Käyttekö äänestämässä?

ÄänestäjäKokoIän

Käyttekö äänestämässä?

Miksi?
Miksi et?

Minkä puolueen edustajaa äänestätte?
Miksi?

Uskotteko, että voitte vaikuttaa asioihin?

30

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratkotaan-sano-räätäli

      Käyn.
      En.
      Harkitsen.

      Vain äänestämällä voi voittaa, sanonta.
      Mitä sillä voi voittaa? Vain yksi puolue voittaa, muut kokee kivuliaan tappion. Paitsi jos pääsevät hallitukseen. Jossa pääteemana on "isot kuvat" ei niinkään sen onnettoman äänestäjän henkilökohtainen etu.

    • Teen.mitä.pystyn

      Käyn äänestämässä kun olen aina tottunut käymään. En vielä tiedä puoluetta kun äänestän ihmistä. Menen viikolla alueeni kahteen vaalikeskusteluun/infotilaisuuteen. Uskon niistä ehdokkaan löytyvän. En usko että pystyn vaikuttamaan mihinkään, eikä ole oikein vahvoja tavoitteitakaan. Olen sellainen tyyppi, että itse selviän aina vaikka lait ja säännöt ovat millaisia tahansa. Jos verot nousevat, tulen silti toimeen. Jos tiestöä ei hoideta, ajan fillarilla varovaisemmin tai autolla hiljempää. Jos ruoka ja muut hinnat nousevat, laitan edullisista aineista itse ja voin silti terveesti. Autan niitä, joiden kohdalla menee huonommin siltä osin kuin pystyn. Eli jos vanhuksia hoidetaan huonosti, autan muutamaa selviytymään. Jos lapsiperheillä on vähän rahaa, tarjoudun hoitamaan lapsia ilmaiseksi, voin antaa vähän rahaakin ja muuta apua. Kuuntelen murheita, olkoonkin että on omasta syystään pudonnut, autankin, en kuitenkaan suostu hyväksikäytettävän asemaan. En kaikkiin puutteisiin pysty apua antamaan, mutta joihinkin kyllä. Ja näin itse koen olevani sellainen ihminen kuin haluaisin kaikkien muidenkin olevan, eli tekee sen mitä voi, täydellinen ei tarvitse olla.

    • kansalainen__

      Olen demokratian kannattaja.
      Puoluetta, joka ajaa kotimaan asiaa ja saa yrittäjätkin uhrautumaan sen hyväksi.
      Uskon.

    • Ei-edes-protesti

      P e r u s s u o m a l a i s e t.
      Ihan vain hämmentääkseni luutuneita lupauksia.

    • Psykoterapeutitar

      Käyn! Tottakai!
      Saadaan hyvä äänestystulos, mitä useampi äänestää.
      En äänestä ketään.
      Äänestämällä säilyy demokratia.
      Kaikenkaikkiaan on kiva seurata peliä!

    • Tottakai

      Juu vanhat jo satavuotta sitten vakiintuneet arvot vieläkin pätee, natsit äänestää niinkuin 30-luvulla.

      • PS-sen-logon-muistan

        Mikä on natsi?
        Keitä natsi äänestää?
        Juutalaisiako pitäisi syrjiä?
        Kyllä juutalainenkin äänestää, jopa perussuomalaisia.
        Juutalainenkin on suosittu suomalainen, toisin kuin suvakki änkkä ränkät.


    • Kas kun et kysy vielä ehdokastakin jota äänestän.

    • suurin-perussuomalaiset

      KÄYN ÄÄNESTÄMÄSSÄ,,,,


      TIRTENKI PERUSSUOMALAISIA

      ME TEEMME PERUSSUOMALAISISTA SUOMEN SUURIMMAN PUOLUEEN


      SUOMI ENSIN KUNTOON,

      perussuomalaiset on suomen oma suomalainen puolue,,,,,,

      IHAN koko kansan puolue,,,,

    • vaikuttaja

      tottakai käyn jytkäyttämässä

    • Käyn äänestämässä, koen sen oikeudekseni en velvollisuudeksi.
      Olen aina äänestänyt.

      Ennen vanhaan käveltiin vaalipaikalle äänestämään., siitä tuli kunnon sunnuntailenkki. Sitten seurasi monet vaalit, jolloin äänestin aina ennakkoon, mutta nyt olen päättänyt elvyttää vanhaa perinnettä, eli äänestän vasta vaalipäivänä, kävelen vaalipaikalle ja äänestyksen jälkeen vaalikahveille.

      Olen käynyt joissakin vaalitilaisuuksissa ja suljen pois puolueita joita en ainakaan äänestä ja lopulta kun löytyy puolue, suljen siitä sitten pois henkilöitä, joita en ainakaan äänestä. Viimein sinne yksi ääni jää.

      Kun on äänensä antanut saa luvalla purpattaa taas seuraavat neljä vuotta kun kaikki menee vallan päin honkia.

    • Varia

      Kyllä, käyn äänestämässä. Haluan vaikuttaa.
      Äänestän keskustalaista ehdokasta. Arvelen, että kokonaisuutena keskustalla on realistisin näkemys tulevista hallituskysymyksistä.
      Juha Sipilä olisi hyvä pääministeri edelleen, on vastuuntuntoinen eikä aja omaa etuaan , sitkeä yritysjohtaja, ei ammattipoliitikko. Suomea pitää johtaa kuin liikeyritystä, katteettomat lupaukset johtavat pettymyksiin. Lisää velkaa ei pidä tehdä. Pienenevien ikäluokkien on vaikeaa selvitä nykyistenkään velkojen maksusta.

    • bessie-----

      Ehkä käyn, ehkä en.

      Todennäköisesti käyn, mutta ihan suruttä jätän äänestämättä jos ei se syystä tai toisesta minulle oikein sovi. Ihan pelkkää laiskuuttani en jätä äänestämättä, en liioin jonkun ihan mitättömän syyn kuten esimerkiksi huonon sään takia.

      Lopullisen päätöksen taidan taas kerran tehdä äänestyskopissa. Kansallisomaisuuden tuottavia osia mahdollisesti myyvät ynnä muita sellaisia asioita ja Natoon liittymistä ajavat puolueet ovat pois laskuista ja tietysti siniset ihan muutenkin, Rinteen vappusatasen takia ja vähän muistakin syistä taitaa nyt jäädä demaritkin, mutta vielä jää valinnan varaa ihan liikaakin.

    • Kyllä käyn, on siitä tapa tullut.
      Olen ns. liikkuva äänestäjä, en ole vielä päättänyt mitä puoluetta äänestän.
      Olen vasta päättänyt mitä en äänestä.
      Isommista puolueista ei oikein löydy sopivaa.
      Mahdollista, että päädyn johonkin pienpuolueeseen.
      Vaikutukseni on pisara meressä, mutta pisaroistahan meri syntyy.

      • PS-tottakai-tiedän

        Perussuomalaiset ajaa mökkiläistenkin asiaa. Ja vanhusten. Ja eläkeläisten.

        Huvittavaa tänään täällä pöndellä, tavallaan syrjässä isommasta mittakaavasta, kävi postilaatikoilla montakin jakajaa.
        Laatikoista löytyi pieniä lippuja ja lappuja, joissa kuva ja äänestysnumero ja nimi. Ei mitään agendaa. Mutta perussuomalaisilta tuli kokonainen sanomalehti, ei enempää ei vähenpää. Siitä tosi isot peukut. Veivät voiton 100 - 0. Teematkin hyvin kirjoitettu ja erittäin hyvin perusteltu. Ei vihjettäkään rasismista vaan asiallista kerrontaa.


    • Per-kel

      Enpä taija.- En viitti 90 kilsaa Malmööhön ajella yhden äänen takia.- Ei sota yhtä miestä kaipaa :D

    • Bengalitikku

      Tietenkin.

      • Olen äänestänyt lähes kaikissa vaaleissa, kun oikeuden sain, äänestän nyt myös.
        Puolue ja ehdokas selvillä....
        Tottakai sillä on merktystä, jokainen äänestyslippu lasketaan.
        Mielenkiintoinen tilanne Suomessa .....


    • VanhustenAsiatKuntoon

      Tottakai käyn äänestämässä, mutta en ole vielä päättänyt ketä äänestän. On tosi vaikea päättää.

      Ketä suosittelette?
      Miksi?

      • eipaljonkannata

        Aku Ankka, Mustanaamio, Mandrake-Taikuri, Hiijupipo, Kupoville, Lahtari tai Punikki.
        Siitä on varaa valita mieleisensä.
        Ja kun leipä loppuu taas torpasta, verot imevät viimeisetkin mehut ja mikään ei enää huvita, niin kyllähän mieli taas mettä keittää.

        Kun kerran tuli äänestettyä...


      • Jos.mä.oisin.sä

        Mieti haluatko äänestää oman kaupunkisi ehdokasta vai äänestätkö koko vaalipiiristä, suosittelen omasta kaupungista.
        Valitse parista vaalikoneesta ihminen/ihmisiä ja katso heidän vastauksensa. Oman mielipiteeni annan, jos sinä kerrot kaupunkisi, eli tarjoan sitä jota itse äänestäisin.


    • Saan-hyvän-potin

      Ihan kuin itseäni äänestäisin. Ennakkoon.

    • Keski-Suomen vaalipiiri ja numero 60

    • Lähinnä oikea tapa äänestää on.
      - Seuraa puolueen toimintaa.
      - Seuraa puolueen johdon ja toimi-henkilöiden toimintaa.
      - Seuraa vuosien ajan.
      Teoriassa johto-henkilöt puhuvat kuten puolue-aktivistit haluavat.
      Sillä nuo aktivistit päättävät johtajista.
      - Tee siis äänestys-päätöksesi noilla perusteilla.
      - Jos perusteet ovat juuri sitä mitä haluat, voit äänestää myös ihmistä.
      Sille että henkilösi hyppää puolueesta toiseen, sitä et voi ennalta aavistaa.
      Loikkarin tulevaisuus on sitten uuden puolueensa käsissä.

      H.

    • kylmätotuus

      Käyn äänestämässä, koska se on ainoa keinoni vaikuttaa siihen, ketkä Suomen asioista päättävät.

      Annan ääneni puolueelle, joka edustaa arvomaailmaani.
      Perussuomalaisia en missään tapauksessa äänestä.

      • Näin.menee

        Sama täällä, perussuomalaisilla ei ole arvomaailmaa tai se niin erikoista etten ymmärrä.

        Persumielisten kielenkäyttö on luontaa työntävää, sen hyväksymiseen tarvitaan oma erikoinen luonne, yrittävät olla isänmaallisia kuten " Pohjoismaiden vastarintaliike " pahimmillaan siihen se johtaa, he toimivat selän takana vastarintaliikkeen kanssa, siitä on faktaa vaikka eivät myönnä.

        Turha kuvitella ikinä äänestäväni natsimielisiä.


    • riittävästi.äänestetty

      Äänestin kolme kertaa, ensin itse, sitten dementiakodissa piirsin numeron muistisairaan puolesta ja vielä kolmannessa paikassa parkinssonpotilaan puolesta, meillä kaikilla eri puolue.

    • takuulla.äänestän

      Äänestän takuuvarmasti. Otan poliittisessa kentässä vallitsevan korruption huomioon valinnassani. Videolla kerrotaan siitä.

      https://youtu.be/E8Ah59SQxWo

      En sano että tulen äänestämään videon tehnyttä poliittista liikettä mutta videon tietojen perusteella tiedän mitä puolueita en tule äänestämään.

    • vaaliteltanvahti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe