KATUJEN LIUKKAUS VIE SAIRAALAAN.

Jopa presidentti joutui hoidattamaan lonkkansa.

30

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kai se presidentin lonkkavika näistä liukkaista johtunut, sehän oli kerrottu jo aikoja sitten että leikkaus on edessä.

    • mimmimum-..mi

      En muista mikä ilta se oli kun tuli todella liukas keli ....päivystykseen tuotiin jopa viiden minuutin välein kaatunut ....loukkaantunut...Olen kyllä itsekin pelännyt kaatumista ja kun jännittää selkä kipeytyy...
      Yksi minua vähän vanhempi nainen sanoi lonkkaleikkauksesta...että ei enää menisi jos olisi tietänyt ettei siitä parempaa tullut....ennen ei tarvinnut apuvälineitä ...mutta nyt käyttää esim. rollaattoria.. Toivotaan että presidentti pääsee vielä jääkiekkoa pelailemaan.

      • Töölön sairaala oli täyttynyt kaatumavammaisista, joten kaatuminen oli kielletty viikoksi, koska ei olisi mahtunut sairaalaan.


    • Eiköhän leikkauksen syynä ole lapsi-vaimon liukkaus.

      H.

      • henrjii

        ja lopuksi koiran perässä juoksu-aika


      • mimmimum-..mi

        No ...voiko siinäkin katkaista jalkansa ....höh....tuhma minä.


      • Varovaisuus-vuoteeseen
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        No ...voiko siinäkin katkaista jalkansa ....höh....tuhma minä.

        Nooo kyl keskijalka saattaa vinksahtaa...
        Mut joo noin muuten...eihän se peuhaaminen katko jalkoja vaan lonkat voi lonksahtaa.


    • Bengalitikku

      Lonkkavika voi säteillä nivuseen.
      Eipä mikään kiva juttu.
      Kyllähän lonkat kuluvat. Vaikuttaako osteobenea ja -boroosi?

      • En-kade-urheilulle

        Hyvin monet kuntoilu (urheilu) lajit aiheuttavat milloin mitäkin vikoja; pääasiassa nivelet, selkä, jne.
        Hyvin nuorena heitä joutuu operoitaviksi, jopa ennenaikaiselle eläkkeelle.
        Toista se on me ´nortin` polttajat. Monet onnistuneet tavoitteessaan kokea 60-70-75 vuotis päivänsä, jolloin fyysisin ponnistus saattaa olla enää lumilapion varsi tai kävely sauvat rekvisiittana.


    • nytonpitoa

      Kaikilla yli kuusikymppisilläkin tulisi olla liukuesteet kengissään tai peräti nastakengät. Itsellä nastakengät nyt toista talvea, muutoin en pystyisi liukkailla kulkemaan, sen verran pelkoa jätti yksi paha kaatuminen muutama vuosi sitten.
      Ainakin nastakengät voivat kovilla laatta- yms. lattioilla olla liukkaat, mutta kun kyse on suorista tasaisista pinnoista niin varovaisuudella niistä selviää. Ne myös "takertuvat" aika hanakasti esim. kauppojen eteisissä oleviin kurasieppoihin , eli ei saa kävellä laahaavasti vaan kunnolla jalkoja nostaen.

      • Samaa mieltä. Kuitenkin kompuroin nastapohjallisten kanssa, kun oli kovin epätasaiseksi jäätynyt kulku reitti.


      • Bengalitikku

        Tulisiko kunnalle halvemmaksi kustantaa tietynikäisille piikkikengät kuin operaatiot. Trekkingit maksoivat < 40 €, arvo > 120 €. Lapissa tehdyt.
        Olisi mojova työllistävä paukku.
        Omahoitajan tulisi tarkistaa, että pystyy solmimaan nauhat tai puoliso.
        Liikuntakykyisille.
        En käsitä, miten nuorna tyttösenä oli korkeakorkoiset saappaat, enkä koskaan kaatunut niillä. Nyt en uskalla laittaa maltillisemmilla koroilla varustettuja
        "Nilkkasaappaita", mitkä olisivat sirommat.
        Tod.näk. tekisin piruetin ja sen ensimmäisen ja viimeisen spagaatin ulko-oveni edessä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tulisiko kunnalle halvemmaksi kustantaa tietynikäisille piikkikengät kuin operaatiot. Trekkingit maksoivat < 40 €, arvo > 120 €. Lapissa tehdyt.
        Olisi mojova työllistävä paukku.
        Omahoitajan tulisi tarkistaa, että pystyy solmimaan nauhat tai puoliso.
        Liikuntakykyisille.
        En käsitä, miten nuorna tyttösenä oli korkeakorkoiset saappaat, enkä koskaan kaatunut niillä. Nyt en uskalla laittaa maltillisemmilla koroilla varustettuja
        "Nilkkasaappaita", mitkä olisivat sirommat.
        Tod.näk. tekisin piruetin ja sen ensimmäisen ja viimeisen spagaatin ulko-oveni edessä.

        Talvisaappaat ovat minullakin saaneet odottaa voroaan. Voimakaskuvioilla pohjilla olevat "tossut" liukkaalla sopivat.


    • Lonkan-veltostelua

      Taidan lähteä hesaan eli stadiin, että pääsen liukkaille.
      Ei täällä meidän maalla moisia ongelmia tunneta. Aina on pakkasta. Tai hellettä. Ja 4 vuode aikaa. Aamu-uni, päivä-uni, ilta-uni, yö-uni.

      Täällä joutuu sairaalaan yleensä seisovilta jaloilta. Ambulanssitkin ovat korkeita, että potilas voidaan kuljettaa pystyasennossa. Kaatuilla saa korkeentaan humalassa - ken juo. Kilju päissään kaatuilua ei lasketa, pitää kaatua aidoilla alkon, viron tai venäjän tuotteilla.

      • PutsatkaaPoisJa

        Stadissa on lumi sulanut ja liukkaudet jo ohi.
        Pelkkää hienoa sepeliä on kaduilla ja jalkakäytävillä. Pitäisi kerätä sepelit talteen.


    • mimmimum-..mi

      "Maaliskuu ....maaliskuu maata näyttää...tiet tukkii ja ojat täyttää..." Mietiskelin vähän tuota vanhankansan viisautta....että mikä se tiet tukkii.... mutta sitten välähtikin ...kai siinä tarkoitetaan routaa ja kelirikkoa...mikä varmaan ollut entisaikaan pahempaa.

      • vanhanaakka

        Myöskin tulvat tukkii tiet.....niitä ei nykyäänkään pystytä estämään...…
        Liukkaudesta ei tosin nykyään tarvitse kärsiä kun on nastakengät keksitty, tosin itse en kelpuuta ns. halpisversioita vaan kunnon Icebugit (kevyet ja kestävät) ja niihin suojat niin voi kulkea missä ja minkälaisilla lattioilla vaan, suojat on yhtä helpot sujauttaa kengän pohjiin kuin ne kumiset luikuesteläpyskätkin......itsellä jo viides talvi ilman liukastelua eikä yhdelläkään ovella ole vielä tarvinnut kenkiä riisua sisäänpääsyä varten.....ystäväni osti vuotta mun jälkeen ns halpisversiot alle viidelläkympillä ja osa nastoista jo kadonnut pohjista....itse maksoin satasen Icebugeista tarjouksessa ja yhtään nastaa ei tämän viiden vuoden aikana ole irronnut vaikka lähes joka päivä niillä olen lenkkeillyt ensimmäisistä liukkaista viimeisiin.


      • nytonhalpaa
        vanhanaakka kirjoitti:

        Myöskin tulvat tukkii tiet.....niitä ei nykyäänkään pystytä estämään...…
        Liukkaudesta ei tosin nykyään tarvitse kärsiä kun on nastakengät keksitty, tosin itse en kelpuuta ns. halpisversioita vaan kunnon Icebugit (kevyet ja kestävät) ja niihin suojat niin voi kulkea missä ja minkälaisilla lattioilla vaan, suojat on yhtä helpot sujauttaa kengän pohjiin kuin ne kumiset luikuesteläpyskätkin......itsellä jo viides talvi ilman liukastelua eikä yhdelläkään ovella ole vielä tarvinnut kenkiä riisua sisäänpääsyä varten.....ystäväni osti vuotta mun jälkeen ns halpisversiot alle viidelläkympillä ja osa nastoista jo kadonnut pohjista....itse maksoin satasen Icebugeista tarjouksessa ja yhtään nastaa ei tämän viiden vuoden aikana ole irronnut vaikka lähes joka päivä niillä olen lenkkeillyt ensimmäisistä liukkaista viimeisiin.

        Tarjouksesta ostit, oli sinulla tuuria että sait kengät tarjouksesta! Minä haluaisin ostaa laadukkaat kengät normaalihinnalla, mutta ei sellaisia löydy, kaikki on tarjouksessa. Ei tosin niitä koskaan ole myyty sillä alentamattomalla hinnalla, se on täysin teoreettinen hinta, mutta asiakas kuvittelee tarjoustuotteen ostaessaan saaneensa jotain "tarjouksesta"!


      • nytonhalpaa kirjoitti:

        Tarjouksesta ostit, oli sinulla tuuria että sait kengät tarjouksesta! Minä haluaisin ostaa laadukkaat kengät normaalihinnalla, mutta ei sellaisia löydy, kaikki on tarjouksessa. Ei tosin niitä koskaan ole myyty sillä alentamattomalla hinnalla, se on täysin teoreettinen hinta, mutta asiakas kuvittelee tarjoustuotteen ostaessaan saaneensa jotain "tarjouksesta"!

        Nastapohjallisia saa halvalla - eivät auttaneet mitään, vaikka olivat taskussa, kun liukastuin


      • Bengalitikku

        Taskussa....?
        Toisaalta, jos olisivat olleet taskussa niin, että olisit kaatunut sille kyljelle, missä taskussa olivat, olisit voinut saada naskalinkuvat kylkeen, jokin orion tai otava kyljessä....


      • mikätarkoitus
        arvo.e kirjoitti:

        Nastapohjallisia saa halvalla - eivät auttaneet mitään, vaikka olivat taskussa, kun liukastuin

        Huopapohjallisia on joskus tullut käytettyä, pohjalliset nastojen kera ovat ihan uutta minulle...


      • Bengalitikku

        Sivusta. Luulen, että tarkoittaa jalkineen pohjaan ulkopuolelle remeleillä laitettavia nastapohjia.
        Sisälle kenkään? Nastat ylös. Fakiirille jalkineet.


      • lyhytlause
        Bengalitikku kirjoitti:

        Sivusta. Luulen, että tarkoittaa jalkineen pohjaan ulkopuolelle remeleillä laitettavia nastapohjia.
        Sisälle kenkään? Nastat ylös. Fakiirille jalkineet.

        Päällystä, alusta, sivusta...


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Sivusta. Luulen, että tarkoittaa jalkineen pohjaan ulkopuolelle remeleillä laitettavia nastapohjia.
        Sisälle kenkään? Nastat ylös. Fakiirille jalkineet.

        Juuri ulkopuuolisi luistonesto nastapohjallisia tarkoitin. Espoo tietääkseni jakaa ilmaiseksi vanhuksille...


    • henrjii

      Porvarit on liukasta porukkaa

    • Ei siitä pidä katuja syyttää, jos ei kävelijä osaa varoa liukkautta. Talvella kun joskus tuppaa olemaan liukasta.

      • Laki ja minä olemme eri mieltä. Tien pitäjä on korvausvelvollinen, jos ei yleisestä tiestä pidä huolta kohtuudella.


      • arvo.e kirjoitti:

        Laki ja minä olemme eri mieltä. Tien pitäjä on korvausvelvollinen, jos ei yleisestä tiestä pidä huolta kohtuudella.

        Mikä on se kohtuus? Kuka kohta uskaltaa mitään tietä pitääkkään, jos heti on korvausvelvollinen jonkun liukastuessa, kun Suomen talven olosuhteissa käytännössä on mahdotonta pitää väylät aina niin, ettei niillä voi liukastua.
        Kunhan ei ainakaan ihan Amerikan malliin mennä näissä korvausasioissa:
        "Philidelphialainen ravintola määrättiin maksamaan lancasterilaiselle Abmer Carsonille 113 500 euroa tämän liukastuttua limonadiin ja murrettua häntäluunsa. Limonadi oli joutunut lattialle, kun Carson oli heittänyt sillä poikaystäväänsä riidan aikana 30 sekuntia ennen liukastumista."


      • Bengalitikku

        Aiemmin maksettiin kunnalle katumaksua, mitä vastaan sai kadun työt.
        Nykyisin vissiin edellytetään tontilla asuvan huolehtivan 3 metriä tontin rajasta olevan alueen pientaloalueella. Siinähän on usein jalkakäytävä.
        Meneekö siihen kuten kaupunkien keskustassa, että kiinteistönomistajan vastuu tieosuudesta on omistajalla, jopa korvausvelvollisuus kaatuneille eli vakuutukset tulee olla kohdillaan.
        Saako kiinteistöverolla mitään palvelua?


      • Pitkälti samaa mieltä. Kiinteistölläni ei onneksi ole jalkakäytävää. Maksan hoitokuluja Helsingille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe