Minulla on! Pienet pääsiäisliljat ovat jo jonkin aikaa kukkineet parvekkeella, mutta tänään hain aurinkovarjon parvekkeelle ja otin päivänokoset riipputuolissa varjon alla, se on kesän merkki se.
Joko teillä on kesäkausi "avattu"?
17
<50
Vastaukset
Ei vielä, viikon päästä torstaina se tapahtuu.
Kissakin on riemuissaan, kun pääsee ulos, pitkän sisäelämän jälkeen.- Vielä-on-lunta
Tykkääkö kissasi lumihangista? Ainakin täällä idemmässä suomea riittää.
Vielä-on-lunta kirjoitti:
Tykkääkö kissasi lumihangista? Ainakin täällä idemmässä suomea riittää.
Viikossa vielä paljon sulaakin, lunta on vaan paikoin.
Oltiin viikko sitten kotitilalla, siellä oli piha ihan lumen peitossa, mutta kuusimetsikkö talon takana ihan lumeton.
Kissa käveli sievästi lumista polkua pitkin ulkorakennuksille, siellä on sen mielestä jännää ja seinustalla voi paistatella.
Taisin tuossa jostain sääuutisesta kuullakin, että itä-Suomessa on vielä paljon lunta.
No tulee se kesä teillekin.
- Ostan.liljoja.myös
Kesäkausi on avattu. Kävimme äänestämässä ja paikallisen kapakan terassille siemaisimme oluet. Oikein mukava reissu.
- Kesämielellä
Parvekekahvit olen nauttinut krookusten kukkiessa maljakossa.
Tekokukkiahan ne, mutta tosi kauniita ja aidonnäköisiä.
Ja kesäkauden alkajaisiksi kuuluu ihmetellä jäätelökioskien avautumista näin aikaiseen. - Bengalitikku
Jepjep.
Isoja narsisteja isossa ruukussa.
Nuppuilevat vielä. - makkaraperso
Kyllävain, olin pilkillä eilen, tein notskin ja oaistoin Atrian käristeitä. Ja aurinko paistoi naamaan. Se niistä kaloista, mut keväinen tunnelma. Joutsenet kurluttivat, eikä ollut mihinkään kiirettä. Ah tätä kevään tuloa ja luonnon rauhaa.
- elä.hyvä.ihminen.mee
Ookko vielä hengissä vai joudummeko lukemaan lööpeistä joka kevään juttua; pilkkijä löytyi hukkuneena tai pelastettiin täpärästi pahoin kylmettyneenä.
- Heikunkeikku
No johan on markkinat.
Eihän se nyt noin mene, että kiikuttaa aurinkovarjon parvekkeelle ja toteaa, että nyh tuli kesä.
Pääsiäisliljojakin muka.
Minusta aloituksen sanapötköjen seasta oli aistittavissa ylpeydenmoista helinää.
Että me muut, jotka vielä joudumme lumen seassa olemaan, kadehtisimme aurinkovarjoisia ihmisiä. Pyh!!
Nukkumaan parvekkeelle en vielä voisi mennä, mutta koko talven on aamukahvit parvekkeella istuen juotu. Välillä kovasti värjötellen, haavanlehtenä täriskellyt. Mutta urheasti olen pysynyt pinttyneessä tavassani. Hynttyitä niskaan vedellyt, huurretta suusta pökännyt.
Narsisseja ja muita kevään kukkia ei ole vielä missään näkynyt.
Eilen satoi vettä koko päivän. Aamulla oli -0,9 astetta ja aurinko on kateissa. Eilen ja tänään kateissa.
Paljon on lunta kaikonnut, mutta paljon vielä jäljellä.
Sinnikäs talvi, sanon ma.
Nauttikaa nyt sitten te sisemmäs Suomes asuvat keväästä. Minä en vielä siihen yllä.
Mutta kohta mäkin alan hehkuttelemaan miten kevät on tullut tännkin.
Surku, mul´ on ikävä mun ihanaista kirsikkapuutani. Niin kovin kaunis se oli aina keväisin. Kukkia niin pirusti etten saa sanotuksi.
Se kaadettiin viime vuonna loppukesästä. Ihan melkein itkin. Nyyhkytin. Olin pahoillani, kun ajattelin josko se luuli, että MINÄ olin tahtonut päästä siitä eroon. Ei se niin ollut.
Hyvää perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille teille.Kovin on happamia pihlajanmarjat sinulla, mutta eipä mitään, annan narsissien kukkia ja viihdyn tänäänkin parvekkeella aurinkovarjon alla.
pal kirjoitti:
Kovin on happamia pihlajanmarjat sinulla, mutta eipä mitään, annan narsissien kukkia ja viihdyn tänäänkin parvekkeella aurinkovarjon alla.
Meillä täällä korvessa ei aurinko-varjoa juuri nyt tarvita. Raskas harmaus on tienoon yllä. Lunta ja jäätäkin siellä täällä, mutta lintujen liverrys ja kevään tuoksut ilahduttavat.
Uskon, että eka kevät-bileet on pääsiäisenä ja sehän tarkoittaa sitä, että rantasauna lämpiää ja makkarat paistuu ulkogrillissä.- Heikunkeikku
pal kirjoitti:
Kovin on happamia pihlajanmarjat sinulla, mutta eipä mitään, annan narsissien kukkia ja viihdyn tänäänkin parvekkeella aurinkovarjon alla.
Mukavia köllöttelyhetkiä sinne parvekkeelle. Olkoot aurinko seuranasi.
korpikirjailija kirjoitti:
Meillä täällä korvessa ei aurinko-varjoa juuri nyt tarvita. Raskas harmaus on tienoon yllä. Lunta ja jäätäkin siellä täällä, mutta lintujen liverrys ja kevään tuoksut ilahduttavat.
Uskon, että eka kevät-bileet on pääsiäisenä ja sehän tarkoittaa sitä, että rantasauna lämpiää ja makkarat paistuu ulkogrillissä.Kuulostaapa mukavalta rantasauna ja grillimakkara, täällä kaupungissa kun ei minulla niihin ole mahdollisuuksia, mutta nautinto otetaan mahdollisuuksien mukaan.
Luulen ja tiedän, että ensi viikonloppuna se kevät puhkeaa tälle mäelle.
korjaan terassilta viimeisetkin jouluasetelmat eli olkipossut ja kynttilälyhdyt yms.
kaikista suurin muutos on siivouksen lisäksi, havujen pätkiminen kompostiin ja pajunkissakimppujen hyppääminen terassin ruukkuihin.
Pikkuliljat tuovat heti kevään kotiin, tuovat tulleessaan monen monta aurinkoa vaikka taivas harmaana murjottaisikin. Tänä keväänä olen kylvänyt enemmän rairuohoa vadeille kuin koskaan, odotan, että pääsiäisen leudolla keleillä voi niitä viedä myös terassille.
Kahvittelen, eli istuskelen kahvikuppi kädessä terassilla ympäri vuoden, mutta jospa siivouspäivän kiitokseksi nauttisin silloin kahvini runsaammin kattauksin.- Ekaksi-pääsiäinen
Terassin oven takana on edelleen vajaan metrin kinos katolta tipahtanutta kivikovaa vallia. Että antaapa kesän tulla myöhemmin.
Mökille se tulee paljon aiemmin, lumet hupenevat vauhdilla, piha oli jo sula, samoin tie ja pihapolut, kiitos talven lumitöiden.
Pääsiäisen jälkeen tulee vappukin, josko silloin, mökille. - Tuulettaa
Tänä aamuna joku telkkarissa kasvatteli ruukussa Paprikaa. Oletteko kokeillut ja kasvaako ikkunalla sisällä? Minulla ei ole kasvihuonetta, vain iso kasvimaa.
Minulla on lasitettu parveke ja siellä olen paprikaa joskus kasvattanut. Tietääkseni kasvatus onnistuu sisälläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911565Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174961Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334417Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4672324Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142220Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2881762FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01451Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921293- 391196
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101195