Aihe nimeltä yksinäisyys. Moni on yksinäinen. Voiko yksinäisyys olla yksinäisiä yhdistävä tekijä?
Yksinäisyys
172
<50
Vastaukset
- TiinaKalevi
Miksei voisi?
Minulle yksinäisyys on valinta.Puhun nyt parisuhdeyksinäisyydestä erotuksena muuhun yksinäisyyteen.
Naisten kanssa joutuu ongelmiin ja päätin että saa riittää. Jos vietän aikaa naisen seurassa niin käy kuten uros ja naarashamsterille samasaa häkissä.
https://www.youtube.com/watch?v=NPiGnBGeX44 - Yksin.EnYksinäinen
Itse olen tarkoituksella valinnut yksin elämisen. En enää jaksa haasteellisia parisuhteita. Yksin hoidan asiani parhaiten. En koe itseäni yksinäiseksi.
- Hiljaisuutta
Moni vanhus on yksinäinen.
- herätkää
Yksinäisyys on hyvä asia, mutta se vaatii rinnalleen rauhan. Ei ihmisrauhaa, vielä vähemmän naisrauhaa. Naisilla ei juuri rauhaa ole, ei, vaikka nimikin siihen viittaisi.
Saavuttaakseen yksinäisyyden suoman rauhan. Suoma Rauha, niin jotta se olisi hauskaa silloin, edellyttää kokemuksen saaminen usein melko rankkojakin kokemuksia. Näitten elämänkoulujen hedelmänä, jos Herra suo, tulee olemaan paavalimainen osaansa tyytymisen voimaantumiskokemus.
Yhdentekevää miten ihmiset riehuu, ja maailma ympärillä kiehuu, joo ja mä kaiken nään. Mä olen mies, jolle ei koskaan tapahdu mitään. J. Karjalaista mukaillen. Ollakseen se mies, jolle ei koskaan tapahdu mitään, ja siitä vieläpä nauttien, on oltava mies jolle on jo tapahtunut, ja ihan liikaa.
Uskon, että meillä on kaikilla yksilöllinen tie, miten muuten voisikaan olla, ja tehtävä Jumalan elopellolla. Joku voi tuntea suurta epäoikeudenmukaisuuden tunnetta elämän tyrskyissä. Tärkeintä ei olekaan se, kuinka korkealle laineet lyövät, vaan se, miten siihen itse suhtautuu. Onko ymmärrystä ja rauhaa pysyä tyynenä, kuin Jeesus perätuhdolla Genessaretilla, vai riehuako kuin nuo opetuslapset, Pietari etunenässä.
Myrskyn jälkeen on poutasää, myrskyn jälkeen saanut ymmärtää, meistä kukaan päätä päivistään, ne määrätään, ne määrätään. Lauloi Kari Tapio voimansa päivinä. Minulle ei koskaan ole tullut mieleenkään, miksi? Mistä tuo myrsky? Olen ymmärtänyt, ehkä ohimenevän purskahduksen jälkeen toki, että Herra haluaa opettaa minulle jotain.
Jos en olisi Jumalan kouluja käynyt, näitä koululuokkia jotka johtivat lopulta rauhaan yksinäisyydessä, en tänä päivänä olisi täällä toteuttamassa Jumalan antamaa tehtävää. Nyt mediapastorina, yhteiseksi hyväksi ja lohdutuksesi kanssakulkijoille. En tiedä kuinka kauan tämä missio kestää, Herra sen tietää. Se voi loppua lyhyeen, se voi kestää pitkäänkin. Menemme päivä kerrallaan, me yksinäisyydellä siunatut.- UskonVakaasti
Et ole ainoa vanhus, joka on yksin. Kaikki vanhukset eivät osaa hakeutua kerhoihin ja yhteisiin tapahtumiin, liikuntakykykin voi olla rajoittunutta. Toisille tosin yksinäisyys on valinta niinkuin kirjoitit oman kokemuksesi pohjalta.
- herätkää
Kuinka vaan haluat. Jos olen sinulle vanhus, silloin olen. Jollekin toiselle voin olla kolmikymppinen, elämäni kunnossa oleva, tai ehkä olenkin viisikymppinen. Kuinka vaan haluatte.
Paavalilaisesti ilmaistuna: kaikille olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia. - s-seutulainen
Varokaa ja karttakaa naiset tätä nimimerkkiä "herätkää"!
Hän on häikäilemätön vedättäjä ja manipuloija. Hän saa käsittämättömällä tavalla palstan naisia, joita hän oikeasti halveksii ja vihaa, ikäänkuin riippuvaiseksi itsestään. Tällä saalistajalla ei ole muuta kuin pahuutta pimeässä sielussaan. - herätkää
s-seutulainen kirjoitti:
Hän on häikäilemätön vedättäjä ja manipuloija. Hän saa käsittämättömällä tavalla palstan naisia, joita hän oikeasti halveksii ja vihaa, ikäänkuin riippuvaiseksi itsestään. Tällä saalistajalla ei ole muuta kuin pahuutta pimeässä sielussaan.Ettei nyt vaan veljelläni olisi syntynyt kateuden henki, ja katkeruuden piikki, dydänmeensä. En halua, että mikään katkeruuden juuri saa happamoitua ja kasvaa keskuudessamme. Niinpä yritänkin hillitä luontaista vetovoimaani naisiin tulevaisuudessa. Mikäli mahdollista.
- varoitettu.on
s-seutulainen kirjoitti:
Hän on häikäilemätön vedättäjä ja manipuloija. Hän saa käsittämättömällä tavalla palstan naisia, joita hän oikeasti halveksii ja vihaa, ikäänkuin riippuvaiseksi itsestään. Tällä saalistajalla ei ole muuta kuin pahuutta pimeässä sielussaan.Oikein kirjoitat, kiitos tuosta. 🙂
Kyseessä on todellakin mieleltään sairas ja pimeä, vaarallinen nettirikollinen. Nyt hän alkoi saalistaa "yksinäisyys"-ketjussa! Naisten alistamisketjun aloitus on myös häntä itseään.
Monet meistä tuntevat hänet jo ent. Netmissionin ajoilta. Hänellä on helluntailaista ja luterilaisen hengellisyyden taustaa. Mikään aito mediapastori hän ei kuitenkaan ole, vaan huijari, naisten vaanija.
Mutta jos naiset, varoituksista huolimatta alkavat keskusteluun hänen kanssaan, se on heidän oma valintansa. Itse en tähän ollenkaan ala, enkä enempään keskusteluun hänestä. Älkää muutkaan jatkako.
Mm. ketjussa "Helluntailaisten rikosuhreille" voi lukea hänen julmaa toimintatapaansa.
Pysykää hänestä kaukana. Varoitettu on. - herätkää
En tiennytkään olevani noin monitahoinen persoona, ja moneen ehtivä. Aloituksiakin tehtailen tuosta vaan. Ehkäpä sinä provosoit täällä, juuri aloituksilla, ja ehkäpä juuri solvaamalla Jumalan luomia tyttösiä. Ihanaisia.
Se on rumaa semmoinen. - s-seutulainen
Viesti viestlltä tämä víheliänen persoona paljastaa sisimpänsä.
Kaiken lisäksi hän häikäilemättömästi tekee sen tietoisesti eli tahallaan.
Entistä vaarallisempaa - ja ovelampaa.
Vaan nyt myös täältä saviselta seudulta VAROITETTU ON! - herätkää
Pyyteetön, rakkauden täyttämä sydämeni sykkii sinulle saviseutulainen. Ymmärrän tunteesi. Sanoinhan myös rakkaan älässän rinnalla tuntevani juuri samaa saviseutumaisuutta. Hänen luontaisen kauneutensa rinnalla kaikki on todellakin vain savea. Kuin savua ja tuhkaa. Savea savua ja tuhkaa.
- Kysymystä
s-seutulainen kirjoitti:
Viesti viestlltä tämä víheliänen persoona paljastaa sisimpänsä.
Kaiken lisäksi hän häikäilemättömästi tekee sen tietoisesti eli tahallaan.
Entistä vaarallisempaa - ja ovelampaa.
Vaan nyt myös täältä saviselta seudulta VAROITETTU ON!Mitä nimmari Herätkää tekee naisille, jotka saa saalistettua?
- herätkää
Kysymystä kirjoitti:
Mitä nimmari Herätkää tekee naisille, jotka saa saalistettua?
Niin vastaas nyt veljeni saviselta seudulta. Onko tietoa, löytyykö ymmärrystä?
Vastaa toki, kun kysytään. Anna verta verrasta. Avarru jo toki. Kysymystä kirjoitti:
Mitä nimmari Herätkää tekee naisille, jotka saa saalistettua?
Huom!
Viestiketju: Helluntailaisten rikosuhreille!
Ketjuun kirjoitettu viimeksi eilen klo. 23.06.
Tämä kyseinen ketju on vain yksi monista, joissa "herätkää" saa kiedottua naiskirjoittajia - näiden ajoittaisesta vastustuksesta ja kyllääntymisestä huolimatta - merkilliseen kirjoittamisriippuvuuten kanssaan. Väliin kyseinen vedättäjä latelee "helliä" kaksimielisyyksiään ja törkeyksiään kanssaan kirjoittaville naisille eivätkä nämä heitä kirjoittamistaan hänen kanssaan, ei sitten millään.
Se on sitten eri asia, jos joku tahtoo ottaa "herätkää"-nimimerkin semmoisena kuin tämä TODELLISUUDESSA ON, niin siitä sitten vaan.
Senkuin kynä savuamaan hänen kanssaan.
Varoitettu on.- herätkää
Olen pettynyt nyt. Eihän tuo ollut vastaus, eikä mikään, esitettyyn kysymykseen.
- pettynyt.sinuun.hugo
Saviseutulainen kirjoitti:
Huom!
Viestiketju: Helluntailaisten rikosuhreille!
Ketjuun kirjoitettu viimeksi eilen klo. 23.06.
Tämä kyseinen ketju on vain yksi monista, joissa "herätkää" saa kiedottua naiskirjoittajia - näiden ajoittaisesta vastustuksesta ja kyllääntymisestä huolimatta - merkilliseen kirjoittamisriippuvuuten kanssaan. Väliin kyseinen vedättäjä latelee "helliä" kaksimielisyyksiään ja törkeyksiään kanssaan kirjoittaville naisille eivätkä nämä heitä kirjoittamistaan hänen kanssaan, ei sitten millään.
Se on sitten eri asia, jos joku tahtoo ottaa "herätkää"-nimimerkin semmoisena kuin tämä TODELLISUUDESSA ON, niin siitä sitten vaan.
Senkuin kynä savuamaan hänen kanssaan.
Varoitettu on.Tässä edeltävä kauhuketju: "Saarnaajan saalistama", joka julmuudessaan sai sitten aikaseksi tuon aloituksen "Helluntailaisten rikosuhreille", jotta totuus tulisi ilmi. Ja sehän tuli lopulta.
Näitäkin edelsi ketjut joissa tuo kadotuksenlapsi "herätkää" kiertää uhreja, verta janoten kuin tiikeri.
Saarnaajan saalistama:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15591434/saarnaajan-saalistama
Helluntailaisten rikosuhreille:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15593859/helluntailaisten-rikosuhreille
Eilen illalla saatiin varmuus siitä kuka "herätkää" on. Hän on vuosia kirjoitellut eri nikeillä milloin milläkin uskonnollisilla foorumeilla.
. - herätkää
pettynyt.sinuun.hugo kirjoitti:
Tässä edeltävä kauhuketju: "Saarnaajan saalistama", joka julmuudessaan sai sitten aikaseksi tuon aloituksen "Helluntailaisten rikosuhreille", jotta totuus tulisi ilmi. Ja sehän tuli lopulta.
Näitäkin edelsi ketjut joissa tuo kadotuksenlapsi "herätkää" kiertää uhreja, verta janoten kuin tiikeri.
Saarnaajan saalistama:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15591434/saarnaajan-saalistama
Helluntailaisten rikosuhreille:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15593859/helluntailaisten-rikosuhreille
Eilen illalla saatiin varmuus siitä kuka "herätkää" on. Hän on vuosia kirjoitellut eri nikeillä milloin milläkin uskonnollisilla foorumeilla.
.Mielenkiintoista. Kukahan minä oikein olen? Nyt iski paha identiteettikriisi. Huugo en ainakaan. Muistaakseni. Muutkin foorumit vaikuttaa oudoilta. Hmm. Ehkä olen menettänyt muistini. Sattuuhan sitä. Paremmissakin piireissä.
- exläheisriippuvainen
s-seutulainen kirjoitti:
Hän on häikäilemätön vedättäjä ja manipuloija. Hän saa käsittämättömällä tavalla palstan naisia, joita hän oikeasti halveksii ja vihaa, ikäänkuin riippuvaiseksi itsestään. Tällä saalistajalla ei ole muuta kuin pahuutta pimeässä sielussaan."Hän saa käsittämättömällä tavalla palstan naisia, joita hän oikeasti halveksii ja vihaa, ikäänkuin riippuvaiseksi itsestään."
Kuvasit juuri läheisriippuvuutta. Läheisriippuvuus on molemminpuolista. Manipuloija painaa nappuloita, ja muut reagoivat. Se on sellaista "vie sie mie vikisen, tuunhan mie puol mielelläin" - tanssia. Josta jää paha olo.
Naiset, joilla on "kiltin tytön" tai "pelastajan syndrooma" ovat alttiita tällaiselle pelille, koska he haluavat ymmärtää ja auttaa. Manipuloijalla on sisäinen tutka, jolla hän löytää tällaiset henkilöt, jotka tekevät toiminnan jatkumisen mahdolliseksi. Manipuloija halveksii usein uhrejaan. Läheisriippuvuus syntyy vaikeissa olosuhteissa, se on yleistä esim. alkoholistien lapsilla.
Tämä ei ole yritys diagnosoida ketään. Asiat ovat aina monitahoisempia kuin miltä ne näyttävät. S-seutulaisen kommentti herätti vain tällaisia ajatuksia. - herätkää
Loppukaneetti oli hyvä.
- Nähnyt
Ihminen voi tuntea olevansa yksin vaikka olisi ihmisiä ympärillä. Yksinäisyys on tunne, olotila.
- Yksityisasia
Moni jehovan todistaja myös kokee yksinäisyyttä, joten miten nämä kaksi yksinäisyydestään kärsivää ja sitä muille väkisin markkinoivaa porukkaa eivät löydä toisiaan ?
Siinä sitten yhdessä porukassa eivät olisi enään niin yksinäisiä.
Ei tarvitsisi jehovienkaan enään ihmisten ovilla pimpotella, kaduilla seistä pönötellä ja ohitse kävelevien potentiaalisten ystävien perään huokailla.
Lippusia, lappusia helluntailaistenkaan ei tarvitsisi vähäväkisiin kahvittelu, juttelu ja osanottajakadon todistelutilaisuuksiinsa, vastentahtoisille postiluukkuihin ja kylillä syliin työntäen tyrkyttää. - ypöyksinäinenkö
Yksinäisyys on seuraus siitä, ettei tunne/saa kokea toisten ympärillä olevien ymmärtävän itseään. yhdessäolo jää pinnalliseksi. Yhteiskuntamme ihailee voimakkaita ja vahvoja, nuoria ja kauniita. Yhteisöllisyyttä etsitään seurakunnissa, kerhoissa ja ideologioiden ympäriltä, vaikka todellisuudessa me kaikki maapallolla elävät olemme yhtä. Elämä ei ole eilen eikä huomenna, vaan se on juuri nyt, tässä hetkessä, tällä sekunnilla. Yhteys muodostuu kohtaamisista ja itsestämme riippuu, millaisiksi nuo kohtaamiset muodostuvat. Jos kärsii yksinäisyydestä, siis jos yksinolo ei ole vapaaehtoista, on uskaltauduttava alttiiksi satutetuksi tulemiselle. Lapsi oppi kävelemään kaatumalla ja lopulta hän jo juoksee. Kaatumisesta tulevat haavat hoidetaan ja käsitellään ja sitten vain uudestaan ylös-ei kannata käyttää ainoaa elämäänsä yksinäisyydessään itkemiseen, valinta on myös yksinäisen omissa käsissä ja korvien välissä.
- Samaatietä
Tunne-elämä ei ole niin yksinkertainen juttu, mistä se muotoutuu, mitä on kokenut elämässään, mikä on tömän hetkinen elämän tilanne, perimä..persoonallisuus. Kaikki eivät ole yhtä avoimia luonteiltaan.
Ujous, sulkeutuneisuus, puhumattomuus on monen tekijän summa.
Myös sairaudet saattavat eristää ihmisen ulkopuolelle.
Minusta tuntuu että mikään ei ole niin yksinkertaista ( paitsi ihmisten syyttäminen 😂 )
Muiden syyttäminen onnistuu meiltä hyvin. - herätkää
Tunteita oppii säätelemään kyllä. Ajan mittaan. Se mikä sai ennen suunniltaan, ei välttämättä tänään hetkauta enää lainkaan.
Ihminen tarvitsee shokkeja säätelyyn. Eräässä kauppaketjussa oli shokkihintoja yhteen aikaan. Sanoin eräälle niihin aikoihin, tuntevani huvittuvani, moisista shokkihinnoista tuon häränlihankin kohdalla. Hän totesi siihen sen olevan hyvinkin luonnollista. Menihän se härkä varmaankin shokkiin kun henkeä vietiin.
Tämän brutaalin kertomuksen tarkoituksena on herättää tunteita, rakas lukijani, jotta ymmärtäisit laittaa asioita ja myös tunteita mittasuhteisiinsa. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Tunteita oppii säätelemään kyllä. Ajan mittaan. Se mikä sai ennen suunniltaan, ei välttämättä tänään hetkauta enää lainkaan.
Ihminen tarvitsee shokkeja säätelyyn. Eräässä kauppaketjussa oli shokkihintoja yhteen aikaan. Sanoin eräälle niihin aikoihin, tuntevani huvittuvani, moisista shokkihinnoista tuon häränlihankin kohdalla. Hän totesi siihen sen olevan hyvinkin luonnollista. Menihän se härkä varmaankin shokkiin kun henkeä vietiin.
Tämän brutaalin kertomuksen tarkoituksena on herättää tunteita, rakas lukijani, jotta ymmärtäisit laittaa asioita ja myös tunteita mittasuhteisiinsa.Niin totta varmasti ja sen hetkinen elämäntilannekkin ja menneisyys eletty elämä vaikuttaa myös tunnetiloihin. Ehkä myös tosiaan toleranssikin kasvaa.
Shokit voivat myös vaikuttaa päinvastaisesti eli ihminen uupuu ja väsyy.
Mutta joskus aikoinaan joku kasvatustieteilijä totesi, että vanhempien tehtävä on tuottaa lapsilleen pettymyksiä.
Mittasuhteetkin ovat suhteellinen käsite. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Niin totta varmasti ja sen hetkinen elämäntilannekkin ja menneisyys eletty elämä vaikuttaa myös tunnetiloihin. Ehkä myös tosiaan toleranssikin kasvaa.
Mutta joskus aikoinaan joku kasvatustieteilijä totesi, että vanhempien tehtävä on tuottaa lapsilleen pettymyksiä.
Mittasuhteetkin ovat suhteellinen käsite.Tiedän kroonistuneita sairaita ihmisiä, joilta shokki on rikkonut mielen 😣 Heitä on yllättävän paljon.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Niin totta varmasti ja sen hetkinen elämäntilannekkin ja menneisyys eletty elämä vaikuttaa myös tunnetiloihin. Ehkä myös tosiaan toleranssikin kasvaa.
Mittasuhteetkin ovat suhteellinen käsite.Itse uskon tosin, että vanhempien tehtävä ei ole tuottaa lapsilleen pettymyksiä. Pikemminkin onnistumisen kokemuksia. Ymmärrän toki, mitä tarkoitat. Ainainen myötäkarvaan silittely voi pahimmillaan tuottaa pahasti luonnevikaisia aikuisia.
Tämä ympäröivä muailma ihmisineen yleensä tuottaa sittemmin kokemuksia joksiselle. Jopa sellaisia, että maailmassa näyttää olevan pätevämpiäkin ihmisiä kuin minä. Ainakin joissain asioissa. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Tiedän kroonistuneita sairaita ihmisiä, joilta shokki on rikkonut mielen 😣 Heitä on yllättävän paljon.
Ainakin jos on annettu sähköshokkihoitoja. Varmaankin joissain tapauksissa niistä voi olla tosin myös hyötyä.
- herätkää
Anteeksi sammaatietä. Ryhdyin taas. Olet oikeassa. Traumaattiset kokemukset voi todellakin rikkoa ihmisen pahoin.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Itse uskon tosin, että vanhempien tehtävä ei ole tuottaa lapsilleen pettymyksiä. Pikemminkin onnistumisen kokemuksia. Ymmärrän toki, mitä tarkoitat. Ainainen myötäkarvaan silittely voi pahimmillaan tuottaa pahasti luonnevikaisia aikuisia.
Tämä ympäröivä muailma ihmisineen yleensä tuottaa sittemmin kokemuksia joksiselle. Jopa sellaisia, että maailmassa näyttää olevan pätevämpiäkin ihmisiä kuin minä. Ainakin joissain asioissa.En minäkään usko pettymysten tuottamiseen. Tuolla varmaam tarkoitettiin pettymysten sietokyvyn kasvattamista tms..kunhan kirjoitin mitä joskus olen kuullut.
Kyllä elämä opettaa. Niimpä usein on niin että kun aikansa kuvittelee olevansa hyvä jossaintai peräti erittäin hyvä, tulee joku joka tipauttaa melko nopeasti alas maan pinnalle 😂
Sähköshokkihoitoihin on kova jono. Moni kokenut sen auttavan. Etupäässä kehuja antavat. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Anteeksi sammaatietä. Ryhdyin taas. Olet oikeassa. Traumaattiset kokemukset voi todellakin rikkoa ihmisen pahoin.
Empä huomannut mihinkään ryhtymistä tai en sitten ymmärtänyt. Ymmärryskykyni ei ole oikeasti paras mahdollinen enkä huomaa asiayhteyksiä
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En minäkään usko pettymysten tuottamiseen. Tuolla varmaam tarkoitettiin pettymysten sietokyvyn kasvattamista tms..kunhan kirjoitin mitä joskus olen kuullut.
Kyllä elämä opettaa. Niimpä usein on niin että kun aikansa kuvittelee olevansa hyvä jossaintai peräti erittäin hyvä, tulee joku joka tipauttaa melko nopeasti alas maan pinnalle 😂
Sähköshokkihoitoihin on kova jono. Moni kokenut sen auttavan. Etupäässä kehuja antavat.Niin. Yhteen aikaan noita sähköshokkihoitoja annettiin oikein urakalla. Sittemmin, kuulemma, ne julistettiin lähes pannaan. Nykyään ne tuntuvat olevan taas repertuaarissa.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Empä huomannut mihinkään ryhtymistä tai en sitten ymmärtänyt. Ymmärryskykyni ei ole oikeasti paras mahdollinen enkä huomaa asiayhteyksiä
No hyvä. Sitä vaan meinasin tuossa, kun puhuit ihmisistä jotka ovat traumatisoituneet shokista. Niin, minä sitten siitä vääntämään noita sähköshokkihoitoja, vaikka tiesin ettet niitä tarkoittanut.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
No hyvä. Sitä vaan meinasin tuossa, kun puhuit ihmisistä jotka ovat traumatisoituneet shokista. Niin, minä sitten siitä vääntämään noita sähköshokkihoitoja, vaikka tiesin ettet niitä tarkoittanut.
Mitä sitten ? Saahan sitä kirjoittaa jos jokin juolahtaa mieleen jostain sanasta tms..minä ainakin teen sitä koko ajan, se on minusta tavallista.
Sähköshokkihoidoista. Ennen ne olivat karmivia. Liekkö voltit olleet suunnattu koko aivoalueelle tms ja amppeerit suuremmat. En tiedä mutta kehittynyt sekin hoitomuoto on. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Mitä sitten ? Saahan sitä kirjoittaa jos jokin juolahtaa mieleen jostain sanasta tms..minä ainakin teen sitä koko ajan, se on minusta tavallista.
Sähköshokkihoidoista. Ennen ne olivat karmivia. Liekkö voltit olleet suunnattu koko aivoalueelle tms ja amppeerit suuremmat. En tiedä mutta kehittynyt sekin hoitomuoto on.Voi olla, että nykyään on vähän kehittyneempää, tiedetäänhän ihmisen aivoistakin nykyään paljon enemmän kuin esimerkiksi 1950- luvulla. Olkoonkin että ihmisaivot on nykyäänkin se viimeinen suuri kartoittamaton erämaa.
Lopotomia oli myös ihme hoito ennen vanhaan. Lopotomian keksijä, hra Lopotomian, he he, kehuskeli silloin tekevänsä kaksi lopotomiaa yhtä aikaa, kummallakin kädellä, kahdelle eri potilaalle. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Voi olla, että nykyään on vähän kehittyneempää, tiedetäänhän ihmisen aivoistakin nykyään paljon enemmän kuin esimerkiksi 1950- luvulla. Olkoonkin että ihmisaivot on nykyäänkin se viimeinen suuri kartoittamaton erämaa.
