Ennalta anteeksianto oppi !

voi.savis

Minä vasta nyt tajusin kunnolla sen, että kuinka sairas ja kiero tuo "ennalta anteeksianto oppi" oikeasti on johon nämä " ALL_IN_Him" ja Savis uskovat !

Siis Savis on itse sanonut niin, että hänen ei enää tarvitse anteeksi pyydellä syntejään !

Ne kun on ennalta jo annettu anteeksi, siis hänen ja " ALL_IN_Him" nikin opin mukaan !

He siis ovat saaneet kaikki syntinsä jo ristillä anteeksi, joten heitä eivät tulevatkaan synnit siis enää paina eikä häiritse pätkääkään.

He voivat siis tehdä syntiä määrättömästi, sillä kaikki on mukamas ennalta jo anteeksi annettu, vaikka niitä ei siis ole anteeksi pyydetty, eikä siten tunnustettu, eikä edes kaduttukaan !

Ja kuten tämä " ALL_IN_Him" nikki opettaa, niin Kristuksen täytetty työ kaiken peittää mukavasti alleen, joten pahaa ja syntiä he voivat tehdä vapaasti ja aivan ilman tunnontuksia !

Kuinka sairas onkaan tuollainen ajatusmalli ja tapa ja mitä se äärimmilleen vietynä tarkoittaa, noin ihan suomeksi sanottuna ?

No, he voivat siis ilman tunnon tuskia vaikka tappaa ihmisiä, eikä heidän siis tarvitse edes anteeksipyydellä, eikä kukaan heitä voi tuomita millään, ei edes Jumalakaan enää !

Sillä heidän oppinsa mukaan siis Kristuksen ristintyö kattaa kaikki nuo tappamisetkin ja ne siis on ENNALTA JO TÄYSIN ANTEEKSI ANNETTU, eli niitä ei oikeasti edes siis ole, kun ne on pyyhitty pois(hukutettu armonmereen), siis heidän oman oppinsa mukaan !

Eli tuohan on aivan samaa touhua, kuin psykopaatin touhu, joka ei kykene vääriä toimiaan, eikä edes tappamisiaan katumaan tai anteeksipyytämään, eli hän ei itse edes tajua tekojensa vääryyttä ja vakavuutta.

Ihan samanlainen ajattelutapa ja malli on näiden Saviksen ja nikin " ALL_IN_Him" kohdalla !

Kuinka kieroutunut pitää olla sellaisen ihmisen ajattelutavan, joka tuollaiseen "täytettyyn ristintyöhön" uskoo ?

Eikä ole siis ihme se, että tämä " ALL_IN_Him" moittii minuakin "epäuskoiseksi" .

Voin todella ilolla myöntää olevani tuollaisen opin edessä epäuskoinen, eli minä en todellakaan usko samoin, eli tuollaiseen "ennalta syntien anteeksiantamiseen", siis ilman minkäänlaista katumusta tai tunnustamista ja anteeksipyyntöjä ja siten parannuksentekoa !

Ei ole siis mikään ihme se, että nämä vastustavat kiivaasti Pyhän Hengen pyhitystä ja tätä Raamatunpaikkaa, jonka varassa siis on koko pyhityselämämme ja siten pelastuksemme:

1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Tuossa on tuo JOS, eli se on selvä ehto, Herramme syntien anteeksiantamiselle !

Sillä JOS emme anteeksi pyydä syntejämme, joihin me kuitenkin sorrumme, niin ei Herramme silloin todellakaan myöskään anteeksi anna meille meidän syntejämme !

Mutta Totuudesta eksyneille on Kristuksen risti ja ristintyö, siis pelkkä anteeksianto automaatti.

Eli näiden eksyneiden, ei siis omien sanojensa mukaan tarvitse enää syntejään tunnustaa, eikä niitä myöskään anteeksi pyytää, sillä heidän oppinsa mukaan ne on jo ennalta siis anteeksiannettu.
Ja siksi niitä syntejä ei enää tarvitse turhaan tunnustaa ja pyytää anteeksi, siis heidän oppinsa mukaan mukamas !

Ihmettelen enää sitä, että miten voikin ihminen näin pahasti eksyä Totuudesta ?

Mutta kevyttä on näillä "ennalta jo soviteltuilla", eipä heitä heidän omat syntinsä paina, eivätkä rasita, ei sitten pätkääkään !

Mutta sitä vain enää ihmettelen, että millainen ihminen voi uskoa tuollaiseen sairaaseen oppiin ?

Ja kuinka paatunut ihmisen pitää olla, että ei enää kykene syntejään katumaan edes, saati anteeksi niitä pyytämään ?

Minä en ensin voinut edes käsittää tätä oppia ja sen aikaansaamaa toimintaa, niin sairaalta se alkuksi kuullosti, eli mielestäni siis ihan psykopaatin touhulta !

Mutta varokaa hyvät uskonveljeni ja sisareni tälläistä sairasta oppia, jota täällä levitetään "suurena totuutena" !

130

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveiseni

En ole huomannut kenenkään levittävän oppia täällä, saatikka opettavan. Kunhan vain jokainen keskustelee . Ei täällä ole opettajia tai opetusta. Tämä on vain keskustelupalsta monenlaisine ihmisineen.

• voi.savis

Viitsitkö lukea edes tämän ketjun ja tuon nikin "ALL IN Him" nikin kirjoituksia ?

" Galluppi !! I. B. KARGELL väittää että liha poistu meidän elämän aikana ? "

Ne eivät ole mitään keskustelua, vaan tuon opin ja sen oppirakennelman väkisin tyrkyttämistä !

Pitkiä OPPI viestejä perä perään !

Joten oletko sokea vai täysin ymmärtämätön, vai mistä tässä on nyt kyse ?

• Terveiseni
        voi.savis kirjoitti:

Viitsitkö lukea edes tämän ketjun ja tuon nikin "ALL IN Him" nikin kirjoituksia ?

" Galluppi !! I. B. KARGELL väittää että liha poistu meidän elämän aikana ? "

Ne eivät ole mitään keskustelua, vaan tuon opin ja sen oppirakennelman väkisin tyrkyttämistä !

Pitkiä OPPI viestejä perä perään !

Joten oletko sokea vai täysin ymmärtämätön, vai mistä tässä on nyt kyse ?

Kyse on siittä, etten ime täältä kenenkään oppeja, koska pidän palstaa epäluotettavana paikkana opetuksiem suhteen. Täällä on yhtä monta opetusta kuin opettajaakin. En usko kenenkäön tulevan tänne oppia hakemaan, vaan keskustelemaan.

• voi.savis
        Terveiseni kirjoitti:

Kyse on siittä, etten ime täältä kenenkään oppeja, koska pidän palstaa epäluotettavana paikkana opetuksiem suhteen. Täällä on yhtä monta opetusta kuin opettajaakin. En usko kenenkäön tulevan tänne oppia hakemaan, vaan keskustelemaan.

Ok, minä vain ihmettelin kommenttiasi kovasti.

Nämäkin "ALL IN Him" nikin kommentit täällä ovat vain kopioita hänen omilta sivuiltaan ilmeisesti, mutta ainakin tuossa toisessa ketujssa on siis aivan nämä samat viestit !

Siis "leikkaa liimaa ja askartele", eli kopiointi touhu ei ole mitään keskustelua !

Ja olen samaa mieltä siitä, että täältä "areiopagilta"(Apt 17.16-34) ei kannata imeä itseensä yhtään mitään, sillä täällä on kaikkea eksytystä runsain mitoin tarjolla.

Mutta paljon tällä on oppinut ja oppii erilaisista eksytyksistä, eli sikäli opettavaista voi myös olla.

Mutta nuorelle uskovalle en tätä foorumia suosittele ollenkaan, tämä on todella vaarallinen paikka sille, joka ei vielä itse ole kyllin Sanaan juurtunut.

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Ok, minä vain ihmettelin kommenttiasi kovasti.

Nämäkin "ALL IN Him" nikin kommentit täällä ovat vain kopioita hänen omilta sivuiltaan ilmeisesti, mutta ainakin tuossa toisessa ketujssa on siis aivan nämä samat viestit !

Siis "leikkaa liimaa ja askartele", eli kopiointi touhu ei ole mitään keskustelua !

Ja olen samaa mieltä siitä, että täältä "areiopagilta"(Apt 17.16-34) ei kannata imeä itseensä yhtään mitään, sillä täällä on kaikkea eksytystä runsain mitoin tarjolla.

Mutta paljon tällä on oppinut ja oppii erilaisista eksytyksistä, eli sikäli opettavaista voi myös olla.

Mutta nuorelle uskovalle en tätä foorumia suosittele ollenkaan, tämä on todella vaarallinen paikka sille, joka ei vielä itse ole kyllin Sanaan juurtunut.

Tässä sinulle KOPIO sinun sanomisistasi, VALEHTELIJA:

"4) Armo sanoo: "Sellainen kuin Hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA."

Väite 4)
        Me emme ole kuten Jeesus, sillä Jeesus oli ja On synnitön, toisin kuin me !
        Eli me uudestisyntyneet uskovat emme ole Hänen kaltaisiaan suoraan, vaan meillä on turmeltunut luonto, toisin kuin Jeesuksella, joka oli pyhä puhdas ja tahraton ja synnitön !

Tälläinen väite on antikristuksen oppia, eli että ihminen olisi kuten Jumala, ja sen väitteenhän se tuleva "kadotuksen lapsi tulee sanomaankin, eli väittämään itse itseään Jumalaksi, eli aivan sama antikristillinen eksytys on nytkin siis kyseessä tällä "ALL_IN_Him" nikillä !

Siis "ALL_IN_Him" nikki julistaa valhetta valheen perään ja päälle, ja Raamattu siis on väärässä ja hän itse mukamas oikeassa !"

Tällaista sontaa sinä suollat näppikseltäsi aivan pokkana. Mutta:

"Sellainen kuin Hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA"

ON SUORA LAINAUS APOSTOLI JOHANNEKSELTA. SIIS: SUORA LAINAUS.
        JA TÄMÄN SUORAN LAINAUKSEN SINÄ JULISTIT ANTIKRISTUKSEN OPIKSI.

KUKA TÄSSÄ ON VALEHTELIJA?

Minä aion ottaa kopion tästä ja heitellä tätä joka väliin muistutukseksi sinulle siitä, että sinun täysin häikäilemättömillä TRUMPmaisilla valheillasi on lyhyet jäljet. En ole jaksanut oikoa kaikkia sinun loputtomia paskaväännöksiäsi minun teksteistäni, mutta tästä sikamaisuudesta joudut nyt tilille.

• syntisex

Aivan yhtä sairasta tehdä pahaa, katua, pyytää anteeksi ja saada anteeksi.
        Ja aloittaa alusta tekemällä taas samaa pahaa aina vaan uudestaan

• voi.savis

Tässä pieni ote tämän " ALL_IN_Him" nikin opetuksesta, jossa hän opettaa juuri tuota "täyttä vapautta" omista synneistä, joihin uskova uudestisyntymisensä jälkeen syyllistyy !

" Itsensä ja toisten syyllistäminen edellyttää ajatusta, että me elämme todellisuudessa ja todellisuutta, jossa meillä on perusteet ja lupa syyllistää itseämme ja toisia. Näin ei kuitenkaan ole. Kristus leikkasi meidät ristinkuolemallaan ja ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksellaan ja ylösnousemuksessaan irti tuomion- ja syyllisyydenalaisesta todellisuudesta: meille ei kerta kaikkiaan ole olemassa enää tuomiota - ei raamattukonservatiiveille sen enempää kuin -liberaaleillekaan. Ja jollei ole olemassa tuomiota, on mieletöntä puhua syyllisistä & syyllisyydestä, koska syyllisyys edellyttää tuomion olemassaolon mahdollisuutta. Ja nimenomaan tuon tuomion olemassaolon mahdollisuuden Kristus teki tyhjäksi ja kuoletti omassa ruumiissaan vapaaehtoisella uhrillaan. Ajatus siitä, että saa elää todellisuudessa, jossa ei ole lainkaan tuomiota, eli absoluuttisen syyttömänä, saattaa tuntua rienaavalta, mutta se tuntuu rienaavalta ainoastaan aivoista, jotka ovat niin perin juurin tottuneet... syyllisyyteen. "

Eli kuten jo edellä kirjoitin, niin mitään vastuuta hän ei siis ota synneistään, vaan toimii siis aivan kuten psykopaatti toimii, eli ilman mitään syyllisyyden tutoja !

Ja tämä siis on tuon " ALL_IN_Him" nikin ihan oma todistus ja opetus, siitä mitään poistamatta tai mitään siihen lisäämättä !

Hän siis aidosti kuvittelee pääseensä eroon täysin kaikesta vastuusta omien syntiensä suhteen !!!

HUH HUH SENTÄÄN, mikä oppi ja mitä touhua !

• Terveiseni

Minä ymmärrän tuon niin, että uskovainen on vapaa synnistään Jeesuksen sovitustyön kautta. Karitsan verellä pestyt vaatteet eli on puhdas. Tuossa ei tosin mainita kilvoittelusta mitään. Minulle jää epäselväksi kumpaa All in Him nyt tarkoittaa, sitäkö mistä sinä kirjoitat vai jotain muuta. En pysty vielä tuon kirjoittamasi perusteella vetämään johtopäätöksiä. Minun pitäisi kysyä All in Himiltä suoraan. Hän varmaan tuleekin jossain välissä selvittämään asioita tarkemmin niin minäkin olen ehkä sitten viisaampi.

• ALL_IN_Him

Sinulla on varmaankin elämässäsi hieman hankalaa. Toivotaan, että valoisammat ajat koittavat.

Gal. 2:19-20: “Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.”

“Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu” on itse asiassa alkutekstissä yksi ainoa sana, ja tämän verbin ympärille rakentuu koko jae. Verbi on sustauroo – se löytyy UT:sta viisi kertaa ja tarkoittaa ”ristiinnaulita jonkun kanssa”. Jotta verbin ymmärtäisi paremmin, kolme seikkaa on otettava huomioon. Kreikan kielessä verbi määrittyy aikamuodon, tekijän ja moduksen mukaan. Sustauroo, joka on käännetty ”Minä olen ristiinnaulittu”, on passiivin indikatiivin perfekti (mennyt aikamuoto).

Perfekti kreikankielessä kuvaa toimintaa, jonka katsotaan tapahtuneen ja päättyneen menneisyydessä kerta kaikkiaan, eikä sitä ei tarvitse toistaa. Tunnemme kaikki hyvin erään kuuluisan perfektin. Kristuksen viimeinen huuto ristillä: TETELESTAI!” (“Se on täytetty!”) on hyvä esimerkki perfektistä käytettynä edellä esitetyssä merkityksessä, nimittäin ”Se (sovitus) on aikaansaatu, täydellisesti, kerta kaikkiaan.” Niinpä kohdassa Gal. 2:20 Paavali käyttää perfektiä sanoakseen ensi alkuun: ”Minut on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa.”

Passiivimuoto kuvaa sitä, että lauseen “minä” on tekemisen kohde. Koska Paavali käyttää passiivimuotoa, hän tarkoittaa ”joku toinen ristiinnaulitsi minut, en tehnyt sitä itse”.
        Indikatiivimuoto on yksinkertaisesti tosiasian toteamista. Jos jotakin todella tapahtuu, on tapahtunut tai tapahtuu tulevaisuudessa, käytetään indikatiivimuotoa. Paavalin käyttämä indikatiivimuoto tarkoittaa, että ”tämä todella tapahtui minulle, se ei ole teoriaa eikä kuvitelmaa – se on tosiasia.”

Jos siis tulkitsemme lauseen kieliopin oikein, Paavali sanoo: “Se, mitä minä teille sanon, on tosiasia (indikatiivimuoto). Minut on itse asiassa jo ristiinnaulittu Jumalan toimesta Jeesuksen Kristuksen kanssa (mennyt aikamuoto). Jumala ristiinnaulitsi minut, en minä itse; ristiinnaulitsemiseni tapahtui ja päättyi menneisyydessä, kertakaikkisesti, eikä sitä tarvitse toistaa (passiivimuoto).”

---

"Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, OVAT RISTIINNAULINNEET lihansa himoineen ja haluineen."

Jumalan ja meidän välillämme ole etäisyyttä, jota meidän tulisi "kuroa umpeen" Raamatun lukemisella sun muilla hartauden harjoittamisilla; tuo etäisyys kuroutui täydellisesti umpeen Kristuksen ristillä. Meidät on koko olemukseltamme yhdistetty häneen hänen ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan. Nyt hän on meidän minuutemme (Gal. 2:19-20), mielemme (1 Kor. 2:16) ja elämämme (Kol. 3:4).

Jeesus suostui siihen, että hänet tehtiin synniksi (2 Kor. 5:21), ja "tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla KERTA KAIKKIAAN", mikä sisältää sen, että me olemme kuolleet pois (Room. 6:3) synnistä (Room. 6:7-11; Room. 8:2), Laista (Room. 7:4,6; 8:2; Gal. 2:19-20) ja itsestämme (2 Kor. 5:15; Gal. 2:19-20). Lisäksi ristiin on naulittu vanha ihmisemme (Room. 6:6), lihamme (Gal.5:24) ja maailma meille ja meidät maailmalle (Gal. 6:14). Ja koska Kristus nousi ylös, ja me Hänen kanssaan, kaikki edellä mainittu on menneisyyttä. Tuo kaikki on täydellisesti totta meistä, meissä ja meinä. Me olemme jo täydellisesti yhtä Jumalan kanssa, sillä "te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa".

Lähtökohta kaikessa elämässä, ajattelussa ja olemisessa tulee olla Jeesuksen risti, hautaan laskeminen, ylösnousemus ja taivaaseen astuminen. Miksi? Koska kun Jeesus kuoli ristillä, meidän vanha ihmisemme eli me itse kuolimme yhdessä Hänen kanssaan (Room. 6:3,4a,5a,6a,7a,8a,11a); tuon hetken jälkeen meillä ei ole ollut Kristuksesta irrallista olemassaoloa. Meidät on ikuisiksi ajoiksi yhdistetty Häneen, koska kuolema on peruuttamaton Leikkuri ja Erottaja. "Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle. Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa." Tämä on historiallinen fakta, uskoimmepa me siihen tai emme tai tuntuipa meistä siltä tai oli tuntumatta. Niinpä jos meidät kastettiin Hänen kuolemaansa, meidät laskettiin myös hautaan, herätettiin ylös ja asetettiin Isän oikealle puolelle Hänen kanssaan eli Hänessä. Isän oikealla puolella oleminen on meidän tämän päivän todellisuutemme. Eli meidän aarteemme eli sydämemme on jo asetettu taivaallisiin. Meidät ja meidän jumalasuhteemme on jo täydellisesti parannettu Kristuksen kuoleman kautta. Mielen uudistuminen ja MAALLISTEN JÄSENTEN KUOLETTAMINEN on tähän totuuteen turvautumista ja palaamista yhä uudelleen.

Joka ei tätä tajua, yrittää kovasti itse saada aikaaan sen, minkä Jeesus sai jo aikaan ristillä. Eli tekee täysin turhaa työtä. Ja teettäisi toki mielellään samaa turhuutta muillakin.

• ALL_IN_Him

Kommentistasi voi.savis en voi vetää muuta johtopäätöstä kuin sen, että sinun mielestäsi me ELÄMME todellisuudessa ja todellisuutta, jossa meillä ON perusteet ja lupa syyllistää itseämme ja toisia. (Ja sinä totta totisesti elät tuon näkökannan mukaisesti.) Mutta kovin jäi ontoksi Jeesuksen ristinkuolema siinä tapauksessa vuoksemme.

• Terveiseni
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Sinulla on varmaankin elämässäsi hieman hankalaa. Toivotaan, että valoisammat ajat koittavat.

Gal. 2:19-20: “Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.”

“Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu” on itse asiassa alkutekstissä yksi ainoa sana, ja tämän verbin ympärille rakentuu koko jae. Verbi on sustauroo – se löytyy UT:sta viisi kertaa ja tarkoittaa ”ristiinnaulita jonkun kanssa”. Jotta verbin ymmärtäisi paremmin, kolme seikkaa on otettava huomioon. Kreikan kielessä verbi määrittyy aikamuodon, tekijän ja moduksen mukaan. Sustauroo, joka on käännetty ”Minä olen ristiinnaulittu”, on passiivin indikatiivin perfekti (mennyt aikamuoto).

Perfekti kreikankielessä kuvaa toimintaa, jonka katsotaan tapahtuneen ja päättyneen menneisyydessä kerta kaikkiaan, eikä sitä ei tarvitse toistaa. Tunnemme kaikki hyvin erään kuuluisan perfektin. Kristuksen viimeinen huuto ristillä: TETELESTAI!” (“Se on täytetty!”) on hyvä esimerkki perfektistä käytettynä edellä esitetyssä merkityksessä, nimittäin ”Se (sovitus) on aikaansaatu, täydellisesti, kerta kaikkiaan.” Niinpä kohdassa Gal. 2:20 Paavali käyttää perfektiä sanoakseen ensi alkuun: ”Minut on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa.”

Passiivimuoto kuvaa sitä, että lauseen “minä” on tekemisen kohde. Koska Paavali käyttää passiivimuotoa, hän tarkoittaa ”joku toinen ristiinnaulitsi minut, en tehnyt sitä itse”.
        Indikatiivimuoto on yksinkertaisesti tosiasian toteamista. Jos jotakin todella tapahtuu, on tapahtunut tai tapahtuu tulevaisuudessa, käytetään indikatiivimuotoa. Paavalin käyttämä indikatiivimuoto tarkoittaa, että ”tämä todella tapahtui minulle, se ei ole teoriaa eikä kuvitelmaa – se on tosiasia.”

Jos siis tulkitsemme lauseen kieliopin oikein, Paavali sanoo: “Se, mitä minä teille sanon, on tosiasia (indikatiivimuoto). Minut on itse asiassa jo ristiinnaulittu Jumalan toimesta Jeesuksen Kristuksen kanssa (mennyt aikamuoto). Jumala ristiinnaulitsi minut, en minä itse; ristiinnaulitsemiseni tapahtui ja päättyi menneisyydessä, kertakaikkisesti, eikä sitä tarvitse toistaa (passiivimuoto).”

---

"Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, OVAT RISTIINNAULINNEET lihansa himoineen ja haluineen."

Jumalan ja meidän välillämme ole etäisyyttä, jota meidän tulisi "kuroa umpeen" Raamatun lukemisella sun muilla hartauden harjoittamisilla; tuo etäisyys kuroutui täydellisesti umpeen Kristuksen ristillä. Meidät on koko olemukseltamme yhdistetty häneen hänen ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan. Nyt hän on meidän minuutemme (Gal. 2:19-20), mielemme (1 Kor. 2:16) ja elämämme (Kol. 3:4).

Jeesus suostui siihen, että hänet tehtiin synniksi (2 Kor. 5:21), ja "tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla KERTA KAIKKIAAN", mikä sisältää sen, että me olemme kuolleet pois (Room. 6:3) synnistä (Room. 6:7-11; Room. 8:2), Laista (Room. 7:4,6; 8:2; Gal. 2:19-20) ja itsestämme (2 Kor. 5:15; Gal. 2:19-20). Lisäksi ristiin on naulittu vanha ihmisemme (Room. 6:6), lihamme (Gal.5:24) ja maailma meille ja meidät maailmalle (Gal. 6:14). Ja koska Kristus nousi ylös, ja me Hänen kanssaan, kaikki edellä mainittu on menneisyyttä. Tuo kaikki on täydellisesti totta meistä, meissä ja meinä. Me olemme jo täydellisesti yhtä Jumalan kanssa, sillä "te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa".

Lähtökohta kaikessa elämässä, ajattelussa ja olemisessa tulee olla Jeesuksen risti, hautaan laskeminen, ylösnousemus ja taivaaseen astuminen. Miksi? Koska kun Jeesus kuoli ristillä, meidän vanha ihmisemme eli me itse kuolimme yhdessä Hänen kanssaan (Room. 6:3,4a,5a,6a,7a,8a,11a); tuon hetken jälkeen meillä ei ole ollut Kristuksesta irrallista olemassaoloa. Meidät on ikuisiksi ajoiksi yhdistetty Häneen, koska kuolema on peruuttamaton Leikkuri ja Erottaja. "Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle. Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa." Tämä on historiallinen fakta, uskoimmepa me siihen tai emme tai tuntuipa meistä siltä tai oli tuntumatta. Niinpä jos meidät kastettiin Hänen kuolemaansa, meidät laskettiin myös hautaan, herätettiin ylös ja asetettiin Isän oikealle puolelle Hänen kanssaan eli Hänessä. Isän oikealla puolella oleminen on meidän tämän päivän todellisuutemme. Eli meidän aarteemme eli sydämemme on jo asetettu taivaallisiin. Meidät ja meidän jumalasuhteemme on jo täydellisesti parannettu Kristuksen kuoleman kautta. Mielen uudistuminen ja MAALLISTEN JÄSENTEN KUOLETTAMINEN on tähän totuuteen turvautumista ja palaamista yhä uudelleen.

Joka ei tätä tajua, yrittää kovasti itse saada aikaaan sen, minkä Jeesus sai jo aikaan ristillä. Eli tekee täysin turhaa työtä. Ja teettäisi toki mielellään samaa turhuutta muillakin.

Miten ymmärrät parannuksen teon? Entä uskotko kadotuksen olemassa oloon siis helvettiin ?

• voi.savis
        Terveiseni kirjoitti:

Minä ymmärrän tuon niin, että uskovainen on vapaa synnistään Jeesuksen sovitustyön kautta. Karitsan verellä pestyt vaatteet eli on puhdas. Tuossa ei tosin mainita kilvoittelusta mitään. Minulle jää epäselväksi kumpaa All in Him nyt tarkoittaa, sitäkö mistä sinä kirjoitat vai jotain muuta. En pysty vielä tuon kirjoittamasi perusteella vetämään johtopäätöksiä. Minun pitäisi kysyä All in Himiltä suoraan. Hän varmaan tuleekin jossain välissä selvittämään asioita tarkemmin niin minäkin olen ehkä sitten viisaampi.

Sinulle tiedoksi, että ALL_IN_Him ei usko mihinkään kilvoitteluun, kaikki on tehty ja valmista jo uudestisyntymässä hänen mukaansa.

Siis hän ei usko pyhityselämään Pyhän Hengen pyhityksessä, vaan se on kuulemma vain lihan eli ihmisen omia tekoja !

Siis tämän "ALL_IN_Him" nikki kiistää, eli ilman pyhitystä hänen mukaansa pelastuu !

Hepr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Hän ei myöskään usko siihen Raamatun Totuuteen, että uudestisyntynyt uskova voisi luopua uskostaan !

Vaikka Raamatussa se selvääkin selvemmin sanotaan:

Heprealaiskirje 6
        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Eli nämä eivät siis "ALL_IN_Him" nikin mukaan ole totta ollenkaan !

Lisäksi tämän "ALL_IN_Him" nikin mukaan uudestisyntyvällä uskovalla siis ei ole omaa vapaata tahtoa valita enää !

Eli uudestisyntymässä ihmisestä tulee "ALL_IN_Him" nikin mukaan Jumalan orja, samoin kun ihminen oli ennen uudestisyntymäänsä synnin orja !

Siten hän siis ei ole vastuussa mistään omista toimistaan eikä synneistään, koska eihän orja ole vastuussa isäntänsä käskyjen mukaan toimimisesta, ne ovat orjan omistajan/isännän tekoja siis, eli "ALL_IN_Him" nikki siis tekee Jumalasta syntisen synnintekijän, ollakseen itse synnitön, eli vastuun omista synneistään hän sysää Jumalan niskaan omalla opillaan !

On siis kyse melkoisen kierosta opista, jossa "ALL_IN_Him" nikki siis poistaa kokonaan oman vastuunsa omista vääristä teoistaan ja synneistään siis, ja sysää jopa syyn Jumalan päälle, niistä hänen omista synneistään.

• ALL_IN_Him

Metkaa ettet kommentoi lainkaan noita yllä olevia tekstejäni, vaan suollat sen sijaan kaikenlaista sontaa ja tunget sanoja suuhuni. Onko sinulla paha olla kun noin oksettaa?

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Sinulle tiedoksi, että ALL_IN_Him ei usko mihinkään kilvoitteluun, kaikki on tehty ja valmista jo uudestisyntymässä hänen mukaansa.

Siis hän ei usko pyhityselämään Pyhän Hengen pyhityksessä, vaan se on kuulemma vain lihan eli ihmisen omia tekoja !

Siis tämän "ALL_IN_Him" nikki kiistää, eli ilman pyhitystä hänen mukaansa pelastuu !

Hepr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Hän ei myöskään usko siihen Raamatun Totuuteen, että uudestisyntynyt uskova voisi luopua uskostaan !

Heprealaiskirje 6
        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Lisäksi tämän "ALL_IN_Him" nikin mukaan uudestisyntyvällä uskovalla siis ei ole omaa vapaata tahtoa valita enää !

Eli uudestisyntymässä ihmisestä tulee "ALL_IN_Him" nikin mukaan Jumalan orja, samoin kun ihminen oli ennen uudestisyntymäänsä synnin orja !

Siten hän siis ei ole vastuussa mistään omista toimistaan eikä synneistään, koska eihän orja ole vastuussa isäntänsä käskyjen mukaan toimimisesta, ne ovat orjan omistajan/isännän tekoja siis, eli "ALL_IN_Him" nikki siis tekee Jumalasta syntisen synnintekijän, ollakseen itse synnitön, eli vastuun omista synneistään hän sysää Jumalan niskaan omalla opillaan !

On siis kyse melkoisen kierosta opista, jossa "ALL_IN_Him" nikki siis poistaa kokonaan oman vastuunsa omista vääristä teoistaan ja synneistään siis, ja sysää jopa syyn Jumalan päälle, niistä hänen omista synneistään.

Metkalla tavalla on totuus tehnyt sinut vapaaksi. Noinko ahdistavaa ja ahdistunutta on totuuden synnyttämä vapaus?

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Metkaa ettet kommentoi lainkaan noita yllä olevia tekstejäni, vaan suollat sen sijaan kaikenlaista sontaa ja tunget sanoja suuhuni. Onko sinulla paha olla kun noin oksettaa?

Olen kaikin tavoin pyrkinyt pysymään totuudessa ja siinä, mitä on jo kirjoitettu !

Jos jossain kohtaa olen mielestäsi tulkinnut tai ymmärtänyt väärin sanojasi, niin voithan toki vapaasti ne korjata, ja minä lupaan tarvittaessa pyytää anteeksi asiaa !

Siis minun on Herrani edessä tehtävä parannusta ja pyydettävä anteeksi, jos olen jotenkin väärin toiminut, toisin kuin sinun, jonka synnit on siis etukäteen jo anteeksi annettu, eikä sinun siten enää tarvitse pyytää anteeksi yhtään mitään.

Noinhan se oppisi menee käytännön tasolla ja siten se vaikuttaa sinussa tuollaista vääristynyttä toimintaa myös, eli väärä oppi aiheuttaa aina vääristymän myös tekoihin ja toimintaan !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Olen kaikin tavoin pyrkinyt pysymään totuudessa ja siinä, mitä on jo kirjoitettu !

Jos jossain kohtaa olen mielestäsi tulkinnut tai ymmärtänyt väärin sanojasi, niin voithan toki vapaasti ne korjata, ja minä lupaan tarvittaessa pyytää anteeksi asiaa !

Siis minun on Herrani edessä tehtävä parannusta ja pyydettävä anteeksi, jos olen jotenkin väärin toiminut, toisin kuin sinun, jonka synnit on siis etukäteen jo anteeksi annettu, eikä sinun siten enää tarvitse pyytää anteeksi yhtään mitään.

Noinhan se oppisi menee käytännön tasolla ja siten se vaikuttaa sinussa tuollaista vääristynyttä toimintaa myös, eli väärä oppi aiheuttaa aina vääristymän myös tekoihin ja toimintaan !

Metkaa että sinun tulee selitellä noin monisanaisesti käyttäytymistäsi. Ja sekin on metkaa, että minä saan täällä olla oikein urakalla oikomassa sinun vääriä ja omavaltaisia tulkintojasi ja johtopäätöksiäsi, ja sinä sanot: JOS jossain kohtaa olen mielestäsi tulkinnut.... Ai siis JOS?

• voi.savis kirjoitti:

Heprealaiskirje 6

Paskkaa.

• ettäsilleesti
        Terveiseni kirjoitti:

Niin minäkin ymmärsin. Ei tosiaankaan sanottu, että ei tarvitse tehdä enää parannusta tai on vapaa tekemään syntiä.

• herätkää

Suomessakin toimivalla amerikkalaislähtöisellä seurakunnalla, kaikki hyvä tulee Amerikoista, Raamattu puhuu - seurakunnalla, on selvät sävelet opetuksessaan. Ihmisen uskoontulo tapahtuu armosta, vailla ihmistekoja. Kaste seuraa uskoontuloa. Jumalan lapsen asemaa ei nyt horjuta mikään. Jos ihminen tekee syntiä, hän joutuu Jumalan kuritettavaksi, mutta ei menetä pelastustaan, eikä näin ollen taivaspaikkaa.

Uskovaiset temmataan, ennen vaivan aikaa, ja välittömästi tämän jälkeen joutuvat taivaallisen tuomioistuimen eteen. Joitain palkitaan erikseen, mutta kaikki saavat vapauttavan tuomion.

Melko levollista ajatella, että viimeisellä tuomiolla ei ole mitään pelättävää, kun kerran on uskohon tullut.

• Muuten komppaan. Paitsi toi tempausjuttu, ehkä?

• Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

Muuten komppaan. Paitsi toi tempausjuttu, ehkä?

Ehkei.

• ALL_IN_Him

Kumma kyllä Paavali puhuu ala menneessä aikamuodossa, ikään kuin kaikki olisi tapahtunut jo ENNALTA. Preesensiä ja futuuria en löydä mistään:

3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka ON SIUNANNUT meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
      4 niinkuin hän ENNEN MAAILMAN PERUSTAMISTA OLI hänessä VALINNUT meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      5 EDELTÄPÄIN MÄÄRÄTEN meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
      6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän ON LAHJOITTTANUT meille siinä rakastetussa,
      7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
      8 Tätä armoa hän ON ylenpalttisesti ANTANUT meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
      9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän OLI NÄHNYT hyväksi itsessään tehdä -
      10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - OLI YHDISTÄVÄ Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
      11 Hänessä me myös OLEMME SAANEET perintöosan, ollen siihen EDELTÄMÄÄRÄTYT hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
      12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
      13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
      10 ja te OLETTE TÄYTETYT hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
      11 ja hänessä te myös OLETTE YMPÄRILEIKATUT, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
      12 OLLEN HAUDATTUINA hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan OLETTE HERÄTETYT uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
      13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän TEKI ELÄVIKSI yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
      14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

• Kysymystä

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen uskosta osattomille?

• jumala-kanssamme
        Kysymystä kirjoitti:

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen uskosta osattomille?

Eräs nuori mies kohtasi Herran Jeesuksen Kristuksen ollessaan menossa vangitsemaan Jeesukseen uskovia ihmisiä. Jeesus tuli ja pysäytti miehen.
        Siinä syntyi lyhyt keskustelu, jossa Jeesus ilmoittaa tälle nuorelle miehelle
        hänen tulevan tehtävänsä. Se ei suinkaan ollut uskovien vainoaminen. Se oli
        saattaa ihmiset evankeliumin julistuksella kääntymään pimeydestä valoon ja
        SAATANAN VALLASTA JUMALAN LUOKSE ja saamaan synnit anteeksi
        uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

Ihminen on siis Saatanan vallassa pimeydessä ja Saatanan valtakunnassa ellei
        hän käänny Jumalan puoleen ja usko Jeesukseen Kristukseen. Ja koska ihminen
        seuraa Saatanaa, hän joutuu ikuisuudessa kuoleman jälkeen samaan paikkaan Saatanan kanssa, Jokainen viettää ikuisuutensa oman herransa kanssa. Ketä siis sinä seuraat ja ketä tottelet? Missä ja kenen kanssa tahdot viettää ikuisuutesi?

Apt 26:11-20 Apostoli Paavali kertoo kuninkaalle tästä tapauksesta: "Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä, ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.' Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen,"

Ef 2:1-6 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin; mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,"

Minkä hengen mukaan me elämme täällä ajassa, sen hengen kanssa vietämme ikuisuuden. Se on joko pimeydessä Saatanan seurassa tai valossa Jumalan kanssa. Jumala on kutsunut meidät pimeydestä valoonsa.

Saatanan vallasta pimeydestä pelastetuille uskoville Pietari kirjoittaa:

1 Piet 2:9-10 "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut.""

• Samaatietä
        jumala-kanssamme kirjoitti:

Eräs nuori mies kohtasi Herran Jeesuksen Kristuksen ollessaan menossa vangitsemaan Jeesukseen uskovia ihmisiä. Jeesus tuli ja pysäytti miehen.
        Siinä syntyi lyhyt keskustelu, jossa Jeesus ilmoittaa tälle nuorelle miehelle
        hänen tulevan tehtävänsä. Se ei suinkaan ollut uskovien vainoaminen. Se oli
        saattaa ihmiset evankeliumin julistuksella kääntymään pimeydestä valoon ja
        SAATANAN VALLASTA JUMALAN LUOKSE ja saamaan synnit anteeksi
        uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

Ihminen on siis Saatanan vallassa pimeydessä ja Saatanan valtakunnassa ellei
        hän käänny Jumalan puoleen ja usko Jeesukseen Kristukseen. Ja koska ihminen
        seuraa Saatanaa, hän joutuu ikuisuudessa kuoleman jälkeen samaan paikkaan Saatanan kanssa, Jokainen viettää ikuisuutensa oman herransa kanssa. Ketä siis sinä seuraat ja ketä tottelet? Missä ja kenen kanssa tahdot viettää ikuisuutesi?

Apt 26:11-20 Apostoli Paavali kertoo kuninkaalle tästä tapauksesta: "Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä, ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.' Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen,"

Ef 2:1-6 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin; mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,"

Minkä hengen mukaan me elämme täällä ajassa, sen hengen kanssa vietämme ikuisuuden. Se on joko pimeydessä Saatanan seurassa tai valossa Jumalan kanssa. Jumala on kutsunut meidät pimeydestä valoonsa.

Saatanan vallasta pimeydestä pelastetuille uskoville Pietari kirjoittaa:

1 Piet 2:9-10 "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut.""

Oleto nimimerkki All in Him?

• Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

Hän on jouko.

• jumala-kanssamme
        Samaatietä kirjoitti:

En ole. Olen "jumala-kanssamme" nimmari.
        Nimmarini tulee kotisivuni nimestä.

• Aurorasarisus
        jumala-kanssamme kirjoitti:

En ole. Olen "jumala-kanssamme" nimmari.
        Nimmarini tulee kotisivuni nimestä.

Jouko sinä olet.jaikal entisiseltä nikiltäsi.

• herätkää

Roomalaiskirjeen kahdeksas :"" Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, JOS kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. JOS Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi. JOS siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla. Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan :ei meidän pidä elää sen mukaan. JOS elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta JOS Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää. "

• voi.savis

Tiedoksesi !

Tämä "ALL IN Him" nikki ei usko mihinkään kuolettamiseen enää uudestisyntymisen jälkeen !

Kopioin tähän aiemman viestini hänelle, josta asia selviää:

----------------------

" ALL_IN_Him" palataan siihen sinun perus valheeseesi ja harhaoppiisi takaisin, ja katsotaan se, että mitä Apostoli Paavali sanoo ja opettaa aiheesta ?

Kolossalaiskirje 3

1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        !!!
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        5 KUOLETTAKAA MAALLISET JÄSENENNE: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt PANKAA TEKIN POIS ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

Paavali puhuu tässä selvästi Seurakunnalle eli uudestisyntyneille uskoville !

Eli sinä väität siis ihan päinvastoin, kuin Paavali tässä selvässä opetuksessaan !

1) SINÄ väität, että ON JO KUOLETETTU ja ON JO PANTU POIS siinä uudestisyntymässä !

2) Mutta Paavali siis sanoo uudestisyntyneille uskoville, että KUOLETTAKAA ja PANKAA POIS !

Kumpaa siis uskomme ???

Pakanoiden Apostolia Paavalia ja hänen opetuksiaan vai sinun vastakkaista opetustasi ???

Tässä vielä ne sinun omat sanasi muistin virkistämiseksi " ALL_IN_Him" :

" Niinpä on mieletöntä kuvitella, että ME kykenisimme luopumaan yhtikäs mistään sen enempää kuin menettämäänkään tai saavuttamaankaan mitään. Meidän Hänessä olemisemme on nimenomaan Hänessä OLEMISTA eikä mitään muuta - ei mistään luopumista eikä minkään menettämistä. Hän itse vei meidät Itsessään ristille, jossa me luovuimme jo kaikesta, omasta elämästämmekin, ja nyt me elämme Hänessä ja Hän elää meissä meidän elämänämme ja uutena minuutenamme (Gal.2:20). Joka ei tätä näe, sen täytyy jollakin tavoin jossakin kohtaa joko onnistua jossakin - täyttää jokin Raamatun vaatimus - tai menettää jotakin - "kadottaa itsensä". Kun tajuaa, että kaikki tuo tapahtui jo täydellisesti ja peruuttamattomasti ristillä, haudassa "

Nyt kysyn enää viimeisen kerran " ALL_IN_Him" !!!

Kumpi on oikeassa ja Totuudessa ???

Sinä itse oppeinesi, vai Apostoli Paavali ja hänen Raamatussa oleva opetuksensa ???

Sinulla on vain ja ainoastaan 2 eri vaihtoehtoa siis, Paavali vai sinä, eli kumpi puhuu ja opettaa Totta ???

------------------------

Selventääkö tämä viestini " ALL_IN_Him" nikille, sinulle "herätkää", näitä asioita, ja sitä, että mihin hän uskoo ?

• ALL_IN_Him

Sinulla on tuossa YKSI kohta Paavalilta. Laske huviksesi, montako kohtaa minulla on tuossa alhaalla. Luulisin että kymmenkunta eri kohtaa. Lisäksi minä selitän Gal.2:20: sisällön alkukieleen perustuen. Milläköhän kriteerillä sinä pidät itseäsi minua "raamatullisempana"? Taas tuosta sinun "keskustelutavastasi" tulee hakematta mieleen Donald Trump.

Jumalan ja meidän välillämme eiole etäisyyttä, jota meidän tulisi "kuroa umpeen" Raamatun lukemisella sun muilla hartauden harjoittamisilla; tuo etäisyys kuroutui täydellisesti umpeen Kristuksen ristillä. Meidät on koko olemukseltamme yhdistetty häneen hänen ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan. Nyt hän on meidän minuutemme (Gal. 2:19-20), mielemme (1 Kor. 2:16) ja elämämme (Kol. 3:4).

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Sinulla on tuossa YKSI kohta Paavalilta. Laske huviksesi, montako kohtaa minulla on tuossa alhaalla. Luulisin että kymmenkunta eri kohtaa. Lisäksi minä selitän Gal.2:20: sisällön alkukieleen perustuen. Milläköhän kriteerillä sinä pidät itseäsi minua "raamatullisempana"? Taas tuosta sinun "keskustelutavastasi" tulee hakematta mieleen Donald Trump.

Jumalan ja meidän välillämme eiole etäisyyttä, jota meidän tulisi "kuroa umpeen" Raamatun lukemisella sun muilla hartauden harjoittamisilla; tuo etäisyys kuroutui täydellisesti umpeen Kristuksen ristillä. Meidät on koko olemukseltamme yhdistetty häneen hänen ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan. Nyt hän on meidän minuutemme (Gal. 2:19-20), mielemme (1 Kor. 2:16) ja elämämme (Kol. 3:4).

Raamattu ei puhu eikä opeta itseään vastaan !

Eli tuon minun tuomani Raamatun kohdan pitää olla Totuus itsessään, eli sinä et voi sitä poistaa Raamatusta, vaikka kuinka tahtoisitkin !

Ihan kaiken pitää Raamatussa sopia yhteen ja siten siitä pitää tulla ehyt kokonaisuus, mutta jos joku Raamatunkohta riitelee mielestäsi muuta ilmoitusta vastaan, niin olet silloin pahasti eksynyt Totuudesta ja oma tulkintasi on pielessä pahasti !

Sinä olet paljon väittänyt totuudeksi asioita, jotka ovat vain ja ainoastaan sinun omia sanojasi ja selvästi siis Raamatun Sanan vastaisia jopa, eli et ole rakentanut Raamatun varaan pelkästään vaan oman "tietosi" ja ihmis "viisautesi" varaan vain lähinnä !

Sinä siis viljelet todella paljon "totuuksia" jotka eivät perustu Raamattuun ja sen terveisiin opetuksiin. vaan ovat sen terveen opetuksen vastaisia.

Olen useita jo näyttänyt toteen, enkä ole viitsinyt alkaa ihan kaikkia käsittelemään, koska koen sen ihan turhaksi touhuksi, niin paljon olisi korjattavaa, kun kaikki on sinulla jo perusteita myöten ihan pielessä !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Raamattu ei puhu eikä opeta itseään vastaan !

Eli tuon minun tuomani Raamatun kohdan pitää olla Totuus itsessään, eli sinä et voi sitä poistaa Raamatusta, vaikka kuinka tahtoisitkin !

Ihan kaiken pitää Raamatussa sopia yhteen ja siten siitä pitää tulla ehyt kokonaisuus, mutta jos joku Raamatunkohta riitelee mielestäsi muuta ilmoitusta vastaan, niin olet silloin pahasti eksynyt Totuudesta ja oma tulkintasi on pielessä pahasti !

Sinä olet paljon väittänyt totuudeksi asioita, jotka ovat vain ja ainoastaan sinun omia sanojasi ja selvästi siis Raamatun Sanan vastaisia jopa, eli et ole rakentanut Raamatun varaan pelkästään vaan oman "tietosi" ja ihmis "viisautesi" varaan vain lähinnä !

Sinä siis viljelet todella paljon "totuuksia" jotka eivät perustu Raamattuun ja sen terveisiin opetuksiin. vaan ovat sen terveen opetuksen vastaisia.

Olen useita jo näyttänyt toteen, enkä ole viitsinyt alkaa ihan kaikkia käsittelemään, koska koen sen ihan turhaksi touhuksi, niin paljon olisi korjattavaa, kun kaikki on sinulla jo perusteita myöten ihan pielessä !

Samat sanat sinulle. Raamattu ei voi puhua itseään vastaan. Jos joku Raamatunkohta riitelee mielestäsi muuta ilmoitusta vastaan, niin olet silloin pahasti eksynyt Totuudesta ja oma tulkintasi on pielessä pahasti.

Sinä siis viljelet todella paljon "totuuksia" jotka eivät perustu Raamattuun ja sen terveisiin opetuksiin. vaan ovat sen terveen opetuksen vastaisia. KUTEN VAPAAN TAHDON OPPIA.

Nuo kaikki soveltuivat sinuun kuin nenä Trumpin päähän!:D

• ettäsilleesti
        voi.savis kirjoitti:

Tiedoksesi !

Tämä "ALL IN Him" nikki ei usko mihinkään kuolettamiseen enää uudestisyntymisen jälkeen !

Kopioin tähän aiemman viestini hänelle, josta asia selviää:

----------------------

" ALL_IN_Him" palataan siihen sinun perus valheeseesi ja harhaoppiisi takaisin, ja katsotaan se, että mitä Apostoli Paavali sanoo ja opettaa aiheesta ?

Kolossalaiskirje 3

1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        !!!
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        5 KUOLETTAKAA MAALLISET JÄSENENNE: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt PANKAA TEKIN POIS ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

Paavali puhuu tässä selvästi Seurakunnalle eli uudestisyntyneille uskoville !

Eli sinä väität siis ihan päinvastoin, kuin Paavali tässä selvässä opetuksessaan !

1) SINÄ väität, että ON JO KUOLETETTU ja ON JO PANTU POIS siinä uudestisyntymässä !

2) Mutta Paavali siis sanoo uudestisyntyneille uskoville, että KUOLETTAKAA ja PANKAA POIS !

Kumpaa siis uskomme ???

Pakanoiden Apostolia Paavalia ja hänen opetuksiaan vai sinun vastakkaista opetustasi ???

Tässä vielä ne sinun omat sanasi muistin virkistämiseksi " ALL_IN_Him" :

" Niinpä on mieletöntä kuvitella, että ME kykenisimme luopumaan yhtikäs mistään sen enempää kuin menettämäänkään tai saavuttamaankaan mitään. Meidän Hänessä olemisemme on nimenomaan Hänessä OLEMISTA eikä mitään muuta - ei mistään luopumista eikä minkään menettämistä. Hän itse vei meidät Itsessään ristille, jossa me luovuimme jo kaikesta, omasta elämästämmekin, ja nyt me elämme Hänessä ja Hän elää meissä meidän elämänämme ja uutena minuutenamme (Gal.2:20). Joka ei tätä näe, sen täytyy jollakin tavoin jossakin kohtaa joko onnistua jossakin - täyttää jokin Raamatun vaatimus - tai menettää jotakin - "kadottaa itsensä". Kun tajuaa, että kaikki tuo tapahtui jo täydellisesti ja peruuttamattomasti ristillä, haudassa "

Nyt kysyn enää viimeisen kerran " ALL_IN_Him" !!!

Kumpi on oikeassa ja Totuudessa ???

Sinä itse oppeinesi, vai Apostoli Paavali ja hänen Raamatussa oleva opetuksensa ???

Sinulla on vain ja ainoastaan 2 eri vaihtoehtoa siis, Paavali vai sinä, eli kumpi puhuu ja opettaa Totta ???

------------------------

Selventääkö tämä viestini " ALL_IN_Him" nikille, sinulle "herätkää", näitä asioita, ja sitä, että mihin hän uskoo ?

Et vain ymmärrä mitä All_in-Him tarkoittaa. Ymmärrän hyvin mitä hän tarkoittaa sillä, että me emme tee itsessämme mitään. Vain HÄNESSÄ me liikumme ja olemme ja teemme. Tai Jumala saa aikaan uskon ja teot ovat uskon hedelmää.

• voi.savis

Tässä oli taas todella Raamatun ja Totuuden vastainen opetus "ALL_IN_Him nikiltä":

----------------
      Armon kielioppi on kokonaan toinen kuin Lain.

1) Lakihenkisyyden avoin tai piilossa oleva johtoajatus on: "Jumala ja minä/me toimimme yhteistyössä."

Armon avoin johtoajatus kuuluu: "Jeesus Kristus on KAIKKI ja niin ollen tekee ja elää KAIKEN."

Laki sisältää idean jonkinlaisesta (moraalisesta ja hengellisestä) etäisyydestä ja jännitteestä Jumalan ja ihmisen välillä.

Armossa ihminen ja Jumala ovat tulleet yhdeksi Kristuksessa Jeesuksessa.

2) Laki saattaa antaa myöden jopa siinä, että se hyväksyy ihmisen ja Kristuksen olemuksellisen yhteyden, jopa ykseyden, mutta se on saatava tunkeutua "elämän periaatteeksi" vaikkapa sitten seuraavan sananparren avulla: "Emmehän me lakkaa olemasta itsestämme vastuullisia olentoja uskoon tultuamme." Tai: "Jumala on antanut meille vapaan tahdon..."

Laki on sapluuna/silmälasit, joiden läpi elämää tarkastellaan.

Armo on näkökulma, jossa Jeesus Kristus saa olla KAIKKENA, meidän minuutenamme ja elämänämme, ja niin ollen Hän saa myös kaiken kunnian.

3) Laki sanoo: "Meissä on syntinen luonto."

Armo sanoo: "Me olemme jo täydellisiä Kristuksessa Jeesuksessa."

Laki sanoo: "Me olemme täydellisiä Kristuksessa asemamme puolesta, mutta..."

4) Armo sanoo: "Sellainen kuin Hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA."

---------------------------------

Väite 1)
      Jumala ei tee mitään vastoin lupaamme ja omaa haluamme/tahtoamme, Hän nimittäin ei tee väkivaltaa, vaan Hän haluaa Rakkaan lapsensa sen sijaan ilolla yhtyvän Hyvään Tahtoonsa !

Hepr. 13:17 Olkaa kuuliaiset johtajillenne ja tottelevaiset, sillä he valvovat teidän sielujanne niinkuin ne, joiden on tehtävä tili, että he voisivat tehdä sitä ilolla eikä huokaillen; sillä se ei ole teille hyödyllistä.

Väite 2)
      Jumala ei siis poista meiltä vapaata tahtoamme valita, sillä se olisi väkivaltaa ja alistamista, Jumala ei siis pakota meitä, eikä tee meistä tahdottomia orjia tai robootteja, viittaan edelliseen lainaamaani Raamatunkohtaan yhä
      Eli me Jumalan lapsina voimme olla siis joko kuuliaisia, tai sitten tottelemattomia, siihen Jumala on antanut ja antaa meille täyden vapauden !

Väite 3) Laki ei sano, että meissä on syntinen luonto, vaan Sana eli Kristus !

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

"ALL_IN_Him" nikki siis opettaa Raamattua eli Sanaa eli Kristusta Jeesusta vastaan tässä kohtaa, eli silkkaa valhetta ja Raamatun Sanan vääristelyä on hänen kirjoituksensa !

Väite 4)
      Eli me uudestisyntyneet uskovat emme ole Hänen kaltaisiaan suoraan, vaan meillä on turmeltunut luonto, toisin kuin Jeesuksella, joka oli pyhä puhdas ja tahraton ja synnitön !

Tälläinen väite on antikristuksen oppia, eli että ihminen olisi kuten Jumala, ja sen väitteenhän se tuleva "kadotuksen lapsi tulee sanomaankin, eli väittämään itse itseään Jumalaksi, eli aivan sama antikristillinen eksytys on nytkin siis kyseessä tällä "ALL_IN_Him" nikillä !

Siis "ALL_IN_Him" nikki julistaa valhetta valheen perään ja päälle, ja Raamattu siis on väärässä ja hän itse mukamas oikeassa !

PS. Minä lisäsin nuo numerot, jotta on helpompi kommentoida noita valheellisia väitteitä !

• ALL_IN_Him

Raamatusssa ei esiinnu käsitettä "vapaa tahto" sen enempää Vanhassa kuin UUdessakaan testamentissa. Sinä tunget sen sinne väkivalloin. Minun ei tarvitse puolustautua epäraamtullisia väittämiä vastaan. Väite 3) on nimenomaan Lain väite. Itse siteeraat roomalaiskirjeen 7. lukua, jossa tämä käy ilmi kertojan ahdistuessa Lain alaisessa tilassa. Väite 4) on suora lainaus Johanneksen kirjeestä, jonka nyt sitten julistit antikristuksen opiksi. Kysyn vielä kerran: onko sinulla vaikea ajanjakso elämässäsi? Toivokaamme, että valkenee.

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Raamatusssa ei esiinnu käsitettä "vapaa tahto" sen enempää Vanhassa kuin UUdessakaan testamentissa. Sinä tunget sen sinne väkivalloin. Minun ei tarvitse puolustautua epäraamtullisia väittämiä vastaan. Väite 3) on nimenomaan Lain väite. Itse siteeraat roomalaiskirjeen 7. lukua, jossa tämä käy ilmi kertojan ahdistuessa Lain alaisessa tilassa. Väite 4) on suora lainaus Johanneksen kirjeestä, jonka nyt sitten julistit antikristuksen opiksi. Kysyn vielä kerran: onko sinulla vaikea ajanjakso elämässäsi? Toivokaamme, että valkenee.

Jos uudestisyntyneellä eli uskovalla ei olisi vapaata tahtoa, Jumalalta saatua, niin silloinhan:

1) Jumala ei voisi laittaa uskovaa tilille mistään synneistään, vaan uskova voisi tehdä syntiä ihan määrättömästi ja kuinka vakavia rikkomuksia tahansa, ilman mitään seuraamuksi

2) Uskova ei olisi itse vastuussa yhtään mistään teoistaan, eikä siis synneistään !

Kuitenkin Sana sanoo selvääkin selvemmin sen, että Jumala on tuomitseva kansansa !

Hepr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Eli vaikka sinä harhoissasi kuvitteletkin välttäväsi Jumalan tuomion, niin se tulee kyllä sinunkin osallesi vuoren varmasti !

Tässä kerrotaan SINUN OMA tilasi ja tulevaisuutesi todella ytimekkäästi:

Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

Eli tuo sinun sydämesi kovuus eli paatumus ja sitä kautta katumattomuudellasi, sinä kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi !

Joten eipä mene hyvin sinulla ! :(

Jospa edes tämän asian tajuaisit, niin olisi "ääni kellossa" ihan toinen !

Ps. 111:10 Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

Sananl. 1:7 Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.

Sananl. 8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.

Sananl. 9:10 Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -

Sananl. 10:27 Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät.

Sananl. 14:27 Herran pelko on elämän lähde kuoleman paulain välttämiseksi.

Sananl. 15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys.

Sinulla sen sijaan ei siis ole tätä tervettä Herran pelkoa, ja siksi tuo kurittomuutesi, joka on viemässä sinua jopa kadotukseen pahimmillaan !

HERÄÄ hyvä ihminen ajoissa !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Jos uudestisyntyneellä eli uskovalla ei olisi vapaata tahtoa, Jumalalta saatua, niin silloinhan:

1) Jumala ei voisi laittaa uskovaa tilille mistään synneistään, vaan uskova voisi tehdä syntiä ihan määrättömästi ja kuinka vakavia rikkomuksia tahansa, ilman mitään seuraamuksi

2) Uskova ei olisi itse vastuussa yhtään mistään teoistaan, eikä siis synneistään !

Kuitenkin Sana sanoo selvääkin selvemmin sen, että Jumala on tuomitseva kansansa !

Hepr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Eli vaikka sinä harhoissasi kuvitteletkin välttäväsi Jumalan tuomion, niin se tulee kyllä sinunkin osallesi vuoren varmasti !

Tässä kerrotaan SINUN OMA tilasi ja tulevaisuutesi todella ytimekkäästi:

Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

Eli tuo sinun sydämesi kovuus eli paatumus ja sitä kautta katumattomuudellasi, sinä kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi !

Joten eipä mene hyvin sinulla ! :(

Jospa edes tämän asian tajuaisit, niin olisi "ääni kellossa" ihan toinen !

Ps. 111:10 Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

Sananl. 1:7 Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.

Sananl. 8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.

Sananl. 9:10 Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -

Sananl. 10:27 Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät.

Sananl. 14:27 Herran pelko on elämän lähde kuoleman paulain välttämiseksi.

Sananl. 15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys.

Sinulla sen sijaan ei siis ole tätä tervettä Herran pelkoa, ja siksi tuo kurittomuutesi, joka on viemässä sinua jopa kadotukseen pahimmillaan !

HERÄÄ hyvä ihminen ajoissa !

1) Jumala ei voisi laittaa uskovaa tilille mistään synneistään, vaan uskova voisi tehdä syntiä ihan määrättömästi ja kuinka vakavia rikkomuksia tahansa, ilman mitään seuraamuksia

Raamatussa ei missään kohtaa sanota että Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Ei missään.

1) Jos sinä aiot välttyä "tuomiolta" tai ojennukselta" hillitsemällä itseäsi, ole hyvä vaan. Sinulla on siihen kaikki oikeus. Täydellinen rakkkaus tosin poistaa KAIKEN pelon, myös tuomion ja rangaistuksen pelon. Se, joka pelkää, ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa, koska pelossa on rangaistusta.

2) Jos sinä voisit olla vastuussa synneistäsi, sinä joutuisit helvettiin. Onneksi Jumalan Karitsa on OTTANUT POIS maailman synnin, siis myös sinun ja minun syntini. Tätä sinä et tunnu tajunneen.

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

1) Jumala ei voisi laittaa uskovaa tilille mistään synneistään, vaan uskova voisi tehdä syntiä ihan määrättömästi ja kuinka vakavia rikkomuksia tahansa, ilman mitään seuraamuksia

Raamatussa ei missään kohtaa sanota että Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Ei missään.

1) Jos sinä aiot välttyä "tuomiolta" tai ojennukselta" hillitsemällä itseäsi, ole hyvä vaan. Sinulla on siihen kaikki oikeus. Täydellinen rakkkaus tosin poistaa KAIKEN pelon, myös tuomion ja rangaistuksen pelon. Se, joka pelkää, ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa, koska pelossa on rangaistusta.

2) Jos sinä voisit olla vastuussa synneistäsi, sinä joutuisit helvettiin. Onneksi Jumalan Karitsa on OTTANUT POIS maailman synnin, siis myös sinun ja minun syntini. Tätä sinä et tunnu tajunneen.

1) Jumalan täydellinen Rakkaus perustuu AINA Totuuteen, Jumala ei siis Rakasta irti Totuudesta !

Siksi Jumalan Rakkaus on puhdasta, eikä salli vääryyttä tehtävän puolueellisesti kenellekkään !

Mutta sinä puhut inhimillisestä puppu "rakkaudesta" joka siis sallii kaiken vääryyden !

Sinä siis et vielä tunne Jumalan Totuuteen perustuvaa Rakkautta.

2) Jumala on ottanut pois maailman synnin, mutta silti moni menee kadotukseen !

Jumala on antanut minulle syntini anteeksi !

Mutta se siis tarkoittaa sitä, että:

1) Minä olen saanut menneet syntini anteeksi !

2) Mutta uudestisyntymiseni jälkeen tekemäni synnit, on minun pitänyt tunnustaa rehdisti Herralle ja ihmisille ja tarvittaessa on pitänyt pyytää anteeksi ja sopia ja hyvittää vahinkoja ja vain sen kautta olen saanut Herralta vapautuksen, eli syntien tunnustamisen ja parannuksen teon kautta vain, Herran Sanan mukaan:

1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Tässä on siis kerrottu pyhityselämämme ydin uudestisyntymämme jälkeen ytimekkäästi ja lyhyesti !

Siis uudestisyntyneen tulevat synnit kuuluvat Armon piiriin, mutta mitään automaattista anteeksiantoa ei Sana eikä Herra siis lupaa, vaan vain tunnustamalla ne synnit ja niitä katumalla Herra on luvannut niistä vapauttaa.

Sinä et opeta näin, vaan väität Kristuksen Ristintyötä joksikin anteeksianto automaatiksi, jossa ei tarvitse syntejään mukamas tunnustaa eikä katua eikä tehdä niistä parannusta !!!

Sinä siis opetat silkkaa IRSTAUTTA, eli teet armosta irstauden !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

1) Jumalan täydellinen Rakkaus perustuu AINA Totuuteen, Jumala ei siis Rakasta irti Totuudesta !

Siksi Jumalan Rakkaus on puhdasta, eikä salli vääryyttä tehtävän puolueellisesti kenellekkään !

Mutta sinä puhut inhimillisestä puppu "rakkaudesta" joka siis sallii kaiken vääryyden !

Sinä siis et vielä tunne Jumalan Totuuteen perustuvaa Rakkautta.

2) Jumala on ottanut pois maailman synnin, mutta silti moni menee kadotukseen !

Jumala on antanut minulle syntini anteeksi !

Mutta se siis tarkoittaa sitä, että:

1) Minä olen saanut menneet syntini anteeksi !

2) Mutta uudestisyntymiseni jälkeen tekemäni synnit, on minun pitänyt tunnustaa rehdisti Herralle ja ihmisille ja tarvittaessa on pitänyt pyytää anteeksi ja sopia ja hyvittää vahinkoja ja vain sen kautta olen saanut Herralta vapautuksen, eli syntien tunnustamisen ja parannuksen teon kautta vain, Herran Sanan mukaan:

1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Tässä on siis kerrottu pyhityselämämme ydin uudestisyntymämme jälkeen ytimekkäästi ja lyhyesti !

Siis uudestisyntyneen tulevat synnit kuuluvat Armon piiriin, mutta mitään automaattista anteeksiantoa ei Sana eikä Herra siis lupaa, vaan vain tunnustamalla ne synnit ja niitä katumalla Herra on luvannut niistä vapauttaa.

Sinä et opeta näin, vaan väität Kristuksen Ristintyötä joksikin anteeksianto automaatiksi, jossa ei tarvitse syntejään mukamas tunnustaa eikä katua eikä tehdä niistä parannusta !!!

Sinä siis opetat silkkaa IRSTAUTTA, eli teet armosta irstauden !

Jostakin syystä täytät melko täydellisesti tuon Juudan kirjeen kohdan kriteerit.

Juud. 1:4 "Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi."

Alkukielen mukaan tuo jae tarkoittaa sitä, että julistettu Jumalan armo tulkitaan irstaudeksi. Eli tuossa jakeessa nuo "jumalattomat" tulkitsevat Jumalan armon saavan aikaan irstautta.

Olen yrittänyt julistaa Jumalan täydellistä armoa Kristuksessa. Kuinka sinä tulkitset tämän armon, josta olen kirjoittanut? Siteeraan sinua itseäsi:

"Hänen sanomansa on siis 'Tappakaamme ja huoratkaamme vapaasti, sillä kuitenkin Jumala pakolla meidät pelastaa, jopa vastoin tahtoammekin!'"

"Sinä siis opetat silkkaa IRSTAUTTA, eli teet armosta irstauden !"

• Kakkaas höpötät.

• ALL_IN_Him

voi.savis julisti Johanneksen kirjeen sitaatin antikristuksen opiksi, joten vakava keskustelu alkaa käydä vaikeaksi. Jos julistaa Raamatun kohdan antikristuksen opiksi, on epäloogista vedota sen jälkeen Raamattuun. Mutta voi.savista tämä tuskin häiritsee. Hän kun on myös sitä mieltä että yksi Paavali-sitaatti kumoaa kymmenen Paavali-sitaattia. On kai se yhdenlaista "raamatullisuutta" tämäkin; ne kohdat, joista ei Raamatussa ei pidä, julistaa joko antikristillisiksi tai kumoaa niitä kymmenittäin yhdellä itse valitsemallaan kohdalla.
        Nyt keksin voi.saviksen opille nimen! Se on Trump-raamatullisuus! :) Aina kun jokin ei voi.savista mieltä, se on "fake news" ja sitten otetaan Trump-raamattu esille, josta poimitaan pari mieleistä kohtaa, joiden siivittämänä sitten oksennetaan oma paha olo ulos. Ja jokaiselle kriitikolle todetaan: "Oletko sinäkin tämän opin lumoissa (Galileasta)?"

• Kirjakääröt

1Kor.5:5 Biblia (1776) Annetaan saatanan haltuun lihan kadotukseksi, että henki autuaaksi tulis Herra Jesuksen päivänä. 1Piet.3:19. 4:6

• Koniel_Dalsi

ALL_IN_Him’n missiona vaikuttaa olevan julistaa raamatullista faktaa kristityn taivaallisesta asemasta Kristuksessa ja väittää sen olevan sen ekvivalenttia kristityn todellisessa elämässä.

Ote aiemmasta ketjusta . .
      ” Koska kukaan ei Jeesuksen lihan päivinä Hänen kehotustaan kyennyt noudattamaan, Hän meni itse ristille ja vei meidät sinne mukanaan. On totta, että vanha ihminen kuoli ja kuopattiin, ja tämä uusi minuus, joka me nyt olemme, on täydellisesti uusi, Kristuksen kanssa ylösnoussut ja Kristuksen muodostama eli ei millään muotoa tai millään tavoin Kristuksesta erillinen, koska Kristus-yhteytemme ja -YKSEYTEMME on Jumalan teko. Paavali ei missään kohtaa kehota ketään kieltämään itseään (miksipä UUDEN luomuksen tarvitsisikaan), sillä hän ei tuntenut Kristusta lihan mukaan vaan ainostaan ristiinnaulitun ja ylösnousseen Kristuksen. Ja joka väittää, että jotakin vanhaa pääsi luikertelemaan ristiltä ja haudasta tähän meidän uuteen luomukseemme, se ei tiedä, mistä puhuu. Kristittyjen ahdistukset johtuvat usein siitä, että he kuvittelevat tämän uuden luomuksen olevan kuitenkin jollakin tavoin tai jostakin kohtaa (esim. tahtonsa puolesta) omavarainen, erillinen ja/tai itsestään vastuullinen, kun näin ei kerta kaikkiaan ole. Viiniköynnöksen oksissa ei ole mitään omavaraista eikä itsenäistä sen enempää kuin ihmisen ruumiinjäsenissäkään. Ne ovat epäomavaraisia ja epäitsenäisiä olemukseltaan ja luonnostaan. Tämä on hengellinen todellisuutemme, jota sielulliset tuntemuksemme eivät voi muuksi muuttaa. Sielun erilaisine tuntemuksineen on tässä asiassa kuunneltava henkeä, eikä päinvastoin. Ja henki julistaa aina täydellistä ykseyttä.”

Jos Paavali ei missään kirjeessään kehota kristittyä koettelemaan todellista elämän vaellustaan , vaan täysin luottamaan asemaansa Kristuksessa, olisi hän kirjoittanut ehkäpä seuraavasti:
      Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
      Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
      kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
      Te olette kuolettaneet siis maalliset jäsenenne: haureuden, saastaisuuden, kiihkon, pahan himon ja ahneuden, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. Mutta nyt olette panneet pois ne kaikki: vihan, kiivastuksen, pahuuden, herjauksen ja häpeällisen puheen suustanne. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
      Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
      Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituja, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen, kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      Mutta kaiken tämän lisäksi Graceland on pukeutunut rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.

Valitettavasti ALL_IN_HIM’n vanha Adam ei Marian lailla malttane olla hiljaa Mestarin jalkojen juuressa, vaan kohtapuoliin tässä ketjussa saamme lukea hänen vastineensa tähän kieltämättä hyvin ilkeään ’satiiripläjäykseeni’. Jos vastinetta ei yllättäin ilmaannu, lisää se alussa havaitsemani mission uskottavuutta.

• voi.savis

Olet ihan oikeassa siinä, että "ALL_IN_Him" nikki julistaa meidän olevan JO täydellisiä, kuten olemme vasta Taivaassa !

Tuo on yksi hänen eksymyksensä syy varmasti.

Hän siis kieltää tämänkin Paavalin selvän opetuksen ja Totuuden, uskovan nykytilasta:

Roomalaiskirje 7
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Eli me yhä siis elämme kuoleman ruumiissamme, emmekä ole lihastamme vapaita !

Ja vaikka siis palvelemme mielellämme Jumalaa ja Jumalan Hyvää Tahtoa ja yhdymme siihen, niin on toinenkin puoli vielä, joka mainitaan tuossa lopussa. eli tämä:

mutta palvelen lihalla synnin lakia.

Eli liha yhä vain himoitsee meissä Henkeä vastaan maallisen elämämme ajan:

Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

Mutta tämänkin perus Totuuden tämä "ALL_IN_Him" nikki kieltää jyrkästi !

Eli monessa kohtaa hän taistelee Sanaa, eli toisin sanoin Totuutta, eli Kristusta Jeesusta vastaan, vaikka itse toki ei sitäkään ikävää asiaa tajua !

• ALL_IN_Him

Ajattelit tulla tänne sitten hieman kostopuuhiin, kun sulta loppuivat tarinat siellä toisella foorumilla? (Vieläkö kirpaisee?) Käy se näinkin. Sana on vapaa. Sinun analyysisi heikkous on siinä, ettei Paavali puhu mistään "asemasta(mme)" taivaallisissa. Paavalilla ei ole esittämäsi kaltaista - jos nyt jaksoin sepustustasi edes riittävän tarkoin seurata - skitsofreenista kahtiajakoa "asema" vs. "tila". Jossa "asemamme" puolesta olemme täydellisiä, muttemme "tilamme".

Minun (melkeinpä koko) pointtini on tämä: me olemme "tilamme" eli OLEMUKSEMME puolesta täydellisiä, muttemme ajatustemme, ajattelumme, asenteidemme emmekä tekojemme. Mutta on mielipuolista väittää, että me MUODOSSTUMME/olemuksemme MUODOSTUU ajatuksistamme, ajattelustamme, asenteistamme ja teoistamme. Väite on täysin mieletön. Jos näin olisi, olisimme kaiken aikaa täysin toivottomassa... tilassa! :)

Me olemme, siis olemme olemuksemme puolesta läpikotaisin täydelliset Kristuksessa. Meidät on Jeesuksen tahdon - ei oman tahtomme - perusteella pyhitetty kerta kaikkiaan. Ja meidät on yhdellä uhrilla AINIAAKSI tehty jo täydelliseksi - meidät, jotka pyhitetään. Raamatun mukaan siiis TÄYDELLISET pyhitetään. Ja tuossa kohtaa EI sanota, että "asemansa puolesta" täydelliset, vaan täydelliset.

Pyhitys ei niin ollen kohdistu OLEMUKSEEMME, joka on täydellinen, vaan ajatuksiimme, ajatteluumme, asenteisiimme ja tekoihimme. Ja sitä paitsi: Kristus ON meidän pyhityksemmekin. :)

• ALL_IN_Him
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Ajattelit tulla tänne sitten hieman kostopuuhiin, kun sulta loppuivat tarinat siellä toisella foorumilla? (Vieläkö kirpaisee?) Käy se näinkin. Sana on vapaa. Sinun analyysisi heikkous on siinä, ettei Paavali puhu mistään "asemasta(mme)" taivaallisissa. Paavalilla ei ole esittämäsi kaltaista - jos nyt jaksoin sepustustasi edes riittävän tarkoin seurata - skitsofreenista kahtiajakoa "asema" vs. "tila". Jossa "asemamme" puolesta olemme täydellisiä, muttemme "tilamme".

Minun (melkeinpä koko) pointtini on tämä: me olemme "tilamme" eli OLEMUKSEMME puolesta täydellisiä, muttemme ajatustemme, ajattelumme, asenteidemme emmekä tekojemme. Mutta on mielipuolista väittää, että me MUODOSSTUMME/olemuksemme MUODOSTUU ajatuksistamme, ajattelustamme, asenteistamme ja teoistamme. Väite on täysin mieletön. Jos näin olisi, olisimme kaiken aikaa täysin toivottomassa... tilassa! :)

Me olemme, siis olemme olemuksemme puolesta läpikotaisin täydelliset Kristuksessa. Meidät on Jeesuksen tahdon - ei oman tahtomme - perusteella pyhitetty kerta kaikkiaan. Ja meidät on yhdellä uhrilla AINIAAKSI tehty jo täydelliseksi - meidät, jotka pyhitetään. Raamatun mukaan siiis TÄYDELLISET pyhitetään. Ja tuossa kohtaa EI sanota, että "asemansa puolesta" täydelliset, vaan täydelliset.

Pyhitys ei niin ollen kohdistu OLEMUKSEEMME, joka on täydellinen, vaan ajatuksiimme, ajatteluumme, asenteisiimme ja tekoihimme. Ja sitä paitsi: Kristus ON meidän pyhityksemmekin. :)

Ja Daniel_Kolsille vielä: se Vanha Adam on sinun mielikuvitusluomuksesi, jonka olet mennyt herättämään henkiin Kristuksen haudasta. Mutta saat toki minun puolestani helliä sitä mielikuvissasi aivan niin paljon kuin tahdot. :)

• ALL_IN_Him
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Ja Daniel_Kolsille vielä: se Vanha Adam on sinun mielikuvitusluomuksesi, jonka olet mennyt herättämään henkiin Kristuksen haudasta. Mutta saat toki minun puolestani helliä sitä mielikuvissasi aivan niin paljon kuin tahdot. :)

Ja vielä:: Jos meitä ei ole OLEMUKSEMME puolesta tehty täydellisiksi, mitä järkeä Paavalin "maallisten jäsenten" kuolettamisen kehotuksessa on? Tuollainen kehotus on mielekäs ainoastaan sellaisille, jotka sellaiseen kykenevät LUONTONSA puolesta. Jos me emme ole olemuksemme puolesta täydellisiä TÄSSÄ JA NYT, on täysin mieletöntä kehottaa meitä täydellisyyteen myöskään vaelluksessamme. Emme kai me sentään VAELLUKSELLAMME "tee" itsestämme täydellisiä? Jos me olemme muka jonkinlainen "lihan" ja "hengen" sekasotku (puoliksi liha ja puoliksi henki), minkä ihmeen nojalla me muka voimme vaeltaa "hengessä", jos me kerran OLEMME puoliksi lihaa japuoliksi henkeä? Ei "lihan ja hengen sekasotku" kykene kuolettamaan itsestään lihaa, jos kerran liha on kyseisen sekasotkuolennon olemuksellinen piirre. Moinen ajatus on yhtä järjetön kuin väite, että kun kanaa viskelee riittävän usein ilmaan, se kyllä aikanaan oppii lentämään, koska onhan sillä siivet ("henki"), vaikkei se nyt luontonsa puolesta toisaalta lentää osaakaan ("liha"). Jos lentokyvyttömyys on kanan olemuksellinen piirre, se ei opi lentämään, vaikka kuinka haluaisi. Sama pätee meihin, mikäli me olemme OLEMUKSEMME puolesta epätäydellisiä - puoliksi "liha" ja puoliksi "henki".

• voi.savis

Tämä "ALL_IN_Him" nikki julistaa väärää armoa, joka on irroitettu kokonaan Totuudesta.

Eli hän julistaa Rakkautta ilman Totuutta siis ja siten hän vääntää armon irstaudeksi:

Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi

11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
      12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
      13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
      18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
      19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

Eli Jumalan Armosta tehdään irstautta juuri tuollaisella opilla, jota nämä eksyneet/eksyttäjät levittävät !

Siis Armon ja anteeksiantamuksen nimissä heillä on lupa Jumalalta tehdä pahaa ja syntiä määrättömästi, ilman että edes Jumala heitä voisi tuomita niistä.

Eli Jumalan armo ja vapaus on heillä pahuuden verhona vain, eli peitteenä peittäen mukamas heidän väärät tekonsa ja syntinsä !

1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

Tämä asia ja asenne on luettavissa tämän "ALL_IN_Him" nikin omasta kirjoutuksesta:

----------------

" Niin ollen kaikki mitä meissä, meille ja meidän kauttamme tapahtuu, tapahtuu uudelle luomukselle. Jos minua ärsyttää joku ihminen pohjattomasti, tuo ärsytys tapahtuu uudessa luomuksessa, joka minä olen. Jos koen olevani koukussa johonkin syntitottumukseen, koukussa olemisen kokemus tapahtuu uudessa luomuksessa, joka minä olen. Jos haudon mielessäni pahoja aikeita tai pahoja ajatuksia tai katkeruutta, pahojen aikeiden, ajatusten tai katkeruuden hautominen tapahtuu uudessa luomuksessa, joka minä olen. Mutta: minä en OLE en ole ärsytystilani, koukussa olemisen kokemukseni enkä hautomiseni, vaan minä olen uusi luomus Kristuksessa.
      !!!!!!!!
      Olen uusi luomus Kristuksessa, ”pääsinpä” minä noista edellä mainituista ilmiöistä "eroon" tai en. Ja koska minä olen uusi luomus Kristuksessa, minä en muodosta noita ilmiöitä, minä en ole ne, eivätkä ne ole minä eivätkä muodosta minua. (Tätä lakihenkinen kristillisyys ei suostu tajuamaan.) Ne ovat vain ilmiöitä, joita esiintyy tai on esiintymättä uudessa luomuksessa, joka minä olen. Minä olen uusi luomus, tapahtuipa minussa, minulle tai minun kauttani mitä hyvänsä.
      !!!!!!!

Eli on ihan hällä väliä, että puhdistuuko uudestisyntynyt vai ei, eli pyhityselämällä ja itsensä kieltämisellä ei saavuteta yhtään mitään tämän eksyttäjän opin mukaan, uskova voi loputtomasti siis rypeä synneissään, eikä se väärä tie häntä vie kadotukseen, ei sitten millään, tämän eksyttäjän opin mukaan !

Hänen sanomansa on siis "Tappakaamme ja huoratkaamme vapaasti, sillä kuitenkin Jumala pakolla meidät pelastaa, jopa vastoin tahtoammekin" !

Eli tälläisen opin mukaan siis, "kerran pelastunut on aina pelastunut", eli hän miten tahansa elämänsä !
      Uudestisyntynyt uskova ei voi itse enää vaikuttaa mitenkään asiaan, koska hänen tahtonsa on sidottu, eikä siten mikään voi vaikuttaa lopputulokseen !

Eli aivan kaikki tälläisessä opissa ruokkii laittomuutta ja synneissä elämistä vapaasti.

Vaikkakin Raamaattu on täynnä varoituksia juuri uudestisyntyneille uskoville sen suhteen, että älkää paaduttako sydämiänne, kuten Israelin kansa teki erämaassa, ja he kuolivat siksi sinne !!!

7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
      9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
      10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
      11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
      12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
      13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;

17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
      18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?

• ALL_IN_Him

Juud. 1:4 "Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi."

Alkukielen mukaan tuo jae tarkoittaa sitä, että Jumalan armo tulkitaan irstaudeksi. Eli tuossa jakeessa nuo "jumalattomat" tulkitsevat Jumalan armon saavan aikaan irstautta.

Olen yrittänyt julistaa Jumalan täydellistä armoa Kristuksessa. Kuinka sinä tulkitset tämän armon, josta olen kirjoittanut? Siteeraan sinua itseäsi:

"Hänen sanomansa on siis 'Tappakaamme ja huoratkaamme vapaasti, sillä kuitenkin Jumala pakolla meidät pelastaa, jopa vastoin tahtoammekin!'"

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Alkukielen mukaan tuo jae tarkoittaa sitä, että Jumalan armo tulkitaan irstaudeksi. Eli tuossa jakeessa nuo "jumalattomat" tulkitsevat Jumalan armon saavan aikaan irstautta.

Sinä kuvittelet julistavasi Jumalan "täydellistä armoa" !

Mutta oikeasti sinä julistat siis väärää armoa, jossa sinä et enää itse ole vastuussa synneistä johon lankeat, etkä vain lankea, vaan joissa sinä elät.

Joten sinä tulkitset siis sen armon irstaudeksi, eli luvaksi elää synneissäsi, etkä sinä mukamas edes vastaa enää niistä synneistäsi edes Jumalalle, saati ihmisille !

Sinulle siis armo merkitsee lupaa elää synneissä vapaasti, eli se on sitä irstautta juurikin !

Mutta Sana ja Herra sen sijaan sanoo:

2. Tim. 2:19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Siis Herra sanoo omilleen LUOPUKAA vääryydestä !!!

Mutta sinä väität toisin, eli "on jo luovuttu" vaikka selvästikkään et ole luopunut vaan levität yhä näitä valheitasi ja eksytät siten muitakin samaan irstauteen kanssasi syntiä vapaasti tekemään ja sen tekemistä yhä vain jatkamaan vapaasti.

Sinä et siis yhäkään ole kuten Jeesus, sillä Jeesus oli ja eli SYNNITTÖMÄNÄ, jota sinä et todellakaan ole, etkä siihen kykene, vaikka siis väitätkin jo tulleesi Jeesuksen kaltaiseksi täysin !!!

Sinä olet siis korottanut itse itsesi oppisi kautta synnittömäksi, eli siis toisin sanoin jopa Jumalaksi !

Herää jo harhoistasi !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Sinä kuvittelet julistavasi Jumalan "täydellistä armoa" !

Mutta oikeasti sinä julistat siis väärää armoa, jossa sinä et enää itse ole vastuussa synneistä johon lankeat, etkä vain lankea, vaan joissa sinä elät.

Joten sinä tulkitset siis sen armon irstaudeksi, eli luvaksi elää synneissäsi, etkä sinä mukamas edes vastaa enää niistä synneistäsi edes Jumalalle, saati ihmisille !

Sinulle siis armo merkitsee lupaa elää synneissä vapaasti, eli se on sitä irstautta juurikin !

Mutta Sana ja Herra sen sijaan sanoo:

2. Tim. 2:19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Siis Herra sanoo omilleen LUOPUKAA vääryydestä !!!

Mutta sinä väität toisin, eli "on jo luovuttu" vaikka selvästikkään et ole luopunut vaan levität yhä näitä valheitasi ja eksytät siten muitakin samaan irstauteen kanssasi syntiä vapaasti tekemään ja sen tekemistä yhä vain jatkamaan vapaasti.

Sinä et siis yhäkään ole kuten Jeesus, sillä Jeesus oli ja eli SYNNITTÖMÄNÄ, jota sinä et todellakaan ole, etkä siihen kykene, vaikka siis väitätkin jo tulleesi Jeesuksen kaltaiseksi täysin !!!

Sinä olet siis korottanut itse itsesi oppisi kautta synnittömäksi, eli siis toisin sanoin jopa Jumalaksi !

Herää jo harhoistasi !

• Roskaa.

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Mitä jankkaat ?

Ja taasko alat tämän käännös kikkailusi ?

Alkukielellä se menee kylläkin ihan samoin, joten ei onnistu tuo vedätyksesi !

Eli sana sanalta siis näin:

Jumalan meidän armon muuttavat irstaudeksi

Siinä ei puhuta mitään tulkitsemisesta vaan armon muuttamisesta irstaudeksi, eli juuri siitä siinä puhutaan, mitä sinä itse teet !!!

Sinun sanomasi on käytännön tasolla siis yhä tuo, jonka jo toin tiedoksi, eli sinä saat tehdä vapaasti mitä tahansa syntiä, koska väität ne kaikki JO saaneesi ennalta anteeksi, joten ei ole mitään merkitystä synnin tekojesi määrällä eikä laadulla, kun "kaikki uppoaa väärän armon mereen" kuitenkin !

Joten lopeta jo turha jankkaamisesi, olet JO paljastunut ja harhaoppisi on JO paljastettu !

• ALL_IN_Him

Sinulle ei riitä se, että julistat Johanneksen opin antikristuksen opiksi, vaan sinun täytyy vääntää myös Juudan kirjeen alkukielisen ilmauksen merkitys nurinkuriseksi. Alkaa hiukan epätoivoista olla tuo sinun touhusi. Valheella on näet lyhyet jäljet. Kuka tahansa voi käydän ämä asiat tsekkaamassa vaikka Biblehub-sivuilta.

• EiVieläVahvaaRuokaa
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Täällä harva ymmärtää opetustasi koska vain harva lukija on hengellinen uskova.
        Suurin osa lukijoista on luonnollisia ihmisiä tai hengellisiä pikkulapsia. He ovat kykenemättömiä ymmärtämään syvällistä hengellistä opetusta. Useimmille
        riittää tuttipullo ja lihapullat ovat jopa vaarallisia.

Opetuksesi olisi paikallaan seurakunnan kokouksessa raamattuntuntina.

• kamina_kuumaksi

Nikki voi.savis, oletko joku toorauskova, ainakin olet veljiemme syyttäjä.

• voi.savis

En ole mikään toorauskova, sen pitäisi selvitä jo kirjoituksistani hyvin selvästi !

Tuosta syyttämisestä sen verran, että Raamattu kehoittaa koettelemaan kaiken, ja se sanoo, että hedelmistään me tunnistamme väärät.

Eli jos ja kun tämä "ALL_IN_Him" nikki levittää selvää valhetta ja opettaa vastoin Raamatun selviä sanoja, niin onhan ne paljastettava Sanalla valheiksi.

Tämä "ALL_IN_Him" nikki siis on väittänyt Paavalin selviä opetuksia valheeksi, ja omia Raamatun vastaisia oppejaan eli valheitaan taas totuudeksi.

Eli Sana eli Kristus siis hänen mukaansa valehtelee ja hän itse siis puhuu ja kertoo mukamas totuuden !

Pakko tälläinen touhu on paljastaa, jotta tämä "ALL_IN_Him" nikki ei pääse nuorempia ja kokemattomampia uskovia eksyttämään näillä harhaopeillaan !

Siis tässä suojellaan muita eksymästä tuollaiseen "viekkaasti sommiteltuun" valheseen ja valhe oppiin !

2. Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.

Tuollainen "ALL_IN_Him" nikin väärä hapatus eli oppi, hapattaa siis nopeasti koko taikinan, eli eksyttää monia, ikävä kyllä, ja siksi se on paljastettava kaikille ja selvästi siis.

Moni uskova on nimittäin eksynyt jo Suomessa tuon väärän armon pauloihin, eli laittomuuteen, eli elämään sydämen paatumuksessa synneissään vapaasti, jolloin siis se vapaus on vain pahuuden verhona:

1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

Joten minä olen siis vapaa, enkä minkään lain orja, eli toraisti, mutta se vapaus ei siis minun kohdallani tarkoita todellakaan sitä, että saan vapaasti tehdä määrättömästi syntiä ihmisiä ja Jumalaa vastaan !

Jumala siis ei salli minun elävän jatkuvassa synnissä ilman syntieni tunnustamista ja parannuksentekoa ja katumista ja anteeksipyytämistä, sillä Herran lupauksessa on ehtosana eli "JOS" !

Mutta Jumala siis ei salli minun toimivan väärin lähimmäisiäni kohtaan heidän hyvinvointinsa kustannuksella !!!

Jumala ei siis salli vääryyttä lapsiltaan, sillä muuten Hän sallisi toisten pahoinpitelyn, oman lapsensa kustannuksella, mutta sellaista Isä ei siis hyväksy, sillä Hän on Oikeamielinen ja Puolueeton, eikä Hän hyväksy vääryyttä tehtävän kenellekkään.

Mutta tämä "ALL_IN_Him" nikki siis uskoo toisin, eli Jumala onkin hänen mukaansa puolueellinen ja väärämielinen ja antaa lastensa tehdä määrättömästi vääryyttä lähimmäisilleen, ilman mitään seuraamuksia !

Todella pahasti on siis tämän "ALL_IN_Him" nikin Jumalakuva vääristynyt, ja hänellä on siis puolueellinen ja väärämielinen jumala itsellään, joka sallii siis syntiä ja vääyyttä tehtävän toisille ihmisille, ilman mitään seuraamuksia !

Järjetön oppi ja järjetön Jumalakuva siis on kysessä !

• voi.savis

Niin ja kirjoituksestasi voin päätellä sen, että sinä ITSE taidat allekirjoittaa nuo "ALL_IN_Him" nikin harhaopit !

Sillä ethän sinä muuten väittäisi minua "veljien syyttäjäksi" !

Oletko sinäkin jo oikeasti niellyt kaikki "ALL_IN_Him" nikin harhaopit ?

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Niin ja kirjoituksestasi voin päätellä sen, että sinä ITSE taidat allekirjoittaa nuo "ALL_IN_Him" nikin harhaopit !

Sillä ethän sinä muuten väittäisi minua "veljien syyttäjäksi" !

Oletko sinäkin jo oikeasti niellyt kaikki "ALL_IN_Him" nikin harhaopit ?

"Oletko sinäkin Galileasta?" :D

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Raamatun Sanaa sinullekin:

Luuk. 6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Raamatun Sanaa sinullekin:

Luuk. 6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Taas näitä hiekkalaatikko ikäisten lapsellisuuksia !

Etkö enää muuhun kykene ?

Tämä menee jo oikeasti todella säälittäväksi, tämä sinun lapsellinen touhusi.

Minkä ikäinen oikein olet ?

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Taas näitä hiekkalaatikko ikäisten lapsellisuuksia !

Etkö enää muuhun kykene ?

Tämä menee jo oikeasti todella säälittäväksi, tämä sinun lapsellinen touhusi.

Minkä ikäinen oikein olet ?

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! :D

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! :D

Yhä vain jatkat hiekkalaatikko tasolla ?

Onneksi olkoon vain !

Jään odottelemaan seuraavaksi näitä perus heittoja:

" Ite oot !"

"ite oot satakertaa enemmän"

Ei nimittäin paljon muuta enää puutu repertuaaristasi !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Yhä vain jatkat hiekkalaatikko tasolla ?

Onneksi olkoon vain !

Jään odottelemaan seuraavaksi näitä perus heittoja:

" Ite oot !"

"ite oot satakertaa enemmän"

Ei nimittäin paljon muuta enää puutu repertuaaristasi !

Olet sinä kyllä huvittava tapaus. Minä vain osoitan sinun käytöksesi hauskan yhteneväisyyden Jeesuksen ajan fariseusten käytökseen, niin tokihan sinä kiskot siitä herneen nenääsi. No, ehkä se osoittaa, että sinussa on hitusen häpyä. Tai, tuota...ei, ei osoita.

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Olet sinä kyllä huvittava tapaus. Minä vain osoitan sinun käytöksesi hauskan yhteneväisyyden Jeesuksen ajan fariseusten käytökseen, niin tokihan sinä kiskot siitä herneen nenääsi. No, ehkä se osoittaa, että sinussa on hitusen häpyä. Tai, tuota...ei, ei osoita.

Minä en ole ulkokultainen kuten sinä olet ja fariseukset olivat !

Minä tunnustan syntini ja pyydän niitä anteeksi.

Mutta ulkokultainen siis ei pyydä syntejään anteeksi, eikä niitä myöskään tunnusta !

Sinulla on ihan sama sydämen asenne kuin tälläkin kaltaisellasi ulkokultaisella, joka siis myös luotti ITSEENSÄ ja OMAAN vanhurskauteensa !

9 Niin hän puhui vielä muutamille, JOTKA LUOTTIVAT ITSEENSÄ, LUULLEN OLEVANSA VANHURSKAITA, ja YLENKATSOIVAT MUITA, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Eli sinä ja te väitätte olevanne synnittömiä ja olette siis OMISSA SILMISSÄNNE vanhurskaita, mutta vanhurskautenne onkin vain silkkaa omavanhurskautta !

Teidätkin siis alennetaan aikananne, ja Herra sen on tekevä ennemmin tai myöhemmin !

Joten nyt kannattaisi jo miettiä tulevaisuuttanne kunnolla !

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Minä en ole ulkokultainen kuten sinä olet ja fariseukset olivat !

Minä tunnustan syntini ja pyydän niitä anteeksi.

Mutta ulkokultainen siis ei pyydä syntejään anteeksi, eikä niitä myöskään tunnusta !

Sinulla on ihan sama sydämen asenne kuin tälläkin kaltaisellasi ulkokultaisella, joka siis myös luotti ITSEENSÄ ja OMAAN vanhurskauteensa !

9 Niin hän puhui vielä muutamille, JOTKA LUOTTIVAT ITSEENSÄ, LUULLEN OLEVANSA VANHURSKAITA, ja YLENKATSOIVAT MUITA, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Eli sinä ja te väitätte olevanne synnittömiä ja olette siis OMISSA SILMISSÄNNE vanhurskaita, mutta vanhurskautenne onkin vain silkkaa omavanhurskautta !

Teidätkin siis alennetaan aikananne, ja Herra sen on tekevä ennemmin tai myöhemmin !

Joten nyt kannattaisi jo miettiä tulevaisuuttanne kunnolla !

Sinä julistat Jumalan meille Jeesuksen Kristuksen ristillä, haudassa ja ylösnousemuksessa lahjoittaman uuden minuuden omavanhurskaudeksi. Onneksi olkoon, hävyttömyydelläsi ei ole mitään rajaa.

Tässä sinulle kopio aiemmasta ketjusta, valehtelija:

"4) Armo sanoo: "Sellainen kuin Hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA."

Väite 4)

Siis "ALL_IN_Him" nikki julistaa valhetta valheen perään ja päälle, ja Raamattu siis on väärässä ja hän itse mukamas oikeassa !"

ON SUORA LAINAUS APOSTOLI JOHANNEKSELTA. SIIS: SUORA LAINAUS. JA TÄMÄN SUORAN LAINAUKSEN SINÄ JULISTIT ANTIKRISTUKSEN OPIKSI.

• kamina_kuumaksi

nikki, voi savis sinä täällä teet määrättömästi syntiä. Olet veljieni syyttäjä. Olet ottanut itsellesi Jumalan aseman.
      Sinä olet paha ja pahan vallassa.

• voi.savis

Ja Herra kyllä näkee ja tietää sen, että kuka meistäkin on mitäkin.

Joten jätän sinut Herrasi eteen vastaamaan näistäkin sanoistasi !

Tähän valheelliseen syytökseen vastaan vain enää, että:

Herra sinua siunatkoon ja auttakoon !

• antilslukija

"Voi.savis" nimmari on mitä suurimmalla todennäköisyydellä vanha tuttavamme multinikki LS, joka mitätöi jokaisen palstalaisen, joka ei aamenna häntä kaikessa ja ehdottomasti.

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Ja Herra kyllä näkee ja tietää sen, että kuka meistäkin on mitäkin.

Joten jätän sinut Herrasi eteen vastaamaan näistäkin sanoistasi !

Tähän valheelliseen syytökseen vastaan vain enää, että:

Herra sinua siunatkoon ja auttakoon !

Kuulkaa kaikki taivas ja kaikki maa, mitä voi.savis kirjoittaa!!!!

Hän siteera toisaalla kiivaasti kohtaa
        Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

JA KUITENKAAN HÄN EI TEE MITÄÄN MUUTA KUIN JULISTAA JUMALAN KRISTUKSEN RISTILLÄ PUHDISTAMIA JA UUDISTAMIA KRISTUKSEN OMIA EPÄPYHIKSI, OLEMUKSELTAAN ERILAISIKSI KUIN KRISTUS. TÄMÄ ON OLLUT SHÄNEN AGENDANSA ALUSTA LOPPUUN.

KYSYMYS: MIHIN HÄN TÄLLÄ PYRKII? MITÄ HÄN TAVOITTELEE? AIHEUTTAMAAN SEKASORTOAKO? JA HÄMMENNYSTÄ?

• kamina_kuumaksi

Taidat olla puurot ja velliä-nikkiä aikaisemmin käyttänyt ja olet myös käyttänyt nikkiä weijolaiset.
      Sinä tänne toit sydämesi pahuudessa pitkiä rimpsuja valheelisa syytöksiä.

• voi.savis

Etkö muuhun kykene kuin taysin perusteettomiin ja perustelemattomiin syytöksiin ?

Noin toimii juuri itse Syyttäjä eli perkele !

Jos olen jossain valheita levittänyt, niin näytä se toteen, että missä ja mikä on mukamas valhetta !!!

Jos ja kun et siihen kykene, niin älä ITSE jatka enää Syyttäjän apurina, kiitos !

Huomaatko muuten sen TAAS, että se mistä minua väärin syytit, sinä tässä samassa jo itse syyllistyit !!! :)

Hauskaa eikä totta, mutta näin se vain menee teidän kanssanne liiankin usein!

Tässä Sanaa sinulle tuohon liittyen, eli sinä et voi itseäsi ja toimiasi Herran edesssä millään puolustella !

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Etkö muuhun kykene kuin taysin perusteettomiin ja perustelemattomiin syytöksiin ?

Noin toimii juuri itse Syyttäjä eli perkele !

Jos olen jossain valheita levittänyt, niin näytä se toteen, että missä ja mikä on mukamas valhetta !!!

Jos ja kun et siihen kykene, niin älä ITSE jatka enää Syyttäjän apurina, kiitos !

Huomaatko muuten sen TAAS, että se mistä minua väärin syytit, sinä tässä samassa jo itse syyllistyit !!! :)

Hauskaa eikä totta, mutta näin se vain menee teidän kanssanne liiankin usein!

Tässä Sanaa sinulle tuohon liittyen, eli sinä et voi itseäsi ja toimiasi Herran edesssä millään puolustella !

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Tässä sinulle KOPIO aiemmasta ketjusta, VALEHTELIJA:

Väite 4)

ON SUORA LAINAUS APOSTOLI JOHANNEKSELTA. SIIS: SUORA LAINAUS. JA TÄMÄN SUORAN LAINAUKSEN SINÄ JULISTIT ANTIKRISTUKSEN OPIKSI.

• ALL_IN_Him

Hän siteera toisaalla kiivaasti kohtaa
        Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

JA KUITENKAAN HÄN EI TEE MITÄÄN MUUTA KUIN JULISTAA JUMALAN KRISTUKSEN RISTILLÄ PUHDISTAMIA JA UUDISTAMIA KRISTUKSEN OMIA EPÄPYHIKSI, OLEMUKSELTAAN ERILAISIKSI KUIN KRISTUS. TÄMÄ ON OLLUT SHÄNEN AGENDANSA ALUSTA LOPPUUN.

KYSYMYS: MIHIN HÄN TÄLLÄ PYRKII? MITÄ HÄN TAVOITTELEE? AIHEUTTAMAAN SEKASORTOAKO? JA HÄMMENNYSTÄ?

• Syntinen.edelleen

Hyvä aloitus muuten, mutta et tiennyt, että nuo mainitsemasi ihmiset eivät tee enää koskaan syntiä. He tulivat täydellisiksi uskoessaan, että ovat synnittömiä.

• kamina_kuumaksi

Nikki, voi savis mutta sinä et ole taitava eksyttäjä, vaan harhasi näkyy tänne asti.

• ALL_IN_Him

Psykoosi-väite on nykyaikainen vastine Jeesuksen ajan riivatuksi haukkumiselle. Olet hienoon seuraan lyöttäytynyt, voi.savis.

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Psykoosi-väite on nykyaikainen vastine Jeesuksen ajan riivatuksi haukkumiselle. Olet hienoon seuraan lyöttäytynyt, voi.savis.

Psykoosi on aivan eri asia, kuin riivattuna oleminen !

Jos sinä et eroa ymmärrä etkä tajua, niin sille minä en voi puolestani yhtään mitään.

Ihmisen mieli voi järkkyä ja hän voi monesta syystä vaipua psykoottiseen tilaan, mutta riivaajien vaikutus on jo monin verroin vakavampaa !

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Mutta oikeasti siis on vakava asia sekin, jos uskovaksi itseään nimittävä kadottaa todellisuuden jo niin pahasti, että kuvittelee jo itseään jopa synnittömäksi !

Siis oikeasti vain Jumala siihen synnittömyyteen kykenee, joten tuollainen "synnitön" siis kuvittelee saavuttaneensa Jumaluuden ja olevansa Jumala itse !

Mutta todella harhainen pitää ihmisen oikeasti olla, jos hän kirkkain silmin väittää saavuttaneensa synnittömyyden, kuten Savis juuri teki !

• kamina_kuumaksi
        voi.savis kirjoitti:

Mutta oikeasti siis on vakava asia sekin, jos uskovaksi itseään nimittävä kadottaa todellisuuden jo niin pahasti, että kuvittelee jo itseään jopa synnittömäksi !

Siis oikeasti vain Jumala siihen synnittömyyteen kykenee, joten tuollainen "synnitön" siis kuvittelee saavuttaneensa Jumaluuden ja olevansa Jumala itse !

Mutta todella harhainen pitää ihmisen oikeasti olla, jos hän kirkkain silmin väittää saavuttaneensa synnittömyyden, kuten Savis juuri teki !

vo savis nikki sinulla on kohtaus meneillään. Vaahtoat harhaasi. Oletko aivan varma, että näet saviksen silmät?
        Minä olen Sanan ilmoituksen mukaan kuollut pois synnistä. Mutta sinä olet ulkopuolella Jumalan vanhurskauden ja elät synnissä.

• kamina_kuumaksi

Minäkin olen vapaa synnistä. Mutta sinä voi savis-nikki olet synnin orja. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja...
        Vain Jeesus voi vapauttaa synnin orjuudesta: Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        Minä vietän joka päivä Uuden Liiton sapattia, siis olen vapaa synnin orjuudesta, eikä minun tarvitse tehdä syntiä.
        Adventistit viettävät vanhan liiton sapattia, joka on fyysistä lepoa Egyptin orjuudesta.

• voi.savis
        kamina_kuumaksi kirjoitti:

Minäkin olen vapaa synnistä. Mutta sinä voi savis-nikki olet synnin orja. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja...
        Vain Jeesus voi vapauttaa synnin orjuudesta: Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        Minä vietän joka päivä Uuden Liiton sapattia, siis olen vapaa synnin orjuudesta, eikä minun tarvitse tehdä syntiä.
        Adventistit viettävät vanhan liiton sapattia, joka on fyysistä lepoa Egyptin orjuudesta.

Se kuule menee todellisessa pyhityselämässä ihan päinvastoin koko homma !

Eli mitä enemmän Pyhä Henki avaa Sanaa Eläväksi Totuudeksi, niin sitä selvemmin uudestisyntynyt Jumalan lapsi näkee oman syntisyytensä, ja joutuu toteamaan sen tosiasian, että synnittömyyden saavuttaminen on uudestisyntyneelle aivan mahdotonta.

Eli minä jo tietämällä tiedän sen Totuudeksi, että yksikään ihminen ei kykene synnittömyyteen.

Siis Herra on opettanut minulle sellaisen asian, joka kertoo jo synnittömyys asian mahdottomuuden ihmiselle !

Siis kyetäkseen synnittömyyteen, uskovankin pitäisi joka hetki tietää Jumalan tahto jokaikisessä elämänsä asiassa ja ratkaisussa, eikä kukaan ihminen siis ole Jumala, joka täysin kykenisi Jumalan tahdon omalla kohdallaan ja jokaikisessa kohdassa ja tapauksessa tietämään !

Eli kyetäkseen synnittömyyteen, ihmisen tulisi siis olla Jumala itse ja siten vain voisi tietää Jumalan tahdon eli oman tahtonsa täysin !

Mutta kun ihminen ei ole Jumala, eikä ihminen siten voi tuntea ja tietää Jumalan tahtoa ihan kaikessa !!!

Lisäksi pelkkä epäusko on jo syntiä, eli jos ja kun uskova ei kykene ottamaan vastaan kaikkia mahdollisia siunauksia Jumalalta Sanan lupausten mukaan, niin se yksikin kykenemättömyys jo on epäuskoa ja epäusko on siis syntiä.

Eli Saviksen pitäisi omistaa uskossa ihan kaikki Raamatun lupaukset, kyetäkseen synnittömyyteen !

5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
        7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,

Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

Eli jos vain epäröi jossakin valinnassaan tai päätöksessään, niin silloin sekin on jo syntiä siis, vaikka siis jossakin niinkin arkisessa tapauksessa, kuin syömisessä tai juomisessa !

Siis koska Herra on minua näin opettanut Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, niin minulle on aivan turhaa tulla valehtelemaan sellaista, että joku mukamas elää syntiä tekemättä !!!!!!!!!!!!

TULIKO TÄMÄ NYT KYLLIN SELVÄKSI ?????????????????????????????

Tuollaiset täysin järjettömät ja mielettömät väitteet sen suhteen, että ihmisestä voisi tulla synnitön, ovat TÄYTTÄ VALHETTA, ja vain totaalisen tyhmä ja ymmärtämätön menee edes sellaista väittämään !!!

Tuollaisen opin opettaja ja siitä vauhkooja siis on aivan totaalisen kuutamolla ja ihan pihalla kuin lumiukko tai lintulauta, ja se väite kertoo siis vain ihmisen todella syvästä sokeudesta Hengellisille Totuuksille !

Sitten joku vielä kehui tätä "ALL_IN_Him" nikkiä, ja piti häntä kelvollisena opettamaan !!!

VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ SENTÄÄN, kun sokeutenne on syvää ja ymmärtämättömyytenne aivan käsittämätöntä !!!

Ja tälläiset harhaiset siis pyrkivät toimimaan opettajina muille, nämä jotka eivät ymmärrä edes sitä vielä, että mikä on Raamatun mukaan syntiä !!!

Syntiä on siis:

1) Jokainen Jumalan tahdon vastainen teko !

2) Jokainen Jumalan tahdon täyttämättä jättäminen !

3) Ihan kaikki epäusko on syntiä !

Joten jotta joku voisi ITSE omaa syntisyyttään edes arvoida, tulisi hänen olla itse Jumala, silllä vain ja ainoastaan Jumala voi tietää oman tahtonsa kokonaisvaltaisesti ihmisen kaikkien asioiden ja tapahtumien ja vaiheiden kohdalla !!!

Siis yhteenveto on se, että:

IHMISEN SYNNITTÖMYYS ON TÄYSI MAHDOTTOMUUS !!!!

EIKÄ IHMINEN ITSE, OLE SITÄ OMAA YNNITTÖMYYTTÄÄN EDES KYKENEVÄ ARVIOIMAAN !!!!!!!!

Joten tuollaiset synnittömyys opit ovat siis silkkaa valhetta, eli niitä riivaajien oppeja vain !

Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

• ALL_IN_Him

Väite 4)

• Kilivotelkoa työ jolla on lihan käsivartta siihen. Rähmällään tässä ollaan kuitennii kokoajan. Turhalla huidonnalla ihtesä väsyttämistä koko ulukokullitettujen kilivottelut... Ihtesä pettämistä koko kuvattelu!

• kamina_kuumaksi

Nikki, voi savis sinulla on eri herra kuin minulla.
      Jumala on Sanassaan sanonut: Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
      Niin, sinä vaahtoat ja raivoat Jumalaa vastaan.
      Koska sinä et ole uudesti syntynyt ja olet Jumalan valtakunnan ulkopuolella, et voi tietää mitään siitä, mitä on Jumalan lapsena eläminen.
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. Sanassa on kuvattu Jumalan valtakuntaa: vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• voi.savis

No, jos kerran väität niin, että uudestisyntynyt tai sinä et tee syntiä !

Niin kuka silloin tekee syntiä, kun sinä sitä itse teet ja jokainen uudestisyntynyt sitä tekee ???

Minä olen uudestisyntynyt jo yli 40v sitten, ja olen uskonelämässäni paljon jo nähnyt ja kokenut, joten älä tule minulle väittämään, että en tiedä uudestisyntymisestä enkä uskovana elämisestä yhtään mitään !!!

JOTEN LOPETA NYT JO NUO VALEHTELUSI, SE ON SITÄ SYNTIÄ, JOTA ITSE VÄITÄT, ETTÄ ET ENÄÄ UUDESTISYNTYNEENÄ TEE !!!

Lue nyt hieman enemmän sitä Raamattuasi, että et nolaa enää enempää itseäsi ymmärtämättömyyttäsi/tyhmyyttäsi !

Yritä nyt sovittaa tuohon harhaoppiisi tämä Raamatun selvääkin selvempi sana ja sanoma !!!

1. Johanneksen kirje 1
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Mutta te tuijotatte siis vain paria jaetta, ettekä edes käsitä sitä, että mitä niissä sanotaan oikeasti, tässä tuo Raamatunkohta, johon viittasit:

1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

Kun tässä puhutaan SYNNIN TEKEMISESTÄ, niin se tarkoittaa siis SYNNISSÄ ELÄMISTÄ, eli SYNNIN JATKUVASTA JA LOPPUMATTOMASTA TEKEMISESTÄ ,eikä siis syntiin vain lankeamisesta !

Raamattu olisi ristiriidassa keskenään, jos tässä puhuttaisiin vain uudestisyntyneen syntiin lankeamisesta !!!

Ja jokainen uudestisyntynyt uskova tietämällä tietää tehneensä eli langenneensa synteihin !!!

Joten ei voi olla totta se, että uudestisyntynyt ei enää syntiin lankeaisi eikä sitä enää uudestisyntymänsä jälkeen tekisi !!!

Mutta te siis uskotte noihin TEORIOIHINNE ja IHMISOPPEIHIN ja VÄÄRIIN Raamatun tulkintoihinne !!!

Mutta takaisin siis tuohon Raamaatunkohtaan, siinä siis sanotaan näin:

8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Siis JATKUVAA SYNNISSÄ ELÄMISTÄ, jota siis uskosta osaton tekee, eikä muuta voi tehdä siis !

7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

Uskosta osaton ei siis kykene tekemään yhden yhtä vanhursakasta eli Jumalalle kelpaavaa tekoa, sillä Jumalalle kelpaavat vain Hänen Omat Tekonsa, eli Hänen aikaansaamansa ja vaikuttamansa ja ennalta valmistamansa teot vain !

Siksi tässä seuraavassa sanotaankin se asia:

10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

Siis uskosta osaton ei kykene yhden yhtä vanhusrakasta tekoa tekemään !!!

Mutta kun tuossa siis puhutaan synnin tekemisestä, niin tässä Raamatunkohdassa se siis tarkoittaa JATKUVAA ja LOPPUMATONTA SYNNISSÄ ELÄMISTÄ.

Suomenkielessä asia ei vain selviä kunnolla !

Mutta jos siis tutkimme uudestisyntyneitä uskovia, niin jokaikinen on aivan varmasti langennut syntiin, joten jos sinä väität yhä, että uudestisyntynyt ei tee yhtään syntiä eli ei lankea synteihin, vaikka Raamattu niin toisaalla sanookin, sillä syntien tunnustamis kehoitus olisi aivan turha muuten, niin silloin ei olisi koko maailmassa yhden yhtäkään uudestisyntynyttä !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• voi.savis

Näin järjetön on teidän oppinne ja näin pielessä on teidän Raamatun tulkintanne !!!

Te siis tuon järkeis oppinne kautta ja vuoksi sanotte siis, että koko maailmassa ei ole yhden yhtä uudestisyntynyttä uskovaa, sillä kaikki ovat langenneet syntiin, SINÄ ITSE juuri edellisessä viestissäsi, kun sanoit vastoin Totuutta, että minä en olisi uudestisyntynyt mukamas !!!

Herra tietää sen, että olen uudestisyntynyt !!!

Ja minä tiedän sen, ja Pyhä Henki minussa sen minulle myös todistaa ja vahvistaa !!!

Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Sinulle kamiinakuumaksi Sanaa:

• ALL_IN_Him

Väite 4)

Minä aion ottaa kopion tästä ja heitellä tätä joka väliin muistutukseksi sinulle siitä, että sinun täysin häikäilemättömillä TRUMPmaisilla valheillasi on lyhyet jäljet. En ole jaksanut oikoa kaikkia sinun loputtomia paskaväännöksisäsi minun teksteistäni, mutta tästä sikamaisuudesta joudut nyt tilille.

• ALL_IN_Him
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Väite 4)

Minä aion ottaa kopion tästä ja heitellä tätä joka väliin muistutukseksi sinulle siitä, että sinun täysin häikäilemättömillä TRUMPmaisilla valheillasi on lyhyet jäljet. En ole jaksanut oikoa kaikkia sinun loputtomia paskaväännöksisäsi minun teksteistäni, mutta tästä sikamaisuudesta joudut nyt tilille.

Kuulkaa kaikki taivas ja kaikki maa!!!!

Siteraat kohtaa

JA KUITENKAAN MITÄÄN MUUTA SINÄ ET OLE TÄLLÄ JA TOISELLA FOORUMILLA TEHNYT KUIN JULISTANUT JUMALAN KRISTUKSEN RISTILLÄ PUHDISTAMIA JA UUDISTAMIA KRISTUKSEN OMIA EPÄPYHÄKSI. TÄMÄ ON OLLUT SINUN AGENDASI ALUSTA LOPPUUN. JOHTOPÄÄTÖS: SINÄ OLET TEHNYT TOIMINNALLASI ITSESTÄSI OMAVANHURSKAAN VALEHTELIJAN.

• voi.savis

Niin ja Jumala ei siis puhu ja opeta itse itseään vastaan !!!

Joten tämän pitää sopia yhteen tuon toisen Raamatunpaikan kanssa SAUMATTOMASTI !!!

7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Eli se ei voi olla millään ristiriidassa tämän kanssa:

1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
      2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
      4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Jos teidän oppinne mukaan näissä on siis ristiriita, niin oppinne on ihan pielessä silloin !

Ja sen teidän oppinne vääryyden todistaa siis käytäntökin !!!

Siis teidän oppinne ja Raamatun tulkintanne mukaan, ei maailmassa ole yhden yhtä uudestisyntynyttä uskovaa, sillä kaikki ovat varmasti rikkoneet ja tehneet eli langenneet syntiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta noinhan ei siis ole, ja miten selittäisitte siis nuo Johanneksen sanat:

Nuo teidän tulisi selittää pois, mutta siihenhän te ette kykene !!!

JOTEN HERÄTKÄÄ JO HARHOISTANNE !!!!

• ALL_IN_Him

Väite 4)

• Onkomuita
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Väite 4)

Et ole kuin Jeesus. Jos uskovainen on kuin Jeesus niin sinä et ole silloin uskovainen.

• ALL_IN_Him

Vaihdoit sitten nikkiä?
        Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle. Ajatelkaa tekin SAMOIN itsestänne: te OLETTE kuolleet pois synnistä ja ELÄTTE Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.

• EläväSovitustyö

Jeesus, n. 2000 vuotta sitten (vuonna 30 jKr.) sovitti ristillä koko ihmiskunnan synnit, mutta tämä ei ollut koko sovitustyö. Jeesuksen sovitustyöhön kuuluu myös Hänen (Jumalan Pyhän Hengen kautta, kulloisessakin ajassa) vaikuttama kutsu ihmisille, uudestisyntyminen, usko, kaste, lahjavanhurskautuksensa, herruutensa, Pyhän Hengen työ armolahjoineen.

Kaikki ei siis "jäänyt ristille" vaan jatkuu edelleen. On siis harhaa opettaa "ennalta anteeksianto-oppia" tai kuten hellarit laulavat "synnit ristille jäi!" Ihmisten synnit eivät jääneet ristille vaan elävät ihmisissä mitä suurimmassa määrin, myös nk. uudestisyntyneissä kristityissä.

Jeesuksen sovitustyö siis jatkuu kussakin Jumalan sanan kuulevassa ihmisessä Hänen toimintansa kautta: kutsussa Jumalan luo. Jeesuksen / Pyhän Hengen vaikuttamassa herätyksessä voi ihminen joko hyväksyä kutsun ja ottaa Hänet Herranaan vastaan tai kieltäytyä siitä. Kutsuun myönteisesti vastattuaan vaikuttaa nyt Pyhä Henki ihmisessä myös parannuksen mielen.

Kristityn elämä etenee ja elää tässä armon tilassa jatkuvasti: lihan synnin olemuksessa, synteihin lankeamisissa, epäuskossa, herätyksessä, uskossa, parannuksessa, Pyhän Hengen voimassa. Kaikkea tätä erikseen ja / tai yhdessä.

• kamina_kuumaksi

Sinäkin kirjoitit omia, tässä näin: Jeesuksen sovitustyö siis jatkuu kussakin Jumalan sanan kuulevassa ihmisessä Hänen toimintansa kautta.
      Mitä sanoo Jumalan Sana: Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
      Uskovan elämä ei ole sinun kuvailemasi vuoristorata, vaan Sanassa on kirjoitettu: Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
      muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
      Sokeat ja likinäköiset kirjoittavat omiaan ja puhuvat pahaa Herran tiestä.

• ALL_IN_Him

Väite 4)

Minä aion ottaa kopion tästä ja heitellä tätä joka väliin muistutukseksi sinulle siitä, että sinun tääysin häikäilemättömillä TRUMPmaisilla valheillasi on lyhyet jäljet. En ole jaksanut oikoa kaikkia sinun loputtomia paskaväännöksisäsi minun teksteistäni, mutta tästä sikamaisuudesta joudut nyt tilille.

• ALL_IN_Him

Hän siteeraa toisaalla kiivaasti kohtaa

JA KUITENKAAN HÄN EI TEE MITÄÄN MUUTA KUIN JULISTAA JUMALAN KRISTUKSEN RISTILLÄ PUHDISTAMIA JA UUDISTAMIA KRISTUKSEN OMIA EPÄPYHIKSI, OLEMUKSELTAAN ERILAISIKSI KUIN KRISTUS. TÄMÄ ON OLLUT HÄNEN AGENDANSA ALUSTA LOPPUUN.

• ihmiskäden_sormi

voi savis sinä kirjoitit palturia. Ei Pyhä Henki opeta jumalattomia, vaan ainoastaan näyttää tien Jeesuksen ristin juurelle, jolle sinä et ole koskaan tullut etkä ole Jumalan armoistuimen edessä katunut syntejäsi.

• voi.savis
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Hän siteeraa toisaalla kiivaasti kohtaa

JA KUITENKAAN HÄN EI TEE MITÄÄN MUUTA KUIN JULISTAA JUMALAN KRISTUKSEN RISTILLÄ PUHDISTAMIA JA UUDISTAMIA KRISTUKSEN OMIA EPÄPYHIKSI, OLEMUKSELTAAN ERILAISIKSI KUIN KRISTUS. TÄMÄ ON OLLUT HÄNEN AGENDANSA ALUSTA LOPPUUN.

Taas alat väkisin vääntämään minua eksyttäjäksi valheiden kautta !

HÄPEÄ !

Jokainen uudestisyntynyt on pyhä ja pyhitetty, se on aivan varma se !!!

Mutta ihminen ei ole Jeesus eli Jumala, sekin on aivan varma !!!

Mutta sinä itse siis väität ITSESI eli ihmisen olevan = Jumala eli Jeesus, ja sehän ei pidä paikkansa !!!

Kukaan Aadamin jälkeläinen ei ole lihaan tullut Jumala !!!

Herää jo harhoistasi ja lopeta vaahtoamisesi !

• ALL_IN_Him

Ja sellaistakin perusasiaa tässä joutuu opettamaan, että Jeesus LUOPUI JUMALUUDESTAAN, JUMALALLISESTA OLEMUKSESTAAN tullessaan ihmiseksi. Tämä on aivan perusasioita. Jumala ei ole pahan kiusattavissa eikä kiusaa ketään. Jeesus sen sijaan oli KAIKESSA lankeamatta kuitenkaan syntiin.
        Ja joku valopää kehtaa sitten väittää, että koska MEILLÄ on kiusauksia ja me niihin lankeamme kuka mihinkin ja kuinkakin usein, me olemme muka olemukseltamme ERILAISIA kuin Jeesus. Tämä on yhtä idioottimaista kuin väittää, että koska Barcelonan muut pelaajat eivät ole läheskään yhtä taitavia kuin Messi (Suarezia nyt ehkä lukuun ottamatta), he eivät ole LAINKAAN jalkalloilijoita, vaan korkeintaan pesäpalloilijoita tai lentopalloilijoita tai katukaupustelijoita tai kyyhkysenmyyjiä tai työttömiä meriimiehiä, mutteivät jalkapalloilijoita.

Mitä on kiusaus? Se on (ainakin) viettymystä ja vetoa syntiin. Ja raskas kiusaus on viettymyksenä niin voimakas, että kiusattuna olija kokee, että hän ei välttämättä jaksa/kykene vastustamaan kiusausta. Jos Jeesus oli KAIKESSA kiusattu NIIN KUIN MEKIN, silloin hänen on täytynyt kkokea edellä mainittuja tuntemuksia, koska muussa tapauksessa hän EI ollut "kiusattu". Hänen ja meidän ero on siis AINOASTAAN se, että tuollaisina hetkinä hän ei langennut, kun taas me olemme kuka milloinkin langenneet ja saatamme langeta. Mutta on saatanallinen valhe väittää, että lankeeemuksemme todistavat, että me olemme luonnoltamme ERILAISIA kuin Jeesus. Se on saatanallinen valhe ja saatanallisena se pysyy.

'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä SINÄ sano epäpyhäksi'.
        "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt TÄYDELLISIKSI ne, jotka pyhitetään."

Tiedämme, että koska Kristus on herätetty kuolleista, hän ei enää kuole eikä kuolemalla ole enää valtaa häneen. Kun Kristus kuoli, hän KERTAKAIKKISESTI kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle. Ajatelkaa tekin samoin (ei puoliksi samoin vaan SAMOIN) itsestänne: TE olette kuolleet pois synnistä ja TE elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.

Koska ME olemme Kristuksessa TÄMMÖISINÄMME, silloin on oltava niin, että me olemme SAMANLUONTOISIA KUIN HÄN, koska ylosnousseessa Kristuksessa ei ole vaihteen varjoa. Ei hänessä oli jotakin "turmeltunutta" luontoa. Jos se meissä olisi, se olisi hänessäkin, koska me olemme YHTÄ Hänen kanssaan, ja sillon samainen turmelus olisi Jumalassakin, koska meidät on kätketty yhdessä Kristuksen kanssa Jumalaan.

Täysin saatanallinen on myöskin oppi uskovan luonnon turmeltuneisuudesta; se häpäisee Kristuksen ristin karkealla tavalla. Ja erityisen irvokkaaksi asian tekee se, että tuota oppia pidetään korkeasti "jumalisena". Tuo jumalisuuden ulkokuori kieltää Jumalan voiman uudistaa ihminen Kristuksen ristillä "kerta kaikkiaan" (Room. 6) ja kutsuu epäpyhäksi tätä uutta luomusta, joka me Kristuksessa olemme.

• ALL_IN_Him
        voi.savis kirjoitti:

Taas alat väkisin vääntämään minua eksyttäjäksi valheiden kautta !

HÄPEÄ !

Jokainen uudestisyntynyt on pyhä ja pyhitetty, se on aivan varma se !!!

Mutta ihminen ei ole Jeesus eli Jumala, sekin on aivan varma !!!

Mutta sinä itse siis väität ITSESI eli ihmisen olevan = Jumala eli Jeesus, ja sehän ei pidä paikkansa !!!

Kukaan Aadamin jälkeläinen ei ole lihaan tullut Jumala !!!

Herää jo harhoistasi ja lopeta vaahtoamisesi !

"Jokainen uudestisyntynyt on pyhä ja pyhitetty, se on aivan varma se !!!"

Ja kaiken aikaa opetat tuota VASTAAN. KAIKEN AIKAA.

• voi.savis

Tämä alkaa mennä jo huvittavaksi !

Minua jo naurattaa tämä teidän touhunne, en osaa enää ottaa sitä edes tosissani !

Kiitos Herralle tästä ilosta ! :)

• Joonkumma

Sinä joka käytät täällä nikkiä voi savis olet harhoissa ja vaahtoat olemattomia. Kuka täällä on väittänyt ihmisen olevan=Jumala?

• voi.savis

Tämä nikki "ALL_IN_Him" väittää viesteissään !

Eli hän väittää niin että uskovasta tulee maanpäällisen elämänsä aikana Jeesuksen kaltainen, eli siis synnitön ja täydellinen !

Lue hyvä ihminen edes se, mitä hän kirjoittaa.

• voi.savis

Niin ja miksi siis hyökkäät minun päälleni, en minä ole syypää hänen kirjoittamiinsa harhoihin !

Kohteliasuudesta muita kohtaan, olisi kunkin hyvä lukea ENSIN se, mitä on JO kirjoitettu, eikä alkaa syyttelemään vastoin Totuutta !

Ja "ALL_IN_Him" kirjoitti asiasta ihan juuri tässä edellä ja hän taistelee sen harhaoppinsa puolesta nyt kynsin hampain !

• ALL_IN_Him

Näin kommentoi ihminen, jonka opin ytimessä on käsite, joka loistaa poissaolollaan koko Raamatusta.

Ja näin kommentoi ihminen, joka kirjoittaa:

"Mutta sinä itse siis väität ihmisen = Jumala eli Jeesus, ja sehän ei pidä paikkansa !!!"

Tällainen sikamainen paskaväännös on LOOGISTA KÄYTTÄYTYMISTÄ ihmiseltä, joka ei kyseistä väitettä kirjoituksistani löydä. Jos löydät, ole hyvä ja siirrä copypastella se tuohon alle.

Koska sinulla on tapana tunkea Raamattuun ja toisten suuhun olemattomia käsitteitä ja ajatuksia ja sen päälle haukkua toisia valehtelijoiksi, mitä sinusta tulisi ajatella? Onko tarkoituksesi ainoastaan aiheuttaa hämmennystä?

• ALL_IN_Him

Missä se copypaste-toiminto viipyy? Hiljainen on kesätie...

• ALL_IN_Him
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Missä se copypaste-toiminto viipyy? Hiljainen on kesätie...

Näyttää siltä, että tässä pätee legendaarinen sanonta: "Elvis has left the building!" :D

• Joonkumma

Et laittanut mitään kohtaan, jossa ALL_IN_Him olisi kirjoittanut sanojesi mukaan .Sinun sanasi ovat vain sinun juttujasi, eivät totuutta.
      Sanassa on kirjoitettu: Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
      Tässä varoitetaan sinusta, eksyttäjästä.
      sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. tämä ei koske sinua, sillä et ole tullut Jeesuken tykö.
      Mutta mitä tässä onkaan kirjoitettuna: Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
      Tässä kielletään sinua syyttämästä Jumalan valittuja: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi.

• kamina_kuumaksi

voi.savis, sinä raivot täällä olemattomia, et itsekään tiedä mitä tarkoitat.
      Kirjoitit poistuvasi keskustelusta, mutta taitaa tämäkin olla sinun tyhjiä sanoja, joilla ei ole arvoa.
      Sydämesi pahuudessa kirjoitat kadotustuomioita ja olet korottanut itsesi Jumalaksi.

• voi.savis

Ilmoitin jo poistuvani, mutta minun piti vielä tulla pyytämään anteeksi erehdystäni ja omaa virhettäni !!!

Siis anteeksi !!!

Minä todellakin olen tulkinnut "ALL_IN_Him" nikin sanoja väärin !

Syynä siihen on se, että en olisi ikinä uskonut hänen uskovan niin, että Jeesus oli vain ja ainoastaan ihan tavallinen ihminen, eli meidän muiden ihmisten kaltainen, eläissään täällä maan päällä !

Siksi siis LUULIN "ALL_IN_Him" nikin korottavan itse itsensä Jumalaksi !

Mutta hän siis vain alensikin Jeesuksen, eli Jumalan, ihmiseksi !

Tälläiseen en siis hänestä uskonut ja siksi käänsin asian väärin päin, eli hän siis todellakaan ei ylentänyt itseään Jumalaksi ja Jumalan vertaiseksi, vaan alensi siis Jeesuksen, eli Jumalan, vain pelkäksi ihmiseksi !

Joten myönnän erehtyneeni ja yhä pyydän selvää virhettäni siis anteeeksi !!!

• ALL_IN_Him

Ei hätää. Taisin esittää asiani liian yksipuolisesti. Jaksellaan.

• kamina_kuumaksi

voi savis nikki, niin, sinun sanasi ovat vain tyhjää ja vaillla mitään arvoa. Sinä olet vähimmässä väärä, niin olet myös paljossa väärä.

• Koniel_Dalsi

Heippa Graceland !

Et sitten malttanut levähtää siellä mestarin jalkojen juuressa ja tutkia rauhassa muinaisia polkuja (lue: blogeja). Kun aikaa on, niin silmä katsoo tarkemmin ja huomaa, etten olekaan se häkiluirioinen, jonka kanssa vaikutit tuolla edellä/yllä väittelleesi.
      Katsopa uudestaan, miten olen satiiripläjäyksessäni tuolla edellä muuttanut Kolossalaiskirjeen verbien tapaluokkia indikatiiviin ja aikamuotoja perfektiin, vaikka originaalissa ne ovat imperatiiveja ( ja auts . . Paavalin käyttämä imperatiivi on aikamuodoltaan preesens tai oikeammin futuuri) . (Mikä ihmeen kiire nettikeskustelijoilla nykyisin on, ettei tarkisteta onko Raamattua siteerattu oikein . . ja tämä myös muillekin kuin Graceland’lle !!!)

Lopetetaanpa satiiri ja jatketaan reaalimaailman ja indikatiivien parissa.

Kristillinen käsityksesi (Thomas Talbott etc. vaikutukset) on minulle yhä vakuuttuneemmin selvinnyt eli Paavalin kirjeissään esittämä kristityn taivaallisen todellisuuden/aseman (=KRISTUKSESSA) ekvivalenssi kristityn todellisessa elämässä ja tuohon raamattunäkemykseesi sinulla on oikeus. Minun raamattunäkemykseni on Lutherin, Willcox’n, Pascalin, Wesleyn, Kargel’n, Mauri Vikstenin etc. ”Simul iustus et peccator” mukainen klassinen kristinusko : 100% vanhurskas, sovitettu, pyhitetty ja lunastettu Kristuksessa (taivaalinen todellisuus) ja 100% syntinen itsessäni (reaalimaailman todellisuus) ja tuon Kristuksessa omistamani täydellisen pyhityksen lisäksi, minulla on ETUOIKEUS armon alla ja Pyhän Hengen valossa ottaa ristini ja kuolla itselleni (kaytännön pyhitys/uskonvaellus reaalimaailmassa). Käytännön pyhitysprosessi ei ole korkeushyppykilpailua, vaan limbotodellisuutta; siinä ei ansaita mitään, vaan menetetään/kadotetaan vanhan Aatun (minäItse) vaikutusta. Monien muinaisten rabbien mukaan synti ilmeni ylistysjoukkojen enkeliruhtinaan (Lucifer) ihastumisena ja ylpistymisenä itseensä (Jes 14 ja Hes 28) ja siksi pyhitysprosessi kristityn reaalimaailmassa on Jumalan vaikuttamaa kuritusta ja nöyryytystä (Hebr 12). Minulle rakkain raamatun jae ei ole Joh. 3:16 vaan 1.Piet. 5:5 = Jaak. 4:6 (Eli nyt kai sitten viimeistään hoksaat kenen kimppuun siellä kapealla tiellä käydä, mutta huomioi, että siellä voi kadottaa itsensä )

Hebrealaiskirjeen alussa todetaan Jumalan puhuneen Pojan kautta ja tätä tosiasiaa täydentää Paavalin julistama evankeliumin salaisuus (Room. 16, Ef. 3, Kol.1 etc ) meidän taivaallisesta asemastamme Kristuksessa (Gal. 4:5) . Paavali TÄYDENTÄÄ ja KIRKASTAA armon evankeliumin Krituksessa eikä kumoa Jeesuksen syvällisiä vertauksia ja opetuksia evankeliumeissa (Matt., Mark., Luuk., Joh.). Jeesus itse sanoi selvästi kastekäskyn yhteydessä (Matt 28) : ”Opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää”.

Ennen Blaise Pacalin mietteitä (seuraavassa box’ssa, ellei joku suomi24 keskustelija ehdi väliin) vielä Lutherin kasteopetusta, johon ainakin vielä 80-luvulla Vikstenin aikoina helluntailaisetkin ilolla yhtyivät. (Room 6: 1-7, Kol. 2:8-12 / Kasteen hauta): ”Meissä oleva vanha ihminen on kaikkine synteineen ja pahoine himoineen jokapäiväisen katumuksen ja parannuksen kautta upotettava ja kuoletettava ja että sen sijaan joka päivä on tuleva esiin ja nouseva uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä.” (Gal. 3:24-29 / pukeutuminen Kristukseen): ” Jokaisen tulee pitää kastetta jokapäiväisenä pukunaan, jossa hänen on alituisesti kulkeminen, ollakseen lakkaamatta uskossa ja uskon hedelmissä, tukahduttaakseen vanhaa ihmistä ja kasvaakseen uuden ihmisen puolesta." . . .

• ALL_IN_Him

Aika nopsaan ylensit itsesii Mestariksi!!! :D

• Koniel_Dalsi

Heippa taas Graceland (& ALL_IN_Him &No_Man_IS_An_Island ja muut Jeesuksen omat ) !

Otteita 1600-luvun puolivälissä vaikuttaneen kristityn tiedeneron Blaise Pascalin ”Mietteistä” ; nuo ”(lue: xxxx)” kohdat ovat toki allekirjoittaneen viisastelua:

”Sydän kokee Jumalan eikä järki. Tässä on uskon olemus: Jumala sydämen eikä järjen koettavana.”

”Usko on Jumalan lahja; älkää luulkokaan, että sanoisimme sitä ajatustyön lahjaksi. Muut uskonnot eivät sano tätä uskostansa; sen saavuttamiseksi he osoittavat vain ajattelun (valaistumisen), joka kuitenkaan ei siihen johda. ”

”Kahdenlaiset ihmiset tuntevat Jumalan; he joilla on nöyrä sydän ja jotka rakastavat alhaisuutta, olivatpa he ymmärryksensä puolesta millä asteella tahansa (alhaisella tai korkealla); sekä he joilla on kylliksi ymmärrystä, jotta he voivat nähdä totuuden, miten suuri vastustamishalu heillä lieneekin.”

”MIELIKUVITUS – Tämä ihmisen pettävä kyky, tämä erehtymisen ja valheen valtiatar, ja se on sitä vilpillisempi, kun se ei aina ole sellainen; sillä jos se olisi valheen pettämätön ohje, niin se olisi pettämätön ohje totuuteenkin. Mutta vaikka useimmiten se onkin harhauttavaa, se ei anna todistusta laadustaan, vaan painaa oikeaan(totuuteen) ja väärään(valheeseen) saman leiman.
      Tämä ylpeä kyky, järjen vihollinen, joka nauttii siitä, että voi tätä arvostella ja hallita osoittaakseen omaa mahtiaan kaikessa, on perustanut ihmiseen (syntiinlankeemuksen yhteydessä) toisen luonnon. Sillä on omat onnellisensa ja onnettomansa, terveensä ja sairaansa, rikkaansa ja köyhänsä; se panee järjen uskomaan, epäilemään, kieltämään; se keskeyttää aistien toimnnan, se saa ne tuntemaan; sillä on hullunsa ja viisaansa; eikä mikään harmita meitä enemmän, kuin että näemme se antavan vierailleen paljon runsaampaa ja täydellisempää tyydytystä kuin järki antaa. Mielikuvituksessaan etevät (lue: Graceland) ovat paljon tyytyväisempiä itseensä kuin järkevät ihmiset kohtuudella voivat olla. He suhtautuvat muihin ihmisiin ylimielisesti, he väittelevät rohkeasti ja itseensä luottaen, toisten taas esiintyessä varovaisina ja epäilevinä; ja tämä heidän riemullinen ilmeensä antaa heille usein etusijan kuulijain (lue: nettilukijoiden) ajatuksissa, siinä määrin nämä luuloviisaat saavuttavat samanluontoisten tuomariensa suosion. Mielikuvitus ei tosin voi tehdä narreista viisaita, mutta se tekee heistä onnellisia, toisin kuin järki, joka voi tehdä ystävänsä vain onnettomaksi; sillä edellinen (mielikuvitus) verhoaa ihmiset kunnialla, jälkimmäinen (järki) häpeällä. ”

• ALL_IN_Him

Sinun kanssasi haluaisin rupatella kasvotusten. Olet ehdottoman oikeassa tuossa Talbott-viittauksessasi ja siinä, että itse kukin seisoo jonkun hengellisen esikuvan harteilla. Annan sinulle oman luetteloni vaikuttavimmista vaikuttajistani toivoakseni suht tarkassa kronologisessa järjestyksessä: Kalevi Lehtinen (pelasti mielenterveyteni), Miles J. Stanford (samoin), Neil T. Anderson, Niilo Elorinne (livenä kuultuna, aivan posketon evankelista), Erkki Leminen (äänitteeltä ja kirjan sivuilta), Willcox (siis se Hunajanpisara-vihko), Kargell (pintasilaus), Vikstenin äänitteitä joitakin, Lutherin Galatalaiskirjeen selitys (pintasilaus vain) ja sitten lopuksi kaksi ylivertaisen merkityksellistä henkilöä, joihin törmäsin netissä kesällä 2011: brittilähetysveteraani, C. T. Studdin vävy Norman Grubb (mm. "Romans 6 to 8") ja Voice in the Wilderness-sivustoa edelleenkin ylläpitävä Fred Pruitt. Kesä 2011 on omassa henkilöhistoriassa se käännekohta ja vedenjakaja, josta on mahdotonta palata sitä edeltävään ymmärryksen aikaan. Tämä tarkoittaa sitä, että jos nykyinen minä yrittäisi selittää esim. vuoden 2008 minälleni sitä, mikä kesällä 2011 avautui, se ei onnistuisi. Tai siis voisi onnistuakin, mutta edellyttäisi tuntikausien jaarittelua ja etenkin ristinkuoleman käsitteeseen pureutumista ja olla-verbin merkityksen ja funktion mieleen palauttamista - SE kun näissä hömppäopeissa raiskataan huolettomasti ja ohimennen ja huomaamatta. Siksi tällaiset foorumit parin sivun mittaisine loputtomine vastasivalluksineen ei oikein toimi, koska tulee helposti keskityttyä epäolennaiseeen. Milläs foorumilla minä sinulle s-postiosoitteeni paiskaisin? LinkedInissä?

• ALL_IN_Him
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Sinun kanssasi haluaisin rupatella kasvotusten. Olet ehdottoman oikeassa tuossa Talbott-viittauksessasi ja siinä, että itse kukin seisoo jonkun hengellisen esikuvan harteilla. Annan sinulle oman luetteloni vaikuttavimmista vaikuttajistani toivoakseni suht tarkassa kronologisessa järjestyksessä: Kalevi Lehtinen (pelasti mielenterveyteni), Miles J. Stanford (samoin), Neil T. Anderson, Niilo Elorinne (livenä kuultuna, aivan posketon evankelista), Erkki Leminen (äänitteeltä ja kirjan sivuilta), Willcox (siis se Hunajanpisara-vihko), Kargell (pintasilaus), Vikstenin äänitteitä joitakin, Lutherin Galatalaiskirjeen selitys (pintasilaus vain) ja sitten lopuksi kaksi ylivertaisen merkityksellistä henkilöä, joihin törmäsin netissä kesällä 2011: brittilähetysveteraani, C. T. Studdin vävy Norman Grubb (mm. "Romans 6 to 8") ja Voice in the Wilderness-sivustoa edelleenkin ylläpitävä Fred Pruitt. Kesä 2011 on omassa henkilöhistoriassa se käännekohta ja vedenjakaja, josta on mahdotonta palata sitä edeltävään ymmärryksen aikaan. Tämä tarkoittaa sitä, että jos nykyinen minä yrittäisi selittää esim. vuoden 2008 minälleni sitä, mikä kesällä 2011 avautui, se ei onnistuisi. Tai siis voisi onnistuakin, mutta edellyttäisi tuntikausien jaarittelua ja etenkin ristinkuoleman käsitteeseen pureutumista ja olla-verbin merkityksen ja funktion mieleen palauttamista - SE kun näissä hömppäopeissa raiskataan huolettomasti ja ohimennen ja huomaamatta. Siksi tällaiset foorumit parin sivun mittaisine loputtomine vastasivalluksineen ei oikein toimi, koska tulee helposti keskityttyä epäolennaiseeen. Milläs foorumilla minä sinulle s-postiosoitteeni paiskaisin? LinkedInissä?

Minä olen vähän laiska lukemaan sellaista metahöpinää näistä kommenteista. Mulle tämä ei jostakin syystä ole stand up -lava, jossa pitää pohjustaa ja kehitellä ja kuorruttaa ja alustaa sanomisiaan.

• Koniel_Dalsi

(jos et jo hoksannut, niin varmuuden vuoksi . . ) kurkkaapa kapeaa tietä :-)

• ALL_IN_Him
        Koniel_Dalsi kirjoitti:

(jos et jo hoksannut, niin varmuuden vuoksi . . ) kurkkaapa kapeaa tietä :-)

Siis tämä DKM/BCC?

• Koniel_Dalsi
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Siis tämä DKM/BCC?

Ei kun se foorumi, jossa olet "tykittänyt" oliz88'n ja tämän häkiluirioisen kanssa ( lue nyt ihan rauhassa mitä olen yllä tänään (22.3.) kirjoittanut . .

• ALL_IN_Him
        Koniel_Dalsi kirjoitti:

Ei kun se foorumi, jossa olet "tykittänyt" oliz88'n ja tämän häkiluirioisen kanssa ( lue nyt ihan rauhassa mitä olen yllä tänään (22.3.) kirjoittanut . .

Kuitti!

• Anonyymi

Tuohan on helluntailainen oppi.

Kun on kerran kääntynyt helluntailaiseksi, on saanut syntinsä anteeksi ja on siitä eteenpäin synnitön.

Niin korkeasti synnitön, että on aina kanttia pilkata syntisiä.

Helluntailaisille ei näin ollen kuulu myöskään anteeksianto, eivätkä he sitä koskaan pyydäkään. Miksi? No juuri siksi: opettavat olevansa synnittömiä.

Siksi heidän syntinsä pysyy.
      Syntiä kun ei voi saada anteeksi, ellei sitä itse tunnusta ja pyydä.

• Anonyymi

Sinun oma pääsi houre on synnittömyys, jonka väität olevan helluntailaisten opetusta. Olethan synnitön: ainoat synnit, mitä sinulla on koskaan ollut olivat perisyntejä ja nämä perityt synnit kolme tippaa vettä otsaan pesi pois. OLET SYNNITÖN!!!

• Kerran pelastettu aina pelastettu on pahimpia lopunajan harhaoppeja.
      Koko karmeudessaan pähkä hullua.

• Anonyymi

Raamatun Sana on hulluutta: varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        Jeesuksen omat sanatkin ovat hulluutta: minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

• Anonyymi

Jos jokin oppi on saatanallinen, niin pelastusepävarmuusoppi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3143
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      239
      2025
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      67
      1956
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1654
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1396
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1264
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1018
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      979
    9. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      976
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      927
    Aihe