Montako kumppania sinulla on ollut?

VoisikoVieläkinOlla

Kuinka monta puolisoa tai vakituista avokumppania sinulla on ollut yhteensä omien vuosiesi varrella?

(Joku kyseli kolareista, mutta tämä aihe on minusta kiinnostavampi.)

Voisitko vielä tässä iässä aloittaa uuden sitoutuneen parisuhteen, jos hyvä ehdokas osuisi paikalle?

Oma aviopuolisoni on kuollut ja parin muun kumppanin kanssa tiemme ovat lähteneet kulkemaan eri suuntiin. Jos joku mukava ja sopiva ehdokas osuisi paikalle, voisin ihan mielelläni aloittaa vielä uuden suhteen. Siis, jos, jos, jos....

38

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoterapeutitar

Yhden kerran olin naimisissa. Avopuolisoita ei yhtään. Joskus nuorena pidempiä seurustelusuhteita. En koskaan ole asunut kahdestaan kenenkään ns. puolison kanssa.

Yksin on ihana olla ja asua. En tiedä miksi, mutta saa vaan olla ja nauttia. Kun ei ole koskaan kenenkään kanssa kaksistaan asunut, ei sellaista osaa edes ajatella.

• etkö siis asunut puolisosi kanssa kun olit naimisissa?

• Psykoterapeutitar

En asunut hänen kanssaan koskaan kaksin. Aina asui muuta porukkaa mukana.

• sanoo.joku

Mitä sä sillä tiedolla teet.

• Heikunkeikku

Mitä kiinnostavaa on tietää, kuinka monta kumppania kelläkin on ollut?
      Ja laskeskeleeko kukaan, että hmmm... nyt mulla on ollut niin ja niin monta seurustelukaveria elämäni aikana.
      Ihminen menee eteenpäin elämässään ja jos suhde loppuu, niin miten kauan aikaa sitä haikailee mennyttä. Uskon että ex seurustelukaveri vaan unohtuu, kun/jos uuden löytää. Ja vaikka ei löytyisikään sopivaa, niin mitä sitä kannattaa aikaansa hukata miettimällä kumppania jonka on jättänyt.

Omituisia kysymyksiä täältä saa lukea. Mitä se kenellekään kuuluu, kuinka monta ihmistä kelläkin on ollut. Tämäkin aloitus menee jo utelun puolelle.

• Heikunkeikku

Lisäys kun unohdin edellisessä kirjoittaa.

Tämän tästähän saa lukea tai muuten kuulee, että vähän vanhempi nainen/mies on löytänyt kivan kaverin itselleen.

Eli tietysti tässä iässä voi alkaa sitoutuneen parisuhteen. Mikä estäisi. Ei ikä ainakaan.

• lukija2

Onko tämän aloituksen kysymys sen oudompi, kuin mikä tekee sinut onnelliseksi?

Kysymyksiähän täällä saa esittää ja eihän niihin ole pakko vastata.

Tympeää tuollainen aloitusten arvostelu.

• määentajuu
        lukija2 kirjoitti:

Kun ei voi ohittaa niin pitää arvostella alotusta vaikka ei siihen sanottavaa oliskaan.

• Bengalitikku
        lukija2 kirjoitti:

Lukija2 ja määentajuu.

Heikun kommentoiminen aloituksen aiheeseen on mielipide.
        Eikä mielipiteet ole kiellettyjä.
        No. Aloittajako älähti tuplanimimerkein.
        Minulle tulee mieleen mökinmummo, joka hahmottaa ihmisiä pikkuarkistoonsa. Olisihan sekin harrastus.
        Suorasukaiset kysymykset koen kiusallisina, koska en tunne kysyjää
        enkä tiedä motiiveista.
        Työpaikoilla oli muutama mestaritietäjiä, jotka olivat varsin taitavia kysymysten asettelijoilla. Helvetin uteliaita. Keräsivät "kiiltokuvia" ja vaihtoivat niitä. Ja luovuttivat vahvoja mielipiteitä toisista kuitenkaan tuntematta sen paremmin. Onkohan se geeneissä, se uteliaisuus.
        Eipä minulla salattavaakaan ole, mutten halua hirveästi retostellakaan asioitani. Jotain. Joku ihminen on joitain muita kiinnostavampi, mutta kertokoon itse mitä haluaa.

Tykkään keskustella enempi yleisellä tasolla tai käytännöllisistä asioista, kuitenkin omasta vinkkelistä yrittäen perustella ja jättää rivien väliin jotakin.
        Joten exceliin ei minusta hirveästi heru.

