Haamupuhelu

Outo.tapaus

Miten on mahdollista että tyttäreni kysyi tänään tekstarilla että mitä asiaa minulla oli kun soitin ja hän ei päässyt vastaamaan. Tekstasin takaisin, etten ole soittanut eikä minun puhelimeni lokitiedoissa soitetuissa puheluissakaan näy sitä soittoa?
Aikas creepiä ajatella että mun puhelimeni on soittanut puhelun joka ei edes näy omassa puhelimessani:/ Mistä tiedän keille muille mun puhelimeni on soitellut tietämättäni? Puhelimeni on vanha Nokian peruspuhelin ja liittymä Saunalahden. Tyttäreni lupasi näyttää sen puhelutiedon omasta puhelimestaan sitten kun seuraavan kerran tapaamme. Niin päin voi kyllä käydä että minä painaisin vahingossa soittonappia ja lopettaisin sen samantien niin ettei se olisi ehtinyt vielä yhdistyä vastaanottavan puhelimeen, mutta näinpäin tuntuu tosi oudolta. Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa?

17

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Not.

      Joskus sattunut epähuomiossa väärään numeroon, ei vastausta, jolloin joku sitten soittanut takaisin ja udellut, mitä olen soittanut. Muistiossa peräkkäin muutama numerorypäs, joihin soitan aika usein, epähuomiossa soittanut joitamia kertoja ihan väärälle heebolle.

      Jotain tollasta sullakin. Toki puhelimella voi soittaa vahingossakin, jos ei lukittu. Mutta numeroita ei mun tietojen mukaan voi väärentää.

      =DW=

    • check.log

      Vanhemmassa nokialaisessa käynyt useinkin, että se nostaa vanhan, ei-vastatun puhelun ilmoituksen uudestaan esille ( vaikka kuukausikin aikaisemmin ). Kun tutkii sitä tarkemmin, niin näkee sen vanhaksi.

      Kaverilla on käynyt myös, että näkynyt aikaisempi minun vastaamaton puhelu. En muista oliko hänellä silloin vielä nokialainen vai jo iphone.

      • Tollasta mullekin on käynyt, että olen soittanut niinkuin takaisin, kun näytössä näkyy numero. Toinen sanoo, en ole mitään soittanut.
        Kyllä sieltä muistista joskus tulee vanhoja juttuja näytölle.


    • Nokia puhelimien aikaan tuli soitettua ja saatua taskupuheluita.
      Epähuomiossa lukitsemattomalla puhelimella soitti sattumanvaraisesti, milloin kenellekin.
      Vaan eipä tuo haitannut.

      Joskus on ollut ilo kuunnella jopa sukulaisten möykkäöykkäpuheluita ravintolasta aamutunneilla.

      • Sama juttu.
        Vaikka oli näppäinlukko päällä, niin se oli painautunut taskussa tai laukussa pois ja etsinyt sattumanvaraisen numeron listasta.
        Kerrankin pomo tuli työmaalleni ja kertoi minulla olevan linja auki hänelle, eikä sieltä kuulunut muuta kuin imurin ääni. Onnittelin itseäni ja häntä, että en (just silloin) sattumoisin jauhanut hänestä paskaa jollekin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sama juttu.
        Vaikka oli näppäinlukko päällä, niin se oli painautunut taskussa tai laukussa pois ja etsinyt sattumanvaraisen numeron listasta.
        Kerrankin pomo tuli työmaalleni ja kertoi minulla olevan linja auki hänelle, eikä sieltä kuulunut muuta kuin imurin ääni. Onnittelin itseäni ja häntä, että en (just silloin) sattumoisin jauhanut hänestä paskaa jollekin.

        Hyvä tuuri kävi, sehän on monien sketsien aihe, kuinka pomo on kuullut sattumalta ja vahingossa
        alaisensa kärkevät kommentit suoraan ja rehellisesti.

        Toinen värkki, jota myös sketsien kirjoittajat ovat joskus käyttäneet samaan on pienten vauvojen unihälytin.
        Sekin saattaa joskus kertoa salaisuuksia jos unohtuu päälle.

        Omassa puhelimessani on jokin viive, kun puhelun vikkelästi katkaisee, se on jonkin aikaa vielä auki, ylälaidassa viipyy vihreä palkki hetken, pitää olla tarkka, ettei kommentoi puhelua tai soittajaa ennen kuin linja on varmasti sulkeutunut.


    • Onko aloittajalla kissa?

      Minulle kerran soitti likkani kissa. Kuului vain kummallista örinää ja kähinää, kun vastasin ja sitten tuli hiljaista. Säikähdin, että onko likallani astmakohtaus. Soitin hänen toiseen puhelimeensa, kun toinen jäi tuuttaamaan varattua. Hän heräsi siihen ja sanoi, ettei ole soittanut minnekään, kun oli nukkumassa.
      Kun hän meni olkkariinsa katsomaan, niin kissa puuhaili puhelimen kanssa ja kehräsi siihen tyytyväisenä, varmaan siksi kun kuuli sieltä tutun äänen.

      • Eikö kissan soitot näy lokitiedoissa soittajan puhelimessa?


    • Perehtykää-luureihinne

      Puhelimen sisuksista löytyy asetus, joka päälle kytkemällä estää niin sanotut tasku eli haamupuhelut.
      Ei kestä kiittää, olen käytettävissänne aina mitä visaisin pulma sen parenpi.

      • Ja mites puhelin tietää, onko kysymyksessä haamupuhelu vai tarkoituksellinen soitto?
        Sittenkö on joka kerran mentävä ensin asetuksiin, ennenkuin voi soittaa?

        Tangenttilukko ja PIN-koodi tosin vaikeuttavat haamusoittamista, mutta tarpeeksi vikkelät kädet jos on taskussa, niin aukeneehan ne nekin.


      • nytkysytään

        No entä sellainen juttu, että aikanaan kun Euroopassa ja Amerikoissakin oli jo kesytetty hevonen ihmistä palvelemaan, Afrikassa ei pitkiin aikoihin ollut hevosia ollenkaan. Miten se oli mahdollista, kun kuitenkin Afrikka ja Amerikka kauan sitten olivat samaa mannerta?


      • nytkysytään kirjoitti:

        No entä sellainen juttu, että aikanaan kun Euroopassa ja Amerikoissakin oli jo kesytetty hevonen ihmistä palvelemaan, Afrikassa ei pitkiin aikoihin ollut hevosia ollenkaan. Miten se oli mahdollista, kun kuitenkin Afrikka ja Amerikka kauan sitten olivat samaa mannerta?

        Niin, mutta kun taisi olla Afrikka Etelä-Amerikan kanssa kyljikkäin ja ne hevoset oli vissiin Pohjois-Amerikassa.
        Eikös sieltä ollut joskus muinoin jotain maasiltoja eurooppaan.


      • nytkysytään
        eppu2 kirjoitti:

        Niin, mutta kun taisi olla Afrikka Etelä-Amerikan kanssa kyljikkäin ja ne hevoset oli vissiin Pohjois-Amerikassa.
        Eikös sieltä ollut joskus muinoin jotain maasiltoja eurooppaan.

        Kaikki isommat mantereet olivat samassa nipussa, tuosta ei selitystä asiaan löydy. Amerikoidenkin hevoset tuolta ajalta ehtivät jo kuolla sukupuuttoon. Ne olivat pieniä, vain keskikokoisen nykyisen koiran kokoisia.
        Amerikat saivat hevosen uudelleen myöhemmin valmiiksi kesytettynä ja ihmisiin totutettuna jollakin tavalla jostakin muualta, nyt jo suunnilleen nykyhevosen oloisena?


      • nytkysytään kirjoitti:

        Kaikki isommat mantereet olivat samassa nipussa, tuosta ei selitystä asiaan löydy. Amerikoidenkin hevoset tuolta ajalta ehtivät jo kuolla sukupuuttoon. Ne olivat pieniä, vain keskikokoisen nykyisen koiran kokoisia.
        Amerikat saivat hevosen uudelleen myöhemmin valmiiksi kesytettynä ja ihmisiin totutettuna jollakin tavalla jostakin muualta, nyt jo suunnilleen nykyhevosen oloisena?

        Tulin niin uteliaaksi asialle, että piti mennä googleen.
        En ihan väärillä jäljillä ollut.
        Piti ihan nyt sitten tällätä linkki https://www.hevoseni.fi/hevosen-historiaa


    • On minulle joku haamu joskus soittanut, yksin oli jutellut minuuttitolkulla .

    • Aloittaja-

      Nyt sekin mysteeri selvisi! Tänään tytär sanoi että hän oli sittenkin vahingossa painanut soittoluuria tekstatessaan ja sammuttanut saman tien. Oli puhelin äänettömällä ja luuli että olen just soittamassa hänelle. Oli kuitenkin painanut niin nopeasti puhelun sulkemisnappia ettei puhelu ollut yhdistynyt mun puhelimeeni, eli sen takia ei näkynyt lokitiedoissani vastaanotettuna puheluna. Olinkin ihan varma ettei noin päin voi tapahtua ettei muka mun puhelimessani näkyisi soitettuna puheluna jos puhelin jostain syystä soittaisi. Ei siis ollutkaan haamujengi liikkeellä;D

    • Älytönhärpäke

      Nyt voin kommentoida aloitusta: se älypuhelimeksi kutsuttu älytön vehje soitti eilen illalla puhelun vaikka minä en. Enkä saanut sitä millään helweetten konstilla katki enkä tiedä, mitä paikkaa painoin, että puhelu lähti, mutta en ainakaan sitä, mistä yleensä puhelun pistän menemään. Muutenkin se -tanan kapine sekoillee hullun lailla, se aukaisi monta osoitelistalla ollutta nimeä, mutta ei päästänyt aakkosissa millään siihen kohtaan, johon olisin tahtonut päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3648
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1766
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1354
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1240
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      850
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      48
      803
    Aihe