Tää oli sivujuoni jota aloimme kehittää psykoterapeutittaren ketjuun, mutta ajattelin että siitä voisi keskustella ihan erikseenkin. Tiukkapipot älkää vaivautuko :)
(naisille, parittomille, jotka ovat etsimässä jotain menevää asustetta menevään kevätasuunsa)
Joo, tunnustan että se ei ole aina ihan helppoa.
Tarvii katsoa huolella että kenet kelpuuttaa.
Tarpeeksi voimakkaat kädet että jaksaa kantaa kasseja ja pitää sinua pystyssä samaan aikaan.
Isot jalat joilla itse pysyy pystyssä jäätiköllä.
Uimataitoinen että jos mennnään kalalle se pystyy pelastamaan sun tai sitten talvella vetämään ylös avannosta kun olette pilkillä.
Puhuminen ja pussaaminen ovat plussia, mutta ei välttämättömyyksiä.
Minä suosittelen karjalaisia miehiä; he ovat melkein järjestään isoisäni tapaisia "Kuule Maria, on sinulla kyllä niin hyvä mies se osaa tehdä vaikka mitä!" "Osaahan se, kun se vaan tekis." sanoi Mamma ja nosti maitotonkat rekeen ja lähti kuljettamaan niitä läheiseen hoviin.
Mitä kauemmin odottaa sitä vähemmän näitä asusteita on markkinoilla ja aina enemmän pinttyneitä tupakan ja whiskynhajuisia. Jotkut kertoo että kantsii käydä hautajaisissa että juuri leskeksi jääneet alkavat helpoimmin asusteeksi, kun niillä on paniikki kunne ei tiedä kuka niiden puuron aamulla keittäisi. Minä suosittelen että antaa olla muutama vuosi niin asuste oppii omatoimiseksi, muuten voi itse joutua asusteeksi.
Ihan aikuisen oikeesti: jos on katselemassa uutta asustetta kevääksi niin kannattaa katsella hieman niiden tuttujen kuvioiden ulkopuolelle ja riman ei tarvi olla niin kauheen korkeella; riittää ettei mee limboksi.
Jos etsit uutta asustetta keväiseen lookiisi
28
<50
Vastaukset
- Bengalitikku
Ajatus leikkii, että j o s pitäisi uusi sopiva asuste löytää, niin annas kun mietin.... Luonnonmateriaalia, mutta helposti siliävää ja joustava. Hyvin pidetty vähäisessä kierrätyksessä ollutkin käy, ei uutuudenkankea. Taipuisa. Kestää sopivasti eri sääolosuhteita. Mikä tuntuu kädessäkin hyvältä. Kestää päivänvalon. Ei liian korea, että muut käyvät kateiksi ja tahtovat saman. Muttei myöskään sellainen, että silmiä kirvelee. Kestää kirjopesun, vaikka olisi kuinka silkkinen. Ei saa tuoksua säilömisaineille eikä voi olla tuontikamaa, kosken jaksa lukea liian vaikeita pesuohjeita. Mielellään sopii korkokenkienkin kanssa.
- Paloma.se01
Teillä siellä pohjoisessa on kuulemani mukaan sitä tuontikamaakin tullut ja se pitäisi joko viedä suoraan kaatopaikalle tai vähintään viideksi vuodeksi uudelleen ohjelmoitavaksi että ne oppii elämään kuin ihmiset. Harmi kun perusmateriaali olisi kuitenkin käyttökelpoista.
- Bengalitikku
Asun etelässä, en tiedä pohjoisen asusteista.
P.S. kuinkahan ketjusi pysyy asiassa, anteeksi asusteessa. - Paloma.se01
Bengalitikku kirjoitti:
Asun etelässä, en tiedä pohjoisen asusteista.
P.S. kuinkahan ketjusi pysyy asiassa, anteeksi asusteessa.Sori, olin paikantanut sinut mielessäni, asiaa sen enempää ajattelematta, Oulun korkeudelle. Minun virheeni.
Pyytää minua pysymään asiassa on kuin pyytäisi….hm, rönsyliljaa olla tekemättä rönsyjä.
Eikä tän nyt tarvi olla pelkästään räteistä ja lumpuista, huiveista ja niittivöistä...vaan siitä mikä parhaiten pukee yli kuusikymppistä naista. Lähti alkuun mummokärryistä ja kävelysauvoista…. - Psykoterapeutitar
Paloma.se01 kirjoitti:
Sori, olin paikantanut sinut mielessäni, asiaa sen enempää ajattelematta, Oulun korkeudelle. Minun virheeni.
Pyytää minua pysymään asiassa on kuin pyytäisi….hm, rönsyliljaa olla tekemättä rönsyjä.
Eikä tän nyt tarvi olla pelkästään räteistä ja lumpuista, huiveista ja niittivöistä...vaan siitä mikä parhaiten pukee yli kuusikymppistä naista. Lähti alkuun mummokärryistä ja kävelysauvoista….No, mikä pukee?
- Paloma.se01
Psykoterapeutitar kirjoitti:
No, mikä pukee?
Ei kai siihen mitään yleismaailmallista vastausta ole. Jos nyt puhumme ihan vain pelkistä vaatteista ja asusteista sitten myöhemmällä, niin minä henkilökohtaisesti näyttäisin vähemmän ihoa ja vähentäisin teinimäistä kovuutta asustani kun ikää tulee. Aikuisen naisen ei tarvi näyttää seksikkäältä. (Varsinkin jos on mies vierellä kantamassa kasseja). Suuri kysymys on tietenkin kenelle, ketä varten pukeutuu?
Vaihtoehtoja:
1-a ; mukavuudenhaluinen, lämmin, helpostihoidettava halpahalliasu. Ei tyylipisteitä, eikä niitä kaivatakaan.
b: Sama mutta laadukkaana varianttina ja eri hintaluokassa. Niille joille on tärkeää mitä muutkin nyt minusta ajattelevat. Okay, parasta ennen -päivämäärä on mennyt mutta ainakin varaa olla laadukas ja tyylikäs ja koska "olen sen arvoinen"
Vaihtoehto 2: aina huoliteltu, tyylikäs, kevyesti meikattu ja kaupunkikelpoinen daami. (Puertoricalaiset naiset sanoo että "mieluummin kuollut kuin vaatimaton".) Tässä kategoriassa asusteetkin ovat jo yli sadan euron hintaluokkaa ja brändit tärkeitä statuksen merkkaajana.
3-Urheilulliset, koirankävelyttäjät, kissanpissattajat, diabeetikot: tuulta pitävät ulkoiluvaatteet ja sopivat kengät. Liukuesteet. Kävelysauvat.
4...jatkakoon joku muu en jaksa.
(MInä laitan päälle mitä sattuu ja mikä lämpötila. Sisällä en pidä edes sukkia. Joskus sattuu että en ota edes yöpaitaa pois päältä ennen brunssia. Nyt vaihdan siivousasuun: pillifarkut ja lyhyt t-paita. ?
Edelleenkin, naisen paras asuste oni tselle sopiva partneri. Minulle mies, jollekin toiselle saa olla minkä sorttinen vaan. Mieluummin pitkä, että saa ripustettua verhot ilman jakkaroita tai tikkaita. Tai sitten ei. - Psykoterapeutitar
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei kai siihen mitään yleismaailmallista vastausta ole. Jos nyt puhumme ihan vain pelkistä vaatteista ja asusteista sitten myöhemmällä, niin minä henkilökohtaisesti näyttäisin vähemmän ihoa ja vähentäisin teinimäistä kovuutta asustani kun ikää tulee. Aikuisen naisen ei tarvi näyttää seksikkäältä. (Varsinkin jos on mies vierellä kantamassa kasseja). Suuri kysymys on tietenkin kenelle, ketä varten pukeutuu?
Vaihtoehtoja:
1-a ; mukavuudenhaluinen, lämmin, helpostihoidettava halpahalliasu. Ei tyylipisteitä, eikä niitä kaivatakaan.
b: Sama mutta laadukkaana varianttina ja eri hintaluokassa. Niille joille on tärkeää mitä muutkin nyt minusta ajattelevat. Okay, parasta ennen -päivämäärä on mennyt mutta ainakin varaa olla laadukas ja tyylikäs ja koska "olen sen arvoinen"
Vaihtoehto 2: aina huoliteltu, tyylikäs, kevyesti meikattu ja kaupunkikelpoinen daami. (Puertoricalaiset naiset sanoo että "mieluummin kuollut kuin vaatimaton".) Tässä kategoriassa asusteetkin ovat jo yli sadan euron hintaluokkaa ja brändit tärkeitä statuksen merkkaajana.
3-Urheilulliset, koirankävelyttäjät, kissanpissattajat, diabeetikot: tuulta pitävät ulkoiluvaatteet ja sopivat kengät. Liukuesteet. Kävelysauvat.
4...jatkakoon joku muu en jaksa.
(MInä laitan päälle mitä sattuu ja mikä lämpötila. Sisällä en pidä edes sukkia. Joskus sattuu että en ota edes yöpaitaa pois päältä ennen brunssia. Nyt vaihdan siivousasuun: pillifarkut ja lyhyt t-paita. ?
Edelleenkin, naisen paras asuste oni tselle sopiva partneri. Minulle mies, jollekin toiselle saa olla minkä sorttinen vaan. Mieluummin pitkä, että saa ripustettua verhot ilman jakkaroita tai tikkaita. Tai sitten ei.Ihanaa! Itse olen ollut aina huono kaikenlaisen asun valintaan. Enkä ole koskaan kiinnittänyt huomiota ja vaatekaupassa rättejä katsellessa tulee vain kiire laksatiiviselle tarpeelle pikkulaan.
Joku rätti käsipuolessa tässä vaiheessa on lähinnä epätoivoista. En osaa katsella silläsilmällä.
Mummokärryissä on mistä valita👍🏻😂 - Bengalitikku
Paloma.se01 kirjoitti:
Sori, olin paikantanut sinut mielessäni, asiaa sen enempää ajattelematta, Oulun korkeudelle. Minun virheeni.
Eikä tän nyt tarvi olla pelkästään räteistä ja lumpuista, huiveista ja niittivöistä...vaan siitä mikä parhaiten pukee yli kuusikymppistä naista. Lähti alkuun mummokärryistä ja kävelysauvoista….Minusta Oulu on kiva kaupunki, jos poistetaan mielestä viimeaikaiset, mitä tietenkään pysty tekemään. Ehkä olen joskus hehkuttanut Oulua. Voidin asua siellä.
No "asusteen" luin metaforana vähän kuin ketunhäntä kainalossa.
Pidän "rönsyliljoista".
Miten olisi reisitaskuhousut? In, taas. - Paloma.se01
Bengalitikku kirjoitti:
Minusta Oulu on kiva kaupunki, jos poistetaan mielestä viimeaikaiset, mitä tietenkään pysty tekemään. Ehkä olen joskus hehkuttanut Oulua. Voidin asua siellä.
No "asusteen" luin metaforana vähän kuin ketunhäntä kainalossa.
Pidän "rönsyliljoista".
Miten olisi reisitaskuhousut? In, taas.Reisitaskuhousut, kamouflage-kuviolla laittaisin päälleni ainoastaan jos asusteeksi saisi Kalashnikovin. Ja Chen vierelleni marssimaan viidakkoon ylös Andeille.
https://www.youtube.com/watch?v=SSRVtlTwFs8 - Bengalitikku
No, huhhuh.
Psykoterapeutitar kirjoitti:
No, mikä pukee?
Tietysti keisarin uudet vaatteet - saa halvalla, vai meneekö halpaan?
- Muistelen
Aloittajalta: "Tarpeeksi voimakkaat kädet että jaksaa kantaa kasseja ja pitää sinua pystyssä samaan aikaan",
Reissasimme molempien asunnossa yhdessä olomme alkuaikoina kasseinemme ja ruokaostoksen päälle. Hän kantoi tavaroitani mennen tullen ja sanoi: Tätä kun jatkuu, niin kädet venyvät niin että voin kohta poimia sieniä suorin selin.- Paloma-se01
Tarvii vihjaista Legolle se tykkää käydä sienessä ja sen selkä väsyy. Minä istun yleensä kannonnenässä ja otan kännykällä lähikuvia kypsistä puolukoista ja muista metsän kaunistuksista.
- siitäenpidä
Kunhan ei oo räkää viiksissä.
Pellava on ollut entivanhaan suosittu suomalainen materiaali asuissa.
Itse en viihdy pellava-asussa se on kankeaa ja rypistyy käytössä. Uutena se kutittaa ihoa, mutta käytettynä se menettää kuosinsa. Komiahan pellavainen asu on uutena ja seistessä, istuessa se kerää ryppyjä.
Henkilökohtaisesti tykkään keinokuiduista. Teknologian kehityksen myötä tulevaisuudessa moni valitsee kotimaisen puukuituisen asun. Puunkuidut ovat olleet muotia jonkin aikaa.
Kierrätyskin yleistyy. Harvemmin enää pidetään yhtä asua kauaa, johan siihen kyllästyy. Pitää olla kykyjä tuunata asua esim. kääntämällä asun nurja puoli päälle päin jolloin asu ikään kuin iloistuu.
Tuontituotteet ovat tunnetusti halvempia kuin kotimaiset. Tuontituotteita ostaa etenkin nuoret joille yhden illan juhla-asu on seuraavana päivänä loppuun käytetty.
Itselläni on käyttö kokemusta niin kotimaisista kuin ulkolaisista asuista.
Aika aikaansa kutakin ; )- Paloma.se01
Suomalainen aikuinen nainen suosii laatua ja maksaa mielellään enemmän. Asusteestaankin. Minä en kauheesti satsaa asusteihin, mutta farkuissa on hyvä olla vyö.
Paloma.se01 kirjoitti:
Suomalainen aikuinen nainen suosii laatua ja maksaa mielellään enemmän. Asusteestaankin. Minä en kauheesti satsaa asusteihin, mutta farkuissa on hyvä olla vyö.
Palataan aloituksen "asu" teemaan, josta yritin kommentissani hienovaraisesti vihjailla, siis "asuja" joita olen "hyväksi" käyttänyt. ; )) kuten olen lukenut sillä joidenkin mielestä parisuhteet ovat hyväksikäyttösuhteita.
"Suomalainen aikuinen nainen suosii laatua ja maksaa mielellään enemmän." kirjoitit.
Voinen lisätä, että ulkolainen mies suosii laatua ja maksaa mielellään "asustaa" enemmän 😍
Laatua asussa olla pitää, ei kertakäyttökamaa.- Paloma.se01
Korppikotka kirjoitti:
Palataan aloituksen "asu" teemaan, josta yritin kommentissani hienovaraisesti vihjailla, siis "asuja" joita olen "hyväksi" käyttänyt. ; )) kuten olen lukenut sillä joidenkin mielestä parisuhteet ovat hyväksikäyttösuhteita.
"Suomalainen aikuinen nainen suosii laatua ja maksaa mielellään enemmän." kirjoitit.
Voinen lisätä, että ulkolainen mies suosii laatua ja maksaa mielellään "asustaa" enemmän 😍
Laatua asussa olla pitää, ei kertakäyttökamaa.Oikeinhan sinä ymmärsit aloitukseni merkityksen, mutta olen antanut mahdollisuuden myös niille jotka haluavat keskustella asusteista ottaa osaa.
Laadun ja hinnan suhde ja tavaran käyttöarvo ovat ratkaisevia tekijöitä ihmiselle jolla on jalat tukevasti maassa ja elämän tosiasiat hallussaan.
Minä taas olen sataprosenttinen romantikko jonka mielestä miehen seksikkäin"asuste" on kitara selässä ja kalashnikov olalla. En tietenkään koskaan ikinä lähtisi sellaisenmiehen matkaan, koska vaikka olenkin romantikko en ole idiootti.
- Paloma.se01
Tässä yksi asuste, muutaman vuoden takaa. Jospa tulisi uudelleen muotiin.
https://www.youtube.com/watch?v=J3eqAxYPkmA&list=RDxEP7MD3Nfvw&index=11- Bengalitikku
Korvat ja silmät tykkäs.
- mimmimum-..mi
Hymyilytti ....toi niin kivoja muistoja mieleen...olin tyttären perheen kanssa lomalla kyproksella... ja lauloimme hänen tyttäriensä kanssa tuota ...La camissa negraa jota silloin tuli radiossa monta kertaa päivässä....tytär vähän närkästyi meille....kun ette tiedä mitä siinä sanotaan...
- Bengalitikku
No, enhän minäkään sanoista ymmärtänyt tuon taivaallista.
Melodia kiva ja silmänruoka kiva. - Paloma.se01
mimmimum-..mi kirjoitti:
Hymyilytti ....toi niin kivoja muistoja mieleen...olin tyttären perheen kanssa lomalla kyproksella... ja lauloimme hänen tyttäriensä kanssa tuota ...La camissa negraa jota silloin tuli radiossa monta kertaa päivässä....tytär vähän närkästyi meille....kun ette tiedä mitä siinä sanotaan...
Kaksi mahdollista syytä närkästymiseen: ensiksikin laulun sanat ovat hieman kaksimieliset. Toinen syy voisi olla että kun kolumbialaiset lauluntekijät laativat synkkää sanoitusta iloiseenmelodiaan niin ei heille kyllä tullut mieleenkään että me täällä Euroopassa, etenkin vanhempi polvi, yhdistetään mustat paidat Italian fascistimenneisyyteen. Juanes on julkisesti tehnyt selväksi että hänen laulunsa ei ole missään yhteydessä Italian mustiin paitoihin tai että sillä on mitään poliittista kytkentää.
- mimmimum-..mi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kaksi mahdollista syytä närkästymiseen: ensiksikin laulun sanat ovat hieman kaksimieliset. Toinen syy voisi olla että kun kolumbialaiset lauluntekijät laativat synkkää sanoitusta iloiseenmelodiaan niin ei heille kyllä tullut mieleenkään että me täällä Euroopassa, etenkin vanhempi polvi, yhdistetään mustat paidat Italian fascistimenneisyyteen. Juanes on julkisesti tehnyt selväksi että hänen laulunsa ei ole missään yhteydessä Italian mustiin paitoihin tai että sillä on mitään poliittista kytkentää.
Ei hän sitä varmaan niin pitkälle ajatellut...luulisin ... mutta kun lauleskelimme sitä ja tytötkin muistivat sanoja aikapaljon...niin vähän vilkuili muita ihmisiä siinä... pidin laulusta todella ja taisivat monet muutkin pitää kun jatkuvasti soi silloin...Katsoin sen sanoja sitten jälkeenpäin .
Muistot jotka pulpahtaa yht´äkkiä tuntuu iloiselta...siis hyvät muistot.
- Paloma.se01
Rakkaudestahan Juan Esteban laulaa...tai siis siis sen loppumisesta. Ja musta paita hänellä on päällä koska se sopii hänen mielentilaansa siellä, sen alla makaa "vainaja". Ei se sen tuhmempaa ole...
- Bengalitikku
Mietis, jos artistin pitäisi pitää pieni esitelmä, miksi on minkäkinlaiset vaatteet, saatikka värit.
- Paloma.se01
Palaan nyt hetkeksi vielä näihin asusteisiin joista on tullut ikonisia:
voiko kukaan kuvitella John Lennonia ilman pyöreitä hippilaseja, Donald Trumpia ilman punaista solmiota, Che Guevaraa ilman baskeriaan jossa on punainen tähti…
ketä muita tulee mieleen?
Artisteja, poliitikkoja , julkkiksia?- Bengalitikku
....ammattikuntia
Papisto, ev.lut. ja katolinen. Nunnat. Munkit. Kardinaalit. Lääkärit ja hoitajat.
Poliisit. Lappuliisat.
Mitens, onko Englannissa tuomareilla peruukit vielä. Muita en muista.
Kiss. Bändin naamamaalailu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912386Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5681808- 91533
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3968Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967