Kaupallisuus ja markkinointi

mimmimum-..mi

Jotenkin ärsyttää tuo kaupallinen liian aikainen markkinointi joka teemaan ....joka on tulossa ....vasta on alettu mainostaa pääsiäistuotteita ja jo nyt tänään näin tippaleipiä ja vappumainoksen.... Pääsiäiseenkin on vielä aikaa...saati sitten vappuun...
Ennen niihin oli omat sääntönsä ....nykyään kai omat harkintansa mainostajilla ja liikkeillä.
Tuntuu vaan siltä että sen merkitys hälvenee kun jostain toitotetaan viikko tolkulla ennen kuin on käsillä... Pieniä nämä murheet ....mutta kuitenkin näkyvä osa.

39

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta, jouluhössötyskin alkaa aina vaan aikaisemmin.
      Samoin alennusmyynnit, ennen alkoivat tammikuussa, nyt jo ennen joulua.
      Niin kuin jossain laulussa sanotaan, että mikään ei tunnu miltään.
      Minulla on tässä koneessa ja kännyssä mainosten esto.

• mimmimum-..mi

Sellainen tunne justiin että ei se tunnu enää missään kun siitä on hömpötetty jo vaikka kuinka kauan.....
        Minullakin on tässä läppärissä se esto...vilkaisin samalla että 26 mainosta on juuri estetty....
        Puhelimessa ei ole tätä puhelinmyynnin estoa....nämä pilvipalvelumyyjät kyllä ahkeraan soitteleekin....en vastaa.
        Joulun sai aloittaa itsenäisyyspäivän jälkeen ennen ....

• henrjii

älä muuta viserrä, talvi-alekin alkaa heti joululta.
      toisaalta se vähän tasaa, kun 70% alennus maksaa vähän enempi
      kuin normaalihintainen sama tuote syksyllä
      kohta varmaan mainostetaan, että osta kolme pulloa
      kossua juhannukseksi, saat neljännen ilman, ja paketin
      makkaraa päälle

• mimmimum-..mi

Niinpä ....juhannus on kai seuraava ....olisko vapun jälkeen vai vähäsen ennen.....mikähän se juhannuksen ostetuin on alkon tuotteista ... se tietenkin tarjoukseen...hyvissä ajoin.

• hytinäx1
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Niinpä ....juhannus on kai seuraava ....olisko vapun jälkeen vai vähäsen ennen.....mikähän se juhannuksen ostetuin on alkon tuotteista ... se tietenkin tarjoukseen...hyvissä ajoin.

Se vaan on kummaa ettei kaupitella heilaa helluntaiksi, eikä niitä edes ale-laarista löydä. !

• mimmimum-..mi
        hytinäx1 kirjoitti:

Se vaan on kummaa ettei kaupitella heilaa helluntaiksi, eikä niitä edes ale-laarista löydä. !

Kai me sellainenkin vielä...päätellen näistä tveen reality ohjelmista... osta oma heila helluntaiksi..

• Enolemainostenuhri

On olemassa myös sellainen vaihtoehto, että ei noteeraa niitä mitenkään. Elää vain omaan tahtiinsa omaa elämäänsä ja antaa kaupan ja markkinoiden olla rauhassa miten ovat ja tekevät.

• mimmimum-..mi

Eihän me niin vanhoja vielä olla....me tunnemme .. näemme ..elämme .. ja haluamme olla osana yhteiskuntaa aistit valppaina...vaikka emme teekään siitä sen isompaa numeroa.

• Mitäääh

Täh? Sinähän aloitit keskustelun aiheesta, jonniin moinen "numero". Se on oma päätös, antaako kaupan ja markkinoinnin häiritä elämäänsä. Miksi sinä annat?

• ainaista...narinaa

Kiinnittääkö huomion niihin mitkä harmittaa vai mukavampiin, oma lienee valinta.

• mimmimum-..mi

Kerropa sinä nyt oikein yltiö hauska ja ihana asia mikä sinua tänään miellyttää...jaa se ilo meidän kanssamme.

• ainaista...narinaa
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Kerropa sinä nyt oikein yltiö hauska ja ihana asia mikä sinua tänään miellyttää...jaa se ilo meidän kanssamme.

Löysin kirjastosta pari mielenkiintoista kirjaa, taidan keskittyä lukemiseen.

• ankeliina
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Samaa mielipuolta!!!!!!!!!!!!!!!!

• Bengalitikku

Voihan mämmin syöntiä vähän harjoitella. Voihan?

• mimmimum-..mi

Kyllä voi ja ne pienet annokset jo houkutteleekin....mutta tippaleipää ei vielä...

• ei.ahdista

Miks sä tollasia murehdit, relaa vähän.

• olenhuomannut

Kunnei oo suuria murheita niin pienetkin kelpaa🤣

• mimmimum-..mi

Eivät nämä ole murheita....vaan huomioita elämästämme...

• ei.ahdista
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Eivät nämä ole murheita....vaan huomioita elämästämme...

"Pieniä nämä murheet" lukee alotuksessa!

• ei.ahdista kirjoitti:

"Pieniä nämä murheet" lukee alotuksessa!

Pitääkö sitä kaikki nyt niin kirjaimellisesti ottaa. :)

• ei.ahdista
        eppu2 kirjoitti:

Pitääkö sitä kaikki nyt niin kirjaimellisesti ottaa. :)

Palstalla on kyl syytä olla tarkkana ja tarkottaa mitä alotukseen kirjottaa.

• juhannustaiat

Huomasin noita mämmirovoja jo pari viikkoa sitten kaupassa. Piti ihan tsekata alkamasta, että joko se kohta on.
      Ei ole kohtakaan. Nykyisin ei enää niin paljon ärsytä kuin työelämän aikaan. Silloin joulumusiikki raikui, kun just oli kesälomalta tullut.

• mimmimum-..mi

Se vaan että miks pitää niin aikaisin markkinoida....ei kai ketään kiinnosta tippaleipä maaliskuun 20päivä....tai tip tap tip tap lokakuussa...

• kannattaa_varautua

Joko joulukonvehdit on kauppojen hyllyillä ??

• Hajalaatikoita löytyy, mut pääsiäismunia on hyllyt notkollaan, ja on pupusii ja suklaamunapussei.

• mimmimum-..mi
        reissuiita kirjoitti:

Hajalaatikoita löytyy, mut pääsiäismunia on hyllyt notkollaan, ja on pupusii ja suklaamunapussei.

Minkähän munan se pääsiäiskukko munii sitten ... ai kun on jännää..

• Nyt on niin poikkeuksellinen vuodenkierto,
      pääsiäisen ja viikon välissä on vain viikon verran.

Eipä niitä vappujuttuja ehditä siinä viikossa tuoda esille,
      parempi hyvissä ajoin kun ne kuitenkin on tilattu jo joskus viime vuonna.

Eilen kauppareissulla näin eka kerran pääsiäistipuja ja niin hempukoita pääsiäismunia ja suklaa sellaisia, käyn ilmeisesti harvoin kaupassa,
      mutta kummasti sykähdytti kun näki ne sulka ja höyhenpussukat voilla virpomavitsoja koristellaan, saisipa aikaiseksi,
      monena vuonna jäänyt meinaamiseksi.

Joku trendi saattaa houkutella ostoksille,
      sen vuoksi trendit seuraavat aina vikkelämmin toisiaan.

• Ymmärtäväinen lukija lukee rivien välistä
        ..pääsisäisen ja vapun välissä...
        terveisin nimimerkki: senat meni vallan sekaisi

• mimmimum-..mi

Sveitsissä.. eräässä juustolassaon todettu että jos soittaa valmistumassa oleville juustoille musiikkia....ne maistuvat erilaisilta ....vaikka kaikki emmentalia....niin musiikki tekee ne erilaisiksi maultaan....hip hop musiikin juustot voittivat makutestin...ne olivat aromikkaita....voimakkaamman makuisia kuin muut.
      Kaikkea sitä keksitään ....markkinoiden kasvattamiseen..

• Mielenkiintoista, sitä on vielä niin paljon tutkimatonta.
        Onhan niitä tutkittu, kuinka lehmätkin lypsää kaunista musiikkia kuullessaan paremmin.
        Muistan sellaisestakin lukeneeni, kasville tehdystä kokeesta.
        Ihminen meni huoneeseen ja pahoinpiteli toisen kasvin.
        Toinen kasvi ´´katseli´´ vierestä. Kun sitten sama henkilö meni toistamiseen huoneeseen, tuossa ´´katseliakasvissa´´ olevat kojeen sensorit alkoivat näyttämään vilkasta liikehdintää.
        Kaikkihan on energiaa ja värähtelyä.
        Tiedehän korjaa itse itseään koko ajan, tämän päivän huuhaa, voi olla huomispäivänä tiedettä.
        Maapallon pyöreyskin oli joskus haihattelua.

• Voi olla, että eron homatakseen tarvitsee erittäin hyvän makaistin ja vielä paremman mielikvituksen.
        Eihän siinä mitään, halpaa erikoistumista se musiikinsoittaminen justoille on, eikä juustot taida erottaa soittaako musiikkia etu vai takaperin.

• mimmimum-..mi
        k-kotton kirjoitti:

Voi olla, että eron homatakseen tarvitsee erittäin hyvän makaistin ja vielä paremman mielikvituksen.
        Eihän siinä mitään, halpaa erikoistumista se musiikinsoittaminen justoille on, eikä juustot taida erottaa soittaako musiikkia etu vai takaperin.

Luulisi juustonkin hermon kiristyvän kun puolivuotta soi sama kappale tauotta.....Minkäsmoinen juusto tulisi Säkkijärvenpolkalla....

• k-kotton kirjoitti:

Voi olla, että eron homatakseen tarvitsee erittäin hyvän makaistin ja vielä paremman mielikvituksen.

Eikös se jotenkin niin mene, että ensin on ajatus, sitten teoria, teoria joko todistetaan oikeaksi tai hylätään.
        Tämä juustoasia on ilmeisesti ajatuksen asteella.
        Kehitys ei kehity, ellei ole niitä, jotka keksivät ja kokeilevat hullujakin ideoita.
        Myös vanhat ideat saattavat nousta pintaan ja osoittautua hyödyllisiksi. Esim. sähköauto.

• Nykyäänhän myydään kaikkea tarinoilla.
        Juusto ja musiikki, siitähän saakin mukavia tarinoita.

Olisikin hauskaa ostaa kauniisti pakattua Romantic juustoa. Se olisi kypsytetty hitaasti romanttisessa musiikissa ja olisi ehdoton hitti kynttiläillallisille.
        Kuutamojuusto voisi olla vaikka upeaa sinihomeherkkua. jota kuutamoserenadi olisi kypsyttänyt.

• Terapia-aihe

Eivätkö ne lehmätkin lypsäneet paremmin kun niille soitettiin musaa.

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Luulisi juustonkin hermon kiristyvän kun puolivuotta soi sama kappale tauotta.....Minkäsmoinen juusto tulisi Säkkijärvenpolkalla....

Jos suomalainen meijeri alkaisi tehdä soittojuustoja, niin iso "asiantuntijaraati" pikaisesti marssisi esiin, ja todistaisi koko homman olevan täyttä bluffia.
        On niissä juustoissa jonkun verran makueroja, mutta perus-Olttermanni taitaa paras juusto olla. Parempi, jos sille jotain soittaa, niin tangoa tai hidasta valssia, voi vaan täydellisempi tulos olla, jos laittaa Lacumpasitan soimaan silloin, kun sitä syö.

• k-kotton kirjoitti:

Jos suomalainen meijeri alkaisi tehdä soittojuustoja, niin iso "asiantuntijaraati" pikaisesti marssisi esiin, ja todistaisi koko homman olevan täyttä bluffia.
        On niissä juustoissa jonkun verran makueroja, mutta perus-Olttermanni taitaa paras juusto olla. Parempi, jos sille jotain soittaa, niin tangoa tai hidasta valssia, voi vaan täydellisempi tulos olla, jos laittaa Lacumpasitan soimaan silloin, kun sitä syö.

Minä tykkään Luomu-kermajuustosta. Se on sen verran uudempi tuote, ettei sille varmaan ole keritty omaa musiikkia keksimään.
        Paha vaan, kun pitää tuota rasvan syöntiä rajoittaa, ei voi sillä oikein mässäillä.

• eppu2 kirjoitti:

Minä tykkään Luomu-kermajuustosta. Se on sen verran uudempi tuote, ettei sille varmaan ole keritty omaa musiikkia keksimään.
        Paha vaan, kun pitää tuota rasvan syöntiä rajoittaa, ei voi sillä oikein mässäillä.

Kyllä ne pallolaajennuksen jälkeenpainotti, että kyllä niihin kevytjuustohin tottuu, mutta kyllä se rasva on, joka juusttoon maun tuo. Syö enenminkin vähemmä.
        Olen minä sitä luomukermajuustoa maistanut, jos oiken muistan, niin eikö se ole samanlainen pakkaus kun olttermannissa.
        Melkein kaikki juustolajit on tullut maisteltua, vaikka minun makuaisti ei niin hääppönen ole.

• k-kotton kirjoitti:

Kyllä ne pallolaajennuksen jälkeenpainotti, että kyllä niihin kevytjuustohin tottuu, mutta kyllä se rasva on, joka juusttoon maun tuo. Syö enenminkin vähemmä.
        Olen minä sitä luomukermajuustoa maistanut, jos oiken muistan, niin eikö se ole samanlainen pakkaus kun olttermannissa.
        Melkein kaikki juustolajit on tullut maisteltua, vaikka minun makuaisti ei niin hääppönen ole.

Tuo mitä minä olen ostanut, on siivutettuna pienempi paketti, voi niitä olla muitakin. Minä, kun olen yksineläjä, katson aina pienempiä paketteja.
        Olin kuukauden ilman juustoo, just sitten ostin paketin, tein niin, että otan vaan puolikkaan siivua leivälle kokonaisen sijaan.
        Silloin, kun edesmennyt avomieheni söi kevyttuotteita, kyllä ne juustotkin oli minusta, kun kengänpohjaa olisi syönyt. Tästä on tosin aikaa, että kai nekin on muuttunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5688
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      497
      2602
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      8
      1741
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      29
      1468
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1139
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      994
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      937
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      902
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      883
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      817
    Aihe