Emolevyni on Asrock N68C-GS FX AM3 . Muistien suhteen tämä emo on hybridi ja DDR3 kantoja on 2 ja samoin DDR2 kantoja. Emo tukee prosessoreja 95W asti. Prosessorina on ylikellotettunakin laiskahko AMD Athlon II 250 3,0GHz @3,6GHz. Ostin aikoinaan siihen emolevyn listalla mainitut oikeat DDR2-muistit yhteensä 4 gigaa.
FX-prosessoreista siihen listan mukaan käy ostamani AMD FX-6300 3,5GHz 95W (kuusiytiminen). Tehoero on käsittääkseni kohtalaisen suuri. Nyt minulle on yllättäen epäselvää, käyvätkö siihen nuo entiset DDR2-muistit? Aikoinaan ainakin päivitin HP dc7800 Core2 2,333MHz (tuplaydin), jossa oli paikat ainoastaan DDR2 muisteille. Laitoin siihen Core2 9650 3,0GHz (neliydin) ja se toimi samoilla muistella. Tuo Asrock emolevy tulee muisteja 533MHz - 1600MHz. Soveltuvien muistien listassa merkkityypeittäin ei kuitenkaan erotella muisteja lainkaan prosessorin mukaan, eli siitä voisi päästä käsitykseen, että kaikki muistit käyvät mihin tahansa soveltuviin prosessoreihin???
Tämä on nyt kai typerä kysymys, mutta eikös tällä palstalla aloittelijat hae apua ongelmiinsa?
Käyvätkö 800MHz muistit?
5
67
Vastaukset
FX-sarjan prosessorit voivat toimia ainoastaan DDR3 -muistien kanssa. Intelin C2D prosessorit osasivat käyttää kumpaa tahansa muistia. AMD FX:n kanssa on käytettävä joko 1333 MHz:n tai 1600 MHz:n DDR3 -kampoja
- DDR2
Jahas! Se on sitten muistiostos edessä.
- DDR2
Vielä lisään tähän sen, että kaverillani on AMD FX-8350 (8-ydin 4GHz) ja hän laittoi siihen 16GB 1866MHz muistia, mutta emolevy ei kuitenkaan ollut sama. Ei taida onnistua tässä emolevyssä? Ero on täysin merkityksentön, mutta kysynpä vaan.
Voi tuohon laittaa 1866 MHz:n nopeuksisia muistejakin, mutta emolevy on sen verran vanha, että todennäköisesti se tukee max. 1600 MHz:n nopeutta. Eli nopeat muistit toimisivat hitaammalla nopeudella.
- 4trewq
jalaa1x kirjoitti:
Voi tuohon laittaa 1866 MHz:n nopeuksisia muistejakin, mutta emolevy on sen verran vanha, että todennäköisesti se tukee max. 1600 MHz:n nopeutta. Eli nopeat muistit toimisivat hitaammalla nopeudella.
Tosin sitä nopeus-eroa ei erkkikään huomaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711589
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361196- 561061
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html187888- 40783
- 49740
- 62696
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533671- 119634
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp78588