Kirvesmiehenkatu 2, Herttoniemi / HEKA

Hekalainen

Hekan Kirvesmiehenkatu 2:een alkaa pian haku.

Osassa asuntoja on viherhuone. Mikä on rakentamismääräysten mukaan viherhuoneen lämpötilan ja ilmankosteuden minimi ja maksimi?

68

1879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä saa varmaan tietää vasta kun saa asuntotarjouksen luulisin. 😮

    • Lottovetämässä

      Kertokaahan jos jollekkin sieltä tarjotaan asuntoa. Osaa vähän jännittää jos lottovoitto osuis omalle kohdalle.

    • Hekalainen

      Lottovoittopa hyvinkin noilla hakumäärillä. Just sain lotossa 5 euroa, joten tuskin toinen "voitto" tulee aivan pian peräjälkeen...
      Onneksi valmistumisaika siirtyy, niin jäisi aikaa päästä eroon entisen asunnon romuista, jos sattuisi onni potkaisemaan.

    • Lottovetämässä

      Mistäs noita hakumääriä näkyy? En löytäny tän kohteen tiedoista.

    • Hekalainen

      Tuolla nyt hakumäärät ilmoitettu:
      https://www.hel.fi/kv/stadinasunnot-fi/uutiset/kirvesmiehenkadun-hakuaika-paattynyt

      " Kirvesmiehenkadun uudiskohteen hakuaika on päättynyt. Kiitos mielenkiinnosta, vastaanotimme 4759 hakemusta. Asuntotarjouksista ilmoitetaan valituille 31.5. mennessä tekstiviestillä ja sähköpostitse. Muille kuin asukkaaksi valituille ei lähetetä ilmoitusta. Kerromme etusivun uutisissa, kun kaikille asukkaiksi valituille on tästä ilmoitettu."

      Eli vain noin 3,7% hakijoista saa toukokuun aikana mukavan tiedon. Muuttopäivä on siirtynyt elokuulle.

      • Anonyymi

        Jos sama henkilö hakee esim. 10 asuntoa, on hakijoita ehkä 475? eli prosentti hiukan suurempi.


    • Lottovetämässä

      Kiitos!

      Ei juma.. eli ei mitään tsäänssiä. Asun ite hekalla siis mutta tarvetta olis hissilliselle talolle kun perheenlisäystä tulossa. Ei houkuttele 4 kerrokseen vauvan, koiran ja ostosten kanssa kiivetä päivittäin.

      • Voihyvänenaika

        Sulla kuitenkin asunto.........


      • Lottovetämässä

        Ja? Silti vaikeuttaa mun päivittäistä elämää hissitön talo. Kyllä vuokra-asuntoja on tarjolla kokoajan. Ei vaan mitään edullisia.


    • Hekalla-myös

      Sama juttu, että hissi tarpeen. Nyt naapuri joutuu auttamaan mua portaiden nousussa ja ostoskassin kantamisessa. Pitää ostaa viikon ostokset kerralla, kun meillä ei ole kauppaa lähellä, pelkkä kioski vain. Mutta meitä samanlaisia lonkka- ja polvivammaisia on niin paljon, että tuskin onnistaa.

      • Prisma

        Käytä kauppapalvelua.


      • So-simple

        Jos ihmisellä olisi varaa käyttää kauppapalvelua, hän luultavasti asuisi omistusasunnossa.


      • kauppapalvelu

        En asu omistusasunnossa ja käytän kauppapalvelua 1 x viikossa. Minulle tulee halvemmaksi käyttää kauppapalvelua kun juosta jokapäivä kaupasta siitä jää ne heräteostokset tekemättä joita olen kova tekemään. Säästän myös aikaa ja minusta kaupassa käynti on niin rasittavaa. Hassua että ihminen kuvittelee ettei kauppapalvelua voi käyttä kun omistusasunnossa asuva.


    • Anonyymi

      Jos on luvattu ilmoittaa tarjous toukokuun loppuun mennessä, niin joko alkukuusta alkavat tarjota ensimmäisiä asuntoja?

      • Anonyymi

        Onko joku saanut jo asuntotarjouksen?


    • Anonyymi

      Eipä ole kuulunut mutta jos kuuluu niin riemusta hypin ja sen kuulee myös muutkin.

    • Anonyymi

      Tuolla toisella keskustelufoorumilla joku sanoi tänään saaneensa tarjouksen kolmiosta 12. krs.
      Jakavatkohan ensin isot asunnot vai sekaisin kaikkia kokoja? Vai portaittain?

      • Anonyymi

        Juu ovat alkaneet jakamaan jo asuntoja!


      • Anonyymi

        Ilmeisesti jakavat rappu kerrallaan..


      • Anonyymi

        Missä foorumilla on keskustelu?


      • Anonyymi

        Vauvafoorumilla, hae kirvesmiehenkatu.


      • Anonyymi

        Me saimme asuntotarjouksen perjantaina. 4h keittotila.
        Pyydetyt liitteet pitää toimittaa viikon sisällä joten nopea reagoimisaika pitää olla.
        Asumme jo valmiiksi Hekan asunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me saimme asuntotarjouksen perjantaina. 4h keittotila.
        Pyydetyt liitteet pitää toimittaa viikon sisällä joten nopea reagoimisaika pitää olla.
        Asumme jo valmiiksi Hekan asunnossa.

        Oliko tämä asunto missä rapussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tämä asunto missä rapussa?

        D-rappu


      • Anonyymi

        Eli vesittyy mun teoria raputtain jakamisesta. Kiitos :)


    • Anonyymi

      Tuskinpa vaan rappu kerrallaan.

    • Anonyymi

      Joku jossain sanoi, että yleensä ensin jaettaisiin isot asunnot, mutta enpä osaa sanoa sen paikkansapitävyydestä.

    • Anonyymi

      Tänään tuli asuntotarjous 🙂

      • Anonyymi

        Millaiseen asuntoon? Ja onnittelut! :)


      • Anonyymi

        Kiitos! Kaksioon tuli ja todellakin muutan sinne!


    • Anonyymi

      Tarjous tännekkin kaksiosta!

    • Anonyymi

      Tarjous tuli kolmiosta tänään.

    • Anonyymi

      Tarjous tuli maanantaina 4H keittotilasta! Ihan mahtavaa. Olemme nelihenkinen perhe ja ensimmäistä kertaa haimme stadin asuntoa.

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut alle 70 neliöistä kolmiota?

    • Anonyymi

      Me saatiin

    • Anonyymi

      Kaksiosta tarjous!

    • Anonyymi

      Näin se menee.. Eläkeläinen joutuu asumaan Hekan isossa asunnossa, yksin, sillä vaihtoasuntoa halvempaan ja pienempään ei saa millään. Anottu 3 vuotta jokaiseen uudiskohteeseen. Hima lehdessä painotetaan nimenomaan että esteetön liikkuminen on pääsääntö sairaalle. Tämä ei toteudu Kontulan 70 luvun taloissa, joissa ei ole tehty peruskorjausta. En tiedä onko muutettava kunnan palvelutaloon vaikka ikää on 65.Tulee aika kalliiksi kunnalle.

      • Anonyymi

        Etenkin isot asunnot ei enää ole sen edullisempia kuin muillakaan isoilla yhtiöillä joten yllättävää miten paljon niihin silti haetaan. Esimerkiksi 4h k on vuokrat on samaa tasoa kuin vaikka NewSec ja joskus ylikin.

        Palvelutaloonkaan ei välttämättä niin vaan pääse tänäpäivänä asumaan vaikka hakisikin ja tulee siellä asuminen myös kalliiksi asukkaallekin ei pelkästään kunnalle kun valitettava kuningasidea on että, jopa todella huonokuntoiset vanhukset asuisivat kotonaan jossa kotihoito käy kun kerkiää. Asumiseen, eläkeläisten asioihin vaikuttaa paljon politiikka.

        Rinne jatkanee Sipilän viitoittamaa tietä, ei tiedä vaikka joku salainen sopimus tästäki järjestelystä olisi ennakkoon jossain tehty. sdp oli viimeksi vallassaolon aikana useiden heikennysten takana kansa vaan unohtaa asioita kun niin hyviä pelkkiä vaalipuheita, katteettomia lupauksia Rinteen Antilta. Keskustan mukana olo kertonee myös jotain.


      • Anonyymi

        Heka asuntojen jakamissääntö ei mene niinkuin on määrätty.
        Tutkimuspyyntö eteenpäin miksi joku selvästi kiireellinen ja tärkeysjärjestyksessä oleva henkilö/perhe ei saa hakemaansa asuntoa vaan perhe jolla on ei kriteerit täyty. Tiedossani on vertailukelpoista tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heka asuntojen jakamissääntö ei mene niinkuin on määrätty.
        Tutkimuspyyntö eteenpäin miksi joku selvästi kiireellinen ja tärkeysjärjestyksessä oleva henkilö/perhe ei saa hakemaansa asuntoa vaan perhe jolla on ei kriteerit täyty. Tiedossani on vertailukelpoista tietoa.

        Juuri itse tekemässä pyyntöä. Olen itse asunnoton ja opiskelen ansiosidonnaisella ja heillä siis kuulun erittäin kiireellinen ryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri itse tekemässä pyyntöä. Olen itse asunnoton ja opiskelen ansiosidonnaisella ja heillä siis kuulun erittäin kiireellinen ryhmään.

        Kerro sitten mikä oli tutkintapyynnön tulos. Käsitys tuosta kun on se että, todella monella hakijalla olisi tuo erittäin kiireellinen (joten se ei tarkoita sinällään vielä mitään, välttämättä)silti Stadin asunnoilla tai muillakaan tarjoajilla ei olisi kuitenkaan mihinkään lakiin perustuvaa velvollisuutta tarjota kaikille hakijoille asuntoa. Niiden sivuilla joskus muistelen että, luki etteivät suuresta hakijamäärästä johtuen edes pysty kaikille asuntoa tarjoamaan. Jos olet täysin asunnoton niin kannattaa laittaa hakemus myös muille näille isoille ainakin kuten newsec,sato,vvo,eläkeyhtiöt/kassat jne. Kyllä asunto varmasti löytyy mutta onko se stadin asuntojen vai jonkin muun kautta on toinen juttu. En tässä mitenkään puolustele niiden toimintaa, olen itsekin hakenut useampaan uudiskohteeseen eipä ole tarjousta tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten mikä oli tutkintapyynnön tulos. Käsitys tuosta kun on se että, todella monella hakijalla olisi tuo erittäin kiireellinen (joten se ei tarkoita sinällään vielä mitään, välttämättä)silti Stadin asunnoilla tai muillakaan tarjoajilla ei olisi kuitenkaan mihinkään lakiin perustuvaa velvollisuutta tarjota kaikille hakijoille asuntoa. Niiden sivuilla joskus muistelen että, luki etteivät suuresta hakijamäärästä johtuen edes pysty kaikille asuntoa tarjoamaan. Jos olet täysin asunnoton niin kannattaa laittaa hakemus myös muille näille isoille ainakin kuten newsec,sato,vvo,eläkeyhtiöt/kassat jne. Kyllä asunto varmasti löytyy mutta onko se stadin asuntojen vai jonkin muun kautta on toinen juttu. En tässä mitenkään puolustele niiden toimintaa, olen itsekin hakenut useampaan uudiskohteeseen eipä ole tarjousta tullut.

        Valtion takaama laina velvoittaa.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2008/20080166

        Tätä ei stadin asunnoissa noudateta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten mikä oli tutkintapyynnön tulos. Käsitys tuosta kun on se että, todella monella hakijalla olisi tuo erittäin kiireellinen (joten se ei tarkoita sinällään vielä mitään, välttämättä)silti Stadin asunnoilla tai muillakaan tarjoajilla ei olisi kuitenkaan mihinkään lakiin perustuvaa velvollisuutta tarjota kaikille hakijoille asuntoa. Niiden sivuilla joskus muistelen että, luki etteivät suuresta hakijamäärästä johtuen edes pysty kaikille asuntoa tarjoamaan. Jos olet täysin asunnoton niin kannattaa laittaa hakemus myös muille näille isoille ainakin kuten newsec,sato,vvo,eläkeyhtiöt/kassat jne. Kyllä asunto varmasti löytyy mutta onko se stadin asuntojen vai jonkin muun kautta on toinen juttu. En tässä mitenkään puolustele niiden toimintaa, olen itsekin hakenut useampaan uudiskohteeseen eipä ole tarjousta tullut.

        Tuo Erittäin kiireellinen stadin asunnoilla on eri kun valtion ja Aran säännöissä.

        Kunnan pitäisi itse tarkistaa asukasvalinnat, mutta tarkistavat nähtävästi vain mihin kiireellisyysluokkaan hakija on kuulunut, eikä vertaa hakijoita keskenään, niin kuin pitäisi.


      • Anonyymi

        Tuo on hieman ongelmallinen tilanne jos on useita jotka on samassa kiireellisyysluokituksessa on lopputulos ettei kaikki hakijat kuitenkaan asuntoa noilta saa, jakaa ne asunnot miten tahansa.

        Yhtälö on kokolailla mahdoton kun on sanotaanko ulkoisia hakijoita ja sitten on ko. yhtiön asunnoissa jo asuvia joilla myös voi olla vaihdon tarvetta syystä tai toisesta sekä erilaiset peruskorjausremontit jne. Voisi äkkiseltään ajatella ettei tuo johda mihinkään kun ottaa erilaiset asiat huomioon. Tuntuma on ettei tuollaiset tutkimuspyynnöt välttämättä mihinkään johda.


    • Anonyymi

      Hei sinä Kontulalainen 65 v. Minkä kokoisessa asunnossa asut? Itse asun kolmiossa eikä vaihtoa pienempään tule, mielestäni outoa.

      • Anonyymi

        Heips!
        Asun kolmiossa ja wc niin kapea että ilman apua en pääse suihkuun.
        Vuokra myös liian korkea koska eläkkeeni pieni. Kaksio ois juuri sopiva.


    • Anonyymi

      Mihin niitä tutkimuspyyntöjä voi lähettää kiireellisestä asunnonvaihdosta?

    • Anonyymi

      Läpinäkyvyyttä ei näissä todellakaan ole. Erittäin kiireellisenä ja joskus jopa asunnottomana lapsen kanssa ja ei niin ei. Ihmettelen vaan, kun osa saa ilman kiirettäkin.

    • Anonyymi

      Onko kukaan yksinasuja saanut tarjousta 2h?

      Onko enää viikolla 20 tullut asuntotarjouksia?

    • Anonyymi

      Ei minulle ainakaan, yksinasuja minäkin.
      Hyvätuloinen, lyhyemmän aikaa hakenut henkilö sai asunnon, samat asumisolot.
      En tiedä miten jakavat noita. Otan selvää vielä tällä viikolla kenelle ilmoitus Hekan toiminnasta, siis sama lähtökohta adunnon koko ja ikä. Mm.

    • Anonyymi

      Asunnottomuus ei takaa paikan saamista, samaa syytä käyttänyt useat valheellisesti saadakseen asuntotarjouksen. Tuttuni aikanaan vuosia sitten naureskeli saatuaan sillä väitteellä stadin asunnoilta muutamassa viikossa asunnon vaikka koti oli omasta takaa. Oli pienen vauvan äiti mikä saattoi lisävaikuttaa valituksi tuloon. Uskoisin että suhtautuvat kriittisemmin nykyisin erittäin kiireellisten tapausten todelliseen kiireellisyyteen etenkin jos eivät entuudestaan stadin asunnoissa asu ja syy helpommin keksitty. Saimme asuntotarjouksen vaihtajina, nykyisessä hekan asunnossa alkaa syksyllä putkiremontti

    • Anonyymi

      Todella katkeraa puhetta täällä. Tottakai kaikki haluavat aina uudiskohteisiin, mutta jos tarve todellinen niin ensisijaista varmaan olisi että laittaisi kaikki alueet yms sopimaan niin eiköhän niitä asuntoja sitten tulisi. Sehän on sanomattaki selvää jos hakemuksia on auki noin 20 000 ja esimerkiksi uudiskohteita valmistuu noin 500/vuosi, joista 33% menee hekan sisäisiin vaihtoihin, niin kaikki 20 000 ei voi saada noista 500 uudiskohteesta.
      Heka rakentaa kovaa vauhtia uusia edullisia asuntoja, koska niille on kova tarve. Varmasti yrittävät laittaa eniten tarvitsevat etusijalle. Uudiskohteet ovat mielestäni enemmänkin perhekeskeisiä ja mukana otetaan ns. normaalissa tilassa olevia hakijoita, joilla ei hälyttävää hätää ole sillä asukkaisiin halutaan jonkunlaista kirjoa. Se on väärin tietysti, mutta sekin olisi outoa jos koko pohjasakkakin laitettaisiin esimerkiksi samaan uudiskohteeseen asumaan ja talo menisi pilalle ja alue muuttuisi epämääräiseksi. En puhu siis teistä muista kommentoijista. Uskon että teilläkin on kova hätä niinkuin itselläkin. Mutta pohjasakka ja vähäosaisismmat nistit yms ovat usein kodittomia joka tekisi heistä erittäin kiireellisiä ja menisivät tavallaan jonojen ohi tällä luokituksella. Varmasti yrittävät parhaamsa, eikä sormella osoittelu auta.
      Itse jouduin raskaana kodittomaksi ja asuntoa ei löytynut hekalta eikä muiltakaan. Lapsi syntyi ja löysin asunnon. Asiat järjestyy ja kyllä varmasti teistäkin jokainen saa asunnon jotain kautta.
      Onnea.
      Toivon ettei mitään vihanpurkauksia tule kommentistani.

      • Anonyymi

        En polta, en käytä alkoholia kuin juhlissa, en ole narkkari, en käytä psyykenlääkkeitä, en ole mielenterveyspotilas. Vuokrani olen maksanut säännöllisesti ja hoitanut asuntoani hyvin. Mutta kai minä sinun luokituksellasi olen pohjasakkaa, koska eläkkeeni perusteella kuulun vähätuloisimpiin hakijoihin. Vähätuloisuus ei tee automaattisesti ihmisestä pohjasakkaa, joka epätasapainottaa asukasrakennetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En polta, en käytä alkoholia kuin juhlissa, en ole narkkari, en käytä psyykenlääkkeitä, en ole mielenterveyspotilas. Vuokrani olen maksanut säännöllisesti ja hoitanut asuntoani hyvin. Mutta kai minä sinun luokituksellasi olen pohjasakkaa, koska eläkkeeni perusteella kuulun vähätuloisimpiin hakijoihin. Vähätuloisuus ei tee automaattisesti ihmisestä pohjasakkaa, joka epätasapainottaa asukasrakennetta.

        Enhän minä sitä tarkoittanutkaan. Hain tuolla sitä että suurin osa hakijoista on erittäin kiireellinen luokalla. Jos kaikki asunnot annettaisiin vain erittäin liireellä luokituksella oleville, niin asukasrakenne muuttuisi aika nopeasti todennäköisesti ei toivoittuun suuntaan.


    • Anonyymi

      Pohjasakkaa on kun lapset tekee lapsia,mitä niitä hankkimaan, jos ei ole oma elämä kohdillaan.

      • Anonyymi

        Ja mihinkähän tämäkin liittyi ?


      • Anonyymi

        Sikäli liittyi että, ei pidä lapsia hankkia jos edellytyksiä heidän kasvatukseen ei ole.


    • Anonyymi

      Näköjään palstoille eksynyt useampikin mielensäpahoittanut eläkeläinen. Uudiskohteet ei ole vanhainkoteja vaikka esteettömyyttä mainostettu ja nuoremmille valtaosa taloista meneekin. Ei sen puoleen asuisin myös ennemmin esteettömässä talossa hyvällä sijainnilla kuin laitosmaisessa palvelutalossa

      • Anonyymi

        Miksi haen esteettömään taloon, vaikka omassa liikkumisessani ei ole mitään ongelmia, ja jos joskus iän perusteella tulee, niin siihen on kymmeniä vuosia aikaa? Hoitaisin äitiäni silloin kun hänen omaishoitajallaan on viikonloppuvapaa, mutta hissittömässä talossa se on mahdottomuus. Nykyisessä asunnossani myöskään kylpyhuoneeseen pääsy pyörätuolilla ei onnistu.

        Sitä paitsi, etkö ole koskaan kuullut, että on myös työikäisiä liikuntavammaisia - koskaan et voi olla varma, oletko itse seuraava!


      • Anonyymi

        Miksi kukaan olisi pahoittanut mielensä ? Jos muutat Kirvesmiehenkadulle voit yllättyä kovastikkin ikähaitarista.


      • Anonyymi

        Ikähaitari ei yllätä ja se toivottavaa, useampi iäkäs hakija tosin tuntunut pahoittaneen mielen jos asuntotarjousta ei tullut. Liikuntavammaisten hoitajana kaupungin esteettömät asunnot olisi parempi jakaa ennemmin heille kuin hakijalle jonka perusteena satunnainen iäkkään avustus jota voi tehdä asianomaisen luonakin


    • Anonyymi

      Onkohan kaikille asunnon saajille jo ilmoitettu?

    • Anonyymi

      Toukokuun loppuun mennessä luvattiin tehdä valinnat, mutta eipä ole näkynyt ilmoitusta, että näin olisi tapahtunut. Meneeköhän kesäkuulle, olisi kiva tietää.

    • Anonyymi

      Ainakin muiden uudiskohteiden ilmoitukset valinnoista on ilmoitettu aika paljon myöhemmin kuin alunperin oli kerrottu.

    • Anonyymi

      Met juapot ja narkkarit ollaam jo täällä. ja parii pedoo poonuksena.

    • Anonyymi

      Kaikki tarjotut asunnot olleet isoja lapsiperheasuntoja. Onko kenellekään tarjottu vielä yksiöitä tai kaksioita?

      • Anonyymi

        Minä olen muuttamassa 43 neliön kaksioon.54 v sinkkumies sekä kissa.


      • Anonyymi

        Nyt sitten on uusi koti.Kissa ei vielä ole päässyt kurkkamaan koska muutto sujuu hissukseen ja se on hyvä juttu!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      555
      3318
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1455
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1291
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      34
      1274
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      166
      1227
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1183
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      100
      1029
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      972
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      922
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      824
    Aihe