HEI!!
Nyt ajattelin esittää kysymyksen kaikkille. Jota itse nyt kovasti olen miettinyt.
Eli kuulutko kirkkoon??!!
Itse tässä olen ajatellut erota kirkosta, koska kirkko ei koskaan hyväksy homoja/ lesboja.
Kirkko
22
1848
Vastaukset
- zapp-18
En kuulu kirkkoon, koska minusta ei tunnu tarpeelliselta uskoa yliluonnolliseen. Usko toisiin ihmisiin ja elämään riittää, niillä pärjää jo pitkälle.
Sitä paitsi Raamattu on sisällöltään hyvin ristiriitainen monessakin suhteessa. Esimerkiksi jos jumala antaa kaikille uskovaisille anteeksi, kuinka sitten on mahdollista että homot ja lesbot tms. eivät pääse taivaaseen, jos eivät ala käyttäytyä heterojen tavalla? - mutta
silti voi uskoa jumalaan omalla tavallaan tai uskoa muiden uskontojen jumaliin tai keksiä oma jumalansa
Jumalan olemassaoloa ei ole todistettu eikä ole todistettu ettei jumalaa ole olemassa
Eli on oikein uskoa tai olla uskomatta jumalaan - eronnut joskus
aikoinaan, kun silloin mua ei koskettanut kirkon todellisuudet jotenkin. Jotenkin olisi vain yksi todellisuus ja kaikki mitä on kirjoitettu olisi totta. Tosin arvostan paljon monia kirkon tärkeitä asioita, kuten lähimmäisen rakastamista ym. Uskonnoissa on paljon hyviä asioita. Éhkä liityn takaisin joskus. Kirkossa on paljon enemmän hyviä kuin huonoja asioita. Ja kuinka kirkkokaan voisi olla täydellinen kun emmehän me ihmisetkään ole.
- oppiorava
Kuulun kirkkoon. Henkilökohtaisesti itselläni ei ole syytä eikä aikomusta erota kirkosta.
- Zor-ro
Tiedän että joidenkin kirkollisten tahojen silmissä olen lesbona suuri syntinen, mutta tällaiseksi synnyin ja sillä siisti.
Kuulun kirkkoon kunnioituksesta uskonasioita kohtaan, uskon kyllä tavallani vaikka en ns. uskovainen olekaan.- Saara
Kuulun kirkkoon eikä ole aikomusta erota, sillä arvostan monia kristinuskoon liittyviä asioita. Samalla usko tottakai ahdistaakin koska en pysty elämään täysin raamatun vaatimalla tavalla.....mutta miten moni oikeasti pystyy elämään aivan tarkasti noiden oppien mukaan? Raamatun mukaanhan esim. naispapitkin ovat kiellettyjä...miksi? Siksikö vain että ihminen sattuu olemaan nainen? Kuulostaa hitusen oudolta tuokin, että pappina ei saa toimia jos sattuu olemaan nainen....mitä tasa-arvoa se on? Monesti olen miettinyt että raamatunkin on varmasti ainakin suurimmaksi osaksi kirjottanut miehet, sillä ei siellä paljoa naisten etua ajeta.
- Tiitu
Hm.....jos eroaisi kirkosta niin ei tarvitsisi maksaa "turhan" takia kirkollisveroa.
- Putkiratio
Minä uskon, että kirkko hyväksyy lesbot ja homot, jos ei nyt niin lähitulevaisuudessa. Eihän tässä muuta ole kuin että kirkon pitää tunnustaa tosiasiat, jos se aikoo olla elävä kirkko, elävä uskonto.
- rocki-e
Eikä ole mitään aikomusta erota..
- -Eliö-
Kuulun kirkkoon. Olen myös harkinnut eroa, mutta pitemmälti ajateltuna asia ei ole niin yksi selitteinen.
Kuulun kirkkoon ja olen lesbo. Kirkko ei hyväksy lesboutta. Silloin kirkon tehtävä käytännössä on erottaa minut, eikä minun tehtäväni näin ollen ole erota kirkosta. Kirkko hyväksyy lesbouden, olenhan kirkossa eikä minua sieltä pois ole heitetty.
Turha on kirkon vikistä homoja vastaan, kun ei kerran heitä yhteisöstään erota.
Järjetöntä, eikö vain?
Kuulumalla kirkkoon pystyy parhaiten ajamaan meidän etua. Karkuun lähteminen ei ole ratkaisu. Sehän tarkoittaa melkeimpä voittoa kirkolle, pakanat saadaan pois leiristä. Oikaistaan taas yksi ongelma kirkon että kirkko ei ikipäivänä modernisoidu.
Toisaalta, kirkon puolelta kommentit ovat poyristyttäviä monessa suhteessa. Jopa epäinhimillisiä.
Tätäkö aatetta sitten kannatan? ja maksaisin siitä vielä veroakin.
Kun taas mietitään mitä hyvää kirkko on saanut aikaiseksi muilla sektoreilla, olen sen puolella.
(Ok, pakkokäännytyksiä etc kaikkien tiedossa olevaa kirkon shaissee ei oteta lukuun.)
Vaikka oma uskonnollinen näkemykseni selkeästi eroaa kirkon yleisestä linjauksesta, en koe oman eroamiseni olevan aiheellista. Järjestön sisällä voi vaikuttaa enemmän kuin sen ulkopuolella. - xorsist
..sen vuoksi, etten usko millään tasolla kristillisiin tms uskonnollisiin asioihin.
(Syynä ei siis ollu kristinuskon mielipide homoista/lesboista) - Likka
Erosin kirkosta, koska en usko noihin jesse -jorinoihin, eikä kirkollisveroakaan kiinnostaisi maksella. Parasta oli helppous; www.eroakirkosta.fi
- MissMia
enkä oo riparia käynyt.Koska en tarvitse kirkkohäitä.. ja just senki takia,jos homo/lesbo parit ei voi mennä kirkossa naimisiin. Uskon myöskin jumalaan,tai itseasiassa vasta tulin uskoon,kun on ollut niin vaikeeta viime aikoina niin usko jumalaan auttaa. Tuntuu ku joku johdattelis..
- Lumienkeli22
Olen eronnut kirkosta, enkä todellakaan näe mitään syytä kuulua kirkkoon, miksi maksaisin omista tuloistani heille tukea mm. lesbouden vastustamiseen.
- Lumienkeli22
en tiedä pitäisikö koko kirkolliselle toiminnalle itkeä vai nauraa. Viimeksi kun olen ollut kirkossa (lapsena), siellä saarnattiin siitä, kuinka kaikkia lähimmäisiä tulee rakastaa ja kunnioittaa. Ja että jokainen on samanarvoinen Jumalan silmien edessä. Mikä h****tin saarna sekin oli, kun kirkon ihmiset itse tuota noudattavat kaikkein vähiten mm. lesbot/homot ovat tästä hyvä esimerkki.
Itselleni ateismi sopii hyvin, minulle mitään Jumalaa ei ole olemassakaan.
- rva möykky
siellä pappiloissa, meidän syntisten verorahoilla - jotta mie erosin..
- pihjala
kirkkoon. Uskontoa voi tulkita joko sanoina tai sitten myös rivien välistä.Tulkintoja on puolesta ja vastaan homoudesta.
enkä usko kristinuskon Jumalaan, Jeesukseen enkä pyhään henkeen.
Minun uskoni on enemmänkin sitten jotain luonnonuskontojen sekoitusta...- kenai
Erosin vajaa vuosi sitten kirkosta. Enkä liity takaisin.
- enkä
kirkoissa näy.
Erosin heti täysi-ikäisenä ja syy oli paikallisen pastorin joka sanoi tietyistä syistä etten voisi/saisi/uskaltaisi. - Zecla
Kuulun kirkkoon.
Kerrot aikovasi erota kirkosta siksi, kun kirkossa ei hyväksytä hlbt-ihmisiä.
Mitä jos päättäisitkin jäädä kirkkoon juuri tuon saman asian takia?
Yritettäisiin sisälläpäin ja ulkonaisesti tomia siten, että saataisiin kirkkoon asennemuutoksia. Nyt siinä on taas hommaa, kun vanhoilliset ovat tässä kuuluisassa avioerotapauksessa päättäneet, että kirkossa on noudatettava tiukemmin Raamattua kirjaimellisesti. On tulossa huonot ajat sateenkaari-ihmisille. Mutta ei annettaisi sen masentaa, vaan suunnitellaan, että miten nyt tästä eteenpäin taas toimittaisiin, jotta suvaitsevaisuutta saisi aikaan.
Olen pieni taistelija... En edes ole uskovainen, mutta tunnen uskovia lesboja ja tämä juttu on tärkeä niille hblt-ihmisille, jotka ovat uskossa. Ei haluttaisi jättää heitä ilman tukea... haluaa taistella rinnalla tässäkin asiassa...
Kaikissa kirkollisvaaleissa täytyy ainakin käydä äänestämässä ja sellaista ihmistä, joka on selkeästi ilmaissut hyväksyvänsä homouden ja homot. Jos kaikki kirkkoon kuuluvat lesbotkin tän voisi tehdä, niin asiat alkaisi muuttua parempaan joiltakin osin...
Uskoville hlbt-ihmisille kirkko on tärkeä asia. Ei he yksin pärjää, vaan tarvitsevat tukea tässä yrityksessä saada aikaan suvaitsevaisuutta ja asennemuutosta.
Minä ainakin vielä tahtoisin heitä tukea... On tuntunut pahalta kuulla ja nähdä, miten suvaitsemattomia uskovat voivat olla hlbt-ihmisiä kohtaan. Heidän takiaan kannattaa taistella suvaitsevaisuuden ja muutosten puolesta. Se voisi olla syy kuulua kirkkoon, eikä erota sieltä.
Tämä yhtenä näkökulmana, kunnioittaen kyllä sinun päätöstäsi erota kirkosta ja toistenkin näkökulmia. - Konservatiivi lepakko
Olen jopa hakenut töitä Kirkon piiristä, joten on pakko kuulua jos haluaa töihin sinne.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3492471Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944222420- 1121381
- 421104
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo66853- 56823
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26821Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39805Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi117742En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30719