OLISINPA MUUTTOLINTU.

Lentäisin tosin etelään yleisistä poiketen. Ihmisenä täytynee katsella edullisia Finnairin matkoja. Lentohaluja on riittävästi. Takatalvi tulossa.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustakuu

      Mikä takatalvi? Nythän on talvi.

      • Mittari on näyttänyt plussaa lähes viikon. Nyt mennään pakkaselle. Sitä paitsi lumet lähtivät - tosin kuorma-autoilla mereen.


      • mustakuu
        arvo.e kirjoitti:

        Mittari on näyttänyt plussaa lähes viikon. Nyt mennään pakkaselle. Sitä paitsi lumet lähtivät - tosin kuorma-autoilla mereen.

        Ei se mikään takatalvi ole.


      • Bengalitikku

        Minulle tuli tähän Madeira sen gastronomia.

        Jos olisit muuttolintu, mihin nokkasi näyttäisi?


    • Muuttolintu

      No mie Suomeen torstaina, ( Laulella saa läpi yön on silloin onnellinen syän .- Piirpauke )

    • henrjii

      joopa jos saisimme siivet ja pyllyyn pitkän pyrstön, niin näyttäisimme
      ihan kurjilta

      • Bengalitikku

        Olisi aika vaikea laittaa takkia päälle ja pitkiksiin ja hameeseen pitäisi laittaa halkio...viitta olisi hyvä.
        Nousua ja laskeutumista olisi jände seurata.


      • henrjii
        Bengalitikku kirjoitti:

        Olisi aika vaikea laittaa takkia päälle ja pitkiksiin ja hameeseen pitäisi laittaa halkio...viitta olisi hyvä.
        Nousua ja laskeutumista olisi jände seurata.

        ruokailu jännittää, pitäisikö kaura syödä polvillaan


      • Bengalitikku
        henrjii kirjoitti:

        ruokailu jännittää, pitäisikö kaura syödä polvillaan

        Sepä se. Linnuilla suu ja nokka samassa. Ihmisellä on erikseen. Kauran syömisessä vihneet tai akanat menisivät sieraimiin.
        Vähänks olisi noloa.
        Tukaanin nokka olisi mahtava. Mikään klyyvari ei pärjäisi sille.


      • Kurjaa olisikin vedellä pyrstöä pitkin asvalttia - entäs työläs iltapesu?


      • Heikunkeikku

        Ja jos olis kans linnun jalat, niin pitäisi opetella kyykkymään niin, että polvet kääntyis taaksepäin.
        Lenkkareita olis kenties hyvä solmia, ku polvet ei klapajis siinä eessä.


      • Bengalitikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ja jos olis kans linnun jalat, niin pitäisi opetella kyykkymään niin, että polvet kääntyis taaksepäin.
        Lenkkareita olis kenties hyvä solmia, ku polvet ei klapajis siinä eessä.

        Sukkia joutuisi uusimaan tä,än tästä ja kyllä olisi siivillä hankala kutoa villasukkia ja millainen kantapää...


    • tulekesäolepitkään

      Mihinkään en lähde, täällä kytisen talven loppuun.
      Ja kun toukokuulle päästään niin eipä tee mielikään mihinkään moneen kuukauteen.
      On tämä niin hyvä maa ja kesä kaunis.
      Sitä tässä odotellaan.

    • e.lä.mä

      Kyllä jokainen normaali ihminen voi talvet asua etelässä jos haluaa.

      • Per-kel

        Skoonessa !


    • flegmaatti

      Tänä talvena ei etelään ja huhtikuussakin vain puolitiehen.
      Puolitien kaupunki on lokakuun puolivälistä pääsiäiseen ikävän hiljainen.
      Samalla aikavälillä se on myös vähemmän lämmin. Nyt parhaillaan päivälämmöt ovat 16 - 22C ja öisin 12 - 14C. Joskus alle 10C.Ei kiva!
      Kun sydäntalvella lämmittämättömän asunnon aamulämpö on 14C ja ilma kosteaa niin ei naurata.
      Nukuttaa hyvin mutta vuoteesta nouseminen on soluttautuvan pukeutumisen taidetta.
      Kaiken lisäksi kylppäri on kylmin paikka.
      On toki lämmitin mutta ei ilmalämpöpumppua koska talon sähköt vahvistuivat vasta aivan lähimenneisyydessä kestämään kuormaa. Kun vaimolla oli lakanapyykki koneessa niin kaiken muun saikin unohtaa. Nyt on tilanne normaali.

      Hyvissä ajoin ennen juhannusta on paettava tänne eikä ennen syyskuuta kannata lennellä takaisin. On sietämättömän kuumaa.

      Tämän kevään suorat, edestakaiset päivälennot maksavat 158€/hlö.

      Tämä koskee meidän puolitietämme. Kokoteissä olemme olleet vain kahden viikon jaksoja. Kokoteistä Kuuba olisi mukava paikka pitempäänkin oleiluun.

      • Viime maaliskuun Canarian retki ei kehuttava . Satoi ja myrskysi. Marokkoon satoi lumet. Canarialla ei yhtään poutaista päivää. Mutaa vyöryi uima-altaaseen. Huoneota ei lämmitetty. Huonoin ja kallein reissu kymmenestä retkestä.


    • Heikunkeikku

      Ennen meidän perhe lenneskeli lämpöön jouluna. Se oli kivaa ja hirveän innostavaa.
      Nykyään kun ei enää ole perhettä, niin ei tee mieli lennellä.
      Pelkkä lämpö ja paikan vaihto ei pelkästään riitä. Siihen tarvitaan just ja presiis oikeat tyypit matkustuskaveriksi. Niitä mulla ei valitettavasti ole, jonka johdosta en lentele. Onneksi ei sen takia huvitakaan, joten ei hätiä mitiä.

      On pakko sanoa, että vaikka saisin ilmaisen matkan, niin en lähtisi, ellen saisi just miun maun mukkaisen kaverin mukaani.
      Ja sen kaverin pitäisi olla semmonen, joka tahtoisi vuokrata auton ja lähteä kahtelemaan kartan kans maisemia. Seikkailemaan ja valokuvailemaan ja kurkistelemaan sen semmosta.
      En kuunaan lähtisi semmosen kans, joka möllöttäis vaan hiekalla rannalla tai siunatkoon hotellin allasalueella naama aurinkoon päin.

      • Per-kel

        Noh, vaimon ka oltiin 3 viikkoa Thaimaassa joulukuussa, virhe oli että meillä matkaseuraa, jatkuvasti olivat kännissä josta sitten tuli meille riitaa :( Kyllä paras on vaimon kaa tai yksin :)


      • Heikunkeikku
        Per-kel kirjoitti:

        Noh, vaimon ka oltiin 3 viikkoa Thaimaassa joulukuussa, virhe oli että meillä matkaseuraa, jatkuvasti olivat kännissä josta sitten tuli meille riitaa :( Kyllä paras on vaimon kaa tai yksin :)

        Joo, ikävä virhe teillä.
        Ei yksin olis kivaa, kyllä vaimo kainalossa on parempi juttu.
        Kannattaa tarkkaan miettiä kenenkä kanssa reissuun lähtee.

        Minä oon lenneskellyt vain perheen kera, paitsi yhden kerran kaverin kanssa mieheni kuoleman jälkeen. Mietin kovasti, että tahdonko lähteä, vaikka ystäväni oli mitä parahin reissukaveri.
        Lähdin, koska oli odotettavissa ratsastusreissu ja myös vuorikiipeilyä.
        Molemmat olivat sekä kauhistuttavia, että loppujen lopuksi onnistuneita.

        Mitä Thaimaaseen tulee, niin menkää te, jotka haluatte istua lentokoneessa niin pitkän aikaa.
        Minä en halua. 6 tuntia on maksimi, että huvituttaa koneessa köllöttää.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, ikävä virhe teillä.
        Ei yksin olis kivaa, kyllä vaimo kainalossa on parempi juttu.
        Kannattaa tarkkaan miettiä kenenkä kanssa reissuun lähtee.

        Minä oon lenneskellyt vain perheen kera, paitsi yhden kerran kaverin kanssa mieheni kuoleman jälkeen. Mietin kovasti, että tahdonko lähteä, vaikka ystäväni oli mitä parahin reissukaveri.
        Lähdin, koska oli odotettavissa ratsastusreissu ja myös vuorikiipeilyä.
        Molemmat olivat sekä kauhistuttavia, että loppujen lopuksi onnistuneita.

        Mitä Thaimaaseen tulee, niin menkää te, jotka haluatte istua lentokoneessa niin pitkän aikaa.
        Minä en halua. 6 tuntia on maksimi, että huvituttaa koneessa köllöttää.

        Etupäässä yksin olen reissunnut. Vaimo kuoli syöpään jo yli 10v. sitten. Aikoinaan firman retkillä oli känniläisiä ongelmaksi. Välimeren seutu ja Canaria yleensä matkan kohteena.


      • Heikunkeikku
        arvo.e kirjoitti:

        Etupäässä yksin olen reissunnut. Vaimo kuoli syöpään jo yli 10v. sitten. Aikoinaan firman retkillä oli känniläisiä ongelmaksi. Välimeren seutu ja Canaria yleensä matkan kohteena.

        Monet tykkäävät reissailla yksin. Minä itse mieluummin reissuun lähtisin kaverin kanssa.
        Saa jakaa toisen kans elämyksiä. Vaikkapa vaan ihastella maisemia tai nuuhkia ihanaa meren tuoksua ja samalla mutista toiselle, että oi eeee hitsi kun on komiaa eikö ookki. Tai muuta vastaavaa.


      • Bengalitikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, ikävä virhe teillä.
        Ei yksin olis kivaa, kyllä vaimo kainalossa on parempi juttu.
        Kannattaa tarkkaan miettiä kenenkä kanssa reissuun lähtee.

        Minä oon lenneskellyt vain perheen kera, paitsi yhden kerran kaverin kanssa mieheni kuoleman jälkeen. Mietin kovasti, että tahdonko lähteä, vaikka ystäväni oli mitä parahin reissukaveri.
        Lähdin, koska oli odotettavissa ratsastusreissu ja myös vuorikiipeilyä.
        Molemmat olivat sekä kauhistuttavia, että loppujen lopuksi onnistuneita.

        Mitä Thaimaaseen tulee, niin menkää te, jotka haluatte istua lentokoneessa niin pitkän aikaa.
        Minä en halua. 6 tuntia on maksimi, että huvituttaa koneessa köllöttää.

        No. Jos samaan koneeseen osuttaisiin, minut pitäisi päästää koneesta 4 tunnin jälkeen mielellään aukeavalla laskuvarjolla, koska ei ole siipiä...


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Monet tykkäävät reissailla yksin. Minä itse mieluummin reissuun lähtisin kaverin kanssa.
        Saa jakaa toisen kans elämyksiä. Vaikkapa vaan ihastella maisemia tai nuuhkia ihanaa meren tuoksua ja samalla mutista toiselle, että oi eeee hitsi kun on komiaa eikö ookki. Tai muuta vastaavaa.

        Vaimon kanssa reissussa olisi seuraa mielipiteiden vaihtoon. Vaimojen lainailu saattaisi herättää vain vihanpitoa, joten yksin matkailu lienee turvallisempaa.


      • Heikunkeikku
        arvo.e kirjoitti:

        Vaimon kanssa reissussa olisi seuraa mielipiteiden vaihtoon. Vaimojen lainailu saattaisi herättää vain vihanpitoa, joten yksin matkailu lienee turvallisempaa.

        Jep, parempi yksin kuin lainatun vaimon kans. Lainavaimon kanssa ei varmaan merikään tuoksuisi niin hurmaavalta, kuin jos ihka "oman"kaverin kans nuuhkisi.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Jep, parempi yksin kuin lainatun vaimon kans. Lainavaimon kanssa ei varmaan merikään tuoksuisi niin hurmaavalta, kuin jos ihka "oman"kaverin kans nuuhkisi.

        Riippuu ketä ja mistä nuuhkaisee.


    • Juo Red Bullia, se antaa siivet.

      Talvessa ei ole mainittavia vikoja eikä syitä lentää varsinkaan etelään.

    • En haikaile mihinkään, muuttakoot nyt muut
      varpusena vain visertelen orapihlaja puskissa koko talven
      ja odotan niitä oikeita palaavia muuttolintuja.

      Ajatuskin tirisevistä ruskettelijoista, näistä pohjoisen talvimuuttajista
      makoilemassa kylki kyljessä jossain hiekkarannoilla
      saa aikaan puistatuksen.

      Hyvää a iloista olemattoman takatalven pakomatkaa.
      Bonuksen saat kun matkaat Finnairilla, etkä halpalentoyhtiöillä.

    • penguiini

      En halua enää etelänmatkoille lähteä, lentokoneessa istumistakin tulee siinä muutamia tunteja, Lento vaikka Frankfurtista Buenos Airesiin kestää noin 14 tuntia, eikä sittenkään olla vielä kunnolla etelässä, siitä on valuttava alaspäin tuhansia kilometrejä.

      • flegmaatti

        Onhan Argentiina etelässä. Reilusti päiväntasaajan eteläpuolella mutta tietenkin on matkaa Tulimaahan ja varsinkin etelänavalle rutkasti.

        F:n ja Mexicon väli on vain 12h mutta mukavampaa on mennä H:ki > Bangor tai Halifax kautta Kuubaan ja Mexicoon. Tunnin pysähdyksen kanssa kokonaisaika tunnin, pari pitempi.

        Mutta tosi on, ettei enää viitsi parin viikon vuoksi istua niin pitkään.

        Suoria lentoja mm. Havannaan on mutta lähden hakemaan lentoja aina hinta edellä. Sitten välilaskut, kokonaisaika matkustamiseen ja vuorokauden aika.


    • Nykyisin ole enemmänkin paikkalintu.
      Kesämökille haaveilen pääseväni taas parin kuukauden päästä.
      Siellä sitten kuuntelen sitä upeaa konserttia, joka kaikkialla soi. Ainakin juhannukseen saakka.
      Kerran istahti palokärki pihan reunalla kannon päälle, oli ihan parinkymmenen metrin päähän, niin läheltä en ole päässyt muulloin näkemään.
      Viime keväänä, kun istuin hiljaa alamökin terassilla käki lensi yli ja sanoi ´´kukkuu´´ näin, kun nokka aukesi. Ei sitäkään läheltä juurikaan näe.

    • staka

      Haluan jos vain mahdollista muutamaksi viikoksi etelään kotimaan surkeimpien kelien aikaan. Tänä vuonna reissu oli ennen joulua. Tärkein kriteeri mahdollisimman lyhyt lentoaika.

      Yleensä marras-joulukuussa on lenkkeilyyn tosi huonot kelit täällä meillä, siellä on polkuja, merenrantaa ja muita reittejä joka lähtöön. Liikunta hyvässä kelissä on minulle se tärkein juttu. Ulkoilmapelit ja toritanssitkin on kivoja.

      Rusketun nopeasti mutta iho kestää, vain hiukan nenää ja olkapäitä täytyy aurinkovoiteilla suojata. Ja ei kun menoks! Rusketus tarttuu hyvin liikkuessa, ja myös tasaisemmin kuin 'maatessa' - eli kaksi kärpästä samalla iskulla :)

      Nyt minun sauvakävelyreitit on jopa hengenvaarallisen liukkaita. Koetan kestää, ei näitä kelejä enää kovin montaa viikkoa liene.

      • Huonot kelit näyttävät jatkuvan, kun kylmenevää luvassa. Lumet ajettiin katujen varsilta - jäätiköt jäivät.


      • flegmaatti

        Keväätä ja syksyt ovat muodostuneet rutiiniksi. 1986 jälkeen, yhdessä vaiheessa, asuntomme oli yhtäjaksoisesti vuokrattuna 3,5 vuotta jona aikana kävimme "puolimatkassa" vain kerran. Silloin tuttavamme asunnolla.
        Työnhakijana siellä oli rattoisaa. 3kk:n jaksoissa ja vaimoni oli mukana siipeilemässä ottamatta edes työttömyyskorvausta.

        Minulta on kysytty miten jaksamme sellaista elämää. Ympäristöä lukuun ottamatta elämämme ei poikkea täkäläisestä muuten kuin paljon runsaamman ulkoilun osalta.
        Pieni poikkeama arkirutiineihin on vaimoni aamiainen. Pääosoitteessamme hän huolehtii omista käntyistään mutta "puolitiessä" noudan hänelle jokainen aamu klo9:ksi ison, tuoreen kurpitsahillotäytteisen rinkelin tai, sen puutteessa, rusina, pähkinä kierukkapullan.
        Hakumatkalla hörppään takakuppilassa maitokahvin joka myös poikkeaa täkäläisestä tavastani.

        "Puolimatkan" kulttuuritarjonta on paljon runsaampaa kuin täkäläisessä, periferiassa sijaitsevassa pikkukaupungissamme. Samoin kaikki muukin tarjonta.
        Vaimo viihtyy ihmeen paljon kaiken maailman kaupoilla ja perjantaisilla markkinoilla mutta onneksi ostelee varsin vähän.

        Huolestuttava ilmiö. Painoni laskee siellä vauhtia 1kk ja 3kg.


      • eieteläolesiellä

        Kun suomalainen matkaa Kanarian saarille tms., hän kertoo olevansa etelänlomalla. Tuota en ymmärrä, ollaan päiväntasaajan pohjoispuolella ja samalla muka etelässä.


      • eieteläolesiellä kirjoitti:

        Kun suomalainen matkaa Kanarian saarille tms., hän kertoo olevansa etelänlomalla. Tuota en ymmärrä, ollaan päiväntasaajan pohjoispuolella ja samalla muka etelässä.

        Kompassilla katsoen Canaria lienee etelässä Helsingistä katsoen. Eteläranta taas on pohjoisessa, vaikkapa Tallinasta katsoen. Ilomantsin Murhinvaara (Magneettinen) vaara näyttää olevan pohjoinen joka suunnasta katsoen.


    • olisihan se helppoa lennellä vaikka etelään, jos lintu olisi, ei tarvitsisi huolehtia lentolipuista eikä matkatavaroista, tms. mielelläni lähtisin minäkin, mutta nykyään en enää oikein yksin välitä reissata, kaipaan puheseuraa ja muutenkin toista ihmistä kenen kanssa reissata. nuorempana tuli lasten kanssa reissattua ja yksin sitten kun lapset pesästä lensivät, mutta nykyään tuntuu tyhjältä yksin lähteä.

    • Tuulettaa

      Katson usein pimeänä iltana Afrikan Live-kameroita luonnosta. Nyt elofantit nautiskelivat uimisesta, toisessa lintukonsertti.
      Etelänmatkat eivät enää innosta, pohjoiseen vain kaipailen kesällä/syksyllä.

      • Tuulettaa

        siis elefantit...


    • Mä oon varmaan todella omituinen kun en ole koskaan haikaillut etelään, ainoat ulkomaat missä olen käynyt on Viro, Latvia, Ruotsi ja Norja enkä sen pitemmälle aio edelleenkään....joulun olin Lapissa ja yksin, paras lomareissu tähän mennessä (jos eläkeläinen voi lomasta puhua)

      • Vaatimattomuus kaunistaa - minuun sekään ei tepsi.


    • Bengalitikku

      Tuolla Seefeldissä on hienot maisemat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe