakohtaisia kokemuksia tuostakin.

        http://www.sealco.fi/

        Tuossa on yksi tutustumisen arvoinen sivusto.


      • TommiK kirjoitti:

        Yksi ärsyttävä piirre Verson hinnastossa on se että dieseliä ei saa Sol varustelulla muuta kuin 7 paikkaisena. Ja tällöin suurin vetopainokin on tippunut muutaman pykälän. Oishan se automaatti-ilmastointi kuitenkin kiva jos kerran autoa vaihtaa :)
        Mutta täytyy käydä kunnon koeajolla kun kerkiää. Dieseliä olenkin ajanut muutaman kilometrin tuossa syksyllä, kun oma auto oli huollossa. Niin lyhyen kokemuksen perusteella on hankala juuri mitään sanoa, mutta tosi hyvä kuva siitä kyllä jäi. Ehdottomasti siis tutustumisen arvoinen vaihtoehto.

        Tuotapa hämmästelin itekkin enemmän ja vähemmän,ettei diesel solia saa,kuin just 7 penkkisenä versiona.Itellein kaavailin kanssa dieseliä(vaikkei se taloudellisesti ehkä ihan järkevä ois ollutkaan) mut en halunnut maksaa noista 2 penkistä vajaata 1000 €uroa.Toisekseen tuolla takapaksissa on mukavat säilytystilat,kun ei ole noita 2 penkkiä siellä.Tarkoitan siis tuolla tavaratilan lattian alla.Kannattaa tiukata myyjältä,että onko mahollista ja millä toimitusajalla saada 5 paikkanen diesel sol,vai pitääkö sitä ostaa toinen merkki! :) Vähän kun jotain toista merkkiä vilauttaa,niin hyvältä myyjältä luulisi löytyvän sen verran mielenkiintoa selvittää toi asia,eikä vastata valmista vastausta,"ettei kuulu tuontiohjelmaan" :)
        Noista vääntökäppyröistä vielä.Ootkin varmaan jo tutustunut eri moottoreiden vääntökäyriin ja muihin tietoihin.
        Noita kuvaajia kun katselee,niin 160 Newtonin vääntö löytyy jo 2000 kieroksesta lähtien ja toi huippu vääntö saavutetaan 4200 kieroksessa,jonka jälkeen vääntö putoaa niin,että vielä toi 160 Newtonia löytyy 5500 kieroksesta.Eli "käyttökelpoinen" vääntöalue on 2000-5500 kierosta minuutissa.Minusta ainakin varsin mukava.Eikä toi yksin näytä hyvältä paperilla,mut tuntuu myös ajossakin.


      • TommiK
        make.roadrunner kirjoitti:

        Tuotapa hämmästelin itekkin enemmän ja vähemmän,ettei diesel solia saa,kuin just 7 penkkisenä versiona.Itellein kaavailin kanssa dieseliä(vaikkei se taloudellisesti ehkä ihan järkevä ois ollutkaan) mut en halunnut maksaa noista 2 penkistä vajaata 1000 €uroa.Toisekseen tuolla takapaksissa on mukavat säilytystilat,kun ei ole noita 2 penkkiä siellä.Tarkoitan siis tuolla tavaratilan lattian alla.Kannattaa tiukata myyjältä,että onko mahollista ja millä toimitusajalla saada 5 paikkanen diesel sol,vai pitääkö sitä ostaa toinen merkki! :) Vähän kun jotain toista merkkiä vilauttaa,niin hyvältä myyjältä luulisi löytyvän sen verran mielenkiintoa selvittää toi asia,eikä vastata valmista vastausta,"ettei kuulu tuontiohjelmaan" :)
        Noista vääntökäppyröistä vielä.Ootkin varmaan jo tutustunut eri moottoreiden vääntökäyriin ja muihin tietoihin.
        Noita kuvaajia kun katselee,niin 160 Newtonin vääntö löytyy jo 2000 kieroksesta lähtien ja toi huippu vääntö saavutetaan 4200 kieroksessa,jonka jälkeen vääntö putoaa niin,että vielä toi 160 Newtonia löytyy 5500 kieroksesta.Eli "käyttökelpoinen" vääntöalue on 2000-5500 kierosta minuutissa.Minusta ainakin varsin mukava.Eikä toi yksin näytä hyvältä paperilla,mut tuntuu myös ajossakin.

        Vastaavanlainen kone kuin 1.6:nen joka riittää HB malliin vallan hyvin. Vääntöä riittää hyvin läpi kierrosalueen.
        Kuinka paljon muuten on koneessa kierroksia nelosella 80 nopeudessa?


      • TommiK kirjoitti:

        Vastaavanlainen kone kuin 1.6:nen joka riittää HB malliin vallan hyvin. Vääntöä riittää hyvin läpi kierrosalueen.
        Kuinka paljon muuten on koneessa kierroksia nelosella 80 nopeudessa?

        Nyt heitit vähän pahan kysymysen.En ihan tarkalleen muista,mut noin 2500 kieroksen luokkaa(mittari näyttää silloin 90km/h) Kävin tarkistamassa nopeusmittarin 2 eri näyttötaulusta ja Toyotaksi aika paljon heittää;kummankin mittauspisteen mukaan 10 km/h.(eli kun neula on 9-kympin kohalla,niin oikee nopeus on 80 km/h)
        Kahdessa edellisessä Toyotassa mittariheitto oli 4-6 km/h.
        Moottorin ääni ei ole häiritsevä.Toki kuuluuhan se cabiiniin,kun kiihyttää ja on tyhjäkäynnillä,mut noin ajossa ei aiheuta moitteita :) Samoin kuin sisätilan puhallin on hiljasempi,kuin edellisessä autossa.


      • Pera
        make.roadrunner kirjoitti:

        Nimenomaan uuteen autoon se onkin tehtävä,ennenkuin on ruostetta! :) Mut leikki sikseen.Tuossa ylempänä jo vastattiinkin,että Suomessa ja pohjolassa on sellaiset olosuhteet,että lisäsuojaus on ehdottoman tarpeellinen(ja ne roiskeläpät!).Tuota suojaus asiaa jos kysyy autonvalmistajalta/maahantuojalta/myyjältä,niin kaikki sanoo (merkistä riippumatta) ettei tarvii,kun tehas on tehnyt.Joillan merkeillä lisä suojauksen teko on jopa kielletty koritakuun menetyksen uhalla.Mutta kun ruvetaan miettimään,mitä oikeasti toi koritakuu tarkoittaa.Tai siis puhkiruostumistakuu.Takuuhan korvaa puhkiruostumisen,ei pintaruostetta ja vastaavaa.Noh,jos on pinnassa ruostetta ja sitä ei korjauta(esim.just pohjassa,helmoissa jne..)niin auton koritakuu ei korvaa mitään,koska omistaja on laiminlyönyt korjauksen.Yleensäkkin tohon puhkiruostumis takuuseen on vaikea saada mitään,oli se sitten 6,12,30 vuotta.Tämän takia minä ainakin haluan pitää oman auton(joka mun mittapuulla maksaa aika tavalla tehtyjä työtunteja) moitteettomassa kunnossa.Ja kun koria ei päästä ruostumaan,niin sillä on paitsi myynnillinen ja oman silmän kannalta hyvä arvo,mutta ennenkaikkea se on yhtä kolariturvallinen,kuin se on uutena ostettuna.Tämä on ainakin mun kohalla hyvin merkitsevä asia ja annan koko koritakuulle tossa mielessä piupaut.Tietenkin nykyisin ei porata reikiä oviin,palkkeihin eikä muuanne.Vaan suoja-aineet sumutetaan ko.paikkoihin valmista reistä,tai hieman verhoilua irrottamalla.Pohja massataan siten,että sieltä ekana irroitetaan kaikki suojamuovit,sisälokarit yms. ja sitten vasta massa pintaan.Noista asioista kannattaa kysyä ruostesuojaus liikkeistä,jotta miten he suojaa ja millaisia vaihtoehtoja on.Mun tapauksessa oli 2 eri sorttia.Koko käsittely ja sitten sellainen pienempi käsittely,joka ois käytännössä tarkoittanut pohjan massausta.
        Luonnollisesti ennen (autokauppojakin jo,heh) kannattaa ko.automerkiltä selvittää,miten koritakuu säilyy mahdollisen lisäsuojauksen jälkeen.Tämä tieto kannattaa kysyä suoraan maahantuojalta...omakohtaisia kokemuksia tuostakin.

        http://www.sealco.fi/

        Tuossa on yksi tutustumisen arvoinen sivusto.

        Viestisi antavat ymmärtää, että sinulla on omakohtaisia kokemuksia suojauksesta eli omistatko Corollan? Mitä maksaa siihen käsittely ja kuinka laaja käsittely vaaditaan? Mitä Toyotan maahantuoja/valmistaja ohjeistaa?


      • Pera kirjoitti:

        Viestisi antavat ymmärtää, että sinulla on omakohtaisia kokemuksia suojauksesta eli omistatko Corollan? Mitä maksaa siihen käsittely ja kuinka laaja käsittely vaaditaan? Mitä Toyotan maahantuoja/valmistaja ohjeistaa?

        Mulla on nyt kolmas Corolla menossa.Kuten tuosta viestiketjun alusta totesitkin,niin nykyinen on Verso.(2 edellistä olivat sedan vm-95 ja wagon vm-03) Kaikkiin autoihin teetätin täydellisen ruostesuojauksen.Tuolta sealcon sivuilta löytyy paljon infoa tuosta aiheesta,mut tässä lyhykäisyydessä:Autoon tehdään ikkunalinjasta alaspäin ovien,koteloiden jne. sisäpuolinen käsittely asianmukaisilla aineilla.Pohjasta irroitetaan kaikki suojat,sisälokarit,roiskeläpät yms. ja pohja massataan (jonka jälkeen em. rojut laitetaan takas kiinni,heh)Näin muodoin saadaan pohjaankin erinomainen suoja niin mekaanista kulutusta,kuin syöpymisiä vastaan.
        Luonnollistahan on,että auton maalipinnasta kannattaa pitää huolta kanssa pesulla ja vahauksella.Tarpeen tullen kiveniskemät tulee korjata korjausmaalilla ja vahauksella.Samalla kun ottaa ton suojauksen,niin monessa liikkeessä myyvät erilaisia vahauksia auton pintaan.Ite oon sen verran laiska näin talvella vahailemaan autoa,jotta laitatin vahan pintaan,jolle tuli vuoden takuu.
        Hintaa paikasta (ja tinkimis lahjoista,heh) riippuen tulee toi aiemminkin mainittu 500-600 €uroa.
        Tarkastus aikaväli on 2-3 vuotta ja tarkastus maksaa noin satasen verran.(tämä täytyy tehdä,jos mielii pitää tuon suojauksen takuun voimassa ja muutenkin se on hyvä tehdä,koska tuolle aikajaksolle mahtuu tapahtumia ja kelejä joka haluun)
        Sitten on olemassa sellaisia pienempiä lisäkäsittelyjä uusille autoille,mut kun kerran on suojaamoon viemässä,niin kannattaa teetättää samalla kunnon käsittely!Vaikka se kukkaroa keventääkin hieman enempi,niin ei noita käsittelyjä tarvii joka viikko olla tekemässä :) Joten ei pitemmällä aikajänteellä ole häävi investointi,mut antaa autolle paljon lisä aikaa.
        Toyotan info puhelimeen kun soittaa ja kysyy koritakuun menetyksistä,niin vastaus on se,ettei takuu pääty,jos suojauksen yhteydessä EI porata reikiä ja ettei se suoja-aine aiheuta ruostumista.Käytännössähän valtaosa liikkeistä käyttää SFS-hyväksyttyjä aineita ja niitten ei pitäisi aiheuttaa tuhoja :)
        Kun kerroin vielä itse ajavani paljon hiekkateillä ja huonokuntoisilla teillä,niin ukko infotelefuunissa suorastaan suositti massausta auton pohjaan.Automyyjiin ei suoraan kannata luottaa,vaan maahantuojalta saat faktatiedon ton takuun ja muitten asioitten osalta.

        http://www.sealco.fi/


    • saanut

      tänään vielä uutta, josko huomenna tulis.

    • koivja41

      Hyvältä ainakin toistaiseksi tuntuu

      • ...Uuden auton johdostasi!Paljon hienoja kilometrejä tiedossa!Nyt vaan lukemaan ohjekirja ajatuksella kannesta kanteen ja sitten joka kolonen uutukaisesta tutkimaan...noin mie ainakin tein..noh,sen verarn myönnän että ohjekirja tuli enempi silmäiltyä,kuin luettua,heh :)
        Tänään vähän aikaa sitten kävin hakemassa Verson poijjes ruostesuojauksesta.Nyt onkin sitten suoritettu laajempi Dinitrol-käsittely autolle.24-36 kk on sitten tarkastukseen aikaa(tai 50 000 km).Ryökäleet olivat unohtaneet tehä ton luvatun vahauksen,mut heti huomis aamuna korjaantuu sekin tilanne. :) Käytin nosturilla autoa ja olipa ilo katsella hienosti tehtyä suojausta!Kaikki suojamuovit(joita muuten Versossa on yllättävän paljon..varsinkin moottorin alla!),pakarin lämpösuojat jne olivat ottaneet irti ja kunnolla massanneet joka paikan.Aika käry nousi,kun hain auton poijjes suojauksesta :) Ja sisätilat vähän aikaa tuoksahtaa suoja-aineille,mut toi häipyy suhteellisen nopiaan poijjes..ja saa vielä hetken "nuuhkia"uuden auton tuoksua sen jälkeen :) Erona huomasin kyllä,ettei niin voimakkaasti tuoksaha sisätilat,kuin edellisessä autossa tehty käsittely.(täsmälleen samanlaisen käsittelyn ja samassa paikassa teetätin siihenkin).
        Suosittelen siulle -kuten muillekkin- harkitsemaan hyvin vakavasti tuon käsittelyn tekemistä!
        Mut nyt sinulle paljon turvallisia kilometrejä!


      • koivja41
        make.roadrunner kirjoitti:

        ...Uuden auton johdostasi!Paljon hienoja kilometrejä tiedossa!Nyt vaan lukemaan ohjekirja ajatuksella kannesta kanteen ja sitten joka kolonen uutukaisesta tutkimaan...noin mie ainakin tein..noh,sen verarn myönnän että ohjekirja tuli enempi silmäiltyä,kuin luettua,heh :)
        Tänään vähän aikaa sitten kävin hakemassa Verson poijjes ruostesuojauksesta.Nyt onkin sitten suoritettu laajempi Dinitrol-käsittely autolle.24-36 kk on sitten tarkastukseen aikaa(tai 50 000 km).Ryökäleet olivat unohtaneet tehä ton luvatun vahauksen,mut heti huomis aamuna korjaantuu sekin tilanne. :) Käytin nosturilla autoa ja olipa ilo katsella hienosti tehtyä suojausta!Kaikki suojamuovit(joita muuten Versossa on yllättävän paljon..varsinkin moottorin alla!),pakarin lämpösuojat jne olivat ottaneet irti ja kunnolla massanneet joka paikan.Aika käry nousi,kun hain auton poijjes suojauksesta :) Ja sisätilat vähän aikaa tuoksahtaa suoja-aineille,mut toi häipyy suhteellisen nopiaan poijjes..ja saa vielä hetken "nuuhkia"uuden auton tuoksua sen jälkeen :) Erona huomasin kyllä,ettei niin voimakkaasti tuoksaha sisätilat,kuin edellisessä autossa tehty käsittely.(täsmälleen samanlaisen käsittelyn ja samassa paikassa teetätin siihenkin).
        Suosittelen siulle -kuten muillekkin- harkitsemaan hyvin vakavasti tuon käsittelyn tekemistä!
        Mut nyt sinulle paljon turvallisia kilometrejä!

        tulee vaihdettua autoa niin usein 3 uuskoppainen 1 ruostesuojasin sanotaanko turhaan olen toyota kuskina 10 läpikäyneenä huomannut 1992 jälkeen corollat ei ole enää niin ruostuneet


      • AE111
        make.roadrunner kirjoitti:

        ...Uuden auton johdostasi!Paljon hienoja kilometrejä tiedossa!Nyt vaan lukemaan ohjekirja ajatuksella kannesta kanteen ja sitten joka kolonen uutukaisesta tutkimaan...noin mie ainakin tein..noh,sen verarn myönnän että ohjekirja tuli enempi silmäiltyä,kuin luettua,heh :)
        Tänään vähän aikaa sitten kävin hakemassa Verson poijjes ruostesuojauksesta.Nyt onkin sitten suoritettu laajempi Dinitrol-käsittely autolle.24-36 kk on sitten tarkastukseen aikaa(tai 50 000 km).Ryökäleet olivat unohtaneet tehä ton luvatun vahauksen,mut heti huomis aamuna korjaantuu sekin tilanne. :) Käytin nosturilla autoa ja olipa ilo katsella hienosti tehtyä suojausta!Kaikki suojamuovit(joita muuten Versossa on yllättävän paljon..varsinkin moottorin alla!),pakarin lämpösuojat jne olivat ottaneet irti ja kunnolla massanneet joka paikan.Aika käry nousi,kun hain auton poijjes suojauksesta :) Ja sisätilat vähän aikaa tuoksahtaa suoja-aineille,mut toi häipyy suhteellisen nopiaan poijjes..ja saa vielä hetken "nuuhkia"uuden auton tuoksua sen jälkeen :) Erona huomasin kyllä,ettei niin voimakkaasti tuoksaha sisätilat,kuin edellisessä autossa tehty käsittely.(täsmälleen samanlaisen käsittelyn ja samassa paikassa teetätin siihenkin).
        Suosittelen siulle -kuten muillekkin- harkitsemaan hyvin vakavasti tuon käsittelyn tekemistä!
        Mut nyt sinulle paljon turvallisia kilometrejä!

        Olen itse ajatellut ottaa uuteen liftback-Aveeni myös Dinitrol-käsittelyn aikaisempien hyvien kokemuksien vuoksi. Ajattelin siis nimenomaan täyskäsittelyä ikkunanrajoihin asti. Mitähän tuo lysti maksoi tänä päivänä Corolla Versoon? Koon mukaanhan tuo menee, mutta Avessa varmaan on suunnilleen saman verran suojattavaa.

        Onpa sopivasti Corolla Verso 1,8 (7p Terra) lainassa, kun ave on ensihuollossa. Vaikuttaa varsin hyvältä ja vakaalta, mutta onhan tuossa akseliväliä enemmän kuin Avessa. Myös minun valintani olisi tuo 1,8-kone, vaikka 1,6:kin riittäisi. Tuli nimittäin aiemmin lainattua edellisen kopan 1,6:sta. Täällä on vertailtu Aven ja Corolla Verson rengasmelua ja sanottu Versoa hiljaisemmaksi. Itse en kovin kummoista eroa huomannut, vaikka oikein tarkoituksella kuuntelin. Ehkä jopa oli niin päin, että Versossa ääni oli aavistuksen verran kovempaa ja sävyltään karkeampaa. Tuo voi toki mennä vielä renkaiden piikkiin. Itselläni on Continentalit, mutta en tullut katsoneeksi mitä Corollassa on. Tietysti kun hyppään takaisin Aveen, niin se taas voi kuulostaa meluisammalta. Mene ja tiedä... Auto tuntui jollain lailla näppärämmältä käsitellä kuin Ave, vaikka tässä on akseliväliä enemmän. Voisikohan vaikutelman luoda kevyemmäksi tehostettu ohjaus(?). Hilpeä yksityiskohta tuo käynnistysnappula :)


      • AE111 kirjoitti:

        Olen itse ajatellut ottaa uuteen liftback-Aveeni myös Dinitrol-käsittelyn aikaisempien hyvien kokemuksien vuoksi. Ajattelin siis nimenomaan täyskäsittelyä ikkunanrajoihin asti. Mitähän tuo lysti maksoi tänä päivänä Corolla Versoon? Koon mukaanhan tuo menee, mutta Avessa varmaan on suunnilleen saman verran suojattavaa.

        Onpa sopivasti Corolla Verso 1,8 (7p Terra) lainassa, kun ave on ensihuollossa. Vaikuttaa varsin hyvältä ja vakaalta, mutta onhan tuossa akseliväliä enemmän kuin Avessa. Myös minun valintani olisi tuo 1,8-kone, vaikka 1,6:kin riittäisi. Tuli nimittäin aiemmin lainattua edellisen kopan 1,6:sta. Täällä on vertailtu Aven ja Corolla Verson rengasmelua ja sanottu Versoa hiljaisemmaksi. Itse en kovin kummoista eroa huomannut, vaikka oikein tarkoituksella kuuntelin. Ehkä jopa oli niin päin, että Versossa ääni oli aavistuksen verran kovempaa ja sävyltään karkeampaa. Tuo voi toki mennä vielä renkaiden piikkiin. Itselläni on Continentalit, mutta en tullut katsoneeksi mitä Corollassa on. Tietysti kun hyppään takaisin Aveen, niin se taas voi kuulostaa meluisammalta. Mene ja tiedä... Auto tuntui jollain lailla näppärämmältä käsitellä kuin Ave, vaikka tässä on akseliväliä enemmän. Voisikohan vaikutelman luoda kevyemmäksi tehostettu ohjaus(?). Hilpeä yksityiskohta tuo käynnistysnappula :)

        Yhtä sun toista tuntuupi kiinnostavan ruostesuojaus.Mikä on tietenkin hyvä asia! :)
        Mun kohalla toi Dinitrolin täys käpistely maksoi tasan 500 €.Otin vielä pintaan ton kovavahan.Mutta toki toi hinta on eläväinen,paikkakunnan,liikkeen ja tinkimistaitojen suhteen :) Noh,tärkeintä että työ on tehty hyvin,vaikka maksaiskin enempi.Tuohon liikkeeseen voi luottaa,jossa oon nyt käyttänyt noita autoja.Poistavat oikeesti muovisuojat yms pohjasta,eivätkä vaan "maalaa" massalla muovia kiinni pohjaan,suojaamatta niitten alusia.Noita asioita ja vinkkejä kannattaa kysellä kaveripiireistä jne..(jos sulla ei oo vakio liikettä..)"Viidakkorumpu" kyllä kertoo mihin liikkeeseen kannattaa viedä :) Tosiaan tänäänkin suoritin tarkistuksen nosturilla ja oli kiva katella muovienkin alle (toki irroittamatta niitä,heh) jotta massaa oli käytetty reilusti sielläkin.
        Mie nyt ainahhii mainihin tuosta rengasmelusta Avensiksen ja Corolla Verson välillä.Ajoin noi peräkkäin ja molemmissa oli Bridgestonen WS50:set kitkarenkaat.Moottoritiellä Avensis tuntui jyrisevän enempi,muuten ei eroa rengasmelussa.
        Luonnollisestikkin eri rengasmerkkien välillä on eroja muiden muassa melussa,joten ei silleen ole vertailukelposia...En mie Avensistakaan kova ääniseksi moiti,mut huomasin vaan ton eron ajellessa noita autoja.
        Ohjaukseen oon tosi tyytyväinen.Tiedä sitten onko miten paljon noissa eri tehostimissa eroja (sähkö/hyde) mut hyvin tuolla kaupungissa pääsee puikkelehtimaan.(kun tossa edellisessä oli just sähkötehostin ja tässä hydrauli toiminen.Wagonissakin mie kyllä sain tarpeellisen infon tienpinnasta,mitä ratin kautta tarvihti,paljon liukkaudesta tietoa tulee penkikinkin kautta (en viiti tohon tota rumaa sanaa kirjoittaa,kun lapset saattaa lukea tätä palstaa kanssa,heheh))
        Hmm..jos on manuaali vaihteinen Verso,niin äkki poijjat ei saa sitä käyntiin..rämppäävät vaan radioo,ja virtoja päälle,mut käyntiin ei lähe..jollei hokase,kuin se tapahtuu...Mulle ois kyllä riittänyt ihan tavan virta-avainkin,mut on tossa se hyvä puoli,ettei virta-avain kaiva taskunpohjaan reikää :))))))


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6888
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4264
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3416
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3034
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2011
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1693
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1571
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1533
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe