Kevättä mielissä, rinnoissa tai muualla?

M_TkuVaillaArvoNimimerkk

Nyt olisi aika ja mahdollisuus saada toimintaa elämään, muuta kuin, roikkumalla palstalla.

Jos vähäkään kiinnostaa, olisi palstan muoreilla, mammoilla ja mulla naispuolisilla mahdollisuus saada elämänä jotain mieltä ja muuta kroppaa kohentavaa!

Palstan papparaiset ilmoittautukaa, palstanmummit, mammat ja muut ilmoittautukaa!

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pylykerö

      Joo, tänne vaan! Pyykinlevitys, lumien puotto katoilta ja pois työntely, valkopyykin silitystä, ruokien laitto, tiski.

    • henrjii

      joo saat kohta seisoo-peukun alotuksestasi

      • seisova

        Pyrsk 😀


    • kaikkiko.kerralla

      Jäi pikkuisen epäselväksi, että millaista toimintaa? Ilmeisesti toiminta tapahtuisi Turussa, vai?

      Itse olen päättänyt enempi osallistua noihin aineettomiin tapahtumiin, konsertteihin ym.

    • Aloittajan lähtökohtainen ajatus taitaa olla että kaikki tänne kirjoittavat "roikkuvat palstoilla". Minulle tämä on hengähdystauko muista odottavista hommista. Siis virkistyksen lähde muun toiminnan ohessa :D. Joten en tarvitse ehdottamaasi toimintaa. Muutoin alkaa stressi pukata liiasta muusta toiminnasta.

      • Näin on, tekemistä riittää omasta takaa. Nyt riisin kypsymisen ajaksi sain ahterini tähän sohvalle.
        Eipä juuri kevättä ole mielessä, eikä rinnassa, kun pitäisi vielä mennä kaivamaan kulkuväylät esiin tuolta kinosten alta.

        Nonni, sekin lepohetki keskeytyi: pyyhkimään.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Näin on, tekemistä riittää omasta takaa. Nyt riisin kypsymisen ajaksi sain ahterini tähän sohvalle.
        Eipä juuri kevättä ole mielessä, eikä rinnassa, kun pitäisi vielä mennä kaivamaan kulkuväylät esiin tuolta kinosten alta.

        Nonni, sekin lepohetki keskeytyi: pyyhkimään.

        Sanokaapa muuta, ai kun olisi kiva luetella tähän tänään tekemäni pikkupuuhat, mutta olkoon.


      • PäivätKuinKevytLunta

        Eipä tule eriteltyä valveillaoloaikaa, mihin se tuhlaantuu.
        Tottakai jokaisella on kaikkea muutakin, kuin pelkkä tietokone. Paitsi jos on kodin vanki terveydellisistä syistä ja tarvitsee ulkopuolistakin katsantaa.
        Ja tietokoneella tulee tehtyä paljon muutakin, kuin "roikkua" esimerkiksi keskustelupalstoilla.
        (Omalla koneella esm noin 16 000 valokuvaa odottaa supistamista uudelleen lajittelun myötä, on sukututkimusta, on lukemattomia tallennettuja asioita ja juttuja).
        Koti koukerot, kauppa reissut, mahdolliset lumitukset, niitäkin riittänyt. Ja täytyy sitä tavata ihan eläviäkin, etenpää kuin omalta postilaatikolta.
        Nyt valmistuu spagetti, oiskohan ne jo lötköjä eli ihan spakettia, paistijauhelihakastike valmistui aiemmin.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Näin on, tekemistä riittää omasta takaa. Nyt riisin kypsymisen ajaksi sain ahterini tähän sohvalle.
        Eipä juuri kevättä ole mielessä, eikä rinnassa, kun pitäisi vielä mennä kaivamaan kulkuväylät esiin tuolta kinosten alta.

        Nonni, sekin lepohetki keskeytyi: pyyhkimään.

        Juuri näin, Mielen päällä on jos mitä hommaa jonossa ja kun olet jonkun tekojärjestyksen niille itse päässäsi suunnitellut joku huuta pyyhkimään tai tulee muu akuutti keissi :D.


      • PäivätKuinKevytLunta kirjoitti:

        Eipä tule eriteltyä valveillaoloaikaa, mihin se tuhlaantuu.
        Tottakai jokaisella on kaikkea muutakin, kuin pelkkä tietokone. Paitsi jos on kodin vanki terveydellisistä syistä ja tarvitsee ulkopuolistakin katsantaa.
        Ja tietokoneella tulee tehtyä paljon muutakin, kuin "roikkua" esimerkiksi keskustelupalstoilla.
        (Omalla koneella esm noin 16 000 valokuvaa odottaa supistamista uudelleen lajittelun myötä, on sukututkimusta, on lukemattomia tallennettuja asioita ja juttuja).
        Koti koukerot, kauppa reissut, mahdolliset lumitukset, niitäkin riittänyt. Ja täytyy sitä tavata ihan eläviäkin, etenpää kuin omalta postilaatikolta.
        Nyt valmistuu spagetti, oiskohan ne jo lötköjä eli ihan spakettia, paistijauhelihakastike valmistui aiemmin.

        Al dente :)


    • Oletko sellainen virikeohjaaja, joita vanhusten hoitokodeissa kuulemma on?
      Käsittääkseni suurin osa palstalle kirjoittavista asuu vielä kotonaan ja pystyy järjestämään itselleen haluamiaan kiinnostavia virikkeitä.
      Jos se on palstalle kirjoittaminen, niin jokaisen oma valinta.
      Kenenkään ei tarvitse selittää miksi täällä käy, halutessaan sen voi toki tehdä.
      Voihan joku olla jopa onneaan etsimässä.

      • Minä kävin eilen äitiäni katsomassa tehostetussa palveluasumisessa. Siellä mummat pelasi bingoa hoitajien ohjaamana. Tunnelma ihanan rauhallinen. Musiikki soi taustalla ja mummot ruksasi rukseja bingovihkoon kilei poskessa. Osa hoitajan avustamana tosin :).


      • siilivain kirjoitti:

        Minä kävin eilen äitiäni katsomassa tehostetussa palveluasumisessa. Siellä mummat pelasi bingoa hoitajien ohjaamana. Tunnelma ihanan rauhallinen. Musiikki soi taustalla ja mummot ruksasi rukseja bingovihkoon kilei poskessa. Osa hoitajan avustamana tosin :).

        Kuulostaa kivalta, nykyisin järjestetään runsaasti viriketoimintaa.
        Puutarhajuhlia kesäisin jne.

        Mutta että palstalla, johan tuolla toisaalla vanhat höpäkkäät kaipasivat virikeohjaajaa tännekin, huolehtimaan ja lohtua antamaan? :)


      • Anceli kirjoitti:

        Kuulostaa kivalta, nykyisin järjestetään runsaasti viriketoimintaa.
        Puutarhajuhlia kesäisin jne.

        Mutta että palstalla, johan tuolla toisaalla vanhat höpäkkäät kaipasivat virikeohjaajaa tännekin, huolehtimaan ja lohtua antamaan? :)

        Ai.....Minä ymmärsin jotta toimittivat pois täältä roikkumasta mutta mihin, se ei vielä selvinny :).


      • siilivain kirjoitti:

        Ai.....Minä ymmärsin jotta toimittivat pois täältä roikkumasta mutta mihin, se ei vielä selvinny :).

        Mulle ei ole oikein selvinnyt tuo roikkuminen.
        Mulla, kun on tämä läppäri ihan sylissä, ei mun ainakaan siinä roikkua tarvitse.


      • siilivain kirjoitti:

        Ai.....Minä ymmärsin jotta toimittivat pois täältä roikkumasta mutta mihin, se ei vielä selvinny :).

        Käsitin että vallan aloitusta kaivattiin, siinä voisi huoliaan purkaa ja apua anoa, lohtua ja virikkeitä saada.
        Onneksi ei itsellä ole tarvetta moiseen.
        Niin ja pyllynpyyhintään pitää mennä ihan just nyte :)


      • Anceli kirjoitti:

        Käsitin että vallan aloitusta kaivattiin, siinä voisi huoliaan purkaa ja apua anoa, lohtua ja virikkeitä saada.
        Onneksi ei itsellä ole tarvetta moiseen.
        Niin ja pyllynpyyhintään pitää mennä ihan just nyte :)

        Ahaa ja siihenkö meidän piti ilmoittautua :).


      • siilivain kirjoitti:

        Ahaa ja siihenkö meidän piti ilmoittautua :).

        En oikein tiedä, jäi minulle hiukan epäselväksi, mutta pylly on pyyhitty, vaippa ja nutut puettu, nyt juo kahvia ja syö mansikkarahkaa :)


    • Kyllähän sitä kohta kevättä alkaa olla rinnoissa,
      kun vaan keksisi mihin ilmoittautuisi, niin innolla menisin mukaan.
      tai, no jos se on kertasuoritus, voisin kokeilla,
      mutta mihinkään pitkäkestoiseen sitoutuminen ei innosta.

      Kohta sitä pääsee möyhimään niitä siemenpussitelineitä kaupoissa.
      Siihen aina löytyy innostusta, eikä koskaan opi tai muista, että
      niitä viime vuotisiakin pussukoita löytyy.
      Eli sitä innostusta on hyvä vähän suitsiakin, näin keväällä.

      • Minä kaivelin juuri esiin uimahalli vesijumppa-ajat. Häytynee kunnostautua nyt ku on yli kolmlymmentä lippua käyttämättä. On ollut niin paljon kaikenlaista muuta että itsehoito on jäänyt joko itsestä tai muista riippuvista syistä taas taka-alalle.


      • Pääasia.se.tuntuma

        "Kohta sitä pääsee möyhimään niitä siemenpussitelineitä kaupoissa."

        Niin. Talvella jotkut naiset joutuu möyhimään siemenpusseja kun ei ole sitä siemenpussitelinettä kotona.


    • Näyttää olevan uusi lohdutusketju eläkkeellejäämistä pelkäävä(i)lle; kuinka saa aikansa kulumaan eläkkeellä tai muuten vapaalla ollessaan.

      • lentävä-lumi-aika

        Kuka lohduttaisi pikku myyttiä. Myyttiähän se pelkokin on.


    • Pylykerö

      On muuten kunnon hoitoa tuo lumien työntely ison kasan päälle. Nimenomaan kolan tyhjennys.
      Lakanoiden silityksessä tulee sitten hipsutusta käsivarsille.
      Elekee työ aena hättäelkö. Lupsakkoo teille!

    • Bengalitikku

      Mieletön.
      Miten se kevät mitataan rinnoista? Kuppikoon vai rinnanympäryksen mukaan.
      Pitäisi olla vertailupohjaa esim. lokakuulta.
      Miten laaja muualla on?
      Miehistä olen huomannut, että pitkäkatseisempia ovat kuin jouluaikaan.
      Silmissä ei ole mitään hedelmäpelimäisyyttä vielä.

      Vielä talvihorrostelua.
      Vaatii sulaveden ääntä.
      Ei voi teeskennellä.

      • kuppikokogentlemanni

        Minulla sormissa on aidot tuntumamittarit.
        Kevät tykytys, kesä hypytys, syksy sykytys, talvi nypytys.
        Tiedän jopa mikä kuppikoko. Melkein. Joskus olen luntannut lattialla tai sohvalla olleista rintsikoista.
        Lokakuussa on jo viileämpiä rintoja jos villapaita unohtunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe