Minkälaisia pelejä pelaatte?

PelattavaksiPelejjä

Ajattelin, että pitäis varmaan ostaa joitain uusia seurapelejä, joita voisin peata sekä lasten että aikuisten kanssa.

Mitkä ovat teidän mielestänne mukavia lasten ja mitänaiijsten kanssa pelattaviksi?

Pelikavereita olisi kivaj saada )a ilahduttaakin.

29

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mökillä meillä on pelejä ja myös pelaajia.
      Lautapelejä on vanha kunnon Afrikantähti, Alias, Sanapeli, Monopoli, Tammi, Back Gammon (tulikohan oikeen) en taida kaikkia muistaakaan. Tammikin sopii nuoremmillekin, ei ole turhan mutkikas.
      Pelikortit sopii kaiken ikäisille.
      Itse tykkään pelata Fortunaa, sopii kanssa kaikille.
      Pienoisbiljardi on lempipelini, se vie kyllä vähän tilaa, samoin pingis.
      Domino on myös kiva kaikille sopiva.

• mites.se

Monopoli on meillä suosittu.

• elämäkin-on-peli

Ihmissuhdepelit ovat mielenkiintoisia. Reaaliaikaisia.
      Niitä pelaa niin moni kansa kunnasta, etenkin nuoret "haluutsä olla mun kaa" "epistä se jätti mut tekstarilla" jne.

• joovai

Naisten kanssa on muksa peli pelailla tuo pippeli.

• Peli-laudalla

Mutta siinä vaiheessa jos se ei pelitä, pitää tunnustaa tappio.
        Pip-Pelissä ei ole kovin monia vaihtoehtoja.

• ö-Öö

En pelaa.

En edes lottoa nykyisin, ehkä taas joskus. Peleistä sen verran. Kannattaa perehtyä tietokonepeleihin. Toki kai melkein kaikki perinteiset seurapelit saa koneillekin, mutta varsinaiset tietokonepelit kiinnostavuudessaan aivan eri luokassa.

Pelejä monenlaisia. Itteä ei tuuripelit, tasohyppelyt, tai urheilupelit oikein innosta. Mutta räiskintäpelit, etenkin strategiapelit kyllä. Etenkin strategiapeleihin kandee perehtyä, net koukuttaa takuuvarmasti ja riittää pähkäilemistä.

Niin, tietokonepelit usein moninpelejä ja etenkin, voi pelata netin yli etänä. En ala suosittelemaan pelejä nimillä, jokaisella suosikkinsa. Nuorisoa voi olla hankala houkutella pelaamaan kimpleä tai uunoa, nettipelejä pelaa sitten kyllä kaikenikäiset ja pelikavereita kyllä löytää.

=DW=

• "teevee"

Voisit alkaa lentää ja ajaa rallia tieto-koneellasi.
        Noista peleistä on konkreettista hyötyäkin.
        Sillä niilltä harjoittelevat tosi-elämänkin sankarit.
        Heidän pelinsä ovat tosin hiotut kalliilla rahalla.
        Liveen kun ovat tarkoitetut.
        -
        Minunkin liveäni ne ovat jossain-määrin auttaneet.
        Eli eivät aidoissa puikoissa ole olleet haitaksi ainakaan.
        -
        On kummallista että tällaiseen, ilmi-selvään lasten pippeli-aloitukseen jotkut kommentoivat.

H.

• ö-Öö
        hunksz kirjoitti:

"teevee"

Voisit alkaa lentää ja ajaa rallia tieto-koneellasi.
        Noista peleistä on konkreettista hyötyäkin.
        Sillä niilltä harjoittelevat tosi-elämänkin sankarit.
        Heidän pelinsä ovat tosin hiotut kalliilla rahalla.
        Liveen kun ovat tarkoitetut.
        -
        Minunkin liveäni ne ovat jossain-määrin auttaneet.
        Eli eivät aidoissa puikoissa ole olleet haitaksi ainakaan.
        -
        On kummallista että tällaiseen, ilmi-selvään lasten pippeli-aloitukseen jotkut kommentoivat.

H.

Nooh.

Simulaattoreita käytetään nykyisin vähän kaikkialla, intissä, autokouluissa jne. En ite ole erityisen innostunut. Jokin rallipeli oli, noh, olihan se viihdyttävä. Lentosimulaattorit oli liian hankalia, aina syöksyi maahan.