• vastaajavitonen
        Bengalitikku kirjoitti:

Lukija2 ja määentajuu.

Minulle tulee mieleen mökinmummo, joka hahmottaa ihmisiä pikkuarkistoonsa. Olisihan sekin harrastus.
        enkä tiedä motiiveista.
        Työpaikoilla oli muutama mestaritietäjiä, jotka olivat varsin taitavia kysymysten asettelijoilla. Helvetin uteliaita. Keräsivät "kiiltokuvia" ja vaihtoivat niitä. Ja luovuttivat vahvoja mielipiteitä toisista kuitenkaan tuntematta sen paremmin. Onkohan se geeneissä, se uteliaisuus.
        Eipä minulla salattavaakaan ole, mutten halua hirveästi retostellakaan asioitani. Jotain. Joku ihminen on joitain muita kiinnostavampi, mutta kertokoon itse mitä haluaa.

Tykkään keskustella enempi yleisellä tasolla tai käytännöllisistä asioista, kuitenkin omasta vinkkelistä yrittäen perustella ja jättää rivien väliin jotakin.

Vastaisit sinäkin alotukseen siihen mitä kysytään jos kiinostaa.
        Heikun mielipide oli että alotus on huono, tympeetä.

• Lukija2
        Bengalitikku kirjoitti:

Lukija2 ja määentajuu.

enkä tiedä motiiveista.

Mitenköhän minusta tuntuu siltä, että minäkin kirjoitin vain mielipiteeni.

• Bengalitikku
        vastaajavitonen kirjoitti:

Vastaisit sinäkin alotukseen siihen mitä kysytään jos kiinostaa.
        Heikun mielipide oli että alotus on huono, tympeetä.

No, en yodellakaan vastaa aloituksen kysymykseen.
        Perustelinkin jo.
        Voiko jotain täällä todella kiinnostaa?

• Bengalitikku

Ai niin. Aloittajalle: uusi parisuhde? Sehän on sinun asiasi.
        Yleisellä tasolla: tietenkin voi.

• nalkuttamaanko
        Bengalitikku kirjoitti:

No, en yodellakaan vastaa aloituksen kysymykseen.
        Perustelinkin jo.
        Voiko jotain täällä todella kiinnostaa?

Mitä sitten tulit alotukseen kun ei ollut sanottavaa...........

• Bengalitikku
        nalkuttamaanko kirjoitti:

Mitä sitten tulit alotukseen kun ei ollut sanottavaa...........

Olihan minulla sanottavaa.
        Mutta ymmärsittekö lainkaan?

• Bengalitikku

Ai niin joo. Ja sitten peukutatte itseänne.
        Ihan ääneen hymyilyttää.

• Itse.riittävän.hyvä

Kaksi on ollut ja se kolmas menossa. Jos jään yksin, katson uuden suhteen, en odota vaan etsin. Ja uskon löytäväni, en siksi että olisin jotenkin parempi/kauniimpi/komeampi/viisaampi ihminen vaan siksi että on monta parisuhdetta etsivää ihmistä ja minulle kelpaa tavallinen virheilläkin varustettu tyyppi. En odota räiskyvää intohimoa, rattoisa yhdessäolo riittää kohtalaisine erimielisyyksineen.

• isbella

Onhan näitä ollut ja on. Rakastua voi tulisesti iästä riippumatta.

• Osa-aikaeläkeläinen

Toista kertaa olen naimisissa. Avoliittoja minulla ei ole ollut.

• kerran aviossa ja kerran avossa. haluaisin vielä löytää kumppanin, vaikkakaan en välttämättä enää asuinkumppania, oma tupa ja oma lupa kun on hyvä. ei ikä ole rakastumiselle este, tunteet säilyvät kuolemaan asti vaikka kuinka vanhaksi eläisimme.

• MikseiVoisiVastata

En ymmärrä, miksei anonyyminä voisi keskustella ihan mistä asiasta tahansa, myös intiimeistä ja yksityisistä. Itse hämmästyin äskettäin Eeva Kilven juttuja naisen seksuaalisuudesta ym. sellaisesta.

Minulla on ollut kaksi rakasta läheistä, jotka molemmat ovat jo jatkaneet matkaansa tuntemattomiin maisemiin. Ensimmäisen kanssa solmimme avioliiton ja perustimme perheen jälkeläisineen. Elimme lähes 20 vuotta yhdessä.
      Jälkimmäisen kumppanin kanssa elimme myös lähes 20 vuotta yhdessä, mutta molemmilla oli myös oma asunto. Tarvitsin aina välillä myös ihan omaa tilaa.

• itse-päätät-mitä-haluat

Alottajalle,,,,
      Jos ja kun sinusta tuntuu että voisit vielä sitoutua parisuhteeseen,
      ehdottomasti tee se,
      elämä saattaa olla vielä pitkä, kymmeniä vuosia,
      niitten viettäminen yhdessä on mielekkäämpää,
      kuin yksin mököttää neljänseinän sisällä,
      ja haikailla, kumpa olis oma kaveri,
      matkailu ja kaikenlainen oleminen ja menot yhdessä on mielekkämpiä oman kumppanin kanssa,

• staka

Jos tämä lähes 50 vuoden avioliitto päättyisi niin että minä jäisin "jäljelle", niin en ainakaan etsimällä etsisi uutta parisuhdetta. Ei ketään muita siihen asuntoon missä minä sitten asun, eieiei!

Ystäviä toki soisin olevan silloin vielä elossa, sekä nais- että miespuolisia. Muuten olisi surkeaa, vaikka omia jälkeläisiä on ja määrä vaan lisääntyy :). Lähes-ikätoverit ovat myös ihmiselle tärkeitä, olivatpa sitten sydänystäviä, lapsuustovereita, harrastuskavereita tai hyvänpäiväntuttuja.

• pirremiinapas

Noin se on, lapset ovat viikolla työssä, ei jouda seuraa pitämään minulle seuraa, eikä heitä voi vaatia sitten omaa vapaa aikaansa viettämään täällä minun tykönäni, soitellaan ja facetellaan omassa ryhmässämme.

Käyn mie naapurissa ja pitäisi käydä toisessakin naapurissa kyläilemässä. Yksi hyvä kaveri tai ystävä on minulla kuoro ajoilta, hänen kanssaan on ajateltu keikkailla tulevaisuudessa enemmänkin eri menoissa, esim. konserteissa jne. , ulukomaillakin jos rahavarat antavat joskus myöten.
        Ihmisten ilmoille on päästävä aina jonkun päivän jälkeen, muuten ei tyle mitään.

• Kerran naimisissa, kaksi avoliittoa. 1 a 3 kuolleet ja luultavasti keskimmäinenkin,koska sairasti nuoruusiän diabetesta ja ikää melkein 9 vuotta enemmän, kuin mulla.
      Nyt olen jo monta vuotta asustellut yksikseni, kissakin seurana jo monta vuotta.
      Toisen puolen vuodesta asun mökkimaisemissa ja siellä on sukua ympärillä taajaan.
      Nautin omasta rauhastani, en tällä haavaa vaihtaisi tätä vapautta mihinkään.
      En kaipaa ketään rinalleni enää ja koska en ole ikinä ollut mikään salamarakastuja, en edes sellaista kuvittele eteeni tulevan.

• pirremiinapas

Yksi puoliso jonka kanssa ehdittiin olla yli 50 vuotta aviossa, tulevaisuudesta en tiedä, puolison pois meno on liian lähellä.
      Vaikka tiedän etten halua elää loppuikääni yksin, olen laumaeläin.

• En nyt laittaisi paremmusjärjestykseen näitä galluppeja.
      Ensin luulin, että on nostettu ylös vähän aikaa sitten ollut aloitus, mutta taisikin olla yhdessä faceryhmässä tämä sama kysely. Kuuluukohan aloittaja samaan ryhmään?

Minä olen vanhapiika vieläkin, Yhtä moni on mennyt kuin on tullutkin. Kaikki samasta syystä, että ovet alkaneet vilkuilemaan sivuilleen. Ei siis yhtään vakavastiotettavaa.

• Täysi-nautinto-elämästä

Minulla on putkinäkö. Katson vain eteenpäin. En vilkuile sivuille.
        Silti suhteita riittävästi, tähän saakka. Ei voi tietää milloin uusi astuu kuvioon?
        Historian perusteella ehdin kokea vielä muutaman.

• Tietynlainen kolarihan sekin on, jos tunteet kolaroi ja ero tulee, korjausta varmaan joutuu tekemään.
      Että saa julkisivun taas kuntoon ja ehkä pitää renkaatkin vaihtaa tai ainakin ottaa pois.

Kysyä aina saa, mutta pakko ei ole vastata, olipa ollut monta tai yksi ja ainoa, ainutkertainen.

• Bengalitikku

Komppaan.

• halleluja

Vain ja ainoastaan yksi, jonka kanssa olin kunnes kuolema eroitti. Oli sen verran vaikea kokemus, että en enää halua uusia kokemuksia. Olen vapaa halleluja!

• Lemmenkäinen

Muijan kaa jo yli 40 v. jos niin ikävästi kävis että hän ennen minua niin vanhan koiran otan, uutta naista vain one night standiksi :)

• avo-suhteessa-kylläkkii

Minulla on ollut vain nämä kaksi kättä ja pläkkän dekker.

• Häntäh

Pari kertaa naimisissa muutama avokki sekä seurustelusuhteita lukematon määrä intiimein suhtein. Lukua ei ykinkertasesti tiedä, kun on ollut vähän naisiin menevä luonne , jopa rentuksi jotkut nimitteli tiskirätin takaa.

• Kaksi avioliittoa
        Kaksi avoliittoa.
        Lukematon määrä yhden illan juttuja
        Lapsia ei mistään liitosta.

Jos nyt saisin valita, ottaisin vain tuon kakkoavioliitto miehen.
        En muita

Olisin silloin voinut olla harkinnassa pari tenavaa, ikäänkuin nuodon vuoksi.
        Elämä ei mene oman käsikirjoituksen mukaan.

• Kolmannen kanssa olen ollut aviossa vuodesta 1969. Sitä enen oli kahtena kesänä 3 kk kesäheila ja viikonloppujuttuja useita kymmeniä.

Aloittaisin etsimään heti uutta kun nykyinen kuolisi, yhteen en ehkä koskaan muutaisi.

Autokolareita 0, kerran ollen ensimmäisenä vuonna 1965 ajanut oven omassa pihassa koivuun, silloin oli kasko 6 kk. Myöhemmin ei ollut enää kaskoa, samana vuonna hurjassa vauhdissa useita kertoja ympäri. Auto käätyi pyörilleen ja tulin pois kuin mitään ei olisi tapahtunut.
      Peltien oikaisu maksoi 800 mk, koko auton maalaus 200 mk, uusi keväällä ostettu uusi auto maksoi 6500 mk. Nykyään ei saisi 15 % uushankintahinnasta kuin takaluukun uusiksi. Mustavalkotelkkari maksoi silloin noin 800 mk, kun asensivat myös antennin katolla.

Sitä olen usein miettinyt, mitä maksoi kuutio koivuhalkoja, muistelisin että 200-300 mk.

• pirremiinapas

Tuloihin nähden elämä oli markka aikaan paljon kalliimpaa kuin nykyään, vaikka muuta väitetään.
        Eihän heiloja lasketa..kai kumppaneiksi.

• maissiis

Kiva aloitus...Tämä on mielenkiintoinen aloitus,
      aina kiinnostaa ihmisten suhteet ja perhesuhteet ja naimiset, riiuut, panot ja erot.
      Jos ei kukaan oma-aloitteisesti kerro kyselen ja utelen, tiedonhaluinen olen juuriani myöten.
      Missä ihmiset asuu ja mitä ne tekee työkseen tai mitä ovat tehneet töikseen.
      Mitä kummaa kukin harrastaa ja onko ne iloisia vai surullisia. Riitelikö ne siippansa kanssa vai rakastiko vai tavan mukaan vaan yhden pöydän alla jalkojaan riiputti.
      Suunnitelmistakin voisi kysäistä, aikooko elää sata vai vaan seittemänkymppiseksi.
      Ihmisestä ja ihmisistä pitää olla kiinnostunut,
      eihän me olla yhdentekeviä toisillemme. Jos kukaan ei koskaan meiltä kysele mitään, ei edes että mitä kuuluu, eihän meitä ole silloin edes olemassa kenellekään. ollaan vain hyppivä happi tai typpiatomi maailmankaikkeudessa.
      Ihanaa kun joku jotain kysyy ja nyt vastaan...

Olen varma, vaikka kokemusta ei ole, että sitoutuneen ihmissuhteen voi perustaa missä iässä vaan.
      Ei se ole iästä kiinni kun vaan sopiva löytyy,
      mutta mitä vanhemmaksi tulee ja isommaksi kasvaa sen vaikeampaa on löytää henkilöä, jonka kanssa voisi sen suhderusetin solmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      107
      5856
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      184
      4882
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3580
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      75
      2784
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      60
      2581
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      22
      1988
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1654
    8. Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia

Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä
      Ikävä
      16
      1324
    9. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      10
      1284
    10. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      10
      1252
    Aihe