Mitä navigointiohjelmia löytyy Android tablettiin, ilmaisia tai maksullisia?
Mitkä toimii hyvin ilmsn verkkoyhteyttä?
Ei muuta tarvetta kuin näyttää luotettavasti sijainnin ja sekä selkeä kartta, mieluinten kuin paperikartta tai ainakin yhtenevä paperikartan kanssa.
Navigointiohjelma Android tablettiin
41
5104
Vastaukset
- ex-Santtu31
Taitaa Sailmate olla ainoa jonka ulkoasu on 1:1 paperikartan kanssa. Itsellä Android-laitteissa käytössä lähinnä Navionics - joka vektorikarttana arpoo ulos skannatessa osaa informaatiosta pois.
- ehkäUrpo
Juuri ajattelin hankkia navionic europan ja android padin, mutta jos se "arpoo" = epäluotettava =paska, niin onko järkeä sellaista hankkia?
Itsellä jo 10 vuottavanhat reiska plotteri ja vara järjestelmäksi ajattelin koko itämeren alueelle.
En tunne sailmatea sen paremmin, siinä ilmeisesti vain suomi. - ex-Santtu31
ehkäUrpo kirjoitti:
Juuri ajattelin hankkia navionic europan ja android padin, mutta jos se "arpoo" = epäluotettava =paska, niin onko järkeä sellaista hankkia?
Itsellä jo 10 vuottavanhat reiska plotteri ja vara järjestelmäksi ajattelin koko itämeren alueelle.
En tunne sailmatea sen paremmin, siinä ilmeisesti vain suomi.Navionicsin selainversiossa https://webapp.navionics.com/ voi tutkia tuota "arpomista". Ilmiö toistuu samankaltaisena useammassa vektorikartassa ja plotterissa: ulospäin zoomatessa kaikkia yksityiskohtia kuten matalia, kiviä tai tikkareita ei voi näyttää -> jotenkin on päätettävä mitä kultakin alueelta kullakin zoomaustasolla näytetään. Ei tuossa päätöksessä kai sentään satunnaisgeneraattoria ole muttei toisaalta julkaistua sääntöäkään missä järjestyksessä tarkemmalle tasolle mentäessä uutta tietoa näytetään.
- Joakim1
ehkäUrpo kirjoitti:
Juuri ajattelin hankkia navionic europan ja android padin, mutta jos se "arpoo" = epäluotettava =paska, niin onko järkeä sellaista hankkia?
Itsellä jo 10 vuottavanhat reiska plotteri ja vara järjestelmäksi ajattelin koko itämeren alueelle.
En tunne sailmatea sen paremmin, siinä ilmeisesti vain suomi.Katso Navionicsin webbipalvelusta miltä kartat näyttää eri zoomauksilla verrattuna paperikarttaan.
0100100 Merellä toimii ihan OK Pohjoismaissa. Ilmaisversio vaatii nettiyhteyden. - ehkäUrpo
En huomannut oikeastaan mitään ongelmaa, kun zoomailin tutun karikko matalikon luona tuolla navicons kartalla. Ihmettelin vaan, kun puneravan kari merkin jossa risti vieräss oli vihertävä valkoristinenkin merkki saman näköinen, kuin kari merkki, mikä ihme se on?
Osaatteko sanoa mikä tabletti (tulee sisälle) olisi tänä päivänä hyvä hinta laatu off line käyttöön vielä gps:llä, noita suosituksia löytyy melko vanhoista keskusteluista ja niitä ei ole uusina markkinoilla
Tarvii katsoa tuota 0100100 ja ruotsissa se on eniro, mutta luulen sen loppuvan ruotsiin, Tanskakaan ei tosin ole tuossa naviconics Euroopassa, tanskalaiset ovat ilmeisesti melko jääriä karttojensa kanssa.
Jos jollain vinkkejä Tanskan ja Norjan sähköistit kartoista edullisista/vieläkin halvemmista, niin kiitollisensa vinkkiä otettaisiin vastaan. - ehkäUrpo
ehkäUrpo kirjoitti:
En huomannut oikeastaan mitään ongelmaa, kun zoomailin tutun karikko matalikon luona tuolla navicons kartalla. Ihmettelin vaan, kun puneravan kari merkin jossa risti vieräss oli vihertävä valkoristinenkin merkki saman näköinen, kuin kari merkki, mikä ihme se on?
Osaatteko sanoa mikä tabletti (tulee sisälle) olisi tänä päivänä hyvä hinta laatu off line käyttöön vielä gps:llä, noita suosituksia löytyy melko vanhoista keskusteluista ja niitä ei ole uusina markkinoilla
Tarvii katsoa tuota 0100100 ja ruotsissa se on eniro, mutta luulen sen loppuvan ruotsiin, Tanskakaan ei tosin ole tuossa naviconics Euroopassa, tanskalaiset ovat ilmeisesti melko jääriä karttojensa kanssa.
Jos jollain vinkkejä Tanskan ja Norjan sähköistit kartoista edullisista/vieläkin halvemmista, niin kiitollisensa vinkkiä otettaisiin vastaan.Vastaan itselleni ja jos jotain muuta kiinnostaa, Eniro.se löytyy Ruotsin kartat Götan kanavaa myöden ja Norjan rannikon merikartta äkkiseltää kokonaisuudessaan...
- JEANNET
Yritin katsella myös padiä, muttei muutaman sadalla Eurolla taida löytyä yhtään veriota joka olisi tukevammpin tehty. Onkohan niissä kaikissa kuitenkin sisäänrakennettuna gps? Riittääkhän perus HD resoluutio on ollut toinen asia mitä pohdin
- Joakim1
ehkäUrpo kirjoitti:
Vastaan itselleni ja jos jotain muuta kiinnostaa, Eniro.se löytyy Ruotsin kartat Götan kanavaa myöden ja Norjan rannikon merikartta äkkiseltää kokonaisuudessaan...
Ruotsi ja Norja löytyy myös 0100100 Merelle sovelluksesta. Ei siis tarvitse erikseen Eniroa. Tanska on jotenkin hankala ja puuttuu joistain "koko" Itämereinkin kartoista.
- Deijjnnl
JEANNET kirjoitti:
Yritin katsella myös padiä, muttei muutaman sadalla Eurolla taida löytyä yhtään veriota joka olisi tukevammpin tehty. Onkohan niissä kaikissa kuitenkin sisäänrakennettuna gps? Riittääkhän perus HD resoluutio on ollut toinen asia mitä pohdin
Ainakin iPad pitää olla puhelinliittymäversio, wifi-versioissa ei ole gps-sirua. Androideista en tiedä, joten kannattanee tarkistaa asia ennen markettiin menoa.
Navionics ja ipad on kyllä osoittautunut mainioksi ratkaisuksi, laite on sisällä navigointipisteellä. Ulkoilutetaan joskus suojakotelossa, mutta useimmiten ei. - Lähivesi
0100100 Merellä ei sekään sisällä Viron merikarttoja, enemmän niitä Suomessa kaivattaisiin kuin Ruotsin ja Norjan karttoja.
- mätäomena
Deijjnnl kirjoitti:
Ainakin iPad pitää olla puhelinliittymäversio, wifi-versioissa ei ole gps-sirua. Androideista en tiedä, joten kannattanee tarkistaa asia ennen markettiin menoa.
Navionics ja ipad on kyllä osoittautunut mainioksi ratkaisuksi, laite on sisällä navigointipisteellä. Ulkoilutetaan joskus suojakotelossa, mutta useimmiten ei.Androideissa tietääkseni kaikissa on kyllä GPS (siis myös pelkissä WIFI malleissa), ainoastaan apple pakottaa ostamaan kallimman mobiiliversion jotta saa GPS tuen.
- Sailmatea
Sailmate toimii ihan mukavasti. Reittisuunnittelu toiminnoissa toivomisen varaa.
Lisämausteeksi saatavilla "partiolaisten retkisatamat" samalle kartalle.- Androidboatfan
Mites saisko chromebookin toimimaan plotterina? Niissä ei taida olla gps:ää, mutta saisiko usb gps:n kanssa toimimaan?
Olisi isompi näyttö, suunnillee tabletin hintainen ja myös kosketusnäyttö.
- Merguru
Hommasin vanhan hp läppärin ssd levyllä, gps antenni ja Uusi loisto kartan, lisänäyttönä 23". koko pska maksoi n.350€. Saas nähdä tekeekö sillä mitään, ainakin "kuivaharjoittelu" vaikutti lupaavalta.
- SähköSeilori
Tuo voi on hyvä ja monipuolinen ratkaisu. Tuolle kun jakaa puhelimen mobiilidatan, niin aina paranee. Itsellä oltava työn takia pakkopulla-läppäri käytettävissä ja venekäytön takia vaihdoin siihen SSD kovon. Tuo lisänäyttö avotilaan on hyvä juttu ja siihen vielä kaveriksi USB GPS ja langaton hiiri.
- Matilta
Elmeristä hyvät kokemukset jo useammalta kesältä.
- Elmeriinassa
Elmerissä näyttäisi löytyvän vanhoja Viron merikarttoja, ovatko ne käyttökelpoisia? Elmeri ilmoittaa neljänkympin kertamaksu mutta ei vuosimaksuja.
- SähköSeilori
Elmeri Suomi-Viro näkyy olevan 70€ Viro on helppo ja lähellä mutta Latvian kiinnostus on nousussa lähinnä hintatason vuoksi.
Onko tietoa softasta/kartoista Latviaan asti? OpenSeaMap ja OpenCPN tietty mutta onko kohtuu hintaisa android vaihtoehtoja?- ex-Santtu31
Navionics BalticSea tai Europe niin näkyy vähintään Latviaan saakka kohtuuhinnalla.
- äänipadeille
Navionicsin kotisivuilla kohdassa Chart Viewer löytyy mielenkiintoinen reitinsuunnitteluun tehty apuväline. Tekee automaattisesti reitin kahden pisteen välille, ja käyttää myös väylien ulkopuolisia vesialueita kun laittaa veneen syväyksen asetuksiin.
Löytyykö tämä ominaisuus Navionicsin App.eista nykyään? Ainakaan Ipad 1.sen aikan tätä ei ollut.- Ex-Santtu31
Automaattinen reititys löytyy nykyään Navionicsin appista ainakin jos 'vuosilisenssi' on voimassa. En tiedä miten on tilanne jos on yli vuoden vanha appi ja karttatilaus, jolloin appi sinänsä toimii mutta uusia kartta-alueita ei kai voi ladata tai karttoja päivittää.
- KartanLataus
Näyttää Navionicsilla olevan uusien kartastojen vaihto päällä.
Minulla on ollut jo useita vuosia heidän ” Europe HD” appi,(iPad Air2) josta maksoin silloin kertamaksuna joitakin kymppejä - en muista mitä.
Nyt kun sen nyt käynnstää tulee ilmoitus, että se poistuu ja tilalle tarjotaan Navionics hintaan 36,99€.
En saa selvää onko se kertahinta ja tuleeko siinä päivityksiä vain vuosi kerrallaan.
Saattaa olla etten ole sisäistänyt näiden appien käyttöaikoja, mutta muistelisin että sain ladattua uusia alueita kauemmin kuin sen yhden vuoden.
Kertokaahan kokenemmat miten tuo Navionics ympäristö toimii. - Anonyymi
Navionics Boating HD ja huawei meditabs t3, kaksi kesää ollut sim kortilla. Toimii moitteetta offline.
Karttana alueena Viro, Tukholma ja Vaasa kolmio.
Moitteeton toiminta koppiveneessä, näyttää asiallisesti myös lisättyjä kiviä toisilta, samoin toisten kaikujen tuloksia löytyy paljonkin.
hinta vuodessa jossai 50e Plus. Satamoiden tiedot ajallaan aika kivasti.
Ja kun tabletti vaihtuu tulee omat reitit, luotaukset ja kivet automaattisesti uudelle laitteelle.
Huaweissa pari kertaa päässyt suora ilta aurinko yllättämään, jotenkin peilaa näytöstä sisällä ihmeellisesti aiheuttaen huonon luettavuuden, jotenkin liittyy valovoimaisuuteen tai erottelukykyyn. - Anonyymi
Minkä ohjelman kannattaisi laittaa ihan android tai win kännykkään? Käyttö Suomen järvivesillä.
- Anonyymi
Veneilen liukuvalla pienellä veneellä kovin kivikkoisilla merialueilla pääosin väylien ulkopuolella, myös alueilla, joita ei ole luodattu. Oma havaintoni on, että kaupallisista uudellenpiirretyistä kartoista puuttuu aivan hirvittävä määrä niistä kivistä, joihin voisin osua, ja saaret on piirretty vähän miten sattuu. Käsitykseni niistä on, että ne pätevät väylillä ja "syvissä vesissä", mutta luotettavuus muualla on hyvin kyseenalainen.
Merkittävä parannus omaan tarpeeseen tuli, kun ryhdyin käyttämään sähköistä virallista merikarttaa, ja vielä suurempi parannus kun siihen sai lisättyä virallisen maastokartan, jolloin näiden päällekäisyys lisäsi käyttämäni vesialueiden karttojen kivien yhteismäärän huikeasti. En tunne järvialueita, mutta kuvittelen että maastokartan vesialueiden kivet olisi sielläkin merkittävä etu.
Karttojen päällekkäisyys onnistuu ainakin kotimaisella Mapitare ohjelmistolla, jonka lisenssimaksu lienee n.20-30e vuodessa. Itse olen ladannut ensin koko Suomen maastokartan, sen jälkeen koko Suomen merikartan päälle. Yhdellä lisenssillä voin pitää ohjelman kolmessa laitteessa, yhteyttä verkkoon ei tarvita, mutta lisämuisti saattaa olla tarpeen jos haluaa ylläpitää koko Suomen kartat . Reittien tekeminen on aika helppoa. Suomen lisäksi saa lisämaksusta ainakin Ruotsin merikartat. Kokeilukäyttö ilman lisenssimaksua taitaa olla mahdollista rajoitetun ajan.
Käytän karttaa avoveneessäni 10" Huawei tabletissa, jonka valovoima on riittävä verrattuna pariin aikaisempaan muunmerkkiseen tablettiin. Roiskvesietiivis kotelo on myös ollut tarpeellinen. Suhtaudun epäillen käyttöön kännykässä, aikaisempi käyttö 7" tabletissa oli jo aikamoista tihrustelua, johon 10" toi merkittävän parannuksen. Anonyymi kirjoitti:
Veneilen liukuvalla pienellä veneellä kovin kivikkoisilla merialueilla pääosin väylien ulkopuolella, myös alueilla, joita ei ole luodattu. Oma havaintoni on, että kaupallisista uudellenpiirretyistä kartoista puuttuu aivan hirvittävä määrä niistä kivistä, joihin voisin osua, ja saaret on piirretty vähän miten sattuu. Käsitykseni niistä on, että ne pätevät väylillä ja "syvissä vesissä", mutta luotettavuus muualla on hyvin kyseenalainen.
Merkittävä parannus omaan tarpeeseen tuli, kun ryhdyin käyttämään sähköistä virallista merikarttaa, ja vielä suurempi parannus kun siihen sai lisättyä virallisen maastokartan, jolloin näiden päällekäisyys lisäsi käyttämäni vesialueiden karttojen kivien yhteismäärän huikeasti. En tunne järvialueita, mutta kuvittelen että maastokartan vesialueiden kivet olisi sielläkin merkittävä etu.
Karttojen päällekkäisyys onnistuu ainakin kotimaisella Mapitare ohjelmistolla, jonka lisenssimaksu lienee n.20-30e vuodessa. Itse olen ladannut ensin koko Suomen maastokartan, sen jälkeen koko Suomen merikartan päälle. Yhdellä lisenssillä voin pitää ohjelman kolmessa laitteessa, yhteyttä verkkoon ei tarvita, mutta lisämuisti saattaa olla tarpeen jos haluaa ylläpitää koko Suomen kartat . Reittien tekeminen on aika helppoa. Suomen lisäksi saa lisämaksusta ainakin Ruotsin merikartat. Kokeilukäyttö ilman lisenssimaksua taitaa olla mahdollista rajoitetun ajan.
Käytän karttaa avoveneessäni 10" Huawei tabletissa, jonka valovoima on riittävä verrattuna pariin aikaisempaan muunmerkkiseen tablettiin. Roiskvesietiivis kotelo on myös ollut tarpeellinen. Suhtaudun epäillen käyttöön kännykässä, aikaisempi käyttö 7" tabletissa oli jo aikamoista tihrustelua, johon 10" toi merkittävän parannuksen.Mikä mahtaa olla tablettisi tarkempi tyyppi.Minulla on tabletti jonka valovoima on 190 Nits ja se ei todellakaan riitä.
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Mikä mahtaa olla tablettisi tarkempi tyyppi.Minulla on tabletti jonka valovoima on 190 Nits ja se ei todellakaan riitä.
Syö välillä kasviksia, niin näet paremmin
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Mikä mahtaa olla tablettisi tarkempi tyyppi.Minulla on tabletti jonka valovoima on 190 Nits ja se ei todellakaan riitä.
Kirkkain tabletti lienee 12.9 tuumainen iPad Pro (1000 nits) mutta aika monessa on varsin riittävä 400-600 nits. 190 ei todellakaan riitä, tosin yöllä se on aivan liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneilen liukuvalla pienellä veneellä kovin kivikkoisilla merialueilla pääosin väylien ulkopuolella, myös alueilla, joita ei ole luodattu. Oma havaintoni on, että kaupallisista uudellenpiirretyistä kartoista puuttuu aivan hirvittävä määrä niistä kivistä, joihin voisin osua, ja saaret on piirretty vähän miten sattuu. Käsitykseni niistä on, että ne pätevät väylillä ja "syvissä vesissä", mutta luotettavuus muualla on hyvin kyseenalainen.
Merkittävä parannus omaan tarpeeseen tuli, kun ryhdyin käyttämään sähköistä virallista merikarttaa, ja vielä suurempi parannus kun siihen sai lisättyä virallisen maastokartan, jolloin näiden päällekäisyys lisäsi käyttämäni vesialueiden karttojen kivien yhteismäärän huikeasti. En tunne järvialueita, mutta kuvittelen että maastokartan vesialueiden kivet olisi sielläkin merkittävä etu.
Karttojen päällekkäisyys onnistuu ainakin kotimaisella Mapitare ohjelmistolla, jonka lisenssimaksu lienee n.20-30e vuodessa. Itse olen ladannut ensin koko Suomen maastokartan, sen jälkeen koko Suomen merikartan päälle. Yhdellä lisenssillä voin pitää ohjelman kolmessa laitteessa, yhteyttä verkkoon ei tarvita, mutta lisämuisti saattaa olla tarpeen jos haluaa ylläpitää koko Suomen kartat . Reittien tekeminen on aika helppoa. Suomen lisäksi saa lisämaksusta ainakin Ruotsin merikartat. Kokeilukäyttö ilman lisenssimaksua taitaa olla mahdollista rajoitetun ajan.
Käytän karttaa avoveneessäni 10" Huawei tabletissa, jonka valovoima on riittävä verrattuna pariin aikaisempaan muunmerkkiseen tablettiin. Roiskvesietiivis kotelo on myös ollut tarpeellinen. Suhtaudun epäillen käyttöön kännykässä, aikaisempi käyttö 7" tabletissa oli jo aikamoista tihrustelua, johon 10" toi merkittävän parannuksen.<Merkittävä parannus omaan tarpeeseen tuli, kun ryhdyin käyttämään sähköistä virallista <merikarttaa.
Kertoisitko mistä hankit tuon merikaartan.
Tarkoitatko tätä?
Elektronisten merikarttojen (ENC) jakelu
Jakelussa on käytössä useita eri tapoja. PRIMAR tarjoaa mm. On-line -jakelua pohjautuen aineiston valintaan karttakatalogista sekä mahdollisuutta suoraan ECDIS-järjestelmästä tilaamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<Merkittävä parannus omaan tarpeeseen tuli, kun ryhdyin käyttämään sähköistä virallista <merikarttaa.
Kertoisitko mistä hankit tuon merikaartan.
Tarkoitatko tätä?
Elektronisten merikarttojen (ENC) jakelu
Jakelussa on käytössä useita eri tapoja. PRIMAR tarjoaa mm. On-line -jakelua pohjautuen aineiston valintaan karttakatalogista sekä mahdollisuutta suoraan ECDIS-järjestelmästä tilaamiseen.Siis käyttämäni maasto ja meri kartasto latutuu Mapitare karttaohjelman kautta, jonka saa ladattua Google Play kaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis käyttämäni maasto ja meri kartasto latutuu Mapitare karttaohjelman kautta, jonka saa ladattua Google Play kaupasta.
Niin mutta se ei ole virallinen sähköinen merikartta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta se ei ole virallinen sähköinen merikartta.
En väitä vastaan jos sinulla on parempaa tietoa. Viittaavat sivuillaan merikartan osalta Liikenneviraston lisenssiin ja maastokartan osalta Maanmittauslaitokseen.
Ehkä sinä tai joku muu osaa kertoa mikä on oleellinen ero ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En väitä vastaan jos sinulla on parempaa tietoa. Viittaavat sivuillaan merikartan osalta Liikenneviraston lisenssiin ja maastokartan osalta Maanmittauslaitokseen.
Ehkä sinä tai joku muu osaa kertoa mikä on oleellinen ero ?Kannattaa selvittää käsitteet.
<Elektroniset merikartta-aineistot karttaplottereissa ja navigointiohjelmissa
Traficom ei ole tarkastanut ECS -järjestelmien aineistojen virheettömyyttä eikä ajantasaisuutta. Nämä järjestelmät eivät myöskään täytä kansainvälisen merenkulkujärjestön IMO:n virallisten elektronisten merikarttajärjestelmien (ECDIS) suorituskykystandardeja, mistä johtuen navigoinnin virallisena perustana on oltava aina asianmukainen painettu merikartta näitä käytettäessä.
Suomessa:
Painetut merikartat tuotetaan kansainvälisen (INT) kuvaustavan mukaisesti. Karttasymboliikka perustuu kansainvälisen merikartoitusjärjestön (International Hydrographic Organization, IHO) kansainväliseen standardiin S-4.
Elektronisten merikarttojen (ENC) tuotanto noudattaa kansainvälistä standardia S-57, IHO Transfer Standard for Digital Hydrographic Data. Standardi määrittelee elektronisten merikartta-aineistojen teknisen toteutuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkain tabletti lienee 12.9 tuumainen iPad Pro (1000 nits) mutta aika monessa on varsin riittävä 400-600 nits. 190 ei todellakaan riitä, tosin yöllä se on aivan liikaa.
Itsellä meni veneen kanssa tullut Simrad vaihtoon, sillä 800 nits ei avoveneessä riittänyt. Nyt on jälleen Raymarine ja 1500 nits joten kuva näkyy kelillä kuin kelillä. Simrad oli ensimmäinen plotteri ikinä, jossa valovoima nousi aiheeksi.
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Mikä mahtaa olla tablettisi tarkempi tyyppi.Minulla on tabletti jonka valovoima on 190 Nits ja se ei todellakaan riitä.
Huawei T3 10 AGS-L09. Pikaisella googlauksella löysin arvon 300 Nits. Olisin kyllä iloinen vielä kirkkaammasta näytöstä, kyllä tämä jää paljon jälkeen esim. Garminin muutaman vuoden vanhasta plotterista, josta näkyy hyvin vaikka aurinko paistaa siihen, Tälle Huaweille on järjestettävä varjoa jos aurinko osuu siihen. Tieto lisää tuskaa, ehkä seuraava hankinta on vielä kirkkaampi tabletti, nyt kun vertailuarvoja on tidossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä meni veneen kanssa tullut Simrad vaihtoon, sillä 800 nits ei avoveneessä riittänyt. Nyt on jälleen Raymarine ja 1500 nits joten kuva näkyy kelillä kuin kelillä. Simrad oli ensimmäinen plotteri ikinä, jossa valovoima nousi aiheeksi.
En ole vastaavaan ongelmaan törmännyt avoveneessäkään, mutta tabletissa häiritsee heijastumat kun lasi peilaa. Onneksi näytönsuojakalvoja saa mattapintaisina.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkain tabletti lienee 12.9 tuumainen iPad Pro (1000 nits) mutta aika monessa on varsin riittävä 400-600 nits. 190 ei todellakaan riitä, tosin yöllä se on aivan liikaa.
Jatketaan juttua.
Meillä on siis tabletti jonka valovoima ei riitä.Mieleen nousee kaksi vaihtoehtoa.Joko hankkii valovoimaisemman tabletin tai onko olemassa, käytän sanaa "monitoreita" , jotka saavat ohjauksensa tabletista ja joilla on valovoimaisempi näyttö.Tämä olisi kytkettynä USB-liitäntään tai Bluetoothilla ohjattuna ?
- Anonyymi
Paras ilmainen on Eniro På Sjön, missä tulee myös ilmaiset suomen meri ja sisävesien kartat mukana ja ovat laadultaa hyvät. Ohjelma kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Norjan vedet.
- Anonyymi
Hyvä kysymys on, mikä on paras ilmainen ja millä perusteella. Itse pidän hyvin tärkeänä että että navigointiominaisuus toimii myös heikossa tai puuttuvassa kentässä. Eniron ilmaisversio on käsittääkseni on-line sovellus, mutta maksullinen versio ladataan muistiin jolloin verkkoyhteyttä ei tarvita. Hyvä kysymys on myös miten on-line sovellus käyttäytyy , kun kenttä katoaa - huomaako sen niin selvästi, ettei siinä pitäisi syntyä varatilanteita navigoinnissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys on, mikä on paras ilmainen ja millä perusteella. Itse pidän hyvin tärkeänä että että navigointiominaisuus toimii myös heikossa tai puuttuvassa kentässä. Eniron ilmaisversio on käsittääkseni on-line sovellus, mutta maksullinen versio ladataan muistiin jolloin verkkoyhteyttä ei tarvita. Hyvä kysymys on myös miten on-line sovellus käyttäytyy , kun kenttä katoaa - huomaako sen niin selvästi, ettei siinä pitäisi syntyä varatilanteita navigoinnissa?
"Hyvä kysymys on myös miten on-line sovellus käyttäytyy , kun kenttä katoaa - huomaako sen niin selvästi, ettei siinä pitäisi syntyä varatilanteita navigoinnissa?"
Kun käytössäsi on 0100100 merellä ja PRO versio et edes huomaa, että kenttä on kadonnut. Toimii kunhan olet ladannut sinne tarvitsemasi kartat!
Tuo on mielestäni hyvä ja kustannustehokas appi jossa aina viimeisimmät kartat.
Hieno juttu siinä on se automaattinen reitin luonti. Jos suunnittelet vaikkapa Helsinki-Hanko cruisailua, niin aloita uuden reitin teko. Valitse ykköspisteeksi lähtösatama ja päätepisteeksi paikka Hanhossa. Klikkaa sitten Autom. reitti. Softa tekee jonkinmoisen reitin. Klikkaa reitin editoini ja tee haluamasi muutokset.
vehkeiden päivitys menossa ja kysytään löytyiskö nykyään androidtabletille toimivaa gps-ohjelmaa joka neuvoo tyyliin navigaattori reitit meri/järvikortit jossa reitti suunnittelu ulko ja rannikkoväylille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603325Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242779Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541857- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845