Tiesitkö muuten, ms.n Office- paketissa oli aikanaan täys lentosimulaattori piilotettuna koodin sekaan?

Koukutin itteni aikanaan Leasuresuit Larry kakkoseen, kun viimein sain sen läpi, koittanut varoa liikaa pelaamista. Larry nyt ei varsinaisesti ollut strategiapeli, mutta ainakin siinä oli yhteneväisyyksiä live-elämään :D

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Nooh.

Simulaattoreita käytetään nykyisin vähän kaikkialla, intissä, autokouluissa jne. En ite ole erityisen innostunut. Jokin rallipeli oli, noh, olihan se viihdyttävä. Lentosimulaattorit oli liian hankalia, aina syöksyi maahan.

Tiesitkö muuten, ms.n Office- paketissa oli aikanaan täys lentosimulaattori piilotettuna koodin sekaan?

Koukutin itteni aikanaan Leasuresuit Larry kakkoseen, kun viimein sain sen läpi, koittanut varoa liikaa pelaamista. Larry nyt ei varsinaisesti ollut strategiapeli, mutta ainakin siinä oli yhteneväisyyksiä live-elämään :D

=DW=

"teevee"

Hämärää mutta uskottavaa tuo Office-juttu.
        Lento-simuhan oli Mikki-softan.
        Nykyään Google-Earth-ohjelmassa voi lentää tuolla simulla.
        Aika kliffaa hei!
        Maisemat ovat aitoja joka suuntaan.

H.

• Afrikan tähti, Kimble ja Domino sopivat pientenkin kanssa pelaamiseen. On varmaan uudempiakin pelejä, mutta nuo ovat meillä olleet jo silloin kun omat lapset olivat pieniä. Postikorteilla tulee pelattua muistipeliä, jos pelaa pienten kanssa laitetaan peliin vain muutama kortti, aikuisten kanssa kortteja sitten enemmän. Monopolia erilaisilla laudoilla tulee pelattua, riippuen kenen omistamaa peliä pelataan ja erilaisia tietopelejä, mm. Trivial Pursuit ja vastaava Suomi-peli.

• Alan kokoamaan tuhannenviidensadan palan palapeliä.

• Mulla on jossain kaapin pohjalla 500, 1000 ja 1500 palan palapelit.
        Monta monituista vuotta on kulunut siitä, kun olen niitä koonnut.
        Vois olla hyvää vaihtelua aivoille näin talvisaikaan.

• "Anceli"

Mikää peli tommone oo...
        Soon laiskan naisen tapa kerätä pullan-murut pois pöydältä.

H.

• eppu2 kirjoitti:

Mulla on jossain kaapin pohjalla 500, 1000 ja 1500 palan palapelit.
        Monta monituista vuotta on kulunut siitä, kun olen niitä koonnut.
        Vois olla hyvää vaihtelua aivoille näin talvisaikaan.

Meillä on lukematon määrä palapelejä, minä aloitan ja teen minkä viitsin, kärsivällisempi ja paremmin näkevä mies jatkaa ja tekee yksitoikkoiset taivaanrannat ja pusikot niin että palapeli tulee valmiiksi.
        Lapsenlapsen kanssa pelataan lautapelejä, Labyrinttia, Afrikan tähteä ym.

• Vänä-

Painava turkkilainen shakkilautapeli pronssinappuloin olis kiwa.

• Paloma.se01

Pelasin varmaan parikymmentä vuotta age of empires-tietokonepelejä, kakkosesta eteenpäin oli pakko lopettaa kun tuli huimausta. Vaihtoehtona olisi ollut hidastaa peliä, mutta sitten se ei olisi ollut yhtä kivaa.
      Trivial Pursuitia ja korttipelejä pienten poikien kaa on tullut pelattua. Afrikan tähti Monopol ja pari muuta lautapeliä löytyy kaapista.

• IsoSlammi

Pelaan bridgeä kerran viikossa livenä ja joskus BBO:ssa koneella. Suosittelen muillekin. Jos paikkakunnallanne on kerho tai muuten aktiivisia pelaajia, kannattaa kysyä kursseja tai muuten opetusta. Materiaalia on saatavilla nykyään hyvin.

• Bridgeä mäkin pelaan kerran viikossa, ja melkein joka päivä koneella robottia vastaan.
        Bridge on hyvä "muistipeli" tässä iässä. Meidän kerhossa ikäjakautuma on karkeesti12-80.
        olen vasta pari vuotta sitä pelannut ja tykkään vallan mahdottomasti. Joka pelissä oppii jotain uutta.
        Isoslammia en ole meidän peleissä vielä nähnytkään, viimeksi sukelsin vasta Stenbergin saloihin.
        tavalliset kerhopelit ovat siitä mukavia, että siellä saattaa samaan pöytään tulla mestarimerkkiläisiä ja suomen mestareita kuin vasta-alkajia.
        Olen haaveillut, että menisin eläkeläiskerhoon pelaaman, siellä pelataan tikkiä ja myös muita pelejä yhdessä, ja välillä syödään ja juodaan, koko päivä pitäisi siihen sitten varata, en ole vielä malttanut koko päiväksi..

Lasten kanssa pelaan muistipelejä ja mustaa pekkaa ja sitten heidän omia lautapelejä.
        Kunhan vähän kasvavat päästään pelaamaan myös fortunaa ja koronaa.
        Monopolista tykkään ja tieto ja visailupeleistä ja skippoa pelaan tätieni kanssa.

Muistelen, että lapsena pelattiin napeilla ja kupilla, mitähän sekin oli nimeltään, kynnellä yritettiin napsauttaa nappi kuppiin.

• pät-pritt-ei-britti

eikö se britge oo joku kauniit ja vähemmän kauniit sarjan roolihahmo?

• IsoSlammi
        maissii kirjoitti:

Bridgeä mäkin pelaan kerran viikossa, ja melkein joka päivä koneella robottia vastaan.
        Bridge on hyvä "muistipeli" tässä iässä. Meidän kerhossa ikäjakautuma on karkeesti12-80.
        olen vasta pari vuotta sitä pelannut ja tykkään vallan mahdottomasti. Joka pelissä oppii jotain uutta.
        Isoslammia en ole meidän peleissä vielä nähnytkään, viimeksi sukelsin vasta Stenbergin saloihin.
        tavalliset kerhopelit ovat siitä mukavia, että siellä saattaa samaan pöytään tulla mestarimerkkiläisiä ja suomen mestareita kuin vasta-alkajia.
        Olen haaveillut, että menisin eläkeläiskerhoon pelaaman, siellä pelataan tikkiä ja myös muita pelejä yhdessä, ja välillä syödään ja juodaan, koko päivä pitäisi siihen sitten varata, en ole vielä malttanut koko päiväksi..

Lasten kanssa pelaan muistipelejä ja mustaa pekkaa ja sitten heidän omia lautapelejä.
        Kunhan vähän kasvavat päästään pelaamaan myös fortunaa ja koronaa.
        Monopolista tykkään ja tieto ja visailupeleistä ja skippoa pelaan tätieni kanssa.

Muistelen, että lapsena pelattiin napeilla ja kupilla, mitähän sekin oli nimeltään, kynnellä yritettiin napsauttaa nappi kuppiin.

Et ole sinäkään paljon nähnyt, jos et isoslammia. Pelasin kaksi vuotta sitten kesällä (iki)vanhan ystävän kanssa MP-kilpailussa. Menestys ei muuten päätä huimannut, mutta tarjottiin 7 ruutua, joka meni kotiin. Tämä ystävä sitten lähetti sähköpostia, että se oli hänen ensimmäinen isoslamminsa oikeissa kilpailuissa. Pääsi perhana vielä pelaamaan ja nauttimaan.

Kerhoilloissa pääsin kolme vuotta sitten pari kertaa loistamaan. Syksyllä luotettava partneri avasi 2 NT, ja minulla oli suunnilleen saman verran. STOP ja 7 NT, mikä meni kotiin. Seuraavana keväänä pelasin tuntemattoman nuoren miehen kanssa. Avaus oli 2 H ja minulla oli AKx hertassa, reno pata ja massiivinen ruutu sekä ristiässä. Mitäs muuta kuin STOP ja 7 H, mikä meni kotiin. Kaksi kertaa pelihistoriani aikana olen hypännyt 7 tasolle ensimmäisellä kierroksella, ja molemmat menivät kotiin.

• IsoSlammi kirjoitti:

Et ole sinäkään paljon nähnyt, jos et isoslammia. Pelasin kaksi vuotta sitten kesällä (iki)vanhan ystävän kanssa MP-kilpailussa. Menestys ei muuten päätä huimannut, mutta tarjottiin 7 ruutua, joka meni kotiin. Tämä ystävä sitten lähetti sähköpostia, että se oli hänen ensimmäinen isoslamminsa oikeissa kilpailuissa. Pääsi perhana vielä pelaamaan ja nauttimaan.

Kerhoilloissa pääsin kolme vuotta sitten pari kertaa loistamaan. Syksyllä luotettava partneri avasi 2 NT, ja minulla oli suunnilleen saman verran. STOP ja 7 NT, mikä meni kotiin. Seuraavana keväänä pelasin tuntemattoman nuoren miehen kanssa. Avaus oli 2 H ja minulla oli AKx hertassa, reno pata ja massiivinen ruutu sekä ristiässä. Mitäs muuta kuin STOP ja 7 H, mikä meni kotiin. Kaksi kertaa pelihistoriani aikana olen hypännyt 7 tasolle ensimmäisellä kierroksella, ja molemmat menivät kotiin.

Wau, mitä pelejä olet päässyt pelaamaan,
        ja eka kierroksella seiska, en uskaltaisi kuin hiipimällä sinne asti, johan mulla käsi vapisisi niin, ettei kaikki kolmetoista tulisi kotiin mitenkään.
        "perhana kun pääsi nauttimaan", se on totta, en aikaisemmin osannut kuvitellakaan, miten kivalta korttipelissä voi tuntua kun pääsee pelaamaan ja puolustuksella ei ole mitään sanomista.
        Joskus sellaista herkkua olen päässyt nauttimaan.
        Mutta annas olla jos tekee mokan niin tuppaa yöunet menemään kun miettii ja miettii, että voi minä tumpelo... mutta virheistään oppii.

• Slammi-mestari

Onhan tuota korjausrakentamisessa tullut slammattua eräitäkin kertoja, jopa 7-kerrokseen ja ylikin saakka.
        Ja ruokatunneilla pelattu korttia, vaan ei mitään slammia.

• Kirppupurkki

""Muistelen, että lapsena pelattiin napeilla ja kupilla, mitähän sekin oli nimeltään, kynnellä yritettiin napsauttaa nappi kuppiin.""

Sen yksi nimi taisi olla kirppu? Niitä oli kirjakaupassakin myynnissä. "Virallisia" eli kaupallisia.
        Napit oli muovikolikkoja eli yhdellä isolla "kolikolla" napsautettiin pienempiä.
        Mutta kotiversio oli se pienet (vaikka paidan) napit ja yhdellä isommalla, esim pompan napilla, napsautettiin pieniä purkkiin. Pompan nappi taisi olla kyllä paksu pompula. Pyöreät reunat. Eli "laukaisu" nappi oli joku muu, terävä reunainen. Kynnellä en muista napsautetun.
        Kaikenlaiset tarkkuuspelit kehittivät koordinaattoria.

• Älykkyys-saa-mennä

Rummikuppia ystävätär opetti. Olihan se ihan mukavaa. Palapelit myös. Yritin kerran opetella Bridgeä, lainasin kirjan ja luin slammauksesta (?) ja donkkauksesta. Mulle liian vaikeeta, senhän sanotaan olevan älykkäiden peli.

• Ängriböörds

Ängry Birds on hyvää ajankulua. Nalle Wahlrooskin sanoi pelaavansa. Mahtaiskohan olla pohjoisen vähempi-älyisiä. Vai onko viisas?

• EtuWeitikka

Naisten kanssa on kiva pelata joko pullon pyöritystä tai strippi pokeria

• Retikka

Meillä on aikuisporukka, joka kokoontuu säännöllisesti yhteen syömään, juomaan ja pelaamaan.

Meidän suosikkimme ovat Besserwisser ja AIkuisten Alias, kummassakin taitaa kyssärit olla suunnattu 18 ikäisille. Trivialkin on ihan käyttökelpoinen, uusin versio varsinkin, se vain tahtoo venyä liian pitkäksi, peli siis.

• sellaistavaan

Sököä ja pokeria tulee kavereiden kanssa pelattua,siis ihan korteilla.

• pelloovuan

Alfabet, Rummikub, Afrikan tähti, Sanajahti, onhan näitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      57
      14601
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      102
      5452
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      180
      4707
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      71
      4001
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      61
      3651
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3540
    7. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      66
      2627
    8. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      51
      2439
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      38
      2248
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      21
      1943
    Aihe