Armeija. 1/19 hajoaa jo

Aamuja

Moromoro, meikäläisellä alko nyt tammikuun alussa asepalvelus ja paskaahan tää on. Pakko myöntää, etten mennyt inttiin millään parhaalla asenteella, mutta vittu että vituttaa olla täällä. Koko paska on ku vankilalaitos ja hirveetä sykkimistä aamusta iltaan. Sitä 165:sta tässä tavottelen mutta vähän jännittää silti ku kuulee sitä miten jengi on jäänyt vuodeks vasten tahtoaan. En oo mikään maailman machoin ukko enkä kauheen urheilullinenkaan joten noi marssit ja leirit on aika vitun rankkoja ollut mulle. Joka aamu ku se herätys tulee klo 6 aamulla huomaan että herään ihan saatanan vihasena siitä että pakotetaan täällä olemaan. Jotainhan tässä on mätää että vapaassa maassa pakotetaan sukupuolen perusteella asepalvelukseen....mutta se nyt on ihan toinen keskusteluaihe. Kellään samoja kokemuksia tai onks ketää samassa jamassa tällä hetkellä 1/19? Tai vinkkejä tästä selviytymiseen?? :Dd

7

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ErNuGirl

      Siis älä ota tätä pahalla, mutta ilahduttaa kuulla välillä tällastakin puolta asioista. Mulla taas tilanne, että monet kaverit on just menny kans ja joka kolmas lause, mitä niiden suusta tulee on et miten upeeta armeijassa on. Itellä luultavasti edessä vapaaehtonen asepalvelus, mutta kyllähän sen ymmärtää, ettei se niin ihanaa voi olla ku mitä mä oon nyt muutaman viikon kuullu.

      Mut joo ihan jo työelämässä vituttaa noi kaamean aikaset aamut ni mitä sit armeijas ku on iha puhki... Joo sori ketään ei kiinnosta xD Mut ittee kyl kiinnostaa inttikokemukset ja näin nii koin tarvetta kommentoida.

      NOH toivon et saat sen haluamas 165. Ja kai se on korvien välistä kiinni ja siitä miten tottuu siihe... Tsemppiä ja aamuja...

    • Tämä maa on vapaa juuri sellaisten ihmisten ansiosta, jotka ovat hammasta purren käyneet läpi sen taipaleen, jonka sinä olet nyt aloittanut.

      En halua väheksyä panostasi tai tunteitasi, mutta se on fakta, että sinä pääset helpommalla, kuin aikaisemmat sukupolvet. Sykkimistä varmasti riittää, mutta esimerkiksi simputukseen puututaan nykyisin huomattavasti paremmin, kuin ennen. Varusteetkin ovat "hieman" parantumeet.

      Aika tulee menemään kuitenkin nopeasti. Selviytyminen on kiinni täysin korvien välistä. Jos et psyykkisesti kestä sitä paikkaa, niin sinulla tulee olemaan vaikeuksia selviytyä muillakin elämän osa-alueilla, koska esimerkiksi työelämässä voi olla paljon enemmän ja myös pitempiaikaista stressiä, kuin siellä intissä.

      Intistä selviytyy kahden neuvon avulla: Tee parhaasi ja tee, mitä käsketään. Vaikka joku käsketty asia tuntuisi kuinka typerältä tahansa, niin tee se, jos se ei ole lainvastaista. Voit sitten reservissä naureskella ja pyöritellä sille touhulle päätäsi.

      Joskus käskyjen tarkoituksena on vaan kiristää pinnaasi ja testata tunteidesi hallintaa ja paineensietokykyäsi.

      Olet oikeassa siinä, että asepalvelus ei ole tasa-arvoinen, mutta ei ole moni muukaan asia elämässä. Ajattele vaikka niin, että intti on hinta siitä, ettei ole kuukautisia. :D

      Tsemppiä! Kyllä se ohi menee ja pärjäät kyllä siellä, jos vaan haluat. Kaikkia siellä välillä vituttaa. Joskus paljonkin.

    • Rkkkkkk

      Kun sinulle annetaan ase, niin voit tehdä sillä jotain. Toivottavasti ymmärrät.

    • anonyymi_TNs

      Ite tulossa Santikseen vasta 1/20 (2/19 oli täynnä) ja olen todella innoissani. Ajattelin mennä 2 jk. kapunkisotilaaksi ja siitä RUKiin. Viihtyminenhän lähtee täysin omasta asenteesta.

      • Mskdkd

        2jk on melkeenpä pelkkää sotilaspoliisia. Kaupunkijääkäreitä koulutetaan 1jk.ssa


    • Peraper

      Nyt loppuu se valitus! Taakse poistu!!

    • jalaa1x

      Tästäkin joku pahoittaa takuulla mielensä, mutta menköön. Jos touhu tuntuu vastenmieliseltä, tai oma kunto ei kestä, niin lähde pois. Vaihda sivariin. Itse tein noin vuosia sitten, paljon enemmän sain irti siitä vuodesta, kuin siitä, että olisin ollut vuoden intissä. Itsellä oli jo koulutus eräälle alalle, ja sain paikan, mikä vastasi omaa koulutustani. Itselleni tilanne oli win-win. Jokaisen täytyy osata itse tehdä ne omat päätköksensä, ja laskea näiden hyödyt & haitat. Tähän kyseiseen paikkaan jäi sen verran hyvät suhteet, että kun myöhemmin lähdin opiskelemaan, tein tuolle samaiselle paikalle työharjoittelut ja olin kesän palkallisessa työssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe