Hampaat pilalla

Anonyymi-ap

40 v psyykenlääkkeitä, jotka tunnetusti kuivattavat suuta... Nyt on hampaat pilalla. Kuka korvaa? Tuskin kukaan.

355

2206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuivaa suuta voi myös hoitaa. Mitä lääkäri on neuvonut tekemään kun olet hänelle kertonut tästä haittavaikutuksesta?

Jos suun kuivuus on erittäin voimakasta ja johtuu pitkäaikaisesta sairaudesta (esim. Sjögrenin oireyhtymä tai vaikea psyykkinen sairaus, joka vaatii pitkää lääkitystä), lääkäri voi kirjoittaa B-lausunnon, jolla voi saada oikeuden korkeampaan Kela-korvaukseen vaativasta hammashoidosta.

• Anonyymi00013

Kiitti vinkistä!

• Anonyymi00038
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kiitti vinkistä!

Jos suun kuivuus on vaikeaa ja lääkäri määrää reseptillä kostutusgeelejä, syljenkorvikkeita tai muita suunhoitotuotteita, voit saada niistä peruskorvauksen (40 %) .Jos kuivuus liittyy esimerkiksi Sjögrenin oireyhtymään tai syöpähoitoihin, tietyt lääkkeet voivat kuulua alemman (65 %) tai ylemmän (100 %) erityiskorvauksen piiriin .Lääkekorvauksia maksetaan, kun kalenterivuosittainen 70,33 euron alkuomavastuu täyttyy .Käy suun terveydenhuollon ammattilaisella (yksityinen hammaslääkäri/suuhygienisti), joka toteaa kuivuuden ja hoidon tarpeen.Pyydä hammaslääkäriä tarvittaessa kirjoittamaan lausunto, jos kuivuus on pitkäaikaista (esim. perussairauden vuoksi).Käytä Kela-korttia suorakorvauksen saamiseksi hoitopaikassa tai apteekissa.

• Anonyymi00002

Jos lääkkeet kuivattaa suuta niin oletko puhunut lääkärille niiden lopettamisesta?

• Anonyymi00054

Herranjestas!
        Ei kai lääkäreitä lopeteta sen vuoksi, että itsellä on kuiva suu. Jo on aikoihin eletty.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Herranjestas!
        Ei kai lääkäreitä lopeteta sen vuoksi, että itsellä on kuiva suu. Jo on aikoihin eletty.

Ymmärsitkö lukemaasi ? Tuossa kysyttiin, onko hän puhunut lääkärille lääkkeiden lopetuksesta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ymmärsitkö lukemaasi ? Tuossa kysyttiin, onko hän puhunut lääkärille lääkkeiden lopetuksesta.

Ja sinä et ymmärtänyt vitsiä!

• Anonyymi00078
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Herranjestas!

Kyllä niitä lääkeitä voi vaihtaa toiseen valmisteeseen jos on haittavaikiutuksia tai vähentää lääkärin määräyksestä

• Anonyymi00116
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Kyllä niitä lääkeitä voi vaihtaa toiseen valmisteeseen jos on haittavaikiutuksia tai vähentää lääkärin määräyksestä

Ei niitä ole mitään hyötyä vaihtaa toiseen kun ne on samaa paskaa eri paketissa.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Ei niitä ole mitään hyötyä vaihtaa toiseen kun ne on samaa paskaa eri paketissa.

No se on sun kokemus.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Herranjestas!

Tollo!

• Anonyymi00161

Ai lääkäreidenkö?

• Anonyymi00209

Oletko hullu? Miten sitten vältän työkkärin pakotteet!

• Anonyymi00294
        Anonyymi00209 kirjoitti:

Oletko hullu? Miten sitten vältän työkkärin pakotteet!

Hmm.Niin,joskus hulluuskin kulkee ilman vaateita jopa välskäreiden ja tuomareidenkin joukoissa.

• Anonyymi00354
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Joskus on niin että lääkettä on nautittava lopun elämäänsä Yleensä ne jotka lopettavat aloittavat taas uudestaan kun elämä ei toimi.

• Anonyymi00003

Olet 40 vuotta syönyt psyykelääkkeitä ja nyt vasta huomaat lääkkeiden kuivattavan suuta? Elintavat muuten kunnossa? Tupakointi? alkoholi?

• Anonyymi00004

Ei sitä kukaan korvaa, jos on mennyt hampaat pilalle. Mutta julkisella puolellakin on mahdollista hoidattaa hampaat, jopa tekareihin on mahdollisuus. Jos ei itsellä ole varaa, on mahdollista hakea maksusitoumusta kunnalta. Sitä en tiedä, miten myöntävät niitä nyt, kun on muutenkin tiukka taloudellinen tilanne joka paikassa.

Psyykenlääkkeet todellakin kuivattavat suuta, mikä tekee hampaille haittaa. Sen takia suunhoito olisi erittäin tärkeää, etenkin lääkkeitä käyttävillä.
      Apteekista saa sellaisia pastilleja, jotka lisäävät syljen eritystä. Joskus aikoinaan itsekin ajoittain käytin niitä.

• Anonyymi00014

Olen käyttänyt geeliä

• Anonyymi00016

Ja en saa maksusitoumuksia eli taloudellisesti en joudu ahtaalle, mutta kaikki se korjausprosessi tulee olee pitkä ja lähinnä se harmittaa.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ja en saa maksusitoumuksia eli taloudellisesti en joudu ahtaalle, mutta kaikki se korjausprosessi tulee olee pitkä ja lähinnä se harmittaa.

Pitkäkin projekti tulee kuitenkin joskus olemaan valmis. Ei kaikki asiat tapahdu hetkessä.

• Anonyymi00005

Ei kukaan. Kun ei saa veträä happea edes filtterin läpi etteikö joku tulisi putkenä perään. Rauhoittua ennen kidutusta on ajatukseni.

• Anonyymi00007

Itse vedän filtterin läpi happea, ettei tule ilmansaasteet keuhkoihin. Vappuja kaikille!

• Anonyymi00006

10-pisteen vhje, siis10-pisteen vihje. Terveyteen liittyvä kysymys. Mitkä ovat kaksi ensimmäistä sanaa. Ensimmäinen kirjain on h, toinen v ja kolmas vaiva. Hampaat on jo huomioitu, eli ne ei ole osa kysymystä.

• Anonyymi00008

Hapen vajaus, keuhkoahtauma ??

• Anonyymi00009

Ite vieläkun söin lääkkeitä ei lääkäreitä edes kiinnostanu haittavaikutkset. Nekun pantiin et luulen omiani eli harhoiksi

• Anonyymi00010

Millaset elintavat muuten on? peset kaksi kertaa päivässä hampaat? puhdistat hammasvälit? et tupakoi ja käytä alkoholia? Et syö makeaa?

• Anonyymi00011

Ei ne paljoa auta noiden lääkkeiden kanssa valitettavasti

• Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Miksi et ole käyttänyt kuivan suun hoitoon tarkoitettuja tuotteita? Oletko ikinä käynyt apteekissa kysymässä miten voisi hoitaa? 40 vuotta on pitkä aika jos siinä ajassa ei julkiselle pääse.

• Anonyymi00173
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Auttaa tietysti, jos et hoida hampaita, syy on laiskuudessasi.

• Anonyymi00297
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Auttaa tietysti, jos et hoida hampaita, syy on laiskuudessasi.

Syy ei ole laiskuuteni vaan aikakauteni.Sain nimittäin jo silloin tekohamppat rippikoululahjaksi ahkeruudestani.

• Anonyymi00012

Saako kysyä miksi et ole käynyt hammastarkastuksessa julkisella? Eikös se ole että muutaman vuoden välein voi käydä. Milloin olet viimeksi käynyt ?

• Anonyymi00015

Jonot on mitä on riippuen missä asut.

Tarkistus ei estä ettei hampaat mene valitettavasti, etenkin jos pitää tehä uusia hoitoja. Mulla oli juurihoito mut se vaati monta kertaa ja enennku saatiin loppuu hammas meni siihen kuntoon et piti poistaa

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jonot on mitä on riippuen missä asut.

Tarkistus ei estä ettei hampaat mene valitettavasti, etenkin jos pitää tehä uusia hoitoja. Mulla oli juurihoito mut se vaati monta kertaa ja enennku saatiin loppuu hammas meni siihen kuntoon et piti poistaa

Miksi ette ole käyttänyt kuivan suun hoitoon tarkoitettuja tuotteita. Edelleen ei kerrota elintavoista.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Miksi ette ole käyttänyt kuivan suun hoitoon tarkoitettuja tuotteita. Edelleen ei kerrota elintavoista.

Sitä ei oikein tajua et on vaikka kuolaat älyttömästi. Näistäkun ei kukaan sano mitää

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Sitä ei oikein tajua et on vaikka kuolaat älyttömästi. Näistäkun ei kukaan sano mitää

Mikä lääke aiheuttaa niin pahaa suun kuivumista ja kuolaamista? Miten pärjäät arjessa tuon kuolaamisen kanssa ? Mitä läääkärit sanoo tuosta ? Onko hoitosuhdetta?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mikä lääke aiheuttaa niin pahaa suun kuivumista ja kuolaamista? Miten pärjäät arjessa tuon kuolaamisen kanssa ? Mitä läääkärit sanoo tuosta ? Onko hoitosuhdetta?

Klotsapiini. Lääkäreitä ei kiinnosta. Voi voi, kuuluu asiaan.

Kyll sen kaa nyt pärjää kun tietää, yön jälkee vaan kaikki lakanat kuolassa

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Onko elämä muuten mallillaan muuten kui hampaiden ja kuolaamisen osalta?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jos unohdetaan et ei oo rahaa niin joo. Hampaat nyt vielä ok verrattuna alottajaan mut lääkäreitä ei tosiaan yhtään kiinnosta haittavaikutukset eikä niistä edes viititä kertoa

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Jos unohdetaan et ei oo rahaa niin joo. Hampaat nyt vielä ok verrattuna alottajaan mut lääkäreitä ei tosiaan yhtään kiinnosta haittavaikutukset eikä niistä edes viititä kertoa

Mitä tarkoitat ettei ole rahaa? Niistä haittavaikututuksista on kerrottu lääkeohjeessa mikä tulee sen lääkepakkauksen mukana. Et voi sanoa ettet tiedä kun et ole lukenut sitä lääkeohjetta.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä tarkoitat ettei ole rahaa? Niistä haittavaikututuksista on kerrottu lääkeohjeessa mikä tulee sen lääkepakkauksen mukana. Et voi sanoa ettet tiedä kun et ole lukenut sitä lääkeohjetta.

No sitä ettei ole rahaa vaan on toimeentulotuella.

Niitä on ihan sikana ja osa on outoja. Lääkärien pitäs selittää ne. Ne jotka alottaa noi lääkkeet ei oo siinä kunnossa et ne lukee mitää ite

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Niitä on ihan sikana ja osa on outoja. Lääkärien pitäs selittää ne. Ne jotka alottaa noi lääkkeet ei oo siinä kunnossa et ne lukee mitää ite

Eli sinulla ei ole oikeutta kelan etuuksiin jostain syystä? No eikö niiden lääkkeiden ole tarkoitus parantaa oloa ja lievittää oireita?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mikä niistä oireista on sellaisia mitä et ymmärrä

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Eli sinulla ei ole oikeutta kelan etuuksiin jostain syystä? No eikö niiden lääkkeiden ole tarkoitus parantaa oloa ja lievittää oireita?

No tt-tuki on kelan tuki. Saan toki muitakin

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Mikä niistä oireista on sellaisia mitä et ymmärrä

Lääkärien pitäisi selittää ne ihmisille, ne jotka noita alkaa syömään ei ite niitä lue. Sillonku ite sain itteni psykoosista kasattua en ees jaksanu ulos mennä. Vielä vähemmän lukea mitää

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

No tt-tuki on kelan tuki. Saan toki muitakin

saat muutakin tuloa. Kuinka isot menot sulla oikein sit on jos rahat ei riitä?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Lääkärien pitäisi selittää ne ihmisille, ne jotka noita alkaa syömään ei ite niitä lue. Sillonku ite sain itteni psykoosista kasattua en ees jaksanu ulos mennä. Vielä vähemmän lukea mitää

Ja jaksoit huolentia suun hygieniasta kaikesta huolimatta?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ja jaksoit huolentia suun hygieniasta kaikesta huolimatta?

Ulos meneminen on eri asia ku hampaat

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

saat muutakin tuloa. Kuinka isot menot sulla oikein sit on jos rahat ei riitä?

No oon virallisesti työtön et ei nyt valtavat

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

No oon virallisesti työtön et ei nyt valtavat

eli saat työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea. Toimeentulotuessa on huomioitu sun tulot ja menot. Et saa siis asumistukea?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tiedän. Mutta hyvä että olet jaksanut kuitenkin huolehtia suun puhtaudesta vaikka oliskin ollut psykoottisuutta

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

eli saat työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea. Toimeentulotuessa on huomioitu sun tulot ja menot. Et saa siis asumistukea?

Saan senkin toki. Valitettavasti vuokrat on mitä on

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Saan senkin toki. Valitettavasti vuokrat on mitä on

Saat työttömyyskorvausta,toimeentulotukea ja asumistukea mutta ne ei riitä sulla. Olisko mahdollisuus muuttaa halvempaan asuntoon? Mihin sulla menee rahaa välttämättömien menojen jälkeen? jos noi tulot ei riitä.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Saat työttömyyskorvausta,toimeentulotukea ja asumistukea mutta ne ei riitä sulla. Olisko mahdollisuus muuttaa halvempaan asuntoon? Mihin sulla menee rahaa välttämättömien menojen jälkeen? jos noi tulot ei riitä.

Luottotiedoton ei muuta noin vain. En oikein siis pysty. Sähkön hinta nousi 2x ja vesikin nousi ja kaikki muutkin noussu. Mut halvempia ei edes ole ja asun jo kunnan kämpässä

Lääkkeet, velat, bussikortti, opintolaina jne

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Luottotiedoton ei muuta noin vain. En oikein siis pysty. Sähkön hinta nousi 2x ja vesikin nousi ja kaikki muutkin noussu. Mut halvempia ei edes ole ja asun jo kunnan kämpässä

Kun olin osastolla kävi edellisessä asunnossa vesivahinko. Jouduin sen korvaamaan mut ei mulla ollu varaa->ulosottoon.

En sit tiedä miten mun olis pitäny huomata vesivahinko sen 2-3kk aikana kun olin osastolla. En edes käynyt kotona sinä aikana

• Anonyymi00051
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Nii et ole osannut huolehtia taloudesta? eikös toimeentulotukea saa sähkölaskuun ja vesilaskuun . Vai miten paljon sä oikein tuhlaat? onko kunnan vuokraasunnot muka halvempia kuin yksityisellä? Lääkkeisiin voi saada maksusitoutumuksen kun saa toimeentulotukea. Miksi sinä et saa? mistä sulla on velkaa syntynyt?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Jos olisit työkyvytön niin sulla olis mahdollisuus opintolainan maksuvapautukseen. Miksi sinut on katsottu työkykyiseksi?

• Anonyymi00053
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kun olin osastolla kävi edellisessä asunnossa vesivahinko. Jouduin sen korvaamaan mut ei mulla ollu varaa->ulosottoon.

En sit tiedä miten mun olis pitäny huomata vesivahinko sen 2-3kk aikana kun olin osastolla. En edes käynyt kotona sinä aikana

eikö sulla ollut kotivakuutusta.Nykyää aika moni yksityinen vaatii kotivakuutuksen.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Klotasapiinin käytön aikana joillain on joku laastari kaulassa, jonka pitäisi vähentää syljen eritystä. Siinä laastarissa on jotain lääkeainetta, jotain mitä käytetään myös pahoinvoinnin hoitoon.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Lääkepakkauksissa on aina pitkät litaniat mahdollisista haittavaikutuksista, mutta ei ne kaikki haitat tule jokaiselle. Joillekin tulee jotain haittoja, joillekin ei.
        (Tosin jotkut saavat ne kaikki haitat pelkän lukemisen seurauksena, mutta siinä vaiheessa on jo sairaus osallisena)

• Anonyymi00060
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Jos olisit työkyvytön niin sulla olis mahdollisuus opintolainan maksuvapautukseen. Miksi sinut on katsottu työkykyiseksi?

Kela on erimieltä toki asiasta. Kysy niiltä Kelan lääkäreiltä jotka ei oo ikinä nähny mua

• Anonyymi00061
        Anonyymi00053 kirjoitti:

eikö sulla ollut kotivakuutusta.Nykyää aika moni yksityinen vaatii kotivakuutuksen.

No se pantiin mun vastuulle. Olis pitäny mennä oikeuteen tai jtn mut pääsin vasta osastolta ni en ollu oikein siinä kunnossa et pystyisin edes miettimään asiaa. Ne oli jo alottanu korjaamisen kun olin osastolla enkä edes tiennyt koko asiasta ennenkuin kotiuduin.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

No se pantiin mun vastuulle. Olis pitäny mennä oikeuteen tai jtn mut pääsin vasta osastolta ni en ollu oikein siinä kunnossa et pystyisin edes miettimään asiaa. Ne oli jo alottanu korjaamisen kun olin osastolla enkä edes tiennyt koko asiasta ennenkuin kotiuduin.

Yksityinen vuokranantaja oli pannu tuulemaan sillä aikaa ja mulle ei kerrottu mitään. Tai jos kerrottiin olin osastolla niin kaikki meni ohi. Sain sit kunnalta kiirellisenä tän missä nyt asun, onneksi. Muuten oisin ollu koditon

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Yksityinen vuokranantaja oli pannu tuulemaan sillä aikaa ja mulle ei kerrottu mitään. Tai jos kerrottiin olin osastolla niin kaikki meni ohi. Sain sit kunnalta kiirellisenä tän missä nyt asun, onneksi. Muuten oisin ollu koditon

Mikset pidä puoliasi?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00061 kirjoitti:

saako kysyä miksi olet työtön etkä esim työkyvyttömyyseläkkeellä kun osastollakin olet ollut?

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

saako kysyä miksi olet työtön etkä esim työkyvyttömyyseläkkeellä kun osastollakin olet ollut?

Koska Kela erimieltä.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Mikset pidä puoliasi?

Kotiuduin enkä ollut siinä kunnossa et pystyisin tai jaksaisin. Ja nyt ulosotossa sen takia.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Kela on erimieltä toki asiasta. Kysy niiltä Kelan lääkäreiltä jotka ei oo ikinä nähny mua

Okei. oot kuitenkin pystynyt opiskelee joskus kun opintolainaa olet nostanut

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Kotiuduin enkä ollut siinä kunnossa et pystyisin tai jaksaisin. Ja nyt ulosotossa sen takia.

Jos sä et osaa pitää puoliasi nii eikö sulla ole tukiverkkoa joka olis auttanut sua

• Anonyymi00069
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Mikä sen vesivahingon oli aiheuttanut?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Maksoithan vuokran silloinkin kun olit osastolla?

• Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Jos sä et osaa pitää puoliasi nii eikö sulla ole tukiverkkoa joka olis auttanut sua

Osaan mut en ollu tollon siinä kunnossa et pystyisin. Eikä ollu ketään joka vois tehdä noita lakijuttuja. Olis pitäny soittaa lakimiehelle ja kaikkea. Jaksoin pestä hampaat ja käydä kaupassa. Mihinkään muuhun ei voimat riittänyt eikä tällasiin ongelmiin ole tukea julkiselta.

Pitäs ite osata/jaksaa hakea mut entäs jos et voi? Sit ei ole ketään.

On mulla tukiverkko joo mut en jaksanu ees miettiä asiaa. Olin liian huonossa kunnossa miettimään tai tekemään asialle mitään

• Anonyymi00072
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Maksoithan vuokran silloinkin kun olit osastolla?

Automaattinen veloitus joo. Joku keittiön putki hajos ja vedet tuli lattialle yms. En oo ihan varma. Tiedän vaan et keittiä oli menny ihan pilalle ja piti uusia vesivahingon takia.

On toki mahdollista et mulla oli jääny joku hana yms auki. Jouduin osastolle aika yllättäen

• Anonyymi00073
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Okei. oot kuitenkin pystynyt opiskelee joskus kun opintolainaa olet nostanut

Koulu on nyt eri asia kuin työelämä. Amiksessa ei olla 8-16 ikinä. Eikä lukiossa.

Joo, se vesivahinko oli keittiöstä ja vedet menny alakertaankin asti. Putki hajonnu tai sit mulla oli hana yms auki. Jouduin psykoosissa osastolle eikä kenellekkään tullut mieleen käydä mun kotona sinä aikana kun olin osastolla...

• Anonyymi00075
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Automaattinen veloitus joo. Joku keittiön putki hajos ja vedet tuli lattialle yms. En oo ihan varma. Tiedän vaan et keittiä oli menny ihan pilalle ja piti uusia vesivahingon takia.

On toki mahdollista et mulla oli jääny joku hana yms auki. Jouduin osastolle aika yllättäen

Ei kait ne putket itsestään mene poikki kerrostalossa.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Koulu on nyt eri asia kuin työelämä. Amiksessa ei olla 8-16 ikinä. Eikä lukiossa.

Joo, se vesivahinko oli keittiöstä ja vedet menny alakertaankin asti. Putki hajonnu tai sit mulla oli hana yms auki. Jouduin psykoosissa osastolle eikä kenellekkään tullut mieleen käydä mun kotona sinä aikana kun olin osastolla...

Miten selität että vettä valuu alakertaan jos sulla on hana ollut kiinni.Mieti vähän

• Anonyymi00077
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Miksi sun kotona olis pitänyt käydä. sinä olet vastuussa asunnosta. Se sanotaan vuokrasopimuksessakin

• Anonyymi00083
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Miten selität että vettä valuu alakertaan jos sulla on hana ollut kiinni.Mieti vähän

En minä tiedä. Putket voi hajota. Ei mulle ikinä sanottu miksi tai mikä hajos

• Anonyymi00084
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Miksi sun kotona olis pitänyt käydä. sinä olet vastuussa asunnosta. Se sanotaan vuokrasopimuksessakin

Osastolla voi olla vaikeaa olla vastuussa kun estetty liikkuminen olisi ollut hyvä et joku köy kattoo postin ja et kaikki kunnossa. Vaan kukaan ajatellu tätä. Kuulemma sosiaalihuolto ois voinu käydä.. kiva mut auttaakin tieto jälkeenpäin. Olin osastolla, en mä pystyny ite tekee mitää

• Anonyymi00088
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Osastolla voi olla vaikeaa olla vastuussa kun estetty liikkuminen olisi ollut hyvä et joku köy kattoo postin ja et kaikki kunnossa. Vaan kukaan ajatellu tätä. Kuulemma sosiaalihuolto ois voinu käydä.. kiva mut auttaakin tieto jälkeenpäin. Olin osastolla, en mä pystyny ite tekee mitää

Sinä olet vasstuussa siitä että vesihanat on kiinni. Jos sinä et selviä kotona yksin niin onko se oikea paikka asua?

• Anonyymi00089
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Kuule kun ei ne tosta vaan hajoa kerrostalossa jos sinä itse et ole aiheuttanut siihen syytä. Ei se vesi valu jos hana ei ole jäänyt auki. Kai sä sen ymmärrät. Sinä itse olet vastuussa että hanat on kiinni.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Sinä olet vasstuussa siitä että vesihanat on kiinni. Jos sinä et selviä kotona yksin niin onko se oikea paikka asua?

Olin psykoosissa ekaa kertaa elämässäni. Mistä minä olisin voinu tietää et saan psykoosin? EIhän mulla edes ollu tätä ennen mitään diagnoosiakaan

• Anonyymi00091
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Mistä sitten päättelet että putket on hajonnut jos on mahdollisuus että olet jättänyt hanan auki. Sinä olet vastuussa omassa asunnossa ettei vesihanoja jätetä auki.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Jos sinä et muista sulke hanoja niin se ei ole sosiaalihuollon tehtävä. Ja jos sinulla on jäänyt hanan auki niin vesivahinko tulee nopeammin kjuin 2-3 kuukaudessa.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Mistä sitten päättelet että putket on hajonnut jos on mahdollisuus että olet jättänyt hanan auki. Sinä olet vastuussa omassa asunnossa ettei vesihanoja jätetä auki.

Tiedän et putki oli hajonnu keittiön lavuaarista ainakin. Muusta ei mitään tietoa.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Kuule kun ei ne tosta vaan hajoa kerrostalossa jos sinä itse et ole aiheuttanut siihen syytä. Ei se vesi valu jos hana ei ole jäänyt auki. Kai sä sen ymmärrät. Sinä itse olet vastuussa että hanat on kiinni.

No olin psykoosissa ja en pysty maksamaan noita korvauksia ikinä. Eikä voida todistaa et se oli myn syy 100% varmasti koska olin osastolla koko aikana. Jouduin joo kiirelllä sinne mut olin hieman estynyt 2-3kk ajan tekemään mitään.

Mitä me tiedetään vain on et vesivahinko, lavuaarin putki hajonnut. Muusta en tiedä enkä ole varma. Mun pitäs maksaa 10 000e mitä en ikinä pysty. Saan koko ajan liian vähän rahaa et menis ees perintään mitää

• Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Jos sinä et muista sulke hanoja niin se ei ole sosiaalihuollon tehtävä. Ja jos sinulla on jäänyt hanan auki niin vesivahinko tulee nopeammin kjuin 2-3 kuukaudessa.

En mä tiedä millon se tullu. Jonain tossa 2-3kk aikana kun olin osastolla. Kuulemma sosiaalihuolto olis voinu käydä kattomassa et kaikki ok siellä mut pitäs ite pyytää-> Kiva kun psykoosissa olevat vaan ei sellasia pysty tekee. Hyvä logiikka

Noh, tällä mennään. Oon työtön ja ei varmaan kannata edes työllistyä kun en voi ikinä maksaa vaikka saisinkin työkyvyn takasin

• Anonyymi00096
        Anonyymi00094 kirjoitti:

No olin psykoosissa ja en pysty maksamaan noita korvauksia ikinä. Eikä voida todistaa et se oli myn syy 100% varmasti koska olin osastolla koko aikana. Jouduin joo kiirelllä sinne mut olin hieman estynyt 2-3kk ajan tekemään mitään.

Mitä me tiedetään vain on et vesivahinko, lavuaarin putki hajonnut. Muusta en tiedä enkä ole varma. Mun pitäs maksaa 10 000e mitä en ikinä pysty. Saan koko ajan liian vähän rahaa et menis ees perintään mitää

Aikasemmin sanoit että sulla on saattanut jäädä hana auki. Silloin se syy on sinun. Sinä olet vastuussa että hanat on kiinni. Sinä et ole edes varma oliko hana kinni. Kerrot ettet tiedä ja ole varma mistään niin miten voit olla varma ettet ole jättänyt hanaa auki.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Tiedän et putki oli hajonnu keittiön lavuaarista ainakin. Muusta ei mitään tietoa.

Niin tiedätkö olitko jättänyt hanan auki jos psykoosissa olit?

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Ei tiedä kukaan mukaan. Sehän se tässä ongelma on

• Anonyymi00099
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Oletko 100 % varma että vesihana oli kiinni?

• Anonyymi00100
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Ongelma on ettei kukaan tiedä oliko vai ei. Eli siis mut pantiin maksamaan ilman varmoja todisteita. Kukaan ei tiedä muutakuin et vesivahinko oli ja putki hajonnut tona 2-3kk aikana.

Ton takia mun olis pitäny haastaa se tilanne mut eihän kukaan psykoosin jälkeen ole siinä kunnossa et pystyy. Eli vuokanantaja saatto käyttää hyväksi mun tilannetta

• Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Oletko 100 % varma että vesihana oli kiinni?

En tietenkään. Mut ei kukaan muukaan tiedä oliko vai ei. Ja se on tän ydinongelma. Käsittääkseni pitäs olla selkeät todisteet mua vastaan mut näin ei ole

• Anonyymi00102
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Silloin kun minä oli amiksessa niin koulupäivät saattoi olla kaheksasta neljään tai kolmeen.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Jokaisessa vuokrasopimuksessa on jo vuosikymmeniä lukenut, että vuokralaisella pitää olla kotivakuutus, riippumatta siitä, että otatko yksityiseltä vai joltain muulta vuokranantajalta.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Jokaisessa vuokrasopimuksessa on jo vuosikymmeniä lukenut, että vuokralaisella pitää olla kotivakuutus, riippumatta siitä, että otatko yksityiseltä vai joltain muulta vuokranantajalta.

Tiedät et vakuutusyhtiöt on mitä on

• Anonyymi00106
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Kyllä. Minulla on ollut kotivakuutus 30 vuotta ja koskaan ei ole sattunut mitään vahinkoja.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Tiedät et vakuutusyhtiöt on mitä on

Täh. Jos korvauskriteerit täyttyvät niin silloin se kotivakuutus korvaa.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Täh. Jos korvauskriteerit täyttyvät niin silloin se kotivakuutus korvaa.

Eipä se kotivakuutus mua auttanut. Toisaalta kuten sanoin en ollu siinä kunnossa kun kotiuduin et olisin pystynyt selvittämään mitään eikä ollut mitään apua näiden hoitamiseen olemassa

• Anonyymi00118
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Eipä se kotivakuutus mua auttanut. Toisaalta kuten sanoin en ollu siinä kunnossa kun kotiuduin et olisin pystynyt selvittämään mitään eikä ollut mitään apua näiden hoitamiseen olemassa

Niin minä en tiedä millanen kotivakuutus sulla on ollut. onko suppea vai laaja ja miten olet osoittanut ettet ole jättänyt vesihanaa auki .

• Anonyymi00119
        Anonyymi00101 kirjoitti:

En tietenkään. Mut ei kukaan muukaan tiedä oliko vai ei. Ja se on tän ydinongelma. Käsittääkseni pitäs olla selkeät todisteet mua vastaan mut näin ei ole

Kait sä voit pyytää vedenkulutuksen siltä ajalta kun osastolle jouduit. Näkyykö esim että vettä on kulunut siitä päivästä lähtien kun osastolle jouduit. Jos sinulla on jäänyt hana auki niin kyllä se näkyy siinä vedenkulutuksessa. Onko sinulla todisteita ettei sinulla jäänyt hana auki, Miksi aikasemmin epäilit että sinulla on saattnut jäädä hana auki. Kyllä ihminen näkee onko vesihana auki vai kiinni.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Ongelma on ettei kukaan tiedä oliko vai ei. Eli siis mut pantiin maksamaan ilman varmoja todisteita. Kukaan ei tiedä muutakuin et vesivahinko oli ja putki hajonnut tona 2-3kk aikana.

Ton takia mun olis pitäny haastaa se tilanne mut eihän kukaan psykoosin jälkeen ole siinä kunnossa et pystyy. Eli vuokanantaja saatto käyttää hyväksi mun tilannetta

Miksi se putki hajosi sinä aikana kun olit osastolla jos sulla oli vesihana kiinni. oliko vaan sattumaa että putki hajosi just silloin kun et ollut kotona? ja vielä että hana oli kiinni.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00100 kirjoitti:

No kysyitkö sinä että oliko se vesihana auki kun asuntoon mentiin?

• Anonyymi00122
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Pyydä vedenkulutus siltä ajalta. Jos se putki on vuotanut jo aikasemmin niin se näkyis myös vedenkulutuksessa vaikka hana olis kiinni

• Anonyymi00124
        Anonyymi00121 kirjoitti:

No kysyitkö sinä että oliko se vesihana auki kun asuntoon mentiin?

Ei sitä enää jälkikäteen kukaan enää tiedä. Ei siitä kyllä mainita mitään missään noissa papereissa mitä mulla on eli vastaus: Ei tietoa eikä kukaan varmaan vuos myöhemmin tiedä.

En tosiaan sillonku tää tapahtu ollu siinä kunnossa et olisin ite jaksanu tai pystyny tekee mitää

• Anonyymi00125
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Pyydä vedenkulutus siltä ajalta. Jos se putki on vuotanut jo aikasemmin niin se näkyis myös vedenkulutuksessa vaikka hana olis kiinni

Me tiedetään vaan se et se tapahtu varmana sinä aikana kun olin osastolla.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Miksi se putki hajosi sinä aikana kun olit osastolla jos sulla oli vesihana kiinni. oliko vaan sattumaa että putki hajosi just silloin kun et ollut kotona? ja vielä että hana oli kiinni.

En oo putkimies niin mistä minä tiedän. Me tiedetään vaan et se hajos ja vedet levinny kaikkialle sinä aikana kun olin osastolla. Sitä ei kyllä kukaan mainitse missään papereissa eli kukaan ei myöskään tarkistannut tai kirjannut ylös. En siis edes tiedä kuka siellä ekana kävi.

Tiedän vaan lopputuloksen ja sen et mut pantiin maksamaan mitä en pysty tekemään eli vuokranantaja ei saa multa penniäkään koska oon maksukyvytön.

Eniten harmittaa etten ollu osaston jälkeen siinä kunnossa et olisin voinu selvitellä asiaa ite. Jaksoin pestä hampaat ja mennä ehkä kauppaan. Mitään muuta en. Eikä tukiverkot tue tällasia mis olis pitäny ehkä oikeuteenkin mennä. Eikä julkiselta saa apua tähän jos on siinä tilanteessa ettei -pysty- vaikkei osastolla olekkaan. Nukuin 12h aikalailla osaston jälkeen

• Anonyymi00128
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Me tiedetään vaan se et se tapahtu varmana sinä aikana kun olin osastolla.

Onko sulla vaikea ymmärtää että pyydä se vedenkulutus ajalta kun olit osastolla ja ennen sitä. Jos putki on vuotanut niin se näkyy vedenkulutuksessa.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Ei sitä enää jälkikäteen kukaan enää tiedä. Ei siitä kyllä mainita mitään missään noissa papereissa mitä mulla on eli vastaus: Ei tietoa eikä kukaan varmaan vuos myöhemmin tiedä.

En tosiaan sillonku tää tapahtu ollu siinä kunnossa et olisin ite jaksanu tai pystyny tekee mitää

niin et tiedä oliko vesihana auki vai kiinni kun olit vielä kotona ennen kuin lähdit osastolle

• Anonyymi00130
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Aikasemmin sanoit että sulla on saattanut jäädä hana auki. Silloin se syy on sinun. Sinä olet vastuussa että hanat on kiinni. Sinä et ole edes varma oliko hana kinni. Kerrot ettet tiedä ja ole varma mistään niin miten voit olla varma ettet ole jättänyt hanaa auki.

Älä syyllistä toista joka kommentissa. Miksi teet niin ? Onko itselläsi joku ongelma ?
        On hyvä ymmärtää, että tuota psykoosiin sairastunutta itseäänkin harmittaa, mitä kaikkea on tapahtunut. Ei tarvitse alkaa osoittamaan toista syyttävällä sormella, siitä ei ole sinulle itsellesi, syyttelijä, mitään hyötyä (jos et nyt sitten sairaalla tavalla jotenkin nauti siitä?).

• Anonyymi00134
        Anonyymi00129 kirjoitti:

niin et tiedä oliko vesihana auki vai kiinni kun olit vielä kotona ennen kuin lähdit osastolle

Olin psykoosissa joten ei mitään hajua. Eikä kyllä kukaan muukaan tiedä

• Anonyymi00135
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Onko sulla vaikea ymmärtää että pyydä se vedenkulutus ajalta kun olit osastolla ja ennen sitä. Jos putki on vuotanut niin se näkyy vedenkulutuksessa.

Tiedän jo et se näkyy siellä. Se putkirikko on ollu koko ajan itsestäänselvyys. Mut se mistä se alko ei

• Anonyymi00136
        Anonyymi00129 kirjoitti:

En lähteny kotoa osastolle vaan poliisit mut vei päivystykseen. En tiedä muuta. Ei mitään hajua mitä tapahtu ja millon. Olin polttanu vähän pilveä

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

En lähteny kotoa osastolle vaan poliisit mut vei päivystykseen. En tiedä muuta. Ei mitään hajua mitä tapahtu ja millon. Olin polttanu vähän pilveä

Tukeeko pilven poltto sun mielenterveyttä ja hyvinvointia ylipäänsä? Olit polttanut vähä pilveä. Ei varmaan ollut eka kerta kun poltit. Sä ihmettelet että mistää psykoosi tuli. Sä voit mennä ihan itse lukee mitä kannabis voi aiheuttaa. Sä et nää itessäsi mitään vikaa.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Sinäkö soitit poliisit? jos sinä olet ollut hiljaa kämpässä niin eihän kukaan ulkopuolinen ole voinut tietää esim naapurit tai sun tukibverkosto koska olet sanonut ettei sulla ole sellaista

• Anonyymi00139
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään. Mietihän sitä että olisko pilven polttamisella jotain osuuttaa asiaan? Ja tiedoksi että pilven poltto vaikuttaa myös suun terveyteen ja hampaisiin. Että selityksiä haetaan lääkkeistä eikä elintavoista ollenkaan. Kannabiksen eli "pilven" polttaminen vaikuttaa suun terveyteen monin tavoin, ja haitat hampaistolle voivat olla merkittäviä. Tutkimusten mukaan kannabiksen käyttäjillä esiintyy enemmän hampaiden reikiintymistä, ienongelmia ja suun limakalvomuutoksia kuin käyttämättömillä. Ihmiset ei halua ja osaa ottaa vastuuta omasta terveydestään.

• Anonyymi00144
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Älä syyllistä toista joka kommentissa. Miksi teet niin ? Onko itselläsi joku ongelma ?
        On hyvä ymmärtää, että tuota psykoosiin sairastunutta itseäänkin harmittaa, mitä kaikkea on tapahtunut. Ei tarvitse alkaa osoittamaan toista syyttävällä sormella, siitä ei ole sinulle itsellesi, syyttelijä, mitään hyötyä (jos et nyt sitten sairaalla tavalla jotenkin nauti siitä?).

En syylllistä,mutta jos huumeet tukee hyvinvointia ja saa voimaan paremmin niin käyttäkööt huumeita vaikka tiedetään niiden haittavaikutukset. Jos haluu polttaa pilveä niin varmasti tietää mitä siitä voi seurata. Sinä voit puolustella huumeita ja kannabiksen käyttöä jos sinä koet että se teke eterveydelle hyvää.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Pitäiskö mun vaan hyväksyä toisen huumeiden käyttö kun toinen ei itse ymmärrä mitä saa toiminnallaan aikaseksi. Ei se kannabiksen poltto hänen hyvinvointiaan ja terveyttä ainakaan ylläpidä ja tue terveyttä. Kerro toki miten huumeet ja kannabis tukee terveyttä ja hyvinvointia? Jos seurauksena on psykoosi niin se kertoo muusta kuin kannabiksen hyvistä terveysvaikutuksista. Käyteään psyykelääkkeitä ja kannabista. Alkoholista en tiedä. Onko muuten raitis mutta kannabista voi poltella.

• Anonyymi00148
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Tiedän jo et se näkyy siellä. Se putkirikko on ollu koko ajan itsestäänselvyys. Mut se mistä se alko ei

Oletko sä kaatanut viemäriin jotain mikä sinne ei kuulu? Miten ylipäänsä olet pitänyt huolta ettei tiskiallas mene tukkoon?

• Anonyymi00149
        Anonyymi00135 kirjoitti:

No miks kotivakuutus ei korvannut jos sinä et ollut jättänyt vesihanaa auki tai et ole tukkinut viemäriä? Millanen toimintakyky sulla on silloin kun olet pilveä poltellut? Toimiiko ajatus selvänä ja olet toimintakykyinen?

• Anonyymi00152
        Anonyymi00144 kirjoitti:

En syylllistä,mutta jos huumeet tukee hyvinvointia ja saa voimaan paremmin niin käyttäkööt huumeita vaikka tiedetään niiden haittavaikutukset. Jos haluu polttaa pilveä niin varmasti tietää mitä siitä voi seurata. Sinä voit puolustella huumeita ja kannabiksen käyttöä jos sinä koet että se teke eterveydelle hyvää.

En puolustele. Tuomitsen huumeet, mutta en huumeiden käyttäjiä. Jokaisella on omat syynsä, miksi käyttävät.
        Kannattaako sinun, tai minun, ottaa kierroksia jonkun tuntemattoman elintavoista ?
        Eihän huumeet terveydelle hyvää tee, mutta sekin jääköön käyttäjän omaksi asiaksi.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00152 kirjoitti:

En puolustele. Tuomitsen huumeet, mutta en huumeiden käyttäjiä. Jokaisella on omat syynsä, miksi käyttävät.
        Kannattaako sinun, tai minun, ottaa kierroksia jonkun tuntemattoman elintavoista ?
        Eihän huumeet terveydelle hyvää tee, mutta sekin jääköön käyttäjän omaksi asiaksi.

Tiesitkö että psyykelääkkeillä ja esim kannabiksella on yhteisvaikutuksia. Ja ne eivät siis ole terveydelle hyväksi. Ei ,mutta kun puhutaan kun suuta kuivaa mutta ei sitten kerrota omista elintavoista vaan syytetään lääkkeitä. mm kannabis ei tee hyvää suun terveydelle ja hampaille mutta halutaan vaan syyttää kuivaa suuta. Ei voida myöntää ettei huumeet tee elimistölle hyvää. Sitten ihmetellään että mistä se psykoosi on tullut.

• Anonyymi00158
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Tietenkin on syynsä mutta jos seurauksena on poliisit ja osasto niin kertooko se huumeiden käyttö siitä että se parantaa ihmisen hyvinvointia. Miksi käyttää huumeita kun se ei tue hyvinvointia ja terveyttä. Miksei voi muualta hakea apua kuin keinoista jotka vaan pahentaa terveyttä.

• Anonyymi00162
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Mua kiinnostaa kuinka moni pilven polttaja pesee hampaat ja puhdistaa hammasvälit kun on polttanut pilveä?

• Anonyymi00166
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Oletko sä kaatanut viemäriin jotain mikä sinne ei kuulu? Miten ylipäänsä olet pitänyt huolta ettei tiskiallas mene tukkoon?

En tietääkseni. Mut en oo tietenkään varma. Luulis et se olis mainittu vahinkoraportissa jos näin olisi. Mut en ollu sillon kunnossa et olisin voinu ite tehä paljoa tai jaksanu. Olis varmaan pitäny haastaa korvausvaade yms. Mut en ollu kunnossa et voin ite tehdä eikä näitä oikein pysty kukaan muukaan tekemään eikä virallista tukea ollut. Nukuin osaston jälkeen suurimman osan päivistä eli en ollu missään kunnossa tekee mitää

Joo poltin kannabista ja poliisit mut vei kadulta päivystykseen ja sieltä jouduin osastolle.

• Anonyymi00167
        Anonyymi00166 kirjoitti:

En tietääkseni. Mut en oo tietenkään varma. Luulis et se olis mainittu vahinkoraportissa jos näin olisi. Mut en ollu sillon kunnossa et olisin voinu ite tehä paljoa tai jaksanu. Olis varmaan pitäny haastaa korvausvaade yms. Mut en ollu kunnossa et voin ite tehdä eikä näitä oikein pysty kukaan muukaan tekemään eikä virallista tukea ollut. Nukuin osaston jälkeen suurimman osan päivistä eli en ollu missään kunnossa tekee mitää

Joo poltin kannabista ja poliisit mut vei kadulta päivystykseen ja sieltä jouduin osastolle.

En polta toki enään mut vahinko tapahtu.

• Anonyymi00168
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Niimpä jos sä oot kaatanut viemäriin sinne kuulumatonta niin se on silloin sun syy. Sinä varmasti tiedät ettei keittiön viemäriin ihan kaikkea kaadeta. Mitä lääkäri on sanonut kun kun kerroit että poltat kannabista ja lääkäri on määrännyt silti sulle psyykelääkkeitä. Koita tajuta ettei kannabis ja psyykelääkkeet sovi yhteen ja niitä ei pidä käyttää yhdessä.

• Anonyymi00169
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Sä haluut korvauksia mutta et edes ole koskaan ollut niin selvä ettet tiedä mitä olet kaataniut viemäriin. Jos vuodesta toiseen kaadat viemäriin sinne kuulmatonta niin totta kai se viemäri menee tukkoon. Sinä olet vastuussa asunnosta. Älä helvetti syytä ulkopuolisia. Ne putket ei hajoa yksittäisistä asunnoista ilman syytä. Jos sinä et osaa huolehtia asunnon kunnosta itsenäsiesti niin sun ei kannata asua yksin.

• Anonyymi00171
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Sä haluut korvauksia mutta et edes ole koskaan ollut niin selvä ettet tiedä mitä olet kaataniut viemäriin. Jos vuodesta toiseen kaadat viemäriin sinne kuulmatonta niin totta kai se viemäri menee tukkoon. Sinä olet vastuussa asunnosta. Älä helvetti syytä ulkopuolisia. Ne putket ei hajoa yksittäisistä asunnoista ilman syytä. Jos sinä et osaa huolehtia asunnon kunnosta itsenäsiesti niin sun ei kannata asua yksin.

Missäs mä sit asun jos en yksin? Sitä paitsi jos se olis mun vika niin noidenhan se olis pitäny todistaa et musta johtuva. Nyt näin ei ole.

• Anonyymi00172
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Niimpä jos sä oot kaatanut viemäriin sinne kuulumatonta niin se on silloin sun syy. Sinä varmasti tiedät ettei keittiön viemäriin ihan kaikkea kaadeta. Mitä lääkäri on sanonut kun kun kerroit että poltat kannabista ja lääkäri on määrännyt silti sulle psyykelääkkeitä. Koita tajuta ettei kannabis ja psyykelääkkeet sovi yhteen ja niitä ei pidä käyttää yhdessä.

Ei lääkäri tiedä. Ei ne ikinä edes kysyny mitään alkoholista tai kannabiksesta. Sitä paitsi poltin ennen osastoa en sen jälkeen. AIon muutenkin nää lopettaa pian. Käytin nyt byrokratian takia. En usko niiden diagnoosin, eikä mun omaisetkaan. Jos olisin oikeesti ollu bipolaarinen joku sen olis ajat sit huomannu

Ihan vaan kannabis psykoosi tais olla eikä muuta

• Anonyymi00174
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Missäs mä sit asun jos en yksin? Sitä paitsi jos se olis mun vika niin noidenhan se olis pitäny todistaa et musta johtuva. Nyt näin ei ole.

Vaikka tuetussa asumisessa

• Anonyymi00175
        Anonyymi00171 kirjoitti:

No vie asia oikeuteen .

• Anonyymi00176
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Ei lääkäri tiedä. Ei ne ikinä edes kysyny mitään alkoholista tai kannabiksesta. Sitä paitsi poltin ennen osastoa en sen jälkeen. AIon muutenkin nää lopettaa pian. Käytin nyt byrokratian takia. En usko niiden diagnoosin, eikä mun omaisetkaan. Jos olisin oikeesti ollu bipolaarinen joku sen olis ajat sit huomannu

Ja sinä ajattelit että kun lääkäri ei kysy alkoholista ja huumeista niin sinä voit niitä käyttää. Miksi sinä käytät sitten lääkkeitä jos sinä et niitä tartte? sinulla on oikeus kieltäytyä hoidosta niin miksi syöt lääkkeitä jos voit hyvin ja elämänlaatusi on hyvä.

• Anonyymi00177
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Meinaat lopettaa lääkkeet tosta vaan ? mitä olet ajatellut mahdollisista vierotusoireista?

• Anonyymi00179
        Anonyymi00174 kirjoitti:

Vaikka tuetussa asumisessa

Eikös se vaadi et täyttää kriteerit? Luulis et jos noi sitä mieltä ne olis ehdottanu? Arvostan kyllä enemmän vapautta eli ei kiitos

• Anonyymi00180
        Anonyymi00175 kirjoitti:

No vie asia oikeuteen .

Ei mulla oo rahaa oikeuteen kun ulosotossa jo.

• Anonyymi00181
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Meinaat lopettaa lääkkeet tosta vaan ? mitä olet ajatellut mahdollisista vierotusoireista?

Emmä oo vielä aatellu mitään sen pidemmälle. Pitää odottaa eka byrokratia niin sit lopetan

• Anonyymi00182
        Anonyymi00179 kirjoitti:

Eikös se vaadi et täyttää kriteerit? Luulis et jos noi sitä mieltä ne olis ehdottanu? Arvostan kyllä enemmän vapautta eli ei kiitos

No osaat huolehtia itsestäsi niin sitten

• Anonyymi00183
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Ei mulla oo rahaa oikeuteen kun ulosotossa jo.

Koita sitten elää sen asian kanssa.

• Anonyymi00184
        Anonyymi00181 kirjoitti:

Emmä oo vielä aatellu mitään sen pidemmälle. Pitää odottaa eka byrokratia niin sit lopetan

Onko sulla lääkärin aika sen lopetuksen suhteen?

• Anonyymi00186
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Koita sitten elää sen asian kanssa.

Elän mut toisaalta jonkunhan tappio se on. Nyt mä sit maksan ja säästän rahaa käteisellä. En voi ikinä tota maksaa takaisin eli pitää oottaa et vanhenee

• Anonyymi00187
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Ei. Tartten vaan todisteet kelaan ja muut byrokratiat loppuun. Sit lopetan ite

• Anonyymi00189
        Anonyymi00187 kirjoitti:

Ei. Tartten vaan todisteet kelaan ja muut byrokratiat loppuun. Sit lopetan ite

Siis täh. Mitkä todisteet? eikö lääkäri ole määrännyt ne lääkkeet niin silloin se lääkevähennys ja lopetus tehdään lääkärin ohjeiden mukaan.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00189 kirjoitti:

Siis täh. Mitkä todisteet? eikö lääkäri ole määrännyt ne lääkkeet niin silloin se lääkevähennys ja lopetus tehdään lääkärin ohjeiden mukaan.

No sen mukaan pitäs syödä loppuelämän eli ei oo mukana tässä

• Anonyymi00195
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Sun tarttee siis todistaa lääkärille ettet tarvitse lääkkeitä?

• Anonyymi00196
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Miksi et vaan varaa aikaa lääkärille ja todista että vointisi on hyvä tai olis joku hoitosuhde jossa nähdään sun nykyinen vointisi

• Anonyymi00197
        Anonyymi00196 kirjoitti:

Miksi et vaan varaa aikaa lääkärille ja todista että vointisi on hyvä tai olis joku hoitosuhde jossa nähdään sun nykyinen vointisi

Nään sitä kerran kuussa jo. Mut en ala syömään loppuelämää lääkkeitä mitä en tartte.

Pitää vaan syödä sen aikaa et saan kelasta kuntoutustukea jos se menee läpi. Jos ei nii oon sit työtön joka ei ikinä työllisty

• Anonyymi00198
        Anonyymi00196 kirjoitti:

Lääkäri jo viimeeks sano et pitää syödä loppuelämän eli ne ei tue lopettamista siellä

• Anonyymi00199
        Anonyymi00197 kirjoitti:

Nään sitä kerran kuussa jo. Mut en ala syömään loppuelämää lääkkeitä mitä en tartte.

Pitää vaan syödä sen aikaa et saan kelasta kuntoutustukea jos se menee läpi. Jos ei nii oon sit työtön joka ei ikinä työllisty

Jahas. Oletko tietoinen että sulla on työttömänä velvollisuuksia. Kuntoutustuki on määräaikainen. Senkö jälkeen ajattelit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi kun kuntoutustuki loppuu.

• Anonyymi00200
        Anonyymi00199 kirjoitti:

Jahas. Oletko tietoinen että sulla on työttömänä velvollisuuksia. Kuntoutustuki on määräaikainen. Senkö jälkeen ajattelit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi kun kuntoutustuki loppuu.

Ei ne velvollisuudet nyt vaikeita ole. 4x hakemusta kuussa. En tuu kuitenkaan saamaan töitä joten ei oo vaikeeta täyttää

• Anonyymi00201
        Anonyymi00197 kirjoitti:

Tiesitkö että työttömille on myös työvoimakoulustusta johon sinun pitää hakeutua ? työttömällä on muitakin velvollisuuksia kuin hakea töitä.

• Anonyymi00202
        Anonyymi00201 kirjoitti:

Tiesitkö että työttömille on myös työvoimakoulustusta johon sinun pitää hakeutua ? työttömällä on muitakin velvollisuuksia kuin hakea töitä.

Sehän riippuu mitä työkkärin virkailija sanoo. Kaikilla ei oo kaikkea velvollisuutena.

• Anonyymi00203
        Anonyymi00200 kirjoitti:

Ei ne velvollisuudet nyt vaikeita ole. 4x hakemusta kuussa. En tuu kuitenkaan saamaan töitä joten ei oo vaikeeta täyttää

oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin työvoimakoulutus . Sinä olet velvollisuus hakee myös niitä työttömänä

• Anonyymi00204
        Anonyymi00203 kirjoitti:

oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin työvoimakoulutus . Sinä olet velvollisuus hakee myös niitä työttömänä

Kaikki riippuu mitä työkkäri sanoo. Tai millon se suunnitelma tehdään. Eipä ne oo vielä edes ottanu kertaakaan yhteyttä eli oon työtön mut ei oo virallisia velvolisuuksia

• Anonyymi00205
        Anonyymi00203 kirjoitti:

10-20 paikkaa ja hakijoita 300+. Aika pieni chanssi et tulee ees valituksi ja osa vaatii ajokorttia tai jo muuta kokemusta. Mä oon vaan sähköalan tutkinnon tehny enkä edes voi sitä tehdä koska paikat ei kestä. Mut en voi uudelleenkouluttauta koska ei oo varaa mennä kouluun etenkään nyt ulosotossa

• Anonyymi00210
        Anonyymi00186 kirjoitti:

Elän mut toisaalta jonkunhan tappio se on. Nyt mä sit maksan ja säästän rahaa käteisellä. En voi ikinä tota maksaa takaisin eli pitää oottaa et vanhenee

Miksi sinun elämisesi olisi jonkun tappio ?
        Miksi ajattelet noin ?

• Anonyymi00214
        Anonyymi00210 kirjoitti:

Miksi sinun elämisesi olisi jonkun tappio ?
        Miksi ajattelet noin ?

No en voi maksaa velkoja ja niiden takia turha mennä töihin

• Anonyymi00215
        Anonyymi00195 kirjoitti:

Sun tarttee siis todistaa lääkärille ettet tarvitse lääkkeitä?

Lääkkeitä käyttäessä on samaan aikaan vaikeaa tietää, millaista olisi ilman lääkitystä.
        Lääkkeettömänä pärjäämisen pystyy huomaamaan vasta sitten, kun ei käytä niitä.

• Anonyymi00217
        Anonyymi00204 kirjoitti:

Kaikki riippuu mitä työkkäri sanoo. Tai millon se suunnitelma tehdään. Eipä ne oo vielä edes ottanu kertaakaan yhteyttä eli oon työtön mut ei oo virallisia velvolisuuksia

No se on hyvä että ajat on muuttuneet. Ettei enää tarvitse hakea työvoimakoulutuksiiin työttömänä.

• Anonyymi00218
        Anonyymi00214 kirjoitti:

Aika monet sinnittelee työelämässä juuri sen takia, että saisivat velkansa joskus hoidettua, maksettua.
        Ja turhaa syyttää itseään, jos ei ole työelämässä, ei kannata ajatella, että se olisi tappio muille.
        Minäkään en ole ollut työelämässä enää vuosiin sairauteni takia, en mieti asiaa niin, että koko yhteiskunta olisi jotenkin minusta riippuvainen. Ei se ole mikään menetys kenellekään, että juuri minä en käy töissä. Olen vain pieni pisara monien muiden työkyvyttömien joukossa. En ole sairauttani valinnut, en siitä syyttele itseäni.

• Anonyymi00220
        Anonyymi00205 kirjoitti:

10-20 paikkaa ja hakijoita 300 . Aika pieni chanssi et tulee ees valituksi ja osa vaatii ajokorttia tai jo muuta kokemusta. Mä oon vaan sähköalan tutkinnon tehny enkä edes voi sitä tehdä koska paikat ei kestä. Mut en voi uudelleenkouluttauta koska ei oo varaa mennä kouluun etenkään nyt ulosotossa

Ei kaikki työvoimakoulutukset vaadi ajokorttia. Et voi mennä kouluun koska olet ulosotossa. Miten se ulosotto vaiukuttaa ilmaiseen koulutukseen ? Ole sitten onnellinen että saat lusmuilla koska olet ulosotossa. Yleistuki ei ole iso mutta iloitse siitä sitten.ja makselet sillä sitten elämääsi ja velkoja.

• Anonyymi00221
        Anonyymi00204 kirjoitti:

sinähän sanoit että haet kuntouutustukea. Sinä siit haet kuntoutustukea vaikka et ole ollut nähtävästi sairauspäivärahalla.

• Anonyymi00222
        Anonyymi00214 kirjoitti:

No jos pärjäät yleistuella niin sehän on hemmetin hienoa. maksat sillä velkoja ja elämisen kulut niin mikäs siinä lusmuilla kotona päivät pitkät.

• Anonyymi00223
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Lääkkeitä käyttäessä on samaan aikaan vaikeaa tietää, millaista olisi ilman lääkitystä.
        Lääkkeettömänä pärjäämisen pystyy huomaamaan vasta sitten, kun ei käytä niitä.

no miksi olet ylipäänsä käyttänyt lääkkeitä jos olet voinut hyvin ennen lääkkeitä.

• Anonyymi00224
        Anonyymi00222 kirjoitti:

No jos pärjäät yleistuella niin sehän on hemmetin hienoa. maksat sillä velkoja ja elämisen kulut niin mikäs siinä lusmuilla kotona päivät pitkät.

TT-tuki+muut tuet. Töihin meno ei kannata jos ulosotto.

• Anonyymi00225
        Anonyymi00223 kirjoitti:

no miksi olet ylipäänsä käyttänyt lääkkeitä jos olet voinut hyvin ennen lääkkeitä.

Lääkäri määräsi osastolla. Siksi. Nyt syön niitä koska kelan takia pakko. Sitku se ratkee lopetan

• Anonyymi00226
        Anonyymi00220 kirjoitti:

Ei kaikki työvoimakoulutukset vaadi ajokorttia. Et voi mennä kouluun koska olet ulosotossa. Miten se ulosotto vaiukuttaa ilmaiseen koulutukseen ? Ole sitten onnellinen että saat lusmuilla koska olet ulosotossa. Yleistuki ei ole iso mutta iloitse siitä sitten.ja makselet sillä sitten elämääsi ja velkoja.

No en saa opintotukea enkä lainaa. Milläs rahalla opiskelisin sillon? Muutenkaan noi työvoimakoulutukset ei oo sellasia mihin ees pääsisin vaikka hakisin.

Velkoja en maksa yhtään koska tulot menee suoja-osan alle.

• Anonyymi00227
        Anonyymi00224 kirjoitti:

TT-tuki muut tuet. Töihin meno ei kannata jos ulosotto.

Ja yleistuki on sulle nähtävästi isompi kuin jos menisit töihin? sulla ei sitte toimeentulotuki ole pienentynyt vaan saat lusmuilla. ja saat täyttä toimeentulotukea ilman leikkausta. Todella hienoa

• Anonyymi00228
        Anonyymi00225 kirjoitti:

Lääkäri määräsi osastolla. Siksi. Nyt syön niitä koska kelan takia pakko. Sitku se ratkee lopetan

mä en ymmärrä. sä saat yleistukea, Miksi et saa sairauspäivärahaa jos kerta kuntoutustukea olet hakenut vai eikö sairauspäivärahan hakeminen koske myöskään sua?

• Anonyymi00229
        Anonyymi00228 kirjoitti:

mä en ymmärrä. sä saat yleistukea, Miksi et saa sairauspäivärahaa jos kerta kuntoutustukea olet hakenut vai eikö sairauspäivärahan hakeminen koske myöskään sua?

Ainiin se tuki muuttu. Työttömyyskorvausta sain ennen joo. Olin osastolla yli vuosi sitten ja se sairauspäiväraha on max 300 päivää. En siis saa todellakaan sitä enää

• Anonyymi00230
        Anonyymi00227 kirjoitti:

Ja yleistuki on sulle nähtävästi isompi kuin jos menisit töihin? sulla ei sitte toimeentulotuki ole pienentynyt vaan saat lusmuilla. ja saat täyttä toimeentulotukea ilman leikkausta. Todella hienoa

No ei mua kukaan edes palkkaisi. Sen puoleen ihan sama. Mulla on tutkinto joo mut siellä alalla ei oo töitä enkä voi tehdä alan töitä. Joten täs sitä ollaan

• Anonyymi00231
        Anonyymi00229 kirjoitti:

Ainiin se tuki muuttu. Työttömyyskorvausta sain ennen joo. Olin osastolla yli vuosi sitten ja se sairauspäiväraha on max 300 päivää. En siis saa todellakaan sitä enää

No sä hait kuntoutustukea niin vieläkö ne käsittelee sitä ?

• Anonyymi00232
        Anonyymi00229 kirjoitti:

paljos sun toimeentulotuki euroissa pieneni kun noi uudet leikkaukset on nyt voimassa?

• Anonyymi00233
        Anonyymi00231 kirjoitti:

No sä hait kuntoutustukea niin vieläkö ne käsittelee sitä ?

Asiat sillä saralla etenee joo

• Anonyymi00234
        Anonyymi00230 kirjoitti:

No ei mua kukaan edes palkkaisi. Sen puoleen ihan sama. Mulla on tutkinto joo mut siellä alalla ei oo töitä enkä voi tehdä alan töitä. Joten täs sitä ollaan

no sillä yleistuella ja tt-tuella makselet velkoja ja ulosottoja. No voihan sen loppuelämän noinkin elää.

• Anonyymi00235
        Anonyymi00232 kirjoitti:

paljos sun toimeentulotuki euroissa pieneni kun noi uudet leikkaukset on nyt voimassa?

Öööh, en tiedä. En oo vielä kattonu

• Anonyymi00236
        Anonyymi00234 kirjoitti:

no sillä yleistuella ja tt-tuella makselet velkoja ja ulosottoja. No voihan sen loppuelämän noinkin elää.

opintolainan vaan. Ulosottoa en maksa. Säästän käteiseksi kunnes se menee umpeen

• Anonyymi00237
        Anonyymi00227 kirjoitti:

Kuule kun sinä saat sitä yleistukea ja toimeentulotukea kun olet työvoimakoulutuksessa.

• Anonyymi00238
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Öööh, en tiedä. En oo vielä kattonu

Eli ei näköjään paljoa kiinosta omat tulot

• Anonyymi00239
        Anonyymi00236 kirjoitti:

opintolainan vaan. Ulosottoa en maksa. Säästän käteiseksi kunnes se menee umpeen

Miks sä puhut ettei sulla ole varaa maksaa vesivahinkoa jos sun ei tarvi maksaa siitä.

• Anonyymi00240
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Miks sä puhut ettei sulla ole varaa maksaa vesivahinkoa jos sun ei tarvi maksaa siitä.

No eihän mulla ole varaa. Se kyllä haittaa elämää vaikken maksakkaan

• Anonyymi00241
        Anonyymi00237 kirjoitti:

Kuule kun sinä saat sitä yleistukea ja toimeentulotukea kun olet työvoimakoulutuksessa.

Eihän sinne mennä noin vain. Ei sillä. Ei mulla edes oo varsinaisesti mitää työllisyyssuunitelmaakaan tehty sit viime vuoden et... Muutenkin hakijoita 300+ eli chanssi et pääsisin pieni.

• Anonyymi00242
        Anonyymi00238 kirjoitti:

Eli ei näköjään paljoa kiinosta omat tulot

No hain viime kuussa tulot ja tässä kuussa myöhemmin

• Anonyymi00243
        Anonyymi00240 kirjoitti:

No eihän mulla ole varaa. Se kyllä haittaa elämää vaikken maksakkaan

Olet sä saanut vapauden ulosotosta koska yleensä ulosotossa olevat velat,maksut pitää maksaa mutta sinä olet saanut vapauden siitä

• Anonyymi00244
        Anonyymi00243 kirjoitti:

Olet sä saanut vapauden ulosotosta koska yleensä ulosotossa olevat velat,maksut pitää maksaa mutta sinä olet saanut vapauden siitä

Ulosmittauskelvottomat tuet: Toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, vammaistuet ja elatustuki ovat suojattuja, eikä niitä ulosmitata. En tienaa mitään muuta

• Anonyymi00245
        Anonyymi00242 kirjoitti:

No hain viime kuussa tulot ja tässä kuussa myöhemmin

eli helmikuussa et hakenut toimeentulotukea.

• Anonyymi00246
        Anonyymi00244 kirjoitti:

Ulosmittauskelvottomat tuet: Toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, vammaistuet ja elatustuki ovat suojattuja, eikä niitä ulosmitata. En tienaa mitään muuta

Saan vain tukia ja näitä ei mitata eli käytännössä multa ei peritä

https://www.minilex.fi/a/ulosottovelallisen-työmarkkinatukea-ei-voida-ulosmitata

• Anonyymi00247
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Eihän sinne mennä noin vain. Ei sillä. Ei mulla edes oo varsinaisesti mitää työllisyyssuunitelmaakaan tehty sit viime vuoden et... Muutenkin hakijoita 300 eli chanssi et pääsisin pieni.

no lusmuile kotona sitten jos se tuo sinulle iloa ja onnellisuutta

• Anonyymi00248
        Anonyymi00244 kirjoitti:

mikä sun ongelma on ulosoton kanssa. Sinä haluat lusmuilla niin mitä helvetin väliä sellä on sulle

• Anonyymi00250
        Anonyymi00246 kirjoitti:

Saan vain tukia ja näitä ei mitata eli käytännössä multa ei peritä

https://www.minilex.fi/a/ulosottovelallisen-työmarkkinatukea-ei-voida-ulosmitata

mikä sun ongelma on ulosoton kanssa kun oot tehnyt ongelman vaikka et joudu maksaa senttiäkään takas

• Anonyymi00251
        Anonyymi00250 kirjoitti:

mikä sun ongelma on ulosoton kanssa kun oot tehnyt ongelman vaikka et joudu maksaa senttiäkään takas

Onhan se ongelma. Haluisin töihin mut nyt ei kannata edes yrittää

• Anonyymi00252
        Anonyymi00251 kirjoitti:

Onhan se ongelma. Haluisin töihin mut nyt ei kannata edes yrittää

miten se ulosotto baikuttaa täiden hakemiseen? sen takia koska joutusit maksaa takasin. Sittenhän sun kaa lusmuilla loppuikäsi

• Anonyymi00253
        Anonyymi00252 kirjoitti:

miten se ulosotto baikuttaa täiden hakemiseen? sen takia koska joutusit maksaa takasin. Sittenhän sun kaa lusmuilla loppuikäsi

No A) en voi tehdä työtä johon tutkinto B) tarttisin opiskeluun rahaa
        C) Jos saan töitä korot on jo sen verran kovat et en jäis voitolle yhtään kun tulis työmatka kulut ellen tiena yli 2700e

• Anonyymi00254
        Anonyymi00253 kirjoitti:

No A) en voi tehdä työtä johon tutkinto B) tarttisin opiskeluun rahaa
        C) Jos saan töitä korot on jo sen verran kovat et en jäis voitolle yhtään kun tulis työmatka kulut ellen tiena yli 2700e

Mitä rahaa sä tarttet opiskeluun? Työvoimakoulutuksessa voi opiskella ammatin ja sinulle maksetaan työttömyysetuutta.

• Anonyymi00255
        Anonyymi00254 kirjoitti:

Mitä rahaa sä tarttet opiskeluun? Työvoimakoulutuksessa voi opiskella ammatin ja sinulle maksetaan työttömyysetuutta.

Mitäs luulet? Huono tarjonta, 20 paikkaa ja 300+ hakijaa? Mitkä on chanssit et pääsen jos ei edes ole otettu yhteyttä työllisyyssuunnitelman tekoa varten sit viime vuoden? Ei ne ees yhteenottoihin vastaa

• Anonyymi00256
        Anonyymi00255 kirjoitti:

Mitäs luulet? Huono tarjonta, 20 paikkaa ja 300 hakijaa? Mitkä on chanssit et pääsen jos ei edes ole otettu yhteyttä työllisyyssuunnitelman tekoa varten sit viime vuoden? Ei ne ees yhteenottoihin vastaa

sulle ei kelpaa esim oppisopimuskoulutus

• Anonyymi00257
        Anonyymi00255 kirjoitti:

Mitäs luulet? Huono tarjonta, 20 paikkaa ja 300 hakijaa? Mitkä on chanssit et pääsen jos ei edes ole otettu yhteyttä työllisyyssuunnitelman tekoa varten sit viime vuoden? Ei ne ees yhteenottoihin vastaa

ai ne vastaa kun soitat? mitä sulle puhelimessa sanotaan

• Anonyymi00258
        Anonyymi00256 kirjoitti:

sulle ei kelpaa esim oppisopimuskoulutus

Jos Suomessa Euroopan korkein työttömyys niin mitä luulet saanko edes paikkaa? Tuskin. Ja puhelinneuvonta ei tee kuin yleistä asiaa. Ne vaan sanoo et asiaan palataan kun keretään

• Anonyymi00259
        Anonyymi00258 kirjoitti:

Jos Suomessa Euroopan korkein työttömyys niin mitä luulet saanko edes paikkaa? Tuskin. Ja puhelinneuvonta ei tee kuin yleistä asiaa. Ne vaan sanoo et asiaan palataan kun keretään

No pysy kotona tolla asenteella. Työttömyysetuudella voi opiskella mutta kun su a helvetti kiinnosta.

• Anonyymi00260
        Anonyymi00259 kirjoitti:

No pysy kotona tolla asenteella. Työttömyysetuudella voi opiskella mutta kun su a helvetti kiinnosta.

Kiinnostaa mut en voi tehdä niitä mitä tarjolla. Mulla on fyysistäkin ongelmaa. Jos olisin voinu olisin ajat sit menny jo ja päässyt koska tiesin nää kyllä

• Anonyymi00261
        Anonyymi00260 kirjoitti:

Kiinnostaa mut en voi tehdä niitä mitä tarjolla. Mulla on fyysistäkin ongelmaa. Jos olisin voinu olisin ajat sit menny jo ja päässyt koska tiesin nää kyllä

aina voi opiskella uuden ammatin

• Anonyymi00262
        Anonyymi00261 kirjoitti:

aina voi opiskella uuden ammatin

Jos saisin rahaa voisin. Mut en pysty opiskelemaan eli tällä hetkellä mahdotonta. EIkä työllisyyskoulutuksissa mitään sopivaa

• Anonyymi00263
        Anonyymi00262 kirjoitti:

Jos saisin rahaa voisin. Mut en pysty opiskelemaan eli tällä hetkellä mahdotonta. EIkä työllisyyskoulutuksissa mitään sopivaa

paljos sulla on vielä opintolainaa takasinmaksettavana?

• Anonyymi00267
        Anonyymi00223 kirjoitti:

Ja väitinköhän jossain kohdassa, että olisin käyttänyt lääkkeitä, tai että olisin voinut hyvin ennen lääkkeitä ?
        Luetun ymmärtämisessä sinun olisi hyvä yrittää vähän parannella. Kun vetelet omia johtopäätöksiä, mitä joku toinen on muka kirjoittanut.
        Tuollaisille ihmisille voi yleensä sanoa, että älä laita sanoja toisen suuhun. Jos nyt siis ymmärrät edes mitä se tarkoittaa.
        Mieti tarkemmin, mitä se tarkoittaa, kun sanotaan, että lääkittynä ei voi tietää, millaista on olla ilman lääkkeitä.

• Anonyymi00268
        Anonyymi00230 kirjoitti:

Jotkut tekee töitä jollain muulla alalla, jos oman alan töitä ei löydy.

• Anonyymi00271
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Tyhjät tiskikoneliitännät on usein tulppaamattomia tai tulpista puuttuu tiiviste, silloin ei tarvitse kuin olla tiskikoneen vesivipu väärässä asennossa niin vedet on lattialla, ja se on vuokranantajan vastuulla.

• Anonyymi00272
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Jos hana on auki, vesi valuu viemäriin. Ei vuokralainen ole vastuussa vuotavista putkista, putkien liitoksista, tukkeutuneista viemäreistä tai puuttuvista tulppauksista.

• Anonyymi00273
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Niin minä en tiedä millanen kotivakuutus sulla on ollut. onko suppea vai laaja ja miten olet osoittanut ettet ole jättänyt vesihanaa auki .

Vuokralainen on hyvä remppojen kustantaja, vaikka syy olisi vuokranantajassa, ja onhan se kiva saada ilmainen remppa vähän vanhempaa asuntoon.

• Anonyymi00274
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Ei vanhemmissa taloissa ole huoneistokohtaista vesimittaria.

• Anonyymi00275
        Anonyymi00267 kirjoitti:

Ja väitinköhän jossain kohdassa, että olisin käyttänyt lääkkeitä, tai että olisin voinut hyvin ennen lääkkeitä ?
        Luetun ymmärtämisessä sinun olisi hyvä yrittää vähän parannella. Kun vetelet omia johtopäätöksiä, mitä joku toinen on muka kirjoittanut.
        Tuollaisille ihmisille voi yleensä sanoa, että älä laita sanoja toisen suuhun. Jos nyt siis ymmärrät edes mitä se tarkoittaa.
        Mieti tarkemmin, mitä se tarkoittaa, kun sanotaan, että lääkittynä ei voi tietää, millaista on olla ilman lääkkeitä.

Anonyymi00189 kirjoitti:

Sinä :No sen mukaan pitäs syödä loppuelämän eli ei oo mukana tässä

Anonyymi00196 kirjoitti:

Sinä:"Nään sitä kerran kuussa jo. Mut en ala syömään loppuelämää lääkkeitä mitä en tartte.

Pitää vaan syödä sen aikaa et saan kelasta kuntoutustukea jos se menee läpi. Jos ei nii oon sit työtön joka ei ikinä työllisty"

Mitä sinä sitten tarkoitat näillä lauseilla jos sinulla ei ole mitään lääkkeitä käytössä. Minä ymmärsin että sinulle määrättiin osastolla lääkkeitä mutta ei sitten määrätty kuitenkaan vaikka niin kirjoitat.

Toki saa lopettaa ne lääkeet seinään ilman että tartte miettiä esim vierotusoireita. Lääkkeitä ei saa ikinä lopettaa ns. seinään vaan vähitellen vähentää. Tiedoksi sinulle. Jos sinä et ole voinut hyvin ja et tarvi voidaksesi hyvin lääkkeitä niin toki saat olla käyttämättä mitään lääkkeitä

• Anonyymi00276
        Anonyymi00273 kirjoitti:

Vuokralainen on hyvä remppojen kustantaja, vaikka syy olisi vuokranantajassa, ja onhan se kiva saada ilmainen remppa vähän vanhempaa asuntoon.

Vuokralaisen on kuitenkin ilmoitettava vuokranantajalle, jos putkissa on jotain vikaa.
        Vuokranantaja ei voi tietää, jos ei asukas ilmoita.

• Anonyymi00277
        Anonyymi00275 kirjoitti:

Anonyymi00189 kirjoitti:

Sinä :No sen mukaan pitäs syödä loppuelämän eli ei oo mukana tässä

Anonyymi00196 kirjoitti:

Sinä:"Nään sitä kerran kuussa jo. Mut en ala syömään loppuelämää lääkkeitä mitä en tartte.

Pitää vaan syödä sen aikaa et saan kelasta kuntoutustukea jos se menee läpi. Jos ei nii oon sit työtön joka ei ikinä työllisty"

Mitä sinä sitten tarkoitat näillä lauseilla jos sinulla ei ole mitään lääkkeitä käytössä. Minä ymmärsin että sinulle määrättiin osastolla lääkkeitä mutta ei sitten määrätty kuitenkaan vaikka niin kirjoitat.

Toki saa lopettaa ne lääkeet seinään ilman että tartte miettiä esim vierotusoireita. Lääkkeitä ei saa ikinä lopettaa ns. seinään vaan vähitellen vähentää. Tiedoksi sinulle. Jos sinä et ole voinut hyvin ja et tarvi voidaksesi hyvin lääkkeitä niin toki saat olla käyttämättä mitään lääkkeitä

Sulla on nyt mennyt kommentoijat sekaisin.

• Anonyymi00279
        Anonyymi00271 kirjoitti:

Tyhjät tiskikoneliitännät on usein tulppaamattomia tai tulpista puuttuu tiiviste, silloin ei tarvitse kuin olla tiskikoneen vesivipu väärässä asennossa niin vedet on lattialla, ja se on vuokranantajan vastuulla.

Vuokralaisen vastuulla on yleensä oman tiskikoneen asennus ja sen liitännät (mukaan lukien vesihana/sulkuventtiili), jos kone ei kuulu asunnon varusteluun.
        Huolimattomuus: Jos vesivahinko aiheutuu siitä, ettei vesihanaa ole suljettu pesun jälkeen tai asennus on tehty virheellisesti, vuokralainen on korvausvelvollinen.Astianpesukoneen alla on lähes poikkeuksetta oltava vuotokaukalo, joka paljastaa mahdolliset vuodot. Vuokralaisella tulee olla oma kotivakuutus, joka korvaa tiskikoneen vuodon aiheuttamia vahinkoja, jos vahinko on aiheutunut huolimattomuudesta.

• Anonyymi00280
        Anonyymi00272 kirjoitti:

Jos hana on auki, vesi valuu viemäriin. Ei vuokralainen ole vastuussa vuotavista putkista, putkien liitoksista, tukkeutuneista viemäreistä tai puuttuvista tulppauksista.

"Joku keittiön putki hajos ja vedet tuli lattialle yms. En oo ihan varma. Tiedän vaan et keittiä oli menny ihan pilalle ja piti uusia vesivahingon takia."

Hän ei ole varma oliko putki hajonnut. Mistä sinä tiedät jos tulppa on altaassa ettei se hana ollut jäänyt auki ja sen myötä allas täyttynyt vedellä ja vesi valunut lattialle. Hän ei ole ollut varma. Jos ei ymmärrä kirjoitettua tekstiä niin pyytä jonkin muun tulkkaamaan sen hänelle.

• Anonyymi00281
        Anonyymi00277 kirjoitti:

Sulla on nyt mennyt kommentoijat sekaisin.

No miksi mulle sitten kommentoidaan jos kirjoittaja ole se jolle olen osoittanut kommentteni. Jos kommentoin tietylle ihmisille niin muiden ei tartte vastata koska minä kysyyn sitä asiaa siltä ihmiseltä jolle olen viestini kohdentanut.

• Anonyymi00282
        Anonyymi00274 kirjoitti:

Ei vanhemmissa taloissa ole huoneistokohtaista vesimittaria.

"Tiedän jo et se näkyy siellä. Se putkirikko on ollu koko ajan itsestäänselvyys. Mut se mistä se alko ei "

Mistä hän tietää että se näkyy vedenkulutuksessa jos ei ole vesimittaria? ja tiesitkö että vesimittarit voidaan asentaa vanhempiin asuntoihin esim putkiremontin yhteydessä.

• Anonyymi00283
        Anonyymi00279 kirjoitti:

Vuokralaisen vastuulla on yleensä oman tiskikoneen asennus ja sen liitännät (mukaan lukien vesihana/sulkuventtiili), jos kone ei kuulu asunnon varusteluun.
        Huolimattomuus: Jos vesivahinko aiheutuu siitä, ettei vesihanaa ole suljettu pesun jälkeen tai asennus on tehty virheellisesti, vuokralainen on korvausvelvollinen.Astianpesukoneen alla on lähes poikkeuksetta oltava vuotokaukalo, joka paljastaa mahdolliset vuodot. Vuokralaisella tulee olla oma kotivakuutus, joka korvaa tiskikoneen vuodon aiheuttamia vahinkoja, jos vahinko on aiheutunut huolimattomuudesta.

Menee vaikeeks vaan jos vahinko tapahtunut psykoosin aikana kun oot osastolla eikä kukaan ole kirjannut mihinkään todisteita et oli asukkaan syy

• Anonyymi00284
        Anonyymi00283 kirjoitti:

Menee vaikeeks vaan jos vahinko tapahtunut psykoosin aikana kun oot osastolla eikä kukaan ole kirjannut mihinkään todisteita et oli asukkaan syy

ja jokaisen pitäis tietää mitä kannabiksen käytöstä voi seurata. Mutta kun ajatellaan ettei minulle voi tulla mitään haittoja kannabiksen polttelusta. Ohan sitä jälkikäteen viisaampi kun sitten huomannut ettei kannabis sovi. Ja sitten itketään jälkikäteen kun ei tullutkaan kiva olo.

• Anonyymi00285
        Anonyymi00283 kirjoitti:

2-3 kk osastolla sen takia että on polttanut ekan kerran kannabista ja heti psykoosiin vaikka ne huumeiden käytön seuraukset on tiedetty jo kauan aikaa sitten.

• Anonyymi00286
        Anonyymi00273 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitä tyyppi on tehnyt kannabispsykoosissa, Kun hän ei itekään tiedä ja muista mitään.

• Anonyymi00287
        Anonyymi00285 kirjoitti:

2-3 kk osastolla sen takia että on polttanut ekan kerran kannabista ja heti psykoosiin vaikka ne huumeiden käytön seuraukset on tiedetty jo kauan aikaa sitten.

Niinhän lähes jokainen väittää, ettei kannabiksessa olisi mitään vaaroja.
        Etukäteen kun ei voi tietää, eikä muiden varoituksia halua uskoa.
        Jos ja kun ei usko, niin se on sitten kokeiltava, katsottava ja kestettävä ne seurauksetkin.

• Anonyymi00288
        Anonyymi00287 kirjoitti:

Jos ja kun ei usko, niin se on sitten kokeiltava, katsottava ja kestettävä ne seurauksetkin.

Ulkopuolisia on helppo syyttä kun ei ite muista ja tiedä mitään. Hemmtein huono tuuri käynyt että keittiön putki halkee just silloin kun ollut kannabispykoosissa.

• Anonyymi00289
        Anonyymi00287 kirjoitti:

Mä myönnän suoraan etten tienny, en oo oikein lukeu tai perehtyny asiaan aiemmin. Kannabis kun on aika harmiton yleensä...

Eikä toi ollu eka kerta vaan olin polttanu yli vuoden ongelmitta. Oli vissiin tujumpaa kamaa ku yleensä yms.

• Anonyymi00290
        Anonyymi00286 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitä tyyppi on tehnyt kannabispsykoosissa, Kun hän ei itekään tiedä ja muista mitään.

Eipä ne perijätkään ollu merkannu syytä tälle vahingolle. Kukaan ei siis pystynyt todistamaan mua syylliseksi. Harmi et olin liian huonossa kunnossa osaston jälkeen et olsin voinu haastaa oikeudessa. Valitettavasti sillonkun sitä tukea tarttee sitä ei saakkaan

• Anonyymi00292
        Anonyymi00288 kirjoitti:

Ulkopuolisia on helppo syyttä kun ei ite muista ja tiedä mitään. Hemmtein huono tuuri käynyt että keittiön putki halkee just silloin kun ollut kannabispykoosissa.

EI siinä olis ongelmaa jos ne olis todistanut et mun vika. Mutkun missään ei todistettu tätä. Se vaan pantiin mun syyksi. Koko prosessi tehtiin kun olin osastolla pakkohoidossa.

En siis voinut edes puolustaa itseän koska olin estynyt. Täähän mua täs harmittaa eniten.

• Anonyymi00293
        Anonyymi00292 kirjoitti:

EI siinä olis ongelmaa jos ne olis todistanut et mun vika. Mutkun missään ei todistettu tätä. Se vaan pantiin mun syyksi. Koko prosessi tehtiin kun olin osastolla pakkohoidossa.

En siis voinut edes puolustaa itseän koska olin estynyt. Täähän mua täs harmittaa eniten.

Koko viestintä siis oli tehty paperisena. No hitostako minä saan paperia jos oon osastolla.

• Anonyymi00298
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jep.Muuten kyllä,mutta heinät kyllä näyttävät ylivuotisilta ja haiskahtavat vähän homeelta.

• Anonyymi00299
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Niin...Tuo roskan määräkin kulkee ... koulutuksen ja sivistyksen suhdelukuna kohti lähintä keräilypistettäkin...

• Anonyymi00300
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ei kait ne putket itsestään mene poikki kerrostalossa.

Niin.Mitä nyt pakkanen vähän avusti.

• Anonyymi00301
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Niin.Vaikka olisi tietoakin mutta ei osaamista niin tuokin ongelma jää ratkaisemattomaksi.

• Anonyymi00302
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Niin.Hmm.jos on hiemankin vuotoa,se on helpoimmin tarkistettavisisa tuon vesimittarin päästä.

• Anonyymi00303
        Anonyymi00301 kirjoitti:

Niin.Vaikka olisi tietoakin mutta ei osaamista niin tuokin ongelma jää ratkaisemattomaksi.

Olishan se ollu kiva jos dokumentaatio tehty kunnolla

• Anonyymi00304
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Nau!Ei,mutta ehkäpä omistajani huolehtii tuonkin asian.

• Anonyymi00308
        Anonyymi00289 kirjoitti:

Mä myönnän suoraan etten tienny, en oo oikein lukeu tai perehtyny asiaan aiemmin. Kannabis kun on aika harmiton yleensä...

Eikä toi ollu eka kerta vaan olin polttanu yli vuoden ongelmitta. Oli vissiin tujumpaa kamaa ku yleensä yms.

Ihan tosi . Aikuinen ihminen ei tiedä. ja ajatus ei minulle voi käydä mitään. Sanoit että vähän vaan polttelit. Älä selittele sun huumeiden käyttöä. Sun kämppä on varmasti haissut kannabikselle mutta sinä käyttäjänä et sitä hajua haista ja erota. sä tietenkin vakuutusyhtiölle kerroit että olet poltellut kannabista.

• Anonyymi00309
        Anonyymi00290 kirjoitti:

Eipä ne perijätkään ollu merkannu syytä tälle vahingolle. Kukaan ei siis pystynyt todistamaan mua syylliseksi. Harmi et olin liian huonossa kunnossa osaston jälkeen et olsin voinu haastaa oikeudessa. Valitettavasti sillonkun sitä tukea tarttee sitä ei saakkaan

Jos et olis tullut kannabispsykoosiin niin sä olisit huomannut se vesivahingon. Et edelleenkään ole kertonut oletko kaatanut keittiön viemäriin jotain sinne kuulumatonta. Sinä elät työkkärin rahoilla mutta kuitenkin huumeisiin löyty ylimääräistä.

• Anonyymi00310
        Anonyymi00292 kirjoitti:

Jos sinä et tiedä miten huumeet vaikuttaaa niin netissä on tietoa ennen kuin alat käyttää mitään aineita.

• Anonyymi00311
        Anonyymi00293 kirjoitti:

Koko viestintä siis oli tehty paperisena. No hitostako minä saan paperia jos oon osastolla.

Onko pakko käyttää huumeita. Huumeiden vaaroista on puhuttu ikuisuudet. Sanot että sulla oli kannabispsykoosi että jälkikäteen sit selvität huumeiden haittoja. Anna mun kaikki kestää

• Anonyymi00312
        Anonyymi00300 kirjoitti:

Kerrostalossa sinun asunto ainoa jossa putket jäätyy. Mä olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja ikinä ei ole vesiputket jäätyneet.

• Anonyymi00313
        Anonyymi00300 kirjoitti:

Jos sinulla jäätyy keittiön vesijohdot niin luulis jäätyvän sitten koko talossa eikä vaan yhdessä asunnossa .

• Anonyymi00315
        Anonyymi00309 kirjoitti:

Jos et olis tullut kannabispsykoosiin niin sä olisit huomannut se vesivahingon. Et edelleenkään ole kertonut oletko kaatanut keittiön viemäriin jotain sinne kuulumatonta. Sinä elät työkkärin rahoilla mutta kuitenkin huumeisiin löyty ylimääräistä.

Olin osastolla ja edelleen kukaan ei oo todistanut et mun vika.

• Anonyymi00317
        Anonyymi00313 kirjoitti:

Jos sinulla jäätyy keittiön vesijohdot niin luulis jäätyvän sitten koko talossa eikä vaan yhdessä asunnossa .

Joillain voi. Mulla eri ongelma oli

• Anonyymi00318
        Anonyymi00311 kirjoitti:

Onko pakko käyttää huumeita. Huumeiden vaaroista on puhuttu ikuisuudet. Sanot että sulla oli kannabispsykoosi että jälkikäteen sit selvität huumeiden haittoja. Anna mun kaikki kestää

Ohmiset ettii tietoa jos tajuaa. Emmä sillon miettiny asiaa

• Anonyymi00320
        Anonyymi00292 kirjoitti:

Jos aikuinen mies ei tiedä mitä kannabis voi aiheuttaa. Älä hitto sano ettet tiedä kun sitäö tietoa on saatavilla. Mutta kun ajattelet ettei ne huumeiden haitat koske mua.

• Anonyymi00321
        Anonyymi00315 kirjoitti:

Olin osastolla ja edelleen kukaan ei oo todistanut et mun vika.

Voitko ite todistaa ettei vika ole sun. Sä ite olet sanonut että vesihana on saattanut jäädä auki. Sinä olet vastuussa että vesihanat suljetaan .

• Anonyymi00322
        Anonyymi00318 kirjoitti:

Ohmiset ettii tietoa jos tajuaa. Emmä sillon miettiny asiaa

Sä olet aikuinen ihminen. Sä et ole miettinyt sitä koskaan kun olet ylipäänsä alkanut käyttää kannabista. Sitten vasta kun vahinko tapahtuu niin hupsista.

• Anonyymi00323
        Anonyymi00272 kirjoitti:

Vuokralainen on vastuussa tukkeutuneesta keittiön viemäristä, jos tukos johtuu huolimattomuudesta tai virheellisestä käytöstä. Viemärin hajulukon säännöllinen puhdistus kuuluu asukkaan vastuulle, ja sen laiminlyönti voi johtaa korvausvelvollisuuteen.

Vuokralaisen vastuu (huolimattomuus/väärinkäyttö):

Rasvan kaataminen viemäriin: Keittiön viemäriin ei saa kaataa rasvaa, sillä se jähmettyy ja tukkii putken.

Ruuantähteet: Huuhteluveden mukana viemäriin päätyneet ruuantähteet.

Hajulukon puhdistamatta jättäminen: Hajulukko on puhdistettava säännöllisesti.

Vierasesineet: Muut tavarat, jotka eivät kuulu viemäriverkostoon

• Anonyymi00324
        Anonyymi00279 kirjoitti:

Siellä on tiskialtaan alla astianpesukoneen vesiliitäntä, jos siellä ei ole astianpesukonetta pitäisi tämän liittimen olla luotettavasti tulpattu, jos ei ole ei vuokralaisella ole vastuuta sen vuotamisesta. Jos edellisellä vuokralaisella on ollut astianpesukone on liitos saattanut jäädä tulppaamatta, ja vaikka ei olisi ollut on liitin monesti vuokranantajan toimesta tulppaamatta.

• Anonyymi00325
        Anonyymi00323 kirjoitti:

Vuokralainen on vastuussa tukkeutuneesta keittiön viemäristä, jos tukos johtuu huolimattomuudesta tai virheellisestä käytöstä. Viemärin hajulukon säännöllinen puhdistus kuuluu asukkaan vastuulle, ja sen laiminlyönti voi johtaa korvausvelvollisuuteen.

Vuokralaisen vastuu (huolimattomuus/väärinkäyttö):

Rasvan kaataminen viemäriin: Keittiön viemäriin ei saa kaataa rasvaa, sillä se jähmettyy ja tukkii putken.

Ruuantähteet: Huuhteluveden mukana viemäriin päätyneet ruuantähteet.

Hajulukon puhdistamatta jättäminen: Hajulukko on puhdistettava säännöllisesti.

Vierasesineet: Muut tavarat, jotka eivät kuulu viemäriverkostoon

Voi se viemäri olla tukossa ihan taloyhtiön vastuulla olevista seikoista johtuen, kuten jo rakentamisvaiheessa tehdyt virheet tai vierasesineet jotka ajan kanssa sitten keräävät itsensä tukkoon.

• Anonyymi00326
        Anonyymi00325 kirjoitti:

Voi se viemäri olla tukossa ihan taloyhtiön vastuulla olevista seikoista johtuen, kuten jo rakentamisvaiheessa tehdyt virheet tai vierasesineet jotka ajan kanssa sitten keräävät itsensä tukkoon.

No sitten vaan on käynyt huono tuuri että putket on hajonnut just silloin kun ei ole ollut kotona.

• Anonyymi00327
        Anonyymi00324 kirjoitti:

Siellä on tiskialtaan alla astianpesukoneen vesiliitäntä, jos siellä ei ole astianpesukonetta pitäisi tämän liittimen olla luotettavasti tulpattu, jos ei ole ei vuokralaisella ole vastuuta sen vuotamisesta. Jos edellisellä vuokralaisella on ollut astianpesukone on liitos saattanut jäädä tulppaamatta, ja vaikka ei olisi ollut on liitin monesti vuokranantajan toimesta tulppaamatta.

ja tämä tyyppi sanoo että hänellä on saattanut jäädä hana auki. Asukas on vastuussa että hanat on kiinni.

• Anonyymi00328
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Kuinka usein sä avaat sen keittiän altaan alla olevan kaapin oven tai ylipäänsä huolehdit asunnon siisteydestä?

• Anonyymi00329
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Sä polttelit omien sanojen mukaan vähän kannabista. Mikä sulle on "vähän"?

• Anonyymi00330
        Anonyymi00289 kirjoitti:

Et sä tiiä mitä sä oot ostanut?

• Anonyymi00331
        Anonyymi00290 kirjoitti:

Sä et tainnut tietää sitäkään että kannabiksen käyttö on laitonta. Ole iloinen ettei sua tuomittu huumausaineen käyttörikoksesta. Poliisi ei varmaan kysynyt sulta ootko ootko käyttänyt huumeita .

• Anonyymi00332
        Anonyymi00321 kirjoitti:

Voitko ite todistaa ettei vika ole sun. Sä ite olet sanonut että vesihana on saattanut jäädä auki. Sinä olet vastuussa että vesihanat suljetaan .

En tietenkään. Mut oikeudessa toi ei olis pitäny ja se vuokranantaja tietää sen. Käytti hyväksi sitä et olin osastolla ja psykoosissa momokakin lurjus.

Suomessa ei apua saa näihin jos tarttee

• Anonyymi00333
        Anonyymi00324 kirjoitti:

En tiedä, oli siinä kunnossa kun tulin asuntoon enkä ikinä koskenut asiaan eli siinä tilassa kun tulin

• Anonyymi00334
        Anonyymi00327 kirjoitti:

ja tämä tyyppi sanoo että hänellä on saattanut jäädä hana auki. Asukas on vastuussa että hanat on kiinni.

Asia on aika spekulointia koska olin psykoosissa joten en tiedä. Eikä kyllä kukaan kirjannut korvausvaatimukseenkaan syytä tälle. Eli ei nekään tiennyt tai sit ei dokumentoinnu

• Anonyymi00335
        Anonyymi00329 kirjoitti:

Sä polttelit omien sanojen mukaan vähän kannabista. Mikä sulle on "vähän"?

2-3x viikossa?

• Anonyymi00336
        Anonyymi00328 kirjoitti:

Kuinka usein sä avaat sen keittiän altaan alla olevan kaapin oven tai ylipäänsä huolehdit asunnon siisteydestä?

Imuroin ja muuten huolehdin hyvin mut en kyll tota kappia oo ikinä avannu kun siellä ei oo mitään

• Anonyymi00337
        Anonyymi00331 kirjoitti:

Sä et tainnut tietää sitäkään että kannabiksen käyttö on laitonta. Ole iloinen ettei sua tuomittu huumausaineen käyttörikoksesta. Poliisi ei varmaan kysynyt sulta ootko ootko käyttänyt huumeita .

Ei kukaan kysynyt missään. Kuhan kaverien kaa huvikäytössä polteltiin

• Anonyymi00338
        Anonyymi00336 kirjoitti:

Imuroin ja muuten huolehdin hyvin mut en kyll tota kappia oo ikinä avannu kun siellä ei oo mitään

Niin sinun vastuulla on katsoa että putket on ehjät.

• Anonyymi00339
        Anonyymi00337 kirjoitti:

Ei kukaan kysynyt missään. Kuhan kaverien kaa huvikäytössä polteltiin

Miksi poliisit sitten vei sut osastolle? Nytkö sä olitkin kämpässä kaverien kaa kun sait kannabispsykoosin?

• Anonyymi00340
        Anonyymi00333 kirjoitti:

En tiedä, oli siinä kunnossa kun tulin asuntoon enkä ikinä koskenut asiaan eli siinä tilassa kun tulin

Sinä sanoit ette ole koskaan edes avannut sitä altaan alla olevaa ovea niin älä selitä että olit huonossa kunnossa kun sulla on ollut mahdollisuus avata se ovi ennen kuin olet joutunut psykoosiin.

• Anonyymi00341
        Anonyymi00336 kirjoitti:

Siellä on ne putket .

• Anonyymi00342
        Anonyymi00332 kirjoitti:

En tietenkään. Mut oikeudessa toi ei olis pitäny ja se vuokranantaja tietää sen. Käytti hyväksi sitä et olin osastolla ja psykoosissa momokakin lurjus.

Suomessa ei apua saa näihin jos tarttee

Edelleen kannabiksen käyttö on edelleen huumausainerikos, Luuletko kun olet pössytellyt kotona etteikö se haju tarttuis. Olisitko vielä halunnuyt syytteenn huumausaineen käyttörikoksesta?

• Anonyymi00343
        Anonyymi00335 kirjoitti:

2-3x viikossa?

ja paljon kerralla?

• Anonyymi00344
        Anonyymi00340 kirjoitti:

Sinä sanoit ette ole koskaan edes avannut sitä altaan alla olevaa ovea niin älä selitä että olit huonossa kunnossa kun sulla on ollut mahdollisuus avata se ovi ennen kuin olet joutunut psykoosiin.

Avaatko ite kuin usein? Siel on putket ei mitään muuta. Kuin usein sellasen tarttee avata?

• Anonyymi00345
        Anonyymi00342 kirjoitti:

Edelleen kannabiksen käyttö on edelleen huumausainerikos, Luuletko kun olet pössytellyt kotona etteikö se haju tarttuis. Olisitko vielä halunnuyt syytteenn huumausaineen käyttörikoksesta?

Eiköhän sen päätä poliisi tai muu. Ei mulla aineita ollu kun osastolle jouduin. Pari sätkää me kaverien kaa vedetää max kerta

• Anonyymi00346
        Anonyymi00338 kirjoitti:

Niin sinun vastuulla on katsoa että putket on ehjät.

Voidaan spekuloida asialla ja syyllistää mut pointti on et vuokrantajalla ei ole todisteita et se oli mun vika. Missään dokumentaatiossa ei lue näin. Eli kukaan ei edes tiedä tai ainakaan dokumentoinut mistä se johtui se vesivahinko

Jos oisin menny oikeuteen ei asia olis kestäny oikeutta. Missään ei todeta et mun vika. Harmi etten voinu kun olin liian huonossa kunnossa puolustamaan itteäni. Valitettavasti tässä tialnteessa ei sit mitään tukea tule viranomaisilta

• Anonyymi00347
        Anonyymi00344 kirjoitti:

Avaatko ite kuin usein? Siel on putket ei mitään muuta. Kuin usein sellasen tarttee avata?

Okei sulla ei ole siellä kaapin sisällä hyllyä ja jäteasteioita . Mä avaan joka päivä ja monta kertaa päivässä. Mä myös säilytän siellä kaapissa asioita.

• Anonyymi00348
        Anonyymi00345 kirjoitti:

Eiköhän sen päätä poliisi tai muu. Ei mulla aineita ollu kun osastolle jouduin. Pari sätkää me kaverien kaa vedetää max kerta

Kyllä. Sinua harmittaa se vesivahinko , ei se että sinulle tuli psykoosi huumeista. Kuinka kauan olit ehtinyt asua siinä asunnossa. Ja ensinnäkin kun asuntoon muutetaan niin katsotaan että kaikki on kunnossa ja jos ei ole siitä ilmoitetaan vuokranantajalle. ja sinä et nähtävästi tsekannut kämppää kun et kerta ole ikinä avannut altaan alla olevaa kaapin ovea.

• Anonyymi00349
        Anonyymi00346 kirjoitti:

Voidaan spekuloida asialla ja syyllistää mut pointti on et vuokrantajalla ei ole todisteita et se oli mun vika. Missään dokumentaatiossa ei lue näin. Eli kukaan ei edes tiedä tai ainakaan dokumentoinut mistä se johtui se vesivahinko

Jos oisin menny oikeuteen ei asia olis kestäny oikeutta. Missään ei todeta et mun vika. Harmi etten voinu kun olin liian huonossa kunnossa puolustamaan itteäni. Valitettavasti tässä tialnteessa ei sit mitään tukea tule viranomaisilta

Niin ja sinulla on vuokralaisena velvollisuus myös katsoa ne keittiön allaskaapi putket. Vaikka putkien varsinainen kunnossapito kuuluu taloyhtiölle, vuokralaisen on huolehdittava, ettei allaskaappiin kerry kosteutta. Ja jos sinä et ole ikinä avannut sitä ovea niin turha syyttää ulkoipuolisia.

• Anonyymi00350
        Anonyymi00346 kirjoitti:

Vuokralaisen vastuulla olevat toimenpiteet:

Tarkkailu: Allaskaapin putkien liitoskohdat kannattaa tarkistaa säännöllisesti.

Siisteys: Altaan ja putkien puhtaanapito (roskien ja hiusten poisto) kuuluu vuokralaiselle.

Ilmoitusvelvollisuus: Jos putki vuotaa tai kaapissa on merkkejä kosteudesta, siitä on ilmoitettava heti.

Seurausvelvollisuus: Mikäli vuokralainen laiminlyö ilmoitusvelvollisuutensa ja vaurio pahenee , vuokralainen voi joutua vastuuse

• Anonyymi00351
        Anonyymi00347 kirjoitti:

Okei sulla ei ole siellä kaapin sisällä hyllyä ja jäteasteioita . Mä avaan joka päivä ja monta kertaa päivässä. Mä myös säilytän siellä kaapissa asioita.

Ei. EI sinne mahdu mitään. Se on kai tarkotettu et olis mut pikkusen suunnitelluvirhe. Sinne ei saa edes jäteastiaa mahtumaan. Mulla on jäteastia siksi muualla keittiössä lattialla

• Anonyymi00352
        Anonyymi00348 kirjoitti:

Kyllä. Sinua harmittaa se vesivahinko , ei se että sinulle tuli psykoosi huumeista. Kuinka kauan olit ehtinyt asua siinä asunnossa. Ja ensinnäkin kun asuntoon muutetaan niin katsotaan että kaikki on kunnossa ja jos ei ole siitä ilmoitetaan vuokranantajalle. ja sinä et nähtävästi tsekannut kämppää kun et kerta ole ikinä avannut altaan alla olevaa kaapin ovea.

10 000e+ velat haittaa. Ja ärsyttää todella paljon. Oon mä tsekannu kun muutin et kaikki ok mut se oli tosiaan mitä oli se kaappi. Vuoden mä siellä asuin

• Anonyymi00356
        Anonyymi00352 kirjoitti:

10 000e velat haittaa. Ja ärsyttää todella paljon. Oon mä tsekannu kun muutin et kaikki ok mut se oli tosiaan mitä oli se kaappi. Vuoden mä siellä asuin

Ei käynyt mielessä katsoa. Mikäs siinä edellisessä asunnossa oli vialla kun piti muuttaa pois?

• Anonyymi00357
        Anonyymi00352 kirjoitti:

10 000e velat haittaa. Ja ärsyttää todella paljon. Oon mä tsekannu kun muutin et kaikki ok mut se oli tosiaan mitä oli se kaappi. Vuoden mä siellä asuin

Edelleen sinulla on vastuu vuokralaisena katsoa myös se keittiön allaskaappi vaikka sulla ei ole sille käyttöä. Koita ymmärtää se.

• Anonyymi00358
        Anonyymi00356 kirjoitti:

Ei käynyt mielessä katsoa. Mikäs siinä edellisessä asunnossa oli vialla kun piti muuttaa pois?

Se remontti pakotti muuttamaan. Yksiö niin ei siellä voinut asua

• Anonyymi00359
        Anonyymi00357 kirjoitti:

Edelleen sinulla on vastuu vuokralaisena katsoa myös se keittiön allaskaappi vaikka sulla ei ole sille käyttöä. Koita ymmärtää se.

Tiedän. Mun pointti on et mut tuomittiin ilman päteviä todisteita. Jos se olis mun vika ne olis dokumentoinnu sen jonnekkin

• Anonyymi00041

korpi -kaksisuuntainen mielialahäiriö

välillä en jksa tehdä suulleni mitään ja käytän vielä pussia päälle. ihmekkös kiertävät kaukaa.

• Anonyymi00042

niinpä ihmekös tuo kaiken muun lisäksi..

• Anonyymi00043

eli syy on muualla kuin kuivan suun.

• Anonyymi00046

Entä, kun poralla ja paikka-aineilla pilattiin hampaat ja purenta?
      Mitäs sitten tehdään?

• Anonyymi00047

Voi vaikka tehdä valituksen lupa ja valvontavirastoon

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Voi vaikka tehdä valituksen lupa ja valvontavirastoon

Mut korvauksia ei saa

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Mut korvauksia ei saa

Jos hoidon seurauksena on tullut pysyvä haitta, pitkittynyt hoito tai merkittävää kipua, kyseessä voi olla korvattava potilasvahinko.Potilasvakuutuskeskus (PVK) korvaa hoitovahingot.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Jos hoidon seurauksena on tullut pysyvä haitta, pitkittynyt hoito tai merkittävää kipua, kyseessä voi olla korvattava potilasvahinko.Potilasvakuutuskeskus (PVK) korvaa hoitovahingot.

Pvk eli pitkävauhtikestävyys on kestävyysjuoksussa käytetty sana.

Kyllä siinä vauhtikestävyys vähän hiipuu jos ei ruuansulatuselimistö ei ole kunnossa.

• Anonyymi00305

Jos ristipurenta on kuovin paha on syytä harkita muutoa johonkin kaninkoppiin näin kevään kunniaksi.

• Anonyymi00048

10vuotta sitten pohdin itse samaa.
      Kysyin asiasta lääkäriltä 35v kun hampaissa oli vasta 5 pientä reikää, lääkäri nauroi ja vastasi et ei tuhoa hampaita.
      Lääkäri laittoi arkaluontoiset potilastietoni kielloista huolimatta maisaan, josta ne näki myös hammaslääkärit+sossut+kelat ym.. Siihen loppui hampaiden korjaus hki.
      Sitten enää saanutkaan 3 vuoteen korjausaikoja ja sitteku sain "korjausoperaatio" kesti 2 vuotta, jonka seurauksena menetin puolet hampaista.
      Ne ois voinu korjata ajoissa kunnolla, mut se ei hki kusipäille sopinut. Tekareitakaan en ole saanut 10 vuoteen.
      Mieti 10 vuotta korjattiin 5 pientä reikää ja sen seurauksena menetin yli puolet hampaista.
      Ala vaa suosiolla säästämään implantteihi, ei niitä ketään maksa

• Anonyymi00080

Mielenterveysasiakkaat on hyvä rahastuskohteita, mutta eihän heillä rahaa ole, mutta ainakin voi vähän vitsailla toisten terveydellä, ja naureskella köyhille.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Mielenterveysasiakkaat on hyvä rahastuskohteita, mutta eihän heillä rahaa ole, mutta ainakin voi vähän vitsailla toisten terveydellä, ja naureskella köyhille.

On edelleen tahoja jotka ovat maksuttomia. Ja terveydenhuollossa ei mielenterveys puolella käynnit maksa. Jos et halua käyttää lääkkeitä niin potilaalla on oikeus kieltäytyä siitä.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00086 kirjoitti:

On edelleen tahoja jotka ovat maksuttomia. Ja terveydenhuollossa ei mielenterveys puolella käynnit maksa. Jos et halua käyttää lääkkeitä niin potilaalla on oikeus kieltäytyä siitä.

Hammashoito ei niihin kuulu

• Anonyymi00108
        Anonyymi00105 kirjoitti:

joo mutta ei se hammashoitolan syy ole jos et kykene pesemään hampaita.Sinä itse olet vastuussa että hampaat pestään. Ei hammaslääkäri tule pesemään sun hampaita.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Kyllä jokainen joka ei huolehdi hampaista saa pilattua hampaansa. Ei se tarvi mielenterveyssairautta.Hampaansa saa pilattua välinpitämättömyydellä ja elintavoilla.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Tarviitko äidin pesee sun hampaat ja valvoo että peset hampaasi?

• Anonyymi00112
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Millasta apua olisit tarvinnut kotiin koskien hampaiden pesua?

• Anonyymi00114
        Anonyymi00108 kirjoitti:

joo mutta ei se hammashoitolan syy ole jos et kykene pesemään hampaita.Sinä itse olet vastuussa että hampaat pestään. Ei hammaslääkäri tule pesemään sun hampaita.

Tiedät varmasti et on olemassa lääkkeitä ja muita jotka syö hampaita vaikka pesis ne? Kuitenkaan et saa hampaiden tarkastusta kuin kerran kahteen vuoteen halvemmalla. Eli hampaat voi mennä vaikka pesis

• Anonyymi00117
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Tiedät varmasti et on olemassa lääkkeitä ja muita jotka syö hampaita vaikka pesis ne? Kuitenkaan et saa hampaiden tarkastusta kuin kerran kahteen vuoteen halvemmalla. Eli hampaat voi mennä vaikka pesis

kyllä mutta edelleen on kuivalle suulle tarkoitteuja hoitavia tuotteita. Niistä olis voinut kysyä myös apteekista. he kyllä kertovat.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00117 kirjoitti:

kyllä mutta edelleen on kuivalle suulle tarkoitteuja hoitavia tuotteita. Niistä olis voinut kysyä myös apteekista. he kyllä kertovat.

Kuiva suu ja sit muitakin tapoja. Mut näistä ei toki kerrota lääkkeiden kanssa eli et välttämättä tiedä

Ja toinen mikä vie hampaat on syöpähoidot

• Anonyymi00126
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Kuiva suu ja sit muitakin tapoja. Mut näistä ei toki kerrota lääkkeiden kanssa eli et välttämättä tiedä

no nyt käsitellään kuivaa suuta. syöpä on sitten asia erikseen.Ja edelleen ne haittavaikutusket on kerrottu siinä lääkeohjeessa. Jossain tolkussa ihminen on ollut kun osannut lääkäriin mennä.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Kuivan suun kyllä tuntee ihminen itsekin, vaikka lääkäri ei siitä kerro.
        Kun/jos on kuiva suu, siihen on hyvä etsiä apukeinoja.

• Anonyymi00159
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Niin täälläkin on paljastanut että poltellaan pilveä mikä on todella haitallista suun terveydelle.

• Anonyymi00165
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Niin täälläkin on paljastanut että poltellaan pilveä mikä on todella haitallista suun terveydelle.

Joo. Mut hampaiden harjaus ei aina riitä kaikkeen. On monta eri syytä miksi hampaat voi mennä vaikka ne pesisi

• Anonyymi00306
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Ei,äiti nukkuu jo sillon kun menen yövuoroon.

• Anonyymi00319
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Hyi, kuka äiti sellaista tekisi edes omalla aikuiselle lapselleen, en minä ainakaan! Tietoa olen jakanut kyllä ja yhdessä olemme niistä keskustelleet!

• Anonyymi00074

Jos psyykelääkkeet käytössä ni ihan tavallinen hampaiden hoito riittää.Psyykelääkkeet voi vaikuttaa hampaisiin ja siihen että ihmisiltä lähtee henki ennen aikojaan niin eihän kenenkään tuota kannata myöntää lääkebisneksessä.Juupa juu psyykepotilas ilman lääkkeitä ettei mene hampaat.

• Anonyymi00081

Psyykeasiakkaalta voidaan tahdonvastaisesti poistaa hampaat jos niistä on haittaa terveydelle. Mutta eikö hampaattomuudesta ole haittaa terveydelle.

Tervemenoa psykiatrien asiakkaaksi.

• Anonyymi00082

Psykokirurkiakaan, eli lobotomia, ei ole laissa poissuljettu, sitä vain käytetään "harvoin" ja yleensä jopa potilaan tietämättä.

• Anonyymi00087

Kyllä "terveiltäkin" voidaan poistaa hampaita jos niistä on haittaa terveydelle.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Psykokirurkiakaan, eli lobotomia, ei ole laissa poissuljettu, sitä vain käytetään "harvoin" ja yleensä jopa potilaan tietämättä.

Lobptomiaa ei enää käytetä koko Suomen maassa. Sitä ei tehdä edes "potilaan tietämättä".

• Anonyymi00141
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Kyllä "terveiltäkin" voidaan poistaa hampaita jos niistä on haittaa terveydelle.

Mutta ei tahdon vastaisesti.

• Anonyymi00142
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Lobptomiaa ei enää käytetä koko Suomen maassa. Sitä ei tehdä edes "potilaan tietämättä".

Mistäs sinä tiedät mitä päässäsi ronkitaan kun verisuoni katkeaa. Saattaa rautalanka lipsahtaa kun paperissa on psyko-diagnoosi.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00132 kirjoitti:

"Psykokirurgisia tai muita potilaan koskemattomuuteen vakavasti tai peruuttamattomasti vaikuttavia hoitotoimenpiteitä voidaan tehdä vain täysi-ikäisen potilaan kirjallisella suostumuksella, jollei kyse ole potilaan henkeä uhkaavan vaaran torjumiseksi välttämättömästä toimenpiteestä."

Joten jos kyse on "potilaan henkeä uhkaavan vaaran torjumiseksi välttämättömästä toimenpiteestä" kuten kaikki toimenpiteet ovat psykiatrian pakko-asiakkaiden kohdalla, laki antaa oikeutuksen lobotomiaan.

Kyllä Suomessakin aitoja natsi-psykiatreja riittää jotka ovat valmiita peukaloimaan asiakkaidensa aivoja veitsen kanssa.

• Anonyymi00147

Joten täyspäinen humaani yhteiskunta kieltäisi aivojen leikkelyn psykiatrian tai minkään muunkaan pakon osana, mutta sellainen maahan Suomi ei ole.

• Anonyymi00154
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät mitä päässäsi ronkitaan kun verisuoni katkeaa. Saattaa rautalanka lipsahtaa kun paperissa on psyko-diagnoosi.

En tosiaan voikaan tietää, koska päätäni ei ole vielä ronkittu, vaikka kaikkea muuta on, sisuskaluja myöten.
        Ei ole rautalanka lipsahtanut, vaan aikoinaan ihan vaan kirurgin veitsi lipsahti, ja meinasi henki lähteä, mutta siitäkin selvittiin.
        Jos päässä verisuoni katkeaisi, niin silloin minun olisi vain jättäydyttävä lääkäreiden armoille. Tuloksen sitten näkee tai ei näe.

• Anonyymi00155
        Anonyymi00146 kirjoitti:

"Psykokirurgisia tai muita potilaan koskemattomuuteen vakavasti tai peruuttamattomasti vaikuttavia hoitotoimenpiteitä voidaan tehdä vain täysi-ikäisen potilaan kirjallisella suostumuksella, jollei kyse ole potilaan henkeä uhkaavan vaaran torjumiseksi välttämättömästä toimenpiteestä."

Joten jos kyse on "potilaan henkeä uhkaavan vaaran torjumiseksi välttämättömästä toimenpiteestä" kuten kaikki toimenpiteet ovat psykiatrian pakko-asiakkaiden kohdalla, laki antaa oikeutuksen lobotomiaan.

Kyllä Suomessakin aitoja natsi-psykiatreja riittää jotka ovat valmiita peukaloimaan asiakkaidensa aivoja veitsen kanssa.

Tämä nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa, lobotomioita ei enää Suomessa tehdä.
        Psykiatrit eivät myöskään käsittele veitsellä potilaan aivoja, sen tekee neurokirurgit, jos sellaiseen on tarvetta.

• Anonyymi00163

Ei pidä paikkaansa!

• Anonyymi00164
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Skitsofreenikot luulee niin, johtuu heidän sairaudestaan.

• Anonyymi00170
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Skitsofreenikot luulee niin, johtuu heidän sairaudestaan.

Ennen poistettiin vaikeahoitoisilta potilailta alaleuka etteivät melunneet
        https://en.wikipedia.org/wiki/Mandible#/media/File:Traité_complet_de_l'anatomie_de_l'homme_comprenant_l'anatomie_chirurgicale_et_la_médecine_opératoire_-_Tome_6_-_Partie_1_-_Planche_65.jpg

• Anonyymi00085

Hyvinvointivaltiossa käytännössä ne työssä käyvät korvaa niiden sairaiden elämän jotka eivät siihen itse pysty. (tai halua.)

Nykyinen huoltosuhde tietenkin rajoittaa sitä, että miten leveää elämää sairas ihminen pystyy elämään, siksi kannattaa vähän itsekin paneutua oman terveyden ylläpitämiseen, eikä aina kuvitella että joku toinen sen tekee.

• Anonyymi00115

Tämä.

Hassua että on näitä ihmisiä, jotka kuvittelee että kuluttamalla happea he ovat joku lahja veronmaksajalle.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Tämä.

Hassua että on näitä ihmisiä, jotka kuvittelee että kuluttamalla happea he ovat joku lahja veronmaksajalle.

Kukaan ei ole, eikä elä täällä, ainoastaan kuluttamassa happea. Kaikilla on ihmisarvo, on sitten terve tai sairas. Jos sitä ei halua ymmärtää, ei taida itsekään olla ihan terve.

• Anonyymi00140

Ompa kovin lyhyt näköistä, kuka on teidän nykyvalittajien yhteiskunnan rakentanut, ettekä osaa tehdä yhtikäs mitään nykyiselle sairaalle yhteiskunnan menolle. Te olette hukkunut sukupolvi vailla ymmärrystä yhteiskunnasta, sen historiasta ja jatkuvuudesta.

• Anonyymi00156
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Ompa kovin lyhyt näköistä, kuka on teidän nykyvalittajien yhteiskunnan rakentanut, ettekä osaa tehdä yhtikäs mitään nykyiselle sairaalle yhteiskunnan menolle. Te olette hukkunut sukupolvi vailla ymmärrystä yhteiskunnasta, sen historiasta ja jatkuvuudesta.

Jatkuvuus tapahtuu vain nuorempien toimesta, vanhemmat ihmiset ei siihen enää pysty kamalasti vaikuttamaan.
        Kaikki kunnia ja kiitos kuitenkin niille vanhemmille sukupolville, jotka ovat maamme rakentaneet.
        Tiedän kyllä myös vanhempia ihmisiä, jotka valittavat valittamisen jälkeen, jopa ihan turhastakin.

• Anonyymi00160
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Jatkuvuus tapahtuu vain nuorempien toimesta, vanhemmat ihmiset ei siihen enää pysty kamalasti vaikuttamaan.
        Kaikki kunnia ja kiitos kuitenkin niille vanhemmille sukupolville, jotka ovat maamme rakentaneet.
        Tiedän kyllä myös vanhempia ihmisiä, jotka valittavat valittamisen jälkeen, jopa ihan turhastakin.

Mitenkä kävisi kun tämä nykyinen some-ruutuaika-skuutteri sukupolvi laitettaisiin 100 vuoden takaiseen aikaan, kun vesikin piti kantaa kaivosta ja pyykit pestä avannossa.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Mitenkä kävisi kun tämä nykyinen some-ruutuaika-skuutteri sukupolvi laitettaisiin 100 vuoden takaiseen aikaan, kun vesikin piti kantaa kaivosta ja pyykit pestä avannossa.

mitä jos ei asunut järven rannalla ja siten ollut avantoa. Ei kait kaikki asunut järven rannalla

• Anonyymi00190
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Kukaan ei ole, eikä elä täällä, ainoastaan kuluttamassa happea. Kaikilla on ihmisarvo, on sitten terve tai sairas. Jos sitä ei halua ymmärtää, ei taida itsekään olla ihan terve.

Onko sillä verojen nettomaksajalla sitä ihmisarvoa?

Miten se nettoveronmaksajan ihmisarvo mitataan? Onko hänen ihmisarvo vain se, miten paljon hänestä voidaan pumpata rahaa sairaille? Tai miten se hänestä pumpatut verorahat arvotetaan?

Mitataanko se niin, että hänen verovaroistaan jaetaan sitä rahaa tasaisesti eri sairaille, vai niin, että sitä jaetaan eniten sille joka haluaa korvauksia siitä, että on jostain syystä sairastunut neuroleptejä vaativaan sairauteen ja siinä sivussa hampaatkin on jääneet hoitamatta?

Ihmisillä on todellakin arvo, mutta pelkkä sairaus ja sen perusteella tapahtuva korvausten vaatiminen ei vielä määritä kaikkien ihmisten ihmisarvoa.

• Anonyymi00211
        Anonyymi00178 kirjoitti:

mitä jos ei asunut järven rannalla ja siten ollut avantoa. Ei kait kaikki asunut järven rannalla

Entisaikaan oli kaivoja, joista talousvesi nostettiin. Ei kaikki ole asuneet vesistön äärellä.

• Anonyymi00212
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Onko sillä verojen nettomaksajalla sitä ihmisarvoa?

Miten se nettoveronmaksajan ihmisarvo mitataan? Onko hänen ihmisarvo vain se, miten paljon hänestä voidaan pumpata rahaa sairaille? Tai miten se hänestä pumpatut verorahat arvotetaan?

Mitataanko se niin, että hänen verovaroistaan jaetaan sitä rahaa tasaisesti eri sairaille, vai niin, että sitä jaetaan eniten sille joka haluaa korvauksia siitä, että on jostain syystä sairastunut neuroleptejä vaativaan sairauteen ja siinä sivussa hampaatkin on jääneet hoitamatta?

Ihmisillä on todellakin arvo, mutta pelkkä sairaus ja sen perusteella tapahtuva korvausten vaatiminen ei vielä määritä kaikkien ihmisten ihmisarvoa.

Ymmärrätkö, mikä on ihmisarvo ? Sitä ei mitata rahassa, sellaiset arvot on sitten erikseen.

• Anonyymi00216
        Anonyymi00211 kirjoitti:

Entisaikaan oli kaivoja, joista talousvesi nostettiin. Ei kaikki ole asuneet vesistön äärellä.

Niinhän mä just sanoin kun tuo yksi sanoi että pyykit pestiin avannossa. Minun äitini on asunut maaseudulla niin kyllä minä tiedän.

• Anonyymi00269
        Anonyymi00178 kirjoitti:

1 Kaivosta vettä pataan
        2. Kuuma vesi isoon saaviin ja sekaan lipeäsaippuaa
        3. Pellavapyykkien veivaus "puuveivillä" (katso oikea nimi kansanperinnesanastosta)
        4. Huutelu toisessa saavissa veivaamalla ja pyykit saunaan kuivumaan.

• Anonyymi00270
        Anonyymi00269 kirjoitti:

1 Kaivosta vettä pataan
        2. Kuuma vesi isoon saaviin ja sekaan lipeäsaippuaa
        3. Pellavapyykkien veivaus "puuveivillä" (katso oikea nimi kansanperinnesanastosta)
        4. Huutelu toisessa saavissa veivaamalla ja pyykit saunaan kuivumaan.

Ihmiset eli keskimäärin 35 vuotiaiksi, joten hampaatkaan ei ehtineet hajoamaan.

• Anonyymi00278
        Anonyymi00270 kirjoitti:

Ihmiset eli keskimäärin 35 vuotiaiksi, joten hampaatkaan ei ehtineet hajoamaan.

Kyllä hampaat voi hajota alle 35 vuodessa.
        Onhan nykyään jo monilla ihan lapsilla hampaat tosi huonossa kunnossa.

• Anonyymi00110

Korvata voit kaiken itse , vastuuhan on sinun ollut koko ajan

• Anonyymi00150

Ei kukaan korvaa enää mitään.

• Anonyymi00153
    • Anonyymi00185

Tutulta skitsofreenikolta laiminlyötiin hammasterveydenhuolto, huolimatta siitä, että hänellä oli suuta kuivattava lääkitys. Hoitosuunnitelmassa oli hammastarkastus 3 vuoden välein, ja hammaskivenpoistoa ei ollut koskaan. Hän käytti sairaanhoitopiirin järjestämää hoitoa terveyskeskuksessa. Noin 35-vuotiaana hampaat olivat jo niin rajusti kiillevaurioiset, että hampaat reikiintyivät ns. peikon hampaiksi. Hänet naurettiin ulos terveyskeskuksesta hakiessaan apua ja hampaita sanottiin raflaavan näköiseksi, ja siitä järkyttyneenä, hän anoi kelalta pääsyä hammashoitoon ulkomaille. Mutta tuolloin ei ollut vielä suomi liittynyt vielä eu-lainsäädäntöön, koskien valinnanvapautta hoitoon hakeutumisessa muihin eu-maihin, ja sairaanhoitopiiri pystyi vaikuttamaan näin kelan päätökseen. Jolloin siis tämä suunnitelma saada kunnollista hammashoitoa estyi julmien sairaanhoitopiirin päättäjien vuoksi. Kaverillani ei auttanut muu, kuin pakata kimpsut ja kampsut, sekä muuttaa erääseen toiseen maahan. Ja loppu hyvin kaikki hyvin, hampaansa päällystettiinkin mm. uudessa kotimaassa. Suomi on se ainut pohjoismaa, jossa ei hampaiden terveyttä arvioidessa kiinnitetä huomiota ulkonäköön julkisen puolen terveydenhuollon varassa olevilla. Vaan suussa saa olla vakavia vaurioita. Tätä voisi kai kutsua heittelle jätöksi tai jopa oikeusmurhaksi.

• Anonyymi00188

Eihän kaikki ole niin hoidonvastaisia, etteikö he voisi yhdessä MT-hoitajan kanssa tilata sitä hammaskiven poistoa yhdessä, jos on itse niin jojossa ettei osaa itse soittaa sitä aikaa.

• Anonyymi00192

No silloin tehdään muistutus sinne terveydenhoitoon jos ei ole saanut hoitoa joka on luvattu. Sinä olisit voinut auttaa sen muistutuksen teossa jos potilas itse ei kykene siihen.

• Anonyymi00194

Pitikö hän muuten hyvää huolta hampaista. Puhdisti hammasvälit ja harjasi hampaat kaksi kertaa päivässä fluorihammastahnalla. Miksi hän ei käyttänyt kuivalle suulle tarkoitettuja tuotteita. Jos hän itse ei kykene apteekkiin mennä kysyy niin sinä olisit voinut ottaa selvää miten kuivaa suuta voi hoitaa.

• Anonyymi00206
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Eihän kaikki ole niin hoidonvastaisia, etteikö he voisi yhdessä MT-hoitajan kanssa tilata sitä hammaskiven poistoa yhdessä, jos on itse niin jojossa ettei osaa itse soittaa sitä aikaa.

Todellisuudessa se hoitaja tai virallinen taho ei kerkeä auttamaan tai sanoo ettei kuulu niille

• Anonyymi00207
        Anonyymi00206 kirjoitti:

Todellisuudessa se hoitaja tai virallinen taho ei kerkeä auttamaan tai sanoo ettei kuulu niille

Entä jos kävisit siellä hoitajan vastaanotolla, niin tietäisit mitä siellä voi todellisuudessa tehdä.

• Anonyymi00208
        Anonyymi00207 kirjoitti:

Entä jos kävisit siellä hoitajan vastaanotolla, niin tietäisit mitä siellä voi todellisuudessa tehdä.

Anteeksi vaan mut olen jo tiedän miten nää menee. Ei ne siellä mitään tee. Etenkään kun aikaa ei voi varata kun järjestelmät sellasia et takaisinsoitto ja ajan saa sit joskus 3-6kk päähän ehkä

• Anonyymi00219
        Anonyymi00208 kirjoitti:

Anteeksi vaan mut olen jo tiedän miten nää menee. Ei ne siellä mitään tee. Etenkään kun aikaa ei voi varata kun järjestelmät sellasia et takaisinsoitto ja ajan saa sit joskus 3-6kk päähän ehkä

Kumpi on parempi ? Aika kolmen kuukauden päästä, vai ei aikaa ollenkaan ?
        Tuotakin kannattaa miettiä.

• Anonyymi00191

Ainoastaan korkojen juoksu kestää kauemmin Suomessa kuin hidas hammashoito. Älkää uskoko.

• Anonyymi00213

Jos ihminen on sellaisessa kunnossa psyykkisesti, ettei pysty hoitamaan omia asioitaan lainkaan, niin yleensä sellaiselle laitetaan edunvalvoja (vanhoillisesti siis holhooja).

• Anonyymi00249

Tuskin. Tuskat voi olla rakentavia pitkään jatkuessa. Ja kipukin on kasvattava elementti. Kannattaa aina lukea parempaa tekstiä.

• Anonyymi00264

Joko ne sun hampaat pian tulee kuntoon vai aiotko naukua niistä netissä maailman tappiin asti?

• Anonyymi00265

Hirveät on hampaat ja ketä on avohoidossa erakkona kotonaan, kaupas käydessä on kori täynnä aina suklaalevyjä ja karkkeja, näky on sitten kuin vampyyrilla , harvat kuluneet hampaat.
      Osastolla virtsa on semmoista joka suuntaan suihkuilevaa, virtsa kiviä niillä? seuraavalle vessa on hirveä paikka

• Anonyymi00266

Aloittaja on sekoboltsi.

• Anonyymi00291

tunnen jo nyt suun kuivumista… pari lääkettä joista toista syönyt puolisen vuotta. etenkin aamuisin ja muutenkin saa kokoajan lipoa huulia kun tuntuu että kaikki kuivana kokoajan. pelkään että myös alakerta kuivuu ja tulee haavoja yms.

• Anonyymi00307

Niin.Iloinen sydän ja harmaus on vain teveydeksi,vaikka vanhuus kuivattaa ja harrastuttaa ihon sekä luut sekä näännyttää menohalut.

• Anonyymi00316

Joskus joku on saanut vielä kolmannet hampaat vanhemmalla iällä mutta se on harvinaista.

• Anonyymi00353

Mielenkiintoinen kysymys , en usko että kukaan korvaa mutta voisihan sitä kysyä jostai en tiedä mistä . Kun ajattelee että ilman niitä lääkkeitä olisivat hampaat kunnosss Niin että luulisi näin taviksen järjellä että jonkin avun niihin saisi että hampaat tulisivat kuntoon.. tai ilmainen hammaslääkärin tekevä saneeraus ja uudet hampaat

• Anonyymi00355

Myö vuojesta 2008 popsinut sertramia ja risperidonia ja takahampaita sekä oikialta että vasemmalta yhteensä lähtenyt 16 vuoden aikajaksolla noin 3-5 hammasta. En tiärä johtuuko psyykelääkkeistä mut veikkaisin suurin syy on karkki joten oonkin siirtynyt ksylitolikarkkiin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2142
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1795
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      236
      1288
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      950
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      935
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      865
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      112
      772
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      730
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      706
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      689
    Aihe