Hei. Olen 14-vuotias poika ja haluaisin kaverita. Minulla on yksi kaveri koulun ulkopuolella,mutta olen hänen kanssaan harvoin. Haluaisin enemmän kaverita,koska minua harmittaa se että esimerkiksi viikonloppuisin minulla ei ole mitään tekemistä vaan olen vain kotona. En kuitenkaan uskalla koskaan kysyä ketään, koska pelkään että minut torjutaan. Onko mitään helppoa tapaa saada kavereita?
Miten saada kavereita
4
96
Vastaukset
- Kahdenäippä
Kaverittomuus on harmi juttu. Onko sinulla mitään harrastuksia, josta voisit saada kavereita? Onko luokallasi / koulussasi ketään, joka on myös yksinäinen? Lähestyt rohkeasti ja kysyt esim lätkämatsia katsomaan. Tsemppiä😄
- cheese2
Harrastan yhtä joukkuelajia mutta en ole vielä kysynyt ketään. Huomenna aion kysyä yhtä poikaa meidän koulusta luistelemaan.
Onko lähelläsi nuorisotaloa tai -kahvilaa, jossa muut ikäisesi viettävät aikaa? Jos on, niin mene mukaan.
Ei niitä näy saavan, keskity siihen yhteen kaverisuhteeseen tai hanki harrastus. Harrastuksista olen saanut yllättävän paljon kavereita, toisaalta ne kaikki on myöhemmin kadonnut johonkin.. Mutta se on taas ihan oma syy.
Tärkeintä on (ehkä hieman kliseisesti) tottua olemaan itsensä kanssa, pärjäämään yksin mutta ottaa toisaalta ihmiset joiden kanssa tulee toimeen avosylin vastaan. Olen itse huomannut, että jos pitää itsestään ainakin jossain määrin, voi pärjätä paremmin muiden ihmisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1316262Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto655172SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun744315SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt1023874Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143655Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213240SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het522566Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352539Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT992322Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat692266