Tämähän on selvä asia monille, mutta ei kaikille, siksi siitä on hyvä aina välillä muistuttaa!
TÄMÄ PALSTA ON KR 1933 JA UM-KÄÄNNÖKSEN PETOLLISIA YSTÄVIÄ!
118
<50
Vastaukset
- Helppokäsittää
Koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä …...pv asia!
- Helppokäsittää
kookoo2 kirjoitti:
Mitä tuo pv tarkoittaa ? Ilmeisesti "peräilmaa vaihteeksi"? Vai pyrstöyskää vihdoin?
""…...pv asia! "
tarkoittaa= Päivänselvä asia Helppokäsittää kirjoitti:
""…...pv asia! "
tarkoittaa= Päivänselvä asiaMinulle se tarkoittaa: peräilmaa vähäsen, tai mielummin enemmän. Näin merkitys ja tulkinta ainakin raamatun (sananl. 6:07) mukaan menee. Toinen tulkinta matteuksen mukaan on: pyllykaasua voimallisesti. Samoin hepreankielisessä Septuakintaassa, tarkemmin Pentataukissa, on לְהַפְלִיץ
- helppokäsittää
kookoo2 kirjoitti:
Minulle se tarkoittaa: peräilmaa vähäsen, tai mielummin enemmän. Näin merkitys ja tulkinta ainakin raamatun (sananl. 6:07) mukaan menee. Toinen tulkinta matteuksen mukaan on: pyllykaasua voimallisesti. Samoin hepreankielisessä Septuakintaassa, tarkemmin Pentataukissa, on לְהַפְלִיץ
Tämä palsta ei ole homoja varten...….häivy!
helppokäsittää kirjoitti:
Tämä palsta ei ole homoja varten...….häivy!
Kylläpä sitä taas ollaan niin kiukkuisia ja harhaisia. Ota lisää päihdyttäviä juomia ja ja pidä jessuli mielessä. Ja ennen kaikkea laske riittävästi henkistyyttetysti siionin suolikaasua .
- Usko.Toivonen
Molemmissa mainitsemissasi, sekä KR 33/38, että Uuden maailman käännöksessä on uskovan tuntomerkki ilmoitettu yhteneväisesti.
13 Mutta Ananias vastasi: ”Herra, olen kuullut monilta tästä miehestä ja kaikesta siitä pahasta, mitä hän on tehnyt pyhillesi Jerusalemissa. 14 Täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuudet pidättää* kaikki, jotka huutavat avukseen sinun nimeäsi.”
( Apt. 9. UMK )
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt. 9. KR 33/38 )
Ja
2 Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle, teille, jotka on pyhitetty Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, kutsuttu olemaan pyhiä, sekä kaikille, jotka kaikkialla huutavat avukseen Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä, hänen, joka on heidän Herransa ja meidän: ( 1. Kor. 1. UMK )
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1. Kor. 1. KR 33/38)
Uskovan tunniste on siis molemmissa painoksissa tuotu esille selkeästi.
Uskova huutaa avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta.- alkuperäinen
Um- käännös on siitä hyvä, että siihen on Jumalan nimi Jehova palautettu kohdilleen. Tämä helpottaa paljon sen tunnistamisessa kenestä puhutaan, koska sekä Jeesuksesta, että Jumalasta käytetään arvonimeä Herra.
Yksi hyvin selvä paikka tulee mieleen. Ps. 110:1. Siinä Daavid sanoo: "Jehova lausuu minun Herralleni: " Istu minun oikealla puolellani, kunnes minä panen vihollisesi jalkojesi alustaksi." Kirkkoraamatussa siinä sanotaan: "Herra sanoi minun Herralleni." Silloin herää kysymys, kuka sanoo kenelle. Mutta kun Jumalan persoonanimi on paikallaan, on paljon helpompi ymmärtää sisältö.
Siinä siis Jehova puhuu Daavidin Herralle Jeesukselle.
Jehova siis asettaa Poikansa valtakuntansa hallitsijaksi ja odottaa aikaa, jolloin hän tulee käymään oikeutta ihmiskunnan kanssa ja poistaa pahuuden. - Usko.Toivonen
Niin, tuo uskovan tunniste, se on selvästi tuotu ilmi Raamatussa.
Ja lohdullista on, että "Jeesuksen pyhät", jotka avukseen siis huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta, niin heillä ei ole mitään kadotustuomiota.
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
( Room. 8. KR 33/38 )
Ja kuten tuossa Korinttolaiskirjeessä ilmoitetaan, Jeesuksen pyhät, ovat Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyt, heillä on Pyhä Henki sinettinä lunastuksen päivää varten.
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
( Ef. 1. )
Missä määrin todistajat valtakunnan saleilla kääntyvät Herran Jeesuksen puoleen ja huutavat Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta?
Kuten alkuseurakunnan uskovat? - Revisiittäkuule
alkuperäinen kirjoitti:
Um- käännös on siitä hyvä, että siihen on Jumalan nimi Jehova palautettu kohdilleen. Tämä helpottaa paljon sen tunnistamisessa kenestä puhutaan, koska sekä Jeesuksesta, että Jumalasta käytetään arvonimeä Herra.
Yksi hyvin selvä paikka tulee mieleen. Ps. 110:1. Siinä Daavid sanoo: "Jehova lausuu minun Herralleni: " Istu minun oikealla puolellani, kunnes minä panen vihollisesi jalkojesi alustaksi." Kirkkoraamatussa siinä sanotaan: "Herra sanoi minun Herralleni." Silloin herää kysymys, kuka sanoo kenelle. Mutta kun Jumalan persoonanimi on paikallaan, on paljon helpompi ymmärtää sisältö.
Jehova siis asettaa Poikansa valtakuntansa hallitsijaksi ja odottaa aikaa, jolloin hän tulee käymään oikeutta ihmiskunnan kanssa ja poistaa pahuuden.Jehova tulee myös hävittämään historian havinaan nimensä häpäisiälahkon nimeltä Jehovan todistajat.
Uudessa testamentissa ei ole ollut alunperin nimeä Jehova.
Tämä raamatun raiskaaminen saa Jehovan raivostumaan. - poissehänestä
Revisiittäkuule kirjoitti:
Jehova tulee myös hävittämään historian havinaan nimensä häpäisiälahkon nimeltä Jehovan todistajat.
Tämä raamatun raiskaaminen saa Jehovan raivostumaan.Hyvä hyvä! sanoo Jehova ja taputtaa kahdeksaa karvaista käsipariaan.
- Kiinnostastietää
Jehova tulee myös hävittämään historian havinaan nimensä häpäisiälahkon nimeltä Jehovan todistajat.
Tämä raamatun raiskaaminen saa Jehovan raivostumaan.Miksi Jehovan todistajat ovat lisänneet nimen Jehova Uuteen testamenttiin.
Ketä Jeesus rukoili? - mitässiihensanotte
Kiinnostastietää kirjoitti:
Miksi Jehovan todistajat ovat lisänneet nimen Jehova Uuteen testamenttiin.
Ketä Jeesus rukoili?Isää. Abba. Taivaallista Isää.
Adonai. Ehkä JHVH.
Mutta apostolit ja opetuslapset pitivät Jeesusta Herrana.
Juutalaiset eivät käyttäneet Isä Jumalasta nimeä Jehova, koska jo tuolloinen nimen lausumistapaa ei tiedetty. - Samlai
" Ketä Jeesus rukoili? Isää. Abba. Taivaallista Isää. "
Filipp. 2:7 otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
-Eli näin siirrytään Joh. 1:1 ilmoitetusta Jumalasta Jumalaa rukoilevaksi ihmiseksi.
-Ja filipp. kirjeessä jumaluuden vahvistaa 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
-Ja vartiotorniuskionnon enkeli Mikaelia ei näistä asioista löydy - Helppokäsittää
alkuperäinen kirjoitti:
Jehova siis asettaa Poikansa valtakuntansa hallitsijaksi ja odottaa aikaa, jolloin hän tulee käymään oikeutta ihmiskunnan kanssa ja poistaa pahuuden.##Um- käännös on siitä hyvä, että siihen on Jumalan nimi Jehova palautettu kohdilleen. Tämä helpottaa paljon sen tunnistamisessa kenestä puhutaan, koska sekä Jeesuksesta, että Jumalasta käytetään arvonimeä Herra.#
Ei ihan mennyt oikein...…...siis täysin väärä tulkinta!!!!! - Helppokäsittää
Usko.Toivonen kirjoitti:
Niin, tuo uskovan tunniste, se on selvästi tuotu ilmi Raamatussa.
Ja lohdullista on, että "Jeesuksen pyhät", jotka avukseen siis huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta, niin heillä ei ole mitään kadotustuomiota.
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
( Room. 8. KR 33/38 )
Ja kuten tuossa Korinttolaiskirjeessä ilmoitetaan, Jeesuksen pyhät, ovat Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyt, heillä on Pyhä Henki sinettinä lunastuksen päivää varten.
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
( Ef. 1. )
Missä määrin todistajat valtakunnan saleilla kääntyvät Herran Jeesuksen puoleen ja huutavat Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta?
Kuten alkuseurakunnan uskovat?##Missä määrin todistajat valtakunnan saleilla kääntyvät Herran Jeesuksen puoleen ja huutavat Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta?
Kuten alkuseurakunnan uskovat? ###
Rukous ei toimi ilman Jeesusta, onko JT ainoat jotka soveltavat sitä oikein esim. rukouksessa......KYLLÄ ON. - Outoatouhua
Helppokäsittää kirjoitti:
##Missä määrin todistajat valtakunnan saleilla kääntyvät Herran Jeesuksen puoleen ja huutavat Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta?
Kuten alkuseurakunnan uskovat? ###
Rukous ei toimi ilman Jeesusta, onko JT ainoat jotka soveltavat sitä oikein esim. rukouksessa......KYLLÄ ON.Ei pidä paikkansa.
Jehovan todistajien rukous menee aina saman kaavan mukaan.
"Kiitämme järjestöstä, onneksi emme ole niinkuin muut" J.n.e.
Hyvin harvoin jos koskaan rukoillaan jonkun puolesta. Kiitetään että joku on osa-ajan tienraivaaja ja muuta liibalaabaata.
Koskaan ei esim.nosteta käsiä ylös joka on raamatullinen rukous ja kiitos tapa.
Kädet on tiukasti sarkahousunen saumoissa.
Pelkkä hokemien toisto Jeesuksen nimessä rukouksen lopussa ei tee rukousta oikeaksi.
Ja koskaan, ei siis koskaan sanota esim. "Jeesus auta."
Jeesus ei siis ole oikeasti Jehovan todistajille rakas vaan ennemminkin vain välttämättömyys.
Miten Jehovan todistaja vastaisi Jeesukselle jos Hän tulisi kysymään Jehovan todistajalta esim. veli vanhimmalta kolmasti:"rakastatko sinä minua?"
Veli vanhin vastaisi:" en, vaan Jehovaa". - vakavaa
Tämä raamatun raiskaaminen saa Jehovan raivostumaan.Käsittämätöntä herjausta. Kyllä tuomio tulee varmaan niille, jotka eivät tunnusta kaikkeuden korkeinta nimeä.
Tosi kristityt rakastavat molempia, sekä Jehovaa, että Jeesusta. Hekin ovat osoittaneet rakkautensa monella tavalla. He lähestyvät tosi Jumalaa Jeesuksen nimen kautta, kuten Jeesus kehoitti. Hänkin rukoili Isäänsä, ei itseään. - otahuomioon
Outoatouhua kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.
Jehovan todistajien rukous menee aina saman kaavan mukaan.
"Kiitämme järjestöstä, onneksi emme ole niinkuin muut" J.n.e.
Hyvin harvoin jos koskaan rukoillaan jonkun puolesta. Kiitetään että joku on osa-ajan tienraivaaja ja muuta liibalaabaata.
Koskaan ei esim.nosteta käsiä ylös joka on raamatullinen rukous ja kiitos tapa.
Kädet on tiukasti sarkahousunen saumoissa.
Pelkkä hokemien toisto Jeesuksen nimessä rukouksen lopussa ei tee rukousta oikeaksi.
Ja koskaan, ei siis koskaan sanota esim. "Jeesus auta."
Jeesus ei siis ole oikeasti Jehovan todistajille rakas vaan ennemminkin vain välttämättömyys.
Miten Jehovan todistaja vastaisi Jeesukselle jos Hän tulisi kysymään Jehovan todistajalta esim. veli vanhimmalta kolmasti:"rakastatko sinä minua?"
Veli vanhin vastaisi:" en, vaan Jehovaa".Etkö pysty kirjoittamaan asiallista tekstiä? Ota mallia uskonveljestäsi Usko Toivosesta. Hän ei syyllisty epäasialliseen kirjoitteluun.
Jeesus on hyvin tärkeä. Hän on se, jonka Jumala lähetti antamaan lunnaat ja on seurakunnan pää ja Jumalan asettama valtakuntansa kuningas. Mutta hän ei ole Kaikkivaltias ainoa Jumala, jota Jeesus totteli ja piti Jumalanaan. Hänen malliaan meidänkin tulee jäljitellä. - Usko.Toivonen
Tosi kristittyinä voimme varmasti pitää Jeesuksen pyhiä, eli alkuseurakuntaa.
Raamattu ilmoittaa, että Jeesuksen pyhät huutavat avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta.
Raamattu käyttää Jeesuksen pyhistä myös nimitystä "sen tien vaeltaja", joita alettiin vainoamaan, vangitsemalla ja tuhottavaksi vietäviksi.
1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
..
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat
( Apt. 9. KR 33/38 )
Tosi kristityt siis turvautuivat Herraansa Jeesukseen Kristukseen, huusivat avuksensa Jeesuksen Kristuksen nimeä.
Avukseen huutaminen on voimakasta rukousta.
Siitä Jumalan seurakunta voidaan tunnistaa.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1. Kor. 1. KR 33/38 )
Kuinka tämä tosi kristytyn, sen tien vaeltajan, tunnistaminen onnistuu valtakunnan saleilla?
Huutavatko todistajat Herranaan Jeesusta Kristusta avuksensa?
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"
( Room. 10. KR 33/38 ) - KutenAina
alkuperäinen kirjoitti:
Jehova siis asettaa Poikansa valtakuntansa hallitsijaksi ja odottaa aikaa, jolloin hän tulee käymään oikeutta ihmiskunnan kanssa ja poistaa pahuuden.Täytyy olla jehovantodistaja, jotta ei ymmärrä tuota raamatunkohtaa kirkkoraamatsta.
- Kastori
alkuperäinen 27.3.2019 14:35
"Um- käännös on"
-kansakoulupohjalta.
"" Ps. 110:1. Siinä Daavid sanoo: "Jehova lausuu minun Herralleni: " Istu minun oikealla puolellani, kunnes minä panen vihollisesi jalkojesi alustaksi." ""
Edellinen psalmi 109 päättyy " hän seisoo köyhän oikealla puolella pelastaakseen hänet niistä, jotka hänet tuomitsevat "
Hän -linjalla olisi luontevampaa jatkaakin: Hän sanoo Herralleni ...- vakavaa
Oletko tutustunut siihen. Mikä käännöksessä on väärin. Sen valmistamiseen on käytetty vuosikymmeniä ja pyritty tekemään mahdollisen samanlaiseksi, kuin alkuperäisteksti. Sana sanalta on tutkittu kirjoituksia.
Jos Herra sanoo toiselle Herralle jotain, täytyy varmaan tietää mistä herroista on kysymys. Jeesuksenkin persoonanimeä käytetään ja juutalaiseen kansaan syntyneenä hän tiesi Jumalan nimen. Herra ei ole kenenkään nimi. Ihmisiäkin kutsutaan herroiksi. Jumalaksikin voi kutsua mitä tahansa. Raamattu sanoo, että on monia jumalia, jopa vatsakin voi olla jonkun jumala. Erottuakseen muista Jumalista, antoi tosi Jumala itselleen nimen.
Vaikka sitä on pilkattu, ja jätetty lausumatta, ei tee tyhjäksi, etteikö tuo nimi olisi olemassa. Jumala sanoi ottavansa kansan omalle nimelleen ja sanoi, että tuolla nimellä olisi todistajia. Ei puhuta Herran todistajista, vaan Jehovan todistajista. Millä sinua kutsutaan? - Usko.Toivonen
Apostolit julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt. 1. KR 33/38 )
Helluntaina tapahtui Pyhän Hengen vuodatus ja myös tuo Jeesuksen ilmoitus täyttyi.
40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt. 5. KR 33/38)
Vaikka heitä vainottiinkin Jeesuksen nimen tähden, niin eivät he lannistuneet vaan Pyhän Hengen voimassa todistivat Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Eli he olivat Jeesuksen Kristuksen todistajia.
" te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka" - vakavaa
Usko.Toivonen kirjoitti:
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt. 1. KR 33/38 )
Helluntaina tapahtui Pyhän Hengen vuodatus ja myös tuo Jeesuksen ilmoitus täyttyi.
40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt. 5. KR 33/38)
Vaikka heitä vainottiinkin Jeesuksen nimen tähden, niin eivät he lannistuneet vaan Pyhän Hengen voimassa todistivat Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
" te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"Jeesus sanoi tulleensa tekemään Jumalan tahdon maan päällä, ei omaansa. Juuri tuo sanoma Jumalan valtakunnasta sai ihmiset suuttumaan ja vainoamaan Jeesuksen seuraajia. Näin on nykypäivänäkin.
Helluntaina Jumala lähetti henkensä vastaperustetun seurakunnan päälle. Siitä Jeesuskin puhui.
Hän rukoili Isäänsä: " Tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaassa." Raamattu kutsuu Jeesustakin uskolliseksi todistajaksi. Hän todisti Isästään ja hänen tahdostaan. Hänen seuraajansa tiesivät, kuka oli Jeesuksen Isä ja Jumala. Jeesusta vainottiin, samoin hänen seuraajiansa sen sanoman vuoksi, jota he saarnasivat.
Uskoton juutalainen kansa ei ottanut Jeesusta Jumalan lähettämänä Messiaana vastaan ja hänen seuraajansa siksi kertoivat Jeesuksesta rohkeasti ihmisille ja se herätti vihaa kansassa. Eivät he saarnanneet Jeesusta Jumalana, vaan hänen Poikanaan. Jeesuksella on tärkeä osa Jumalan suunnitelmissa ihmiskunnan suhteen. Hän sovitti uhrillaan ihmisten synnit, mutta se vaatii ihmisiltä uskoa lunnaisiin ja Jeesuksen osaa Jumalan suunnitelmissa. - Joh17-3
Usko.Toivonen kirjoitti:
" te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"Mikä osa Jeesuksen Isällä on uskonnossasi? Eikö hän ole tärkeä? Ilman häntä ei olisi Jeesustakaan. Jeesus oli Jumalan esikoispoika. Riittääkö usko Jeesukseen ainoastaan? Jeesus sanoi kuitenkin Isänsä olevan suurempi kuin hän ja hänen päänsä. Mihin unohtuu ainoa tosi Jumala, joksi Jeesuskin kutsui Isäänsä? Jeesus itse ei koskaan kilpaillut jumaluudesta Isänsä kanssa. Jeesus puhui ihmisille sitä, mitä hän oli oppinut Isältään. Hän sanoi, ettei hän puhunut mitään omasta aloitteestaan, vaan sen, minkä hän oli kuullut Isältään.
Jos luet Jeesuksen elämästä maan päällä, huomaat, kenelle hän antoi aina kunnian. Jeesuksen seuraajat saarnasivat evankeliumia Jeesuksesta Jumalan valtakunnan kuninkaana. Jos tutustut Johanneksen evankeliumiin, huomaat Jeesuksen lausunnoista, kenelle hän antoi kunnian työstään. - Usko.Toivonen
Tokihan juutalaisella kansalla oli usko, esim. Saulus tarsolainen noudatti lakia tarkasti, oli lain vanhurskauden suhteen nuhteeton.
Juutalaisena fariseuksena osallistui päivittäin rukoshetkiin, joissa rukoiltiin Jumalaa, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa.
Miten te siis ajattelette, oliko Saulus Jehovan todistaja ennen kääntymystään Herran Jeesuksen puoleen, vai sen jälkeen, vai sekä ja että?
Tosi kristitty Sauluksesta tuli uutena luomuksena Kristuksessa, kun hän kääntyi entisestä vaelluksestaan juutalaisuudessa ja hänestä tuli "sen tien vaeltaja", jota hän oli aiemmin vainonnut ja tuhonnut Jumalan seurakuntaa.
Saulus kääntyi, huusi Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta.
14. Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
15. sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
( Apt. 22, KR 33/38)
Apostolit olivat todellakin Jeesuksen todistajia, kuten tuostakin Paavalin työhönotossa hänelle toimenkuvaksi osoitettiin.
20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt. 9. KR 33/38)
Jeesusta Kristusta avukseen huutavia vainotaan heidän Herransa tähden, Hänen nimessään.
Ja toki te ymmärrätte, mitä tuossa tuo "avukseen huutaminen" tarkoittaa.
Onhan kysymys pelastumisesta,
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
( Room. 10. KR 33/38)
Ja Jeesuksen pyhät, huustavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.
- voipoloiset.huijatut
Niinpä. Jehovilla on ihmeellisiä virityksiä kirjassa jota väittävät Raamatuksi. Ei se ole Raamattu. Raamattu löytyy vääristämättömänä 1776 ja 1933.
Jehovien on ollut pakko tehdä oma raamattunsa(joka ei ole Raamattu), koska muuten heidän valheensa paljastuisi.
Eikö jehovat mieti itse, että miten heitä talutetaan kun pässiä narusta. Rahaakin kai joutuvat antamaan noille huijareille. Miksi?- helppokäsittää
Höpö....höpö!
JT UM-käännös on tarkin...…..toiseksi tarkin on 1933 KR - Näinhänseon
Höpö....höpö!
JT UM-käännös on tarkin...…..toiseksi tarkin on 1933 KREi ole typerämpää kommentia kuin tämä höpö, höpö.
Kyllä oot lapsellinen.
- Joseffiini
vakavaa 28.3.2019 20:14
" Sen valmistamiseen on käytetty vuosikymmeniä ja pyritty tekemään mahdollisen samanlaiseksi, kuin alkuperäisteksti. "
Vartiotorniseuran johto sanoo antavansa itse kaikki lahkon kirjoitukset. Johto esittelee itsensä vartiotornissa värivalokuvia myöten ja siten tiedetään että heillä ei ole koulutuspohjaa käännöstyöhön.
Tuo johto joko valehtelee taikka on ryhtynyt kääntämisessä työhön johon siltä puuttuu pätevyys.
Oikeudenkäynnissä Skotlannissa (koski todistajain asevelvollisuuden suorittamista) lahkon Raamatun kääntäjänä esiintynyt mies myönsi oikeudelle, ettei osaa Raamatun alkukieliä.
Tuosta oikeuden pöytäkirjasta on Turunen laittanut valokopion nähtäväksi kirjaansa.
"Jos Herra sanoo toiselle Herralle jotain, täytyy varmaan tietää mistä herroista on kysymys. Jeesuksenkin persoonanimeä käytetään ja juutalaiseen kansaan syntyneenä hän tiesi Jumalan nimen. Herra ei ole kenenkään nimi. Ihmisiäkin kutsutaan herroiksi. Jumalaksikin voi kutsua mitä tahansa. Raamattu sanoo, että on monia jumalia, jopa vatsakin voi olla jonkun jumala. "
-Vai sillä tavalla on vartiotorni laittanut sinut nimisotasille.
Kun vartiotorni sanoo jonkin nimen toista oikeammaksi, se väittää samalla että muut nimet ovat huonompia. Raamattu ei sellaista kerro, eikä "huonoissa nimissä" olisi järkeä olla mukanakaan.
Jeesus käytti nimeä Taivaan Isä myös opettamassaan rukouksessa, jossa sanotaan taivaan Isän nimi pyhitetyksi.
Paavali käytti nimeä Jumala.
1 Korintt. 8:4 Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala- nnniin
Kyllä taivaan Isälläkin on nimi, niinkuin muillakin isillä. Miksi ei saisi olla? Onhan Pojallakin nimi. Molempien nimi on esiintynyt Raamatussa. Jotkut vain ovat jumalankieltäjiä. Ajattele, jos ihmiset kieltäytyisivät käyttämään omaa nimeäsi. Onhan sinuakin vain yksi. Mikä estää käyttämästä Jumalan omaa nimeä? Johtuuko se siitä, että Jehovan todistajat käyttävät hänen nimeään? Ilmeisesti.
- Moninyymi
nnniin 29.3.2019 10:13
"Kyllä taivaan Isälläkin on nimi, niinkuin muillakin isillä"
-Voi hyvä tavaton, vaikka kuinka monta nimeä, lue Raamatusta: Herra, Sebaot, Jahve (käytetään nimenä vaikka alkuaan on ollut "epäsana", yhden sanan vokaalit ja toisen sanan konsonantit yhdistettyinä), Elohim, Adonai, El Shaddai, Messias, Jeesus, Vapahtaja ....
" Ajattele, jos ihmiset kieltäytyisivät käyttämään omaa nimeäsi "
-Mikä saa vartiotornin antamaan moisia ajattelumalleja ?
" Mikä estää käyttämästä Jumalan omaa nimeä? "
-En ole kuullut kenestäkään kuvailemastasi "estyneestä"
Kristinuskossa Raamatulla on sinelle sanoma.
Vartiotorniuskonnollisen viestisi pointtia en oikein ehkä ymmärrä, siis mitä sitten tarkoititkin.
Ilmeisesti vartiotorni kieltää Paavalin ja Jeesuksen tavan käyttää Jumalan nimiä, ja siitä on tärkeätä "sotia" ?
Miksi sitten sekoittaa Raamattua asiaan, eikö vartiotorni riitä ? - ei_nimetön
Ei tarvita nimisotaa, molemmilla on nimi. Emme ole koskaan epäilleetkään sitä. Mutta on ihmisiä, jotka eivät tunnusta Jumalan omaa nimeä ja ryhtyvät nimisotaan. Todistajille asia on ollut aina päivänselvä. Korkeimman nimi on maailmankaikkeuden tärkein nimi. Hesekielin kirjassa toistetaan monessa kohtaa, että kaikki kansat tulevat tietämään tuon nimen, toisille ilolla ja toisille murheella.
- nnniin
Moninyymi kirjoitti:
"Kyllä taivaan Isälläkin on nimi, niinkuin muillakin isillä"
-Voi hyvä tavaton, vaikka kuinka monta nimeä, lue Raamatusta: Herra, Sebaot, Jahve (käytetään nimenä vaikka alkuaan on ollut "epäsana", yhden sanan vokaalit ja toisen sanan konsonantit yhdistettyinä), Elohim, Adonai, El Shaddai, Messias, Jeesus, Vapahtaja ....
" Ajattele, jos ihmiset kieltäytyisivät käyttämään omaa nimeäsi "
-Mikä saa vartiotornin antamaan moisia ajattelumalleja ?
" Mikä estää käyttämästä Jumalan omaa nimeä? "
-En ole kuullut kenestäkään kuvailemastasi "estyneestä"
Kristinuskossa Raamatulla on sinelle sanoma.
Vartiotorniuskonnollisen viestisi pointtia en oikein ehkä ymmärrä, siis mitä sitten tarkoititkin.
Ilmeisesti vartiotorni kieltää Paavalin ja Jeesuksen tavan käyttää Jumalan nimiä, ja siitä on tärkeätä "sotia" ?
Miksi sitten sekoittaa Raamattua asiaan, eikö vartiotorni riitä ?Mikään mainituista, paitsi Jahve, ei ole persoonanimi, ei Herra Sebaot, Elohim Adonai ole persoonanimiä, vaan arvonimiä.
Jeesusta kutsutaan Messiaaksi ja Vapahtajaksi, ei Jehova Jumalaa. He eivät ole sama persoona. Sekä Paavali, että Jeesus tunsivat ja käyttivät Jumalan omaa nimeä. Kumpikin olivat olemassa, kun tuota nimeä käytettiin. Ja Jeesus oli ollut taivaassa lukemattoman ajan Isänsä kanssa, ennen maan päälle tuloaan ja tiesi varmasti Isänsä nimen. - Satusetäoot
nnniin kirjoitti:
Mikään mainituista, paitsi Jahve, ei ole persoonanimi, ei Herra Sebaot, Elohim Adonai ole persoonanimiä, vaan arvonimiä.
Jeesusta kutsutaan Messiaaksi ja Vapahtajaksi, ei Jehova Jumalaa. He eivät ole sama persoona. Sekä Paavali, että Jeesus tunsivat ja käyttivät Jumalan omaa nimeä. Kumpikin olivat olemassa, kun tuota nimeä käytettiin. Ja Jeesus oli ollut taivaassa lukemattoman ajan Isänsä kanssa, ennen maan päälle tuloaan ja tiesi varmasti Isänsä nimen.Höpö. Jehovan todistaja mielikuvitusta.
Ensin kirjoitat että Jahve on nimi. Sitten tempaset siihen hatusta Jehovan.
Uudesssatestamentissa ei ole missään nimeä Jehova alunperin. Teidän pamfletissa tietenkin on niinkuin paljon muutakin huttua. - Jatkasamaanmalliin
nnniin kirjoitti:
Mikään mainituista, paitsi Jahve, ei ole persoonanimi, ei Herra Sebaot, Elohim Adonai ole persoonanimiä, vaan arvonimiä.
Jeesusta kutsutaan Messiaaksi ja Vapahtajaksi, ei Jehova Jumalaa. He eivät ole sama persoona. Sekä Paavali, että Jeesus tunsivat ja käyttivät Jumalan omaa nimeä. Kumpikin olivat olemassa, kun tuota nimeä käytettiin. Ja Jeesus oli ollut taivaassa lukemattoman ajan Isänsä kanssa, ennen maan päälle tuloaan ja tiesi varmasti Isänsä nimen.Kiva kun saatiin palstalle uusi innokas Jehovan todistaja.
nnniin kirjoitti:
Kyllä taivaan Isälläkin on nimi, niinkuin muillakin isillä. Miksi ei saisi olla? Onhan Pojallakin nimi. Molempien nimi on esiintynyt Raamatussa. Jotkut vain ovat jumalankieltäjiä. Ajattele, jos ihmiset kieltäytyisivät käyttämään omaa nimeäsi. Onhan sinuakin vain yksi. Mikä estää käyttämästä Jumalan omaa nimeä? Johtuuko se siitä, että Jehovan todistajat käyttävät hänen nimeään? Ilmeisesti.
<>Kyllä taivaan Isälläkin on nimi, niinkuin muillakin isillä.><
Jumalia halutaankin omia eriävillä nimillä, ettei tule sukurutsaa.
<> Miksi ei saisi olla? Onhan Pojallakin nimi.><
Tottamooses satumaailman toimijoilla on omat nimensä, jotta satumaailmoissa yleensäkään kyetään sukkuloimaan.
<> Molempien nimi on esiintynyt Raamatussa. Jotkut vain ovat jumalankieltäjiä.><
Nimittely ei ole osoitus olemassaolosta, jota väittävällä taas on todistelun taakka.
<>Ajattele, jos ihmiset kieltäytyisivät käyttämään omaa nimeäsi. Onhan sinuakin vain yksi. Mikä estää käyttämästä Jumalan omaa nimeä? Johtuuko se siitä, että Jehovan todistajat käyttävät hänen nimeään? Ilmeisesti.><
Mitä mieltä olet siitä, että Vt-seura on jo 1940-luvulla pitänyt Jahve-esitysasua mahdollisesti lähempänä olevaa kuin Jehova-esitysasua?
1992 satukirja on isästä petkeleestä.
- helppokäsittää
v. 1992 on törkein käännös mikä on koskaan tehty, se väittää mm. että jumalia on 12 kpl???????
v. 1992 on törkein käännös mikä on koskaan tehty, se väittää mm. että jumalia on 12 kpl???????
helppokäsittää 29.3.2019 19:00
<>v. 1992 on törkein käännös mikä on koskaan tehty, se väittää mm. että jumalia on 12 kpl???????><
Aika härskiä kun jumalia on tuhatkertaisia määriä, riippuen laskentatavasta.
- DanaRaisa
nnniin 29.3.2019 11:06
"Mikään mainituista, paitsi Jahve, ei ole persoonanimi, ei Herra Sebaot, Elohim Adonai ole persoonanimiä, vaan arvonimiä."
-Siitä tiedämme lisää vartiotorniuskonnosta. Raamattu ei alennu moiseen Jumalansa nimestä.
Arvonimet tavataan myöntää ihmisten kesken, esim. vuorineuvos, joskin siitä on maksettava leimavero. Jeesus käytti taivaan Isää, opettaessaan käyttämään Jumalan nimeä antamassaan Isä meidän rukouksessa.
"Jeesusta kutsutaan Messiaaksi ja Vapahtajaksi, ei Jehova Jumalaa. "
Mutta Jeesusta kutsutaan Jumalaksi Raamatussa:
-Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot - Jeesus otti vastaan tunnustuksen. Hän ei ollut lahkolainen, eikä valehdellut.
-- 2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "
- Paavali sanoi Jeesusta Jumalaksi, (Tiit. 2:13). Kuten Joh. 1:1.
-Vartiotorniuskonnon tapa puhua "Jehova Jumala" - kuin etu- ja sukunimi ihmisellä.
-Mutta vartiotorniuskonto pitää Jeesusta enkeli Mikaelinsa sillä tavoin, että asiaa ei saa lausua Suomi24/jehovantodistajat -foorumilla.- helppokäsittää
Jeesus ei ole jumala!!!!!!
Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! - Usko.Toivonen
Eikös vt-seura juuri noin opeta.
>> Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! >>
Uuden maailman käännös, Joh. 1:1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala. - Helppokäsittää
Usko.Toivonen kirjoitti:
Eikös vt-seura juuri noin opeta.
>> Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! >>
Uuden maailman käännös, Joh. 1:1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala.väärin.
Raamattu opettaa kirjaimellisesti:
Se joka kieltää Jumalan Pojan, sillä ei tule olemaan koskaan Jumalaakaan.
huomio, mitä sanotaan Joh. 1:2...…….lisäksi Joh. 1:18 jne.
Jeesus ei ole Isä Jumala!!!!!!!! - Usko.Toivonen
Aivan, vt-seuran käännöksen mukaan tuo väite toteutuu "Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! "
Vt-seurahan juuri käännöksessään noin kirjoittaa.
Vt-seuran mukaanhan Jeesus on "jumala", kuten kaikki voimme tuosta lukea.
Huomaa, että kommenttini kohdistui tuohon totemukseen:
>> >> Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! >>
Ja tämähän toteutuu vt-seuran opissa, heidän käännöksessään juuri tuossa muodossa. - Helppokäsittää
Usko.Toivonen kirjoitti:
Aivan, vt-seuran käännöksen mukaan tuo väite toteutuu "Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! "
Vt-seurahan juuri käännöksessään noin kirjoittaa.
Vt-seuran mukaanhan Jeesus on "jumala", kuten kaikki voimme tuosta lukea.
Huomaa, että kommenttini kohdistui tuohon totemukseen:
>> >> Se joka väittää, että Jeesus on jumala, niin sillä ei ole koskaan Jumalaa!!!! >>
Ja tämähän toteutuu vt-seuran opissa, heidän käännöksessään juuri tuossa muodossa.KR 1933 myös toteaa kirjaimellisesti, että kieltää Jumalan pojan (Jeesuksen), sillä ei tule koskaan olemaan Jumalaa.....JT UM-käännös on samoilla linjoilla.
On järjetöntä kieltää Jumalan poika, koska se tekee uskon elämän TÄYSIN TURHAKSI.....turhaa vouhotusta vuodesta toiseen...…..ei voi muuta kuin nauraa!!!!!! - Usko.Toivonen
Missä kohden KR 33/38 käännöksessä niin todetaan?
Tarkoitatko samaista Johanneksen evankeliumin kohtaa:
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
...
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( KR 33/38 )
Tätäkö tarkoitit "Helppokäsittää "? - Helppokäsittää
Usko.Toivonen kirjoitti:
...
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( KR 33/38 )
Tätäkö tarkoitit "Helppokäsittää "?Tarkoitan:
1. Joh. 2:22 - 24 (KR 1933) - outoahan
Usko.Toivonen kirjoitti:
...
( KR 33/38 )
Tätäkö tarkoitit "Helppokäsittää "?Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jeesus ja Jehova ovat samanveroiset? Et löydä sellaista mistään. Jeesuksen omat sanat ja toiminta osoittaa, että hän piti Isäänsä myös Jumalananaan, ja sanoi että Isä on häntä suurempi ja rukoili Jumalan tahdon tapahtumista.
On todella suurta Tosi Jumalan halveksintaa ja ihmisten harhaanviemistä, samoin kuin Jeesuksen omien sanojen mitätöintiä, kun puhutaan heidän samanarvoisuudesta.
Molemmat ovat tärkeitä ja arvokkaita, mutta eri asemassa. Jeesus kutsui isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Kuka antaa luvan vääristellä hänen sanojaa. - Usko.Toivonen
Tarkoitan:
1. Joh. 2:22 - 24 (KR 1933)Aivan, Isä ei ole Poika, kuten tuo tekstikohta Joh. 1. kertookin.
...
( KR 33/38 ) - Helppokäsittää
outoahan kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jeesus ja Jehova ovat samanveroiset? Et löydä sellaista mistään. Jeesuksen omat sanat ja toiminta osoittaa, että hän piti Isäänsä myös Jumalananaan, ja sanoi että Isä on häntä suurempi ja rukoili Jumalan tahdon tapahtumista.
On todella suurta Tosi Jumalan halveksintaa ja ihmisten harhaanviemistä, samoin kuin Jeesuksen omien sanojen mitätöintiä, kun puhutaan heidän samanarvoisuudesta.
Molemmat ovat tärkeitä ja arvokkaita, mutta eri asemassa. Jeesus kutsui isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Kuka antaa luvan vääristellä hänen sanojaa.Olet oikeassa.
Kyllä Joh. 1:1 on siinä mielessä oikein, että Sana on Jumala, koska Jeesus oli luomisessa mukana, mutta Hän ei ole Isä Jumala.
Tämän antaa ymmärtää Joh. 1:2 ja Joh. 1:18
- Paavalisiteeraus
Tiit. 2:13 "...suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
- Helppokäsittää
??????
- vakavaa
On sitten mikä käännös ja miltä vuodelta tahansa, missään ei sanota, että Jeesus olisi anastanut jumaluuden Isältään. Ja tutustumalla vanhoihin käännöksiin rehellisesti Jumala on antanut itselleen myös nimen. Sekin voidaan saada selville tutkimalla. Oikean Jumalan tunnistaminen ja hänen Poikansa sanoihin uskomalla, voimme ainoastaan saada heidän hyväksyntänsä. Raamatun opetus on selvä, ihmiset ovat tehneet sen sekavaksi opetuksillaan.
Jumala on yksi ja hänen Esikoispoikansa on Jeesus. Ja Jumalalla on nimi. Se tullaan saattamaan kunniaan kaikkien kansojen nähden.
Älkää vääristelkö Raamatun selvää opetusta. Jumalan vastustaja on onnistunut vääristämään oikean kuvan Jumalasta ihmisille, niin, etteivät he osoittaisi palvontaansa tosi Jumalalle, vaan jollekin mystiselle, vaikeaksi ymmärrettävälle jumaluudelle.- Usko.Toivonen
Raamatun opetus on selvä, että alkuseurakunnan alusta alkaen uskovat huutavat avuksensa Herraa Jeesusta Kristusta.
Kuten tuolla ketjun alkupäässä katsoimme, sekä UM-käännöksen, että KR 33/38-käännöksen niin ilmoittavan.
13 Mutta Ananias vastasi: ”Herra, olen kuullut monilta tästä miehestä ja kaikesta siitä pahasta, mitä hän on tehnyt pyhillesi Jerusalemissa. 14 Täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuudet pidättää* kaikki, jotka huutavat avukseen sinun nimeäsi.”
( Apt. 9. UMK )
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt. 9. KR 33/38 )
Ja Jumalan seurakunnasta molemmat käännökset ilmoittavat ...
2 Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle, teille, jotka on pyhitetty Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, kutsuttu olemaan pyhiä, sekä kaikille, jotka kaikkialla huutavat avukseen Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä, hänen, joka on heidän Herransa ja meidän:
( 1. Kor. 1. UMK )
( 1. Kor. 1. KR 33/38 )
Uskovia vainotiin juuri sen vuoksi, että heidän uskonsa ilmeni juuri noin.
17 Mutta kun olin palannut Jerusalemiin ja olin temppelissä rukoilemassa, minä jouduin hurmoksiin 18 ja näin Herran. Hän sanoi minulle: ’Kiirehdi ja lähde nopeasti Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sitä, mitä todistat minusta.’ 19 Minä sanoin: ’Herra, he itse tietävät hyvin, että minä vangitsin ja pieksin synagogassa toisensa jälkeen niitä, jotka uskoivat sinuun.
( Apt. 22. UMK )
Vangitsemiskirjeisiin oli kirjattu vangitsemisperusteeksi "kaikki jotka avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta".
( Apt. 9. UMK )
Kysymys on siis uskovista, Jeesuksen pyhistä, Jumalan seurakunnan jäsenistä. - JeesuksenMalli
"Ja Jumalalla on nimi. Se tullaan saattamaan kunniaan kaikkien kansojen nähden."
Mutta osoittaako Jeesuksen antama malli, että tuota nimeä tuli _käyttää_ jatkuvasti opetuksessa ja arkisissakin tilanteissa Jehovan todistajien tapaan?
Jeesus itse nimittää Jumalaa yleensä Isäksi tai Jumalaksi, kun opettaa tai rukoilee. Herraksi (tai Jehovaksi, kuten UM kääntää) hän nimittää Jumalaa vain silloin, kun siteeraa kirjoituksia. - eikönäin
JeesuksenMalli kirjoitti:
"Ja Jumalalla on nimi. Se tullaan saattamaan kunniaan kaikkien kansojen nähden."
Mutta osoittaako Jeesuksen antama malli, että tuota nimeä tuli _käyttää_ jatkuvasti opetuksessa ja arkisissakin tilanteissa Jehovan todistajien tapaan?
Jeesus itse nimittää Jumalaa yleensä Isäksi tai Jumalaksi, kun opettaa tai rukoilee. Herraksi (tai Jehovaksi, kuten UM kääntää) hän nimittää Jumalaa vain silloin, kun siteeraa kirjoituksia.Niin, on luonnollista, että hän käyttää sanaa Isä, olihan hän Jeesus hänen poikansa. Mutta hän sanoi tehneensä tunnetuksi Isän persoonanimen. Sen hän vahvistaa monissa paikoissa.
Sinullakin on tai ollut oma isä ja sanot häntä isäksesi, mutta isälläsi on myös oma henkilökohtainen nimi. Ei hän ole vain isä kaikille, vaan muut kutsuvat häntä persoonanimellä. - Jätäharhaoppi
eikönäin kirjoitti:
Niin, on luonnollista, että hän käyttää sanaa Isä, olihan hän Jeesus hänen poikansa. Mutta hän sanoi tehneensä tunnetuksi Isän persoonanimen. Sen hän vahvistaa monissa paikoissa.
Sinullakin on tai ollut oma isä ja sanot häntä isäksesi, mutta isälläsi on myös oma henkilökohtainen nimi. Ei hän ole vain isä kaikille, vaan muut kutsuvat häntä persoonanimellä.On kysymys enemmän kuin Isästä. On kysymys enemmän kuin kuninkaasta. On kysymys maailmankaikkeuden suurimmasta nimestä ja siksi tuota nimeä ei saa lausua turhaan eikä kuin tavallista isän nimeä.
Jehovan todistajat ovat tehneet tuosta nimestä (JHVH)hokeman.
Aina kun he hokevat tuota nimeä he ottavat suuren vastuun. Pystyvätkö he kantamaan tuon vastuun ,pedofiluasuojeluillaan, mököttämistuomioillaa tai ihmisuhreillaan (Ei verensiirtoa). Epäilen suuresti. Siksi heidän käy kuin muinaisen Israelin.
Pian.Aivan pian heitä viedään JHVH:n toimesta kuin pässiä narusta. - todellista
Jätäharhaoppi kirjoitti:
On kysymys enemmän kuin Isästä. On kysymys enemmän kuin kuninkaasta. On kysymys maailmankaikkeuden suurimmasta nimestä ja siksi tuota nimeä ei saa lausua turhaan eikä kuin tavallista isän nimeä.
Jehovan todistajat ovat tehneet tuosta nimestä (JHVH)hokeman.
Aina kun he hokevat tuota nimeä he ottavat suuren vastuun. Pystyvätkö he kantamaan tuon vastuun ,pedofiluasuojeluillaan, mököttämistuomioillaa tai ihmisuhreillaan (Ei verensiirtoa). Epäilen suuresti. Siksi heidän käy kuin muinaisen Israelin.
Pian.Aivan pian heitä viedään JHVH:n toimesta kuin pässiä narusta.Tuota nimeä ei saa käyttää pilkkaamismielessä, eikä väärin. Israelilaiset lakkasivat taikauskoisina käyttämästä tuota nimeä. Mutta ei nimen käyttämistä kielletty. Sehän esiintyy hebrealaisissa kirjoituksissakin yli 7000 kertaa. Sitä ei hoeta missään mantrana, vaan aina kun on aiheellista. Toisin kuin karismaattisissa tilaisuuksissa hoetaan Jeesuksen nimeä mantrana.
Silloin kun puhumme hänestä, kutsumme häntä hänen nimellään.
Käytät pedofiili sanaa, niinkuin se olisi sallittua keskuudessamme, mikä on valhe. Sitä on valitettavasti tunkeutunut kaikkiin uskontoihin, eikä Jumala sitä hyväksy. Luin lehdestä, että uskonnossanne esiintyy myös sitä, eräs kuoronjohtajapastorinnekin siirrettiin toiseen seurakuntaan esimerkkinä.
Pedofilia on inhottava asia, eikä sellaisten harjoittajat saa Jumalan hyväksyntää.
Erotettujen kanssa ei seurustella, koska siihen on Raamatussa kehoitus, niin tulisi toimia muissakin uskonnoissa, jos toimitaan Raamatun ohjeiden mukaan. Mököttäminen on oma keksimäsi sana, kenellekään ei tarvitse mököttää, mitä sillä tarkoittanetkaan. Ja verestäkin on selvä Jumalan näkemys Raamatussa. Se vain vaatii sen tottelemista, mutta ilmeisesti se ei ole kirjoittajalle tärkeä. Sen tottelijoille käy hyvin, kuten Raamattu vakuuttaa.
Muinainen Israel syyllistyi tottelemattomuuteen ja ryhtyi moneen kertaan palvomaan epäjumaliaan ja suututti tosi Jumalan luopumuksellaan. Heille tosi Jumala ilmoitti oman nimensä, mutta häpäisivät sen väärällä käytöksellään.
Nykyään tuosta nimestä on tullut pilkan kohde ja hänen todistajiaankin pilkataan. He noudattavat Jeesuksen esimerkkiä ja kertovat Jumalan valtakunnan hyvää uutista ympäri maapallon. Rauha ja ykseys vallitsee tuon kansan keskuudessa. He eivät sovittele opettelemalla sotimaan ja opetus on sama joka seurakunnassa, niinkuin varhaiseurakunnissakin. Yksi usko, yksi kaste ja yksi Jumala toteutuu. Ei riiteleviä haaroja sen keskuudessa, vaan sama opetus kaikkialla Jeesuksen seurakunnan Pään ohjauksessa. - Jätäharhaoppi
todellista kirjoitti:
Tuota nimeä ei saa käyttää pilkkaamismielessä, eikä väärin. Israelilaiset lakkasivat taikauskoisina käyttämästä tuota nimeä. Mutta ei nimen käyttämistä kielletty. Sehän esiintyy hebrealaisissa kirjoituksissakin yli 7000 kertaa. Sitä ei hoeta missään mantrana, vaan aina kun on aiheellista. Toisin kuin karismaattisissa tilaisuuksissa hoetaan Jeesuksen nimeä mantrana.
Käytät pedofiili sanaa, niinkuin se olisi sallittua keskuudessamme, mikä on valhe. Sitä on valitettavasti tunkeutunut kaikkiin uskontoihin, eikä Jumala sitä hyväksy. Luin lehdestä, että uskonnossanne esiintyy myös sitä, eräs kuoronjohtajapastorinnekin siirrettiin toiseen seurakuntaan esimerkkinä.
Pedofilia on inhottava asia, eikä sellaisten harjoittajat saa Jumalan hyväksyntää.
Erotettujen kanssa ei seurustella, koska siihen on Raamatussa kehoitus, niin tulisi toimia muissakin uskonnoissa, jos toimitaan Raamatun ohjeiden mukaan. Mököttäminen on oma keksimäsi sana, kenellekään ei tarvitse mököttää, mitä sillä tarkoittanetkaan. Ja verestäkin on selvä Jumalan näkemys Raamatussa. Se vain vaatii sen tottelemista, mutta ilmeisesti se ei ole kirjoittajalle tärkeä. Sen tottelijoille käy hyvin, kuten Raamattu vakuuttaa.
Muinainen Israel syyllistyi tottelemattomuuteen ja ryhtyi moneen kertaan palvomaan epäjumaliaan ja suututti tosi Jumalan luopumuksellaan. Heille tosi Jumala ilmoitti oman nimensä, mutta häpäisivät sen väärällä käytöksellään.
Nykyään tuosta nimestä on tullut pilkan kohde ja hänen todistajiaankin pilkataan. He noudattavat Jeesuksen esimerkkiä ja kertovat Jumalan valtakunnan hyvää uutista ympäri maapallon. Rauha ja ykseys vallitsee tuon kansan keskuudessa. He eivät sovittele opettelemalla sotimaan ja opetus on sama joka seurakunnassa, niinkuin varhaiseurakunnissakin. Yksi usko, yksi kaste ja yksi Jumala toteutuu. Ei riiteleviä haaroja sen keskuudessa, vaan sama opetus kaikkialla Jeesuksen seurakunnan Pään ohjauksessa.Te olette myös tottelemattomia esim. käskylle ettei Jeesuksen opetuksiin saa lisätä mitään, eikä ottaa pois.
Te suojelette pedofilejja pimittämällä heidän tietojaan. Siksi teillä juoksee sakko. 4000 dollaria/pv.
Jos muka ette suojele heitä miksi ette paljasta viranomaisille arkistojanne? Johtaako jäljet " sylttytehtaale" eli päätoimistoon?
Te ette kerro Jumalan valtakunnan hyvää uutista vaan oman korvasyyhejenne sanomaa, väärää evankeliumia.
Meille on annettu nimi Jeesus käyttöömme, ei JHVH.
Jos Jumalan nimi olisivapaasti käytettävissämme emme arvuuttelisi onko se Jehova, Jahve tai jotain muuta. Kyllä JHVH olisi sen selväksi tehnyt. - Usko.Toivonen
"todellista" kirjoitti:
>> opetus on sama joka seurakunnassa, niinkuin varhaiseurakunnissakin. >>
Opetus on se mitä keskusjohtoisesti annetaan, ei välttämättä sama oma mikä alkuseurakunnassa oli.
Nythän vt-seuran opion mukaan Jeesuksen Kristuksen avukseen huutaminen on vain yksittäisen todistajan oman Raamatun luvun ja ymmärryksen varassa.
Alkuseurakunnan alusta alkaneet vainot kohdistuivat Jeesuksen pyhiin, siis tosi uskoviin, jotka avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.
( Apt. 9. UMK )
Tästä voi tunnistaa, onko se "sama opetus joka seurakunnassa" sitä, mitä alkuseurakunnassa.
Saako se "sama opetus joka seurakunnassa" kuulijoita kääntymään sydämestään Herran Jeesuksen puoleen, huutamaan Häntä avuksensa.
Alkuseurakuntaa kutsuttiin "sen tien vaeltajiksi".
1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
( Apt. 9. KR 33/38 )
Tuosta voi tunnistaa, onko opetus oikeaa, kohdistuuko vainot nimeen Jeesus, Jeesuksen pyhiin, sen tien vaeltajiin?
Tuleeko tämä tie selvästi esille valtakunnan saleilla, huudetaanko siellä avuksi kaikesta sydämestä Herraa Jeesusta Kristusta? - JeesuksenMalli
eikönäin kirjoitti:
Niin, on luonnollista, että hän käyttää sanaa Isä, olihan hän Jeesus hänen poikansa. Mutta hän sanoi tehneensä tunnetuksi Isän persoonanimen. Sen hän vahvistaa monissa paikoissa.
Sinullakin on tai ollut oma isä ja sanot häntä isäksesi, mutta isälläsi on myös oma henkilökohtainen nimi. Ei hän ole vain isä kaikille, vaan muut kutsuvat häntä persoonanimellä."Ei hän ole vain isä kaikille, vaan muut kutsuvat häntä persoonanimellä. "
Kyllä ihminen voi puhua omasta isästään isänä, muut tietysti käyttävät persoonanimeä. Kyse oli kuitenkin nyt Jeesuksen antamasta mallista sen suhteen, miten Jumalan nimeä tulisi käyttää. Hän _ei_ käyttänyt sitä jatkuvasti opetuksessa, rukouksessa saati arkisissa tilanteissa, kuten Jehovan todistajat käyttävät. Jeesus pyhitti Jumalan nimen, ei arkipäiväistänyt sitä. todellista kirjoitti:
Tuota nimeä ei saa käyttää pilkkaamismielessä, eikä väärin. Israelilaiset lakkasivat taikauskoisina käyttämästä tuota nimeä. Mutta ei nimen käyttämistä kielletty. Sehän esiintyy hebrealaisissa kirjoituksissakin yli 7000 kertaa. Sitä ei hoeta missään mantrana, vaan aina kun on aiheellista. Toisin kuin karismaattisissa tilaisuuksissa hoetaan Jeesuksen nimeä mantrana.
Nykyään tuosta nimestä on tullut pilkan kohde ja hänen todistajiaankin pilkataan. He noudattavat Jeesuksen esimerkkiä ja kertovat Jumalan valtakunnan hyvää uutista ympäri maapallon. Rauha ja ykseys vallitsee tuon kansan keskuudessa. He eivät sovittele opettelemalla sotimaan ja opetus on sama joka seurakunnassa, niinkuin varhaiseurakunnissakin. Yksi usko, yksi kaste ja yksi Jumala toteutuu. Ei riiteleviä haaroja sen keskuudessa, vaan sama opetus kaikkialla Jeesuksen seurakunnan Pään ohjauksessa.todellista 31.3.2019 8:12
<>Toisin kuin karismaattisissa tilaisuuksissa hoetaan Jeesuksen nimeä mantrana.><
Oma kokemukseni jehovantodistajuudesta on se, että Jehova-nimi oli mantra, jolla povattiin jokaisen seuraavan konventinkin toteutuminen silloinkin kun 1975-fiasko ollut kaupan. Jokainen julkaistu uusi kirja oli Jehovalta, vaikka se vanheni seuraavan konventin myötä. Huippu oli kun kaksi kirjaa julkaistiin samassa konventissa – molemmat Jehovalta – ja niissä oli täysin eriävät käsitykset Sodoman ja Gomorran asukkaiden Vt-ylösnousemustoivosta.
<>Silloin kun puhumme hänestä, kutsumme häntä hänen nimellään. ><
Paitsi milloin poukkoilette ihmisten ovilla ja (ohjeen mukaan) esiinnytte neutraaleina ovilla kulkevina raamattukeskustelijoina, kuten ovellanikin kävi. Onpa ollut ohje jättää kenttäveska himaan kun jaetaan kn-julkaisua.
<>Käytät pedofiili sanaa, niinkuin se olisi sallittua keskuudessamme, mikä on valhe.><
Juu, ei se ole sallittua sen enempää kuin lainkaan sallimaa. Lapsiinsekaantujien suojelu on yhtä yököttävää jehovantodistajuudessa kuin vaikka katolisuudessakin.
<> Sitä on valitettavasti tunkeutunut kaikkiin uskontoihin, eikä Jumala sitä hyväksy.><
Mutta Jehova hyväksyy Vt-seuran tavan suojella viranomaisilta lapsia hyväksikäyttäneitä jehovanmodistajia?
- Valkamainen
vakavaa 30.3.2019 19:03
"Jumala on antanut itselleen myös nimen"
-Tuo nimi on niin pyhä, että sitä ei saanut turhaan lausua, ja sen sijalle otettiin siksi "Jahve" käytettäväksi, jotta vältettäisiin nimen lausumista.
Eikös tuo Jahve, jota on käytetty nimen sijasta, muodostu yhden sanan vokaaleista ja toisen sanan konsonanteista ?- Eiturhuutta
Noin se menee.
Jotta Jumalan nimeä ei tarvitsisi lausua, nimen pyhyydeltä, käytettiin nimen tilalla "Jahve".
Raamatussa on vieläkin kielto turhasta nimen lausumisesta - helppokäsittää
Eiturhuutta kirjoitti:
Noin se menee.
Jotta Jumalan nimeä ei tarvitsisi lausua, nimen pyhyydeltä, käytettiin nimen tilalla "Jahve".
Raamatussa on vieläkin kielto turhasta nimen lausumisestaVieläkin??????
Tulee aina olemaan!
- Helppokäsittää
Joh. 14.
Jeesus on Isä harhaopin yksi lempikohtia.
Väärä opetus sanoo, että Jeesuksen sanat:
Joka on nähnyt minut, on nähnyt isän” tarkoittaa että Jeesus on Isä.
Tämä on kuitenkin väärä opetus.
Joh. 14:10 Jeesus kertoo millä tavalla he näkevät Isän.
Isä teki teot Jeesuksen kautta, eli he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta.
Johanneksen evankeliumin luvuissa 1. ja 6. Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei ole nähnyt Isä Jumalaa.
Nämä kohdat todistavat sen, että Joh. 14:9 tarkoittaa sitä, että kun ihmiset näkivät Jeesuksen, niin he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta, mutta ei itse Isää.
Jeesuksen todistus on että kukaan ihminen ei ole milloinkaan nähnyt Isä Jumalaa.
Tämä tarkoittaa myös sitä, että Jeesus näillä sanoilla tarkoitti myös sitä, että Hän ei ole Isä.
Joh. 14:8 – 10, Joh. 6:46, Joh. 17:6 - 12- Usko.Toivonen
Tuossa Johannes 6:46 kohdassa Herra Jeesus sanoo ..
46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän. ( Kr 33/38 )
Hän myös sanoo lähteneensä Isästä ..
28. Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö." ( Joh. 16:28, KR 33/38 )
Tämä asia näyttää olevan Uuuden maailman käännöstä tehneille sellainen ilmoitus, että se ei sovi millään vt-seuran oppiin.
Joten ..
28 Minä tulin Isän edustajana ja olen tullut maailmaan. Nyt minä olen lähdössä maailmasta ja menossa Isän luo.”
( UMK 2018 )
Se Raamatun ilmoitus, että Jeesus on lähtenyt Isästä on pitänyt vääntää omaan oppiin soveltuvaksi.
Miksi tämä asia on kiusallinen, Herra Jeesus läksi Isästä, Jumalasta.
- Keväänviesti
Helppokäsittää 31.3.2019 17:36
"Nämä kohdat todistavat sen, että Joh. 14:9 tarkoittaa sitä, että kun ihmiset näkivät Jeesuksen, niin he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta, mutta ei itse Isää.
Jeesuksen todistus on että kukaan ihminen ei ole milloinkaan nähnyt Isä Jumalaa.
Tämä tarkoittaa myös sitä, että Jeesus näillä sanoilla tarkoitti myös sitä, että Hän ei ole Isä.
Joh. 14:8 – 10, Joh. 6:46, Joh. 17:6 - 12 "
-Vartiotornisi on lähtenyt antamaan harhaisia tulkintoja asioista, jotka on ilmoitettu Raamatussa.
Joh. 1:1, Jeesus oli Jumala (tämä on UM-pamfletissa väärennetty, Jumala pienelle alkukirjaimelle, tehden Jeesuksesta epäjumala. Engl.kielisessä selvemminkin, "a god" - eräs jumala.
Jeesus oli orjan osan ottaneena, Filipp. 2:7 otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
Mutta edelleen Filipp. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra- Helppokäsittää
Jeesus on luoja jumala (koska oli luomisessa mukana), mutta ei Isä Jumala.
Eikö se ole typerää olla uskossa ja kumminkaan Jumala ei tunne sinua raamatunvastaisen tulkinnan takia.
Näin on monessa eri seurakunnassa.
- Kyssäriäpukkaa
Niinpä.
Jehovantodistajalle siis kysymys:
Kumpi on Herra Jeesus vai Jehova?
Jos kummatkin, niin onko kaksi Herraa?
Ja jos on, niin missä raamatussa niin sanotaan?
Kuka oli vanhan testamentin Herra?
Voisiko olla niin, että vanhan testamentin Jehova oli Herra ja uuden testamentin Jeesus on vanhan testamentin Jehova eli Herra?
Jos näin on, on menty askeleen lähemmäksi Jehovan ja Jeesuksen yhteistä Jumaluutta.- Helppokäsittää
Jeesus on meidän ihmisten Herra
VT Herra oli tietenkin isä Jumala.
- Partsykli
todellista 31.3.2019 8:12
"Käytät pedofiili sanaa, niinkuin se olisi sallittua keskuudessamme"
-Vartiotorniseuran päämajassa paljastui aikoinaan kortisto lahkon pedofiileista, siinä oli nimet, ne oli tullut paikallisseurakunnista ilmoittaa.
-Contin, pedofiiliuhrin oikeusjutussa vahingonkorvauksen maksamiseen velvoitettiin nimenomaan vartiotorniseura, koska se oli antanut ohjeet pedofiilien suojelusta, ja nämä ohjeet olivat paikallisseurakuntia sitovia.
"Erotettujen kanssa ei seurustella"
-Ei seurustella, vaan heille mökötetään, ei edes tervehdykseen vastata. Tämä on, kuten kaikki muukin lahkossa, vartiotorniohjeistuksen noudattamista. Mökötysohjeet ovat vaihdelleet ankaruudeltaan. Pari viimeisintä ohjetta ovat Turusen kirjassakin nähtävissä, vartiotornisiteerauksena.
"Ja verestäkin on selvä Jumalan näkemys Raamatussa. "
-Ja se on näin: 1 Korintt. 10:10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään.
-Verensiirto on elinsiirto ja sitä koskee Raamatussa tärkeimmäksi käskyksi sanottu, lähimmäisen rakastamisen käsky. Suurta rakkautta on pelastaa lähimmäisen henki verensiirrolla. - Umpertto
ei_nimetön 29.3.2019 10:54
" Mutta on ihmisiä, jotka eivät tunnusta Jumalan omaa nimeä ja ryhtyvät nimisotaan. "
-Jeesus antoi meille nimen käytettäväksi: "Isä meidän, joka olet taivaassa, pyhitetty olkoon sinun nimesi".
-Jeesus ei käyttänyt muuta nimeä.
Ja jonkin nimen sanominen paremmaksi, merkitsee, että sanoo muita Raamatun antamia nimiä huonommaksi. Sellaiseen ei Raamattu anna perusteita. Ja ajatus on hölmö.
Mutta vartiotorni käyttää myös Jeesuksesta Raamatussa tuntematonta nimeä: enkeli Mikael.
Jeesus on Jumala, Joh. 1:1- Keväänmistraali
Tuo enkeli Mikael on kopsattu adventisteilta, jo Russell raamatuntutkijoille.
Rutherford lahkouttaen itselleen osan raamatuntutkijoista, ei karsinut Mikaelia Jeesuksena pois, sanoihan vain olevansa "jehovakanava".
(ja rakennutti talon v. 1925 kuolleista nousevia Israelin patriarkkoja varten, asettuen itse "siihen asti" taloon talonmieheksi)
- Helppokäsittää
Raamattu opettaa Jeesuksen olevan Jumalan yli kaikkien, joka tarkoittaa yli kaikkien luotujen, ei yli isän.
Room. 9:4 – 5- Nöyrtynyt
Joh. 1:1 sanoo että Jeesus oli Jumala.
(Näin Raamatussa, UM -pamfletissa Jeesus oli epäjumala)
Ja kun 5 Moos 6:4 Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme on yksi
Niin Jeesus oli filipp. 2:7 otti orjan muodon - Helppokäsittää
Nöyrtynyt kirjoitti:
Joh. 1:1 sanoo että Jeesus oli Jumala.
(Näin Raamatussa, UM -pamfletissa Jeesus oli epäjumala)
Ja kun 5 Moos 6:4 Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme on yksi
Niin Jeesus oli filipp. 2:7 otti orjan muodon22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
1. Joh. 2:22 – 24 - VarmaLupaus
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
1. Joh. 2:22 – 24Totelkaa hallintoelintä, niin saatte paratiisissa kaikkea kivaa. Tämän takaavat Jehova Jumala ja Tonttu Toljanteri.
- Helppokäsittää
VarmaLupaus kirjoitti:
Totelkaa hallintoelintä, niin saatte paratiisissa kaikkea kivaa. Tämän takaavat Jehova Jumala ja Tonttu Toljanteri.
Totelkaa Raamattua 1933/38 tai UM
1. Joh. 2:22 - 24
- Mietittäväksi
Jes. 9:5 (KR33/38)
Sillä lapsi on meille syntynyt,
poika on meille annettu,
jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Kannattaa lukea tarkasti kaikki pojalle annetut nimet.- Allistus
Mutta sanalla Jehova on mukava tärkeillä asiaan perehtymättömille ihmisille.
Yksi konsti lahkon konstivalikoimassa oli puhua nimen poistamisesta Raamatusta tyyliin, ikään kuin sen olisi tehnyt kirkko, ja joka siis olisi pakanallinen. - Helppokäsittää
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
1. Joh. 2:22 - 24
Luen enimmäkseen BIbliaa
se teidän Jehovantodistaja käännös vasta petollinen onkin
verratkaapa sitä esim Bibliaan- helppokäsittää
Älä puhu soopaa!
KR 1933 ja UM-käännös ovat saman sisältöisiä......JT ovat vain lisänneet Jumalan nimen. - Paljoneroa
Älä puhu soopaa!
KR 1933 ja UM-käännös ovat saman sisältöisiä......JT ovat vain lisänneet Jumalan nimen.Miksi se piti lisätä? Eroja on kyllä muitakin.
- Helppokäsittää
Paljoneroa kirjoitti:
Miksi se piti lisätä? Eroja on kyllä muitakin.
Jumalan nimi on alkuperäisissä kirjoituksissa.
Kirkon toimesta se aikoinaan (noin 350-luvulla) poistettiin.
Olen lukenut Raamatun yli kymmenen kertaa läpi, kyllä KR 1933 ja Um-käännös ovat samansisältöisiä.
JT eivät vääntele ja kääntele sanaa, vaan lukevat niin miten se on kirjoitettu.
KR 1933 on mahdollista myös löytää oikea usko, kun lukee miten se on kirjoitettu - Näinsemeneekuulkaa
Olen lukenut Raamatun yli kymmenen kertaa läpi, kyllä KR 1933 ja Um-käännös ovat samansisältöisiä.
KR 1933 on mahdollista myös löytää oikea usko, kun lukee miten se on kirjoitettuJt:t lukee raamattua miten sattuu.
Heidät on hypnotisoitu lukemaan esim.,kun Jeesus sanoo:"ottakaa siitä te kaikki",niin JT:t hypnoosissaan lukee:"älkää ottako,katselkaa vaan". - ettiedämitään
KR 1933 on mahdollista myös löytää oikea usko, kun lukee miten se on kirjoitettu>Jumalan nimi on alkuperäisissä kirjoituksissa.
Kirkon toimesta se aikoinaan (noin 350-luvulla) poistettiin. <
Tämä väite on vailla mitään pohjaa. Uuden testamentin tekstilaitokset, jotka perustuvat asiantuntijoiden työhön ja viimeisimpään tutkimukseen käsikirjoituksia koskien, eivät sisällä tetragrammia tai siitä johdettua nimeä. Raamatun kääntämisen näkökulmasta Jehova-nimen käyttö Uuden testamentin puolesta on siis lisäys, jolle ei ole tukea käännettävässä tekstissä. - Anonyymi
ettiedämitään kirjoitti:
>Jumalan nimi on alkuperäisissä kirjoituksissa.
Kirkon toimesta se aikoinaan (noin 350-luvulla) poistettiin. <
Tämä väite on vailla mitään pohjaa. Uuden testamentin tekstilaitokset, jotka perustuvat asiantuntijoiden työhön ja viimeisimpään tutkimukseen käsikirjoituksia koskien, eivät sisällä tetragrammia tai siitä johdettua nimeä. Raamatun kääntämisen näkökulmasta Jehova-nimen käyttö Uuden testamentin puolesta on siis lisäys, jolle ei ole tukea käännettävässä tekstissä.UT-kirjoittajat pelkäsivät käyttää Jumalan nimeä, sen takia se puuttuu UT:sta.
Jumalan nimi kuuluu UT:iin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT-kirjoittajat pelkäsivät käyttää Jumalan nimeä, sen takia se puuttuu UT:sta.
Jumalan nimi kuuluu UT:iin.Onneksi teillä on se kahdeksan seniilin aijän klikki, joka hekistymättömänäkin kykenee täsmällisesti korjailemaan henkistettyjä kirjoituksia Jehovalta saatua "totuutta" vastaavaksi.
- Pseudonoomi
Helppokäsittää 14.4.2019 11:43
"Jumalan nimi on alkuperäisissä kirjoituksissa."
-Jumalalla on montakin nimeä.
Se, että vartiotornisi sanoo sinulle nimen Jehova muita paremmaksi, merkitsee, että se sanoo muut nimet huonommiksi. Mutta miten voit ymmärtää vartiotornia, kuinka Raamatussa olisi huonoja nimiä ? Etkä sellaista voi Raamatusta todetakaan.
Jeesus antoi meille nimen Taivaan Isä. Joka on myös hänen meille antamassaan rukouksessa "Isä meidän".
" Um-käännös "
-Siitä on otettu jo monta erilaista painosta. Mutta niinhän vartiotornitkin ovat erilaisia.- omanimimyös
Käytätkö Jeesuksestakin nimeä Poika? Vai käytätkö hänestö nimeä Jesua tai Joosua (täydellisessä muodossa Jehosua). Näin hänen nimensä oli alkuperäisissä kirjoituksissa ja merkitsee 'Jehova on pelastus.
Miksi Jumalaa ei saisi kutsua hänen omalla nimellään? Onhan Jumala meidänkin, niinkuin Jeesuksen, Taivaallinen Isä, mutta ei Jeesus tarkoittanut, että Isä olisi se nimi, joka pitää pyhittää, vaan hänen oikea nimensä Jehova. Isä ei ole kenenkään nimi. Sinunkin isällä on varmaan nimi, vai tunnetaanko hänetkin muiden keskuudessa nimellä Isä? - Japatissoo
Niin, onko sinulla mielinimi, vaiko vartiotornin määräämä ?
Entä Jeesuksen opettama ?
Sinä näet pahaa muissa Raamatun oepttamissa nimissää - JeesuksenMalli
omanimimyös kirjoitti:
Käytätkö Jeesuksestakin nimeä Poika? Vai käytätkö hänestö nimeä Jesua tai Joosua (täydellisessä muodossa Jehosua). Näin hänen nimensä oli alkuperäisissä kirjoituksissa ja merkitsee 'Jehova on pelastus.
Miksi Jumalaa ei saisi kutsua hänen omalla nimellään? Onhan Jumala meidänkin, niinkuin Jeesuksen, Taivaallinen Isä, mutta ei Jeesus tarkoittanut, että Isä olisi se nimi, joka pitää pyhittää, vaan hänen oikea nimensä Jehova. Isä ei ole kenenkään nimi. Sinunkin isällä on varmaan nimi, vai tunnetaanko hänetkin muiden keskuudessa nimellä Isä?Älä turvaudu pelkästään omaan järkeilyysi, vaan ota huomioon myös Jeesuksen malli: hän nimitti Jumalaa yleensä Jumalaksi tai Isäksi, kun rukoili tai opetti. Nimitystä Herra (tai teidän käännöksessänne Jehova) hän käytti vain silloin, kun siteerasi kirjoituksia.
Mitä kristittyjen mielestäsi pitäisi noudattaa: sinun järkeilyäsi vai Jeesuksen mallia? - Elsvortti
omanimimyös 14.4.2019 15:35
" Miksi Jumalaa ei saisi kutsua hänen omalla nimellään? "
-kuka sinua sitten on kieltänyt kutsumasta häntä omalla nimellä ?
Hassua olisi muulla nimellä kutsuakaan, mutta juutalaisilla oli vastakkainen näkemys kuin lahkolla, Jumalan nimi oli niin pyhä, ettei sitä saanut sanoa.
Sen tilalle otettiin "epäsana" Jehova, siinä on yhden sanan vokaalit ja toisen sanan konsonantit.
Paradoksaalista kannaltasi, että lahkosi tahkoaa sinulle mietelmiä ja näköjään ongelmia tyhjästä.
"ei Jeesus tarkoittanut, että Isä olisi se nimi, joka pitää pyhittää, vaan hänen oikea nimensä Jehova. Isä ei ole kenenkään nimi "
-Jeesus ei käyttänyt nimeä Jehova. käytöstä ei ole todistetta.
Rukouksessa jossa sanotaan Jumalan nimi pyhitetyksi, Jeesus neuvoi käyttämään taivaan Isän nimeä, jota Jeesus itsekin tapasi käyttää.
Mutta mitä nimen pyhittäminen tarkoittaa, sitä ei ilmeisesti keskustella valtakunnansalilaitoksella ? vai minkälainen vartiotornifraasi siitä olisi ? - Anonyymi
Se mitä JT puhuu, perustuu Raamattuun ja muihin faktoihin.
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä JT puhuu, perustuu Raamattuun ja muihin faktoihin.
Anonyymi 17.4.2019 15:21
>>Se mitä JT puhuu, perustuu Raamattuun ja muihin faktoihin.><
Sisältääkö väitteesi muista faktoista myös nykytieteen, joka ei ole kaikin osin sopusoinnussa Raamatun tarujen kanssa?- Anonyymi
Hasta_luego kirjoitti:
Anonyymi 17.4.2019 15:21
>>Se mitä JT puhuu, perustuu Raamattuun ja muihin faktoihin.><
Sisältääkö väitteesi muista faktoista myös nykytieteen, joka ei ole kaikin osin sopusoinnussa Raamatun tarujen kanssa?Raamatun totuus on sama kuin 2000 vuotta sitten, muuttumaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun totuus on sama kuin 2000 vuotta sitten, muuttumaton.
Ei nyt aivan. Toihan Uusi testamentti Raamattuun aivan uudelaisia "totuuksia", eikä sitä 2000 vuotta sitten oltu vielä edes kirjoitettu. Ainakin pitkälle toista sataa vuotta neni siihen, että sekin oli nykyisessä muodossa. Käännöskikkailu ja ennen kaikkea selittely antavat vieläkin lähes rajattomat mahdollisuudet esittää erilaisia ainoita oikeita "muuttumattomia Raamatun totuuksia".
- kognitiivinendissonanssi
Ihmetyttää kun Aabraham huusi avuksi Jehovan nimeä (1. Moos. 21:33)?
Alkuseurakuntalaiset olivat jt opetuksen mukaan sitä voideltua erikoisluokkaa. Miksi he huusivat avukseen Jeesuksen nimeä (Ap. t. 9:14, Ap. t. 9:21 ja 1. Kor. 1:2)!?
Tuosta tuli heille kognitiivinen dissonanssi!- Taimitarhalta
21:33 Ja Aabraham istutti tamariskipuun Beersebaan ja huusi siinä avuksi Herran, iankaikkisen Jumalan, nimeä.
-Varmaankin, että tuo tamariskitaimi lähtisi kasvamaan ? - Sela
"KR1933 ja Um-käännös ovat samansisältöisiä"
-Ei pidä paikkaansa!
ERITTÄIN mielenkiintoinen ja valaiseva tutkimus löytyy netistä:
Jehovan Todistajat ja Uuden maailman käännös (UM)
-www.kotiposti.net/raamattu/jt/um/tutkimus
Siellä on myös vertailut olemassa oleviin alkuperäisiin teksteihin.
Motiivikin UM-käännöksen tekemiseen tulee ymmärretyksi. - Anonyymi
Rukoilemiseen kuuluu käyttää myös Jeesuksen nimeä.
- Anonyymi
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
Joh. 1:1 Jeesus oli Jumala
(vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 muotoon "jumala" elikkä epäjumalaksi. Katso Turusesta yksityiskohdat) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
Joh. 1:1 Jeesus oli Jumala
(vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 muotoon "jumala" elikkä epäjumalaksi. Katso Turusesta yksityiskohdat)Jeesus on jumala, koska oli luomisessa mukana...…..MUTTA EI OLE ISÄ JUMALA!!!!!!
- Anonyymi
Miten joku luotu voisi olla Jumala? Jeesus on Herra, koska Jehova on antanut hänelle kuninkaan arvon ja Jeesus hallitsee "maasta ostettujen" seuraajiensa (pieni lauma) kanssa maata, jossa tulee elämään ikuisen elämän palkintona saava uskollinen ihmiskunta ("muut lampaat, jotka eivät ole tästä tarhasta") jota iIlmestyskirjassa kuvaillaan "suureksi joukoksi, jota kukaan ei kyennyt laskemaan".
Jehova siis on antanut Jeesukselle kuninkuuden mutta ei ole julistanut Jeesusta Jumalaksi. Eikä Jeesus ikinä antanut ymmärtää, että olisi Jumalan (Jehova) kanssa tasavertainen.- Anonyymi
Jeesus on MEIDÄN HERRAMME
Jeesus on Luomisen jumala, mutta ei Isä Jumala.
Sen vuoksi Joh. 1:1 On oikein kirjoitettu.
Joh 1:2 osoittaa, että Jeesus ei ole Isä jumala
Monet lahkot sekoaa tässä yksinkertaisessa asiassa ja tekevät uskonsa täysin turhaksi ja vievät miljoonilta ihmisiltä mahdollisuuden ikuiseen elämään!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi 21.4.2019 6:24
"Miten joku luotu voisi olla Jumala? Jeesus on Herra"
-Snl 8:22-31, mistä löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana
jae 22: "Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää
tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning". Oikea
suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."
- "...ja tälle on annettava nimi Immanuel, mikä käännettynä on: Jumala meidän
el-liite kanssamme". Matt. 1:23
- "Kuka...ei pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy,
hänellä on sekä Isä että Poika" ( 2 Joh 9). Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että
Jumala = Isä Poika!- Anonyymi
### Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että Jumala = Isä Poika! ##
Vedät sellaisia johtopäätöksiä, että sinun aivotoiminta on sana sokeaa!
Jos puhutaan Isästä ja Pojasta, niin miten se on mahdollista, että muuttuu niin että on jäljellä vain Isä???????
Miten on mahdollista, että on itsensä isä????????
Se ei ole mitenkään mahdollista...…. 2. Joh. 9 mukaan!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedät sellaisia johtopäätöksiä, että sinun aivotoiminta on sana sokeaa!
Jos puhutaan Isästä ja Pojasta, niin miten se on mahdollista, että muuttuu niin että on jäljellä vain Isä???????
Miten on mahdollista, että on itsensä isä????????
Se ei ole mitenkään mahdollista...…. 2. Joh. 9 mukaan!!!!!!Se on juuri näin.
Tällä palstalla vastaan pullikoijat ovat homoja.
Miksi muuten väittää selvää asiaa vastaan!!!!!!
- Anonyymi
2 Joh. 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi- Anonyymi
Kuka toimii uskossa kyseisen Raamatun mukaan, vain JT!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka toimii uskossa kyseisen Raamatun mukaan, vain JT!
Mitenkäs se Matt. 26:27 esim.
"Ottakaa siitä te kaikki".
Miksi Jehovan todistajat kierrättävät leipää ja viiniä ihmisten nenän alla tyyliin:
" tässä sitä olis, mutta kuka kehtaa koskea ja ottaa?"
Sanoiko Jeesus,että sitten 1900 vuoden päästäkatsellaan vain kun leipä ja viini menee nenän alta?
Siinä yksi esimerkki siitä kun Jehovan todistajatovat menneet Kristuksen opin edelle.
Heillä ei siis ole Jumalaa. Kuhan vain kuvittelevat.
- Anonyymi
Anonyymi 21.4.2019 16:19
"Jos puhutaan Isästä ja Pojasta, niin miten se on mahdollista, että muuttuu niin että on jäljellä vain Isä???????
Miten on mahdollista, että on itsensä isä????????"
-Niin, taikka että maailma olisi luotu tyhjästä.
Paitsi että Raamattu ilmoittaa niin.
Niin ilmoittaa myös Isän ja Pojan, kuin ilmoittaa.- Anonyymi
"Miten on mahdollista että on itsensä isä?"
Siinähän sitä sulla on miettimistä?
Miten on mahdollista että menee naimisiin äitinsä kanssa? 1 Kor. 5:1. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten on mahdollista että on itsensä isä?"
Siinähän sitä sulla on miettimistä?
Miten on mahdollista että menee naimisiin äitinsä kanssa? 1 Kor. 5:1.Tottakai se oli mahdollista mennä naimisiin äitinsä kanssa silloin, koska elettiin silloin kuin mullikat laitumella!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813267BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52357Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2492105- 682009
- 711684
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3401294MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241078- 641026
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231016Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165955