Toyota osaa: Lexus Hybridin huippupieni kulutus oli vain 3,3 l/100 km

ToyotaOsaa

Toyotan osaamisesta kertoo paljon se, että Lexus ES 300h Executive Hybrid kulutti TM:n eilen 19.2. 2019 ilmestyneen numeron talvitestissä lämpimällä moottorilla vain 3,3 I/100 km kun seuraavaksi paras oli dieselmoottorilla varustettu auto eli 5,7 l/100 km. Toiseksi paras bensiinimoottorinen auto kulutti 6,5 l/100 km. Hyötysuhde eli polttoaineen muuttanisen taso energiaksi oli aivan omalla lukemallaan 32,2 % kun seuraavaksi paras oli vain 17 %.

Lämmityslaite oli yksi ryhmän tehokkaimpia. Lexuksessa oli myös joukon mukavin jousitus.
Hyvää: Mukavuus ja lähivalot.

27

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö.osaa

      ... mutta vain -7 C pakkasessa laboratoriossa kulutus lenkillä huimat 12,3 litraa/100km sekä hiukkas-, NOx- ja HC-päästöt korkeimmasta päästä.

      • ÄläValehtele

        Älä valehtele.

        Sinulle vielä näytetään tänä keväänä mitä Toyotan ja Lexuksen hybridit kuluttavat.


      • turpa.tukkoon
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Sinulle vielä näytetään tänä keväänä mitä Toyotan ja Lexuksen hybridit kuluttavat.

        Osta lehti ja lue tai käy kaupassa lukemassa, jos ei ole varaa ostaa.


      • Ffglhfrhj

        12,3 litraakin on kuitenkin litrakaupalla pienempi, mitä upouuden huipputaloudellisen DIESEL-Volvon tulos oli samassa testissä.


    • Hajosikotojotasi

      Hohoo. Seitsemän asteen pakkasella semmoinen kulutus. Mitähän sitten, kun pakkasta 17, tai vaikka 27! Siinä näkee tämän hybridihöpötyksen. Arvottomia rakkineita parin vuoden kuluttua, kun akut hyytyy. Sitäpaitsi muutamassa vuodessa akkuteknologia tulee kehittymään tosi paljon, mitä tekee myös osaltaan nykyhärvelit arvottomiksi tulevaisuudessa. Kannattaa jättää nuo tojon rihveliviritykset kauppiaan riesaksi!

      • sopii.papoille

        Mittaussyklinäkin jokin naurettava hybridille sopiva hidas tökkivä kaupunkiajo, jossa vain 4-5 lyhyttä pätkää 50 km/h ja loput alempaa nopeutta ja pysähdyksiä.


    • LexusES300h

      Ihmettelen edelleen mittaustulosten luotettavuutta. Ei varmasti mene 3.3l keskikoulu tulella 100km tämän talven pakkasilla, kuten ei mene oma is300h 2018 Lexa 4.2 kulutuksella, kuten Lexus lupaa. Litra puolitoista päälle luvattuun, niin pitää paikkansa TALVEN kulutuksessa. Yksittäisellä, lyhyellä ajoreisssulla 0l/100km , kun ajaa akuilla.

      • Gffugfj

        Eihän se menekkään! Ensin kuluu 12,3 l/100km kylmällä moottorilla, sitten ajetaan hetki kovempaa ja uusitaan sama testi lämmenneellä moottorilla.samassa -7 asteen lämpötilassa, jolloin kuluu 3,3 l/100km.

        Keskimääräinen kulutus on:
        (12,3 3,3) l//100km /2 = 7,8 l/100km


      • Kovarassi
        Gffugfj kirjoitti:

        Eihän se menekkään! Ensin kuluu 12,3 l/100km kylmällä moottorilla, sitten ajetaan hetki kovempaa ja uusitaan sama testi lämmenneellä moottorilla.samassa -7 asteen lämpötilassa, jolloin kuluu 3,3 l/100km.

        Keskimääräinen kulutus on:
        (12,3 3,3) l//100km /2 = 7,8 l/100km

        Ei sitä tuollaan lasketa..meinaatko että 50km kulkee ensin 12.3 litran kulutuksella ja sit tippuu 3.3...


      • Fhjffh

        EI! Molemmet testit kestävät noin 13 minuuttia. 13 minuutissa ei kaupunkinopeuksilla ajeta 50 kilometriä vaan alle 10 kilometrlä.


      • Fhjffh

        Testin pituus on tarkasti ottaen noin 4 km. Sillä matkalla kulutus on kylmäkäynnistyksen jälkeen 12,3 l/100km. Kun sama testi ajetaan uudelleen kulutus on 3,3 l/100km eli noin 8 km ajon jälkeen kesiim. kulutus on tuo 7,8 l/100km -7 asteen lämpötilassa.


      • Fhjffh
        Fhjffh kirjoitti:

        Testin pituus on tarkasti ottaen noin 4 km. Sillä matkalla kulutus on kylmäkäynnistyksen jälkeen 12,3 l/100km. Kun sama testi ajetaan uudelleen kulutus on 3,3 l/100km eli noin 8 km ajon jälkeen kesiim. kulutus on tuo 7,8 l/100km -7 asteen lämpötilassa.

        kesiim. = keskim.

        Anteeksi (nakkisormet kännykkä kiire)


      • Hybriiti

        Tuo on vähän hassu laskentatapa.tietenki jos ajat kilometrin kauppaan ja takaisin kovalla pakkasella,niin varmaan on lexuksessa kova kulutus.pidemmillä matkoilla sitten tasaantuu,ja kun meillä ei aina talvikaan ole..
        Mutta vähällä tuo kokoisekseen menee joka tapauksessa.muutaman päivän sain testata tuollaista.


      • Tyhmyysonrumaa
        Gffugfj kirjoitti:

        Eihän se menekkään! Ensin kuluu 12,3 l/100km kylmällä moottorilla, sitten ajetaan hetki kovempaa ja uusitaan sama testi lämmenneellä moottorilla.samassa -7 asteen lämpötilassa, jolloin kuluu 3,3 l/100km.

        Keskimääräinen kulutus on:
        (12,3 3,3) l//100km /2 = 7,8 l/100km

        Jopas oli järjen jättiläisen laskentatapa,eipä ihme että ajat eurokinnerillä


      • Fhjffh

        Juuri noin se menee - mitä pidempiä matkoja talvipakkasilla ajat, sitä lähempänä kesäkulutusta tai (lämpimän auton) kulutusta olet.

        Jä pääosin Lexuxella ajelen, vaikka myös gti-tunnukseen päättyvän euroauton omistankin.


      • Huvinsakullakin
        Fhjffh kirjoitti:

        Juuri noin se menee - mitä pidempiä matkoja talvipakkasilla ajat, sitä lähempänä kesäkulutusta tai (lämpimän auton) kulutusta olet.

        Jä pääosin Lexuxella ajelen, vaikka myös gti-tunnukseen päättyvän euroauton omistankin.

        Vieläkö oppisit edes mielikuvitus autosi nimen kirjoittamaan niin jollekkin juttusi voisi mennä läpi....


      • Fhjffh

        Voi v....u! Siis Lexuksella ajelen eniten, mutta vähemmän minun tekstissäni kuitenkin on kirjoitusvirheitä kuin sinun.


    • Huuhaamittaus

      Patteri täynnä lähtiessä vaihdellaan nopeutta 0-15-0-30-50-0 ja sama uudestaan monta kertaa. Onko normaaliajoa?

      • 645654654

        On ihan normaalia kaupunkiajoa.


      • no.just.joo
        645654654 kirjoitti:

        On ihan normaalia kaupunkiajoa.

        Normaalia talviajoako?


      • 56345345345
        no.just.joo kirjoitti:

        Normaalia talviajoako?

        miten talviajo eroaa kesäajosta? ei mitenkään.


      • oikeaa.talviajoa
        56345345345 kirjoitti:

        miten talviajo eroaa kesäajosta? ei mitenkään.

        Miten olisi maantieajo 80-100 nopeuksilla yli 5cm lumessa -25 C pakkasessa.


      • Ggugf

        Patteri täynnä? - autossa, jossa sitä ei voi ladata. Keksi jotain parempaa!


      • Toyota_jyrää_Vw-tekeleet
        Ggugf kirjoitti:

        Patteri täynnä? - autossa, jossa sitä ei voi ladata. Keksi jotain parempaa!

        Ei sitä akustoa tarvitse ainakaan Toyotassa ladata. Auto osaa ladata sen ihan itse, ja on viisaampi siinä kuin yksikään ihminen. Akuston käyttöalue on muistaakseni jossain 20-80% välillä jolloin akut säilyvät kauan toimintakunnossa. Oma auto oli muutama viikko sitten "hybrid battery testissä" jossa se todettiin vielä hyväksi vaikka autolla on ikää jo yli 10 vuotta. Samalla vaihdettiin takaisinkutsuna jokin tiiviste polttoainejärjestelmän paineanturiin vaikka entinenkin oli kunnossa. Ajelin puoli päivää Lexus IS300h:lla. Hieno peli jonka sain ilmaiseksi käyttöön tinkimättä.


      • Lexusis
        Toyota_jyrää_Vw-tekeleet kirjoitti:

        Ei sitä akustoa tarvitse ainakaan Toyotassa ladata. Auto osaa ladata sen ihan itse, ja on viisaampi siinä kuin yksikään ihminen. Akuston käyttöalue on muistaakseni jossain 20-80% välillä jolloin akut säilyvät kauan toimintakunnossa. Oma auto oli muutama viikko sitten "hybrid battery testissä" jossa se todettiin vielä hyväksi vaikka autolla on ikää jo yli 10 vuotta. Samalla vaihdettiin takaisinkutsuna jokin tiiviste polttoainejärjestelmän paineanturiin vaikka entinenkin oli kunnossa. Ajelin puoli päivää Lexus IS300h:lla. Hieno peli jonka sain ilmaiseksi käyttöön tinkimättä.

        Pian on uudenkarhea vähänajettu,hyvällä ja siistillä pidolla ollut is300h myynnissä ;)


      • punaista.vilkuttaa

        PenttiHolistin "patteri" ei täyty edes lataamossa ja sen huomaa.


      • mieletönKusetus
        Toyota_jyrää_Vw-tekeleet kirjoitti:

        Ei sitä akustoa tarvitse ainakaan Toyotassa ladata. Auto osaa ladata sen ihan itse, ja on viisaampi siinä kuin yksikään ihminen. Akuston käyttöalue on muistaakseni jossain 20-80% välillä jolloin akut säilyvät kauan toimintakunnossa. Oma auto oli muutama viikko sitten "hybrid battery testissä" jossa se todettiin vielä hyväksi vaikka autolla on ikää jo yli 10 vuotta. Samalla vaihdettiin takaisinkutsuna jokin tiiviste polttoainejärjestelmän paineanturiin vaikka entinenkin oli kunnossa. Ajelin puoli päivää Lexus IS300h:lla. Hieno peli jonka sain ilmaiseksi käyttöön tinkimättä.

        Toyotan patteritestissä lasketaan akustot hyviksi jos niiden tehosta on 45% tallella. Melkoista kusetusta, mutta pakko kun ovat antaneet noille pitkän takuun ja jollain pitää turvata ettei tule kuluja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe