Minulla on! Pienet pääsiäisliljat ovat jo jonkin aikaa kukkineet parvekkeella, mutta tänään hain aurinkovarjon parvekkeelle ja otin päivänokoset riipputuolissa varjon alla, se on kesän merkki se.
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
Vastaukset 17
Vanhimmat
Ei vielä, viikon päästä torstaina se tapahtuu.
Kissakin on riemuissaan, kun pääsee ulos, pitkän sisäelämän jälkeen.
Tykkääkö kissasi lumihangista? Ainakin täällä idemmässä suomea riittää.
Viikossa vielä paljon sulaakin, lunta on vaan paikoin.
Oltiin viikko sitten kotitilalla, siellä oli piha ihan lumen peitossa, mutta kuusimetsikkö talon takana ihan lumeton.
Kissa käveli sievästi lumista polkua pitkin ulkorakennuksille, siellä on sen mielestä jännää ja seinustalla voi paistatella.
Taisin tuossa jostain sääuutisesta kuullakin, että itä-Suomessa on vielä paljon lunta.
No tulee se kesä teillekin.
Kesäkausi on avattu. Kävimme äänestämässä ja paikallisen kapakan terassille siemaisimme oluet. Oikein mukava reissu.
Parvekekahvit olen nauttinut krookusten kukkiessa maljakossa.
Tekokukkiahan ne, mutta tosi kauniita ja aidonnäköisiä.
Ja kesäkauden alkajaisiksi kuuluu ihmetellä jäätelökioskien avautumista näin aikaiseen.
Jepjep.
Isoja narsisteja isossa ruukussa.
Nuppuilevat vielä.
Kyllävain, olin pilkillä eilen, tein notskin ja oaistoin Atrian käristeitä. Ja aurinko paistoi naamaan. Se niistä kaloista, mut keväinen tunnelma. Joutsenet kurluttivat, eikä ollut mihinkään kiirettä. Ah tätä kevään tuloa ja luonnon rauhaa.
Ookko vielä hengissä vai joudummeko lukemaan lööpeistä joka kevään juttua; pilkkijä löytyi hukkuneena tai pelastettiin täpärästi pahoin kylmettyneenä.
No johan on markkinat.
Eihän se nyt noin mene, että kiikuttaa aurinkovarjon parvekkeelle ja toteaa, että nyh tuli kesä.
Pääsiäisliljojakin muka.
Minusta aloituksen sanapötköjen seasta oli aistittavissa ylpeydenmoista helinää.
Että me muut, jotka vielä joudumme lumen seassa olemaan, kadehtisimme aurinkovarjoisia ihmisiä. Pyh!!
Nukkumaan parvekkeelle en vielä voisi mennä, mutta koko talven on aamukahvit parvekkeella istuen juotu. Välillä kovasti värjötellen, haavanlehtenä täriskellyt. Mutta urheasti olen pysynyt pinttyneessä tavassani. Hynttyitä niskaan vedellyt, huurretta suusta pökännyt.
Narsisseja ja muita kevään kukkia ei ole vielä missään näkynyt.
Eilen satoi vettä koko päivän. Aamulla oli -0,9 astetta ja aurinko on kateissa. Eilen ja tänään kateissa.
Paljon on lunta kaikonnut, mutta paljon vielä jäljellä.
Sinnikäs talvi, sanon ma.
Nauttikaa nyt sitten te sisemmäs Suomes asuvat keväästä. Minä en vielä siihen yllä.
Mutta kohta mäkin alan hehkuttelemaan miten kevät on tullut tännkin.
Surku, mul´ on ikävä mun ihanaista kirsikkapuutani. Niin kovin kaunis se oli aina keväisin. Kukkia niin pirusti etten saa sanotuksi.
Se kaadettiin viime vuonna loppukesästä. Ihan melkein itkin. Nyyhkytin. Olin pahoillani, kun ajattelin josko se luuli, että MINÄ olin tahtonut päästä siitä eroon. Ei se niin ollut.
Hyvää perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille teille.
Kovin on happamia pihlajanmarjat sinulla, mutta eipä mitään, annan narsissien kukkia ja viihdyn tänäänkin parvekkeella aurinkovarjon alla.
Meillä täällä korvessa ei aurinko-varjoa juuri nyt tarvita. Raskas harmaus on tienoon yllä. Lunta ja jäätäkin siellä täällä, mutta lintujen liverrys ja kevään tuoksut ilahduttavat.
Uskon, että eka kevät-bileet on pääsiäisenä ja sehän tarkoittaa sitä, että rantasauna lämpiää ja makkarat paistuu ulkogrillissä.
Mukavia köllöttelyhetkiä sinne parvekkeelle. Olkoot aurinko seuranasi.
Kuulostaapa mukavalta rantasauna ja grillimakkara, täällä kaupungissa kun ei minulla niihin ole mahdollisuuksia, mutta nautinto otetaan mahdollisuuksien mukaan.
Luulen ja tiedän, että ensi viikonloppuna se kevät puhkeaa tälle mäelle.
korjaan terassilta viimeisetkin jouluasetelmat eli olkipossut ja kynttilälyhdyt yms.
kaikista suurin muutos on siivouksen lisäksi, havujen pätkiminen kompostiin ja pajunkissakimppujen hyppääminen terassin ruukkuihin.
Pikkuliljat tuovat heti kevään kotiin, tuovat tulleessaan monen monta aurinkoa vaikka taivas harmaana murjottaisikin. Tänä keväänä olen kylvänyt enemmän rairuohoa vadeille kuin koskaan, odotan, että pääsiäisen leudolla keleillä voi niitä viedä myös terassille.
Kahvittelen, eli istuskelen kahvikuppi kädessä terassilla ympäri vuoden, mutta jospa siivouspäivän kiitokseksi nauttisin silloin kahvini runsaammin kattauksin.
Terassin oven takana on edelleen vajaan metrin kinos katolta tipahtanutta kivikovaa vallia. Että antaapa kesän tulla myöhemmin.
Mökille se tulee paljon aiemmin, lumet hupenevat vauhdilla, piha oli jo sula, samoin tie ja pihapolut, kiitos talven lumitöiden.
Pääsiäisen jälkeen tulee vappukin, josko silloin, mökille.
Tänä aamuna joku telkkarissa kasvatteli ruukussa Paprikaa. Oletteko kokeillut ja kasvaako ikkunalla sisällä? Minulla ei ole kasvihuonetta, vain iso kasvimaa.
Minulla on lasitettu parveke ja siellä olen paprikaa joskus kasvattanut. Tietääkseni kasvatus onnistuu sisälläkin.