Mitä jos huomaisit että sinua on vuosia sitten kusetettu

nyt.vielä.pännii.paljon

Asia on vanhentunut, enkä muutenkaan haluaisi juttua nostaa, mutta suututtaa sikana, niin että päässä kihisee.
Sain exältäni tilisopimuksen. Kun hänen kanssaan istuimme aikanaan pankissa jakamassa rahoja, pankkivirkailija tulosti uuden x tai x -yhteistilisopimuksen. (Tarkoittaa että molemmilla tilinomistajille on oikeus käyttää tiliä yksinkin.) Olin aika ahdistunut ja oli kiire päästä koko jutusta eroon. Minä allekirjoitin, mutta ex ei ollutkaan sitä tehnyt. En myöskään koskaan huomannut, että en saanut sopimuksesta kopiota. (Siinä oli muitakin asiakirjoja allekirjoitettavana) Kyllä nyt tajuan, ettei ollut mitään järkeä kirjoittaa enää siinä vaiheessa uutta sopimusta, silloin en. Koska ex ei allekirjoittanut, hän sai hallinnoida tiliä, enkä minä sinne enää päässyt. Minä allekirjoituksellani annoin hänelle oikeuden, mutta hän ei minulle. Parin päivän kuluttua toinen pankki siirsi kaikki tilini tästä pankista pois. Sain toisesta pankista paremmat edut. Luonnollisesti luulin, että sain ositussopimuksessa minulle kuuluvat rahat. Nyt tajuan että hävisin n. 2500 euroa. Enemmän harmittaa narratuksi tuleminen kuin rahan määrä. Pärjään tavallisesti tuloillani. Ihmettelen, miten pankkivirkailija ei ottanut molemmilta allekirjoitusta ja antanut molemmille kopiota. Oliko heillä yhteinen diili. Mitenhän keskenään käsittelivät asian, en oikein virheeseen usko.
Näin nyt myös tiliotteen, että exällä oli ollut toisessa pankissa tili, josta en ollut tiennyt mitään, joten en tietenkään tiennyt mennä kysymään, eikä se tullut ositussopimukseen. Siellä oli 1800 euroa. Teimme osituksen itse ja hävisin jo irtaimistossa paljon, mutta annoin olla, kun en jaksanut riidellä.
Yritän vain nuolla haavojani ja päästä yli, todennäköisesti onnistun, mutta vaikea on hyväksyä tai unohtaa. Olen kyllä muuten jumalaisen onnellinen erostani. Miltä teistä tuntuisi vastaavassa tilanteessa?

13

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Littlebylittle

Lyckatil, jos sellaset jaksaa olla naama peruslukemil, ku tulee toine ja pyyhkäsee.

• maailma-on-paha

juuu,
      rakastuneena, nuorena tekee ihminen usein tyhmyyksiä,
      luottaa toiseen sata %
      vuosien kuluttua huomaaki tulleensa jymäytetyksi pahoin,

vituttaa hiivatisti oma tyhmyys, oma sinisilmäinen luottamus,

elämä voi olla tosi raadollista,
      ikäväkyllä,

jokin suoja pitäisi olla kaikilla ihmisillä
      joilla on yhteistä omaisuutta
      tai varsinki kun YHDESSÄ on maksettu ja kerätty omaisuutta,
      mutta toinen on kaiken ostettaessa pistnykki yksin omiin nimiinsä
      ovela kun on ollu,

toinen lapsellisuudessaan on luotanu toiseen kaikessa,
      voi käydä tosi huonosti kun ero tulee,

• Ehkä minustakin tuntuisi jumalallisen onnelliselta tuossa tilanteessa.

Keräisin listaan kaikki virheet, mitä jutussa tuli tehtyä, pienet ja suuret, äänensävyt ja ilmeet.

Huomaisin, että suuriman virheen tein siinä kun suostuin hoitamaan jutun vain kaksin. Ulkopuolinen ammattilainen olisi karsinut kaikki kokemasi sudenkuopat pois. Hänelle maksaminen olisi ollut hintansa väärtti.
      Pankista voisin tietysti kysäistä, miten pankkivirkailijan tulee tuommoisessa tilanteessa toimia ja sitten katsoisin antaako aihetta enempään, esim reklamoitiin.

Sitten kutsuisin exän syömään jonnekin ravinteliin, kertoisin hänelle asiallisesti kaikki mokat mitä itse tein ja kaikki ketkuillut millä hän kusetti. eli hänen täytyy saada tietää, että olen selvillä kaikista kuvioista, hän toden näköisesti elää luulossa, että en ole kaikkea edes huomannut.

Sitten olisinkin jo ihan toisella levelillä, ylempänä tuommoista huijailevaa koijaria. kertoisin, etten toki niitä rahoja tarvitse ja kuvailisin suunnitelmiani ja mukavaa elämääni, Sivulauseessa voisin kysäistä, entäs sinä... mites sulla, itse vastaisin, hyvin varmaan ja vaihtaisin kiireesti puheenaihetta.

Tämän tapaamisen jälkeen sytyttäisin ison nuotion polttaisin listani ja kaiken muunkin tapaukseen liittyvän. Mikään ei enää harmittaisi kun se kiemurtelee savuna ilmaan. Sinne meni tuo mieltä kaihertava juttu.
      Tämän jälkeen olisin todennäköisesti vapaampi ja ainakin paljon, paljon onnellisempi.

• minäsain

Aloittajan tarina jättää epämääräisen vaikutelman...sain exältä tilisopimuksen... miten niin sain, eikö se ollut tasapuolisesti molemmille tarkoitettu sopimus? Ja tehtiinkö tämä sopimus erottaessa, siis eroava pari teki keskenään sopimuksen jonkun tilin rahojen käyttöoikeudesta? Kenen tili se sitten aikaisemmin oli ollut? Nyt ei ymmärrä, mistä tässä lienee kyse?

• Virheistä von hyvä ottaa opikseen, mutta mielestäni niitä ei asian selvittelyjen jälkeen kannata enää jäädä jauhamaan katkerana mielessään. Jos niin tekee, menettää vielä enemmän.

Jätetään kurjat kokemukset taakse ja kerätään erilaisia mukavia muistoja, jotka voivat nostaa hymyn huulille vaikkapa vielä kuolinvuoteella levätessämme.

Iloiset ihmiset voivat jakaa iloa ympärilleen ja katkerat pahoittaa monen ihmisen mielen ja useampienkin ryhmien tunnelman.

• Kalkkista

Kukaan muu ei kärsi katumuksesta tai harmituksesta kuin sinä. Sinä itse päätät kuinka paljon murehdit asiaa, jolle et voi mitään. Kuten sanoin, rahan merkitys on pieni, mikä siis rassaa? Pääsit eroon tympeästä tyypistä, se kai oli se pointti.

• Sanoit, vuosia sitten ja vielä roikut asiassa.
      Ajattele niinpäin, että hinta oli pieni siihen verrattuna, että nyt on asiat hienosti.
      Menneisyys on menneisyyttä, et pysty muuttamaan sitä.
      Lakkaa märehtimästä, se on lehmän hommaa. Katse eteenpäin siis.

• nyt.vielä.pännii.paljon

Nukuin ensimmäisen yön kokonaan, mikä tarkoittaa, että asia alkaa hieman laantua. En usko että kokonaan vielä lähtee mielestä, mutta ehkä ei pyöri mielessä koko ajan. Enkä usko että olen ainut huijattu. Aikanaan juristi olisi ottanut 4,5 % koko varallisuudesta, eikä suostunut muuten jakamaan. Soitin kolmeen lakitoimistoon. Meillä oli mm. uusi iso asunto, siitä olisi lohjennut jo pitkä penni.
      Olen koko ajan yrittänyt meditoida ajatuksiani valoisimmiksi ja luetellut päässäni monta ilon aihetta, vaan eipä ajatuksiaan voi kokonaan pakottaa. Olen lenkkeillyt, hiihtänyt, kuunnellut musiikkia ja lähtenyt tapaamaan ystäviä. Nytkin olen lähdössä tuonne aurinkoon. Tämä palsta on ainut paria lähimpää ystävää lukuun ottamatta, jonne voin tunteitani paasata. Kiitos rohkaisevista kirjoituksistanne.

• eiymmärrä

Aloituksessasi kerrot miten ehkä menetit reilut pari tonnia rahaa tililtäsi, nyt kerrot jostain ison omaisuuden jaosta. Miten sekavia juttujasi tulisi tulkita?
        No tuliko siitä omaisuuden jaosta mitään, silloin vuosia sitten, vai onko asia yhä kesken? Soitit kolmeen lakitoimistoon, entä sitten?
        Tämä parin tonnin menetyskö on mustannut mieltäsi vuosikaudet?

• kysynn

- onhan niitä elämässä aina mukana - tautisia juopponarkkiukkoja ja eukkoja - jotka vuosikymmenienkin ajan vainoaa ja järjestää pitkää piinaaa kanssaihmisilleen - vetoaa aina joko sukulaisuuteen, tai johonkin muuhun asiaan - millä voi uhkailla tai kiristää esm varoja toisilta - julkinen salaisuus kun aiemmin ollut naimisissakin yhden tappouhkailujaan toisille latelevan kanssa. Elämän sisältönä vain pelkkää vihaa ja pelkoa - jos enempikin joutuu tautisten ihmissikojen armoilla elämään.

• Ei-onnistuisi-kohdallani

Ei ole k u s i sukkiin tarttunut.

• Lutkantyyli

Lutka meni uusiin naimisiin veti välistä ja lähtee aurinkoon.

• vfhimfs

ja --olisiko sairauden nimi pakkomielteisyys - naapurini iäkäs opettajana toiminut rouva aikoinaan opetti että jos hamppusätkiä joskus joku sullekin tarjoilee - niitä ei ole pakko polttaa -voi vaikka murentaa ne ruoan joukkoon - imeytymään esm mahan kautta - - ei mua semmottiset kestokännitkään koskaan kiehtonet - aika suuri joukko ihmisiä pakosti elää riippuvuuksiena armoilla nykymaailmassa - uskoisin. toiset pelaa ja toiset pelkää - kai se on olevinaan jotain normimenoa tässä ajassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      36
      12211
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      89
      4118
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      108
      3921
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3608
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3288
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      104
      3194
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      33
      2102
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2072
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1915
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1593
    Aihe