Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

THB kurssi on keinotekoisen korkealla

THB kurssi 34,52 /EUR on melkoisen heikko kurssi euroa vastaan.
https://kasikornbank.com/EN/Rate

Thaimaassa ovat hinnat muutenkin nousseet ja kurssi on euroilla matkustavalle heikko.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantravel

      Eilen yksityisellä vaihtopisteellä tasan 35.0 paikka Rayong. Näin huonoa oli viimeksi 3 vuotta sitten . Korjatkaa jos olen väärässä.

      • Kaukana ovat ajat, kun kurssi oli 51 THB/EUR


      • TapaSekin

        Asut thaimaassa eläen euroilla.


      • Niin, ne ajat ovet hieman yli 10vuoden takaa, vuoden 2008 Finanssikriisin seurauksena THB:n kurssi suhteessa Euroon oli yli 1:50 lukemissa noin 4kk. ajan Loppukeväästä 2008, ollen korkeimmillaan luokkaa 1:53. Tämän jälkeen ollaankin sitten pysytelty alle 1:50 lukemissa, ja nyt tällä hetkellä erittäin heikossa 1:35.3 kurssissa, jonka alapuolella ollaan viimeisen 15 vuoden seurantajakson ajalla oltu vain kerran, alkuvuodesta 2015 kun kurssi kävi alhaisimmillaan 1:34.5 paikkeilla.


      • TapaSekin kirjoitti:

        Asut thaimaassa eläen euroilla.

        Monella Thaimaassa asuvalla suomalaisella on tulot (esim. eläke) Euromääräisiä, jolloin käytettävissä oleva rahamäärä on paljon riippuvainen rahan vaihtokurssista.


      • Veijomkylä
        TapaSekin kirjoitti:

        Asut thaimaassa eläen euroilla.

        Jos tililille ei tule mitään ja pysyt suomessa niin aivan sama mikä on kurssi.


      • Veijomkylä kirjoitti:

        Jos tililille ei tule mitään ja pysyt suomessa niin aivan sama mikä on kurssi.

        Silloin on peiliin katsomisen paikka.


    • Asiantravel

      En asu thaimaassa, olen täällä n. 5 kuukautta vuodesta. Pahimman suomen talven. Palkka tulee kuitenkin edelleen euroissa, ei THB eikä Ruplissa

      • Miten hoidat viisumisi, kun olet noin pitkään?

        Toivottavasti Asiantravel kertoo miten voi olla 5 kuukautta Thaimaassa?


      • Asiantravel
        Haderman kirjoitti:

        Miten hoidat viisumisi, kun olet noin pitkään?

        Toivottavasti Asiantravel kertoo miten voi olla 5 kuukautta Thaimaassa?

        Kertoo kyllä, olen yleensä kahdessa osassa. Vuonna-18 olin tammi- huhtikuussa ja syys - lokakuussa. Yht 157 päivää. Näin on ollut useampana vuonna. Nyt tulin tammikuun 16 ja huhtikuun puoliväissä töihin. Ikää on yli 50 joten eläkeviisumikin on mahdollinen mutta työt vielä vähän häiritsee mutta ehkäkäpä hyvinkin pian sitten. Simppeliä eikö ,hra haderman.


      • Asiantravel kirjoitti:

        Kertoo kyllä, olen yleensä kahdessa osassa. Vuonna-18 olin tammi- huhtikuussa ja syys - lokakuussa. Yht 157 päivää. Näin on ollut useampana vuonna. Nyt tulin tammikuun 16 ja huhtikuun puoliväissä töihin. Ikää on yli 50 joten eläkeviisumikin on mahdollinen mutta työt vielä vähän häiritsee mutta ehkäkäpä hyvinkin pian sitten. Simppeliä eikö ,hra haderman.

        Minulle se on simppeliä, kun on thaivaimo.

        Lisäksi kaikkein helpoiten saa 2kk lisäaikaa seuraavana päivänä Savannakhetistä.

        Suomalainen pitää siellä baaria ja yökerhon tapaista.


      • Asiantravel
        Haderman kirjoitti:

        Minulle se on simppeliä, kun on thaivaimo.

        Lisäksi kaikkein helpoiten saa 2kk lisäaikaa seuraavana päivänä Savannakhetistä.

        Suomalainen pitää siellä baaria ja yökerhon tapaista.

        Kimpassa ollaan oltu eukon kanssa 9 vuotta. Ei naimisissa mutta kuitenkin. Eläkeviisumin aika koittaa sitten kun pääsee töistä eroon, tämä riittää tällä hetkellä.


      • Kimppaviisumi
        Asiantravel kirjoitti:

        Kimpassa ollaan oltu eukon kanssa 9 vuotta. Ei naimisissa mutta kuitenkin. Eläkeviisumin aika koittaa sitten kun pääsee töistä eroon, tämä riittää tällä hetkellä.

        Thaimaan viranomaiset ei korviaan heilauta sun kimpastas.


      • Sensei--
        Asiantravel kirjoitti:

        Kertoo kyllä, olen yleensä kahdessa osassa. Vuonna-18 olin tammi- huhtikuussa ja syys - lokakuussa. Yht 157 päivää. Näin on ollut useampana vuonna. Nyt tulin tammikuun 16 ja huhtikuun puoliväissä töihin. Ikää on yli 50 joten eläkeviisumikin on mahdollinen mutta työt vielä vähän häiritsee mutta ehkäkäpä hyvinkin pian sitten. Simppeliä eikö ,hra haderman.

        Kerroppa Asian Travellli miksi koet minun asumiseni ongelmalliseksi sinulle kun minulla sinun kimppasi sijaan on Thaivaimo ja meillä yhteinen lapsi jolla Thai- ja Suomipassi.

        Miksi siis jauhetaan minun kuukausittaisista Espanjanmatkoista.

        Ps. Minulla myös "työt" jotka tosiasiassa työtuloja ilman työntekoa Suomesta vaimoni omistamasta yhtiöstä "vähän" häiritsee eläkeviisumin anomista.
        Miksi ongelma minun vaan ei sinun.

        Eikös olekin ihmeellistä nämä asiat riippuen millä asenteella niitä tarkastelee.


      • Asiantravel
        Sensei-- kirjoitti:

        Kerroppa Asian Travellli miksi koet minun asumiseni ongelmalliseksi sinulle kun minulla sinun kimppasi sijaan on Thaivaimo ja meillä yhteinen lapsi jolla Thai- ja Suomipassi.

        Miksi siis jauhetaan minun kuukausittaisista Espanjanmatkoista.

        Ps. Minulla myös "työt" jotka tosiasiassa työtuloja ilman työntekoa Suomesta vaimoni omistamasta yhtiöstä "vähän" häiritsee eläkeviisumin anomista.
        Miksi ongelma minun vaan ei sinun.

        Eikös olekin ihmeellistä nämä asiat riippuen millä asenteella niitä tarkastelee.

        Hei luulotautinen, en ole kommemtoinut sinun olemista ja asumista mitenkään..ainoastaan kun menen chiang maihin aion uteliaisuuttani kysellä tutuilta tuntevatko he miljonääri fallea. En ole jauhanut sinun viisumeista enkä espanjanmatkoista. Se ei minua kiinnosta, mene hoitoon. Jos kirjoitan tänne, kirjoitan aina tällä nimimerkillä.


      • Sensei--
        Asiantravel kirjoitti:

        Hei luulotautinen, en ole kommemtoinut sinun olemista ja asumista mitenkään..ainoastaan kun menen chiang maihin aion uteliaisuuttani kysellä tutuilta tuntevatko he miljonääri fallea. En ole jauhanut sinun viisumeista enkä espanjanmatkoista. Se ei minua kiinnosta, mene hoitoon. Jos kirjoitan tänne, kirjoitan aina tällä nimimerkillä.

        Kerroppa tuttusi niin voin kertoa onko meillä yhteisiä tuttuja vai onko tuttusi salaisia.


      • Sensei-- kirjoitti:

        Kerroppa Asian Travellli miksi koet minun asumiseni ongelmalliseksi sinulle kun minulla sinun kimppasi sijaan on Thaivaimo ja meillä yhteinen lapsi jolla Thai- ja Suomipassi.

        Miksi siis jauhetaan minun kuukausittaisista Espanjanmatkoista.

        Ps. Minulla myös "työt" jotka tosiasiassa työtuloja ilman työntekoa Suomesta vaimoni omistamasta yhtiöstä "vähän" häiritsee eläkeviisumin anomista.
        Miksi ongelma minun vaan ei sinun.

        Eikös olekin ihmeellistä nämä asiat riippuen millä asenteella niitä tarkastelee.

        Ennen Helsinki antoi 180 päivää kahdella sisääntulolla.

        Nyt on tilanne kiristynyt ja helpoin ja halvin tapa on hakea Savannakhetista.

        Linja-autoaseman vieressä on hyvä ja edullinen hotelli ja vieressä oleva kultasepänliike myy kipejä pankkia halvemmalla ja ei turhia passin näyttöjä.

        Tässä hotellin nimi. Todella ystävällinen henkilökunta ja heti aulasta saa kylmää ja märkää Lao-olutta ison tuopin.

        Avalon Residence
        Sisavangvong Rd, Ban Sounantha, Kaysone District, Savannakhet Province, Laos, Savannakhet, Laos


      • Asiantravel
        Kimppaviisumi kirjoitti:

        Thaimaan viranomaiset ei korviaan heilauta sun kimpastas.

        Ja miksi pitäisi, voisitko selventää. En oikein ymmärtänyt pointtiasi


      • Asiantravel
        Sensei-- kirjoitti:

        Kerroppa tuttusi niin voin kertoa onko meillä yhteisiä tuttuja vai onko tuttusi salaisia.

        Eukon yliopstoaikaisia tuttuja ja heidän perheitään. Tullut vuosien saatossa minullekin jonkinlaiseksi tutuiksi. Kävivät aikoinaan bkk:ssa koulua. Nimiä en tänne laita.


      • Metsä_vastaa
        Sensei-- kirjoitti:

        Kerroppa tuttusi niin voin kertoa onko meillä yhteisiä tuttuja vai onko tuttusi salaisia.

        Miksi Asiantravelin pitäisi kertoa kaltaisellesi täällä 24/7 riehuvalle sekopäälle Chiang Main tuttunsa kun sinä raukkis et vastaavasti ole kertonut tuttujasi niistä kysyttäessä?

        Sinä sekopää pyytelet aijaamaan tänne kuvia ja olet saanut pyytämäsi.
        Mitä sinä olet aijannut vastineeksi. Kuvia kuksastasi ja veitsillä silvotuista vanhoista passeista.


      • Sensei--
        Asiantravel kirjoitti:

        Eukon yliopstoaikaisia tuttuja ja heidän perheitään. Tullut vuosien saatossa minullekin jonkinlaiseksi tutuiksi. Kävivät aikoinaan bkk:ssa koulua. Nimiä en tänne laita.

        Et tietenkään laita ja muutaman päivän kuluttua kerrot että ainutkaan salainen ja nimetön ei tuntenut minua, onnea jutulles ja muista tosiaan kaasunaamari ja happipullo, sekä ennenkaikkea se, että eukkosi vanhemmat varmaan ovat miljonäärejä koska on yliopiston käynyt, niinhän Pattayan rakkaat tietää että ei täällä muuten voi opiskella yliopistossa.

        Hienoa että palstalla alkaa olemaan henkilöitä joilla baarityttötuttavien sijaan alkaa olla tuttuina yliopiston käyneitä ja heidän perheitäänkin.

        Miten mahtanee vaimosi nykyisellään hyödyntää koutussivistystään ?


      • Sensei--
        Metsä_vastaa kirjoitti:

        Miksi Asiantravelin pitäisi kertoa kaltaisellesi täällä 24/7 riehuvalle sekopäälle Chiang Main tuttunsa kun sinä raukkis et vastaavasti ole kertonut tuttujasi niistä kysyttäessä?

        Sinä sekopää pyytelet aijaamaan tänne kuvia ja olet saanut pyytämäsi.
        Mitä sinä olet aijannut vastineeksi. Kuvia kuksastasi ja veitsillä silvotuista vanhoista passeista.

        Jasso että Travelillakin on perskärpänen kuten Dillellä.

        Raukkis ....... voi hurjaa taas........onko joku kysellyt multa tuttavalistaani.

        Aijaisit ny jokikuvan kertoen sen olevan pato ja peltokuvan kertoen sen olevan talkoovalokuva.

        Olen saanut pyytämäni valokuvat ? Mitkä ?

        Mutta mikä taas pääasia........sinä Poju ajattelet minua ja teet leidarialoituksiasi.

        Koska muuten olet ajatellut matkustuspiipahdella tänne Thaimaahan ?


      • Sensei-- kirjoitti:

        Et tietenkään laita ja muutaman päivän kuluttua kerrot että ainutkaan salainen ja nimetön ei tuntenut minua, onnea jutulles ja muista tosiaan kaasunaamari ja happipullo, sekä ennenkaikkea se, että eukkosi vanhemmat varmaan ovat miljonäärejä koska on yliopiston käynyt, niinhän Pattayan rakkaat tietää että ei täällä muuten voi opiskella yliopistossa.

        Hienoa että palstalla alkaa olemaan henkilöitä joilla baarityttötuttavien sijaan alkaa olla tuttuina yliopiston käyneitä ja heidän perheitäänkin.

        Miten mahtanee vaimosi nykyisellään hyödyntää koutussivistystään ?

        ''Miten mahtanee vaimosi nykyisellään hyödyntää koutussivistystään ?''

        Hallitsee varmaan oikeinkirjoituksen.


      • Sensei--
        Haderman kirjoitti:

        ''Miten mahtanee vaimosi nykyisellään hyödyntää koutussivistystään ?''

        Hallitsee varmaan oikeinkirjoituksen.

        Anteeksi näppäimistöni pienoinen ongelma reagoida etusormieni jokaiseen näpäytykseen enkä viitsi näissä jutuissa tarkistella joka sanaa ennen lähettämistäni.

        Kouusivistys eikun koulusivistys, jep nyt tuli oiken.

        Persetatuointi korjattaneen myös tässä.


      • Asiantravel
        Sensei-- kirjoitti:

        Et tietenkään laita ja muutaman päivän kuluttua kerrot että ainutkaan salainen ja nimetön ei tuntenut minua, onnea jutulles ja muista tosiaan kaasunaamari ja happipullo, sekä ennenkaikkea se, että eukkosi vanhemmat varmaan ovat miljonäärejä koska on yliopiston käynyt, niinhän Pattayan rakkaat tietää että ei täällä muuten voi opiskella yliopistossa.

        Hienoa että palstalla alkaa olemaan henkilöitä joilla baarityttötuttavien sijaan alkaa olla tuttuina yliopiston käyneitä ja heidän perheitäänkin.

        Miten mahtanee vaimosi nykyisellään hyödyntää koutussivistystään ?

        Oot sairas paskanjauhaja. Kyllä hyödyntää, on kasikornissa home loan puolella. Ja en Aijaa sinulle mitään. Baarityttöaika oli joskus silloin mukavaa , n. 15 vuotta sitten. Ja en oleskele pattayalla. Ole huoleti kyllä sinut joku tietää . Ja mene hoitoon.


      • Asiantravel
        Asiantravel kirjoitti:

        Oot sairas paskanjauhaja. Kyllä hyödyntää, on kasikornissa home loan puolella. Ja en Aijaa sinulle mitään. Baarityttöaika oli joskus silloin mukavaa , n. 15 vuotta sitten. Ja en oleskele pattayalla. Ole huoleti kyllä sinut joku tietää . Ja mene hoitoon.

        Vielä noista sensein baarityttötuttavista, oli kerran aikoinaan likka Phayaosta. Melkoinen kissa, tuli sielläkin käytyä aikoja sitten. Oi niitä aikoja.... nyt riittää tämä rauhallisempi elämä


      • patejkl
        Sensei-- kirjoitti:

        Et tietenkään laita ja muutaman päivän kuluttua kerrot että ainutkaan salainen ja nimetön ei tuntenut minua, onnea jutulles ja muista tosiaan kaasunaamari ja happipullo, sekä ennenkaikkea se, että eukkosi vanhemmat varmaan ovat miljonäärejä koska on yliopiston käynyt, niinhän Pattayan rakkaat tietää että ei täällä muuten voi opiskella yliopistossa.

        Hienoa että palstalla alkaa olemaan henkilöitä joilla baarityttötuttavien sijaan alkaa olla tuttuina yliopiston käyneitä ja heidän perheitäänkin.

        Miten mahtanee vaimosi nykyisellään hyödyntää koutussivistystään ?

        tottakai sensei kotikonnuillaan tunnetaan, auttanut orpotyttöjä ostellut taloja tarjoilijoille ym hyväntekijä miljonääri. suotta panikoit , kaikki kirjoittamasihan on totta. eikö vain.


    • Thaimaantaivaltaja

      35,05 kertoi eilen, vaihtopaikassaan Pattayalla saaneensa kaverini ja laskenut kurssi on hieman jonkun viikon sisään.

      • Ei ole mitään taloudellista thaibuumia, joka pitää THB:n kurssin korkealla.

        Nyt on turismin kuumin sesonki ja mm. kiinalaisten ryntäys Thaimaahan on THB:n kysynnän johdosta nostanut kurssia.

        Parin kuukauden kuluttua se asettuu taas kahtapuolen 37THB/eur.


    • vnnu

      Vanhat ukot kittuutta pikkueläkkeellä Thaimaassa.

      • Suomi vain luulee olevansa rikas ja maksaa säälittäviä eläkkeitä.

        Minä pitäisin poliitikkona turpani kiinni Suomen rikkaudesta.

        Onko se niiden ukkojen ja mummojen vika?


      • Niin, eikö se ole sitten järkevämpää olla pienellä eläkkeellä maassa jossa hintataso on suomea alhaisempi, vaikkata Thaimaassa taikka jossain muussa Aasian maassa., missä niillä eläketuloilla on ostovoimaa selkeästi enemmän.
        Vähemmän samalla summalla "kituuttaa" Thaimaassa kuin Suomessa (etenkin jos/kun eläke on kuitenkin senverran suuri, ettei sen lisäksi muita etuuksia saa, jotka ovat sitten taasen riippuvaisia suomessa asumisesta, esim. asumistuki yms.)

        Itsellänikin kun joskus eläkeajat koittavat (toivottavasti mahdollisimman myöhään), niin kyllä osittainen muutto jonnekkin ulkomaille on mahdollinen, ei varmastikkin pysyvä, mutta varmasti useita kuukausia vuodesta tulee silloin ulkomailla viettettyä.


      • Asiantravel
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, eikö se ole sitten järkevämpää olla pienellä eläkkeellä maassa jossa hintataso on suomea alhaisempi, vaikkata Thaimaassa taikka jossain muussa Aasian maassa., missä niillä eläketuloilla on ostovoimaa selkeästi enemmän.
        Vähemmän samalla summalla "kituuttaa" Thaimaassa kuin Suomessa (etenkin jos/kun eläke on kuitenkin senverran suuri, ettei sen lisäksi muita etuuksia saa, jotka ovat sitten taasen riippuvaisia suomessa asumisesta, esim. asumistuki yms.)

        Itsellänikin kun joskus eläkeajat koittavat (toivottavasti mahdollisimman myöhään), niin kyllä osittainen muutto jonnekkin ulkomaille on mahdollinen, ei varmastikkin pysyvä, mutta varmasti useita kuukausia vuodesta tulee silloin ulkomailla viettettyä.

        Santun kanssa aivan samaa mieltä.


    • Minun hyvä kaverini muutti takuueläkkeensä kanssa Bulgariaan, jossa eläkkeet ovat 100 euroa.

      Osti sieltä talon 7000 eurolla ja isolla tontilla. Maksoi taloa 150eur/kk. Paikallinen kielenopettaja on siinä pyörinyt kuin talon emäntä.

      Nykynuorten eläkkeet kaiketi maksetaan Suomessa soppakuponkeina.

      • asiantravel

        tulee vaan mieleen että tuskimpa nykynuoret saavat enää minkäänlaista eläkettä . suomesta on pian rahat loppu, sippilä huolehtii siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe