Petri Paavola eksyttää hyvin kierolla tavalla. Hän lainaa Raamattua ja sen jälkeen aivan pokkana selittää jakeet kumoon. Tässä on yksi Paavolan käsittämättömimmistä edesottamuksista. Katsokaa kuin kieroon Paavola selittää Raamattua:
"Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’
Raamattu ei voi olla ristiriidassa keskenään, sillä Raamattu opettaa selkeästi uskon kautta Herraan Jeesuksen pelastumista ja Jeesuksen verestä, joka tuo puhdistuksen ja anteeksiantamuksen synneistä. Mark 16:16 ja Apt 2:38 eivät opeta syntien anteeksisaamista ja syntien puhdistusta vesikasteessa, vaan opettavat pelastuksesta ja sen seurauksista. Apt 22:16 ei opeta syntien pois pesemistä vesikasteen kautta."
Paavola sanoo, ettei Ap.t 2:38 opeta syntien anteeksisaamista kasteessa, vaikka jakeessa nimenomaan niin lukee. Paavola sanoo. ettei Ap.t 22:16 opeta syntien pesemistä pois, vaikka jakeessa niin sanotaan.
KUKA ENÄÄ USKOO HUUHAA MIESTÄ PETRI PAAVOLAA???
Petri Paavolan optus on sisäisesti hyvin ristiriitaista
53
1370
Vastaukset
- petskunsivulta
Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’
Raamattu ei voi olla ristiriidassa keskenään, sillä Raamattu opettaa selkeästi uskon kautta Herraan Jeesuksen pelastumista ja Jeesuksen verestä, joka tuo puhdistuksen ja anteeksiantamuksen synneistä. Mark 16:16 ja Apt 2:38 eivät opeta syntien anteeksisaamista ja syntien puhdistusta vesikasteessa, vaan opettavat pelastuksesta ja sen seurauksista. Apt 22:16 ei opeta syntien pois pesemistä vesikasteen kautta. Apt 22:16 on väärin käännetty 33/38 käännöksessä sekä muutamassa muussakin käännöksessä.
Apt 2:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Ef 2:
12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
.....................
17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
Apt 10:
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Pietari sanoi Apt 2:38:ssa että kun tekee parannuksen, niin tulee ottaa kaste vedessä Jeesuksen Kristuksen (Messiaan) nimeen syntien anteeksisaamiseksi, ja niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Pietari sanoi, että sama lupaus on annettu teille ja teidän lapsillenne (juutalaiset) ja niille, jotka kaukana ovat (pakanat). Kun luemme Raamatun kokonaisopetusta, niin näemme ettei Apt 2:38:ssa vesikaste ollut syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen saamisen ehto, vaan kyse oli pelastumisesta uskon kautta Herraan Jeesukseen ja pelastuksen seuraamuksista.
Apt 10 luvussa oli eri järjestys, kun Apt 2:38:ssa. Apt 10:45-48 jakeissa pakanat (jotka ovat kaukana Ef 2:12,13,17) tulivat uskoon ja saivat ensin Pyhän Hengen lahjan ja vasta sen jälkeen heidät kastettiin vedessä. Raamatun opetuksen mukaan synnit saadaan Herran Jeesuksen veressä anteeksi heti uskoontulo hetkessä, eikä vesikasteessa. Apt 2:38 ei opeta täsmällistä asioiden järjestystä, vaan kertoo pelastumisen seurauksista, joihin myös vesikaste kuuluu uskonkuuliaisuuden tekona uskoontulemisen jälkeen. Matt 16:16:ssa on kyse samasta asiasta, eli pelastuksen seuraamuksesta, sillä kun ihminen pelastuu Jumalan armosta, niin hän sen seurauksena vastaanottaa vesikasteen. Vesikasteelle ei mennä siksi, että sen kautta pelastutaan, vaan siksi kun on jo Jumalan armosta pelastunut, josta seuraa uskon tekona vesikasteen vastaanottaminen.
Ef 1:7 Jossa meillä on lunastus hänen (JEESUS) verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi-antamus, hänen armonsa rikkauden jälkeen, - Biblia 1776
Raamatun selkeä opetus on, että Herran Jeesuksen veri puhdistaa synneistä ja tuo syntien anteeksiantamuksen uskon kautta Häneen.- gjre
Paavola suorastaan väärentää Raamattua. Hän väittää, että Ap.t 22:16 olisi käännetty väärin ja vetoaa Toivon Koilon väärään käännökseen. Alkutekstissä ei ole sanaa huutaa eikä avuksi, vaan kutsuen Herran nimeä. Siis otetaan kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, kuten Pietari opettaa Ap.t 2:38 jakeessa ja vielä todeten, että kaste otetaan syntien anteeksisaamiseksi: https://biblehub.com/text/acts/22-16.htm
Paavola kirjoittaa: "- Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen avuksi *Herran nimeä*. - Toivo Koilo Suuri Ilosanoma
Toivo Koilon käännös kääntää Apt 22:16 alkutekstin mukaisesti. Alkutekstin mukaan synnit pestään pois avuksi huutaen Herran nimeä, jonka seurauksena Herran Jeesuksen veri puhdistaa ja tuo syntien anteeksiantamuksen jokaiselle, joka tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen."
Sana huutaa käytetään sellaisessa eksytyksessä, että Jeesuksen nimen huutamien yksistään pelastaisi. Näin muuten ei ole. Jumala ei kuule avunhuutoa, jos tekee pahaa eikä ole saanut kutsua.
Joel 2:32: Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.
Miika 3:4: Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.
Hoos 11:7: Kansani horjuu kahtaalle: minuun päin ja minusta pois. Se huutaa avuksi Korkeinta mutta ei saa apua.
Ap.t 22:16 opettaa, että kasteessa pestään synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Johtopäätös on että, Paavola eksyttää rankasti.
- petskunsivulta
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen avuksi *Herran nimeä*. - Toivo Koilo Suuri Ilosanoma
Toivo Koilon käännös kääntää Apt 22:16 alkutekstin mukaisesti. Alkutekstin mukaan synnit pestään pois avuksi huutaen Herran nimeä, jonka seurauksena Herran Jeesuksen veri puhdistaa ja tuo syntien anteeksiantamuksen jokaiselle, joka tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen.
1 Piet 3:
18 ¶ Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21 ¶ Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
1 Pe 3:21 Which figure now also saves us, baptism (not a putting away of the filth of the flesh, but the answer of a good conscience toward God through the resurrection of Jesus Christ; - Green's Literal Translation - alkutekstin mukaan
Bysantin teksti 1 Piet 3:21 ο αντιτυπον νυν και ημας σωζει βαπτισμα ου σαρκος αποθεσις ρυπου αλλα συνειδησεως αγαθης επερωτημα εις θεον δι αναστασεως ιησου χριστου
1 Piet 3:21 alkutekstin mukaisesti: Tämän vertauskuvan mukaan me myös nyt pelastumme, kaste ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
1 Piet 3:21 jakeessa ei ole alkutekstissä sanaa vesi, eikä alkuteksti opeta veden pelastavan kasteena. 1 Piet 3:21 opettaa alkutekstin mukaan kuinka pelastuminen tapahtui vertauskuvan mukaan, eikä vesikaste poista lihan saastaa (anna anteeksi syntejä), vaan on hyvän omantunnon pyytämistä. Vertauskuva pelastumisesta, josta 1 Piet 3:21 opettaa oli Nooan uskossa, kun Jumala käski häntä rakentamaan arkin. Tulvaveden langetessa maan päälle Nooan usko Jumalaan ja uskon kohteena oleva arkki (arkki oli uskon kohde ja esikuva Jeesuksesta) pelasti Nooan, ei vesi. 1 Piet 3:21 kohta ei opeta vesikasteen pelastusta, vaan uskon kautta pelastumista (uskon kohde on Herra Jeesus), jonka jälkeen pelastuksen seuraamuksena vastaanotetaan vesikaste.
Room 10:
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Ef 1:7 Jossa meillä on lunastus hänen (JEESUS) verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi-antamus, hänen armonsa rikkauden jälkeen, - Biblia 1776
Hebr 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Raamatussa Jumalan valmistama pelastus ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Raamattu opettaa, että Jumalan armon osoitus, pelastuminen Jumalan armosta vastaanotetaan suun tunnustuksen ja sydämen uskon kautta, uskoen Jeesus Herraksi ja että Jumala (Isä) on nostanut Jeesuksen kuolleista. Kun ihminen on tehnyt parannuksen (katumus, syntien tunnustaminen Jumalalle) ja suullaan tunnustaa ja sydämessään uskoo Herraan Jeesukseen, niin Herran Jeesuksen veri puhdistaa synnistä ja tuo syntien anteeksiantamuksen. Vesikaste ei pese pois syntejä, eikä tuo syntien anteeksiantamusta, koska puhdistus synneistä ja syntien anteeksiantamus on mahdollista ainoastaan Jeesuksen veren kautta ja Jeesuksen veressä.- uudelleen--
Paavola suorastaan väärentää Raamattua. Hän väittää, että Ap.t 22:16 olisi käännetty väärin ja vetoaa Toivon Koilon väärään käännökseen. Alkutekstissä ei ole sanaa huutaa eikä avuksi, vaan kutsuen Herran nimeä. Siis otetaan kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, kuten Pietari opettaa Ap.t 2:38 jakeessa ja vielä todeten, että kaste otetaan syntien anteeksisaamiseksi: https://biblehub.com/text/acts/22-16.htm
Paavola kirjoittaa: "- Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen avuksi *Herran nimeä*. - Toivo Koilo Suuri Ilosanoma
Toivo Koilon käännös kääntää Apt 22:16 alkutekstin mukaisesti. Alkutekstin mukaan synnit pestään pois avuksi huutaen Herran nimeä, jonka seurauksena Herran Jeesuksen veri puhdistaa ja tuo syntien anteeksiantamuksen jokaiselle, joka tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen."
Sana huutaa käytetään sellaisessa eksytyksessä, että Jeesuksen nimen huutamien yksistään pelastaisi. Näin muuten ei ole. Jumala ei kuule avunhuutoa, jos tekee pahaa eikä ole saanut kutsua.
Joel 2:32: Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.
Miika 3:4: Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.
Hoos 11:7: Kansani horjuu kahtaalle: minuun päin ja minusta pois. Se huutaa avuksi Korkeinta mutta ei saa apua.
Ap.t 22:16 opettaa, että kasteessa pestään synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Paavola ei ole pystynyt tätä totuutta kumoamaan.
Johtopäätös on että, Paavola eksyttää rankasti. - kaste.on.välttämätön
>>>Vesikaste ei pese pois syntejä, eikä tuo syntien anteeksiantamusta, koska puhdistus synneistä ja syntien anteeksiantamus on mahdollista ainoastaan Jeesuksen veren kautta ja Jeesuksen veressä. <<<<
Paavola erottaa vesikasteen ja usko toisistaan, mitä Jeesus ei erottanut. Sen takia kastetta sanotaan myös uskovien upotuskasteeksi.
Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Paavola opettaa ilmiselvästi väärin. Raamattu opettaa, että upotuskasteessa pestään synnit pois Herra Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
- Natanael2
Eivät kaikki jakeet, joissa puhutaan kasteesta, tarkoita vesikastetta.
Esim. Mark.16:16 puhuu Pyhän Hengen kasteesta.
Jokainen uudestisyntynyt saa Pyhän Hengen kasteen uudestisyntymisensä hetkellä.
Katso 1.Kor.12:12-13 ja Ef.4
4 yksityinen ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Yksi Henki- Yksi Herra
Yksi toivo - yksi usko
Yksi ruumis - yksi kaste
Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Kaikki uskovat on kastettu yhdessä Hengessä - ei vedessä
On myös muistettava, että kaikkea mitä Raamatussa on kerrottu ei ole tarkoitettu yleistettäväksi. Pietari puhui juutalaisille.- vesikaste_on_välttämätön
>>>Jokainen uudestisyntynyt saa Pyhän Hengen kasteen uudestisyntymisensä hetkellä.
Katso 1.Kor.12:12-13 ja Ef.4<<<
Ilman upotuskastetta vedessä ei ole uudestisyntymistä. Jeesus sanoi, että pitää syntyä sekä vedestä että Hengestä.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Henkikaste ei korvaa vesikastetta. Kun Corneliuksen perhe oli saanut Pyhän Hengen, Pietari käski heidän menemään vesikasteelle, mitä ilman Corneliuksen perhe ei olisi saanut syntejään anteeksi, koska Jeesus on määrännyt upotuskasteen jokaiselle kristitylle pelastuksen ehtona.
Ap.t 10:47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" 48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Petri Paavola kävi meillä söi hillo munkkia hattu päässä. Outoa.
- Kirjakääröt
Joh.3:5 Biblia (1776) Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä, ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Ef.5:26 Biblia. Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta. Hes.36:25
- Dogmatik
Petri Paavola on erehtynyt selvästi kasteopetuksensa kanssa. Jeesus on asettanut vesikasteen sen edellytykseksi, että voi pelastua. Markuksen evankeliumin sanat ovat selvät.
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)
Tämän vuoksi Pietarikin opetti, että pitää ottaa vesikaste uskoon tulon jälkeen, että voi saada synnit anteeksi. Vain uskovat ottavat kasteen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, koska he uskovat Jumalan Poikaan.
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)
Paavola yrittää väittää, että kaste olisi vain hyvää omaatuntoa korostamatta kuitenkaan sitä totuutta, että hyvää omaatuntoa ei voi olla, jos ei ole saanut syntejään anteeksi. Pietari sanoo, ettei kaste ole saippualla tomun pesemistä suihkussa pois vaan syntien pesemistä pois. Tämän vuoksi on oikein opettaa ja niin myös Raamatussa lukee, että kaste pesee uskovan synnit pois. Sen takia syntisellä voi olla hyvä omatunto, että kasteessa on pesty synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'" (Ap.t 22:16)
Jos eräissä käsikirjoituksissa on lauseen lopussa kehotus pestä synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, niin se ei poista sitä totuutta, että kasteessa pestään synnit pois ja ilman kastetta ei ole syntien anteeksisaamista, koska Jeesus on niin määrännyt.
KJV: Acts 22:16 16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.
Sanon sen vielä lopuksi, että on syytä irtisanoutua Paavola kasteopista, koska se on omiaan eksyttämään uskovat kadotukseen. - Kirjakääröt
1Joh.5:7-8 Biblia (1776) Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi, ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
- niinpäniiin
Itse asiassa näissä jakeissa 1992 kääntää paremmin. Eri käsikirjoitus:
1 Joh 5:6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
7 Todistajia on näin kolme:
8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
Liittyy myös tähän:
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’ - Kirjakääröt
niinpäniiin kirjoitti:
Itse asiassa näissä jakeissa 1992 kääntää paremmin. Eri käsikirjoitus:
1 Joh 5:6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
7 Todistajia on näin kolme:
8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
Liittyy myös tähän:
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’Ap.t.22:16 Biblia (1776) Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä. Room.10:13 Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
- niinpäniiin
Kirjakääröt kirjoitti:
Ap.t.22:16 Biblia (1776) Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä. Room.10:13 Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Herra ei kuitenkaan kuule niiden avunhuutoja, jotka eivät ole tehneet parannusta. Pietarikin sanoi, tehkää parannus.
Joel 2:32: Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.
Miika 3:4: Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.
Hoos 11:7: Kansani horjuu kahtaalle: minuun päin ja minusta pois. Se huutaa avuksi Korkeinta mutta ei saa apua.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Laskuntulos
Miksi pitää jatkuvasti vaahdota PP:stä?
Kuka hän on? Onko edes helluntailainen?
Eikö olisi parempi, että hänestä ei kirjoitettaisi mitään?- niinpä-
Mikä intressi sinulla on puolustaa eksyttäjää? Oletteko samassa leirissä?
- kamalaaaa
Toorajumalan palvojat taas kerran rakkilaumana repimässä Petri Paavolaa. Itse pääsusi eli kirjakäärökin paikalla, niin ettei hänen kakaralaumansa tarvitse orpona riehua.
- etyt
kamalaaa, laskuntulos, kaminakuumaksi, ihmiskäden_sormi, rautapatsas taas oksentaa omaa pahaa oloaan nettiin keskellä yön pimeyttä, koska hänellä ei ole rauhaa ja hän ei saa nukuttua. Pimeyden voimat vaivaavat häntä niin, että on pakko herjata vanhurskautta koko ajan, kun ei saa nukuttua.
"Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra." (Jes 48:22)
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps 119:165) - kamalaaaa
etyt kirjoitti:
kamalaaa, laskuntulos, kaminakuumaksi, ihmiskäden_sormi, rautapatsas taas oksentaa omaa pahaa oloaan nettiin keskellä yön pimeyttä, koska hänellä ei ole rauhaa ja hän ei saa nukuttua. Pimeyden voimat vaivaavat häntä niin, että on pakko herjata vanhurskautta koko ajan, kun ei saa nukuttua.
"Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra." (Jes 48:22)
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps 119:165)Toorajumalan palvojien paskakärpänen, etyt suristeli paikalle. Mutta on törkeää, että ylläpito jakaa IP-osoitteita. Ylläpito on täynnä laittomuutta ja tooranpalvojia ja heidän vihaansa ja vainoa Jeesuksen seuraajia kohtaan.
- dfgs
kamalaaaa kirjoitti:
Toorajumalan palvojien paskakärpänen, etyt suristeli paikalle. Mutta on törkeää, että ylläpito jakaa IP-osoitteita. Ylläpito on täynnä laittomuutta ja tooranpalvojia ja heidän vihaansa ja vainoa Jeesuksen seuraajia kohtaan.
Onko sinun henkilöllisyytesi tullut julki IP-osoitteesi antamisen takia?
- ykr
kamalaaaa kirjoitti:
Toorajumalan palvojien paskakärpänen, etyt suristeli paikalle. Mutta on törkeää, että ylläpito jakaa IP-osoitteita. Ylläpito on täynnä laittomuutta ja tooranpalvojia ja heidän vihaansa ja vainoa Jeesuksen seuraajia kohtaan.
kamalaaa, kamina_kuumaksi, laskuntulos, rautapatsas, antitoraisti yms. nikkisi.
Oletko saanut kutsun poliisikuulusteluihin? Sinähän herjaat koko ajan juutalaisia ja pilkkaat heidän uskoa murhauskonnoksi. Sinä lietsot koko ajan vihaa kansaryhmien välille.
Olet selvästi radikalisoitunut somehäirikkö. Sinut pitääkin noutaa kuulusteluihin.
- LähettiläsA
Jumalan lupaus on se, että kasteessa ihminen saa synnit anteeksi, olkoon sitten vauva tai vaari. Eli kasteessa saamme ne synnit anteeksi, jotka lihassamme jo perimänkin takia jylläävät. Noin paljon vesikaste merkitsee meille, mutta se ei tarkoita vielä pelastumista. Jos ihminen ei kasteen jälkeen saa opetusta Jumalasta ja näin ollen ei tunne Jumalaa ja Hänen tahtoaan käy kaste mitättömäksi samoin kuin kävi ympärileikkaus heille, jotka eivät kuunnelleet ja totelleet Jumalaa ympärileikkauksen jälkeen.
Kastekäsky on kaksiosainen, eli ihminen tulee kastaa ja OPETTAA TUNTEMAAN JUMALA.
Markus kertoo Pyhän Hengen kasteesta, jonka tottelevaiset saavat ja se on kaste, joka saadaan vesikasteen jälkeen silloin, kun olemme tulleet tuntemaan Jumalan ja haluamme olla Hänelle kuuliaisia.
Vesikasteen ja Pyhän Hengen kasteen väli voi olla hyvinkin pitkä, mutta vesikasteessa Pyhä Henki tulee ihmisen PÄÄLLE valmiudessa opettamaan, jos ihminen tahtoo oppia tuntemaan Jumalan. Siksi jo vauvasta asti ihmiselle tulee puhua Jumalasta ja Hänen tahdostaan, jotta ihmisessä on sitä tietoa, jonka Pyhä Henki siunaa.
Pyhä Henki tulee asumaan puhdistettuun astiaan ja jokainen tietää, että vesikasteen jälkeen ihminen ei ole vielä puhdas, vaan on puhdas vasta otettuaan vastaan JUMALAN SANAN. Sana puhdistaa ja Pyhä Henki kirkastaa tuon ihmeellisen Sanan.- näin_se_on
Raamatullinen kaste annetaan vain uskoille heidän syntiensä pesemiseksi pois. Pieni lapsi ei ole tunnustanut uskoaan, ei ole kutsunut Herran nimeä eikä ole pyytänyt itselleen mitään kastetta. Lapsi ei ole kuullut evankeliumia eikä ole voinut tehdä itse päätöstä ottaa kaste. Luterilainen lapsikaste ei ole Raamatun tarkoittama kaste.
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
- uskova.homo
Petri Paavola on fanaattisen raamattukiihkoilija, eikä hänen kirjoituksiaan kannata lukea tai ainakaan niitä uskoa. Rukoilkaamme Petrille lämmintä ja rakastavaa sydäntä.
- kamalaaaa
lähettiläällä ei ole Sanaa Jumalalta, vaan hänellä on porttokirkon antikristillinen oppi ja eksytys.
- LähettiläsA
Porttokirkkoa ei ole olemassa, vaan se on vastahengen vaikuttama uskomus, jotta ristikansa saataisiin hajaannukseen. Raamattu ei missään puhu porttona kirkkosta, tai mistään joka on pakana-alkuinen laitos tai usko, tai uskomus, vaan kertoo porton olevan se Israelin osa, joka hylkäsi Jumalan, eli liiton, jonka oli Jumalan kanssa saanut solmia, Jumalan rakkauden ja armon osoituksena.
Siis, roomalaiskatolliset, luterilaiset, ortodoksit tai mitä kirkkoon kuuluukin EI OLE PORTTO Raamatun opin mukaan, sillä nuo ovat pakana-alkuisia, jotka tosin saattavat olla siinä kansanpaljoudessa jonka päällä portto istuu. Portto ei ota portonpalkkaa, sillä tuolle portolle riittää se, että saa eksytettyä pakana-alkuisia ja ennen kaikkea juutalaisia ja israelilaisia ja saa tuhottua noita, vaikka lopulta itse joutuukin tuhotuksi juuri noiden toimesta joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä. Kirkko ei ole portto ja kirkossa on sama jakaantuneisuus kuin missä muussa uskonnollisessa yhteisössä tahansa, eli uskoon ja epäuskoon.
Aabrahamilla oli kaksi poikaa ja toisesta pojastaan Aabrahamin oli raskain sydämin luovuttava, koska tuo poika ei koskaan tahtonut olla kuuliainen Jumalalle, eikä kunnioittaa vanhempiaan. Tuonkin pojan Jumala lupasi siuntata suureksi kansaksi, eli Ismaelista alkaa uskomus, joka tekee tänäänkin kaiken sen, jolla rikkoo JUMALAN RAKKAUDEN LAIN. Ismaelilla olisi ollut sama oikeus jäädä Jumalan kanssa liittoon, mikä oli Iisakilla, mutta tuo ei tahtonut.
Kirkko on pakana-alkuisten ihmisten perustama laitos, ei juutalaisten, eikä israelilaisten. Vain juutalaiset ja israelilaiset ovat liitossa Jumalan kanssa ja pakana-alkuisia liittyy uskon kautta tuohon liittoon, olkoon kirkosta tai vapaasta suunnasta. Noiden tulee peljätä Jumalaa, sillä heitä ei liitetä liittoon isien takia, vaan pelkästään Jumalan armosta. On kokonaan eri asia puhua juutalasten ja israelilaisten petoksesta kuin pakana-alkuisten ja siksi Raamattu puhuu liiton rikkoneesta kansan osasta porttona.
Ihana ja vapauttava asia on se, että Jeesuksen seuraajien ei koskaan tarvitse etsiä eksytyksiä, eikä koskaan tarvitse tuomita ketään.
- LähettiläsA
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 16:1&rnd=1552891367147
Älkää uskoko heitä, jotka kertovat kirkon olevan portto. Pyytäkää Jumalaa avaamaan teille se tieto, jonka Hän on Raamattuun säilyttänyt. - Välttämätön.kaste
Kasteen vaikutusvoimainen sisältö on parhaiten kuvattuna Turun Weijon kirjoituksessa:
http://Jeesus-on-Herra.com/kastamaton-ristinryovari/- niin_miksi
Miksi Turun Weijo tekee sitten yhteistyötä Paavolan kanssa, jos Paavola opettaa väärin kasteesta? Poista paha keskuudesta on Paavalin käsky.
Turun Weijo ei ilmeisesti välitä siitä, miten Paavola opettaa, kunhan saa jonkun julkkiksen seurakuntaansa puhumaan ja sitä kautta kolehtituloihin kasvua.
- älkääeksykö
Puolen tunnin tietoisku portto kirkosta. https://www.youtube.com/watch?v=4UfJBQNtO8E
Totuus tekee vapaaksi.- ei_kannata
Kaikki tietävät, että katolinen kirkko on portto. Ei ole mitään uutta auringon alla. On parempi opiskella sitä, mikä on vanhurskasta kuin sitä, mikä on eksytystä. Paavola on sensaatiohakuinen populisti, joka juoruaa toisista saarnaajista ja ilmiöistä. Sellaista ei kannata kuunnella.
- LähettiläsA
ei_kannata kirjoitti:
Kaikki tietävät, että katolinen kirkko on portto. Ei ole mitään uutta auringon alla. On parempi opiskella sitä, mikä on vanhurskasta kuin sitä, mikä on eksytystä. Paavola on sensaatiohakuinen populisti, joka juoruaa toisista saarnaajista ja ilmiöistä. Sellaista ei kannata kuunnella.
Raamattu kertoo selkeästi Jerusalemista porttona, mutta ei missään kerro kirkon olevan portto.
Jerusalemin Jumala kihlasi, mutta Jerusalem tappoi profeetat ja kivitti heidät, jotka Jumala lähetti heidän tykönsä ja tappoi Jumalan ainoan Pojankin ja vaikka se tapahtui pakanoiden, eli roomalaisten sotilaiden kätten kautta, niin määräyksen antoivat Jerusalemin ylipapit, eli korkeampi taho mitä koskaan roomalaiset pakanat olivat.
Johannes 19
7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
Matteus 23
37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. - tämä.on.totuus
LähettiläsA kirjoitti:
Raamattu kertoo selkeästi Jerusalemista porttona, mutta ei missään kerro kirkon olevan portto.
Jerusalemin Jumala kihlasi, mutta Jerusalem tappoi profeetat ja kivitti heidät, jotka Jumala lähetti heidän tykönsä ja tappoi Jumalan ainoan Pojankin ja vaikka se tapahtui pakanoiden, eli roomalaisten sotilaiden kätten kautta, niin määräyksen antoivat Jerusalemin ylipapit, eli korkeampi taho mitä koskaan roomalaiset pakanat olivat.
Johannes 19
7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
Matteus 23
37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.Väitätkö, että katolinen kirkko olisi Jumalan kirkko? Ei taatusti ole. Onko luterilainen kirkko Jumalan kirkko? Ei taatusti ole.
Katolinen kirkko on laittomuuden ihmisen seurakunta, joka on kumonnut lain ja juhla-ajat. Raamattu vertaa uskotonta seurakuntaa porttoon. Sellainen on katolinen kirkko. Uskoton seurakunta, joka ei itse asiassa seuraa juutalaista Kristusta vaan roomalaista antikristusta.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Mitä tulee Jerusalemiin, niin Jumala on luvannut rakentaa sen uudelleen. Jerusalem on Kristuksen morsian. Israel on Jumalan vaimo. Rooman kirkko on se antikristuksen haureellinen seurakunta, joka joutuu kadotukseen. Jumala ei ole hylännyt vaimoaan vaan ottaa sen omakseen.
Jes 62:1 Siionin tähden minä en voi vaieta, ja Jerusalemin tähden en lepoa saa, ennenkuin sen vanhurskaus nousee kuin aamunkoi ja sen autuus kuin palava tulisoihtu.
2 Ja kansat näkevät sinun vanhurskautesi, kaikki kuninkaat sinun kunniasi; ja sinulle annetaan uusi nimi, jonka Herran suu säätää.
3 Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä.
4 Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.
5 Sillä niinkuin nuori mies ottaa neitsyen avioksi, niin sinun lapsesi ottavat sinut omaksensa; ja niinkuin ylkä iloitsee morsiamesta, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta.
6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä. Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
7 Älkää antako hänelle lepoa, ennenkuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi maassa. - LähettiläsA
tämä.on.totuus kirjoitti:
Väitätkö, että katolinen kirkko olisi Jumalan kirkko? Ei taatusti ole. Onko luterilainen kirkko Jumalan kirkko? Ei taatusti ole.
Katolinen kirkko on laittomuuden ihmisen seurakunta, joka on kumonnut lain ja juhla-ajat. Raamattu vertaa uskotonta seurakuntaa porttoon. Sellainen on katolinen kirkko. Uskoton seurakunta, joka ei itse asiassa seuraa juutalaista Kristusta vaan roomalaista antikristusta.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Mitä tulee Jerusalemiin, niin Jumala on luvannut rakentaa sen uudelleen. Jerusalem on Kristuksen morsian. Israel on Jumalan vaimo. Rooman kirkko on se antikristuksen haureellinen seurakunta, joka joutuu kadotukseen. Jumala ei ole hylännyt vaimoaan vaan ottaa sen omakseen.
Jes 62:1 Siionin tähden minä en voi vaieta, ja Jerusalemin tähden en lepoa saa, ennenkuin sen vanhurskaus nousee kuin aamunkoi ja sen autuus kuin palava tulisoihtu.
2 Ja kansat näkevät sinun vanhurskautesi, kaikki kuninkaat sinun kunniasi; ja sinulle annetaan uusi nimi, jonka Herran suu säätää.
3 Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä.
4 Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.
5 Sillä niinkuin nuori mies ottaa neitsyen avioksi, niin sinun lapsesi ottavat sinut omaksensa; ja niinkuin ylkä iloitsee morsiamesta, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta.
6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä. Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
7 Älkää antako hänelle lepoa, ennenkuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi maassa.En väitä, että joku kirkko on Jumalan,tai ei ole. Väitän, että katolinen kirkko ei ole tehnyt liittoa Jumalan kanssa, vaan sen teki Israel ja näin ollen katollisen kirkon synti ei ole sitä porttoutta, josta Raamattu kertoo.
Nooan pojista alkoi pakanoiden aika ja Jumala valitsi yhden miehen, josta teki Itselleen liittolaisen, eli pakanoiden sejasta nostettiin Aabraham, josta alkoi juutalaisten ja israelilaisten aika. Heidät erotettiin pakanoista. Osa Aabrahamista syntyneistä pysyi uskollisena Jumalalle ja toinen osa teki porton tekoja, eli rikkoi liiton.
Katollinen kirkko ei ole koskaan ollut liitossa Jumalan kanssa, vaan liitossa on ollut juutalaiset ja israelilaiset, eli pakanat eivät ole muuta kuin sitä vettä jonka päällä portto istuu.
Johanneksen ilmestys 17
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä. - tämä.on.totuus
LähettiläsA kirjoitti:
En väitä, että joku kirkko on Jumalan,tai ei ole. Väitän, että katolinen kirkko ei ole tehnyt liittoa Jumalan kanssa, vaan sen teki Israel ja näin ollen katollisen kirkon synti ei ole sitä porttoutta, josta Raamattu kertoo.
Nooan pojista alkoi pakanoiden aika ja Jumala valitsi yhden miehen, josta teki Itselleen liittolaisen, eli pakanoiden sejasta nostettiin Aabraham, josta alkoi juutalaisten ja israelilaisten aika. Heidät erotettiin pakanoista. Osa Aabrahamista syntyneistä pysyi uskollisena Jumalalle ja toinen osa teki porton tekoja, eli rikkoi liiton.
Katollinen kirkko ei ole koskaan ollut liitossa Jumalan kanssa, vaan liitossa on ollut juutalaiset ja israelilaiset, eli pakanat eivät ole muuta kuin sitä vettä jonka päällä portto istuu.
Johanneksen ilmestys 17
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.Seitsemän kukkulan kaupungin päällä ratsastava portto on Vatikaani. Portto on katolinen kirkko, joka on seitsemän kukkulan kaupungissa Roomassa.
Paavi on laittomuuden ihminen, joka kutsuu itsenään Isäksi, mitä ei kukaan saa käyttää arvonimenä, koska se arvonimi kuuluu yksin Jumalalle. Näin paavi laittomasti kutsuu itseään Jumalalle kuuluvalla arvonimellä ja siten väittää olevansa jumala.
Matt 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- Sanansuojassa
tämä.on.totuus, kirjoitit näin:
"Raamattu vertaa uskotonta seurakuntaa porttoon."
Eihän raamattu sitä mitenkään vertaa, vaan raamattu ja Jumala itse toteaa, että Israelin uskoton kansan osa, joka teki Häntä kohtaan huorin, on portto. Ei Herran turhaan sano 10 käskyssä, älä tee huorin. Hänellä oli liitto oman omaisuuskansansa kanssa, jota Herra vertaa avioon (jos vertauksia haluat käyttää) ja kansa rikkoi liiton Herran kanssa ja teki siten huorin. Mitään katolista kirkkoa ei tuolloin ollut mailla, eikä halmeilla, kun Israel itse lankesi. Koko raamattu tähtää samaan asiaan alusta loppuun ja on yksi valtava kokonaisuus, josta haarautuu suuret virrat, yhtyen yhdeksi virraksi, josta jokainen voi lukea läpi raamatun ja se, kenelle viisaus sitä annetaan tulkita. Katolisen kirkon syyttely portoksi on pelkkää sanahelinää ja hapatusta, joka hapattaa koko taikinan.
Herra antoi Jaakobin kautta eri sukuhaarat, joista Hänen omaisuuskansansa myös periytyvät ja joista osa lankesi tehden huorin. Jumala nimesi Jaakobin Israeliksi ja kun luet raamattua ja alat nähdä sen varsinaisen sisällön, alat ymmärtää, ettei katolisella kirkolla ole tämän porttouden kanssa mitään tekemistä keskenään.- tämä.on.totuus
Israelin kansa on ollut uskoton Jumalalle, mutta Jumala ei ole hylännyt Israelia. Raamattu kuvaa lopun aikoja, jolloin Jerusalemista tulee Jeesuksen valtaistuimen paikka ja portton roviosta palaa ikuisesti tuli. Ei kai tämä nyt Jerusalemia voi tarkoittaa? Ei tietenkään vaan nimenomaan uskotonta roomalaista kirkkoa, joka on ollut haureellinen. Katolinen kirkko on uskoton ja se on portto, joka joutuu kadotukseen. Se on muuttanut Jumalan lain ja juhlapyhät. Katolinen kirkko on eksyttänyt koko kristillisen kirkkokunnan roomalaiseen saastaisuuteen ja laittomuuteen.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - LähettiläsA
tämä.on.totuus kirjoitti:
Israelin kansa on ollut uskoton Jumalalle, mutta Jumala ei ole hylännyt Israelia. Raamattu kuvaa lopun aikoja, jolloin Jerusalemista tulee Jeesuksen valtaistuimen paikka ja portton roviosta palaa ikuisesti tuli. Ei kai tämä nyt Jerusalemia voi tarkoittaa? Ei tietenkään vaan nimenomaan uskotonta roomalaista kirkkoa, joka on ollut haureellinen. Katolinen kirkko on uskoton ja se on portto, joka joutuu kadotukseen. Se on muuttanut Jumalan lain ja juhlapyhät. Katolinen kirkko on eksyttänyt koko kristillisen kirkkokunnan roomalaiseen saastaisuuteen ja laittomuuteen.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.Pidättäydy nyt jo vihdoin Raamattuun. Raamattu ei missään kohden puhu kirkosta porttona. Kirkko on kirkko ja ihmisten tekemä yhteisö, joka saattaa toki olla syntinen ja vailla Pyhän Hengen kirkastamaa Jumalan Sanaa, mutta ei ole se portto, josta Raamattu kertoo. Kirkko ei ole muuta kuin laitos, jonka sisällä saattaa toimia syntisiä ja parannuksen tekemättömiä ihmisiä ja toki myös heitä, jotka ovat tehneet parannuksen ja kuulevat Jumalaa. Usko on henkilökohtainen ja on olemassa vain yksi seurakunta ja se on Jeesuksen perustama. Siihen kuuluu he, jotka uskovat Häneen, olivat sitten kirkossa, tai kirkon ulkopuolella.
Juutalaiset tappoivat kirkkauden Herran, mutta juutalaiset myös olivat valmiit uhraamaan henkensäkin Jeesuksen tähden, eli niin jakaantunut oli Israel.
Jeesus tuli ennen kaikkea juutalaisten takia ihmisen Pojaksi, jotta nuo kääntyisivät ja tekisivät parannuksen. Osa kääntyi ja osa jäi tuomiohenkeen ja tuomitsi Jeesuksen kuolemaan.
Tänäänkin missä tahansa ihmisten uskonnollisissa yhteisöissä esiintyy tuota samaa, osa uskoo ja osa pyrkii hämämään heitä, jotka uskovat ja nuo ovat tuomareina ja tuomitsevat oman ajatuskantansa innoittamana.
Kirkko ei ole portto, vaan portto on se Israelin osa, joka rikkoi liiton Jumalan kanssa. Kirkko ei ole koskaan ollut liitossa Jumalan kanssa, vaan vain juutalaiset ja israelilaiset ovat sitä olleet.
Aabrahamin vanhimmasta porjasta syntyi ruhtinaita ja noiden johtamia kansoja. Jääkö salaisuudeksi mistä Raamattu kertoo kertoessaan portosta? Onko tuo salaisuus pyritty väkisin vääntämään joksikin muuksi mitä se todellisuudessa on? - tämä.on.totuus
LähettiläsA kirjoitti:
Pidättäydy nyt jo vihdoin Raamattuun. Raamattu ei missään kohden puhu kirkosta porttona. Kirkko on kirkko ja ihmisten tekemä yhteisö, joka saattaa toki olla syntinen ja vailla Pyhän Hengen kirkastamaa Jumalan Sanaa, mutta ei ole se portto, josta Raamattu kertoo. Kirkko ei ole muuta kuin laitos, jonka sisällä saattaa toimia syntisiä ja parannuksen tekemättömiä ihmisiä ja toki myös heitä, jotka ovat tehneet parannuksen ja kuulevat Jumalaa. Usko on henkilökohtainen ja on olemassa vain yksi seurakunta ja se on Jeesuksen perustama. Siihen kuuluu he, jotka uskovat Häneen, olivat sitten kirkossa, tai kirkon ulkopuolella.
Juutalaiset tappoivat kirkkauden Herran, mutta juutalaiset myös olivat valmiit uhraamaan henkensäkin Jeesuksen tähden, eli niin jakaantunut oli Israel.
Jeesus tuli ennen kaikkea juutalaisten takia ihmisen Pojaksi, jotta nuo kääntyisivät ja tekisivät parannuksen. Osa kääntyi ja osa jäi tuomiohenkeen ja tuomitsi Jeesuksen kuolemaan.
Tänäänkin missä tahansa ihmisten uskonnollisissa yhteisöissä esiintyy tuota samaa, osa uskoo ja osa pyrkii hämämään heitä, jotka uskovat ja nuo ovat tuomareina ja tuomitsevat oman ajatuskantansa innoittamana.
Kirkko ei ole portto, vaan portto on se Israelin osa, joka rikkoi liiton Jumalan kanssa. Kirkko ei ole koskaan ollut liitossa Jumalan kanssa, vaan vain juutalaiset ja israelilaiset ovat sitä olleet.
Aabrahamin vanhimmasta porjasta syntyi ruhtinaita ja noiden johtamia kansoja. Jääkö salaisuudeksi mistä Raamattu kertoo kertoessaan portosta? Onko tuo salaisuus pyritty väkisin vääntämään joksikin muuksi mitä se todellisuudessa on?>>Pidättäydy nyt jo vihdoin Raamattuun. <<
Ja hahhhah. Minähän lainaan Raamattua ja sinä levittelet vain omia lihallisia näkemyksiäsi, jotka eivät perustu Raamattuun.
Vai ei ole kirkko portto? Kyllä on.
Antikristuksia on tullut seurakunnan sisältä ja tulee vastedeskin. Tämä muuten lukee Raamatussa. Antikristuksella on myös väärä profeetta, joka on sekin uskonnollinen virka. Rooman kirkossa on ollut paljon antikristuksia ja sen tunnistaa siitä, miten he julistavat laittomuutta ja itse tekevät laittomuutta.
1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä. [Mark. 13:6; 1. Joh. 4:3]
19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.
2 Kor 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, Ap. t. 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
- Sanansuojassa
Korjaan heti tuosta aiemmasta, ettei synny väärinkäsityksiä, että ei tietenkään Jaakobin 12 sukuhaarasta ole syntynyt mitään porttoa, vaan porttous pitää sisällään ne kansat, jotka polveutuvat Ismaelin jälkeläisistä ja heitäkin kauempaa ja heistäkin siltä osin, jotka lähtivät seuraamaan vieraita jumalia ja hylkäsivät elävän Jumalan ja Hänen käskynsä ja tekivät huorin. Nämä ovat sinällään selviä asioita, mutta oikaisen, ettei tämä.on.totuus nimimerkki, eikä muutkaan käsitä nyt asiaa väärin. Olennaisin tärkeä asia jäi välistä pois. Tämä porttous ja portto ovat kaukaisempia asioita, kuin katolinen kirkko ja siihen suunnattu porttous ja portto sana, siinäkin kulkeudutaan kulkemaan sivupolkua ymmärryksen osalta ja siksi näistä asioista onkin hyvä keskustella.
- uupps
lähettiläs ja hanen jalkavaimonsa, nikki-sanansuojassa tuovat tänne taaas kerran eksytystä ja valhetta.
- LähettiläsA
Jälleen jaksat valheita tuottaa ketjuun. Ei ole jalkavaimoja, eikä tule.
Vastaisitko rehellisesti edes yhden kerran kysymykseen ja uskallatko sitä tehdä, eli pelkäätkö Jumalaa, vai pelkäätkö ihmisiä?
Oletko joskus ollut Paavolan kanssa samassa seurakunnassa ja riitautunut ja kannatko nyt katkeruutta ja vihaa?
Lopeta jo valehtelu ja vääristely, jota teet hengen toimesta, joka ei sinua todellakaan rakasta. Henki kertoo sinulle valheita.
- Sanansuojassa
Miksi ajattelet selvien raamatun asioiden olevan valheita tai eksytystä? Asiathan ovat kaikkien luettavissa raamatusta ja mikä siellä meitä ketään johtaisi harhaan? Jos katolinen kirkko olisi portto, niin kaiketi sekin olisi sieltä luettavissa.
Nuo muut asiat voi lukea raamatusta, eikä kannata heti hylätä ajatusta, ennen kuin sentään tutkit asian. Eivätköhän nuo jalkavaimo ajat ole jo kaukana takanapäin raamatun historiassa. Vai millä vuosituhannella elelet?- uupps
lähettiläs, edellisessä ketjuissa on kerskuit monin sanoin synnin himoillasi. Mitä muuta ne ovat kuin haureutta tai luonnottomia lihan himoja?
- LähettiläsA
uupps kirjoitti:
lähettiläs, edellisessä ketjuissa on kerskuit monin sanoin synnin himoillasi. Mitä muuta ne ovat kuin haureutta tai luonnottomia lihan himoja?
En ole ikinä kerskunut synninhimoilla. Miksi jatkat valehtelua?
Jos väität minun kerskuneen tuollaisella, niin tuo edes yksi viesti näkyville. Et jälleen kykene sitä tekemään, kuten et ole lukemattomien valheidesi yhteydessä sitä kyennyt tekemään.
älkääeksykö, syötkö paskaa jos Paavola käskee?
Entä hyppäätkö kaivoon?- Kirjakääröt
Tuom.19:29 Biblia (1776) Kuin hän kotiansa tuli, otti hän veitsen ja jakoi jalkavaimonsa kahteentoistakymmeneen kappaleeseen kaikki lihoineen ja luinensa, ja lähetti ne kaikkiin Israelin rajoihin.
- Onko.ampunut.ohi.maailn
Petrin opetukset .? Onko kaikki raamatussa mitä hän opettaa? Onko mennyt ohi maalin?
- Anonyymi
Idiootti!!! Se on Jeesuksen veri mikä pesee synnit vesikaste ei pese syntejä… ja miksi syytät petriä jos et itse ymmärrä raamattua ja sanomaa
- Anonyymi
Upotuskaste on Jeesuksen määräämä rituaali, jossa vesi toimii vertauskuvana Kristuksen verelle. Kaste pesee synnit pois, koska se annetaan vain uskoville.
- Anonyymi
Varoitus Petri Paavolan seuraajille - Saulusmedian harhaopit
Tässä videossa Viljami Räisä esittelee Petri Paavolan harhaopit. Videon kuvauksessa on linkkejä vastaaviin varoitusvideoihin, joissa varoitetaan Petri Paavolan harhaopista. Räisä kritisoi erityisesti sitä Paavolan opetusta, ettei Jeesus olisi kaikkivaltias Jumala. Räisä käy huolellisesti läpi Paavolan kirjallista opetusta ja tuo esille, miten ristiriitaisesti Paavola puhuu.
https://www.youtube.com/watch?v=9jildV8r5MA- Anonyymi
Tässä Joonas Laajanen puhuu Viljami Räisän kanssa Petri Paavolan harhaopista. Laajanen kiinnittää huomiota Paavolan ristiriitaisiin puheisiin.
https://youtu.be/NEPPCJ0qrTo?t=540
- Anonyymi
"Petri Paavola eksyttää hyvin kierolla tavalla. Hän lainaa Raamattua ja sen jälkeen aivan pokkana selittää jakeet kumoon."
No mut hei, niinhän te hellarit tuppaatte tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1323019Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2602647Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641698Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2091675- 591562
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831239- 451218
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781202Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3051053Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391022