Lopotomia oli myös ihme hoito ennen vanhaan. Lopotomian keksijä, hra Lopotomian, he he, kehuskeli silloin tekevänsä kaksi lopotomiaa yhtä aikaa, kummallakin kädellä, kahdelle eri potilaalle.No hyi se vanha lopotomia oli järkyttävä. Eikö sekin kehittynyt ja avoleikkauksen sijaan siirryttiin silmän kautta tehtävään leikkaukseen. Veitse vain silmäkuopasta sisään muistaakseni ja sitä kautta aivoihin ja huis vaan, yhteys oli katkaistu yhdellä ranneliikkeellä.
Hyvä puoli oli ettei potilasta tarvinnut nukuttaa 😨 - herätkää
Tästä tulikin mieleeni, että jos nykyaikana olisi lobotomia mahdollista, niin hra saviseutulainen ja varmaan joku muukin, haluaisi suorittaa minulla sellaisen. He he
Tuleehan ihminen toimenpiteen jälkeen kovinkin apaattiseksi, ja sopeutuvaiseksi>iiiiöööhh... - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
No hyi se vanha lopotomia oli järkyttävä. Eikö sekin kehittynyt ja avoleikkauksen sijaan siirryttiin silmän kautta tehtävään leikkaukseen. Veitse vain silmäkuopasta sisään muistaakseni ja sitä kautta aivoihin ja huis vaan, yhteys oli katkaistu yhdellä ranneliikkeellä.
Hyvä puoli oli ettei potilasta tarvinnut nukuttaa 😨Juu ei. Mutta kai ne jotain puudutusta käyty. Freeman taisi olla se piikkiherra joka kolkutti piikin silmämunuaisen yläpuolta aivoihin. Aika järkky toimenpide.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Juu ei. Mutta kai ne jotain puudutusta käyty. Freeman taisi olla se piikkiherra joka kolkutti piikin silmämunuaisen yläpuolta aivoihin. Aika järkky toimenpide.
Ai se oli otsaluun läpi, en muista, joskus lukenut.
Muistaakseni välillä käytettiin puudutusta ja toisinaan ei. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ai se oli otsaluun läpi, en muista, joskus lukenut.
Muistaakseni välillä käytettiin puudutusta ja toisinaan ei.Kyllä se oli nimenomaan silmämunan yläpuolta. Työnnettiin silmää vähän syrjään, ja sitten siitä nenänpielestä silmäkuopan luun kautta aivoihin.
Silmämunuainen on mäenkieltä. Se Freeman oli lopulta ainoa joka niitä teki. Sehän sen keksikin. Toiset piti toimenpidettä raakalaismaisena, mutta rahaa säästyi. Sehän on nykyäänkin päätarkoitus. Rahan säästäminen. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Kyllä se oli nimenomaan silmämunan yläpuolta. Työnnettiin silmää vähän syrjään, ja sitten siitä nenänpielestä silmäkuopan luun kautta aivoihin.
Silmämunuainen on mäenkieltä. Se Freeman oli lopulta ainoa joka niitä teki. Sehän sen keksikin. Toiset piti toimenpidettä raakalaismaisena, mutta rahaa säästyi. Sehän on nykyäänkin päätarkoitus. Rahan säästäminen.Niin taisi olla että aivoihin mentiin silmäkuopan kautta, ei taida olla luutakaan vastassa vaan suora yhteys.
.
Niimpä. Raha ja tuloksellisuus. Tehdään tulosta mahdollisimman pienin kustannuksin.
Mäenkielestä olen kuullut, mutten tiedä mitä se tarkoittaa. Silmämunuainen 😂
Onko reumatismi mäenkieltä? - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Niin taisi olla että aivoihin mentiin silmäkuopan kautta, ei taida olla luutakaan vastassa vaan suora yhteys.
.
Niimpä. Raha ja tuloksellisuus. Tehdään tulosta mahdollisimman pienin kustannuksin.
Mäenkielestä olen kuullut, mutten tiedä mitä se tarkoittaa. Silmämunuainen 😂
Onko reumatismi mäenkieltä?En tiedä. Mäenkieltä väänetään jossain tuolla Tornionjokilaaksoissa.
Luulen, että silmäkuopassakin on luu. Taitaa olla vaan vähän ohuempi kuin muualla piässä. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
En tiedä. Mäenkieltä väänetään jossain tuolla Tornionjokilaaksoissa.
Luulen, että silmäkuopassakin on luu. Taitaa olla vaan vähän ohuempi kuin muualla piässä.Olikohan luu...saattaa olla, en muista sitäkään.
- ypöyksinäinenkö
Samaatietä kirjoitti:
Tunne-elämä ei ole niin yksinkertainen juttu, mistä se muotoutuu, mitä on kokenut elämässään, mikä on tömän hetkinen elämän tilanne, perimä..persoonallisuus. Kaikki eivät ole yhtä avoimia luonteiltaan.
Minusta tuntuu että mikään ei ole niin yksinkertaista ( paitsi ihmisten syyttäminen 😂 )
Muiden syyttäminen onnistuu meiltä hyvin.Kommenttini ei ollut syyttäväksi tarkoitettu, vaikka voihan sen kai niinkin tulkita..? Tiedän oikein hyvin, mitä yksinäisyys on, mitä on kiusaaminen, masennus, itsetuhoisuus, erinäisistä asioista syntyneet lopunelämän kestävät vammat tunne-elämässä ja mielessä. Tarkoitin sitä, että on yleensä kuitenkin mahdollista riittävän pitkälle käsitellä ne asiat, jotka aikaansaavat eristäytymisen ja sitä myötä myös kokemuksen täydellisestä yksinäisyydestä. Totuus kuitenkin on, että jokainen on kuollessaan yksin, ainakin ilman toista ihmistä, rajalla on ehkä aikanaan vastassa joku. On aina viimekädessä ihmisen oma valinta, haluaako nousta ylös vai ei ja miten tilanteeseensa suhtautuu. Itseäni on pimeimpinä hetkinä auttanut usko Jumalaan ja pelkkä päätös, että katson vielä seuraavankin päivän, mitä vaihtoehtoja sillä on minulle tarjota, jollain toisella se on joku muu. Keinot selviytymiseen ovat yksilölliset. Jos pystyssä pysymiseen tarvitsee toisia, kuten yleensä on, on tahoja, joilta tuota ja toisenlaista näkökulmaa elämään ja tukea tilanteeseensa ainakin hetkellisesti voi saada. Jos ei kykene edes puhumaan, voi kirjoittaa, käyttää fyysistä voimaa esim. hakata säkkiä, huutaa metsässä, tanssia, maalata jne.. Tästä saisi pitkän tekstin, mutta tietoa näistä on hyvin paljon saatavilla, kun oma-aloitteisesti sitä lähtee etsimään. Ei kukaan siis ole täysin yksin, jos ei sitä halua, kriisipuhelimeenkin voi tarvittaessa soittaa. Ymmärrän toki, jos ihminen on psyykkisesti niin heikossa kunnossa, ettei yksinkertaisesti kykene-olen ollut siinä jamassa itsekin, ettei sängystä kerta kaikkiaan pääse ylös ja itsemurha tuntuu houkuttelevalta ulospääsyltä. Tuolloin vaikeassa elämäntilanteessani ne olivat nimenomaan uskovaiset, jotka minulle käänsivät selkänsä :) Siihen aikaan minä etenin välillä kirjaimellisesti hengenveto kerrallaan vaikean hetken yli.. Mutta päivä kerrallaan jokainen kynnelle kykenevä on myös itse vastuussa omasta elämästään täällä, itsesääliin ei kokemuspohjalta todeten kannata kauaksi aikaa jäädä itkemään, niin kovalta kuin se saattaa kuulostaakin, jos vain mahdollista. Voimia toivon jokaiselle yksinäisyyden kanssa kipuilevalle paljon.
- herätkää
ypöyksinäinenkö kirjoitti:
Kommenttini ei ollut syyttäväksi tarkoitettu, vaikka voihan sen kai niinkin tulkita..? Tiedän oikein hyvin, mitä yksinäisyys on, mitä on kiusaaminen, masennus, itsetuhoisuus, erinäisistä asioista syntyneet lopunelämän kestävät vammat tunne-elämässä ja mielessä. Tarkoitin sitä, että on yleensä kuitenkin mahdollista riittävän pitkälle käsitellä ne asiat, jotka aikaansaavat eristäytymisen ja sitä myötä myös kokemuksen täydellisestä yksinäisyydestä. Totuus kuitenkin on, että jokainen on kuollessaan yksin, ainakin ilman toista ihmistä, rajalla on ehkä aikanaan vastassa joku. On aina viimekädessä ihmisen oma valinta, haluaako nousta ylös vai ei ja miten tilanteeseensa suhtautuu. Itseäni on pimeimpinä hetkinä auttanut usko Jumalaan ja pelkkä päätös, että katson vielä seuraavankin päivän, mitä vaihtoehtoja sillä on minulle tarjota, jollain toisella se on joku muu. Keinot selviytymiseen ovat yksilölliset. Jos pystyssä pysymiseen tarvitsee toisia, kuten yleensä on, on tahoja, joilta tuota ja toisenlaista näkökulmaa elämään ja tukea tilanteeseensa ainakin hetkellisesti voi saada. Jos ei kykene edes puhumaan, voi kirjoittaa, käyttää fyysistä voimaa esim. hakata säkkiä, huutaa metsässä, tanssia, maalata jne.. Tästä saisi pitkän tekstin, mutta tietoa näistä on hyvin paljon saatavilla, kun oma-aloitteisesti sitä lähtee etsimään. Ei kukaan siis ole täysin yksin, jos ei sitä halua, kriisipuhelimeenkin voi tarvittaessa soittaa. Ymmärrän toki, jos ihminen on psyykkisesti niin heikossa kunnossa, ettei yksinkertaisesti kykene-olen ollut siinä jamassa itsekin, ettei sängystä kerta kaikkiaan pääse ylös ja itsemurha tuntuu houkuttelevalta ulospääsyltä. Tuolloin vaikeassa elämäntilanteessani ne olivat nimenomaan uskovaiset, jotka minulle käänsivät selkänsä :) Siihen aikaan minä etenin välillä kirjaimellisesti hengenveto kerrallaan vaikean hetken yli.. Mutta päivä kerrallaan jokainen kynnelle kykenevä on myös itse vastuussa omasta elämästään täällä, itsesääliin ei kokemuspohjalta todeten kannata kauaksi aikaa jäädä itkemään, niin kovalta kuin se saattaa kuulostaakin, jos vain mahdollista. Voimia toivon jokaiselle yksinäisyyden kanssa kipuilevalle paljon.
Älä hyvä ihminen itsemurhaa haudo. Aina on kiva elää se huominenkin päivä.
- ettäsilleesti
herätkää kirjoitti:
En tiedä. Mäenkieltä väänetään jossain tuolla Tornionjokilaaksoissa.
Luulen, että silmäkuopassakin on luu. Taitaa olla vaan vähän ohuempi kuin muualla piässä.Oisko kuitenkin meänkieli.
- herätkää
ettäsilleesti kirjoitti:
Oisko kuitenkin meänkieli.
Totta töriset. Mäenkieli he he. Meänkieli, kyllä
- ItsOverNow48
Samaatietä kirjoitti:
Muiden syyttäminen onnistuu meiltä hyvin.Naiset pettävät usein parisuhteissa miehiä.
Parisuhteen jälkeen heillä on heti uusi mies, jonka kansa harjoittavat esiaviollista haureutta.
Minua pettäneet naiset, joiden kanssa seurustelin.
Anne, hän jätti minut ja petti ensin, pääsyy 8v ikäero.Tai 8v5kk .Hän oli vanhempi.
Anu, hän jätti minut kun selvi että olin valehdellut ikääni 2v alemmas. Meillä oli ikäeroa 3v6kk, minä vanhempi. Ekasta seurustelusta tuli ajatus että pitää olla samaa ikää suunnilleen. Kadun iänvalhetta. Valmistuminen tosi nopeasti lukiosta pisti tytön tutkimaan tarkemmin. Hänen enonsa kävi luonani paasaamassa kanssa asiasta.
Paula. Hänen kanssaan elin 10v. Saimme kaksi poikaa, joista toinen aikuinen ja toinen 16v. Meille tuli ero kun hän sanoi: älä tule takaisin tai soitan poliisit. Hänen vanhempiensa kautta kuulin hänen menneen pian eron jälkeen naimisiin.
Jonna, hän petti useasti ja eri tavoin.
Kun nyt muidtelen niin seksuaalisesta pettämisestä jäi kiinni vain Jonna! Olen miettinyt että nuo kolme muutakin pettivät mutra todistetusti en tiedä.Annen yllätin viemästä miestä asuntoonsa ja sinne jäivät kahdestaan.
Siihen lopetin seurustelut. Olen 9v ollut seksihaureudetta kesäkuussa 2019jKr.Mittarissa 48v ja jo tottunut vapaasti olemaan ilman sitovaa läheisriippuvuutta. Tyttöystävä nykyään on Kyllikki Nyrkki. - Samaatietä
ItsOverNow48 kirjoitti:
Naiset pettävät usein parisuhteissa miehiä.
Parisuhteen jälkeen heillä on heti uusi mies, jonka kansa harjoittavat esiaviollista haureutta.
Minua pettäneet naiset, joiden kanssa seurustelin.
Anne, hän jätti minut ja petti ensin, pääsyy 8v ikäero.Tai 8v5kk .Hän oli vanhempi.
Anu, hän jätti minut kun selvi että olin valehdellut ikääni 2v alemmas. Meillä oli ikäeroa 3v6kk, minä vanhempi. Ekasta seurustelusta tuli ajatus että pitää olla samaa ikää suunnilleen. Kadun iänvalhetta. Valmistuminen tosi nopeasti lukiosta pisti tytön tutkimaan tarkemmin. Hänen enonsa kävi luonani paasaamassa kanssa asiasta.
Paula. Hänen kanssaan elin 10v. Saimme kaksi poikaa, joista toinen aikuinen ja toinen 16v. Meille tuli ero kun hän sanoi: älä tule takaisin tai soitan poliisit. Hänen vanhempiensa kautta kuulin hänen menneen pian eron jälkeen naimisiin.
Jonna, hän petti useasti ja eri tavoin.
Kun nyt muidtelen niin seksuaalisesta pettämisestä jäi kiinni vain Jonna! Olen miettinyt että nuo kolme muutakin pettivät mutra todistetusti en tiedä.Annen yllätin viemästä miestä asuntoonsa ja sinne jäivät kahdestaan.
Siihen lopetin seurustelut. Olen 9v ollut seksihaureudetta kesäkuussa 2019jKr.Mittarissa 48v ja jo tottunut vapaasti olemaan ilman sitovaa läheisriippuvuutta. Tyttöystävä nykyään on Kyllikki Nyrkki.Eipä tullut uni. Surkean kivut kun valvottavat !!
Sinulla on kyllä ollut monenlaista koettelemusta elämässäsi ja parisuhteissasi.
Tiedät varmasti jo omienn kokemuksiesi kautta, miten selviää parhaiten ja mitkä keinot ovat toimivia.
Tuo on kyllä ikävää, kun useampikin on tällä palstalla tuonut ilmi sitä, miten ovat tulleet huonosti kohdelluiksi uskovien taholta tai tosiian uskovat ovat kääntäneet kokonaan selkänsä, kuten sinulle kävi.
Minulla taas toisenlainen kokemus uskovista. Olen saanut heiltä tukea hankalissa elämäntilanteissani. En kykene ymmärtämää, miksi uskovat käyttäytyvät niin, etteivät anna mitään tukea tai huomiota.
Toisinaan voi olla niinkin, ettei ihmiset jaksa kantaa muiden huolia tai olla tukena.
Henkilökohtaisesti voin kertoa omasta kokemuksestani, että masentuneen ja ahdistuneen tukena oleminen voi viedä omankin terveyden. Tämä ei nyt liity sinun tapaukseesi, mutta tuli vain mieleen tuollainenkin näkökanta.
Psyykkisesti sairaan tai traumatisoituneen rinnalla kulkeminen ja tukemisen voi olla todella haastavaa, eikä kaikista ole siihen. Jos omat voimavarat eivät riitä, silloin on hyvä kieltäytyä, ettei uuvu itse kokonaan.
Sillä itse huomasin sen loputtomaksi suoksi. Mikään ei riittänyt vaikka kuin tuit ja autoit. Ripustautuninen voi olla todella uuvuttavaa kun on 24 h hälytystilassa mitä seuraavaksi tapahtuu ja missä mennään eikä missään ole mutään jörkeväö logiikkaa. Ja kun irrottautuu vuosien päästä tuosta, saa huonon omantunnon itselleen kun oli pakko ottaa väljyyttä oman jaksamisensa vuoksi ja myös kuulemaan painostusta monilta tahoilta siittä, kun otat omaa tilaa ja etenkin siltä sairaalta.
Olisikin hyvä, jos tukijoita olisi useampia. Voisi kuvitella, että seurakunnissa on paljon ihmisiä ja tukijoita ja heillä toimisi yhteisöllisyys ja yhdessä auttaisivat muita uskovia jaksamaan eteenpäin.
Moniin asioihin tottuu ja sopeutuu. Oletko kaivannut kumppania tai oletko avoin sen suhteen, että rinnallasi olisi vielä joskus joku? Ikäähän sinulla ei vielä paljoa ole, että sen puolesta voisi vielä tapahtua monenlaista, jos Jumala suo ja elinpöiviä riittää.
- L_S
Miten eroittaa yksinäisyyden ja yksinäisyyden joka on mielentila. Ihminen voi kokea yksinäisyyttä myös muiden ihmisten keskuudessa toimijana. Tietenkin on yksinäisiä ihmisiä joilla ei käy kukaan, mutta on myös toisenlaista yksinäisyyttä.
- herätkää
Siitä yksinäisyydestä, kun ei ole ketään, siihen yksinäisyyteen kun on, vaikka kuinka paljon, mutta kehenkään ei saa yhteyttä.
- herätkää
herätkää kirjoitti:
Siitä yksinäisyydestä, kun ei ole ketään, siihen yksinäisyyteen kun on, vaikka kuinka paljon, mutta kehenkään ei saa yhteyttä.
Sitä voisi verrata vaikkapa siihen, että kukaan ei ollut sinusta kiinnostunut täällä, ennen kuin minä kiinnostuin sinusta. Ihmisenä. Johan alkoivat muutkin kiinnostua.
Ihminen toimii niin ja sillä lailla. - L_S
Sinä kuvittelet sen kiinnostuksen, itsesi ja muiden osalta. Onhan se joskus turhauttavaa kun kukaan ei kirjoita kommenttia, ei vastaa, ei vastaa... ei vastaa... eikä ketään todellakaan kiinnosta pätkääkään oikeasti, ei ennen eikä nyt... sitten kun joku herätkää nimmari vastaa, muutakuin raamatunjakeita tehosuoltamalla... niin kait sekin on jotain sitten. Me ihmiset nyt vaan satutaan olemaan itsekästä sakkia, oman napamme ympärillä pyörijöitä. Ketä oikeasti kiinnostaisi, mitä tunnen, koen, ajattelen? jokaista kiinnostaa se mitä itse kokee, tuntee, ajattelee? Me elämme kuin pienissä kuplissa, itsemme kanssa.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Sitä voisi verrata vaikkapa siihen, että kukaan ei ollut sinusta kiinnostunut täällä, ennen kuin minä kiinnostuin sinusta. Ihmisenä. Johan alkoivat muutkin kiinnostua.
Ihminen toimii niin ja sillä lailla.Olet tehnyt väärän johtopäätöksen. Minä kiinnostuin L.S.stä ja varmasti moni muukin ennen sinun riehaantumistasi.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Olet tehnyt väärän johtopäätöksen. Minä kiinnostuin L.S.stä ja varmasti moni muukin ennen sinun riehaantumistasi.
Ehkä. Ainakin sen jälkeen kiinnostus kasvoi suorastaan räjähdysmäisesti. Älässä, olet oikeassa. Kuplassa elämme, sen vuoksi se toisen ymmärtäminen onkin niin hankalaa.
- L_S
Totuus on kuitenkin, etten minä taida kaivata palstalaisten kiinnostusta... koska... he eivät välitä minusta ihmisenä, he eivät tunne minua... tänään he muistavat kommentilla, huomenna jo unohtavat, koska olen vain joku palstakirjoittaja heille... tuntematon... joku vain, ei kukaan.
- L_S
Se tuo hyvin syvän tunnelatauksen... sana, "olen heille, ei kukaan" Pitäisi viäntää joku runo varmaan.
"Hei, olen, en kukaan.
Täällä olen.
Kuuletko minua?
Haloooo...
Kaiku jostain vastaa takaisin." - herätkää
L_S kirjoitti:
Totuus on kuitenkin, etten minä taida kaivata palstalaisten kiinnostusta... koska... he eivät välitä minusta ihmisenä, he eivät tunne minua... tänään he muistavat kommentilla, huomenna jo unohtavat, koska olen vain joku palstakirjoittaja heille... tuntematon... joku vain, ei kukaan.
Kuitenkin kirjoitat tänne. Minä sen sijaan olen hyvinkin kiinnostunut sinusta. Olen sanonut. Sanon taas. Olet erikoinen persoona, sen takia kiehdot minua sangen suuresti.
- herätkää
L_S kirjoitti:
Se tuo hyvin syvän tunnelatauksen... sana, "olen heille, ei kukaan" Pitäisi viäntää joku runo varmaan.
"Hei, olen, en kukaan.
Täällä olen.
Kuuletko minua?
Haloooo...
Kaiku jostain vastaa takaisin."Maa kuulee. Kuuntelen..
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Onhan tämä erillaista kuin jos kohtaisi lähemmin. Voisi keskustella kahdestaan ja luottamuksellisesti ja tehdä yhdessä asioita yms. Täällä ei pääse niin tutustumaan ja kontaktit jäävät pinnallisiksi.
Minä en halua nousta samoista syistä jotka L.S maintsit kiinnittyä palstaan ja henkilöihin täällä. Enkä siksi koe mahdolliseksi ystävyyttä palstalla. Palstakaveri voi olla mutta siihen se jää. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Onhan tämä erillaista kuin jos kohtaisi lähemmin. Voisi keskustella kahdestaan ja luottamuksellisesti ja tehdä yhdessä asioita yms. Täällä ei pääse niin tutustumaan ja kontaktit jäävät pinnallisiksi.
Minä en halua nousta samoista syistä jotka L.S maintsit kiinnittyä palstaan ja henkilöihin täällä. Enkä siksi koe mahdolliseksi ystävyyttä palstalla. Palstakaveri voi olla mutta siihen se jää.Jaa. Eikö se ole sama asia?
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Jaa. Eikö se ole sama asia?
Mikä?
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Mikä?
Palstakaveruus, palstaystävyys
- L_S
herätkää kirjoitti:
Kuitenkin kirjoitat tänne. Minä sen sijaan olen hyvinkin kiinnostunut sinusta. Olen sanonut. Sanon taas. Olet erikoinen persoona, sen takia kiehdot minua sangen suuresti.
Jos erikoinen persoonani kiehtoo, pettyisit minuun todellisuudessa, olen sangen tavallinen ihminen, tavallistakin tavallisempi... ei mitään erikoista...
"Näetkö sen kirjavan sateenkaaren ylittävän taivaanrannan lakeuksien,
- En se ole minä.
Se on haavekuvasi, jonka loit minusta kerran,
kun muovasit sen savesta pihamaallesi.
Se on torso, muotopuoli,
koska en se ole minä.
- Minä olen joku toinen" - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Palstakaveruus, palstaystävyys
On varmaankin 😂
Tarkoitin , että jos puhutaan ystävyydestä, siihen tarvitaan jo syvempi tunteminen ja kun puhutaan kaveruudesta, se on kevyempi " tunteminen" Nuo on vain niitä puhekielen tulkintoja. - herätkää
L_S kirjoitti:
Jos erikoinen persoonani kiehtoo, pettyisit minuun todellisuudessa, olen sangen tavallinen ihminen, tavallistakin tavallisempi... ei mitään erikoista...
"Näetkö sen kirjavan sateenkaaren ylittävän taivaanrannan lakeuksien,
- En se ole minä.
Se on haavekuvasi, jonka loit minusta kerran,
kun muovasit sen savesta pihamaallesi.
Se on torso, muotopuoli,
koska en se ole minä.
- Minä olen joku toinen"Sinä olet sinä. Tietysti olet tavallinen, ja ihminen. Kuiteenkin ymmärrän sieluasi hämmästyttävän hyvin. Niin luulen, ja niin on osoittautunut olevan..
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
On varmaankin 😂
Tarkoitin , että jos puhutaan ystävyydestä, siihen tarvitaan jo syvempi tunteminen ja kun puhutaan kaveruudesta, se on kevyempi " tunteminen" Nuo on vain niitä puhekielen tulkintoja.Minulla on sinusta selvä mielikuva, joten voin ajatella tuntevani sinut.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Minulla on sinusta selvä mielikuva, joten voin ajatella tuntevani sinut.
Voihan sitä ajatella mitä vain ja toisen millaiseksi vain, mutta minusta ystävyyteen tarvitaan muutakin kuin mielikuvaharjoitukset.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Voihan sitä ajatella mitä vain ja toisen millaiseksi vain, mutta minusta ystävyyteen tarvitaan muutakin kuin mielikuvaharjoitukset.
Ok. Yritetään. Kun puhutaan ulkoisesta olemuksesta.
Olet 155 senttimetriä pitkä, painat 49, sinulla on vaaleat lyhyehköt hiukset, kuitenkin niin pitkät, että ne saa letitettyä. Silmiesi väri on sinivihreä. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Ok. Yritetään. Kun puhutaan ulkoisesta olemuksesta.
Olet 155 senttimetriä pitkä, painat 49, sinulla on vaaleat lyhyehköt hiukset, kuitenkin niin pitkät, että ne saa letitettyä. Silmiesi väri on sinivihreä.Ei....
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ei....
Ei sitten. Pieleen meni. Nyt on sinun vuorosi. Mitä näet?
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Ei sitten. Pieleen meni. Nyt on sinun vuorosi. Mitä näet?
Hahmon. Pyöreän, ylipainoa, Harventuneet hiukset. Silmälasit. Paksut huulet. Pesemättömät hampaat. Punakka iho. Ennemmin vaalea kuin tumma.
Näen parran. Paksut sormet. Poltat paljon. Näen keltaista joko kynsissä tai sormien välissä. Mustan t -paidan ja farkut. Hihittävä naurutyyli. Katselet harvemmin silmiin. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Hahmon. Pyöreän, ylipainoa, Harventuneet hiukset. Silmälasit. Paksut huulet. Pesemättömät hampaat. Punakka iho. Ennemmin vaalea kuin tumma.
Näen parran. Paksut sormet. Poltat paljon. Näen keltaista joko kynsissä tai sormien välissä. Mustan t -paidan ja farkut. Hihittävä naurutyyli. Katselet harvemmin silmiin.Aika hyvin. Kerron kaiken mikä meni oikein. Harventuneet hiukset, silmälasit, enemmän vaalea kuin tumma, musta teepaita, parransänki.
Kaikki muu meni pieleen. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Näen parran. Paksut sormet. Poltat paljon. Näen keltaista joko kynsissä tai sormien välissä. Mustan t -paidan ja farkut. Hihittävä naurutyyli. Katselet harvemmin silmiin.Niin ja pidät usein käsiäsi housujen taskuissa seisoessasi. Ja sinulla on tapa osoitella sormellasi asioita ja ihmisiä jos puhut jollekkin heistä. Sormi ojossa selittelet
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Niin ja pidät usein käsiäsi housujen taskuissa seisoessasi. Ja sinulla on tapa osoitella sormellasi asioita ja ihmisiä jos puhut jollekkin heistä. Sormi ojossa selittelet
En pelaa taskubiljardia. Tuo sormi ojossa selittely on aika lähellä. Eräskin nainen ei voinut sietää, että melskasin hänelle alinomaa etusormi pystyssä ihan tavallisista asioista.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
En pelaa taskubiljardia. Tuo sormi ojossa selittely on aika lähellä. Eräskin nainen ei voinut sietää, että melskasin hänelle alinomaa etusormi pystyssä ihan tavallisista asioista.
Se on määräilijöiden tyyppivika sormi ojossa takoa muiden päähän oppia. He usein myös puhuvat toisten päälle ja ovat huonoja kuuntelijoita.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Se on määräilijöiden tyyppivika sormi ojossa takoa muiden päähän oppia. He usein myös puhuvat toisten päälle ja ovat huonoja kuuntelijoita.
Kuten olet huomannut, vioistani huolimatta, olen aikass hyvä kuuntelija. Enkä koskaan puhu toisen päälle. Tavoitteeni on ymmärtää mitä toinen oikein tarkoittaa, niillä puheillaan.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Kuten olet huomannut, vioistani huolimatta, olen aikass hyvä kuuntelija. Enkä koskaan puhu toisen päälle. Tavoitteeni on ymmärtää mitä toinen oikein tarkoittaa, niillä puheillaan.
En ole huomannut.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En ole huomannut.
Totean kuin Haloska vaalitentissä. Täh? Minä joka olen niin herkkä, että itken omille kirjoituksillenikin, saati sitten sinun tahi älässän.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Totean kuin Haloska vaalitentissä. Täh? Minä joka olen niin herkkä, että itken omille kirjoituksillenikin, saati sitten sinun tahi älässän.
En ole huomannut mitään tuollaista, päinvastoin.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En ole huomannut mitään tuollaista, päinvastoin.
Et sitten ajattele sydämellä lainkaan. Minä kirjoitan sydänverellä, ja itken näppäimistön märäksi kuin mikäkin Paavali.
Tosin Paavali ei ehkä kirjoittanut kuin nimikirjoituksensa. Eikös se ollut lääkäri Luukas? Se kirjuri. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Et sitten ajattele sydämellä lainkaan. Minä kirjoitan sydänverellä, ja itken näppäimistön märäksi kuin mikäkin Paavali.
Tosin Paavali ei ehkä kirjoittanut kuin nimikirjoituksensa. Eikös se ollut lääkäri Luukas? Se kirjuri.En niin. Olen kova kuin kallio ja kylmä kuin kivi.
Olihan se Luukas. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En niin. Olen kova kuin kallio ja kylmä kuin kivi.
Olihan se Luukas.Ja minusta he puhuvat minus viiden fahrenheitin kalikkana.
Hei kuulkaa kaikki! Sammaatietä on niin kylmä kallio, ettei siitä saa maaemon lämpöä poraamallakaan. - ettäsilleesti
herätkää kirjoitti:
Seurassa koettu erillisyyden tunne on ihmisen perusyksinäisyyttä. Sitä kokee jokainen joskus.
- herätkää
ettäsilleesti kirjoitti:
Seurassa koettu erillisyyden tunne on ihmisen perusyksinäisyyttä. Sitä kokee jokainen joskus.
Niin on. Joskus sitä esiintyy niin voimakkasti, että se näkyy ihmisen silmistä.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Ja minusta he puhuvat minus viiden fahrenheitin kalikkana.
Hei kuulkaa kaikki! Sammaatietä on niin kylmä kallio, ettei siitä saa maaemon lämpöä poraamallakaan.Totta.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Totta.
Mikä on totuus? Kysyi jo Pontius Pilatus aikoinaan.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Totta.
Epäilen, että saviseutulainen herättää sinussa paineita. Menet lukkoon yhden äijän puheitten takia. Ei saa antaa ihmiselle niin paljon valtaa, omaan käyttäytymiseen.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Epäilen, että saviseutulainen herättää sinussa paineita. Menet lukkoon yhden äijän puheitten takia. Ei saa antaa ihmiselle niin paljon valtaa, omaan käyttäytymiseen.
Ei ole totta. Mutta asia vaivasi minua, koska ajattelin kohta saviseutulainen ajattelee niin, että loisi paineita., mutta se ei ole totta.
- Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Ei ole totta. Mutta asia vaivasi minua, koska ajattelin kohta saviseutulainen ajattelee niin, että loisi paineita., mutta se ei ole totta.
Saviseutulainen ei kirjoita hyökkäävästi. En tunne koskaan paineita hänen kirjoittelustaan. Hän on selkeä ja sanoo asiat avoimesti. Minun on helppo lukea hänen viestejään.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ajattelet niin, ja et ajattele. No niin. Nythän se nähdään kuka täällä manipuloi ja naureskelee partaansa. Enkä se ole minä.
Muista kuitenkin, että sinun ei ole pakko jatkaa tätä(kään) keskustelua, jos alkaa tuntumaan pahalta. Oikeasti. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Saviseutulainen ei kirjoita hyökkäävästi. En tunne koskaan paineita hänen kirjoittelustaan. Hän on selkeä ja sanoo asiat avoimesti. Minun on helppo lukea hänen viestejään.
Olet vapaa keskustelemaan, myös, hänen kanssaan, taitaa vaan olla niin että se olisi kuin tuuleen huutaisi.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Olet vapaa keskustelemaan, myös, hänen kanssaan, taitaa vaan olla niin että se olisi kuin tuuleen huutaisi.
Täällä saa jokainen keskustella kenen kanssa haluaa ja jokainen saa vastata tai olla vastaamatta.
Ja on jokaisen oma asia mistä haluaa keskustella ja haluaako avautua asioistaan.
Kunnioitan jos ei halua keskustella kuin helluntailaisuudesta tai uskosta tai raamatusta, kuten palstan ilmeinen alkuperäinen tarkoitus on.
Mutta kovana puhujana pälpätän helposti jonnin joutavia ja se on minun mielestä minun oikeuteni.
Kaikkien ei tarvitse olla tällaisia räpätätejä. Palstahan menisi ihan sekaisin jos kaikki kaakattaisi kuin minä 😂 - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Täällä saa jokainen keskustella kenen kanssa haluaa ja jokainen saa vastata tai olla vastaamatta.
Ja on jokaisen oma asia mistä haluaa keskustella ja haluaako avautua asioistaan.
Kunnioitan jos ei halua keskustella kuin helluntailaisuudesta tai uskosta tai raamatusta, kuten palstan ilmeinen alkuperäinen tarkoitus on.
Mutta kovana puhujana pälpätän helposti jonnin joutavia ja se on minun mielestä minun oikeuteni.
Kaikkien ei tarvitse olla tällaisia räpätätejä. Palstahan menisi ihan sekaisin jos kaikki kaakattaisi kuin minä 😂Do ni. Kiva että olet palannut takaisin. Ihan entiselläsi.
HELLkerhossa koet yksinäisyyttä varsinnii jos oot Lonely Rider...
- L_S
Niin... en muistaakseni ole kertonut tällä palstalla sitä seikkaa, että olen kirjoittanut tuolla nimimerkillä jossain muualla... mutta hyvä, kun se... on kiva julkaista... voisin olla välittämättä, what ever... mutta aivan sama... lonelyriderhän se, yksinäisten westerjännärien yksinäinen ratsastaja.
- L_S
Se on toisaalta pelottava ajatus... kuinka paljon joku ateisti, tietää minusta... ja haluaako se ateisti satuttaa oikeasti, että se on tämän palstakirjoittamisen nurja puoli ja se kyllä vähän pelottaa... olenko ollut liian avoin, kirjoittamissani asioissa?
Sitä miettii, voiko tämän kirjoittaa "ääneen"... mitä jos se saa jonkun ajattelemaankin satuttamista vielä enemmän.
- yksinäinen-äijä
Tämän yksinäisempi ei enää voi olla.
Ei yhden yhtä ystävää.Ei mitään sosiaalista elämää.
Erakko-elämää kerrostalo-yksiössä.
Tätä on onneksi kestänyt vain 9 vuotta.
Viime vuosi elämäni yksinäisin vuosi.
TerveysOngelmaa on.Välillä meinaa kyllä kuuppa himmetä.
Nyt on pakko tulla muutos.Ei voi jatkua enää.- herätkää
Mene helluntaiseurakuntaan. En tiedä, auttaako yksinäisyyteen, mutta saahan tuota kokkeilla. Luulisin että ovimikko ainakin sanoo kädestä rauhoo.
- s-seutulainen
Kas näinpä kävi!
Palstan auervaaran charmantin vetovoiman vastustamaton lumo sai tutut nimimerkit taas imaistua mukaan.
Vaan näin se juuri menee.
Mutta onhan heillä toki siihen oikeus.
Jälleen kerran on kuitenkin lukijoilla mahdollisuus seurata miten tämä kylmä ja narsistinen manipuloija hommaa vetää.- Samaatietä
Kunhan juttelen niitä näitä. Ei ole tarkoituskaan kenenkään näennäisestä palsta charmista lumoutua.
Ajatteletko, että minulla olisi jotain romanttisi tunteita tai aikomuksia ?
- L_S
Minä olen jostain syystä ajatellut, että ihmiset saa jotenkin enemmän näistä keskusteluista ja että he voivat kohdata ihmisiä, kaltaisiaan... ja sitten muut ovatkin, että he vain puhuvat niitä näitä -tyyliin, että kunhan löpisevät... niin... tavallaan siitä kommentista ymmärrän paljon sitä elämää mikä on ollut, että miksi muille kaikki oli "aivan sama".... olen ladannut, ihmisten kohtaamiseen, liian suuren merkityksen tänne palstalle... ja täällä ihmiset vain viettävät aikaansa kuin ajankulukseen?
- herätkää
Nimenomaan ajankulukseen, millä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa, että täältä löytää joskus myös todellisia sielunsiskoja - veljiä.
- L_S
Niinkö luulet, että löytää todellisia sielunsisaruksia? En ole varma...ihmiset puhuvat kauniisti sellaisista asioista ja sitten ne teot, puhuvat toista... ja entä jos sellaista ei ole olemassakaan ja se on vain ollut jokin kuvitelmani?
- herätkää
L_S kirjoitti:
Niinkö luulet, että löytää todellisia sielunsisaruksia? En ole varma...ihmiset puhuvat kauniisti sellaisista asioista ja sitten ne teot, puhuvat toista... ja entä jos sellaista ei ole olemassakaan ja se on vain ollut jokin kuvitelmani?
Minä olen sinun veljesi. Tekoni. Sanani. Ne ovat tasapainossa, sillä sinä olet. Minun siskoni.
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Nyt sen sanon ja sanon sen vain kerran. Minulla on ollut toisinaan ikävä sinua L.S . Olet ainoa jonka päästin lähemmäksi. Ja se on paljon minulta se.
En päästä ihmisä helposti lähelleni.
Tämän parempaan minusta ei ole täällä sanomaan ja ehkä sillä ei ole merkitystäkään minkään kannalta.
Ehkä sanoin jo liikaakin.
Jatkakaa keskusteluja. Tämä tähän väliin. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Minä olen sinun veljesi. Tekoni. Sanani. Ne ovat tasapainossa, sillä sinä olet. Minun siskoni.
Ja sinä leperelijä. Et saa satuttaa L.S.ää.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ja sinä leperelijä. Et saa satuttaa L.S.ää.
Et saa olla kateellinen älässästä, tai tietenkin saat.
En vahingoita ällässää. Koskaan. - L_S
En ole minnekään mennyt... mistä se ikävä voi tulla tupsahtaa, kun siinä koko ajan keskustelee? kun tällä palstalla kirjoitan samalla tavoin kuin aina.... aina.
Se on kauheaa kun ihminen ei päästä lähelle, tai jokaisen oikeus, mutta tavallaan sen kautta voi ymmärtää, ettei ole ollut välitetty lainkaan, koska jos toinen ei vällitä... ottaa riskiä olla se joka on ja luottaa toiseen sen verran...
Tietenkin siinä on riskinsä, että toinen... hylkää... ja... - herätkää
herätkää kirjoitti:
En vahingoita ällässää. Koskaan.Tule mukaan. Älässä ja minä tarvitsemme sinua. Lähdetään. Astu tarinaan.
- herätkää
L_S kirjoitti:
En ole minnekään mennyt... mistä se ikävä voi tulla tupsahtaa, kun siinä koko ajan keskustelee? kun tällä palstalla kirjoitan samalla tavoin kuin aina.... aina.
Se on kauheaa kun ihminen ei päästä lähelle, tai jokaisen oikeus, mutta tavallaan sen kautta voi ymmärtää, ettei ole ollut välitetty lainkaan, koska jos toinen ei vällitä... ottaa riskiä olla se joka on ja luottaa toiseen sen verran...
Tietenkin siinä on riskinsä, että toinen... hylkää... ja...Sammaatietä ja minä rakastetaan sinua. Seoon isolla kädellä.
Sinulla on siis todellisia ystäviä täällä. - L_S
herätkää kirjoitti:
Tule mukaan. Älässä ja minä tarvitsemme sinua. Lähdetään. Astu tarinaan.
En minä halua astua tarinaanne... en tällaiseen tarinaan, mihin koetat saada mukaan.
Sinä, herätkää ja samaatietä... jatkakaa tarinoitanne keskenään, haluaisin kirjoitella kaikkien palstalaisten kanssa ihan vain niitä näitä... en halua tuohon kummalliseen kissajahiirileikkiin mukaan, se tappaa ihmisen ja vie ilon.
Minusta sielunsisaruus, on ainutlaatuista, once in the lifetime juttu. Ehkä minussa on vähän saduissa elävän vikaa. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
En vahingoita ällässää. Koskaan.En ole yhtään kateellinen. Sinä olet vain niin pelottava, että minua pelottaa mitä hullua keksit. En luota sinun hyvyyteesi ja hyviin aikeisiin kaikkien kirjoituksiesi jälkeen.
- herätkää
L_S kirjoitti:
En minä halua astua tarinaanne... en tällaiseen tarinaan, mihin koetat saada mukaan.
Sinä, herätkää ja samaatietä... jatkakaa tarinoitanne keskenään, haluaisin kirjoitella kaikkien palstalaisten kanssa ihan vain niitä näitä... en halua tuohon kummalliseen kissajahiirileikkiin mukaan, se tappaa ihmisen ja vie ilon.
Minusta sielunsisaruus, on ainutlaatuista, once in the lifetime juttu. Ehkä minussa on vähän saduissa elävän vikaa.He he. Sinä se olet kaikkien aikojen väärin ymmärtäjä. Mielensä pahoittaja. Maailman ihanin.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En ole yhtään kateellinen. Sinä olet vain niin pelottava, että minua pelottaa mitä hullua keksit. En luota sinun hyvyyteesi ja hyviin aikeisiin kaikkien kirjoituksiesi jälkeen.
Minä olen leppoisa ja niin lutuinen, suorastaan lupsakka.
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Tietenkin siinä on riskinsä, että toinen... hylkää... ja...Täällä on vaikea päästää ketään lähelle, eri asia palstan ulkopuolella. Kyllä minä luotan ihmisiin mutten palstaan.
Minä olen kasvanut pärjäämään. Ehkä olen niin itsekäs etten päästä helposti lähelleni.
Sillä ne jotka päästän, ovat siellö sitten. Rakastan niin äärettömästi jos päästän lähelleni. Heittäydyn täysillä.. Pakko pitää jokin raja. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Minä olen leppoisa ja niin lutuinen, suorastaan lupsakka.
No etkä ole. Olet haukkunut ihan hulluilla sanoilla minua ja L.S.ää ja vaikka miten luikerrellut ja kieroillut. Olet epäluotettava.
- L_S
Samaatietä kirjoitti:
Täällä on vaikea päästää ketään lähelle, eri asia palstan ulkopuolella. Kyllä minä luotan ihmisiin mutten palstaan.
Minä olen kasvanut pärjäämään. Ehkä olen niin itsekäs etten päästä helposti lähelleni.
Sillä ne jotka päästän, ovat siellö sitten. Rakastan niin äärettömästi jos päästän lähelleni. Heittäydyn täysillä.. Pakko pitää jokin raja.Älä ymmärrä väärin, en minä sinusta kirjoittanut... sanoit itse että on ollut ikävä ja mistä se olisi voinut syntyä? ei mistään, et tunne minua ja tiedä minusta mitään.... ja sen vastapainoksi, kerroin... että mitä ystävyys vaatii, sitä... että toinenkin on valmis päästämään lähelle, olemaan ystävä.
En vaadi ja odota sinulta mitään. :) - Samaatietä
L_S kirjoitti:
Minusta sielunsisaruus, on ainutlaatuista, once in the lifetime juttu. Ehkä minussa on vähän saduissa elävän vikaa.Oota L.S. Mää tuun sun kans. En minäkään tunne halua jäädä. En halua olla jossain kummallisessa tarinassa mistä en tajua mitään.
- L_S
Samaatietä kirjoitti:
Täällä on vaikea päästää ketään lähelle, eri asia palstan ulkopuolella. Kyllä minä luotan ihmisiin mutten palstaan.
Sillä ne jotka päästän, ovat siellö sitten. Rakastan niin äärettömästi jos päästän lähelleni. Heittäydyn täysillä.. Pakko pitää jokin raja.Toivottavasti et kokenut jälleen painostusta johonkin ja minua uhkaavana... en tarkoittanut sitä niinkuin luit... minähän se osaan painostaa vai mitä...no, osaan kait sellaisenkin taidon, että toinen ahdistuu ja vetäytyy pois, koska vaadin ja odotan... kait liikoja.
- herätkää
Melkein toivon, että minun kanssani unohtaisi kaikki rajasi. Perustetaan lauluyhtye rajaton, ai niin se on perustettu jo.
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Älä ymmärrä väärin, en minä sinusta kirjoittanut... sanoit itse että on ollut ikävä ja mistä se olisi voinut syntyä? ei mistään, et tunne minua ja tiedä minusta mitään.... ja sen vastapainoksi, kerroin... että mitä ystävyys vaatii, sitä... että toinenkin on valmis päästämään lähelle, olemaan ystävä.
En vaadi ja odota sinulta mitään. :)Mieluiten olen sinun palstakaveri tai tuttu, vaatiiko se jotain erityistä?
- herätkää
Se vaatii minun väliintulon.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Melkein toivon, että minun kanssani unohtaisi kaikki rajasi. Perustetaan lauluyhtye rajaton, ai niin se on perustettu jo.
Et toivoisi, kirjoitat vastoin parempaa käsitystä.
Oli mielenkiintoista tavata. En ole koskaan keskustellut pedofiilin ja kaltaisesi kanssa. Ihmeellistä miten monenlaisia ihmisiä meissä uskovissakin on.
Rukoilen, että Jeesus auttaa sinua. Hän rakastaa enemmän kuin ihminen voi koskaan rakastaa. - herätkää
Kyllä kai tähän on taas todettava. Meistä kolmesta. Minä L_S sammaatietä https://youtu.be/bNvrhwsVeIk
- L_S
herätkää kirjoitti:
Sinun näkymätön kosketuksesi sattuu minuun ja minä kuolen käsissäsi, kun
murskaat minut palasiksi.
Ja et edes huomaa, kuinka linnut pakenivat tieltäsi ja kovakuoriaiset menivät kiven taakse piiloon. Siilikin on pienenä myttyränä, peläten katsoa sinua silmiin.
Kosketan kädellä poskeasi ja katson silmiisi.
Sanon, vielä toivoa on.
Tehköön valo työtänsä sisimmässäsi.
Parane pian.
Se oli vain sellainen hassu runo... - Samaatietä
L_S kirjoitti:
Toivottavasti et kokenut jälleen painostusta johonkin ja minua uhkaavana... en tarkoittanut sitä niinkuin luit... minähän se osaan painostaa vai mitä...no, osaan kait sellaisenkin taidon, että toinen ahdistuu ja vetäytyy pois, koska vaadin ja odotan... kait liikoja.
Semmonenhan sinä oot ❤ ja minä oon tämmöne 😂
Nyt mennään heissulivei.... - herätkää
L_S kirjoitti:
Sinun näkymätön kosketuksesi sattuu minuun ja minä kuolen käsissäsi, kun
murskaat minut palasiksi.
Ja et edes huomaa, kuinka linnut pakenivat tieltäsi ja kovakuoriaiset menivät kiven taakse piiloon. Siilikin on pienenä myttyränä, peläten katsoa sinua silmiin.
Kosketan kädellä poskeasi ja katson silmiisi.
Sanon, vielä toivoa on.
Tehköön valo työtänsä sisimmässäsi.
Parane pian.
Se oli vain sellainen hassu runo...Olet ihanista ihanin L_S maailman ihanin tyttö. Noin kaunista runoa en ole lukenut. En koskaan. Kyyneleet vierivät poskilleni kuin.. Vuolas virta.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Semmonenhan sinä oot ❤ ja minä oon tämmöne 😂
Nyt mennään heissulivei....Täh? Joko se viimeinen juna män?
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
10. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
11. vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
( 2.Tim. 3 )- L_S
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
10. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
11. vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
( 2.Tim. 3 )sinusta tulee kirjoittajana, sellainen kokemus... että puhut ylhäältä alaspäin, huonoille ihmisille, sieltä jostain "kerman" päältä. Sori.... mutta sellainen kokemus tulee...vaikka se on raamatunkohta, sen antaja käyttää sitä toisen ihmisen arvostelemiseen... raamattua voidaan käyttää myös toisen ihmisen alaspainamiseen.
En minä ainakaan kaipaa kenenkään ihmisen tärkeilyä ja paremmuutta katsoa. - Samaatietä
( 2.Tim. 3 )Kiitos ! Niin levollista ja rauhallista. Tuon äänen tunnen. Raamatun paikat antaa rauhan, vaikkakin ne tulisivat joskus kohtikin ja pistää omaantuntoon.
Niistä tulee hyvä mieli. Ne on kuin Jumalan puhetta. Viisauden sanoja. Elävää vettä ja elämän leipää.
Tämä ketju on ihan psykoottinen ja kummallinen.Törkyinen ja likainen. Maailma ei anna sitä rauhaa minkä Jumala antaa.
Ihminen ei saa mussäön muualla sitä kaikkea hyvää, iloa ja rakkautta ja rauhaa. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Kiitos ! Niin levollista ja rauhallista. Tuon äänen tunnen. Raamatun paikat antaa rauhan, vaikkakin ne tulisivat joskus kohtikin ja pistää omaantuntoon.
Niistä tulee hyvä mieli. Ne on kuin Jumalan puhetta. Viisauden sanoja. Elävää vettä ja elämän leipää.
Tämä ketju on ihan psykoottinen ja kummallinen.Törkyinen ja likainen. Maailma ei anna sitä rauhaa minkä Jumala antaa.
Ihminen ei saa mussäön muualla sitä kaikkea hyvää, iloa ja rakkautta ja rauhaa.Lähti viesti kesken siis ihminen ei saa missään muualla sitä kaikkea hyvää, iloa ja rakkautta ja rauhaa kuin Jeesuksen luona.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Lähti viesti kesken siis ihminen ei saa missään muualla sitä kaikkea hyvää, iloa ja rakkautta ja rauhaa kuin Jeesuksen luona.
Tietenkin olet oikeassa.
Oikeassa oleminen ja armollisuus on kuitenkin kaksi erillistä asiaa.
Olet ilmeisesti niin saviseutulaisen lumoissa, että et näe metsää puilta.
Komppaan älässää tässä. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Tietenkin olet oikeassa.
Komppaan älässää tässä.Ihan miten haluat asian nähdä ja tulkita. Minä en ajatellut viestiä saviseutulaisen lähettämänä, vaan Jumalan sanana
Minulle ehti tulla Jumalan sanan nälkä tässä ketjussa. Olin niin hukassa ja ihmeissäni, enkä tuntenut oloani kodikkaaksi ja levolliseksi.
Mutta tämä raamatunkohta toi levon.
Kuin minulle olisi sanottu "ei mitään hätää vaikka maailma on levoton ja kiusaukset pyörivät ympärillä, pysy siinä missä olet! Minun luonani, sanoo Jumala niin minä annan sinulle rauhan ja levon.
Ja vaikka kompastutkin niin minä nostan ja kannan eikä ole mitään hätää. Pysy minun kanssani."
Minun on paljon helpompi hengittää nyt. Iloinen mieli. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Ihan miten haluat asian nähdä ja tulkita. Minä en ajatellut viestiä saviseutulaisen lähettämänä, vaan Jumalan sanana
Minulle ehti tulla Jumalan sanan nälkä tässä ketjussa. Olin niin hukassa ja ihmeissäni, enkä tuntenut oloani kodikkaaksi ja levolliseksi.
Kuin minulle olisi sanottu "ei mitään hätää vaikka maailma on levoton ja kiusaukset pyörivät ympärillä, pysy siinä missä olet! Minun luonani, sanoo Jumala niin minä annan sinulle rauhan ja levon.
Ja vaikka kompastutkin niin minä nostan ja kannan eikä ole mitään hätää. Pysy minun kanssani."
Minun on paljon helpompi hengittää nyt. Iloinen mieli.Minusta saviseutulaisen laittama raamatunkohta oli armoa täynnä ja Jumalan hyvyyttä ja laupeutta.
Ehkä raamatunpaikatkin avautuvat eri ihmisille erillä lailla tilanteesta riippuen. Saattavat kohdata kuulijan, puhutella eri tavalla. Se onkin elävää sanaa joka elää kuulijan sydämmessä ja löytää sieltä oikean paikan joka tarvii korjausta. - L_S
herätkää kirjoitti:
Tietenkin olet oikeassa.
Komppaan älässää tässä.:)
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ihan miten haluat asian nähdä ja tulkita. Minä en ajatellut viestiä saviseutulaisen lähettämänä, vaan Jumalan sanana
Minun on paljon helpompi hengittää nyt. Iloinen mieli.Hyvä, että on helpompi hengittää nyt. Muutoin. Öökkonaa Oulusta. Mietippä vähän.
"Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta."
Hyvin näemmä siedät sen, että sinua lyödään kasvoihin, ja sinua pitää pilkkanaan nyt hra saviseutulainen.
Tällaiseen pilkantekoon minäkin olen liian heikko. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Hyvä, että on helpompi hengittää nyt. Muutoin. Öökkonaa Oulusta. Mietippä vähän.
"Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta."
Hyvin näemmä siedät sen, että sinua lyödään kasvoihin, ja sinua pitää pilkkanaan nyt hra saviseutulainen.
Tällaiseen pilkantekoon minäkin olen liian heikko.Enottanut sitä saviseutulaisen kirjoittamana vaan kuin olisin lukenut sen raamatusta.
Ja todellakin tunsin tulevani lohdutetuksi. En puutu Saviseutulaisen motiiveihin ja tarkoitusperiin, koska en tiedä niitä. En tiedä mitä hän kalusi painottaa tai kertoa tuolla raamatunkohdalla.
Minulle se kuitenkin aukesi kuin olisi virta virrannut sydämmeeni ja toi rauhan ja levon. Otin sen Jumalan ködestä, en saviseutulaisen. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Enottanut sitä saviseutulaisen kirjoittamana vaan kuin olisin lukenut sen raamatusta.
Ja todellakin tunsin tulevani lohdutetuksi. En puutu Saviseutulaisen motiiveihin ja tarkoitusperiin, koska en tiedä niitä. En tiedä mitä hän kalusi painottaa tai kertoa tuolla raamatunkohdalla.
Minulle se kuitenkin aukesi kuin olisi virta virrannut sydämmeeni ja toi rauhan ja levon. Otin sen Jumalan ködestä, en saviseutulaisen.Tykkäät sitten oikein näistä, Raamatulla päähän, miehistä.
Mieltymyksensä kullakin. Mikäpäs siinä. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Tykkäät sitten oikein näistä, Raamatulla päähän, miehistä.
Mieltymyksensä kullakin. Mikäpäs siinä.Näihin pitäisi olla vastaamatta, mutta kun alkaa taas ottamaan aivoon.
Minä kylläkin olen kuvitellut Saviseutulaisen naiseksi.
Ja Jumalansana on Jumalan sanaa, kirjoitti sen nainen tai mies tänne. Raamatusta kopioitu!!!! Äääliö ! - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Näihin pitäisi olla vastaamatta, mutta kun alkaa taas ottamaan aivoon.
Ja Jumalansana on Jumalan sanaa, kirjoitti sen nainen tai mies tänne. Raamatusta kopioitu!!!! Äääliö !Minäkin voisin käden käänteessä etsiä kymmeniä raamatunkohtia joiden kautta tekisin pilkkaa sinusta, ja sinä et huomaisi mitään. Kiittelisit vaan Herraa. Herää pahvi!
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Minäkin voisin käden käänteessä etsiä kymmeniä raamatunkohtia joiden kautta tekisin pilkkaa sinusta, ja sinä et huomaisi mitään. Kiittelisit vaan Herraa. Herää pahvi!
Ei. Sinä et oikeastikkaan tajua mitä minä tarkoitan. Sinä oot oikeasti noin pölkkypää 😠.
Siis etkö nyt tajua, että Jumala aukaisee sanansa kautta ja silloin ihminen astuu sivuun.
Ei ole siis merkitystä ihmisellä silloin, vaan mitä Jumalalla on sanottavana.
Ei mennyt ilmeisesti pilkka läpi jos sillä mielellä laittoi tuon viestin vaan Jumala tuli väliin sitten ja aukesi lihdutuksen sana.
Mulla mennee nyt ajatuskin solmuun...aaarrrgghhh..... - L_S
Olette te varsinainen taistelupari. Dempsey ja makepeace. :)
- Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Ei. Sinä et oikeastikkaan tajua mitä minä tarkoitan. Sinä oot oikeasti noin pölkkypää 😠.
Siis etkö nyt tajua, että Jumala aukaisee sanansa kautta ja silloin ihminen astuu sivuun.
Ei mennyt ilmeisesti pilkka läpi jos sillä mielellä laittoi tuon viestin vaan Jumala tuli väliin sitten ja aukesi lihdutuksen sana.
Mulla mennee nyt ajatuskin solmuun...aaarrrgghhh.....Ei siis ole merkitystä kuka raamatunkohdan laittoi, eikä silläkään millä mielellä laittoi, vaan että Jumalan sana osui ja upposi. Ei ehkä sillä tavalla millä aloittaja sen mahdollisesti tarkoitti, vaan Jumalan määräämällä tavalla.
Me ihmiset olemme niin pieniä. Jumala tekee mitä tahtoo ja milloin tahtoo.
Sori että haukuin. Meni hermo. Samaatietä kirjoitti:
Näihin pitäisi olla vastaamatta, mutta kun alkaa taas ottamaan aivoon.
Ja Jumalansana on Jumalan sanaa, kirjoitti sen nainen tai mies tänne. Raamatusta kopioitu!!!! Äääliö !Kyllä minä miespuolinen henkilö olen.
Ja kaikki me olemme enemmän tahi vähemmän kiusausten ja syntien kietomia - niin miehet kuin naisetkin.
Tuo Paavalin kirjoitus Timoteukselle tuli vain mieleeni syystä, etten voi sille mitään, että kiukuttaa isosti millä tavoin tämä nm."herätkää" juurikin naispuolisia kirjoittajia kohtelee.
Vedättäjä ja suuri teeskentelijä koko mies.
"Rehellisyydessään" julkea röyhkimys.
No, kyllä hänen tekstinsä sen esille tuo ketjussa kuin ketjussa.- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Mulla mennee nyt ajatuskin solmuun...aaarrrgghhh.....Hyvä on. Hyvä on. On olemassa pieni mahdollisuus, mitätön, mutta kutenkin, että savipallo oli heittänyt jakeet sinulle oikein Jumalan johdatuksessa.
Epäilen kuitenkin, että olit taas siinä tilassa että tunsit niin suurta saastumista "normaalien" ihmisten seurassa, että sinulle olisi riityänyt: "Sano terveisiä Priscalle ja Aquilalle sekä Onesiforoksen perheelle." Niin sinä olisit jo siitäkin tuntenut puhdistuvasi lihan kauhistuttavasta saastutuksesta, ja hengittäminenkin olisi helpottunut. - Samaatietä
L_S kirjoitti:
Olette te varsinainen taistelupari. Dempsey ja makepeace. :)
Hulluksi kait tulis tommose kaa. Lähettää L.S nukkuu ?
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Hyvä on. Hyvä on. On olemassa pieni mahdollisuus, mitätön, mutta kutenkin, että savipallo oli heittänyt jakeet sinulle oikein Jumalan johdatuksessa.
Epäilen kuitenkin, että olit taas siinä tilassa että tunsit niin suurta saastumista "normaalien" ihmisten seurassa, että sinulle olisi riityänyt: "Sano terveisiä Priscalle ja Aquilalle sekä Onesiforoksen perheelle." Niin sinä olisit jo siitäkin tuntenut puhdistuvasi lihan kauhistuttavasta saastutuksesta, ja hengittäminenkin olisi helpottunut.Ärsytätkö tahalles?
Umpikieroja ajatuksia sulla. En siis todellakaan tuntenut kenenkään ihmisen läsnäoloa saastuneeksi, mehän olemme kaikki samanlaisia ihmisiä Jumalankin edessä.
Mutta totta, minua hämmensi ja en tuntenut oloani hyväksi jostain syystä. Ehkä se johtui siittä etten tunne oloani hyväksi asioiden kanssa jotka tulevat kirjoitusten läpi. Ihmisestä siinä ei ole kyse, enkä koskaan alenna ihmistä, että olisin muka parempi.
Et nähtävästi tunne minua yhtään...
Oletko kauankin vihannut uskovia ja pitänyt heitä ylpeilevinä ihmisinä,,jotka pitävät muita huonompina? Siitäkö tässä on nyt kyse? - Samaatietä
Kyllä minä miespuolinen henkilö olen.
Ja kaikki me olemme enemmän tahi vähemmän kiusausten ja syntien kietomia - niin miehet kuin naisetkin.
Tuo Paavalin kirjoitus Timoteukselle tuli vain mieleeni syystä, etten voi sille mitään, että kiukuttaa isosti millä tavoin tämä nm."herätkää" juurikin naispuolisia kirjoittajia kohtelee.
Vedättäjä ja suuri teeskentelijä koko mies.
"Rehellisyydessään" julkea röyhkimys.
No, kyllä hänen tekstinsä sen esille tuo ketjussa kuin ketjussa.Ok. Eihän sillä kirjoittajien sukupuolella ole niin merkitystä. Kiitos raamatunpaikasta. Hyvää yötä !
- L_S
saviseutulainen itseasissa laittoi jo kommenttinsa ja silti...jos kehuu jonkun alentaviksi tarkoitettujen motiivien jälkeen kuinka joku virvoittikin sillä niin ihanasti, oli sitten kyse ihan puhtaasta sanasta, mutta jos sillä sanalla lyödään tahallisesti ja halutaan osoittaa toisen olevan jotenkin itseensä nähden... on varmaan osallinen toisen päähän potkimisessa.
Mutta mutta... pohjimmiltanne tahdotte parasta toisillenne, uskon sen. Nimittäin tuo kiistely vähän hymyilytti, tuli oikeasti mieleen se taistelupari vertaus... :) - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ärsytätkö tahalles?
Umpikieroja ajatuksia sulla. En siis todellakaan tuntenut kenenkään ihmisen läsnäoloa saastuneeksi, mehän olemme kaikki samanlaisia ihmisiä Jumalankin edessä.
Mutta totta, minua hämmensi ja en tuntenut oloani hyväksi jostain syystä. Ehkä se johtui siittä etten tunne oloani hyväksi asioiden kanssa jotka tulevat kirjoitusten läpi. Ihmisestä siinä ei ole kyse, enkä koskaan alenna ihmistä, että olisin muka parempi.
Oletko kauankin vihannut uskovia ja pitänyt heitä ylpeilevinä ihmisinä,,jotka pitävät muita huonompina? Siitäkö tässä on nyt kyse?En, koska olen uskossa itsekin, sanoi saviseutu mitä tahansa. Mitäpä minulle savisen sanomiset oikeasti kuulukaan.
Kyllä minä ihmistä ymmärrän, usko tai älä. Ymmärrän senkin, että joitain ihmisiä ahdistaa käydä läpi sellaisia asioita, joita ei ole omassa elämässä näkynyt, eikä lähimainkaan. Sinäkin olet jäänyt tuohon pedofiilijunnamiseen kiinni, koska sinun on sitä hankala käsitellä.
Kuitenkaan et voi olla varma, laskettelonko luikuria, vai en. (Totta se on) Niin asian pointti on se, että törkyä on tullut niskaasi sitä tahtia, että et pysty käsittelemään sellaista määrää. Varsinkaan kun et yhtään tiedä minkälainen ihminen oikeasti olen. - herätkää
L_S kirjoitti:
saviseutulainen itseasissa laittoi jo kommenttinsa ja silti...jos kehuu jonkun alentaviksi tarkoitettujen motiivien jälkeen kuinka joku virvoittikin sillä niin ihanasti, oli sitten kyse ihan puhtaasta sanasta, mutta jos sillä sanalla lyödään tahallisesti ja halutaan osoittaa toisen olevan jotenkin itseensä nähden... on varmaan osallinen toisen päähän potkimisessa.
Mutta mutta... pohjimmiltanne tahdotte parasta toisillenne, uskon sen. Nimittäin tuo kiistely vähän hymyilytti, tuli oikeasti mieleen se taistelupari vertaus... :)Noin sen minäkin näen. Joo, ja kyllä me ystäviä ollaan sammaatietäkin kanssa. Ainakin omasta puolestani.
- L_S
herätkää kirjoitti:
Noin sen minäkin näen. Joo, ja kyllä me ystäviä ollaan sammaatietäkin kanssa. Ainakin omasta puolestani.
:) no tietenkin.
- tätämieltäminä
Samaatietä kirjoitti:
Ärsytätkö tahalles?
Oletko kauankin vihannut uskovia ja pitänyt heitä ylpeilevinä ihmisinä,,jotka pitävät muita huonompina? Siitäkö tässä on nyt kyse?Minä ainakin voin sanoa kokemuksesta,itseään uskoviksi sanovilta en koskaan ole saanut apua.Todella ovat ylpeitä.Jo vuosia sitten,kun vielä olin hellareissa,monet kerrat lähdin itkien kirkosta pois.Kuka lohdutti minua kadulla,hän oli pultsari Ville,kysyi onko hellarit kiusanneet minun enkeliäni.Vähistä rahoista halusi tarjota kahvit.
- L_S
tätämieltäminä kirjoitti:
Minä ainakin voin sanoa kokemuksesta,itseään uskoviksi sanovilta en koskaan ole saanut apua.Todella ovat ylpeitä.Jo vuosia sitten,kun vielä olin hellareissa,monet kerrat lähdin itkien kirkosta pois.Kuka lohdutti minua kadulla,hän oli pultsari Ville,kysyi onko hellarit kiusanneet minun enkeliäni.Vähistä rahoista halusi tarjota kahvit.
Tuossa kertomassasi asiassa oli jotain todella kaunista... ne ihmiset, joita ei kukaan pidä minään ja joita halveksitaan, saattavat ymmärtää paremmin... miltä tuntuu ja osaavat paremmin, kohdata toisen lähimmäisen.
- L_S
Kun ihmisellä on vaikeaa, kuka haluaa kohdata jostain korkealta raamatunpaikkoja nakkelevia, ihmiskohtaamisia... ei se ole auttamista, ei se ole välittämistä... joskus yksikin sana voi riittää ja voi riittää se sana sieltä raamatustakin... mutta miten haluat kohdata toisen ihmisen... joka on paljastanut itsestään asioita, jotka voivat olla arkoja ja haavoittavia...
- herätkää
Minä ainakin voin sanoa kokemuksesta,itseään uskoviksi sanovilta en koskaan ole saanut apua.Todella ovat ylpeitä.Jo vuosia sitten,kun vielä olin hellareissa,monet kerrat lähdin itkien kirkosta pois.Kuka lohdutti minua kadulla,hän oli pultsari Ville,kysyi onko hellarit kiusanneet minun enkeliäni.Vähistä rahoista halusi tarjota kahvit.
Minä häpeän. Uskovaisten puolesta. Siis omastakin puolestani. Tällaisiako me oikeasti olemme? Inhottavia, ja tekopyhiä.
Luulen, että et ole ainoa joka olet lähtenyt itkien ulos. Miksi ei voida ottaa ihmistä ihmisenä, sellaisena kun on. Hyväksyä ja rakastaa, niin kuin tämä Ville omalta kohdaltaan teki. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
En, koska olen uskossa itsekin, sanoi saviseutu mitä tahansa. Mitäpä minulle savisen sanomiset oikeasti kuulukaan.
Kyllä minä ihmistä ymmärrän, usko tai älä. Ymmärrän senkin, että joitain ihmisiä ahdistaa käydä läpi sellaisia asioita, joita ei ole omassa elämässä näkynyt, eikä lähimainkaan. Sinäkin olet jäänyt tuohon pedofiilijunnamiseen kiinni, koska sinun on sitä hankala käsitellä.
Kuitenkaan et voi olla varma, laskettelonko luikuria, vai en. (Totta se on) Niin asian pointti on se, että törkyä on tullut niskaasi sitä tahtia, että et pysty käsittelemään sellaista määrää. Varsinkaan kun et yhtään tiedä minkälainen ihminen oikeasti olen.Jaa, mutta et sinäkään tiedä yhtään millainen ihminen minä olen ja kuin paljon olen saanut törkyä aikaisemmin etkä tiedä käsittelykyvystänikään yhtään mitään. Kunhan heittelet ja tieten kohta tumputat siellä jotain sovintoseksiä yksiksesi 😨 hirvittää...
Ja se kuva, jonka annat itsestäsi täällä, ei herätä kyllä kenenkään luottamusta, päinvastoin.
Miten se pedofilia pitäisi sitten käsitellä? Minulla on siihen selvä kanta. En hyväksy sitä missään muodossa. Mutta häiriö se on aivoissa, minkä sinä sille voit muuta kuin vastustaa kiusausta. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Jaa, mutta et sinäkään tiedä yhtään millainen ihminen minä olen ja kuin paljon olen saanut törkyä aikaisemmin etkä tiedä käsittelykyvystänikään yhtään mitään. Kunhan heittelet ja tieten kohta tumputat siellä jotain sovintoseksiä yksiksesi 😨 hirvittää...
Ja se kuva, jonka annat itsestäsi täällä, ei herätä kyllä kenenkään luottamusta, päinvastoin.
Miten se pedofilia pitäisi sitten käsitellä? Minulla on siihen selvä kanta. En hyväksy sitä missään muodossa. Mutta häiriö se on aivoissa, minkä sinä sille voit muuta kuin vastustaa kiusausta.Olet väärässä rakas ystäväni. Ei tee mieli yhtään runkata.
Ja toden sanoit. En minäkään oikeasti tunne sinua. En sitäkään mitä olet joutunut kokemaan, ja kestämään. Samaatietä kirjoitti:
Ok. Eihän sillä kirjoittajien sukupuolella ole niin merkitystä. Kiitos raamatunpaikasta. Hyvää yötä !
Hyvää yötä ja Siunausta!
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Tuossa kertomassasi asiassa oli jotain todella kaunista... ne ihmiset, joita ei kukaan pidä minään ja joita halveksitaan, saattavat ymmärtää paremmin... miltä tuntuu ja osaavat paremmin, kohdata toisen lähimmäisen.
Ikävä. Minulla taas ei ole vsstaavia kokemuksia niin en varmaan osaa asennoitua asemaasi kuin saman kokenut.
Olen oikeasti pahoillani puolestasi. - L_S
Samaatietä kirjoitti:
Ikävä. Minulla taas ei ole vsstaavia kokemuksia niin en varmaan osaa asennoitua asemaasi kuin saman kokenut.
Olen oikeasti pahoillani puolestasi.Anteeksi niinkuin mitä?
- herätkää
Sammaatietä taitaa olla väsynyt.
- L_S
"en osaa kenenkään vierelle käydä auttamaan, kun en ole kokenut jotain samaa" miksi pitäisi olla kokenut jotain samaa? että voi yrittää edes jotenkin asettua toisen asemaan? Eihän asioita mitä ihminen on tehnyt, tarvitse hyväksyä ikimaailmassa tai ajatella olevansa osallinen sen kautta, että pyrkii olemaan toiselle ihmiselle ihminen ja muuttamaan edes hitusen tätä kylmää ja paskaa maailmaa...
Jeesus ei ole niitä paremmaisia varten tässä maailmassa läsnä... Jeesus on tullut katuvaisten ja maahan painettujen ihmisten auttajaksi ja pelastajaksi. Hän on rauhan ruhtinas, joka haluaa pelastaa ihmisen saatanan vallasta, synnin sitoman ihmisen vapaaksi, rauhan lapseksi. - herätkää
Niin tai näin tai miten vaan. Haluan sanoa tätämieltäminä nimimerkille inhimillisempiä kristittyjä polkujensa varteen, kuin tähän mennessä on on ollut.
Hyvää yötä, Jeesus myötä, kauniita unia, enkelin kuvia. - tätämieltäminä
herätkää kirjoitti:
Niin tai näin tai miten vaan. Haluan sanoa tätämieltäminä nimimerkille inhimillisempiä kristittyjä polkujensa varteen, kuin tähän mennessä on on ollut.
Hyvää yötä, Jeesus myötä, kauniita unia, enkelin kuvia.Kiitos,taidat olla nimim.LS kanssa juuri niitä inhimillisempiä kristittyjä.
- herätkää
Kiitos,taidat olla nimim.LS kanssa juuri niitä inhimillisempiä kristittyjä.
Sitä toivon, sydämestäni. Hyvä että minustakin jotain valonpilkahdusta joku näkee. Kiitos noista sanoista.
Ja L_S on ihan lyömätön lyyli. - Samaatietä
Minä haluan pysyä Jeesuksen luona, olimpa sitten ylpeä tai en, aivan sama mikä minä oon...Haluan kulkea Hänen minulle viitoittamaa tietä..
Ihminen voi hylätä Jeesuksen mutta Hän ei hylkää. Raamattu on meille kuitenkin ohjenuora ja Pyhä Henki neuvoo meitä ja tarvittaessa nuhtelee.
Ei ole uskovalle oikeinkaan lähteä laventamaan tietä. Siittä tulee vain huono omatunto ja ristiriitainen olo. Se vie rauhan.
En koe itseäni itsekkääksi, jos tunnen iloa ja onnellisuutta sekä rauhaa siittä, että Jumala on kanssani niinkuin muidenkin uskovien kanssa on. Tulee vain kiitollinen olo, että Hän on minunkin kanssani.
Tuota rauhaa, toivoa ja iloa toivon teillekkin.
Onneni on olla Herraa lähellä. Näytti miltä näytti ja tuntui miltä tuntui.
Onhan se joskus hetkittäin yksinäinen ja tuulinenkin paikka, mutta Jumala lähettää aina lohdutuksen jotain kautta niinkuin tiedätte uskovina.
Tuohon on ihana ja turvalliluotta luottaa. Maailma ei tuota rauhaa tunne,
Hyvää yötä. - Samaatietä
L_S kirjoitti:
Anteeksi niinkuin mitä?
Vastaan vielä tähän. Sitä etten voi täysin tietää niitä ajatuksia ja tunteita miltä sellaisesta tuntuu joka on joutunut kohtaamaan seurakunnassa huonoa kohtelua, koska en ole sellaista kohtelua itse kokenut.
Se on varmasti pahalle tuntunut, kun jätetään tavallaan joukon ulkopuolelle tai onko tullut peräti pahoja sanoja muilta uskovilta, mikä lie ollutkin kyseessä niin eihän se oikein ole, että joutuu itkevänä poistumaan seurakunnasta ja pahoilla mielin.
- herätkää.on.vastis
"herätkää" on nicki Vastavoima.
Hän lienee nyt hetkeksi poistunut foorumilta, kunnes taas ilmaantuu uudessa roolissaan.
Hänen omat kirjoituksensa paljastivat hänet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2823369BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62385Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2532164- 682049
- 721708
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421342MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251117- 651069
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166993