Johan on lunta

Kohtuuttomuudessa

Loin eilen yhdet lumet ja nyt just kokonaisen tunnin. Joudun heittää takapihalta aidan yli kun ei enää mahdu kasaan. Etupihalla kasa sen kun kasvaa ja aina vaan korkeammalle joutuu heittämään. Seinän vieriin ei saa kasata ja varastoon on päästävä. Järkyttävän raskasta lunta. Auton kaivoin esille ja autan vielä vähän sairasta viereisen auton omistajaa. Ja toinen tupakoiva tuttava-sairas on pyörätuolissa, ei pääse ulos. On kuitenkin niin kaukana että sinne en lähde. Enkä autolla pääsisikään kun aura-auto ei ole vielä ajanut väylää autojen takaa auki.
Joten taas meni köpälle tämä Suomen talvi. Yritin jo viime kesänä muuttaa, löysin asunnonkin, mutta vanha asunto ei mennyt kaupaksi. Haluan kaikki seuraavat talvet ilman lunta ja mustan joulun.

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei taida Suomessakaan olla talvisin lumettomia paikkoja.

• pirremiinapas

Teitkö reklamaation ilmojen hallitsijalle?
      Mie tykkään kun on oikea talvi ja lunta, vaikka..katolle oisi mentävä, pian..

• ö-Öö

Lumi sulaa aikanaan.

Aika reippaasti on lunta. Tsadissa isolumisia talvia aika harvoin, ihan hyvä. Ei tässä kyllä olisi kovin paljoa lapioimista, lähinnä portaat, sen verran harjaillut, pääsee terassille tupakille. Valokate pari kertaa putsattu, hentorakenteinen, saattais romahtaa. Samanlaisia on romahdellut joitakin, nykyisin ihmiset putsailee niitä kyllä. Hankin sellaisen lumenpudottimen, ei tarvi alkaa kiipeileen, ihan toimii ok.

Arjalainen muskeliauto näköjään odottelee kevättä. Lunta tuli aika nopeesti, se on sitten puolimetrisen kinoksen alla ja takana reilu urausvalli. Ois melko suuri homma kaivella esiin. Sitten tietenkin ihmetys, minne lumet, naapuriautojen katollekko? Parkkipaikalla on kyllä lumen läjityspaikka, se vaan on hirmu suuri kasa, koska lunta ei ajeta pois.

Sitten kun lumet alkaa sulaan, tulee tulvat. Parkkipaikka tulvii.

Pöndellä nyt ois lunta, jos ois kiinnostunut lapiohommista. Mä en ole kiinnostunut, sulaa se lumi sielläkin.

=DW=

• Luntatulvillaan

Täällä pohjoisessa on lunta sopivasti eli puolet vähemmän kuin viime talvena. On hyvä, että etelässä on kunnolla lunta. Lapset tykkää

• äijä-

-kyllä; nyt on lunta, eilen päivällä alkoi sataa ja yhä tulee sakeana, on kuin ennenvanhaan kunnon talvi, eikä mikään lössäkkö, pakkasta n.10 ja tuuli tuntuu naamassa.

• Paloma.se01

Mä sain juuri ulko-oven auki mutta en enää kiinni. Nyt meen herättään Legon :))

• pirremiinapas

Tässäkin talossa etupihan puolen ovi ei meinaa aueta pohjoispuolen lumi myräkän jälkeen, pitäisi tehdä ulkokuisti..joskus.
        Huomenta vain, hyvinpä nukuittekin :)

• Kyllä sitä on täälläkin ja lisää näyttää tulevan koko ajan.
      Eilen loin lumet parkkipaikaltani. En ole sattunut olemaan poissa silloin, kun aura on käynyt, ne kyllä vetää lumet, jos on paikka tyhjä.

• Liian hyvään on totuttu.
      Pieniä nämä murheet lumen kanssa. Ennen lapsudessa oli uunilämmitys, ja halot vedettävä kelkalla pihan perältä. Vesi kannettava kaivosta, ja kaivon ympärys liukas. Likasankokin piti viedä ulos.
      Saunaankin piti kantaa vedet ja puut, ja vielä lämmittää, oli pakkanen tai pyry.
      Nyt ei tarvii muuta luoda sen verran, että pääsee ulos.
      En minä lunta silti kaipaa, ainakaan näin paljon.
      Nyt ei ole muutamaan päivään satanut,

• Ihan tuli lapsuusajat mieleen.
        Noin se meilläkin meni. Se oli ihan normaalia elämää.
        Nykyään on normaalikin muuttunut ihan toiseksi, paljon helpommaksi ja silti vaan kuulee valitusta ympäriltään.

• eppu2 kirjoitti:

Ihan tuli lapsuusajat mieleen.
        Noin se meilläkin meni. Se oli ihan normaalia elämää.
        Nykyään on normaalikin muuttunut ihan toiseksi, paljon helpommaksi ja silti vaan kuulee valitusta ympäriltään.

Laiskuus ja tyytymättömyys vie maailmaa eteenpäin, ja miehet on laiskempia, kaikki ihmistä helpottavat keksinnöt on miesten keksimiä :). On meistä jotakin hyötyä.
        Niin pitkälle ei ole vielä päästy, että olisi keksitty lumeton talvi.
        Sitä pitää alkaa miettimään, mtta hiihtäjät ei siitä tykkää.
        Mutta hyviä lumivehkeitä on keksitty, kyllä lumi lähtee kaaressa ja kauas.
        Nyt alkoi satamaan uutta lunta, saa nähdä katkeaako sähköt, pitää lähteä laittamaan aggregaatti valmiiksi.

• Ihana talvi, lunta on paljon ja lisää tulee koko ajan täälläkin.

Pihassani lumi on muovaillut vanhasta, oksiltaan sinne tänne sohottavasta vuorimännystä
      ison ja komean dinosauruksen, aika kiltiltä se vaikuttaa.

Asun mäen päällä ja kaiken saa luoda alamäkeen ja kunnan maalle, joten siinä mielessä helppoa,
      olen välillä lahjonut lumiauraajaa, antanut pari kertaa kympin kun peruuttaa kivasti pihaani ja työntää kerran, pääsee lanssi pihaan jos on tarvis.
      Sipostelut saan hoitaa itse, kola on melkein kasvanut kiinni käsivarteeni.
      onneksi lumi tänä talvena on ollut pakkaslunta, keposta työnneltävää.

• Ei-voi-tietää

Mä silmät luon ylös taivaalle
      ja verhojen raosta nauran
      heitän yläpeukut aura-autolle
      siinä kun venytän kaulan.

Eilisestä saakka olen odotellut sitä tappomyrskyä. Vaan vielä tuulee poissaolollaan.
      Niin. Tuuli on tosi puhurimaista tällä hetkellä. Ehkä se lumikin saapuu etelä-suomen postina?

Sen verran luin lehtiä, että huomiselle tänne itään päin luvattu myräkkä jää Putinin riesaksi.
      Ei jaksa yltää suomen puolelle kuin rajavartijat lumi pesten.

Käyköön miten käy, kaikki talvivarustus on työvalmiina, jos kinoksiksi käy. Lähinnä pihat ja mökki polut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.

Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei
      Maailman menoa
      480
      3541
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      1605
    3. Huomaatko että

Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      149
      1556
    4. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      85
      1301
    5. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      1203
    6. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      35
      1081
    7. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      44
      1051
    8. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      40
      1010
    9. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      37
      1001
    10. Jannenkulma

"Köyhän" kiinteistö selvitystilassa!
      Suomussalmi
      10
      1000
    Aihe